Luca di Montezemolo w dalszym ciągu uważa, że najwolniejsze zespoły w stawce nie powinny jeździć w F1. Szef Ferrari w podobnym tonie wypowiada się od początku aktualnego sezonu, w którym do stawki dołączyły ekipy Lotusa, HRT i Virgin.
Montezemolo już wcześniej w sezonie narzekał, że wolniejsi kierowcy uniemożliwiają walkę szybszym zawodnikom. Kolejny raz postanowił powiedzieć o tym głośno po wyścigu w Kanadzie, gdzie jego zdaniem skutecznie w walce o wyższą pozycję kierowca jego zespołu, Fernando Alonso, był blokowany przez Jarno Trullego z Lotusa i Karuna Chandhoka z HRT.Podczas gdy mówi się, że w kolejnym roku do F1 przyłączy się następny nowy zespół, Luca di Montezemolo w wywiadzie dla hiszpańskiej gazety El Mundo powiedział:
„We współczesnej F1 bolidy będące na poziomie GP2 nie powinny jeździć z nami – powinny jeździć w niedzielę rano” – uważa szef Ferrari.
18.06.2010 23:36
0
Luka nie marudź , fajnie jest a w przyszłym roku Lotus będzie jak Force India z przed 3 lat .
18.06.2010 23:47
0
Trzeba było wywalczyć pole position. Ach no tak, akurat wiatr wiał i Ferrari nie mogło jechać szybciej.
18.06.2010 23:50
0
Marne tłumaczenie, niezadowalających wyników Ferrari - panie Markiz ;-). Jakoś, kierowcy McLarena potrafili sobie poradzić z dublowanymi zawodnikami ( a nie narzekać na " słabszych " ) i zająć pierwsze i drugie miejsce na podium ...
18.06.2010 23:59
0
'nie ma miejsca dla wolnych'- fakt, musicie (Ferrari) bardziej się starać, bo jeszcze wylecicie z F1
19.06.2010 00:02
0
zaszłego sezonu chyba nie pamięta
19.06.2010 00:57
0
A ja tam sie z tym zgadzam. Tyle się mówi o cięciu kosztów a na siłę wpycha się jak najwięcej zespołów. Bezsens. Jaki tego cel? Więcej zdartych opon i wypalonego paliwa a żaden z tych trzech zespołów nie wprowadza kompletnie nic do rywalizacji poza przeszkadzaniem przy dublowaniu. Wystarczy spojrzeć na przepaść w kwalifikacjach. ZAWSZE w pierwszej turze odpada stała szóstka kierowców. Zespoły te mają problemy finansowe i zamiast skupiać się na rozwoju bolidu (ok, Lotus sie rozwija) to koncentrują się na cięciu kosztów byle tylko utrzymać się w F1 za wszelką cenę. Jeżeli ich nie stać to niech sie przeniosą do GP2. Nie od dziś wiadomo że F1 to jeden z najdroższych sportów świata (sam fakt że podczas szczytu kariery MSC był najlepiej zarabiającym sportowcem o tym świadczy) i niestety nie każdego na to stać. Czas się z tym pogodzić. F1 to JEST sport dla wybranych - i bardzo dobrze :)
19.06.2010 01:04
0
Trochę to idiotyczna wykładnia rzekomych racji, bo przecież przed niecałym tygodniem zakończył się wyścig 24 godziny Le Mans i tam startujące w klasie LMGT2 samochody Ferrari (a było ich kilka) traciły do czołówki czyli LMP1 (najlepsze z Ferrari) 61 okrążeń straty czyli ok. 4,5 godziny w całym wyścigu. Czyli tam można a tu nie. Jak w przysłowiu o Kalim, Kali ukraść jest gicio ale jak Kalemu to olaboga. Zresztą w tym wyścigu doszło do dość haniebnego zdarzenia właśnie w stylu "z drogi śledzie bo król jedzie" kiedy to Anthony Davidson, znany z F1 jako kierowca SUPEROGÓRA (nomen omen też "wolniaka") wywalił z toru Corvette'ę nr 64. Na szczęście nic się nikomu nie stało. Jak się mawia w pewnych kręgach to takie ... babskie gadanie. Panie tu na forum i nie tylko przepraszam :))
19.06.2010 01:14
0
@6. Mithrindil - Miły kolego, odrobinę pomyśl. Piszesz o kosztach, hmm, no tak ale to nie te z końca stawki generują duże koszty. Miało być właśnie ściganie za niedużą cenę i być może właśnie te zespoły trzymają się ustalonych zasad. Kolejny problem to co będzie kiedy jakiś zespół z czołówki obecnej się wycofa, albo DWA !!! czy TRZY !!!!. W ich miejsce trzeba coś wcisnąć. Jaka będzie zatem wykładnia który zespól spełnia warunki a który nie ?. Porównanie czasów np. w lutym podczas dozwolonych testów. A Kto zagwarantuje że te testy będą w sezonie odzwierciedlać rzeczywisty stan. Każdy tor jest inny zatem kolejny problem który z torów miałby być tym determinującym udział w F1. No oki, trzy zespoły wyskakują robi się 6 wolnych miejsc, pozostałe zespoły wrzucają [po kolejnym wózku, no i sorki to ma być taniej. Ile kosztuje wózek Ferrari i jego obsługa do takiego HRT. Piszesz o kosztach to sobie policz gdzie mają być oszczędności. Dalej, jak jeszcze wypadnie kolejna ekipa to będą w całości jeździły wózki na jednym podwoziu i jednym silniku. No to po cholerę taka seria skoro tak samo jest w Champ Carze czy Indy Carze czy WSbR czy innych klasach. Miły kolego, nie daj się zwariować, staremu kolesiowi co Mu z lekka odbiło.
19.06.2010 01:33
0
No tak... Dla nowych zespołów to wg. Tego typka nie ma miejsca, ale na kolejny mułowaty bolid Ferrari to by sie wg. Niego znalazło.
19.06.2010 04:54
0
Ferrari prędko nic nie osiągnie. Ich sukcesy w obecnej erze przyszły i poszły z duetem Schumacher-Brawn, bez nich ten team już nie istnieje. Sama kasa bolidów im nie zbuduje. Zamiast inwestować w Alonso, zaainwestowaliby w lepszych inżynierów. Przykłady RedBulla i Brawna pokazuję, że nie kierowcy, a konstruktorzy stanowią podstawę sukcesu, bo dobry kierowca bez mocnego bolidu nic nie zdziała, a jak wiadomo na tym poziomie, słabych kierowców nie ma i wszyscy są dobrzy.
19.06.2010 07:01
0
No to weźmy tylko te cztery zespoły , które walczą o najwyższe trofea ......i módlmy się o widowiskowość F1. A tak nawiasem : Szwajcaria "dołożyła" Hiszpanii ; Meksyk Francji ; Serbia , Niemcom , a Algierczycy nie dali się Anglii .......I to jest właśnie piękne, że "słabeusze walą w dziób faworytów ". Jest pan stronniczy - panie Luca di Montezemolo :/
19.06.2010 07:54
0
@ 1 - 11! Szanowni Panowie, nie dajcie się zwariować! Tu chodzi tylko i wyłącznie o kasę! I nie tą, która ma być oszczędzana (to zwykła przykrywka i PR, aby nie nazwać grubszym słowem) ale o tą wpływającą do FIA oraz Berniego. Wszystko jasne? Mam nadzieję! Pozdrawiam!
19.06.2010 08:31
0
Montezemolo jeszcze w tym sezonie zobaczy jak Kovalainen 'gryzie' Saubery i niech nie stawia sprawy jak Anglia przed meczem z Algierią. :P hahah mało co nie wygrali, szkoda bo zasłużyli. :D
19.06.2010 08:33
0
Kochany Luca di Montezemolo jeśli do końca roku będziecie utrzymywać takie tempo rozwoju jak przez ostanie 3-4 wyścigi to w następnym sezonie będziecie na tym samym poziomie
19.06.2010 08:49
0
a nie prościej by było ostatnim trzem ekipom pozwolić na testy ? Szybko by odrobili tę stratę
19.06.2010 08:55
0
Wie ktoś może , gdzie można obejrzeć GP Europy we Wrocławiu? Chodzi mi o jakąś knajpę, pub lub pizzerię ;) Będę we Wrocławiu związku z meczem Ligi Światowej Polska-Argentyna, ale wyścigu nie mogę przegapić ;)
19.06.2010 08:59
0
A ja powiem tak. Aż takie krytykanctwo ze strony Luci jest "brzydkie". Aczkolwiek spójrzcie jaką mobilizację krytyka na Lotusa wpłynęła. Można powiedzieć, że są już w stawce (aczkolwiek na samym końcu) "starych" ekip. Gdyby ogólnie krytyka Luci była bardziej "dyplomatyczna" wręcz pochwalałbym tego człowieka, i może HRT i Virgin też się bardziej mobilizowały.
19.06.2010 09:10
0
Zamiast cały czas narzekać, powinien coś zrobić, aby Ferrari nie stało się wolne. Pewnie jest zły, że Alonso stracił pozycję przy dublowaniu słabszego bolidu.
19.06.2010 09:26
0
Alonso stracił dwie pozycje przez dublujących, zyskały na tym dwa Mclareny. Gdyby tak Robert stracił to byście ich chcieli zabić. Ja się nie zgadzam z ogółem i uważam że takich zespołow jak HRT i Virgin w F1 nie pownno być
19.06.2010 09:39
0
19. cyk- a o Lotusie zapomniałeś ?przecież też jest nowy .
19.06.2010 09:58
0
Pewnie by nie marudził, gdyby te najwolniejsze zespoły jeździły na silniku ferrari - co za głąb. Jeszcze niech mi ktoś powie, żeby Kubek szedł do Ferrari - przenigdy. Zapatrzeni w siebie zakłamańcy... Gdyby nie ALO, a wcześniej RAI, maxymalnie bym ich teraz nie lubiał, choć MAS to też poczciwy gościu. Tylko ci kierowcy, których szanuję, podnoszą prestiż całemu zespołowi Ferrari, a Luca skutecznie obniża średnią.
19.06.2010 10:08
0
Ale to jest F1 i powinien się z tym liczyć. A Ferrari też jest dublowane np. w zeszłym sezonie
19.06.2010 10:13
0
Massa w kanadzie też był dublowany...
19.06.2010 10:16
0
6. Mithrindil Czy jesteś w stanie wskazać 3 ostatnich debiutantów w F1? Albo takiego debiutanta który w pierwszym sezonie cokolwiek osiągnął? Jeżeli wg Ciebie 2,5s do Ferrari w Gp Turcji i 0,2s do Saubera w Gp Kanady to przepaść to należałoby pół stawki wywalić.
19.06.2010 10:19
0
.h....ujowej tancerce nawet majtki przeszkadzają....
19.06.2010 10:21
0
No przecież nowy zespół nie może od razu wygrywać!
19.06.2010 10:21
0
Zawsze prawda leży po środku, najlepszym rozwiązaniem byłby obowiązkowy zjazd z toru przy dublowaniu i po kłopocie. Po co dalej mają się ścigać jak i tak już niczego to nie zmieni.
19.06.2010 10:26
0
Mówiąc krótko - on chce pozbyć się kilku bolidów aby wprowadzić 3 Ferrari do wyśicgu. I tyle w temacie.....
19.06.2010 10:26
0
6. Jesteś pewien, że "ZAWSZE"?! A GP Malezji to co?! Złudzenie optyczne?!
19.06.2010 10:33
0
Jeszcze tylko tego brakowało żeby Montezemolo decydował kto może się ścigać w F1 a kto nie...
19.06.2010 10:36
0
Krowa, która dużo ryczy... Jak wygrywał Schumacher, to Luce w wyścigach nic nie przeszkadzało. Jak teraz nie idzie to markiz szuka winy wszędzie dookoła, bo przecież Ferrari ma najdroższego kierowcę i największy budżet więc to nie może być ich wina. Polecałbym zamknąć jadaczkę i zagonić zespół do roboty - McLaren potrafił dogonić Red Bulla głównie dlatego, że więcej energii poświęcali na rozwój samochodu niż wytykanie wszystkim wszystkiego.
19.06.2010 10:55
0
witam wszystkich.z innej beczki widział ktos moze na torentach relacje bbc z kanady?
19.06.2010 11:07
0
mondry bo Ferrari jest w F1 od samego początku. właśnie dobrze że są nowe zespoły które chcą i powoli starają się dojść do czołówki.
19.06.2010 11:19
0
przypomnę tylko 2008 rok i Force India (bo z ciekawości oglądałem Kanadę '08). bez punktów w połowie sezonu (po prostu kicha). A teraz? jako konstruktorzy są za naszą Renią, a ich kierowcy mają niewielką stratę do MSC. Dajmy wszystkim szansę, bo inaczej skończy się na tym, że ferrari wystawi 5 bolidów i dla nich będzie to super widowisko...
19.06.2010 11:29
0
W wypowiedzi markiza brakowało tylko wątku o trzecim bolidzie ....
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się