komentarze
  • 23. schumi1
    • 2011-01-05 14:06:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak sie nie myle w latach 80tych byly silniki 6cylindrowe z turbo a nie 4cylindrowe.

  • 24. Zjarany
    • 2011-01-05 14:54:37
    • Blokada
    • *.legnica.vectranet.pl

    Z postępem technologii Formuła 1 także powinna zaliczać postępy a z roku na rok jest coraz gorzej.

  • 25. Piotre_k
    • 2011-01-05 14:57:35
    • *.50.55.110

    schumi1: były 4cylindrowe, np. BMW M20 Turbo w Brabhamie

  • 26. Ray
    • 2011-01-05 15:22:36
    • *.wroclaw.mm.pl

    Piotre_k generalnie chodzilo o ograniczenie mocy ze wzgledu na bezpieczenstwo. Te 1.5 V8 w 1986 dochodzily do 1000KM wiec wkoncu zakazano turbo :) Wtedy jedynym wyznacznikiem bylo bezpieczenstwo kierowcy a nie ekologia, biologia i co tam jeszcze. Postep technologiczny nie byl hamowany, wiec producenci nie musieli marudzic. Dzwiek silnika tez sie zmienial. obecne silniki nie maja odlglosu tych z lat 60tych nie wiem o co caly ten szum.
    F1 tez nie byla zawsze najmocniesza seria (moc silnikow) w porwnaniu do innych czolowych serii (indy, grupa c) ale jedno bylo pewne F1 byla mocniesza od F2, F3 i tak dalej. problem powstanie wtedy gdy samochody nizszych klas beda szybsze, mocniejsze i drozsze. BTW wiekszesc serii wyscigowych upadla przez ograniczenia innowacji konstrukcyjnych. Producenci nie majac mozliwosci chwalenia sie nowinkami przestawali sie interesowac dana seria.

  • 27. chicken43
    • 2011-01-05 15:26:42
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    śmieszne 1.6 to ma polonez:)

  • 28. masabitumiczna
    • 2011-01-05 16:22:18
    • *.net.pulawy.pl

    za silnik GP2 by się zabrali, a nie F1... tam mają 4 litrowe v8...

  • 29. grzegorz0812
    • 2011-01-05 16:40:52
    • *.adsl.inetia.pl

    21. Piotre_k
    mam.
    powinni montować głośniki kierunkowe przy silniczkach elektrycznych, podczas przejazdu bolidu było by go słychać z nagrania jaki by tam chcieli puszczać a poza tym na torze kojąca muzyczka i to by było dopiero "zielone" redukcja spalin i hałasu .

  • 30. bekon
    • 2011-01-05 17:35:03
    • *.warszawa.vectranet.pl

    27. i ten polonez 1.6 z wieśniako-wydechem bedzie brzmial lepiej niz te "wozidełka"

  • 31. cali
    • 2011-01-05 17:56:18
    • *.186.90.4

    chyba nie ma co się martwić na zapas :)
    jeżeli tylko silnik kręci się na odpowiednich obrotach (nawet te 16tyś.) i jest odpowiednio doładowany potrafi brzmieć naprawdę pięknie

  • 32. cali
    • 2011-01-05 18:18:33
    • *.186.90.4

    ...a tak przepraszam teraz już też mam wątpliwości co do brzmienia nowych silników one mają się kręcić tylko na 12000 obrotów - a to już jest śmieszne

  • 33. fanAlonso=pziom
    • 2011-01-05 18:28:44
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    jak dla mnie silnik = power i nic więcej tak byc powinno w F1 ...

  • 34. FAster92
    • 2011-01-05 18:43:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W ogóle ten ZIELONY pomysł jest po prostu śmieszny : 12 tys. obrotów, 1,6 L i te 4 cylindry ?! Jak tak bardzo tego chcą to niech teraz Bernie sie martwi ! Nie dziwię się Ferrari, które chce opóźnienia wprowadzenia nowych silników na 2013 rok.
    Cytując słowa Pana di Montezemolo "cztery cylindry to nie Formuła 1. Nie będziemy nawet budować takich jednostek do naszych samochodów drogowych, a wprowadzenie ich do czołowej klasy wyścigów brzmi trochę żałośnie. " i ja również się tego trzymam i kropka!!!

  • 35. FAster92
    • 2011-01-05 18:46:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    24. Zjarany Jest dramatycznie!

  • 36. fanAlonso=pziom
    • 2011-01-05 18:57:21
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    widocznie ktoś rąbnął berniego w czajnik i się obudził

  • 37. pajol112
    • 2011-01-05 20:09:25
    • *.netdrive.pl

    Tak, a za kilka lata bd pchac te samochody a na plecach bd miec KERS, moze wtedy Ecclestone zacznie sie martwic ich dzwiekiem jak kierowcy bd sapac ze zmezenia ;/

  • 38. pajol112
    • 2011-01-05 20:11:51
    • *.netdrive.pl

    Chodzilo mi o Jeana Todta Taka mala pomyleczka ;]

  • 39. owadd
    • 2011-01-05 20:37:47
    • *.159.162.102

    18. Ray

    Masz rację, tylko że wtedy te silniki nie musiały wytrzymać pół sezonu jak to jest obecnie. O ile mnie pamięć nie myli to wtedy zespoły stosowały nawet osobne silniki na kwalifikacje i wyścig.

  • 40. saint77
    • 2011-01-05 20:56:37
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Niech domontują zwykłe tłumiki i porobią w nich dziury.
    Będzie dźwięk zbliżony:))

  • 41. FTS
    • 2011-01-05 21:35:45
    • *.tktelekom.pl

    ekologia srogia. F1 powoli ginie śmiercią męczeńską.przecież te dwadzieścia kilka bolidów w czasie sezonu emituje znacznie mniej zanieczyszczeń niż 1 samolot osobowy, ale zieloni wszędzie muszą się pchać ze swoimi durnymi tezami. ŚMIERĆ EKOLOGOM.
    przywrócić 3.5 l V12

  • 42. zajcew
    • 2011-01-05 21:48:33
    • *.adsl.inetia.pl

    I o co ten skowyt jak turbina to wszysko wytłumi . Za to gwizd wastgate to dopiero hałas (zagłuszy wszyskie te głośniki). Najważniejsze że jeszcze chcą się gonić po torach a inni jeszcze im za to płacą. Oby to nie były procesje (chcę wyprzedzania!!!!!!)

  • 43. kowal3r
    • 2011-01-05 22:23:52
    • *.kwidzyn.mm.pl

    @41 podpisuje sie pod tym obiema rekami

  • 44. cali
    • 2011-01-05 23:04:49
    • *.186.90.4

    co wy mówicie?
    w dzień wyścigu wyrzucam wszystkich z pokoju,podkręcam dźwięk w kinie i słysząc wycie każdego z silników dopiero czuje że to F1 i to już są emocje
    śledzę różne wyścigi,motocyklowe również ,ale nie mogę się doczekać tylko dźwięku F1 online

  • 45. devious
    • 2011-01-06 02:53:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    omg znowu smuty, panika i narzekanie - ostatnio to widzę w modzie w F1, narzekanie na wszystko - jak weszły nowe przepisy w 2009 to prawie WSZYSCY narzekali na WYGLĄD bolidów - że żelazka, spychacze, beznadzieja, przednie skrzydła komiczne - i co? wszyscy się przyzwyczaili a wręcz teraz bolidy z 2008 wyglądają śmiesznie z małymi przednimi skrzydełkami...

    to samo było z atrakcyjnością wyścigów - ciągła paplanina o braku wyprzedzania mnie już doprowadza do szału, to nie jest NASCAR! w F1 nigdy nie było dużo wyprzedzania... a po Bahrajnie pamiętacie SKOWYT wszystkich, i "ekspertów" i kibiców jaki to nudny sezon nas czeka, że przepisy są beznadziejne (fakt - bez tankowania i z 1 pitem trochę słabo to wymyślili) itd - a potem jaki piękny sezon był!

    i teraz znowu SKOMLENIE - kiedy nawet nikt nie zbudował takiego silnika jeszcze! niech zrobią silniki, posłuchamy i będzie można płakać - teraz sobie darujcie bo jestem wręcz pewien, ze skończy się jak zwykle - czyli dużo płaczu, dyskusji i narzekania a potem się okaże, że nie jest tak źle... sorry ale wyczynowe silniki prawie zawsze dobrze brzmią i dużo tu zależy od wydechu a nie od pojemności... jakoś w latach 80tych V6 1.5 litra z turbinami przy 14 tys obrotów fajnie brzmiały i nikt nie płakał, że Senna jeździ autem 1.5 litra kiedy wtedy normą były w cywilnych autach silniki 2-3 litry...

    to teraz po 20 latach technika poszła mocno do przodu i nawet w dużych autach pojawiają się silniki 1.4 turbo i nie ma problemu - a w F1 1.5 litra i turbo odpowiednio przyrządzone będzie pewnie mocniejsze od V8 2.4 litra - i być może będzie nawet lepiej brzmieć :)

    skoro w latach 80tych "wyciskano" z 1.5 litra 1400 koni to teraz nie wycisną choćby 700? no bez żartów ;)

  • 46. devious
    • 2011-01-06 02:56:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    aha i żeby nie było - nie podoba mi się idea "zielonego" silnika R4 1.5l turbo ale nie z powodu małej pojemności czy turbo - ale z powodu nacisku na "zieloność" oraz na 4 cylindry - powrót do V6 byłby fajniejszy...

    no ale mówi się trudno ja z tego dramatu nie robię ;)

  • 47. lechart
    • 2011-01-06 07:22:48
    • *.olsztyn.mm.pl

    Myślę, że zmiany w konstrukcji silników powinny dotyczyć ograniczenia zużycia paliwa, a nie pojemności. Należało by podać max zużycie paliwa na jednostkę drogi, a konstrukcja silnika powinna być "wolną amerykanką". Nastąpił by wtedy rzeczywisty rozwój jednostki napędowej. .........
    Natomiast dźwięk można zawsze wzmocnić jak napisali poprzednicy .... :))

  • 48. pjc
    • 2011-01-06 12:27:07
    • *.warszawa.vectranet.pl

    @devious nie wszyscy przyzwyczaili się do zmiany w wyglądzie bolidów:)
    Ja patrząc na bolidy z 2009r miałem uczucie że ktoś zrobił krzywdę wszystkim kibicom F1.
    Mnie dalej śni się po nocach ten nieudany i brzydki R29, w którym tylko Alonso dał radę coś osiągnąć :)

  • 49. devious
    • 2011-01-06 17:42:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @48
    ale to już chyba nie wina regulaminu, że Renault czy BMW Sauber zbudowały brzydkie buble..

    jakoś RB5 czy RB6 nie wyglądają źle i dla mnie osobiście lepiej niż np. RB4... kwestia danego projektu a nie regulaminu ;)

    zresztą R25 czy R26 dla mnie osobiście wylądają lepiej niż R28 więc jak mówiłem - nie ma co oceniać regulaminu bo tym, że jeden bolid jest brzydki - a fakt faktem dużo było psioczenia, że nowy regulamin techniczny jest słaby bo bolidy będą strasznie brzydkie... jakoś w 2010 nie pamiętam żadnych brzydkich projektów, nawet HRT wyglądało ciekawie ;)

  • 50. devious
    • 2011-01-06 17:44:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    chociaż teraz wrzuciłem sobie dla przypomnienia zdjęcie RB4 i też wyglądał super... ogólnie Newey buduje piękne bolidy więc jak widać regulamin tutaj nie ma znaczenia ;)

  • 51. krzysiek000
    • 2011-01-06 20:56:05
    • *.230.164.158

    Niedługo to dźwięki w tym sporcie będą takie same jak na polu podczas orki...

  • 52. 6q47
    • 2011-01-06 21:39:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    odnośnie silników z lat 80-tych - poprawcie jak się mylę.

    Te duże moce silników były wykorzystywane tylko w kwalifikacjach. Podczs GP były mniej wysilone. Czyż nie tak było?
    Pozdr.

  • 53. fezuj
    • 2011-01-07 09:37:52
    • *.pub.krusz-lan.pl

    Zmontować syntezator, który będzie generował "należne F1 " dźwięki z wysokiej klasy głośników i będzie git ;) .


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo