2016-04-03 GP Bahrajnu - Wyścig 17:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Pkt. |
---|---|---|---|---|
1 | N.Rosberg | Mercedes | 1:33:34.696 | 25 |
2 | K.Raikkonen | Ferrari | +10.282 | 18 |
3 | L.Hamilton | Mercedes | +30.148 | 15 |
4 | D.Ricciardo | Red Bull | +1:02.494 | 12 |
5 | R.Grosjean | Haas | +1:18.299 | 10 |
6 | M.Verstappen | Toro Rosso | +1:20.929 | 8 |
7 | D.Kwiat | Red Bull | +1 okr. | 6 |
8 | F.Massa | Williams | +1 okr. | 4 |
9 | V.Bottas | Williams | +1 okr. | 2 |
10 | S.Vandoorne | McLaren | +1 okr. | 1 |
11 | K.Magnussen | Renault | +1 okr. | |
12 | M.Ericsson | Sauber | +1 okr. | |
13 | P.Wehrlein | Manor | +1 okr. | |
14 | F.Nasr | Sauber | +1 okr. | |
15 | N.Hulkenberg | Force India | +1 okr. | |
16 | S.Perez | Force India | +1 okr. | |
17 | R.Haryanto | Manor | +1 okr. | |
18 | C. Sainz | Toro Rosso | ||
19 | E.Gutierrez | Haas | ||
20 | J.Button | McLaren | ||
21 | S.Vettel | Ferrari | ||
22 | J.Palmer | Renault |
Rosberg w Bahrajnie sięgnął po drugą wygraną w sezonie
Nico Rosberg w Bahrajnie sięgnął po drugie w sezonie i piąte z rzędu zwycięstwo na mecie wyścigu wyprzedzając Kimiego Raikkonena i ponownie kiepsko startującego Lewisa Hamiltona.Wyścig w Bahrajnie okazał się pod tym względem jeszcze bardziej skomplikowany niż ten sprzed dwóch tygodni rozegrany na torze Albert Park w Melbourne.
Dodając do tego chaotyczny początek i sporą ilość awarii Formuła 1 znalazła przepis na trzymające w napięciu wyścigi.
Po wczorajszych kwalifikacjach wydawało się, że kibice znowu będą liczyli na atomowy start kierowców Ferrari i błędy Mercedesa, jednak jak się okazało Sebastianowi Vettelowi nie dane było nawet doczekanie do rozpoczęcia wyścigu, gdyż jego auto, a konkretnie jednostka napędowa odmówiła posłuszeństwa na okrążeniu formującym.
Gdy kierowcy przystąpili do rywalizacji okazało się, że tym razem świetnym startem nawet z brudnej części toru popisał się Nico Rosberg, który już przed pierwszym zakrętem znalazł się przed Lewisem Hamiltonem.
Nie był to jednak koniec problemów brytyjskiego kierowcy, który w pierwszym zakręcie miał kolizję z Valtterim Bottasem. Hamilton zdecydowanym manewrem „zamknął drzwi” Bottasowi doprowadzając do relatywnie dużego kontaktu obu bolidów.
Mimo dużego uderzenia żaden z kierowców nie zjechał do boksów, ale Hamilton ponownie po pierwszym zakręcie spadł na odległą 9 pozycję, szybko zabierając się za odrabianie strat.
W Bahrajnie Hamiltonowi nie pomogły jednak żadne czynniki zewnętrzne, gdyż cały wyścig przebiegł bez większych incydentów i ostatecznie to Kimi Raikkonen pokrzyżował plany kolejnego dubletu ekipy Mercedesa.
Valtteri Bottas, który w pierwszym zakręcie toru miał kontakt z Lewisem Hamiltonem, w oczach sędziów został uznany winnym całego zajścia i otrzymał za swój manewr karę przejazdu przez aleję serwisową.
Ekipa Williamsa, która pieczołowicie oszczędzała średnie zestawy ogumienia na wyścig nie skorzystała jednak na takiej strategii prawdopodobnie za sprawą faktu, że średnie opony w warunkach wyścigowych relatywnie szybko traciły swoje parametry. Żaden z kierowców, który zdecydował się na ich użycie podczas wyścigu nie był w stanie pokonać na nich znacząco więcej okrążeń niż kierowcy jadący na miękkich oponach.
Za czołową trójką na metę ponownie wjechał Daniel Ricciardo z Red Bulla jednak największą sensację w Bahrajnie wzbudził debiutujący w F1 amerykański zespół Gene Haasa.
Po świetnym wyścigu w Australii i zdobyciu w pierwszym podejściu punktów w F1, wielu obserwatorów podkreślało, że dla ekipy Haasa szczęśliwie potoczył się ten wyścig za sprawą sprzyjającej mu przerwy w zajęciach po wypadku Fernando Alonso.
Romain Grosjean w Bahrajnie potwierdził jednak, że amerykański zespół nie zdobył przypadkowo punktów w pierwszym wyścigu sezonu, poprawiając wynik sprzed dwóch tygodni i przekraczając metę na piątej pozycji mimo dużego błędu podczas ostatniego pit stopu, który trwał aż 8 sekund.
Francuski kierowca również po Grand Prix Bahrajnu powinien bez większego problemu zdobyć nagrodę dla Kierowcy Dnia organizowanej przez oficjalną stronę Formuły 1 i nie powinien mu w tym przeszkodzić nawet mocno wspierany przez swoich rodaków Rio Haryanto, który dzisiaj zamykał stawkę kierowców, którzy dojechali do mety wyścigu.
Za Grosjeanem na metę wjechał Max Verstappen, który tym razem nie miał powodu do narzekania na decyzje zespołu i swojego partnera zespołowego, gdyż Carlos Sainz już na pierwszym okrążeniu po kolizji z Sergio Perezem musiał zjechać po nowy komplet opon i przestał liczyć się w walce o punkty a ostatecznie wycofał się z wyścigu.
Za Holendrem GP Bahrajnu ukończył Daniił Kwiat i obaj kierowcy Williamsa- Massa przed Bottasem.
Czołową dziesiątkę, również zasługując na słowa uznania, uzupełnił debiutujący w zastępstwie Fernando Alonso Stoffel Vandoorne. Belg po udanych kwalifikacjach wykazał się również dużą dojrzałością podczas wyścigu i jak na ironię zdobył pierwsze punkty w tym roku dla zespołu, który w swoim podstawowym składzie posiada dwóch mistrzów świata F1.
Innym tegorocznym debiutantem, który zasługuje na słowa uznania po GP Bahrajnu jest Pascal Wehrlein, który w końcówce zacięcie walczył z Marcusem Ericssonem o 12 lokatę.
Formuła 1, która w ostatnich latach staje się coraz bardziej niezawodna w Bahrajnie w zasadzie została zdziesiątkowana. Do mety z powodu kolizji lub awarii nie dojechało aż pięciu kierowców. Oprócz Vettela i Sainza, przekroczenie mety drugiego wyścigu sezonu nie było dane Jolyonowi Palmerowi, Jensonowi Buttonowi oraz Estebanowi Gutierrezowi.
