WIADOMOŚCI

BMW ponownie oprotestowało dyfuzory
BMW ponownie oprotestowało dyfuzory
Zespół BMW Sauber F1 zgłosił nowy protest przeciwko projektowi dyfuzorów w samochodach Toyoty, Williamsa i Brawn GP.
baner_rbr_v3.jpg
Niemiecki zespół wyjaśnił, że protest jest tylko formalnością i został złożony po to, by FIA wzięła pod uwagę wyniki Grand Prix Malezji podczas posiedzenia Międzynarodowego Sądu Apelacyjnego.

Jak wyjaśnił rzecznik BMW, protest złożono by w przypadku uznania dyfuzorów za nielegalne, ekipy zostały wykluczone także z GP Malezji.

"Protest jest czysto formalny. Naszym celem było upewnienie się, że rezultaty wyścigu w Malezji zostaną wzięte pod uwagę podczas apelacji 14 kwietnia."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

32 KOMENTARZY
avatar
tt16

04.04.2009 14:11

0

Racja!! Trzeba walczyć o swoje.


avatar
dawid13xD

04.04.2009 14:12

0

No tak ale wątpie w to że uznają je za nielegalne.


avatar
Raven89

04.04.2009 14:15

0

Gdyby nie dyfuzory,to BMW byłoby najlepszym teamem - nic dziwnego,że protestują ;)


avatar
Ra-v

04.04.2009 14:17

0

wedlugm nie to dyfuzory na 75% zostana uznane za legalne... trzeba jakos przeczekac do Hiszpanii az inni zaopatrza sie w nowe wynalazki :)


avatar
dawid13xD

04.04.2009 14:17

0

No nie wiem według mnie Red Bull jest lepszy


avatar
marrccia18

04.04.2009 14:18

0

no właśnie to tylko te dyfuzor gdyby ich nie było to Kubica i bmw byli by najlepsi


avatar
sylweq

04.04.2009 14:18

0

RedBull jest lepszy od BMW a nie ma dyfuzorów


avatar
pkas

04.04.2009 14:18

0

Nie takim najlepszym. Red Bull jest co najmniej tak samo szybkie jak BMW i również nie korzysta z powiększonego dyfuzora..


avatar
pz0

04.04.2009 14:22

0

dajcie sobie w końcu siana z tymi dyfuzorami


avatar
totalfun

04.04.2009 14:27

0

Najwięcej do wygrania w tym sporze ma Red Bull. Podobno ich konstrukcja nie pozwala na użycie nowych dyfuzorów. A gdyby zakazali ich używania to Vettel byłby poważnym kandydatem do MŚ... Ciekawe ile w FIA jest niemieckich lobbystów...


avatar
walerus

04.04.2009 14:30

0

walczyć! a po cichu testować to rozwiązanie....


avatar
Piotr_the

04.04.2009 14:36

0

Widać,że Red Bull nie ma dyfuzorów i walczy o podium a w dziszejszych kwalikacja był lepszy od BMW!! i od paru kierowców z dyfuzorami!


avatar
fezuj

04.04.2009 14:45

0

Niezła zagrywka bo na to chyba nikt inny nie wpadł choć wynik raczej jest przesądzony, dobrze to ujął @walerus :)


avatar
sivshy

04.04.2009 14:45

0

wątpię, aby czyjakolwiek konstrukcja, w której założeniach nie był ujęty taki dyfuzor, dała w połączeniu z nim takie rezultaty, jak w przypadku Toyoty, Williamsa i Brawna. Wręcz przeciwnie. Może się okazać, że montaż takiego dyfuzora i konieczna w zwiazku z tym modyfikacja nadwozia w celu odpowiedniego poprowadzenia powietrza, mogą dać skutki odwrotne do zamierzonych.


avatar
Skoczek130

04.04.2009 14:49

0

Mimo, iż w BMW Jeździ nasz Robert, mam nadzieje, że ich protesty, jak również pozostałych teamów zakończą się fiaskiem.


avatar
kuba1808

04.04.2009 15:10

0

@sivshy Mario w jednym z wywiadów wspominał, że testowali już podobne rozwiązanie i dawało ~0,5 sek. na okrążeniu.


avatar
krz08

04.04.2009 15:12

0

nie mogą tego posiedzenia zrobić wcześniej


avatar
GrzesB

04.04.2009 15:17

0

Zakończą się fiaskiem z prostej przyczyny - sukecsy Browna czy Toyoty są niezbędne do utrzymania tych teamów w F1 - inaczej mogą sie wycofać... w związku z powyższym władze FIA napewno uznają je za legalne... bo tym sportem (jak każdym innym) rządzi kasa...


avatar
Qbus81

04.04.2009 15:52

0

tak jest! tak trzeba! a tymczasem w Hinwil inżyniery już kombinują "jakby to tu wsadzić"


avatar
niza

04.04.2009 16:48

0

jak dla mnie to jest bezsensu. Wiadomo nie od dziś, że tak czy tak te dyfuzory uznają za legalne. Nie ma innej opcji. Dopiero teraz dzieje się dużo w F1, na torze rządzą ekipy które w poprzednim sezonie plasowały się w środku stawki bądź pod koniec. Nic tak nie przyciąga uwagi kibiców jak takie przetasowanie stawki


avatar
Matemariusz

04.04.2009 17:59

0

BMW wcale nie jest gorsze od Red Bulla. Wystarczy popatrzeć ile kto waży po Q3...


avatar
jantar321

04.04.2009 18:24

0

GrzesB (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl) Zakończą się fiaskiem z prostej przyczyny - sukecsy Browna czy Toyoty są niezbędne do utrzymania tych teamów w F1 - inaczej mogą sie wycofać..... hmmmm no to teraz inne,pozostale, ekipy bede groziły wycofaniem


avatar
karol_zary

04.04.2009 19:21

0

Powiem tak. Dyfuzory można niejako uznać za nielegalne , gdyż podczas testów w przerwie zimowej zespół SF zapytał FIA , czy można takie dyfuzory zastosować , po czy m FIA odpowiedziało ,że nie . Problem w tym ,że te owe 3 zespoły zaryzykowały i wyposażyły swe bolidy w owe dyfuzory. FIA podczas weekendu wyścigowego w Australii odrzuciły protest i największy problem to teraz ta sprawa przed sądem , ponieważ wyszłoby na to , że gdyby zmieniliby zdanie,oznaczałoby pomyłkę. Cóż, mają teraz ciężki orzech do zgryzienia.............;)


avatar
sivshy

04.04.2009 19:33

0

@jantar321: Sugerujesz, że asy z poprzedniego roku będą chciały się wycofać po jednym nieudanym sezonie? Że taki McL, czy Ferrari, które kojarzą się głównie z tym sportem, mogą sobie na to pozwolić? Daj spokój... Co innego taka Toyota, która zwykła mieć jeden z największych budżetów, a nie odnosiła sukcesów. Szefowie koncernu mogli się w końcu wkurzyć i odejść, czyż nie? Albo taki Williams, który przez ostatnie chude lata, ledwo wiązał koniec z końcem, lub Brawn, z którym bez sukcesów mogłoby być cienko po tym, jak skończyłaby im się kasa od Hondy... Zabronienie tym teamom używania tych dyfuzorów nie leży bynajmniej w interesie F1, więc moim zdaniem nie ma takiej opcji, aby teraz zabroniono im ich używania. A inni mogą co najwyżej spróbować skopiować to rozwiązanie i sprawdzić jak będzie współgrało z ich konstrukcją.


avatar
SFR

04.04.2009 20:15

0

Wg mnie nie powinno być żadnych luk w przepisach . Jasno sprecyzowane !!! takie same dyfuzory dla wszystkich ! bo tak to jest jak jest , a gdy je np zaakceptują to nie szybko inni będą w stanie użyć swoich , o ile się na nie zdecydują .


avatar
muze76

04.04.2009 23:36

0

f1 niby taka precyzyjna, a nie dopatrzyli kwestii dyfuzorów, wszystko inne gra, a ten szczególny element pozostaje pod znakiem zapytania, kolosalna zmiana w regulaminie, a FIA nie jest w stanie określić, co jest prawidłowe a co nie, ktoś tu "kręci" i nie jest to przypadek


avatar
darecky3

04.04.2009 23:56

0

karol_zary, ok, pozwol ze pojde Twoim tokiem rozumowania, piszesz ze skoro SF pytala sie o taki dyfuzor i FIA odrzucila a zespoly ktore zaryzykowaly maja niby legalne dyfuzory, to czy zadales sobie pytanie lub ktokolwiek z was, ale tak uczciwie, kto widzial z was legalny i "nielegalny" dyfuzor? Mysle ze Brawn widzial swoj, Toyota swoj, Williams swoj, to samo scuderia, renault i inni pozostali. Teraz pytanie drugie. Protest dotyczy tylko tylniej koncowki, jej ksztaltu i wymiarow na wyjsciu i tutaj moga miec pewne obligacje bo czesc z nich patrzac od frontu nie miesci sie forma w rozmiarach lecz te rozmiary sa cofniete glebiej poza sfere objeta ograniczeniami. Kolejna sprawa, ktora dotyczy mojego pierwszego razu. Skad taki np Flawio moze wiedziec jaka byla roznica pomiedzy jego prototypem a aktualnym u Brawna GP. Byc moze i ksztalt koncowki mieli podobny ale to tylko koncowka. Moze jednak w calosci, czyli tam glebiej gdzie nikt nie wie jak wyglada u konkurencji byl calkiem poza dozwolonym standardem? Skad Flawio wie jak wyglada caly dyfuzor u innych?


avatar
darecky3

05.04.2009 00:03

0

Teraz starcie sedna sprawy. Flawio i Scuderia pytaly o legalnosc, projekty FIA odrzuca. 1:0 dla slabszych. Brawn, Wiliams, Toyota montuje, FIA uznaje za legalny 1:1. Slabsi protestuja FIA bada i uznaje za legalne. 1:2 dla sprytnych. Jak myslisz jaki bedzie werdykt 14 kwietnia? Teraz z innej manki. Skoro "poszkodowani" dostali odprawe ze ich projekty byly nielegalne i teraz wykorzystuja to jako argument w protescie to Brawn powie w sadzie to samo, sorry panowie ja tez pytalem, to samo zrobila Toyota i Wiliams. Mamy odpowiedz na pismie ze projekty byly legalne. Znowu 1:1. Malo tego asy poszkodowanycgh sie koncza. Brown wyciagnie jeszcze jednego. Wlaziliscie pod moj samochod z podpisanym protokolem projektu legalizacji nieszczesnego dyfuzora. Mierzyliscie, kalkulowaliscie, sprawdzaliscie prawidlowosc wykonanego podzespolu i nie ma tam niczego legalnego. Mam kolejny protokol. 2:1 dla Browna, Toyoty i Wiliamsa. Teraz zdejmijcie gajerki i wlazic pod samochod z miarkami bo juz nie mam czasu dluzec tu siedziec. I pewnie bedzie .....3 do jednego hahahahahahahahahaha


avatar
darecky3

05.04.2009 00:06

0

*nielegalnego (czwarty wers od dolu)


avatar
MasterOD

05.04.2009 09:49

0

Jeśli wycofają te dyfuzory nastanie stary porządek świata :D. Chociaż patrząc na obecną forę ferrari i mclarena wątpię w to co przed chwilą napisałem :). Ale będzie to na pewno plus dla BMW które wtedy walczyło by na pewno do ostatnich chwil o mistrzostwo :D.


avatar
Stefan.gr

06.04.2009 18:47

0

Według mnie to FIA sama się pogubiła w swoich zawiłych przepisach. No i teraz nie wiedzą jak mają wyjść z tej nieszczęsnej sytuacji. Poprostu pani się ośmieszają!


avatar
Stefan.gr

06.04.2009 18:50

0

Według mnie to FIA sama się pogubiła w swoich zawiłych przepisach. No i teraz nie wiedzą jak mają wyjść z tej nieszczęsnej sytuacji. Poprostu sami się ośmieszają!


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu