komentarze
  • 28. Sykez263
    • 2021-11-14 10:20:25
    • *.

    I bardzo dobrze. Niech sie Merc tłumaczy. Zaczeli przegrywać to zaczeli oszukiwać. Z resztą nie pierwszy raz oszukują legalnie.

  • 29. nonam3k
    • 2021-11-14 10:22:36
    • *.adsl.inetia.pl

    22. Ty. Masz coś nie tak w głowie . Regulamin mówił że przy nacisku xx kg dany element nie może się odkształcić . Rbr zrobił skrzydło zgodnie z regulaminem i pod tym obciążeniem skrzydło nie odksztalcalo się . Dopiero po płaczu mercedesa FIA zwiększyło siłę nacisku w teście przez co skrzydło RBR odkształciło się i zrobiło się nie legalne . Podsumowując ich skrzydło było legalne i zgodne z regulaminem więc przestan pierdzielic że było inaczej .

  • 30. MarPOL_82
    • 2021-11-14 10:24:43
    • *.source.akaquill.net

    @25 & @27
    Przecież to naczelny klaun zwany bargiel :))

  • 31. BAR 82_MCE
    • 2021-11-14 10:32:41
    • *.centertel.pl

    @21 Nie interesuje mnie twoje zdanie.

  • 32. Gumek73
    • 2021-11-14 10:34:17
    • *.30.51.2.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @29
    Dziękuję.
    Właśnie miałem to wytłumaczyć koledze.
    A już kończąc te dyskusję, co FIA zrobiła z niemalże prostującym się na prostych przednim skrzydłem Mercedesa ?
    Ano przestała pokazywać obrazy z tej kamery.

  • 33. Angry Tiger

    W weekendy fanatycy Hamstera zajadają się ptasim mleczkiem podarowanym im przez mamusię. Ale jak już im się skończy to zaczną pluć jadem i nienawiścią co widać w komentarzach. Wygląda na to, że to ich prawdopodobnie jedyny sposób na życie a także jedyny moment w ich życiu, kiedy czują się chociaż trochę dowartościowani. Bo kogoś obrazą, bo sądzą, że racja jest zawsze po ich stronie. Gdyby było inaczej nie skończyliby jak nerdy 24h przy kompie. Weźcie może wyjdźcie na spacer jak jest ładna pogoda, odwiedźcie kogoś bliskiego a nie siedzicie przed tym kompem i jak zwykle ujadacie na kogoś, kto zapewnia takie emocje w tym sezonie.
    Wyścig jest dopiero wieczorem! :)

  • 34. BAR 82_MCE
    • 2021-11-14 10:42:58
    • *.centertel.pl

    @33
    Bardzo ładnie opisałeś swoją osobę.

  • 35. Glorafindel
    • 2021-11-14 10:43:39
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    18. hubertusss
    A niektórym się wydaje że na Red Bulla nie można narzekać.
    Zapomniał wół jak lamentował gdy Mercedes złożył oficjalna skargę na tylne skrzydło Red Bulla. Wtedy broniłeś RB, a oczernia les Merca. Teraz w podobnej sytuacji już masz zupełnie inny pogląd tylko dlatego że oczernia się zespół któremu sympatyzujesz.

  • 36. iceneon
    • 2021-11-14 11:06:30
    • Blokada
    • *.cgn-gate.xinon.at

    30. MarPOL_82
    On mi podchodzi pod tego czuba kotwicę bardziej.

  • 37. Andrzej369
    • 2021-11-14 11:12:40
    • *.mt.pl

    Tak na prawdę to FIA nie powinna na początku sezonu zmieniać regulaminu (testy obciążeniowe definiują legalność skrzydeł) i teraz ktoś będzie pokrzywdzony. Albo Mercedes bo nagle pod koniec sezonu zmienią przepisy podobnie jak z RBR, albo Red Bull bo kto normalny zmienia przepisy na końcu sezonu gdy decyduje się sprawa tytułu. FIA w każdym razie będzie stała w złym świetle i obie ekipy będą mogły mówić że przez nich nie zdobyli tytułów.

  • 38. weres
    • 2021-11-14 11:23:59
    • *.net.pulawy.pl

    Sprawdzić giętkość skrzydła można tylko poprzez próbę wygięcia go, tak więc max przyznał, że próbował wygiąć, ciekawe czy udało mu się to o 0.2 mm. Jeżeli byłaby o 0.2 mm szersza na całej długości to dawałoby to Lewisowi przewagę, ale skoro szersze było to tylko z jednej strony to znaczy, że to zaburzało aerodynamikę i spowalniało bolid. Ciekawe czy Lewis został pierwszym kierowcą w historii f1, który został ukarany za to, że jego bolid był wolniejszy niż byłby gdyby był w 100 procentach zgodny z przepisami.

  • 39. Andrzej369
    • 2021-11-14 11:47:00
    • *.mt.pl

    @38 Już nie pamiętam kiedy i kto, ale z pewnością w F1 już były takie przypadki. A Raikkonnen w 2007 jechał niesamowicie szybko pomimo uszkodzeń bolidu (osłona silnika chyba była bardzo zniszczona), także nie wiem czy mógł coś zyskać czy stracić.

  • 40. Kamil7
    • 2021-11-14 12:19:36
    • *.

    Mercedes skarżył się na tylne skrzydło RB,
    Tak samo z PIT stopami. FIA zmieniła oba przepisy w trakcie sezonu.
    Która skarga RB doprowadziła do tego, ze FIA zmieniła przepisy?
    Nie możemy mówić, ze tylne skrzydło RB bulo nielegalne skoro przechodziło testy, a mimo to zmieniono przepisy tak aby RB musiał je zmodyfikować.
    Dzisiaj RB skarży się na tylne skrzydło mercedesa i co? Hańba, wstyd itd.
    A co z przednim skrzydłem mercedesa, ono również uginalo sie niesamowicie a mimo to FIA zmieniło przepisy tylko dotyczące tylnego elementu. Gdzie tu sprawiedliwość..
    ludzie są zaślepieni nienawiścią do RB i brak niektórym obiektywizmu.

  • 41. Kanthen
    • 2021-11-14 12:29:25
    • *.play-internet.pl

    @29 nonam3k trochę Ci się pomyliło kolego. Regulamin nie mówił że przy nacisku xx kg dany element nie może się odkształcić .To raczej metoda testu to określa. Regulamin mówi , że samochód Formuły 1 nie może posiadać żadnych ruchomych elementów aerodynamicznych poza DRS.

  • 42. Slazak
    • 2021-11-14 12:33:16
    • Blokada
    • *.telpol.net.pl

    @Angry Tiger:
    - co masz do Ślązaków?
    - o jakich literówkach wspominasz?

    P.S.
    jak mija Ci niedziela, gdy wyglądając z okna patrzysz na buty przechodniów ?

  • 43. Andrzej369
    • 2021-11-14 12:47:58
    • *.mt.pl

    @41 To tobie się coś pomyliło, a nie koledze. Sprawdź regulamin F1 2021 punkt 3.9. Nie ma zapisu o ruchomej aerodynamice, a o tym jak dane elementy mogą się odkształcić, w jakiej osi i pod jakim naciskiem, ponieważ NIE DA SIĘ STWORZYĆ IDEALNIE SZTYWNEGO ELEMENTU, ile razy trzeba to wam powtarzać? Fizyka na to nie zezwala, wszystko potrafi się odkształcić pod odpowiednim naciskiem i dlatego definiuje się legalność skrzydła tym jak bardzo się ono ugnie. Jakby zwiększyć siłę wymienioną w regulaminie x2 to wtedy niczyje skrzydło by nie było legalne. To nie jest tak że Mercedes ma idealnie sztywne a Red Bull ma giętkie. Po prostu zespoły są bliżej lub dalej tej granicy i kombinują jak sprawić aby pod wpływem innej siły niż wymieniona w regulaminie skrzydło się ugięło.

  • 44. nonam3k
    • 2021-11-14 13:00:39
    • *.adsl.inetia.pl

    43. Zgadzam się w 100% . Niestety fanatycy Mercedesa takich argumentów nie przyjmują do wiadomości i dalej pierdziele że czarne jest białe a białe jest czarne

  • 45. T0ny
    • 2021-11-14 13:05:03
    • *.29.65.104.ipv4.supernova.orange.pl

    @37 regulamin jest dokładnie taki sam jeśli chodzi o skrzydła. Sposób przeprowadzania testów nie ma żadnego wpływu na regulamin zgodnie z którym zespoły projektują bolidy. To, że pewne testy dało się sprytnie obejść nie znaczy, że bolidy były regulaminowe. Ferrari też obchodziło testy jeśli chodzi o ich silnik do czasu ;)

  • 46. Slazak
    • 2021-11-14 13:11:55
    • Blokada
    • *.telpol.net.pl

    @44/nanam3k:
    - wskaż obecnych tu fanatyków Merca?

  • 47. Angry Tiger

    @42 Slazak Nie mam absolutnie nic do Ślązaków, to po pierwsze. Po drugie, jest wielu ludzi którzy czepiają się literówek i błędów interpunkcyjnych, niestety też jestem na to uczulony. Więc czyta się 2 razy zanim coś puści się w eter. Po trzecie, uszanuj rywala Merca i HAMa, zapewniają niesamowite emocje w tym sezonie. Innych hejterów VER i RBR też się to tyczy. Mam nadzieję, że do ZEA nic się nie wyjaśni. Po czwarte - dzięki, że pytasz ale mimo że jest niedziela to mam pożyteczne rzeczy do roboty.

  • 48. Kanthen
    • 2021-11-14 13:20:11
    • *.play-internet.pl

    @43 Zgadzam się z Tobą i to właśnie regulamin techniczny określa metodę testowania nadwozia oraz dozwolone ugięcia. Skoro poprzednie regulacje pozwalały na stosowanie elementów nadwozia odkształcających się i dających korzyści aerodynamiczne to metoda testu powinna być poprawiona.

  • 49. Slazak
    • 2021-11-14 13:21:37
    • Blokada
    • *.telpol.net.pl

    @47 Anfry Tiger,
    dziękuje za odpowiedź, jak wskazuje przykład jesteś jedną z niewielu osób, które potrafią rozmawiać na forum.
    Wiele razy wskazywałem, że obecny sezon jest ciekawy i to m.in. skutek konkurencyjnego bolidu R&B, nie zmienia to jednak faktu, iż "wpływ" na wyniki ma FIA poprzez swoje arbitralne decyzje i "układanie" wyścigów pod publikę.

    *teraz teoria spiskowa: FIA widząc jak szybki stał się bolid MERCA, stara się wpłynąć na wyniki:
    - tylny spojler nie przeszedł pomiaru tylko w pewnym obszarze, ponoć zdaniem Totto tylko w jednym miejscu brakło 0,2mm by spojler był w pełni legalny...

  • 50. Andrzej369
    • 2021-11-14 13:51:07
    • *.mt.pl

    @48 Tu się z tobą zgadzam, metodę należy uzupełnić o inne rodzaje obciążenia kluczowych elementów aerodynamicznych, ale FIA niepotrzebnie zmieniała przepisy na początku sezonu, bo jeśli Red Bull jest w stanie udowodnić że skrzydło Mercedesa również się wyraźnie ugina (przy czym jest ono legalne bo przechodzi testy), to teraz również testy należałoby zmienić, a zmiana siły na większą jest krótkoterminowym rozwiązaniem problemu, bo prędzej czy później ktoś znów przy tym pogrzebie i znajdzie sposób na kolejne giętkie skrzydło. A na podstawie wzorca na 2022 wygląda, że inżynierom pole do popisu może zostać rozszerzone w aspekcie skrzydeł.

  • 51. Angry Tiger

    Nie chcę tutaj już nikogo obrażać i po raz kolejny dostać bana. Ale jak widzę regularny hejt na VER i RBR to mi się po prostu nóż w kieszeni otwiera. Od 2014 roku TYLKO ROS był w stanie pokonać HAMa. Potem SF i VET nie dawali rady, BOT nie dawał rady. W tym roku PIERWSZY RAZ w erze hybrydowej może dojść do prawdziwego przełomu. Mamy walkę dwóch różnych zespołów i dwóch kierowców z dwóch różnych zespołów. W końcu mamy jakiś powiew świeżości w tej drętwej erze hybrydowych silników zdominowanej przez Merca a zwolennicy bronią HAMa i Merca jak niepodległości i najwyraźniej nadal chcą samotnych okrążeń bolidów Merca na czele i śrubowania rekordów. Tacy ludzie nie są dla mnie prawdziwymi kibicami. Zwłaszcza, że Merc dopuścił się oszustwa a w komentarzach nadal pełno obrony, a także hejtu w stronę Maxa i RBR. Będziemy mieli walkę o tytuły do samego końca i cieszmy się tym!

  • 52. Glorafindel
    • 2021-11-14 13:57:07
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    28. Sykez263
    A Red Bull nie oszukiwał z tylnym skrzydłem? A teraz ma o to pretensje do Mercedesa i się zali i wyplakuje na łączu z FIA?

    Zalatuje gównem na odległość.

    Zobaczymy że RB będzie miał na tyle jaj by się ponownie ośmieszyć bo z przednim skrzydłem też płakali, a oficjalnie nie złożyli żadnej skargi. Tak samo z silnikiem.

  • 53. Glorafindel
    • 2021-11-14 14:02:05
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    32. Gumek73
    A co Red Bull zrobił w sprawie prawie prostującego się przedniego skrzydła Merca?

    Płakali w mediach i nagłaśniali sytuację, a nie zgłosili nawet oficjalnej skargi do FIA w tej sprawie.

  • 54. Slazak
    • 2021-11-14 14:34:09
    • Blokada
    • *.telpol.net.pl

    @51. Angry Tiger:
    - dlaczego stawiasz tezę, że MER oszukuje, ponoć tylko jeden pomiar w jednym miejscu wykazał różnicę, która wynosiła ponoć 0,2mm ( dokładność w projektowaniu wynosi zwykle do 1mm, a więc może to byc błąd w produkcji, ot i wszystko.

    Jak to się ma do tylnego spojlera Puszek, który uginał się o kilka cm...

  • 55. Globtrotter
    • 2021-11-14 15:35:44
    • *.satfilm.com.pl

    a ja bym powiedział, że RBR trzęsą portkami widząc tempo Merca.
    Mamy 4 wyścigi do końca, czyli 108 pkt. do zdobycia a przewaga Maxa to "zaledwie" 21 więc nie tak wcale dużo.
    Jeden DNF + P1 Lewisa i wszystko idzie w las.
    Podczas sprintu Hamilton większość rywali mijał jak pachołki. Co prawda startuje z P10 ale sądzę, że w kilka kółek będzie na P5-P4 a wyścig długi.
    Czemu RBR trzęsą gaciami? Ano dlatego, że Lewis ma nową jednostkę a Max już mocno zmęczoną i boją się, że
    a) nie wytrzyma i będzie DNF
    b) będzie trzeba przykręcić żeby wytrwała co wiąże się ze spadkiem osiągów
    c) czeka ich wymiana a tym razem mogą nie mieć tyle szczęścia jak w Rosji.

    Przed nami 4 rundy z czego 2 to niewiadoma, więc Red Bull nie wie czego mogą się spodziewać.

    Dzisiaj wiele będzie zależeć od Bottasa, czy uda mu się Maxa spowolnić.
    A Marko to w ogóle powinien raz na zawsze zamknąć gębę bo nawet gdyby nie miał się o co doczepić to by powiedział, że odcień malowania Merca jest nielegalny i daje im przewagę dlatego trzeba ich ukarać, najlepiej dyskwalifikacją z sezonu.

    Jak ktoś tu wcześniej napisał, Red Bull jest jak Kali.
    Nasze skrzydło się uginało (i to dużo za dużo) - NIE NIE, TO JE LEGALNE!
    W Mercedesie problem o 0,2mm - NIELEGALNE! USUNĄĆ, ZDYSKWALIFIKOWAĆ!

    Nie da się ukryć, że RBR to najbardziej toksyczna ekipa w F1 od lat. Co gorsza, tą żółć i jad wylewają już poza swój zespół. Oczywiście przoduje w tym stary dziad Helmut

  • 56. Globtrotter
    • 2021-11-14 15:36:34
    • *.satfilm.com.pl

    *104 pkt (eh brak edycji)

  • 57. Biziscoot
    • 2021-11-16 00:56:47
    • *.proneteus.pl

    Punkt widzenia zawsze jest uzależniony od punktu siedzenia. Coś jest na rzeczy skoro ten temat jest poruszany. Nie lubię tych od RBR ale rzeby była jasność też nie lubię tych od mercedesa, F1 była by inna gdyby tych dwóch ekip nie było. I to nie chodzi o osiągi tylko o wieczne spory: uderzył, zepchnął, zajechał, zygzakował, wywióz na pobocze, miał nie takie parametry itp. itd. dobrze że inne stajnie tego problemu nie mają. Ale jeżeli jest choćby cień podejżeń to trzeba to wyjaśnić i od tego jest ta cała elita sędziów. No za coś kasę biorą. Bo jak mi się wydaje to to nie jest wolontariat.

  • 58. Biziscoot
    • 2021-11-16 01:10:31
    • *.proneteus.pl

    A co do pomiaru skrzydła to rzeby była jasność tyle i tyle milimetrów ma się otworzyć i ani grama więcej. Czyli każda tysięczna więcej ponad normę czy to będzie 1 tysięczna czy 1 milimetr czy 5 milimetrów czy też 1 cm (ktoś nazwie mnie oszołomem) nie ma znaczenia, przepis złamany i nie ma tłumaczenia jeszcze od pszodujących zespołów. Powinne być te zespoły kryształowe ale jak życie pokazuje to tylko zwykłe szkło a patrząc na przodującą dwójkę to tylko plastik.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo