Fernando Alonso został ukarany za wczorajszy incydent z kwalifikacji, w którym przetrzymał swego kolegę - Lewisa Hamiltona - na pitlane, efektem czego była strata czasowa uniemożliwiająca ustanowienie kolejnego okrążenia pomiarowego. Hiszpan zostanie przesunięty o pięć miejsc na starcie - ruszy więc z szóstego pola.
Mało tego, team McLaren Mercedes nie dołoży ani jednego oczka do klasyfikacji generalnej konstruktorów.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa, po dogłębnym przeanalizowaniu całego zajścia i transmisji radiowych między stajnią z Woking, a dwoma kierowcami doszła do wniosku, że zespołowi McLaren Mercedes należy się kara za niedozwolone manipulacje przy pit stopach Alonso i Hamiltona.
W związku z decyzją FIA, z Pole Position ruszy Lewis Hamilton - Fernando Alonso zaś wystartuje z trzeciego rzędu, razem z Ralfem Schumacherem.
Do przodu automatycznie przesuną się również: Nick Heidfeld (P2), Kimi Raikkonen i Nico Rosberg (drugi rząd).
Zespół McLaren Mercedes zapowiedział już złożenie odwołania - ewentualna zmiana sankcji dotyczyć jednak może jedynie kary dla teamu.
05.08.2007 09:28
0
No to pięknie! Uważam że kara wystarczająco surowa żeby przestrzedz innych przed podobnymi próbami niesportowej walki.
05.08.2007 09:29
0
No ale może Alonso naprawde nie miał z tym nic wspólnego :/
05.08.2007 09:31
0
YES YES YES!!! nareszcie ferrari odrobi coś do McLarena je jejej, nie lubie ich, tylko Alonso mogli przesunąć jeszcze za Kubicę:/
05.08.2007 09:31
0
nie dość że kubica będzie miał gorzej na starcie, bo pokonanie alonso nie będzie możliwe pewnie, to myślę że w takim razie bardziej skupi się na tym by nie stracić pozycji, biorąc pod uwagę, że nie ma chyba najlepiej działającego bolidu. kolega z teamu startuje z pierwszej linii, to chyba pierwszy raz w jego karierze, może komuś chce się sprawdzić, wydawało się ze po tym wyścigu macki odjadą w punktacji ferrarii i to będzie koniec walki o 1 miejsce w konstruktorach, ale jednak nie koniecznie, choć ferrari nie ma super dobrej pozycji startowej.
05.08.2007 09:32
0
i lipa bo Heidfled bedzie na podium:/ chyba że Massa pokaże klase i będzie chciał za wszelką cene odrobićdużo pozycji.
05.08.2007 09:32
0
Ale jaja z tym przesunięciem ALO. Co o tym sądzicie? Widać jaki to "czysty" sport i wszystko się da załatwić. Pupilek szefa teamu się popłakał i ten mu załatwili pole position. Ale kaszana. Jestem zniesmaczony. Jak w PRL- masz znajomości, to wszystko się da załatwić. Szkoda mi ALO- chyba długo nie pobędzie w tym chorym, szpiegowskim teamie.
05.08.2007 09:34
0
internet to taki śmieszny śmietnik, każdy może powiedzieć co mu ślina na język przyniesie np. nie lubię tego gościa bo jest niedobry i to najczęściej jedyny argument. a tamtego lubię bo jest dobry.
05.08.2007 09:36
0
Gumis144 Heidfeld prawie na 100% będzie na podium. Chyba że spadnie deszcz wtedy Robert ma szanse ;)
05.08.2007 09:37
0
gorlin: każdy sądzi wg siebie, myślisz, że to możliwe by hamilton "naskarżył" i dzięki temu zrobiono to co zrobiono, jak można ferrować tak łatwo wyrokami bez żadnych argumentów poparcia, tylko dlatego że ma się antypatię dokogoś. a czy możesz podać jakikolwiek powód czym zasłużył sobie ten paskudny czarnuch na twoją niechęć?
05.08.2007 09:38
0
Alonso stał. Lizak był w górze. Silnik nie zgasł bo by go sam nie zapalił. Mógł go wstrzymać jedynie główny mechanik ale w jakim celu? Chyba jasne.
05.08.2007 09:39
0
czy uważacie, że decyzja sędziów jest włąściwa? czy oni w ogóle powinni interweniować w przypadku sporu kierowców z tego samego teamu? jeśli tak to dlaczego nie zajęli się tym jak HEI wpieprzył się z premedytacją w KUB w poprzednim wyścigu. dla mnie to żenada. F1 śmierdzi coraz bardziej. kasa i polityka, a nie sport.
05.08.2007 09:41
0
nie uważam że HAM to czarnuch. wg. mnie to jeden z najlepszych kierowców w obecnej stawce. nie mam do niego niechęci. tylko nie podoba mi się, że w F1 coraz mniej sportu, a wiecej układów-układzików.
05.08.2007 09:49
0
to czego my się dowiadujemy to tylko przekazy prasowe, sam pracowałem w gazecie więc wiem na ile one mogą być miarodajne. a później te opinie ludzie dalej przekazują w świat. spróbuj gorlin zastanowić się jaki ze sportów obecnie istniejących jest czysty, gdzie jest to sposób na zarabianie pieniędzy, reklamę itd. do czasu gdy nie wybucha jakaś tzw afera myślimy że wszystko jest ok. ale w tej chwili cóż może oznaczać czystość w tym businesie? czy czyste jest kolarstwo, lekkka, ciężary, gry zespołowe? czy czysty jest jakikolwiek sport? a tam gdzie dużą rolę gra tzw czynnik ludzki, decyzyjność tam jest też możliwość podejmowania spornych decyzji. każda decyzja która budzi emocje będzie sporna
05.08.2007 09:49
0
Gupi sedziowie zjebali mi typowanie... Wg. mnie idiotyzm.
05.08.2007 09:50
0
Wlasnie... ciekawe kto stoi za Hamiltonem w FIA? :> I DLACZEGO HEIDFELDA NIE UKARANO PODCZAS GP NIEMIEC?
05.08.2007 09:50
0
kitowo bo heidfeld bedzie startowal z 2 pozycji !!
05.08.2007 09:53
0
Mam pytanko, czy punkty Hamiltona i Alonso będą się wliczały do ich indywidualnego dorobku w klasyfikacji? (Bo dla teamu nie). Z góry dzięki za odp
05.08.2007 09:54
0
Smierdzi mi tu jakims spiskiem i to bardzo... FIA jest strasznie niekonsekwentna w swoich dzilaniach...
05.08.2007 09:54
0
No własnie dlaczgo nie ukarali Haidfelda na GP Niemiec?! Ehh... Co za sprawiedliwosc... :-/ Mogli by jeszcze Kubice przesunąć miejsce do przodu...
05.08.2007 09:56
0
HEI się nakręci, że będzie pierwszy i z tego może być jakaś kolizja z HAM
05.08.2007 10:02
0
generalnie już na GP Niemiec L. Hamiltona dźwig na tor musiał przywracać - czy słusznie pozwolono mu jechać dalej? Są co do tego wątpliwości... Nic do tego chłopaka nie mam, ale powiedzcie szczerze, jak Hamilton nie startuje z PP to niewiele pokazuje jako potencjalny przyszły mistrz, w sensie walki na torze. A moim zdaniem powinien pokazywać choćby połowę tego, co oglądaliśmy w wykonaniu F. Massa na Silverstone.
05.08.2007 10:05
0
Podsumowujac... Dlaczego np. HEI nie wykluczono z wyscgiu gdy ZNISZCZYL (nie blokowal jak ALO) 2 bolidy...? Dlaczego HAM pozowolno dokonczyc GP Niemiec podczas gdy pomogl mu DZWIG? Dlaczego FIA nie ukarala McLarena mimo iz sa dowody na to ze mogli korzystac z projektow Ferrari i w zwiazku z tym... Dlaczego McLaren jako jedyny zespol nie mial problemow z dostosowaniem bolidu do nowych dla nich opon Bridgestone?? Jak widac w F1 Sa "równi i równiejsi"...
05.08.2007 10:09
0
Gorlin - HAM to czarnuch, nieważne co Ty czy ktokolwiek inny o tym sądzi. :P Tak samo jak HEI czy RSC to białasy, a SAT i YAM japońce. :P A HAM jest widocznie faworyzowany - gdyby nie był, to byłby przecież "rasizm"... :P Jednak nic tu do rzeczy nie mają jakieś "układy" między HAM i szefostwem teamu, bo to nie oni decydowali, tylko sędziowie...
05.08.2007 10:14
0
a wie moze ktos czy wsrod kierowcow jest jakis Zyd? xD
05.08.2007 10:14
0
sorry bi0nic ale chyba nie zauważyłeś że miał strate do wszystkich na poziomie 1 okrążenia a zdołał to odrobić (około 1 minute) i zaczął wyprzedzać, widziałeś jak genialnie łyknął Fisico po zewnętrznej?? ALO i Mac ukarali za brudne taktyczne rozgrywki, to co zrobił HEI było chamskie ale to było zdażenie torowe, zobacz ile było wypadków na 1 zakręcie w tym sezonie i co nie ukarali Shumiego ani razu
05.08.2007 10:21
0
Nie no i znowu cale typowanie poszlo sie......
05.08.2007 10:22
0
Pewnie Denis poleciał do FIA bo wczoraj na Polsacie Sport leciało jak Denis rzucił słuchawkami o stanowisko przy torze. To tera źle się ułożyło że Alonso startuje przed Kubicą ;/ Na starcie najlepiej jak będzie się trzymał Alonso to może kogoś wyprzedzi ale z tym problemem co ma to niech dojedzie do mety.
05.08.2007 10:24
0
Według mnie, nie ma się czym martwić. HEI i tak na pudło się nie załapie ( a straci co najmniej 2P ), a Robert ma szanse o 2P przesunąć się do przodu - Ralfa powinien łyknąć już na pierwszym okrążeniu.
05.08.2007 10:24
0
Neovoice-wśród kierowców pewnie nie bo jazda to robota "fizyczna"...ale wśród sponsorów i dyrektorów pewnie tak ;-P Ale tak całkiem poważnie-szkoda że się tak stało...Zabrzmi może to głupio ale nie ciesz się bo HEI ma większe szanse teraz na dobry wynik...Robert wypadnie blado przy nim. Nie powinienem tego może pisać ale niech Nick staranuje Lewisa na pierwszym kółku i niech razem wypadną :)
05.08.2007 10:25
0
tam gdzie kasa tam i kombinacje.Kiedy czytałem posty o faworyzowaniu Hamiltona pomyślałem piszą bo coś muszą pisać, lecz po ostatnim wyciągnięciu HAM z pobocza piaskowego powiedziałem co to ma być?? Czyżby Denis miał układ z FIA?? ocencie sami ale mi to wyglada tak: wykradają dokumenty kary nie ma!, wypada z toru HAM i wraca w kontrowersyjny sposób reakcji od strony FIA nie ma! Ham zawala zjazd a Alonso dostaje kare bo?? bo zespol tak wymyslil bo inaczej nie moge go przytrzymac! chca miec Hamiltona na siłe mistrzem a ten koles nic specjalniego nie robi!! ostatnio to wogole kiepsko!! widze tu tylko jeden cel w tych dzialaniach. Kasa za to ze Ham bedzie mistrzem...
05.08.2007 10:30
0
trzymam kciuki za Alonso i Kimiego mam nadzieje że wygra któryś z nich
05.08.2007 10:33
0
ALO to obecnie najlepszy kierowca w F1. :P
05.08.2007 10:34
0
Kurde, jeszcze hamiltonowi sie zwali boilid i HEI będzie pierwszy, o ja p......e. Tego bym nie zniósł. -.-
05.08.2007 10:35
0
Disi: Hei bedzie na brudnej czesci toru, tak? Jesli tak, to Kimi ktory wystartuje z czystej czesci toru bedzie chcial za wszelka cene wyprzedzic Hei. A jak na to zareaguje Hei to juz wszyscy wiecie :)
05.08.2007 10:38
0
Jestem ciekaw czy sędziowie odkupią mi kierownicę którą przez nich.Moim zdaniem organizatorzy konkursu powinni zgłosić oficjalny protest:):)
05.08.2007 10:43
0
Fisichelle tez podobno ukarali i przesuneli go z 8 pola na 13. Zaraz sie dowiemy, ze w Roberta bolidzie musieli wymienic skrzynie biegow i tez zostanie cofniety ;) ale jaja
05.08.2007 10:44
0
holera szkoda że nie z Kubice fia co wyszta narobili haidfeld do góry nie moze byc niech wiedzie w hamiltona nik a w nich raikonen ralf rosberg i alonso a kubica wyjdzie na pierwsze miesjsce
05.08.2007 10:44
0
Neovoice popieram AlO jest najlepszy!! sami widzieliscie w czasie deszczu! KIMI tez jest dobry ale za mało jest zmotywany. zobaczymy dzisiaj w każdym razie pierwszy raz życze komuś zle i jest nim Hamilton. Dzieciak myśli ze Formuła to dla niego jest! Pozatym gdyby Ham nie pochodzil z Anglii a z maroco to by nie było widac tego co widac (faworyzowanie) Fia to angielska mafia i tyle. Ham do domu przeczytać regulamin i zasady etyki!
05.08.2007 10:49
0
Neovoice jak dugo interesujesy sie formula pierwszą? Oto prawdopodobne odpowiedzi na twoje pytania: 'Podsumowujac... Dlaczego np. HEI nie wykluczono z wyscgiu gdy ZNISZCZYL (nie blokowal jak ALO) 2 bolidy...?' - Przebadaj przepisy i wiele dokłądnych telemetri do których FIA ma wzgląd, a przekonasz się, że prawdopodobnie to była w pełni jego wina. 'Dlaczego HAM pozowolno dokonczyc GP Niemiec podczas gdy pomogl mu DZWIG?' - Niestety nie oglądałem tego wyścigu, gdyż byłem w podróży. Ale mam 2 wyjaśnienia: 1)Hamilton wypadł, później przerwano wyścig i do ponownego startu obowiązywała kolejność po ostatnim zakończonym okrążeniu. 2)A pamiętasz jak Niemcy z radością wyciągali Schumachera z piachu w 2003 roku, a Alonsa nie chociaż ten o to prosił?. 'Dlaczego FIA nie ukarala McLarena mimo iz sa dowody na to ze mogli korzystac z projektow Ferrari i w zwiazku z tym...' - Czytałeś werdykt FIA? Bo tam pisze ewidentnie, że nie ma dowodów, że McLaren korzystał z tych kartek. BA. MÓGŁ O TYM WOGÓLE NIE WIEDZIEĆ, gdyż oskarżony był Coughlan i nie było dowodów, że pracował dla McLarena (jeżeli chodzi o sprawę kartkową). 'Dlaczego McLaren jako jedyny zespol nie mial problemow z dostosowaniem bolidu do nowych dla nich opon Bridgestone?? - Nigdy nie słyszałeś jak w opini ekspertów McLaren zawsze konstruował bolidy, które delikatnie traktowały opony? Sami ekserci się o tym wypowiadali, kierowcy oraz pracownicy McLarena. A, że mają sztab dobrych ludzi, to większych problemów z przejściem na nowe opny nie mieli. 'Jak widac w F1 Sa "równi i równiejsi"...' - tak i przez wiele lat było nim Ferrari z Schumacherem. Jak nie wierzysz to przeglądnij dokładną historię wyścigów z ostatnich 10 lat. To tyle. Pozdrawiam. Moje gg do kontaktu gg:7946594
05.08.2007 10:50
0
FIA to normalni złodzieje ktorzy zawsze dzałają na rzecz hamiltona a kubice chcą rozwalic korypcja i tyle łapówki na każdym kroku
05.08.2007 10:51
0
A wszelkie oskarżenia dotyczące Hamiltona są bezpodstawne. Chłopak jest dobry, a grupa pseodofanów F1, którzy zaczęli kibicować od zeszłego roku Kubicy chwyta wszystko co ktoś im powie.
05.08.2007 10:51
0
ja bym zniósł Hei jako zwycięzce,ale nie będę musiał,kimi wydyma ich obu(chyba że ferrari nie bedzie dość szybkie) biOnic jesli uwaznie sledzisz wyscigi to pewnie wiesz,ze ten nic nie umiejacy czarnuch ruszal z 10P a w pierwszy zakret wszedł szósty,to mało?? Moze i ML robi pod niego,ale nie zmienia to faktu ze jest dobry,b.dobry,myslę że potwierdzi to dzisiaj. Wazniejsze by bolid roberta chodzil jak nalezy i by on tez mogl pokazac co potrafi.
05.08.2007 10:52
0
Haidfeld będzoe chcial przejść Hamoltona i jak wiadomo obaj wylecą z toru wtedy rajkonen ze strachu walnie w barierę wszyscy zapaczenie w ten incytent zostaną wyprzedzenie przez kubice i wreszcie kubica wygra i bedzie dobrze z typowaniem
05.08.2007 10:54
0
FIA to banda złodzieji i oszustów widzeliszmu jak łamią zasady które sami ustaleją powinło być wszystko dozwolone i tyle ppoiwem
05.08.2007 10:55
0
po tej decyzji FIA na temat MCL- jak jest z punktami ALO i HAM? będą się liczyć do punktacji kierowców? myślę, że tak, ale może ktoś czytał coś oficjalnego to niech się podzieli.
05.08.2007 10:57
0
Na starcie obok Roberta dwaj destruktorzy, Ralf z przodu, Trulli po prawej. Mam nadzieję, że nie spowodują kolejnej kraksy.
05.08.2007 10:58
0
A co z moją Kierownicą.Mam nadzieję że FIA mi ją przyśle
05.08.2007 10:59
0
jest napisane tam wysoko o góry pod zdjeciem Alo ze team nie dostanie punktow,czytajcie uwaznie temat dyskusji,ok?
05.08.2007 10:59
0
gorlin: wg motorsport ukarany zostanie mcl w klasyfikacji konstruktorow, kierowcy nie. Motorsport podaje rowniez, ze istnieje 10 % ryzyko opadow deszczu w czasie wyscigu
05.08.2007 11:02
0
o to chodzi oszust dostał kare.Wybacze mu jak przyjedzie do mety na 3 miejscu, a Hamilton wygra bo wtedy moje typowania będą się liczyć wśród najlepszych
05.08.2007 11:03
0
@ Wokinger: niewykluczone ze mozna to wszystko wytlumaczyc i masz racje, jednak watpliwosci i tak pozostana...
05.08.2007 11:04
0
czy jest jakas szansa, ze bolid Roberta bedzie sprawny na wyscig? Jak myslicie?
05.08.2007 11:08
0
czy tylko mi się wydaje, że jesteśmy swiadkami nagonki na Alonso? Jeszcze jakis czas temu sądziłam że Alonso wymysla, ze mu sie wsparcie zespolu nie podoba itp. i ze węszy po prostu teorie spiskowe, ale po paru ostatnich GP, widze to dośc wyraźnie... Taktyka nastawiona na złotego chłopca , a mistrz świata chwyta sie desperackich czynow żeby mieć szanse na zwyciestwo..coś tu nie gra, Alonso sie zmarnuje w mclarenie, bo bądź co bąź to dobry kierowca.
05.08.2007 11:08
0
Plomienie z silnika w bolidzie Roberta podczasu Q raczej niczego dobrego nie wroza xP
05.08.2007 11:09
0
Dajcie spokój z Heidfeldem! Ja się cieszę, że startuje z pierwszej linii. W końcu to team-mate Roberta... Będzie można zobaczyć dzisiaj dużo walki, gdyż dwaj szyby kierowcy: Massa i Alonso będą próbowali się przedzierać do przodu, a na tym torze trudno wyprzedzać, więc będą emocje!!! I przestańcie myśleć o Kubicy jako o najlepszym zawodniku w F1. Jest w klasyfikacji 6, więc wczorajsza 7 pozycja nie jest tragiczna.
05.08.2007 11:10
0
Plomienie z silnika w bolidzie Roberta podczasu Q raczej niczego dobrego nie wroza xP
05.08.2007 11:10
0
Wokinger : Fakt Michaela wyciągali i to było nie fair tylko tutaj przed Hamiltonem wypadło bodaj 2-3 zawodników więc dlaczego ich nie wyciągnięto prawdopodobnie jest to spowodowane przodowaniem McLarena tak jak wtedy Ferrari więc się z Tobą zgadzam. Co do afery z dokumentacją Ferrari... ciężko stwierdzić Coughlan pewnie chciał dostać awans dając "swoje" pomysły co do konstrukcji bolidu. Trzeba też jednak zauważyć jaki nagły skok w przód zrobił McLaren po przejściu na Bridgestony co dla mnie jest delikatnie naciągane... GP Europy i "czołg" Heidfeld to prostet uznano to jako zwykły icydent na torze tak jak wiele innych przed tym i wiele innych które bankowo się zdarzą np. w Moto GP gdy dwóch zawodnikó Repsol Hondy się zcieło lub z F1 nie pamiętam toru ale był dziwny wypadek Michaela Schumachera wraz z Takuma Sato jeszcze w barwach Baru. Moim zdaniem to jest świadome zagranie FIA... skoro cały team prostestuje "niby" protestuje, że to nie był błąd teamu to o co może chodzić ano o to, że dawno Anglia nie miała Mistrza Świata ostatnim był Nigel Mansel w 1992 jeśli dobrze pamiętam, a większość ekip itp. ma siedziby w Wielkiej Brytaniil.
05.08.2007 11:10
0
Pysio ma racje.Z jednej strony to dobrze że Kubica będzie za Alonso bo wtedy jeżeli będzie się jego trzymał może ,,połknąć" Schumachera który jest przed nim a jakby Alonso był za Kubicą to Robert był by ciągle naciskany.Zresztą licze na wysokie miejsce Roberta:)
05.08.2007 11:12
0
Ale jaja
05.08.2007 11:12
0
troche głupio by było gdfyby ukarali McLarena w ten sposób ze nie zdobyłby ani jednego oczka... Hamilton by na tym nie skorzystał.. a przecież jego wina to nie była... jestem za jeśli chodzi o przesuniecie na starcie ale nie jestem za jesłi chodzi o nieprzyznawanie punktów.. bo w takim razie na cholrę mielby oni w ogóle startowac? A tak na marginesie: Rasiści i Antysemici: spierdalać z tego serwisu!
05.08.2007 11:12
0
A wszelkie oskarżenia dotyczące Hamiltona są bezpodstawne. Chłopak jest dobry, a grupa pseodofanów F1, którzy zaczęli kibicować od zeszłego roku Kubicy chwyta wszystko co ktoś im powie.
05.08.2007 11:13
0
Ah przepraszam zapomniałem o Damonie Hillu... 1996 r. teraz szef toru Silverstone.
05.08.2007 11:18
0
A wszelkie oskarżenia dotyczące Hamiltona są bezpodstawne. Chłopak jest dobry, a grupa pseodofanów F1, którzy zaczęli kibicować od zeszłego roku Kubicy chwyta wszystko co ktoś im powie.
05.08.2007 11:20
0
Niech chociaż za to zostaną ukarani. Myślę, że niedługo oberwie im się za szpiegostwo. To zapowiada się jeszcze ciekawszy wyścig. Heidfeld z pierwszej linii!!! Najciekawszy bedzie start i po starcie.
05.08.2007 11:21
0
KUBICA NAJLEPSZY JEST!!!!!!!!!!!!!!!!!! TAK JEST TAK JEST TAK JEST
05.08.2007 11:23
0
Brawo Robert Jestes wielki.....Kubica mial(ma)problemy ze skrzynia biegow ....poprostu jak zmienia bieg na wyzszy to mu buli zwalnia....jak to powiedzial po kwalifikacjach"cienko to widze przed wyscigiem"...jeszcze zajol 7 miejsce to jest prawdziwy talent F1.....brawo Robert....jeszcze do Alonso niemam słow....mysle ze zaplotanie koca termicznego o kolo to mechanik...a moze jednak Alonso jest tez w to zamieszany?.....brawo Robert w tym wyscigu stawiam na Hamiltona.....:)
05.08.2007 11:24
0
Brawo Robert Jestes wielki.....Kubica mial(ma)problemy ze skrzynia biegow ....poprostu jak zmienia bieg na wyzszy to mu buli zwalnia....jak to powiedzial po kwalifikacjach"cienko to widze przed wyscigiem"...jeszcze zajol 7 miejsce to jest prawdziwy talent F1.....brawo Robert....jeszcze do Alonso niemam słow....mysle ze zaplotanie koca termicznego o kolo to mechanik...a moze jednak Alonso jest tez w to zamieszany?.....brawo Robert w tym wyscigu stawiam na Hamiltona.....:)
05.08.2007 11:24
0
I BARDZO DOBRZE !!!!! POPIERAM W 100% TĄ DECYZJĘ !!!
05.08.2007 11:27
0
Sluchajcie, zdajecie sobie sprawe ile jest warty debiutant ktory zdobywa tytul mistrza swiata? Wiec nie dziwcie sie ze robi sie tak a nie inaczej, tez mi sie to nie podoba. Ps: Jedna rasa - ludzka rasa
05.08.2007 11:28
0
Ale byłaby szansa na podium dla Roberta gdyby nie te kłopoty, szkoda, najpierw Nick pozbawił go podium, a teraz te problemy techniczne
05.08.2007 11:28
0
Ło matko!!!! czy to oznacza, że Heidfeld wystartuje z 1linii ????
05.08.2007 11:29
0
Sluchajcie, zdajecie sobie sprawe ile jest warty debiutant ktory zdobywa tytul mistrza swiata? Wiec nie dziwcie sie ze robi sie tak a nie inaczej, tez mi sie to nie podoba. Ps: Jedna rasa - ludzka rasa
05.08.2007 11:29
0
FIA to wielkie gówno!! Jeśli team sobie zarzyczy aby jeden kierowca miał lepsze warunki do szybkiego kółka to jego sprawa. Ponoć Hamilton nieusłuchał na wcześniejszym okrążeniu komendy do zjazdu. Więc technik Alonso miał prawo przetrzymać swego kierowcę tyle ile było wcześniej ustalone. Hamilton popełnił błąd (sam to potwierdził) decydując się na późniejszy zjazd. Oczywiście FIA tego nieuwzględniła. Przekręt na przekręcie. Nie mam nic do Hamiltona ale chciałbym aby nie ukończył wyścigu na złość tym z góry.
05.08.2007 11:29
0
Sluchajcie, zdajecie sobie sprawe ile jest warty debiutant ktory zdobywa tytul mistrza swiata? Wiec nie dziwcie sie ze robi sie tak a nie inaczej, tez mi sie to nie podoba. Ps: Jedna rasa - ludzka rasa
05.08.2007 11:30
0
"Według tłumaczenia szefów McLarena, winien całemu zamieszaniu był... Hamilton, który nie wykonał wcześniejszych poleceń zespołu. Lewis miał przepuścić Fernando, tak aby ten mógł przejechać dodatkowe okrążenie i spalić paliwo. Nie uczynił tego jednak, mimo radiowych instrukcji. Powiedziano zatem Alonso, że zostanie przytrzymany po zmianie opon przez 20 sekund." Zastanawia wiec kara dla ALO a nie dla HAM ...
05.08.2007 11:30
0
Sluchajcie, zdajecie sobie sprawe ile jest warty debiutant ktory zdobywa tytul mistrza swiata? Wiec nie dziwcie sie ze robi sie tak a nie inaczej, tez mi sie to nie podoba. Ps: Jedna rasa - ludzka rasa
05.08.2007 11:30
0
Co do wyciągniecia Schumachera i ostatnio Hamiltona to było to tłumaczone tym ze bolid stał w bardzo niebezpiecznym miejscu i dlatego dzwig pomogl-natomiast kazdy z nas widzi kto jest wyciagany i komu mozna pomoc a komu nie...
05.08.2007 11:31
0
sorry za te komenty, cos przegladarka swiruje :/
05.08.2007 11:36
0
Można to uznać za słuszne ale ja bym sie tak pochopnie nie spieszyl z takimi decyzjami przeciez Alonso też jest czlowiekiem, ma żone...
05.08.2007 11:36
0
Ale szambo! Jakim prawem te gnoje z FIA mieszają się w wewnętrzne sprawy teamu. Ich interwencja i kara byłaby uzasadniona, gdyby Alonso blokował zawodnika innego teamu. Dennis nie mógł sam ukarać Alonso, żeby nie wywołać afery, więc poprosił kumpli z FIA, aby zrobili to za niego. Zauważcie, że FIA i F1 rządzą Angole, którzy robią, co się da, aby inny Angol - Hamilton - zdobył mistrzostwo. Myśle, że to nie ostatnie ich oszustwo i jeszcze nieraz wykołują Alonso, jeśli będzie zagrażał Hamiltonowi. Kara dla całego teamu w kategorii konstruktorów też jest idiotyczna i dana pod publiczkę, zwłaszcza że MacLaren straci w jej wyniku do Ferrari zaledwie 1 lub 2 punkty w stosunku do tego, co by uzyskał, gdyby nie było kary dla Alonso. Gdzie nie spojrzysz, wszędzie gnój. Nie w sporcie nic gorszego niż różni pieprzeni dzialacze. Co Kubicy mam złe przeczucia z powodu jego szwankującego bolidu. Będzie dobrze, jeśli w ogólne dojedzie do mety. Cała nadzieja w deszczu, który może wszystko wywrócić do góry nogami... ale, niestety, deszczu chyba nie będzie.
05.08.2007 11:40
0
Dla laika staje się to już widoczne że wyścig jest dla pospólstwa, a Panowie z FIA mają już ustalonego mistrza indywidualnego i drużynowego
05.08.2007 11:45
0
Sorry, źle napisałem, ponieważ McLaren nie dostanie żadnego punktu. Pomyliłem się z wściekłości, w jaką wprawiła mnie decyzja gnojków z FIA. Wygląda mi, jakby ta decyzja została dana pod Ferrari, aby je udobruchać, i aby nie naciskało na rozdrapywanie afery szpiegowskiej, zwłaszcza po wypowiedzi Biatore. Od dzisiaj trzymam kciuki do końca sezonu, aby Hamiltonowi się nie wiodło.
05.08.2007 11:46
0
Dla laika staje się to już widoczne że wyścig jest dla pospólstwa, a Panowie z FIA mają już ustalonego mistrza indywidualnego i drużynowego
05.08.2007 11:46
0
dick777 "mieszają się" bo jest w regulaminie wyrazny zakaz tego typu kombinowania, nawet zasugerowac przez radio aby jeden kierowca danego teamu dal sie wyprzedzic przez drugiego nie mozna a co dopiero uniemozliwoac wjazd do boksu! ______________________________ za kolei jesli chodzi o jakas teorie spiskowa w sprawie kubicy to tyle czasu staralem sie odcinac od takiego myslenia, w tej chwili juz nie moge, poprostu beznadzieja, przeciez kubica startowalby na 100% z pierwszej linii gdyby nie znowu jakies pierdolone problemy z autem. przepraszam za emocje, ale nie umiem dzis ich powsciągnąć :/
05.08.2007 11:50
0
Neovoice: zgadzam sie z tobą w 100% W F1 liczy się tylko kasa.... rywalizacja na 2. miejscu :(
05.08.2007 11:52
0
czesto byam w hiszpani i wiem jaką ma opinie alonso, zadufanego w sobie jedynaka, bardzo dobrze ze dostal taką kare, pochwała dla władz FIA
05.08.2007 11:54
0
hmm co tu duzo pisac chyba dzisiajszy wyscig KUB nie zaliczy do udanych i zgadzam sie z opinią ze bedzie dobrze jak w ogole dojedzie- a co do teorii spiskowych to bardzo dziwna jest sinusoida wahan osiagow samochodu Roberta w ten weekend wyscigowy zaczal od pierwszego miejsca na pierwszym trenningu a skonczyl ledwo co wchodzac do Q3
05.08.2007 11:56
0
paw_ko, przecież zespół McLarena sam stwierdził, że zawinił Hamilton - tak przynajmniej piszą w doniesieniach, więc skąd ta kara. Po tym, co obserwuję w F1, nie wierzę w uczciwość i rzetelność dochodzeń i werdyktów komisji sędziowskiej. Wyraźnie widać, że są równi i równiejsi.
05.08.2007 11:56
0
prawidłowo że zostali ukarani przez FIA w końcu sie na coś przydali panowie z FIA nie mogą mieć wpływy na wyniki wyścigu owszem mają wpływ ale dzieki karom które należą sie zawściga się odnikowi który nie ścigają fair
05.08.2007 11:58
0
Dr.Thiem, Alonso mimo swojego zadufania to w porównaniu do Heidfielda bardzo skromny czlowiek.
05.08.2007 11:58
0
A co mi tam.... będę zadowolony jak HEIDFELD wygra wyścig, hehehe :)))
05.08.2007 12:03
0
Wyrok komisji jest idiotyczny, ponieważ jeśli chcieli ukarać Alonso, to powinni przesunąć go za Hamiltona... albo na koniec stawki. Z tych dwóch pierwsza kara byłaby najlogiczniejsza.
05.08.2007 12:04
0
Szkoda ze informacji nt tego co sie stalo jest tak malo. Skoro sedziowie ukarali to mieli powody - i mozna by je podac. Uciac tym samym jalowe dyskusje o tym kto zawinil. Nie znam regulaminu tak jak sedziowie :) ale taktyczne zagrywki teamu to ich wewnetrzna sprawa przeciez. Mozliwe ze chcieli dac Alonso wolny tor (i trzymali go), nie pamitam na ktorym miejscu byl Alonso przed tym ostatnim wyjazdem ale wydaje mi sie ze chodzilo tu o pierwsza linie dla obu ML. Hamilton juz mial zagwarantowany start z pierwszej linii.. A gdyby tak lizak caly czas lezal na nosie bolidu to kara by byla czy nie byla? Pewnie nastepnym razem w takiej sytuacji beda madrzejsi i beda udawac ze jest problem z bolidem.... Moim zdaniem zagrali czysto! taktycznie przytrzymali swoich kierowcow i puscili na tor w odpowiednim momencie (im dogodnym) A gdyby Hamiltona juz nie wypuscili na tor....? tez byla by kara? Podjeli szybka taktyczna decyzje dzieki ktorej mieli dwa swoje bolidy w pierwszej linii! Jesli bedziecie wiedziec cos bardziej konkretnego o powodach kary mam nadzieje ze sie podzielicie..
05.08.2007 12:04
0
Ja też się będę cieszył barteks2 :) Ktoś jeszcze?
05.08.2007 12:05
0
Alonso mistrzem!!!!!! Zawsze muszą się kogoś doczepić!! Alonso nic nie zawinił to Hamilton powinien ponieść kare ... Hamilton to poprostu święta krowa!!!!!!!!!!! lala z tego Hamiltona
05.08.2007 12:05
0
Szlag jasny trafiłby to FIA! Szanasa dla Nicka! Alonso może płacze na tym zdjęciu uy góry?
05.08.2007 12:07
0
Zgadzam się z Tobą barteks2, w Tym sporcie wszystko się kręci wokół KASY. Co do Alo przed Kubicą to nie widzę problemu ! Alonso wystrzeli do przodu a Kubek będzie miał wolną drogę. A Nick raczej na podium Się nie załapie bo Kimi powinien go wydymać, a Alonso już pokazał, że jak wpada w furię to jeździ naprawdę fantastycznie. Już był w tym sezonie taki przypadek, że startował z odległej pozycji a odrobił kilka miejsc, co prawda tor na Węgrzech jest najbardziej gówniany w całym kalendarzu i ciężko się wyprzeda to ma tylko 3 pozycje straty do podium i szybki bolid, więc na pewno wbije się na podium - NIESTETY!!! Ja będę trzymał kciuki za Kimiego.
05.08.2007 12:09
0
dick777 to ze Mc pisze ze zawinil HAM to juz jego sprawa, ale widac bylo ewidentnie ze mechanik puszczal ALO a on poprostu stal i patrzyl w lusterka ;) czemu niby hamilton mialby byc ukarany i co takiego on zrobil? zjechal do boksu i chcial zalozyc opoby, alonso mogl wyjechac, mial cale okrazenie zeby zrobic sobie miejsce na szybkie kolko..
05.08.2007 12:10
0
'Święta krowa" Hamilton..nic dodac nic ująć..
05.08.2007 12:10
0
NIENAWIDZĘ TEGO ZESPOŁU BMW - ROBERT BYŁ BY NA PODIUM !!! DURNE STRADEGIE . OBY ALONZO ŁYKNĄ ICH WSZYSTKICH !!! FIA - OSZUŚCI , RON DENIS WYRAŹNIE POWIEDZIAŁ , ŻE TO HAMILTON JEST WINIEN !!! WSZYSTKO JEST USTAWIONE POD ANGOLA I POD ANGIELSKI ZESPÓŁ , POWINNI ICH WYWALIĆ ZA ZŁODZIEJSTWO E.... SZKODA GADAĆ !!!!!
05.08.2007 12:13
0
I żeby nie było Hamilton to oczko w głowie McLarena zawsze musi być 1 i wogule ... Ten bambus zobaczy kto jest najlepszy !!!!!!!!!!!! Oczywiście że Alonso . i koniec kropka . Ferni mistrzem
05.08.2007 12:17
0
"Według tłumaczenia szefów McLarena, winien całemu zamieszaniu był... Hamilton, który nie wykonał wcześniejszych poleceń zespołu. Lewis miał przepuścić Fernando, tak aby ten mógł przejechać dodatkowe okrążenie i spalić paliwo. Nie uczynił tego jednak, mimo radiowych instrukcji. Powiedziano zatem Alonso, że zostanie przytrzymany po zmianie opon przez 20 sekund." Zastanawia wiec kara dla ALO a nie dla HAM ...
05.08.2007 12:18
0
mogli go przesunąć o 10 pozycji i kurwica jechał by z 3 lini
05.08.2007 12:18
0
O jakiej karze tu wogole jest mowa , to byla wewnetrzna sprawa zespolu...nie blokowal go na torze tylko czekal na znak od swojego mechanika...maja zap[isy z team radio przeciez, paranoja ..jak mozna robic takie rzeczy i tak faworyzowac jednego zawodnika, Berniee przeszedl sam siebie ...jak babcie kocham
05.08.2007 12:19
0
dick777: kara powinna być dotkliwa, więc FIA nie mogła -przesunąć Alonso tylko za Hamiltona, bo wtedy to nie byłaby kara....
05.08.2007 12:20
0
miko3 dobrze ze go nie przesuneli ..jechalby z 3 lini ale po brudnej stronie toru..ale mi awans...raczej gorsza sytuacja
05.08.2007 12:21
0
kauris: w tym feralnym momencie na torze był tylko Raikonen, wiec czekanie ponad 20 sekund nie miało żadnego sensu!
05.08.2007 12:22
0
NICK WJEDZIE W HAMILTONA ( OBAJ WYPADNĄ Z TORU ) PUDŁO BĘDZIE DLA RIKONENA, ALONZO I KUBICY !!!!!!!
05.08.2007 12:22
0
Skurwysynstwo tak sie nie załatwia wyscigow powinno sie to rozegrac na torze a nie przy zielonym stoliczku i lapy w tym maczało ferrari i durny tood ktory swoich wyczynow niechce zauwazyc
05.08.2007 12:24
0
Supek: Heidfeld jest w takiej samej sytuacji, przesunal sie na 2. pozycje ale niestety na brudna czesc toru :(
05.08.2007 12:24
0
barteks2 ale kara za co..jesli alonso sam podjal taka decyzje to sie zgodze...ale jesli czekal na decyzje mechanika to byl to tylko pretekst aby przesunac Alonso...i Denis robiac teraz dobra mine do zlej gry chce tylko uchodzic za sprawiedliwego szefa...a feee...brudne gierki...do celu po trupach..jak nikomu zle nie zyczylem to jak jest sprawiedliwosc na tym swiecie to Hamilton nie dojedzie do mety
05.08.2007 12:26
0
barteks2 no tez sie zastanawiam wlasnie czy sie ucieszyl z tego przesunieniecia, moze tylko to go ucieszy ze ma przed soba tylko jednego McLarena...ale grozba utraty pozycji na rzecz Kimiego stala sie duzo bardziej realna juz na pierwszym luku..
05.08.2007 12:26
0
Z tego co mówią Alonso i Denis wynika, że to wina Hamiltona, ale i tak dziwi mnie że przytrzymywali Alonso wiedząc, że Hamilton stoi za nim i czeka
05.08.2007 12:27
0
ola downa hamiltona pedzio i tak alonso wygra!!!
05.08.2007 12:28
0
Heidfeld na podium? Może Schumacher odwdzięczy mu się za ostatni incydent? Do przodu Ralf!!!
05.08.2007 12:31
0
ALO ewidentnie blokowal HAM - pozostaje kwestia czy to byla jego decyzja czy moze wskazowki poprzez radio. Wydaje mi sie ze tez kilka sekund stracil KUB w identycznej sytuacji gdy HEI stal i nie odjechal z tym ze nie mialo to wplywu na to czy Robert zdazy na swoje okrazenie.
05.08.2007 12:33
0
Bufon Nick znów będzie gadał głupoty. Jeżeli będzie drugi, pewnie po wyścigu porówna sie do Michaela Schumachera. Działa mi na nerwy.
05.08.2007 12:35
0
Koncowka kwalifikacji to rozgrywki taktyczne teamu..przeciez bywalo tak ze zespoly ustawialy dwa stanowiska do zmiany kol...wiec dlaczego Fia interweniuje wtedy gdy team sam sobie zawalil sprawe..za wszelka cene anglik musi byc mistrzem swiata..i juz mniejsza o to czy bylby to Hamilton czy Button ...wyczuli szanse i teraz jak hieny..po trupach...ale sie zagotowalem...ech..szkoda nerwow
05.08.2007 12:41
0
,m gbnx af bnfc ch join jnnn łmknubn nok
05.08.2007 12:42
0
sorry to moja corka napisala,ma pol pol roku i jeszcze sie nie zna
05.08.2007 12:48
0
Przeor, wszystko jasne. Na końcu napisała not ok :) Jej też się to nie podoba :)
05.08.2007 12:49
0
Kiedy człowiek widzi te przekręty, jakie robią z Hamiltonem: dopuszczenie go do wyścigu po poważnym wypadku, ściągnięcie dźwigiem z toru, a teraz ukaranie Alonso za jego przwinę, to doprawdy ogladanie tych wyścigów traci urok - posmak prawdziwej sportowej rywalizacji.
05.08.2007 12:54
0
A co powiecie na ukaranie głównego złodzieja? Dennisa? W końcu, po incydencie w pit stopie wydał oświadczenie że inżynier ALO czekał aby wypuścić go w przerwie pomiędzy kilkoma samochodami, tak aby miał czysty tor. A teraz się okazuje że na torze oprócz ALO był jeszcze HAM, FIS i RAI, z czego wszyscy oprócz RAI zjechali do boksów. Takie jest oficjalne stanowisko sędziów Hungaroring. Ron - ty cholerny zawszony złodzieju i kłamco - obyś zdechł przygnieciony skradzioną dokumentacją!!!!
05.08.2007 12:56
0
barteks2 - fakt, nie pamietam sytuacji na torze w tamtym momencie i nie pamietam na ktorym miejscu byl Alonso (heh trzeba bedzie sobie nagrywac wszystko):) wiec moge sie zalozyc ze masz racje i zgodzic sie z Toba ze trzymanie Alonso mialo inny cel.. Tylko czy nie latwiej przetrzymac Hamiltona zamiast blokowac go bolidem Alonso? Dziwne.. Nadal jednak pytam za co kara? Za to ze nie odjechal ze stanowiska po podniesieniu lizaka? (innej przyczyny nie widze) Supek - napisales "jesli Alonso sam podjal taka decyzje.." Chyba sie zgodzisz ze mna ze takie precyzyjne wyliczenie czasu postoju graniczy z cudem. Kierowcy nie maja takich danych o czasach. Mechanicy owszem. I jesli miala to byc kara dla Hamiltona to jest to wewnetrzna sprawa zespolu (niby jaki punkt regulaminu zlamali?) Dziwna ta kara dla zespolu. Rozumiem w wyscigu gdyby byly takie "szykany" (trzymanie Hamiltona za kare) ale to tylko kwalifikacje.. tu zespol decyduje kto i kiedy jedzie
05.08.2007 13:03
0
kara była za zablokowanie zawodnika wbrew przepisom, jeżeli chcieli ukarać HAM mogli mu dać naganę. Team nie może tak sobie "karać" zawodników. Chyba że poza bolidem.
05.08.2007 13:42
0
No to wyglada na to ze przepisow nie znaja? Inaczej nie robili by tego (blokowania) tak otwarcie.
05.08.2007 15:53
0
huj mie strzela jak widze co sie w tym mclarenie dzieje kila jak rona denisa cenilem za profesjonalizm tak teraz widze jaki to jebany palant ktory foruje negra widac jakies dlugi z lat poprzednich pozostały to nie jest sport
05.08.2007 15:55
0
No, to już do Nicka bez kija nie dostępuj... Paw nastroszy piórka.
05.08.2007 19:25
0
Śmieszni jesteście... przepisy FIA wyraźnie zakazują "team orders" w kwesti manipulowania miejscami swoich kierowców - każdy ma walczyć do końca, niezależnie, a w momencie kiedy przetrzymali ALO ewidętnie widać że zmanipulowali ostateczny wynik, bo HAM nie miał już szansy na poprawienie rezultatu. Chcą niechcąc FIA miała pełne podstawy do ukarania zespołu. A co do tego że HAM nie przepuścił ALO, to FIA nie może się doczepić, bo jak powiedział sam szef McLarena, to jest tylko umowa dżentelmeńska. ALO może teraz jedynie dać w twarz HAM, po dżentelmeńsku! Osobiście muszę powiedzieć że straciłem resztki sympatii do CHAMA. Proponuję wam czasem zastanowić sie nad tym co wypisujecie, bo śmiać mi sie chce czasem.. jakieś insynuacje że układy są czy coś, zabawne, naprawdę... heh
05.08.2007 22:12
0
dobra kara....
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się