Zespół Williams potwierdził ostatecznie, że przystał na warunki FOTA w sprawie zaniechania rozwoju systemu KERS w przyszłym roku, mimo że przepisy FIA nadal będą pozwalały na jego używanie.
Zespół z Grove był jednym z największych zwolenników systemu KERS mimo, że w tym roku nie zdążył wykorzystać swojego układu na torze ze względu na obranie innego sposobu magazynowania energii kinetycznej. Wszystkie zespoły, które w tym roku wykorzystywały KERS używały do tego akumulatorów, podczas gdy inżynierowie Williamsa chcieli wykorzystać w tym celu koło zamachowe.Ostatecznie w wywiadzie dla motorsport-total.com współwłaściciel zespołu Patick Head przyznał, że jednym z warunków powrotu do FOTA po wykluczeniu zespołu ze stowarzyszenia było dżentelmeńskie odrzucenie technologii odzyskiwania energii kinetycznej w przyszłym roku.
„Byliśmy świadomi, że jednym z warunków było zakazanie wykorzystywania KERS w sezonie 2010” mówił Head. „Wyraziliśmy zdanie, że jest to zła decyzja, ale akceptujemy zasady klubu.”
20.10.2009 11:02
0
Wszystko wskazuje na to, że w przyszłym sezonie bolidy nie będą używały KERS, a co za tym idzie bardzo ważna będzie aerodnamika.
20.10.2009 11:03
0
Kurcze a bylem ciekawy jak to "kolo zamachowe" bedzie dzialalo.... :/
20.10.2009 11:04
0
Williams może tylko zyskać na nie pokazywaniu KERS-a w bolidzie, bo jeszcze okazałoby się, że wyszłaby z tego kompromitacja i stracili by kontrakt na KERS w Londyńskim metrze. Generalnie, to i szkoda, ze nie będzie rozwijany ten, czy inny system w bolidach, bo mogłoby to mieć przełożenie na szybszy rozwój KERS- w "cywilu". Ech ten kryzys...
20.10.2009 11:11
0
2. RaptoRi - Jak to jak? Wylatuje z bolidu i rozbija bolid przeciwnika :)
20.10.2009 11:14
0
Mi tam KERS nie przeszkadza. Pod warunkiem, że nie jest obowiązkowy, bo wtedy nie daje za wiele przewagi. A tak jedni mają inni nie i jest wesoło.:)
20.10.2009 11:26
0
@5-wesolo?To zalezy w ktor bolidzie siedzisz.Jak wleczesz sie za kims kto ma kers i nie mozsz go wyprzedzic mimo lepszego tempa wyscigowego to za wesolo nie jest.To jest w ogole bez sensu.Albo wszyscy z kersem albo bez.
20.10.2009 11:50
0
Niech się wreszcie zdecydują, czy są z FOTA czy nie. Ile razy jeszcze zmienią zdanie??
20.10.2009 12:18
0
Tylko żeby nie było jak z dyfuzorem. Wszyscy ustalą, a w przyszłym roku jeden, dwa zespoły wyjadą z KERS.
20.10.2009 12:27
0
W przyszłym roku KERS będzie potęgą samą w sobie, szczególnie z rewelacyjną technologią tego sezonu, czyli dyfuzorem.
20.10.2009 12:28
0
Tuż przed początkiem sezonu Williams wystąpi z FOTA i zacznie sezon z KERSem:)
20.10.2009 12:44
0
KERS zespół sezon BMW Sauber
20.10.2009 13:58
0
pewnie komuś coś urwało na testach - ach ci klubowicze....
20.10.2009 14:01
0
@8 ubik 'Zespół Williams potwierdził ostatecznie, że przystał na warunki FOTA w sprawie zaniechania rozwoju systemu KERS w przyszłym roku, mimo że przepisy FIA nadal będą pozwalały na jego używanie.' Czytaj uważnie!. Jak ktoś będzie chciał jechać z KERS'em to pojedzie bo FIA tego nie zakazała (jeszcze). Renault ma KERS ale czy zbudują taki bolid dla Roberta, który pomieści i Roberta i full paliwa (zakaz tankowań) no i KERS?
20.10.2009 14:02
0
To teraz zespoły McL i SF po wyjeciu urzadzenia zyskaja +/- 30kg a to daje mocne dziesiąte sekundy ;)
20.10.2009 14:30
0
i po co zespoly inwestowaly w KERS??watpie czy na poczatku sezonu wszyscy wiedzieli ze to tylko jeden sezon stracili tylko kase a duzo nie zyskali
20.10.2009 15:19
0
widział ktos kształt felg na tylnej osi w red bullu.coś nowego?
20.10.2009 15:20
0
el_diablo, przecież bolidy mają jednakową wagę, bo są doważane do minimum. Co najwyżej mogą zyskać to swobodę w rozmieszczeniu balastu, ale wydaje się, że obie ekipy akurat z tym problemu już nie mają.
20.10.2009 15:57
0
3. Kadet - w cywilu od dawna sa stosowane znacznie bardziej zaawansowane rozwiazania. Kers z F1 nie ma wiekszego zastosowania w cywilu. Wiecej jest najrozmaitszych rozwiazan hybrydowych majacych wiecej sensu dla zastosowan cywilnych. Natomiast to ze sie w f1 wycofano z kers pokazuje jak chybiony i bezsensowny byl to pomysl Mosleya i ile utopono grubych milonow na darmo a przeciez tyle walki bylo z cieciem kosztow !!! Jak ja sie ciesze ze Max juz odchodzi. Moglby zabrac ze soba Berniego. Vatanen na prez. FIA!!!! :]
20.10.2009 16:04
0
2. RaptoRi - Jeszcze nic straconego - może zamontuję Frankowi do wózka ;) żeby Focie zrobić koło nosa :))))))))
20.10.2009 16:12
0
@18-Jacu-Honda Insight ma KERS.
20.10.2009 16:14
0
I w 2011 ma byc jakies nowe BMW z KERS-em.Ale nazwy nie pamietam.
20.10.2009 17:11
0
no i gitara
20.10.2009 17:28
0
W sezonie 2010 czas pit stopu podporządkowany będzie nie ilości paliwa na pokładzie ale sytuacji żeby po powrocie na tor za kimś nie utknąć no i momentowi pitu rywali. Teraz tan kto zjedzie wcześniej będzie w lepszej sytuacji bo ilość paliwa ta sama a świeższe opony. Dobrze że silniki Renault mniej spalają to moze mieć znaczenie.
20.10.2009 17:44
0
Może i mniej palą ale są dość awaryjn np. sytuacja w Red Bull.
20.10.2009 17:58
0
to następny sezon będzie nudny bo bez kersu będzie mało wyprzedzania
20.10.2009 18:26
0
Oni sobie nie poradzili ale czy MCL i Ferrari odpuszczą ? Mam dziwne przeczycie że nie po to tyle meczą się z NIM aby w przyszłym sezonie odpuścić a tym bardziej że będzie można podwoić moc
20.10.2009 19:43
0
13. plgracz - dokładnie to napisałem! Chodzi o to, że nie ma zakazu KERS, tylko Gentlemen's agreement. Gentleani dotrzymają słowa...
20.10.2009 19:52
0
Wszystkie zespoły chce wycofac kers ponieważ nie umiem go skonstruować np jak maclaren i ferari
20.10.2009 20:01
0
A chciałem zobaczyć ten ich KERS w 2010 ale pewnie nic z tego nie wyjdzie.
20.10.2009 20:55
0
26.piotrek74: Mam to samo niepokojące przeczucie, że McLaren i Ferrari mogą zrobić resztę stawki w konia i zastosować KERS w 2010. Jeśli to zrobią, ograją wszystkich. Lepiej jednak, żeby dotrzymali zobowiązania, bo to stwarza szanse dla Renault.
20.10.2009 21:10
0
20. Janosoprano - no i co z tego?? Tak samo juz w latach 50/60 jezdzily zyrobusy w Szwajcarii ktoreych idea nie rozni sie znaczaco od rozwiazania Williamsa (z ta roznica ze wielkosc i predkosci kola zamahowego byly zasadniczo inne ;) ). rozwiazanie z Hondy (oraz F1) jest znacznie mniej zaawansowane od tego w Toyocie Prius. BMW juz mialo epizod z odzyskiwaniem energii i raczej tez jest to rozwiazanie niszowe. Ogolnie wiecej korzysci daje nowowczesny silnik spalinowy niz najnowsze hybrydy,ktore z zalozenia zawsze sa bardziej skomplikowane,drozsze i ciezsze wiec bilans energetyczno/ekonomiczny tylko w okreslonych sytuacjach wypada nieznacznie lepiej a w zasadzie biorac pod uwage naklady finansowe zupelnie nieoplacalne staje sie stosowanie hybryd. Zreszta spojrz na ulice :]. Jak sie ma to 6,2 l w Isight czy 4,6 l w priusie do 2,34 w Seacie ibizie tdi (oficialny rekord w rzeczywistych warunkach drogowych) ??? Uwazam ze w F1 juz dawno przepisy powinny isc w strone odmrozenia rozwoju silnikow i rozwoju malych jednostek z doladowaniem (downsizing), ale Mosley to pi........Pozdro
21.10.2009 01:17
0
Taki ten KERS zły a Renault i Ferrari korzystały ze wspólnych rozwiązań. Kto potrafił zrobić z tego użytek- wiadomo. Wadą tego projektu w F1 były zbytnie ograniczenia, gdyż nie wszystkie zespoły mogły sobie pozwolić na start sezonu z KERS. Ten sezon miał być poligonem dośw. a przyszłym sezonie KERS do 100kW i nikt nie zastanawiałby się nad sensem montowania tego. Obawiam się, że McLaren może czuć pokusę z korzystania z KERS w 2010, napewno Dennis kalkulowałby podobnie.
21.10.2009 03:20
0
KERS powinien być rozwijany, a nie odrzucany. F1 to doskonały poligon doświadczalny. Im większa sprawność samochodu, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejszy wpływ na globalny efekt cieplarniany.
21.10.2009 08:17
0
33. Lechart - i tu wlasnie dochodzimy do krzywo pojetej ekologii zwlaszcza w temacie CO2, ktora tak nas karmia media i ktora moze przyniesc wiecej zlego niz dobrego. Radze przeczytac na poczatek np. taki artykulik //www {kropka} eioba {kropka} pl / a97067 /co2_a_efekt_cieplarniany . Poza tym oczywiscie sie zgadzam ze F1 to poligon doswiadczalny ale wlasnie chodzi o to zeby mial przelozenie z rzeczywistoscia na naszych drogach. Dla tego uwazam ze powinno sie odmrozic rozwoj silnikow i pojsc w strone 'Downsizingu". Ograniczeniem moglby byc chociazby limit paliwa. Pomyslow lepszych od topienia kasy w Kers jest cala masa. Pozdro P.S na upartego jak juz jestes takim ekologiem to co emituje wiecej CO2 Prius spalajaca kolo 5l/100km czy Seat Ibiza z nowym 1,4 TDI ze spalaniem kolo 2,5 l ?? a pomyslales jak utylizowac bardzo szkodliwe dla srodowiska baterie z Priusa???? :) itd itp.
21.10.2009 10:25
0
31-Jacu-dobrze piszesz o ekologii (dzis modne slowo,a wszystko co energooszczedniejsze-w produkcji jest drozsze i trudniejsze w utylizacji-masz racje) i dzialaniu dzisiejszych hybryd,jednak wg mnie nic od razu nie dzialalo jak nalezy w historii motoryzacji i kiedys musza zaczac zeby w koncu po kilku latach cos zaczelo z tego wychodzic.pozdrawiam
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się