komentarze
  • 59. Zjarany
    • 2010-10-27 10:52:13
    • Blokada
    • *.legnica.vectranet.pl

    Nie widzę przyszłości w Renault.

  • 60. frogiszcze
    • 2010-10-27 11:30:36
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    26.Jaro75 - z piwkiem to wg mnie świetny pomysł, nawet jeszcze przed majstrem Kubicy!

  • 61. modafi
    • 2010-10-27 11:33:03
    • *.153.158.115

    Ludzie, spokojnie. Kredyt to kredyt. Nie ma dużej firmy, która by go nie miała. Kredyt wykorzystując dźwignię finansową jest opłacalny dla firmy. A zabezpieczenia są zawsze, Połowa z Was ma pewnie kredyty hipoteczne i co? Spłacacie i żyjecie. Moim zdaniem artykuł zbyt pesymistyczny.

  • 62. TomPo
    • 2010-10-27 13:00:11
    • *.adsl.inetia.pl

    Gonienie za tanią sensacją i tyle. Mówienie tzw prawd oczywistych.
    Każdy ma kredyty i każdy jak ich nie będzie spłacał, to straci kontrolę nad przedmiotem kredytu i przejmie to bank lub inny podmiot. To chyba oczywiste.
    Oczywiście nie są to powody do radości ale nie szerzmy paniki.
    No wkurza "obowiązek" jeżdżenia Pietrova dla $ ale co zrobić, takie czasy a że za Kubkiem nikt nie stoi z naszych no cóż... naszych już nie ma, wszystko wykupione przez zagraniczniaków ;/
    @40 neox - może ma dysortografię?
    Tak czy siak proponuję zacząć korzystać np z firefox'a ;)

  • 63. robtusiek
    • 2010-10-27 13:06:12
    • *.tktelekom.pl

    26.Jaro75 jestem za tym piwkiem, oby jak najszybciej Kubica zdobył ten tytuł bo uschnę:) Przepraszam za offtop ale muszę zapytać, czy kiedyś lub nadal nie grałeś w Toca3 online? do Jaro75.

    Wracając do tematu uważam że nawet jak Renault miało jakieś problemy związane z budżetem to tylko chcieli ruszyć z nowym bolidem, nie dostali wcześniejszej wypłaty z FOM więc zaciągneli kredyt, dostaną wypłatę spłacą kredyt. Proste i logiczne, jeszcze jedno w zeszłym sezonie Renault stało gorzej i co niektórzy całkowicie grzebali ich szanse, a wyszło nieźle, więcej optymizmu.

  • 64. zelik76
    • 2010-10-27 14:05:34
    • *.gorzow.mm.pl

    Jak tu być optymistą skoro kasy nie starczyło im nawet na ten cały sezon? Vitia miał przynieść górę rubli, a przyszło tylko paru nieliczących się sponsorów nie licząc Łady która jak wiadomo jest finansowana przez ...koncern Renault. pojawienie się na bolidzie marki nikomu nie znanej wódki mówi wszystko - jest cienko, a występy Pietrowa wrecz odstraszają przyszłych sponsorów. Ponadto szefostwo stajni uzależnia się całkowicie od wschodu, tym czasem kasa leży gdzie indziej. Wystarczyło dobrze poszukać. Sauber zaopiekował się już Perezem, meksykanin podobno ma wnieść sporo bogatych sponsorów. Przed sezonem był też argentyńczyk, nazwiska nie pamiętam, ale też z grupą sponsorów. Jeżeli z drugim ruskim nie wypali i będzie to co z Vitią to Renault samo sobie strzeli w kolano, bo jak pisałem są całkowicie uzależnieni od rosjan, a ci jakoś nie kwapią się tak do sponsoringu jakby sobie tego życzyli włodarze zespołu. Mają tam inną mentalność, nie dokładają zbytnio do czyjegoś interesu, tylko rozwijają własny i pokuszą się pewno o więkrzość udziałów w Renault. Dlatego pewno Gazprom i oligarchowie czekają na okazję, a pozycja zespołu pod względem finansowym zaczyna powoli spadać. Nie muszę pisać co to oznacza dla Roberta - w imię przyjaźni polsko - radzieckiej jakiś rusek będzie nr.1, a Kubicy zaczną odpadać koła w bolidzie pokrytym ruskimi hieroglifami... czy jakoś tak...

  • 65. łejn
    • 2010-10-27 14:31:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Coś czuję, że szykuje się sezon podobny do tego z 2009 roku w barwach BMW. Może będzie ich niestety nie stać na stały rozwój bolidu. No i ciekawe z jakiego pułapu wystartują.
    Co do Petrova. Zostanie. Niech już go lepiej nie zastępują Aloszynem, bo to następny debiutant, Vitalij ma nieco więcej doświadczenia, będzie lepiej. Sądzę, że będzie jeździł równiej niż obecnie.

  • 66. modafi
    • 2010-10-27 15:33:48
    • *.153.158.115

    @64. zelik76

    A Ty myślisz, że przed sezonem wszyscy sponsorzy i sam team wkładają wszystkie pieniądze do worka i potem na bieżąco wyciągają, aż tu nagle chcą wyciągnąć na budowę nowego bolidu, a tu kicha - worek pusty.

    Tak to nie działa. Jak pisałem w poście nr 61 kredyt to w pełni normalne i akceptowalne źródło finansowania. Myślicie, że sponsorzy dają kasę w jednej transzy na początku kontraktu? Że kierowcy dostają kasę za rok z góry? Tu wszystko jest rozplanowane w czasie na krótsze okresy. W firmie są przychody i rozchody. Renault może ma teraz mniejszą płynność, ale dostało bez problemu kredyt i ma już kasę. Proste. Bardzo trzeźwy wpis @62. TomPo.
    Pozdrawiam

  • 67. sthetke
    • 2010-10-27 16:21:10
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Według mnie nie ma się czym martwić, słyszę tutaj że sponsorem jest jakaś mało znana wódka od ruskich, ze Renault całkowicie uzależnia się od wschodu, ale jakbyście nie zauważyli to prawie 15 % światowej gospodarki to właśnie ruskie firmy, a nie zapominajmy że na lata 2014 do 2020 Rosja podpisała kontrakt na organizacje GP, więc sponsorzy rosyjscy to dopiero zaczną inwestować w Formułę 1.

    Uważam również że Renault powinien pozostawić Petrova na przyszły sezon, to był jego pierwszy sezon, chłopak jest świeżo wyjęty z zupełnie innej rzeczywistości, a przestawić się nie jest takie proste. On dobrze jeździ tylko jeszcze się nie nauczył że czasami nie warto ryzykować. Będzie dobrze, a takie kłopoty finansowe to nie kłopoty, wszystkie firmy mają problemy z płatnościami, nawet te co sponsorują Teamy Formuły 1.

  • 68. dziarmol@biss
    • 2010-10-27 21:48:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    67. sthetke- A skąd Ty wziąłeś owe 15 procent?? może 0,15 procenta ??

  • 69. przemasb
    • 2010-10-28 00:57:38
    • *.146.93.127.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    @sthetke

    Rosyjska gospodarka to jest 2-4 % swiatowej gospodarki. Nie wiecej.
    Wielu ekonomistow sama Rosja okresla mianem "dodatku do Gazpromu".
    No ale Gazprom w F1 nie inwestuje wiec pozostaja nam dosc egzotyczne nazwy.

    Moim zdaniem powtorzenie wyniku z tego roku bedzie dla Renault w sezonie 2011 wyzwaniem.

  • 70. ryjkens
    • 2010-10-28 08:24:51
    • *.cluster-e.websense.net

    Zgadzam sie z tymi spokojnymi opiniami odnosnie kondycji finansowej Renault. Na pewno idealnie nie jest, ale nie sadze zeby bylo jakos specjalnie dramatycznie.
    Natomiast moim zdaniem problem ze znalezieniem odpowiedniego duzego sponsora nadal jest wynikiem genialnej strategii mistrza zbroni Flaviusia. Arefa Singapurska bedzie sie za Renault ciagnela smrodem jeszcze przez kilka ladnych lat, a zaden wielki "szanujacy" sie koncern nie chce byc kojarzony z marka, ktora wygrywa poprzez przekrety. W koncu takie wyniki jakie uzyskiwal Robert w tym sezonie powinny wygenerowac cale multum nowych sponsorow chetnych do podpisywania kontraktow z miejsca, a tym czasem lipa.
    Ale i tak wydaje mi sie, ze o przyszloroczny budzet mozemy byc raczej spokojni, tylko postepu pewnie wielkiego nie bedzie.

  • 71. Oski9191
    • 2010-10-28 09:32:06
    • Blokada
    • *.ostnet.pl

    Renault w tym sezonie zaskoczyło większość osób swoją formą pomimo dużo większych problemów w zeszłym roku myślę, że w tym roku już nie będą takim zaskoczeniem choć nadal będą wysoko.

  • 72. roko
    • 2010-10-28 10:04:58
    • *.limes.com.pl

    Do miłosników spokojnego snu Renault !!!.

    Ten zespół francuskie pochodzenie ma jedynie w nazwie.

    Powolutku przekształca się jego struktura własnościowa i może nie w przyszłym ale w sezonie 2012 będzie to zespół rosyjski.
    Bank Snoras jest litewskim tylko z nazwy, tak samo jak bank Polska Kasa Opieki SA z nazwą POLSKA choć kasę z tego banku łoja Włosi.

    Acha, przy okazji PeKaO SA.
    Otóż dzięki nadgorliwości i lizusostwu J.K. Bieleckiego, z tegoż banku wyprowadzono sporą część pieniędzy dla ratowania m.in. Pirelli.
    Wniosek z tego, że dzięki "hojności" polskich klientów PeKaO, Pirelli gościć będzie na torach F1 od przyszłego sezonu a każda kulka "grainingu" to jakby pozostawiona na torze Nasza ZŁOTÓWKA.
    Zatem sponsorujemy F1, wcale o tym nie wiedząc

  • 73. Jaro75
    • 2010-10-28 11:01:38
    • *.tktelekom.pl

    "46" Aaaaa... jednak jesteś "łobuzie" :)
    Rozumiem.Ja też tak sobie tutaj wejdę aby coś krótko napisać.
    Ci co piszą te wielkie monologi chyba nie mają nic na głowie haha :)
    Pozdrawiam !

    "63" Nie,nie grałem i nie gram :)
    Na takie rzeczy to ja czasu nie mam.Życie...
    Pozdr.

  • 74. lukasz1
    • 2010-10-28 18:16:33
    • *.adsl.inetia.pl

    64. zelik76 Wszystko fajnie, ale ostatniego zdania nie musiałeś pisać. Jeśli nie przepadasz za rosjanami to trudno, ale nie obrażaj innych. Te "hieroglify" to alfabet który nazywa sie cyrylica która używana jest w wielu krajach, a nie jak ty pewnie myślisz w Rosji. Automatycznie obraziłeś te wszystkie kraje. Poza tym, te hieroglify są bardzo łatwe do nauki, a że dla ciebie są nie zrozumiałe to nie masz sie czym chwalić.

  • 75. zelik76
    • 2010-10-28 18:53:19
    • *.gorzow.mm.pl

    Prasto niemnogo znaju jazyk. Ja izućiał jego w tjećienje 8 ljet w szkolie. Kto słyszał wypowiedź szefa banku Snoras? Cytuję: "są duże szanse że będziemy mieli dwóch rosyjskich zawodników w F1". Na pytanie a co z Kubicą odpowiedział: "niech wraca do polski i zajada tamtejsze narodowe potrawy" Dziękuję. Czyli miałem 100% racji. Po drugie żyłem w Moskwie dwa lata, to był najgorszy okres mojego życia. Rosjanie nie mają żadnych oporów, panuje tam zupełne bezprawie, wolna amerykanka. Jednego dnia zatrzymał mnie kompletnie nawalony milicjant kierujący ruchem, poczęstował mnie wódą dał mi naładowany!!! karabin, czapkę i kazał kierować ruchem. Nikt nawet nie zareagował, a ja myślałem że narobię w gacie. Moje spostrzeżenia są takie że ludzie w tym mieście nie mają żadnego szacunku dla drugiego człowieka. To miasto - piekło. Strach wyjść wieczorem na ulicę, szczególnie jak jest się polakiem. Ci ludzie mają kompleks wyższości, czuć to nawet w zwykłej restauracji kiedy taki kelner mówi ci w oczy że my, polaczki musimy się jeszcze dużo nauczyć. Stąd mój stosunek do tego kraju którego nikt już nie zmieni, poprostu poczułem ich gościnność na własnej skórze.

  • 76. marioblondi
    • 2010-10-28 19:46:22
    • *.toya.net.pl

    @75. zelik76
    Masz rację, że w Moskwie panuje totalne bezprawie. Pieszy musi przebiegac szybko przez ulicę bo kierowcy nawet nie zwalniają na przejściach. Będąc tam na wycieczce miałem wrażenie, że oni w ogóle nie mają pojęcia o przepisach ruchu drogowego.
    A korupcja sięga w Moskwie szczytów. Były mer Moskwy jest obecnie miliarderem i to dolarowym. Ciekawe jak się tego dorobił . Rosjanie są nieco dziwnym narodem. Niby mili i przyjaźni, ale jednak nadają na innej fali.

  • 77. zelik76
    • 2010-10-28 19:53:20
    • *.gorzow.mm.pl

    You Tube - wpiszcie "ruska dyskoteka w lesie' - widać że im do europy jeszcze trochę brakuje...

  • 78. luka55
    • 2010-10-28 20:15:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    SLYSZAL MOZE JUZ KTOS WYPOWIEDZ ALEKSEJA WASILIEWA ! ! ! ! !
    (zazwyczaj nie sprowadzam tutaj informacji z innych portali ale jego wypowiedz mnie troche oburzyla ) Ten jeden z najbardziej utytulowanych kierowcow rosyjskich twierdzi ( nie wiem czy zartuje czy celowo prowokuje ) ze to Kubica a nie Pietrow moze stracic miejsce w Renault. Ten kolo powiedzial mowi ze w Renault moze jezdzic dwoch Rosjan niejaki Michail Alioszyn mialby byc tym drugim. Chwali sei jeszce ze ten ma za soba Gazprom. Mowi ze dorownuje umiejetnosciami Pietrovovi ( no to rzeczywiscie ma sie czym chwalic) . NA PYTANIE CO Z KUBICA POWIEDZIAL : NIECH JEDZIE DO POLSKI I JE TAM POTRAWY REGIONALNE. Bardzo cyniczna wypowiedz , Masakra . Szczerze nie widze rozowej przyszlosci Kubicy w Renault

  • 79. zelik76
    • 2010-10-28 20:33:36
    • *.gorzow.mm.pl

    Słyszałem, dobrze żeś mnie poprawił, ten Wasiliew to było jakieś ruskie beztalencie, a ja napisałem że szef banku Sonras, pewnie pod wpływem mocnego wk...nia...

  • 80. luka55
    • 2010-10-28 20:41:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    zelik76 Przepraszam ze powielilem Twoja wypowiedz heh ale tez sie troche oburzylem i nawet nie zauwazylem ze ktos juz to napisal , niemniej troche poprawilem twoja wypowiedz. pozdrawiam

  • 81. przemasb
    • 2010-10-28 23:43:06
    • *.147.207.216.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Chłopaki, wyluzujcie :))

    Rosja to kraj bez przyszłości. Są już bardzo zesrani ponieważ na południu wyrósł im niezwykle poteżny sąsiad, z którym można robić dużo lepsze interesy.

    Tak, Rosja nie jest już partnerem dla Chin. Rosja to padaka.

    To jest - niestety - głupi naród. Naród o mentalności niewolników, którzy pragną być karmieni opowieściami o potędze własnego kraju. Za tę ułudę mocarstwowości dadzą się poniżyć i będa wpieprzać brukiew aż do śmierci.

    Czasy się zmieniły, Rosjanie tego nie rozumieją. Chiny ich zgniotą. Oby jak najszybciej.

  • 82. hotshots
    • 2010-10-29 04:40:04
    • *.chello.pl

    Strach sie bać, bo Genii Capital to nie miłośnicy F1 ,tylko inwestorzy, którzy pomnażają $,
    a Ruscy teraz są na fali z tym swoim GP, kasę mają to i sierp i młot z chęcią umieszczą w jakimś teamie , najlepiej z ziomkiem za kierownicą ....a Genii to długo sie będzie zastanawiał ,
    jak jakiś Ivan zapłaci x3 za udziały ?
    x3 przebije stawke



    Genii Capital

  • 83. Konik_mekr
    • 2010-10-29 19:43:30
    • *.gorzow.mm.pl

    Strasznie pesymistyczne te niektóre posty. Ciekawe, co by było, gdyby Kubica stracił miejsce w Renault. Miejsca w Red Bull'u, Mercedesie i McLarenie zajęte, w Ferrarce pewnie też (chociaż Massa nie może być tego aż tak pewien). Zostałoby Force India lub Toro Rosso, bo Sauber ma już ustalony skład, a Williams ma aż za dużo tych kierowców. HRT, Virgin i Lotus wciąż nie będą czołowymi zespołami, może już nie będzie przepaści.... No ale wszędzie lepiej, niż w zespole, w którym o wszystkim decyduje kasa.

  • 84. dziarmol@biss
    • 2010-10-30 12:47:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Abuuuu ruska Genia to już chyba będzie... Żenia ;-)) Ale obiektywnie rzecz biorąc to jednak Pietrow jest lepszy od Kubicy i tej wersji będę się trzymał ;-)) Szczególnie jak Robert zwalił ostatni wyścig ;-(( Zajmując tylko piąte miejsce, a przecież mógł rozwalić bolid o bandę... przynajmniej pokazałby wzorem katiuszy że ma jaja ;-))

  • 85. dziarmol@biss
    • 2010-10-30 12:51:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    83. Konik_mekr Akurat w Geni to nie kasa decyduje a polityka powiązana z nieczystymi (mafijnymi) interesami... i z tego względu lepiej Kubicy byłoby wszędzie indziej ;-))

  • 86. zenobi29
    • 2010-10-30 23:14:30
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Siemka @dziarmol...I znowu polityczne przepychanki , zero sportu i "cholerny fart Roberta"
    Te zawiłe meandry przylegają do Kubicy, niczym magnes do stali.
    Pozdrówka

  • 87. dziarmol@biss
    • 2010-10-31 08:44:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    86. zenobi29 ;-))) Elooo. Polityka jest zła, brudna, nieetyczna, dlatego parają się nią spaczeni ludzie ;-)) I żeby nie być utytłanym w błocie mimo farta jakiego ma ostatnio Kubica, winien on zmienić team ... na mniej "słowiański" ;-) pozd.

  • 88. dziarmol@biss
    • 2010-10-31 08:45:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Edit "farta" miało być ;-)))

  • 89. zenobi29
    • 2010-11-01 19:09:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ....że o germańskim nie wspomnę ;))))


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo