Zespół Astona Martina jako trzeci w tym roku postanowił odsłonić swój nowy bolidy, AMR22, ale tak naprawdę został pierwszą ekipą, która naprawdę odkryła sporą część swoich sekretów.
Zespół z Silverstone pod przywództwem Lawrence'a Strolla przechodzi sporą metamorfozę. Po świetnym sezonie 2020, drobna zmiana przepisów technicznych w zeszłym roku sprawiła, że ta zamieniła swoje czwarte miejsce w klasyfikacji konstruktorów na zaledwie siódmą lokatę, zdobywając przy tym tylko jedno podium dzięki Sebastianowi Vettelowi.
W tle jednak toczy się ciężka praca mająca na celu realizację wizji Lawrence'a Strolla, który zakłada, że w pięcioletnim okresie jego nowa marka wyrośnie na potęgę walczącą o tytułu mistrzowskie. Czy tak się stanie czas pokaże. Na razie wiadomo, że ekipa prężnie pozyskuje utalentowanych pracowników od rywali i znane nazwiska ze świata sportów motorowych.
The #AMR22 has arrived. #WeClimbTogether pic.twitter.com/JR1mP42E7w
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 10, 2022
W minionych miesiącach do zespołu Strolla trafili między innymi Martin Whitmarsh, były szef i CEO McLarena, który objął posadę dyrektora zrządzającego Aston Martin Performance. W kwietniu do zespołu dołączy bezpośrednio z Red Bulla Dan Fallows, a wcześniej zespół informował o ściągnięciu z Alfa Romeo Luki Furbatto i Erica Blandina z Mercedesa.
Rysą na szkle odbiło się spekulowane od miesięcy odejście szefa zespołu, Otmara Szafnauera, ale ekipa z Sivlerstone bardzo szybko i sprawnie poradziła sobie z tym problemem, kilka dni potem ogłaszając zaangażowanie byłego szefa działu sportów motorowych BMW, Mike'a Kracka.
Dzisiejsza prezentacja w odróżnieniu do dwóch poprzednich pokazuje zupełnie nowy bolid Astona Martina, oznaczony jako AMR22, a największą uwagę po odsłonięciu nowego auta zwracają potężne szczeliny wentylacyjne umieszczone na bocznych wlotach powietrza.
Ekipa już jutro na torze Silverstone pojawi się z nim wraz z Sebastianem Vettelem i Lancem Strollem, aby przy okazji dnia filmowego przeprowadzić shakedown nowego auta. Będzie to ważne wydarzenie nie tylko dla zespołu, który w ten sposób zapewni sobie jeszcze 12 dodatkowych dni na analizę danych z tych przejazdów zanim pojawi się na przedsezonowych testach pod Barceloną (które ruszają 23 lutego). Będzie to także duże wydarzenie dla Mercedesa, który dostarcza jednostki napędowe dla Astona Martina, a przypomnijmy tylko, że w tym roku zmianie ulega paliwo z jakiego korzystają bolidy i zmiana ta wymagała dużych modyfikacji zwłaszcza jednostki spalinowej.
Do tej pory benzyna była domieszkowane nieco ponad pięcioprocentową ilością biokomponentów, a od teraz będzie musiała zawierać ich aż 10 procent, ale jak przekonują inżynierzy Mercedesa największym wyzwaniem był fakt, że od teraz będzie to konkretny bioskładnik, jakim jest bioetanol.
Lawrance Stroll zdołał także przekonać do swojego projektu kolejną potężną firmę. W zeszłym roku partnerem tytularnym zespołu został amerykański Cognizant, a w tym roku grono sponsorów Astona Martina zasili dobrze znana już w F1 marka, Aramco, która również sponsoruje samą Formułę 1.
10.02.2022 15:21
0
Jak dla mnie wygląda bardzo ładnie, żółty dodaje pazura malowaniu. Przednie skrzydło calkiem ciekawe, no i spore te nacięcia na pokrywie silnika, ciekawe czy mają tylko chlodzić czy tez pomagają tez aero dynamice?.
10.02.2022 15:25
0
No i to ja szanuje, wreszcie bolid, a nie jakieś pomalowane pokazówki... No i barwy na duży plus.
10.02.2022 15:29
0
Dla mnie ładnie wygląda przednie i tylne Skrzydło
10.02.2022 15:32
0
Zajebisty bolid, zeby jeszcze jedzil tak dobrze jak wygląda, a nie jak w zeszlym roku
10.02.2022 15:33
0
@1 Te nacięcia na sidepodach nie są od silnika, a od chłodnic. Co do wpływu na aero - ma to pewnie działać jak 'komin' w bolidach z około 2004 roku, kiedy właśnie z chłodnic wychodził wydech dociskający dodatkowo bolid do asfaltu. Ogółem wizualizacja ciekawa, ale dopiero po kilku wyścigach dowiemy się które rozwiązanie to klapa, a które nie. Ciekawe są wloty do sidepodów, z przodu widać że są kwadratowo, a obok jest czarna atrapa? Wygląda jakby to miała być zmyłka, a boki faktycznie miałyby być dużo szczuplejsze.
10.02.2022 15:34
0
Przednie skrzydło wygląda bardziej prawdziwie jak to z RB zrobione raczej na pokaz. Ale i tu wątpię by AM pokazał wszystko tak jak będzie.
10.02.2022 15:36
0
@1 @5 to nie żadne nacięcia. To jest namalowane lub naklejone.
10.02.2022 15:38
0
@! @5 faktycznie obejrzałem filmik i mogą to być jakieś wyloty powietrza. Zwracam honor.
10.02.2022 15:55
0
Ciekawe czy oglądamy zielonego merca:)
10.02.2022 16:08
0
Przednie skrzydło po Byku, ciekawe jak będzie się rozpadać po kontakcie :o) .
10.02.2022 16:15
0
Ale wygląda na szybki i te wcięcia boczne mega wielkie :)
10.02.2022 16:35
0
Piękny!
10.02.2022 16:38
0
Wygląda na szybki , będą jaj jak AM wstrzelił się w przepisy i SEBASTIAN wywalczy majstra . Bolidy z takim dociskiem pasują do jego stylu jazdy
10.02.2022 16:56
0
Ciekawy projekt i w końcu przynajmniej w części realna konstrukcja, a nie grafika. Oczywiście pewnie do testów i do pierwszego weekendu wyścigowego jeszcze się zmieni. Tak się patrzę na wloty powietrza do chłodnic i widoczne jego podzielenie. Do czego ma to tak naprawdę służyć, do rozdziału powietrza na chłodnice i do tych skrzeli? W każdym razie albo trafili z nowatorskim rozwiązaniem albo nie. Malowanie lepsze niż w zeszłym sezonie.
10.02.2022 17:17
0
@14 Wloty powietrza do chłodnic są jedne małe (widać na filmie jak te "boczne" odbijają światło). Namalowany czarny plac, żeby nie wyglądało to słabo jak w przypadku Haas-a. Rozsądny zabieg jak kiedyś RB maskował malowaniem brzydotę nosa. Sam bolid z tyłu wydaje się być strasznie szeroki - nie ma nic wspólnego z bardzo smukłymi tyłami z lat poprzednich. Ciekawe.
10.02.2022 17:19
0
No to w końcu mamy jakiś bardziej realny obraz tego jak to będzie mogło wyglądać w rzeczywistości. Zdecydowanie na duży plus! Bolid wygląda bojowo, robi wrażenie, a to też istotne, malowanie super, brawa dla Astona. Nawet te okropne osłony na koła są tu znośne, czyli jednak można to estetycznie zrobić, a nie jak Haas. Zastanawiają te boczne wloty na pokrywie silnika, ciekawe. Oczywiście wszystko wyjdzie w praniu, pisanie, że będzie szybki bo na taki wygląda to trochę głupota, a tym bardziej, że Vettel się w nim odnajdzie, jak to określił kolega w komentarzu nr 13, jak taki bolid może pasować do jego "stylu jazdy" skoro nigdy takim nie jeździł? Czekam z niecierpliwością na testy!
10.02.2022 17:20
0
Oby sezon 2022 był lepszy dla Astona.
10.02.2022 17:29
0
No piękny ten Aston, nie da się zaprzeczyć... a Seb... jak to się dzieje, że im starszy tym coraz lepiej wygląda :D
10.02.2022 17:43
0
@Ilona Podoba Ci się Vettel? ;)
10.02.2022 18:12
0
Oby tak jeździł, jak wygląda! :D
10.02.2022 18:59
0
Bardzo ładny.Teraz trzeba poczekać żeby zobaczyć jak jeździ.
10.02.2022 19:05
0
Po wczorajszym mało urodziwym Red Bullu ten jest bardzo ładny a nawet piękny.Go Lance!!!
10.02.2022 19:15
0
@21 Bolid czy VET? :)
10.02.2022 19:46
0
Czyli przy podbiciu może powrócić latający Mark i zmienia się styl jazdy z ostrożniejszym wybieraniem tarek.
10.02.2022 19:52
0
@24 Nie wydaje mi się żeby w takich czasach dopuszczono konstrukcje, która może się tak zachować na nierównościach, to nie lata siedemdziesiąte.
11.02.2022 00:07
0
Nieźle wygląda. Pierwsze moje skojarzenie jeźeli chodzi o malowanie , to przypomina ono trochę to z fantastycznego Jordana 191. Tyle, że tam był jeszcze niebieski kolor na bocznych sekcjach.
11.02.2022 06:28
0
Piękny bolid a Sebe w bardzo dobrym humorze,naładowany energia bo kilka dni temu zajął drugie miejsce w the Race of the champions na lodzie w Szwecji Płaczek jeszcze pokaże pazura ;)
11.02.2022 09:29
0
To czy ładny czy brzydki to okaże się dopiero na tle innych bolidów, mnie jednak zastanawia co innego. Ciekawe np. czy Mercedes zaprezentuje podobne rozwiązania w zakresie chłodzenia jednostki napędowej, albo mówiąc inaczej - na ile ekipa Astona Martina mogła powiedzmy zaskoczyć Mercedesa jeśli chodzi o zakres nowatorskich rozwiązań przy tworzeniu swojego projektu. Wszak wszyscy wiemy o ścisłej współpracy i technologicznym sojuszu tych dwóch ekip.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się