Zdjęcia:
komentarze
1. dominf1
Pozdrawiam fanów Raikkonena, niech się cieszą drugim miejscem swojego "miszcza" ;)
2. grazek
Brawo Gwiazdor 30 sekund za Rosbergiem. Prawdziwy mistrz :)
3. walerian
brawo nico! mimo przeciwnosci losu, mimo ze jest mocno ograniczany przez zespol zdolal po raz piaty z rzedu pokonac celebryte :)
a nasz celebryta? - nie ma co... prawdziwy miszcz pokazal jak sie jezdzi - swietny start w jego wykonaniu (hehe), po raz kolejny niesamowite szczescie w wyscigu a mogloby go nie byc na podium :)
pozdrawiam prawdziwych fanow f1 :)
4. KowalAMG
Wąski i wylądował i cały misterny plan w p...u Gratulacje dla Rosberga , Kimi jesteś Hardcorem :P Lewis Merc jest mocny więc nie potrzoebują dobrego kierowcy no cóż takie życie mam nadzieje ,ze to wszystko się ułoży super wyścig szkoda Vettela bo dodał by swojej pikanterrii .. eleven zatrudnijcie BOROWCZYKA SAM MU ZAPŁACE PROSZĘ kurcze brakuje tego przekazu i tych emocji ..
5. FerrariPL
Brawo!! ferrari i Raiikonen !!! szkoda Vettela :( ale mam nadzieje że następnym razem Vettel pokarze klase tak jak dziś Kimi :)
6. dominf1
Zgodzę się z Grazkiem, Gwiazdor dzisiaj pokazał swoją klasę ustępując prawdziwemu mistrzowi.
7. SDRaid
No cóż. Liczyłem, że Hamilton dostanie chociaż taką samą mieszankę, żeby mógł walczyć z Raikonnenem. Ale najpierw twardsza mieszanka, potem przedwczesny zjazd do boksów, a na końcu spóźnione ściągnięcie z toru. Z przodu zero walki. Kierowca wyścigu to Grosjean. Świetnie poradził sobie Vandoorne. Vettel katastrofalny początek sezonu. Właściwie bez awarii Mercedesa już ma to tytule.
8. FerrariPL
@4 KowalAMG zgadzam się z tobą ZATRUDNIJCIE BOROWCZYKA bo dla mnie ten komentarz to porażka !!!
9. Wymoderowano
Kolejny dowód na to że HAM jest traktowany specjalnie, zamknął Bottasowi zakręt doprowadzając do kolizji a to Fin dostał karę... BRAWO. To jest śmiech na sali, jeszcze zespół kombinował ale ROS na szczęście zasłużenie wygrał wyścig. Gdyby nie awaria VET to spokojnie HAM byłby poza podium. Haas zasługuje na specjalną nagrodę pod koniec sezonu, bo to co oni robią to przechodzi ludzkie pojęcie, są świetni.
10. SDRaid
Usunięty
11. FerrariPL
@9 Wymoderowano Zgadzam się z tobą Kumplu !
12. rokosowski
Moderacja powinna coś zrobić z trollami zalewającymi komentarze, dlaczego to toleruje? Chamstwo i agresja odstrasza normalnych użytkowników.
13. Piospi
@Wymoderowano
Hehe, to prawda. Uważaj, bo zaraz zjadą się fanatycy gwiazdora i będą jechać po innych, wyładowując swoją frustrację :)
14. Del_Piero
Hamilton daje ciała póki co. Gdyby Vettelowi nie nawalił bolid to byłby poza podium.
@1. dominF1 - ten "miszcz" stawał najwięcej razy na podium ze wszystkich w całej stawce. Trochę szacunku. Dzisiaj pojechał dobrze. Tak samo w Australii ale mu bolid nawalił. Nie widzę powodu żeby nie cieszyć się jego sukcesem i by się z niego nabijać. Szkoda tylko startu. Wtedy różnica byłaby mniejsza niż 10 sek, ale i tak Rosberg był dziś nie do ścignięcia.
15. KowalAMG
LOVE FERRARI LOVE MERCEDES :) ale urde gdzie emocje !!!! przecież Pan Borowczyk to klasa jak te dwie Marki
16. Eucliwood
@10 wyjdź stąd gimbie i znajdź dziewczynę, bo jak się czyta takie teksty to chce się zabić takiego człowieka. Jara Ciebie prowokowanie i przeklinanie w internecie? To tylko dowodzi jaki jesteś ograniczony emocjonalnie i umysłowo. Walerian to samo, ogarnij się chłopczyku i zrób coś ze swoim życiem, dzieciaku.
17. Wymoderowano
Moderacja powinna zrobić coś z takimi osobnikami jak SDRaid, marek007 co drugi wpis to przekleństwa i wyzywanie innych użytkowników tego portalu. Pozdrawiam prawdziwych Fanów F1!
18. Sasilton
Nowa fala debili i nowe blokady na stronie.
@
Szkoda tego startu, bo znowu popsuło to wyścig Lewisowi.
Ferrari jest bliżej, ale nie powalczą przez swoja awaryjność.
Jak w kolejnym wyścigu Lewis będzie za nico, to zacznę się niepokoić.
19. KowalAMG
Polecam opcje ignoruj i wtedy normalny z normalnym sie dogada a ścierwo pójdzie na dno .
20. silvestre1
Kimi całym sobą pokazał jak to jest być drugim, ale ja obawiam się o zdrowie Symondsa bo Grosjean wpędzi go do grobu.
21. bo77as
Fajny wyścig, szczególnie na początku. Oczywiście najlepszy Grosjean, ale ja osobiście najbardziej zapamiętam sobie ten uśmiech Sir Franka Williamsa po walce Kviata z Bottasem, stary wyga wie co dobre :)
22. Phenom
Bardzo interesujący wyścig od samego początku, Rosberg w pełni zasłużone zwycięstwo, wydaje mi się że nawet bez kolizji tak czy siak Lewis by został objechany. Lewis teraz będzie miał spory ból głowy bo już jest na -17...solidny wyścig Raikkonena a jazda na początku- palce lizać...Grosjean...to co ten gościu wyrabia w Hassie przeszło moje pojęcie...myślałem że punkty w Australii były zdobyte nieco szczęśliwie, że ten zespół stać tylko na walkę o 9-10 miejsce a jednak...naprawdę wielkie uznanie dla Romka...no i jeszcze Stoffel...bardzo dobry wyścig jak na debiut...Gąsiorowski mówił że Alonso może też nie pojechać w Chinach...szykuje się symboliczne przekazanie pałeczki...? Willamsy i Red Bulle będą się biły o trzecie miejsce w konstruktorach..wyżej raczej nie podskoczą...muszę przyznać że pomimo tego że Mercedes dalej ma dużą przewagą to z niecierpliwością czekam na wyścig w Chinach :)
P.S
Onboard Grosjeana z fajerwerkami w tle był epicki :)
23. Eucliwood
Wszystko super, ale sami wzajemnie jesteście dla siebie ścierwami, więc nie bądź ignorantem. Blokada również dla Pana.
24. walerian
@del_piero miszcz stawal najwiecej razy na podium, bo najwiecej razy (cala kariere) mial bolid ktory byl zdolny mu to zapewnic, wiec to tylko niesamowity fart - zadne umiejetnosci... :)
25. pjc
Świetny wyścig. Poza czołową trójką świetny wyścig w wykonaniu Ricciardo, Grosjeana, Verstappena, Vandoorna oraz Pascala Wehrleina. Bardzo ciężko ogląda się Williamsa. Dostają łomot od potencjalnie słabszych ekip. Ale to oni mają problem do rozwiązania i sporo pracy do wykonania. Grosjean oraz Wehrlein dokonują cudów w swoich zespołach. No i trzeba przyznać, że showman Hamilton chyba zachlysnal się sławą. To taki zimny prysznic dla niego na przyszłość. Nadal mu jednak kibicuję. Pamiętacie krytycy Nico jak pisałem, ze Niemiec ma realną szansę na tytuł. Podtrzymuję te słowa. Hamilton chyba zbytnio jest myślami poza torem.
26. nonam3k
Szkoda vettela. Gdyby nie awaria i wystartowalby jak w poprzednim wyscigu to nie oddalby zwyciestwa rosbergowi. Kimi zawalil start na maxa .
27. Eucliwood
Vettela szkoda, bo mógł powalczyć o top 3, ale wtedy Raikkonen miałby utrudnione zadanie. Williamsy wydawałoby się, że powalczą mocno, a tu klops. Cieszy jednak drugie miejsce Kimiego i postawa Grosjeana, który ma świetny samochód, lepszy od Renault, Saubera i Manora razem wziętych.
28. Blazefuryx
Bez wątpienia Hamilton jest traktowany w sposób szczególny i specjalny, co widać już było po wczorajszej decyzji sędziów na temat jego rażącego naruszenia i przekroczenia przepisów. Takie pobłażliwe traktowanie go, bardzo mu ułatwia życie w F1 i zdobywanie kolejnych niezasłużonych PP, zwycięstw, podiów i tytułów mistrzowskich.
Patrząc na jego dzisiejszą jazdę, nie umiem uargumentować w żaden sposób tego, że zasłużył na podium, bo po prostu się nie da.
Szkoda, że Prawdziwy Mistrz miał awarię silnika, bo nie ulega wątpliwości, kto wygrałby dzisiejszy wyścig.
Pozdrawiam Prawdziwych Fanów F1!!
W E L T M E I S T E R !!!!
29. KowalAMG
dziękuje EucilWood
30. Eucliwood
Mówisz o Palmerze?Wszystko jasne ;>
31. Viggen2
Gratulacje dla Rosberga. Gratki Kimi, pięknie pojechałeś ten wyścig! Chyba wreszcie pech Cię opuścił. :D Szkoda, że nie powalczyłeś o wygraną, ale drugie miejsce tez jest bardzo dobre. :) Szkoda kolizji Hamiltona i Bottasa na pierwszym zakręcie, ale cóż, zdarza się. Ładnie wrócił na podium. Ogółem wyścig ciekawy. Świetnie też S. Vandoorne, piękny debiut. HASS też bardzo dobrze. Oby następny wyścig był jeszcze ciekawszy! :D
32. Wymoderowano
Jeśli Williams nadal będzie stosował tak konserwatywne strategie to daleko nie zajadą i skończy się trzecie miejsce w generalce na koniec sezonu, sam silnik Mercedesa już nie wystarcza.
33. zuchu80
Brawo Vandoorne. Ciekawe co na to powie Alonso :)
34. marek007
Hahaha matoły się cieszą że Lewis położył kolejny wyścig...ale on daje Rosbergowi szanse na upragniony tytuł...hejtujcie dalej w dupe kopani.
35. Arth
Mercedes nadal ma sporą przewagę nad Ferrari przez co oglądanie czołówki to straszne nudy, zawsze lepiej się ogląda gdy o zwycięstwo walczy więcej niż jeden team ale niestety po latach oglądania F1 RedBull mamy teraz F1 Mercedes - lipa straszna.
Bardzo dobrze zaprezentowali się Grosjean, Vandoorne oraz Wehrlein - walki poza czołówką była sporo i sporo ładnych manewrów. Szkoda, że Grosjean'owi popsuli ostatni pitstop - miałby szansę powalczyć o p4.
@4 @8 no nie żartujcie z tym Borowczykiem - zamiast ogarniać co się na torze dzieje to komentował co się poza torem dzieje. Ogólnie polecam Sky Sports F1 - nie ma porównania z polskimi transmisjami.
36. belzebub
@26 Chyba się mylisz, wydaje się że Kimi nie jest tą chwilę wygrać wyścig pod nieobecność Vettela. Jeśli którykolwiek z nich może w tej chwili wygrać z Mercem, jest Niemiec, a nie Fin który mu jednak nieco ustępuje.
37. Wymoderowano
@34. marek007 piesek HAMa przylazł i już szczeka
38. silvestre1
Grosjean i Vandoorn kierowcami dnia ex aequo.
39. RADAMANTHYSEK
@ 3. walerian
Chyba oglądaliśmy dwa różne wyścigi :E. Trzecia pozycję i taką stratę Hamilton możne zawdzięczać zespołowi, który taktycznie rozegrał wyścig koszmarnie i gdyby nie kosmiczna przewaga Rosberga to nawet Ferrari by ich wyprzedziło. Start nie zaprzeczę, ze Hamilton zawalił ( i tak był lepszy od Ferrari ), tylko z kolei Bottas widząc co robią przeciwnicy z przodu i nie wpychać się w miejsce gdzie nie było zostawionego miejsca ( liczył, ze Hamilton odbije, ale ten nawet nie miał prawa go zauważyć - martwe pole ).
40. kuboludek
Nie macie wrażenia, że jak nie ma Vettela na torze to i Kimi ma szanse na ugranie czegokolwiek? Przecież gdyby jechał Vettel na pewno Ferrari przeciągnęłoby ostatni pit-stop Kimiemu, jak Hamiltonowi dzisiaj Mercedes i w efekcie czego skończyły za Hamiltonem..
Ale ogólnie Kimi piękny wyścig, widać że nadal chce i może.. Gdyby tylko start był lepszy.. ;)
41. Sasilton
39. RADAMANTHYSEK
To nie taktyka, tylko uszkodzenia.
Nie wiem czy zauważyliście, ale jak Hamilton miał świeże opony to jechał ok, ale im dłużej był na tych oponach to tracił coraz więcej. Pewnie przez uszkodzenia degradacja opon była na znacznie wyższym poziomie.
Po wyścigu wiadomo kto zastąpi Buttona w przyszłym sezonie.
Mclaren ma jeden punkt wbity przez absolutnego debiutanta.
42. dawidkowal
Co do HAM nie uważam że to on popełnił błąd w pierwszym zakręcie.Był z przodu i to on obierał sobie optymalny tor jazdy,także kara dla BOT jak najbardziej zasłużona.co do ferarki to widać cały czas nie moą uporać się ze swoim turbo,ale mysłę że jak już ogarną ten problem to merc będzie mógł czuć większy nacisk z ich strony i napewno będą mniej zawodni co do swoich jednostek.bravo Hass.
43. EryQ
Brawa dla Hassa. Można?? Można. Być debiutantem i dojeżdżać w punktach a nie jak Caterhamy, Marussie-Manory czy inne HRT w ostatnich latach. Poza tym widać, ze Merc i Ferrari a później przepaść prawie jednego okrążenia. Komentarz słaby. Sokół popełnia gafy jak Borowczyk. Mniej ale jednak. Gąsiorowski zaczyna się zachowywać jak Grzesio J hahahaha.
44. KowalAMG
Marek Ciiiii Rosbergowi skończy się silnik i w jednym Wyścigu znowu walka zacznie się od nowa ;) Niech jedzie jeżeli są limity to znaczy ,że Lewis ma strategię albo Merc ma go w pupie (METAFORA TAKA) ;) zrozumiesz zobaczymy pozniej .,. Marek Viggen damy rade :P co do reszty ekipy GROSZEK do MERCA jestes super kierowcą Hass drugi RBR ,, Walerian Drugi Hamilton ... czasy się zmieniają niech powróci tankowanie bolidów . i jakikolwiek Polak na tor .. bo gdy Kubica ścigał się w F1 to były najlepsze czasy i regulamin .
45. marekko
Moja konkluzja; 1 Ferrari jest bliżej przynajmniej w wyścigu niż Mercedesowi się wydawało; 2 szacunek dla Rosberga chociaż nie uważam go za wybitnego kierowcę; 3 bardzo solidny Kimi po kiepskim starcie; 3 gdzieś tu powinien być też Vettel; 4 natomiast bez konferencji radiowych Hamilton drugi raz daje ciała; 5 Grosjean klasa!
46. Sasilton
Dokładnie. Ktoś kto wlatuje w bok innego bolidu nie może uniknąć kary.
47. Viggen2
@44
Jasne, że damy! :D Zobaczysz, w następnym wyścigu Lewis pozamiata! :D
48. Viggen2
@43
''Grzesio J" haha
49. Hamcio20
Ja powiem tylko jedno, szykuje się fantastyczny sezon. To co się dzieje - po prostu bajka. Grosjan udowadnia że jest nieprzecietnym kierowcą, a Hass się świetnie przygotował. Pech Lewisa daje o sobie naraźe znać, jednak czuję że w Chinach karta się odwróci :p
Doskonała jazda Belga w McL. Podejrzewam, że ktoś go na przyszły sezon zatrudni. Wydaje mi się, że świetnie pasowałby do Hassa zamiast Guttiereza.
50. Hamcio20
Alonso pewnie kolejne żebro się złamało jak zobaczył że małolat pojechał fantastyczny wyścig w jego fotelu :p
51. EryQ
@48 co nie wiesz?? Jędrzejewski z polszmatu i jego niezdrowa podnieta hahahahaha
52. St Devote
Mowiłem, że to będzie sezon Rosberga. Kibicuję mu od zimy i już widać efekty.
Tester zdobywa pierwsze punkty dla McLarena - ośmieszył tym Alonso i Buttona. Pewnie niektórzy teraz żałują, że Fernando nie potłukł się trochę mocniej i w Chinach drugi raz pojechałby Vandoorne. Hiszpan widać nie tyle boi się o swoje zdrowie, co o to, że tester pokaże jak się regularnie zdobywa punkty w McLarenie...
Raikkonen dobrze pojechał. Wyglądało to jakby pomylił bolidy z Vettelem, ale trzeba przyznać, że pokazał równą jazdę. Bez fajerwerków, ale solidne punkty dla zespołu przy pechu Seba.
Driver of the weekend: GROSJEAN! I za wynik, i za jazdę. Po prostu fenomenalna postawa kierowcy i zespołu. Szkoda, że Gutierez nie daje rady z powodu pecha...
53. prz1
może już pora usunąć tych dziadków z mclarena razem z denisem i dać szanse nłodym !!
54. Ananas
Statystyki
16. wygrany wyścig Nico Rosberga
43. podium Nico Rosberga
81. podium Kimiego Raikkonena
89. podium Lewisa Hamiltona
Po tym wyścigu Nico Rosberg zrównał się z Stirlingiem Mossem w liczbie wygranych wyścigów i wspólnie z nimi zajmuje 16. miejsce w klasyfikacji wszech czasów oraz zrównał się z Jackiem Stewartem w liczbie zdobytych miejsc na podium i wspólnie z nim zajmuje 17. miejsce w klasyfikacji wszech czasów Oprócz tego Kimi Raikkonen zrównał się z Ayrtonem Senną w liczbie zdobytych miejsc na podium i wspólnie z nim zajmuje 5. miejsce w klasyfikacji wszech czasów. Lewis Hamilton w tej klasyfikacji niezmiennie na 4. miejscu
55. Viggen2
@51
Wiem, pamiętam! Szczególnie kolizje Raikonnena i Bottasa podczas GP Rosji hahaha
56. Eucliwood
@53 Dennis jest współwłaścicielem McLarena, więc nikt go nie usunie ;)
57. St Devote
BTW. ogladałem dzisiaj przez chwilę Elevena, żeby przekonać się jak wygląda ta transmisja w PL teraz. Ogólnie jakość jest okey, ale komentatorzy kompletnie do kitu. Nie można nawijać takich bezpłuciowych spranych kalesonów na mikrofon w widowisku sportowym. Tu już nawet nie chodzi o to, że oni nie mają radiowego głosu, ale oni nawet nie potrafią mówić poprawnie. Nie akcentują odpowiednich sylab, mówią chaotycznie, serwują co chwilę jakieś kolokwializmy w stylu "walnąłęm WTOPĘ" - geez!
Stacja powinna zatrudnić Borowczyka, bo facet miał niski głos, potrafił przekładać emocje na komentarz i zawsze był przygotowany pod konkretne GP. Nie wiem kto tam jest w studio teraz a kto komentuje sam wyścig, ale żaden "genialny" Sokół czy inny bloger mnie nie powalił swoim wkładem do widowiska. Czym innym jest mieć wiedzę na temat sportu i pisać o tym na stronce w internecie, a czym innym jest budować emocje widowiska w mediach. Borówa w pojedynkę by skasował tych wszystkich podwórkowych ekspertów z elevena.
58. jogi2
@40
Normalka ...gdyby Fettel był na torze na 90 % spiepszyli by Kimiemu wyścig ...a nie daj bóg jak w pobliżu Raik jechałby Vet :)
59. prz1
@56. Eucliwood
wiem, wiem :D
60. St Devote
@54 Ananas, jak już podajesz staty, to trzeba było podać te same wszystkie kategorie dla całej trójki pretendentów.
61. marek007
W kwalifikacjach Lewis pozamiatał ale wyścig...porażka błąd za błędem...kolizja z Bottasem także z winy Lewisa zamknął mu drogę trzeba powiedzieć otwarcie...to wina tych gejów bo źle życzą Lewisowi.
62. Jahar
Ciekawy wyścig. Beznadziejny start Raikkonena, myślałem że po odpadnieciu Vettela to koniec Ferrari ale na szczęście Fin nie zwlekał z wyprzedzaniem jak ma to w zwyczaju i pojechał bardzo solidnie. Sporo pecha miał Hamilton bo manewr Bottasa to przykład tzw. barge passing. Generalnie manewr był zbyt optymistyczny. Haas super, środek stawki rewelacja. Dzisiaj było trochę ścigania i o to chodzi. Moim zdaniem Williams jest za Red Bull i w dalszej perspektywie nie mają z nimi szans. TR jest przeciwnikiem dla Williamsa a nie RB.
63. Phenom
Za to mi komentarz się podobał, panowie się uzupełniają Gąsiorowski stara się dodać swoim głosem, pasją troszkę kolorytu ( nie robi tego sztucznie jak to robił Grześ na Polsacie) a Sokół przekazuje naprawdę duża dawkę informacji związanych z F1...Jak dla mnie naprawdę solidny komentarz
64. koal007
Wszystko - wszystkim, ale to co robi Romek - to po prostu przechodzi wszelkie pojęcie !!!
A dziś Stoffel upokorzył okrutnie Fernando. Pojechał obłędny wyścig jak na debiutanta. Hamilton niedługo się pozbiera. Widać, że Merole są poza konkurencją i nadal mają przewagę technologiczną. Ferrari nie da rady, bo jest za wolne. Interesujący jest Wiliams, a Force India? Porażka - myślałem że będzie choć trochę lepiej. Hass ma super motywację i przyciśnie. :)
65. marekko
@61 jak dla mnie, to zgadzam się ze zdaniem sędziów że to wina Bottasa, ale nie wiedziałem że jest gejem?
66. Ananas
60. St Devote
Podałem te statystyki, które uległy zmianie po dzisiejszym wyścigu.
67. Kryniczanin
Romain Grosjean - kolejny fantastyczny wyścig, Rosberg - poprawnie, Kimi po katastrofalnym starcie wyścig na maxa. Celebryta żenada, widać wyraźnie jak sędziowie mu pomagają od wielu lat.
68. Xellos
Szkoda Vettela, wszyscy wiemy jaką ma przewagę nad Raikkonenem w tempie wyścigowym. Łatwo więc pomyśleć co by było gdyby jechał. Miałby już dwie wygrane. Ostatnio pechowe SC i zawalona strategia a teraz nawet nie wystartował. Oby następnym razem nic się już nie wydarzyło, bo jak na razie Rosberg to wygrywa tak jak Button kiedy zdobył mistrza. Wygrane z powodu okoliczności a nie super umiejętności.
69. Mat5
ROSBERG - pojechał swoje, wyprzedził Hamiltona na starcie i of tej pory nie musiał się wysilać
RAIKKONEN- ładny wyścig w jego wykonaniu, tak jak rok temu trochę namieszał w walce o podium i oby tak dalej. Przydałoby się mu kilka występów jak ten
HAMILTON - znowu przegrany start z Rosbergiem i dodatkowo kolizja z Bottasem, która utrudniła mu trochę jazdę. Niemniej dobrze się spisał odrabiając straty. Musi się skupić bardziej na jeździe niż na aktywnościach poza torem
RICCIARDO - solidna jazda Australijczyka. Kolejny pozytywny wyścig w jego wykonaniu
GROSJEAN - kierowca dnia!!! Świetna jazda Francuza, mnóstwo manewrów wyprzedzania w jego wykonaniu, co naprawdę świetnie się ogląda. Zanosi się na naprawdę super sezon
VERSTAPPEN - przyzwoity wyścig, kilka fajnych manewrów w jego wykonaniu
KWIAT - wykorzystał zamieszanie na początku wyścigu i awansował do TOP 10. Spokojny wyścig i myślę, że zaczątek do regularnej walki o punkty
MASSA - trochę mnie rozczarował. Miał świetny start, ale potem było już tylko gorzej. Spodziewałem się czegoś więcej, ale trzeba uszanować to co jest i się poprawiać
BOTTAS - kara DTP dla niego nie była potrzebna. Ja bym to uznał za incydent wyścigowy i nikt do nikogo pretensji by nie miał. Owszem miał kilka fajnych manewrów, zasadniczo to by było na tyle
VANDOORNE - drugi kierowca dnia!! Wielkie słowa uznania dla niego, za to że zdobył pierwsze punkty dla zespołu, w którym obecnie jeżdżą dwaj mistrzowie świata. Uczył się jazdy tym bolidem praktycznie od zera i osiągnął coś takiego. Mam nadzieje, że za rok dostanie miejsce w jakimś zespole, bo bardzo na to zasługuje
Spoza punktowanej stawki należy pochwalić Wehrleina i Magnussena, którzy popisali się bardzo ładną jazdą. Renault jest tuż tuż za punktami (takie mam wrażenie)
70. koal007
Hass powinien bardzo poważnie rozważyć zatrudnienie tego Stoffel Vandoorne. Widać, że facet ma cholerny talent i potrafi ciągnąć do przodu. Z Romkiem powinni tworzyć interesującą parę.
71. RADAMANTHYSEK
@ 41. Sasilton
Fakt zapomniałem o uszkodzeniach, które na pewno przyczyniły się na osiągi :).
Niemniej jednak wynik poszedł w świat i góra znowu jest Rosberg ( przyznaje pięknie pojechał ). Powracając do Bottasa to warto zwrócić uwagę, że mercedesy rozpoczęły manewr skrętu jako pierwsze i były dość wyraźnie przed Williamsami. To też decyzja Bottasa o ścinaniu zakrętu była wręcz nieadekwatna do sytuacji ( zasada o wyprzedzaniu jest bardzo jasna i tutaj ją ewidentnie złamał ), ponieważ liczył na wymuszone odbicie Lewisa ( Bottas w chwili rozpoczęcia swojego manewru był w martwym polu Hamiltona = brak szans na odbicie ). Moim zdaniem Lewis nie miał zbytnio wyboru, ponieważ Rosberg wszedł w zakręt szeroko by nabrać prędkości na wyjściu, a Lewis wiedząc, że jest za daleko nie ścinał jak Bottas ( nie prowokował kolizji z Rosbergiem ). Mógł jedynie jeszcze szerzej iść,ale nikt normalny tak nie pojedzie :P.
72. St Devote
@66 Ananas, no wiem, ale nic nie szkodzi temu, żeby móc porównać np. liczbę wygranych GP Rosberga z wynikiem Hamiltona czy Raikkonena.
73. belzebub
@57 Nigdy więcej Borowczyka. Nareszcie znaleźli się komentatorzy, którzy nadążają za tym co dzieje się na torze. Sokół wymiata, czyste konkrety a pindolenie o żonach, partnerkach i egzaltowaniu się własnym głosem. Jedyne małe zastrzeżenia mam do studia, tutaj przydałby się inny prowadzący.
74. St Devote
@73 belzebub, oglądałem równolegle przez długą chwilę SSF1 i Elevena i miałem wrażenie, że to są dwa różne wyścigi. Polska transmisja była kompletnie pozbawiona emocji. Pewnie komentatorzy bali się zrobić z siebie idiotów w stylu Sobierajskiego, który wydzierał się w kompletnie niekontrolowany sposób, no ale niestety inna skrajność też średnio wychodzi. Ktoś powinien w nich zainwestować i niech potrenują na jakimś archiwalnym materiale budowanie widowiska. Tego można się nauczyć. Głosów im pewnie już nie zmienią, ale jak dzwiękowiec odpowiednio ustawi mikrofony i panowie się zaangażują, to może coś z nich będzie.
75. R8m@in
co ten williams wyprawia ze strategią? obawiam się że jeśli skrócony nos nie zacznie przynosić zamierzonych rezultatów to zaczną spadać z grand prix na grand prix. Drugi wyścig za nami a chyba ciągle nie zobaczyliśmy faktycznego układu sił. Haas raczej nie jest 4 siłą w stawce, a po dzisiejszych wynikach Massy i Verstappena można tak to widzieć.
Szkoda startu Kimiego . Brawo Groszek, świetnie utrzymane tempo, świetne wyprzedzania, marzy mnie się angaż do jakiegoś mercedesa, ferrari red bulla. :)
76. viggen
68
Hahahah Vettel i lepsze tempo :-D Czasami ale tylko czasami się zdarza
Co za menda nadaje pod nickiem viggen2? Nie było innego nicka? A może to jakiś przesladowca?
77. Jahar
73. belzebub
Ta... nadążają... Ciekawe kto dzisiaj komentował powtórkę wyprzedzania Williamsa przez TR i chyba RB tak jakby to było na żywo. Bo raczej nie był Borowczyk. Komentarzem ze studia to sobie można, udawać że to komentarz.
78. viggen
Brakuje mi Borowczyka. W Polsacie brakowało mikołaja, teraz brakuje Andrzeja
79. Viggen2
@78
Zgadzam się
80. berni
wyscig ciekawy. ferrari ma tempo porownywalne z mercedesem, pomimo nawet tego ze w tym roku bylo chlodniej niz zwykle (strata raikkonena po wyscigu taka sama jak po dwoch pierwszych okrazeniach, gdy musial przebijac sie przez stawke). slaby start - gdyby nie to walczylby o wygrana jak rowny z rownym. ten tor lezal ferrari, dlatego szkoda vettela - tez bylby mocnym kandydatem do zwyciestwa. w chinach bedzie gorzej, tam hamilton jest mocny.
brawo grosjean. williamsy zdublowane! - i oni miesiac temu odgrazali sie, ze beda walczyc z ferrari w tym sezonie...
realizacja transmisji wyscigu - porazka: myla opony, zle pokazuja czasy....
plus kompromitacja FIA - brak zielonego swiatla w Q2 o czasie, niejednoznaczne wskazywanie bolidu do wazenia, miejsc postojowych itp....
81. Viggen2
@76
Już od dawna mam ten nick, odkąd nie pisałeś na portalu :P
82. Faustus
Australia - rakietowy start Ferrari, dziś o mały włos Williams utarłby nosa Mercedesom. Hamilton na tacy przez spanie przed startem dał zwycięstwo Nikusiowi. No i ta kolizja z Bottasem. Czy go widział czy nie... To i tak Fin uderzył w Mercedesa. Kara dla Valeriana zbyt surowa, jeśli nie nawet niezasłużona. Brak Vettela w wyścigu to szansa dla Kimiego, co skrzętnie wykorzystał.
Moja prośba do moderatorów: czy mogą powściągnąć zapędy niektórych trolli? Np. Blazefuryxa z jego śmiesznym, bałwochwalczym i bezkrytycznym uwielbieniem dla jednego z wielu kierowców takich jak jego idol S.V.
Co to za gadżet nosi Nikuś na prawej nodze na wysokości kolana?
83. Brilliant
Trzeba przyznać, że Vandoorne bardzo dobrze pojechał ale ludzie nie skreślajcie już Alonso. Może on pojechałby jeszcze lepszy wyścig...
Poza tym, ktoś mnie może uświadomić dlaczego Hamilton tak psuje starty?
Co do komentatorów, Sokół mówi bardzo rzeczowo, podoba mi się. Ten drugi prezentuje się przy nim o wiele gorzej. Studio tragedia.
Co do Haansa, ładnie posklejali części od Williamsa i Mercedesa.
84. nicor 21
Vandoorne zastąpi w następnym roku alonso albo buttona tak mi się zdaję
85. stasek44
Jak to Ferrari by zepsuło wyścig RAI na rzecz VET? Przeczytałem przynajmniej 2 takie komentarze i nie mogę się z tym zgodzić.
Nie oszukujmy się - VET jest szybszy w kwalifikacjach i w wyścigu od swojego kolegi (a co najważniejsze jest "powtarzalny"), dlatego nie wiem dlaczego zespół miałby układać strategię pod wolniejszego kierowce - sam mercedes po jednym z wyścigów w zeszłym sezonie przyznał, że "grają" pod pierwszego.
Dlatego jak Ferrari ma szansę wskoczyć na 2 lokatę dając VET pierwszeństwo w zjazdach do boxów to dlaczego nie ma tego zrobić? Jestem absolutnie pewien, że gdyby RAI miał szansę powalczyć o wyższą pozycję, to Ferrari grałoby pod niego, a że jest wolniejszy...
86. Klocuch12
Komentarz na Eleven ok. Trochę więcej emocji i zadziorności i będzie naprawdę fajnie.
87. szoko
Stasek44 tu nie chodzi że pierwszy zjeżdża kierowca który jest z przodu tu chodzi że jak Vettel jedzie to w Ferrari zapominają że mają też drugiego kierowcę.Nie raz potrafili ściągnąć Kimiego 3 a nie raz 4 kółka po Vettelu i Raikkonen tracił zbyt dużo.Prawidłowo zjeżdża jeden a na następnym kółku drugi.
88. radzix
Najpierw wylewane żale na Borowczyka. Teraz płacze żeby wrócił. Polakowi się po prostu nie dogodzi... Bardzo dobry wyścig. Pech Hamiltona i Vettela. Ludzkie pojęcie przechodzi to co wyprawia Groszek i Haas. Niesamowite jak oni jadą jako debiutanci. Myślałem że Romain trochę przesadził kiedy stwierdził, że to najlepszy bolid jakim jeździł. Okazuje się, że ma rację. Będę im kibicował mocno w tym sezonie. Ferrari ma bardzo dobre tempo wyścigowe a to tylko może zwiastować zaje... sezon! Oby tak dalej.
89. tommek7
Nie wiem który to tak lamentował jak Bottas dostał karę ale wiem jedno, było to totalną żenadą. Już nie mogłem słuchać jak ciągle nawracał. Koleś wiechał Hamiltonowi w bok, a ten za nic nie mógł przeżyć, że dostał karę. Jakaś totalna amatorka, słuchać sie tego nie dało.
90. Blazefuryx
87. Jeśli myślisz, że z powodu Vettela, jego winy lub w związku z nim Kimi jest zaniedbywany, to kompletnie nie masz pojęcia o czym mówisz. Nie jest to zresztą rzecz rzadka, jeśli chodzi o osoby wypowiadające się na tym portalu.
Bredzenie, że zapominają o drugim kierowcy jest niesamowicie absurdalne i śmieszne. W multimilionowym biznesie nie pracują osoby, które zapominają o tak istotnych kwestiach. Tam, gdzie stawką są setki milionów euro rocznie nie ma miejsca na takie błędy.
Mnie zawsze zaskakiwało, że tylko internet jest takim miejscem na świecie, gdzie wszystkie problemy są łatwe i w oczywisty sposób rozwiązywalne. Każdy przeciętny, internetowy klikacz wie, co jest najlepsze i najsłuszniejsze. Nawet wie, jakie błędy popełniają ci śmieszni, niedoświadczeni inżynierowie w F1. Co oni w ogóle tam robią? Dlaczego zespoły nie zatrudnią ekspertów z f1.dziel-pasje.pl?
Ciekawe dlaczego....
Pozdrawiam standardowo Prawdziwych Fanów F1. :)
91. Brilliant
87. Vettel jest bardziej zangażowany w rozwoju zespołu i dlatego traktują go lepiej.
90. Możesz spojrzeć bardziej obiektywnie na F1?
92. marek007
@90Podziekował za życzenia...zawsze to miło jesli mnie pozdrawia prawdziwy fan F1.
93. Root
57. St Devote - Mi też cholernie brakuje Borowczyka. Zawsze kompetentny, zawsze przygotowany na konkretne GP, niesamowicie charyzmatyczny, wielka strata dla F1 w Polsce, że go nie ma. I żeby nie było, że zmieniam zdanie - od wielu lat go chwalę, można sprawdzić.
94. Root
Jak Vettel miał awarię silnika w okrążeniu przed startem, to i mi, i mojemu synowi od razu nasunęły się te same słowa: ale szkoda, trzy razy nudniejszy wyścig będzie. Na szczęście nie był tak źle, wyścig okazał się być ciekawy, choć oczywiście gdyby w czołówce jechał też Vettel, to można być pewnym jeszcze ciekawszego widowiska. No i szkoda punktów, których nie dobył nie ze swojej winy.
95. Root
"zdobył" w poprzednim poście (ach ten brak edycji...)
96. enzo09
Szkoda Vettela, mógłby namieszać Mercedesom
Raikkonen nareszcie pokazał ze umie walczyć
BRAWO Grosjean i Vandoorne
97. stasek44
Czasem jak Blazefuryx walnie sensowny komentarz to się zastanawiam czy te jego wcześniejsze komentarze to nie fanbojstwo, a trolling :D
Dla mnie jeszcze ciekawe jest to dlaczego Kimi nie narzeka na rzekomo gorsze traktowanie...?
Tak samo chyba nikt się nie zachwyca talentem Maxa, bardziej ni
Oglądając nowe wyścigi mam wrażenie, że Merc "odkręcił kurek z mocą", a Ferrari wcale nie walczy jak równy z równym - mam nadzieję że to się zmieni w ciągu kilku następnych GP.
Natomiast co można powiedzieć o samej rywalizacji dwóch ekip? To, że każde potknięcie Mercedesa może kosztować ich wygraną - przy bezbłędnej jeździe obu ekip Ferrari niestety przegra... Chociaż GP Australii i dzisiejszy wyścig pokazuje, że Mercedes będzie musiał się napocić, żeby wyprzedzić Ferrari na torze :)
98. ironplane
Ja na szczęście mam przyjemność oglądania na Sky Sports, bardzo lubię ich komentarze. Co do wyścigu jestem bardzo zadowolona, kibicuję Rosbergowi od jakiegoś czasu i bardzo się cieszę, że miał przyjemność wygrać już 5 raz z rzędu. Hamiltona nie skomentuję. Kimi wreszcie znalazł się tam gdzie chciałam go zobaczyć, ale szkoda, że trochę kosztem Vettela. Wielkie ukłony dla Hassa, bo wiedzieć Grosjeana na 5 miejscu to jak widzieć śnieg latem. Oby tak dalej, zapowiada się świetny sezon!
99. stasek44
Pisząc komentarz wyżej - nikt się bardziej nie zachwyca talentem Maxa niż publika - w stawce jest pełno kierowców o podobnych umiejętnościach - chociażby jego zespołowy kolega, a według mnie gwiazdę z niego zrobiono ze względu na młody wiek i ponadprzeciętne szczęście - wystarczy spojrzeć na statystyki w porównaniu do Sainza...
100. St Devote
@99 stasek44, to o czym mówisz, to klasyczna iluzja. Liczą się ci, którzy czegoś dokonali, a nie ci, którzy TEŻ MOGLI czegoś dokonać. Ja tu lajtowo hejtuję wielu kierowców, ale jak któryś na torze pokaże klasę, to nie opowiadam, że 100 innych na papierze też ma podobne możliwości.
101. marek007
@98dziewczyno,kobieto czy ty się Boga nie boisz...kibicujesz Rosbergowi który od 2010 roku w Mercedesie nie potrafi zdobyć majstra...Fakt Lewis daje plamę w wyścigu i to może go sporo kosztować ale jeszcze go nie przekreślam bo to twardziel i na pewno jeszcze wróci mocny.
102. walerian
komentarz 101 pisal typowy fan celebryty... :)
swietny wyscig nico, niemiec zdobedzie tytul w tym roku #wierze
103. Klocuch12
@101 hahah zabronisz kobiecie kibicować ROS. Parodia.
104. EryQ
@103 ale nie ten niemiec tylko ten drugi co miał dzisiaj pecha;-) ;-) No pomarzyć można ale w 2017 po zmianie przepisów kto wie...
105. EryQ
eh miało być do @102 Sorki Klocuch ;-)
106. walerian
@eryq ...byle nie czarnoskory brytyjczyk :)
107. ironplane
@101 mogę kibicować nawet Palmerowi jeśli tylko będę chciała. Nie każdy musi kibicować tylko "mistrzowi".
108. Viggen2
@105
Może stworzymy klub fanów Grzesia J? :D
109. Paweł1
Brawo Kimi!!! Przepiękny wyścig ( nie licząc startu ). Dobrze, że Rosberg znowu dal popalić gwiazdorowi HAMowi. Grosjean rewelacja nie spodziewałem się tak dobrego wyścigu. Ricciardo ok na 4. miejscu. Bardzo szkoda mi Vettela mógłby ten wyścig skończyć na drugim miejscu lub nawet wygrać. Stoffel Vandoorne 1 punkcik w debiucie przy nauce o bolidzie głównie przez jeden weekend bardzo pięknie. Ładny wyścig Pascala Werhleina. Pech Gutierreza. Bardzo dobrze na szóstym miejscu Verstappen. A na koniec jedna uwaga badz jak kto woli pytanie: Dlaczego wszyscy piszą Hass skoro prawidłowe pismo to Haas???
110. stasek44
nie wiem co tu ma argument "od roku 2010" kiedy to bolid Merca w ogóle nie był konkurencyjny...
111. EryQ
@108 motoGP i do znudzenia hahahahahahahahahhahah
112. marek007
@107możesz kibicować...ale to jednak trochę obciach bo Rosberg nigdy nie będzie taki dobry jak Lewis.Walerian jesteś śmierdzącym klocuchem?
113. Paweł1
@112 marek007 wiesz co, moze lepiej byś juz im troche odpuscil... żeby na tym portalu powrocila stara dobra atmosfera?
114. jogi2
Jak ktoś myśli ,ze Vettel gdyby jechał to wygrałby wyścig ...a są tu tacy szaleńcy :) to przypomnę ,że Rosberg tylko kontrolował wyścig i nie pokazał prawdziwego tempa wyścigowego .......mogło by załamać tu niejednego
115. Skoczek130
@jogi2 - pokazał na początku. Odjechał jak chciał. ;)
116. marek007
@110 ma do tego bo Lewis już w drugim sezonie w Mercedesie zdobył majstra a Rosberg tylko jeździł bo jeździł.
117. ironplane
Komentarz Lewisa po wyścigu : ""I had so much damage on the car that I couldn’t keep up with Kimi" już wolę kibicować Rosbergowi, niż Lewisowi, któremu nie idzie w wyścigu i szuka wymówek. Obciach to pojęcie względne. Proszę żeby się zajął komentowaniem wyścigu/kierowców a nie moich upodobań.
118. thinktank
VET pech - szkoda, ale to nie znaczy, że byłby szybszy od RAI (takie gadanie co poniektórych jest co najmniej śmieszne), wręcz przeciwnie w tempie wyścigowym Fin dalej jest bardzo dobry (w Melburne do d..py strategia czerwonych), a wyprzedzanie dzisiaj klasa (najlepszy). Realizator zresztą nie nadążał z pokazywaniem manewrów RAI. Start RAI kiepski, ale pytanie czy była to wina kierowcy, czy też coś innego (dla mało uważnych podpowiadam, że w Australii były dwa okrążenia formacyjne, a HAM strasznie zwalniał w Bahrajnie formacje, RAI wystartował w punkt, ale jakby brakowało mocy.
Ferrari zagrozi Mercowi więcej razy niż przypuszczacie.
Dzisiaj Merc próbował postraszyć czerwonych tempem na mediumach (HAM), ale nic to nie dało (Ferrari nie zmieniło taktyki), jeśli lato będzie ciepłe w Europie to Merc ma kłopot, bo Ferrari na miękkich gumach będzie bardzo szybkie (w Bahrajnie tor się oziębiał,a nie rozgrzewał), a przecież nowe aero dojdzie i chyba rozwiążą część problemów z niezawodnością jednostki.
HAM to bardzo dobry kierowca, ale szkoda, ze jest faworyzowany (po pierwsze powinien startować z P8 - za wyjazd kołami, a karanie BOT (ma na celu zniechęcić innych do manewrów na HAM).
ROS bardzo dobry wyścig.
Super VAN, dużo lepiej niż faworyzowany przez większość VER (który przez swoje ego i tatusia totalnie sp...ił wyścig w Australii, samowolnie wjeżdżając na pit stop - dureń).
GRO bardzo dobrze, ale pamiętajcie, że jechał praktycznie w Ferrari.
Dramat FI i Williamsa, szczególnie Anglicy zamiast jechać agresywnie wybrali najgorszą strategię (nie mogą jechać na oszczędzanie opon, bo ich bolid zjada opony).
A i komentarz w eleven w porządku, za to Ci w studio to się znają ...
Pozdrawiam fanów F1
119. Blazefuryx
118. Komentarz z serii "pseudointelektualizm".
120. marek007
@117Lewis powiedział ze zawalił stary i to jego wina...co do kolizji z Bottasem to ja uważam że to wina Lewisa ale zdania są podzielone i faktycznie mógł go nie widzieć w lusterkach a wiadomo prędkość i każdy ciśnie po swoje.Jak ci się znudzi kibicowanie Britney to zapraszamy do grona fanów Lewisa.
121. marek007
@zawalił start...ech pisanie z telefonu.
122. Multi
Jak to dobrze widzieć HAMa nie na pierwszym miejscu. To jemu się mogło to auto zesrać a nie Ventylowi. No ale coż. Czekamy, aż frustracja osiągnie szczyty.
123. thinktank
@119 a ja mogę napisać komentarz "z serii uwaga debil" - lepiej się poczułes, może lepiej dyskutować na argumenty?
124. St Devote
@117 ironplate, akurat Lewis powiedział po prostu jak było. Po tym łokciu w żebra od Bottasa miał pokiereszowany bolid od przedniego skrzydła po podwozie. Zakończenie wyścigu po czymś takim na podium to nie jest byle co. Ja kibicuję w tym sezonie Rosbergowi, ale to nie znaczy, że od razu zapomnę o klasie Hamiltona.
BTW. chciałbym uprzejmie przypomnieć wszystkim emocjonującym się tutaj rasistom, że matka Hamiltona jest biała. Czyli nie jest aż taki czarny jak wam się wydaje.
125. RADAMANTHYSEK
@123. thinktank
Jak możesz to obejrzyj klatka po klatce manewr mercedesa Hamiltona i Bottasa ( nawet Nico namieszał bo bardzo spowolnił ten zakręt ), a przekonasz się, ze kara była zasłużona. Hamilton jako pierwszy wchodził w zakręt ( w sensie zaczął go brać ) i był zdecydowanie przed Bottaem, a ten z kolei znalazł się w martwym polu Hamiltona, nie dając szansy na reakcję ( ucieczkę ). Dlatego Bottas otrzymał karę i i nie ma co przypisywać wielkich prezentów i faworyzowania ( ba nawet w interesie F1 jest by wygrywał kto inny więc takie teorie są podobne do teorii jednego pana w rządzie ). Ewidentnie grzechem Hamiltona był start ( tutaj zdecydowanie Nico lepiej czuje auto ), który i tak nie był najgorszy, ale jednak spóźniony, Szkoda, ze nie mieli okazji ścigać się razem blisko siebie bo uważam, że Rosberg wcale by tak łatwo nie miał.
126. berni
@125: ile bylo takich sytuacji, a kary nie bylo - np. ricciardo i vettel gp meksyku. Tam ricciardo ledwo zrownal przednie kola z tylka osia vettela i nic nie dostal.... Bylo tez oczywiscie pelno sytuacji, ze ci idioci z FIA dawali kary w takich sytuacjach. Oczywiscie sytuacja nie jest jednoznaczna.
127. Szarmi
Cóż mimo, że kibicuje HAM to widzę, że kompletnie nie radzi sobie ze startem po zmianie przepisów, jeżeli nie ogarnie tego w najbliższych 2 wyścigach to może zapomnieć o tytule bo ROS i VET na pewno nie będą się cackać z nim :) a Vandoorme jak dla mnie idealny debiut zwłaszcza, że jechał tak słabym bolidem, a GRO klasa sama w sobie :)
128. stasek44
widzę podobieństwo williamsa z bahrajanu do ferrari z australii :) fenomenalny start... który na nic się nie zdał przez zawaloną strategię zespołu... :/
129. Miki42
Biedy Lewisek nie podano mu na tacy ustawień na starcie i się gubi już drugi raz i dobrze kierowcy sami powinni startować nie by im to podawane było na tacy
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz