Zespół Marussia również nie wybiera się do Austin na GP Stanów Zjednoczonych. Tak przynajmniej wynika ze słów Berniego Ecclestone’a.
Problemy zespołu Caterham nasiliły się w tym tygodniu do tego stopnia, że nowy zarząd wycofał się, robiąc miejsce dla zarządzających reprezentujących wierzycieli zespołu.Wczoraj donosiliśmy, że Bernie Ecclestone wyraził zgodę na opuszczenie przez Caterhama dwóch najbliższych wyścigów w sezonie.
W sobotę Ecclestone potwierdził, że do USA nie wybiera się także zespół Marussia, którego problemy finansowe zostały wyraźnie upublicznione podczas Grand Prix Belgii.
„Żaden z tych dwóch zespołów nie jedzie do Ameryki” przyznawał Ecclestone w wywiadzie dla agencji Reuters.
W związku z nieobecnością dwóch ekip w stawce, do Grand Prix USA przystąpi tylko 18 kierowców. Po raz ostatni tak mała liczba zawodników startowała do Grand Prix Monako w 2005 roku.
25.10.2014 13:31
0
Rossi to ma pecha. Kolejny raz traci szansę na oficjalny występ w wyścigu.
25.10.2014 13:32
0
fakt :/
25.10.2014 13:32
0
Super Teraz tylko czekac na 3 bolidy w nastepnym sezonie :)
25.10.2014 13:44
0
Niewesoło się zapowiada sytuacja w przyszłym sezonie. Jeżeli tak dalej pójdzie, to w przyszłym roku na starcie zobaczymy jedynie 18 zawodników. O ile nie ujawnią się problemy finansowe jeszcze jakiegoś zespołu.
25.10.2014 14:38
0
Lotus maybe?
25.10.2014 14:44
0
Marussia i Caterham OUT w następnym sezonie. Wtedy jest szansa na 3 bolidy każdego zespołu. Pytanie, czy Lotus i Sauber finansowo poradziłyby sobie z wystawieniem trzeciego bolidu? No i mimo wszystko, 9 zespołów czyli 27 kierowców, sporo. Chyba, że Red Bull i Toro Rosso stałyby się jednością, ale to bardzo mało prawdopodobne, żeby nie powiedzieć niemożliwe.
25.10.2014 15:33
0
Wszyscy się jaracie tymi trzema bolidami. A ja uważam, że to pomysł najgłupszy z możliwych. Co by było gdyby Mercedes w tym roku posiadał 3bolidy, albo Red Bull przez ostatnie 4 lata, wcześniej Brown GP?? Mieli byśmy 6 sezonów zdominowanych przez jeden zespół. Kierowcy jednego teamu scigali by się ze soba o wszystkie miejsca na podium, a pozostałe ekipy tylko o punkty. Ostatnim rokiem kiedy co najmniej dwa zespoły były na porównywalnym poziomie był 2008 A właśnie wtedy Robert Kubica w którymś wywiadzie powiedział, że o zwycięstwo i miejsca na podium ścigają się tylko Mclareny i Ferrari a reszcie stawki pozostaje walka o miejsca zaraz za podium i wyczekiwanie awarii u czołówki. 3 bolidy w stawce to będzie koszmar kibica i fiasko marketingowe pierwszy naprawdę duży krok do upadku F1
25.10.2014 15:41
0
Caterhama jakoś mi nie szkoda(poza inżynierami którzy pracowali praktycznie bez niczego, łącznie z wypłatą), ale na Marussia;e to ktoś chyba urok rzucił. Zdobyli punkty w Monako mają/mieli szansę odbić się od dna a teraz tylko pozostaje im czekać na 'śmierć'. Jeszcze wypadek Bianchiego w Japonii. Może im się uda w AbuDhabi jeszcze wystartować. Co innego koszta transportu całego zaplecza za ocean, a co innego na drugi koniec Europy( z hakiem jeszcze :P )
25.10.2014 16:59
0
Może się odbiją i wrócą w Abu Zhabi oraz w przyszłym sezonie. Ale źle to wygląda. Lotus sądzę że w będzie w przyszłorocznej stawce. Zabezpieczają kontrakt z Mercedesem, wiec chyba raczej mają jakiś plan na kolejny sezon. Gorzej z Sauberem o którym szefowa mówi, że "planują być w przyszłym sezonie". Obawiam się że oni mogą być kolejną ofiarą. Teraz przypominają się słowa o 8 zespołach w przyszłym sezonie.
25.10.2014 17:19
0
Nie każdy może sobie pozwolić na trzy bolidy w stawce, a w takiej sytuacji zespół z trzema samochodami będzie zbierał punkty tylko z dwóch najwyżej sklasyfikowanych. A czy komuś będzie się to opylało?? Nie sądzę... ;) Stawiam, że znajdą się nowi inwestorzy na te zespoły... ;)
25.10.2014 17:40
0
@10. Skoczek130: Nawet jeżeli tylko dwa bolidy będą zdobywały punktu, to i tak może to być korzystne dla zespołu, gdyż wtedy mniej bolesne są awarie jednego bolidu. Co wyścig jeden z bolidów może nie dojechać do mety, a nadal będą zdobywać komplet punktów. Kolejna kwestia że trzeci bolid może być używany do testowania, skoro nie zbiera punktów. Co wtedy na to reszta zespołów. Inna sprawa że nadal jest punktacja kierowców. Gdyby dwa czołowe zespoły wystawiły po 3 bolidy to często połowa punktowanych miejsc padła by łupem kierowców z tylko dwóch zespołów. Kilka lat temu w MotoGP jeden zespół - Repsol Honda - wystawił 3 motocykle, ale tam na ~20 miejsc, punktuje 15 zawodników. Pomysł z trzema bolidami uważam za głupi, a w sytuacji w której tylko cześć zespołów miałaby mieć 3 bolidy za niedorzeczny i niesprawiedliwy.
25.10.2014 17:54
0
Nie ludzcie się, że zobaczymy te 2 ekipy w Abu Djabi. To koniec marzeń. Caterham upadł, Marussia przetrwa ale tylko wtedy jak ktoś ich kupi. Co do 3 bolidów, to miało już to kiedyś miejsce-chyba przełom lat 70 i 80. Tyle, że wtedy 2 bolidy notowaly lepsze wyniki od trzeciej maszyny wystawionej przez poszczególne ekipy. Nie wiem jakie były wtedy zasady ale można to sprawdzić.
25.10.2014 17:57
0
co wy gadacie ??? wszyscy ekscytują się walką HAM i ROS a co jak by był ktoś 3 w Mercedesie ? Ścigali by się trzej kierowcy i byłoby jeszcze ciekawiej ... dominacja jednego teamu była prawie zawsze i lepiej jak będzie trzech kierowców walczyło o pierwsze miejsce niż dwóch Swoją drogą gdzie jest choćby Stefan GP (tak to się nazywało ??), czemu nie kupią takiego upadającego zespołu i nie startują ?
25.10.2014 18:15
0
@13 myślisz, że w przy dopuszczeniu zespołów do F1 nikt nie patrzy na finanse zespołów? Stefan GP nie miał wystarczającej wiarygodności i po prostu nie przeszła jego kandydatura. Kiedyś taką prowizorke zastosował np. Life lub Andrea Moda. Oba zespoły skończyły na śmietniku.
25.10.2014 18:45
0
Merc trzy bolidy: Kubica, Rosberg, Hamilton :D
25.10.2014 18:59
0
@13. AlMastar: Na Catehrhama nie liczę bo za dużo smrodu wokół nich żeby traktować ich poważnie. Ale Marussia ma jeden dobry powód żeby wywiązywać się z Concorde Argement i pojawić się w Abu Zhabi, a mianowicie 9 miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Nie wiem ile za to dostaną, ale pewnie to parę milionów które im się przydają:) p.s. To teraz w Q1 będzie odpadać tylko dwóch kierowców ?:P
25.10.2014 19:42
0
@16. brain87pl tak. LOTUS :)))
25.10.2014 20:02
0
Nie rozumiem tych waszych problemów, że 3 bolidy to nie fair. Niech punkty zdobywają dwa najlepsze. A że lepiej mieć 3 bolidy, bo można i potestować i większa szansa na punkty to niech zespoły zdadzą sobie sprawę że czasem warto zainwestować. Nie włożysz - nie wyjmiesz. 3 bolidy wyjdą drożej, ale zyski z tego też będą. F1 to nie jest sport w którym idzie się po najmniejszej linii oporu. Zresztą w ogóle w sporcie należy walczyć o całą pulę. Wkurza mnie ględzenie: nie mamy kasy, ciężko nam walczyć z najlepszymi, itd. To tylko i wyłącznie sprawa tych zespołów. Nie masz kasy - to wypad! To nie jest organizacja charytatywna tylko wielki biznes i sentymentów tu nie będzie.
25.10.2014 20:07
0
Fajna sprawa, gdyby ten trzeci bolid musiał być kierowany przez kierowcę np. under 21.
25.10.2014 20:12
0
@brain87pl - zawsze znajdzie się jakieś pozytywy... ale negatywów więcej. @AlMastar - dla kibiców to oczywiście fajna sprawa - ale dla zespołów nie! Wyobraź sobie bezawaryjne Merce, które nie wyeliminowały się z wyścigu. W normalnych warunkach nikt nie miałby szans na podium. A tak to chociaż to 3. miejsce jest możliwe. ;) @Greek - korzyści?? Jeżeli każdy będzie miał takie możliwości, to wyjdzie na zero. ;) No chyba, że ten "trzeci bolid" jeden zespół wykorzysta lepiej od innego. Zapewne dlatego Ferrari zależy na trzecim pojeździe. Nie fair będzie to jednak w stosunku do mniejszych zespołów. Jeżeli faktycznie stawka się zmniejszy, to można się nad tym zastanowić... ale potrzeba przygotowania do tego. Wtedy to i nawet wszystkie bolidy będą mogły punktować. Ale w przypadku, kiedy część zespołów będzie miała trzech kierowców, a część nie, to trochę bez sensu. Już i tak bogatsi maja znaczny handicap... ;)
25.10.2014 20:14
0
@Podi - ciekawe... ja bym jednak podwyższył do 23 lat. :))
25.10.2014 20:52
0
Skoczek130 Masz rację. W obecnej stawce tylko czterech moglibyśmy podciągnąć po U23. Magnussen, Kwiat, Gutierrez i Chilton. A tego ostatniego to raczej nikt specjalnie nie chciałby oglądać w przyszłym roku. ;)
25.10.2014 20:56
0
marusia jest cs wnna julsowi musi startowac
25.10.2014 21:14
0
swietna wiadomosc. w koncu bedzie wyscig bez tych maruderow. masakra jakas z nimi
26.10.2014 00:57
0
@19 Podi, albo przez kobietę.
26.10.2014 01:21
0
Niech wróci finansowanie zespołów przez koncerny tytoniowe i alkoholowe i wszystko będzie w porządku. Pojawią się sumy na kontach zespołów, wszystkim zacznie się to opłacać. Skończą się głupie pomysły, ograniczenia budżetów i zespoły które nie mają za co zalać zupy do pełna ...
26.10.2014 07:37
0
@26 czajan101 zgadzam sie z Tobą . Firmy tytoniowe dawały potężny zastrzyk finansowy zespołom i wtedy naprawde w F1 było dobrze
26.10.2014 07:39
0
USA jakos nie ma szczescia do F1, dzialy sie tam juz cyrki i wyglada na to ze beda znowu jak nie zmienia zasad na kwalifikacje to Q1 bedzie naprawde zabawne, sam wyscig moze nie zapowiada sie zle ale napewno dosyc dziwnie bo ciekawe ilu kierowcow skorzysta z tej okazji i zmienia silniki czy skrzynie za co oczywiscie beda kary, juz wiemy ze Vettel zmienia, moglby nawet nie jechac w kwalifikacjach a to z miejsca skraca liste
26.10.2014 09:23
0
@20. Skoczek130 Niby dlaczego wprowadzenie 3-go bolidu miałoby być uzależnione od chęci słabszych zespołów? Tu nie powinno być sztucznego wyrównywania szans. Jak ktoś sobie nie radzi to trudno, nie można na siłę spowalniać tych lepszych.
26.10.2014 09:46
0
6 zespołów po 3 bolidy, pozostałe 3 po 2 i mamy łącznie 24...
26.10.2014 09:46
0
@29. Greek po prostu ze sprawiedliwością nie miałoby to zbyt wiele wspólnego. F1 ma teraz ciężki orzech do zgryzienia
26.10.2014 15:51
0
@31. Tilion Świat nie ma wiele wspólnego ze sprawiedliwością ;)
26.10.2014 23:36
0
@Greek - nie można wszystkiego tłumaczyć "niesprawiedliwością na świecie". ;) F1 jak wiadomo jest biznesem - ale nie może się zamknąć tylko na potentatów, bo szybko straci na popularności ze strony inwestorów. Ci lepsi są lepsi, bo są bogatsi. No chyba, że chcesz wyłącznie ekipy ze wsparciem koncernów. Mnie osobiście to nie pasuje - bo dla mnie F1 to walka konstruktorów - tych na torze, a nie poza nim. A walka kierowców to dodatkowy smaczek, bo tak na prawdę wiele ze sportem wspólnego nie ma (w sporcie masz równe szanse). Każdy ma swoje zdanie. I raczej trudno w tej kwestii dojść do porozumienia. Jak będzie, zobaczymy.
26.10.2014 23:37
0
Ja jestem fanem prywatnych ekip, które nie mają dużych zasobów i muszą przede wszystkim nadrabiać pomysłowością. :)
27.10.2014 01:57
0
widzialem ze gdzies mi tam Skoczek odpisales i widze ze co do wieku sie pewnie nie pomylilem ale odniose sie fakt w 2012 McLaren mial naprawde dobry bolid ale niestety rownie awaryjny, zerknij w archiwum i policz sobie, Hamilton wtedy podziekowal McLarenowi (Twoim zdaniem od tak sobie) a Ty nalezales do tych co wysmiewali to ze chcial w kontrakcie pucharow na wlasnosc od nowego teamu zartowanie sobie ze w poprzednich czterech sezonach RBR nie mial najlepszego bolidu zakrawa na oderwanie od rzeczywistosci ale mamy demokracje i mozesz mowic co tylko chcesz wartosc Vettela zobaczysz w przyszlym roku, jak mowiem ze Riccardo sprawi mu problem bo nie ma nic do stracenia za to poklady motywacji to tez mialo byc niemozliwe a jest jak jest wracajac do nizszych serii zerknij osiagniecia dzisiejszego samego topu F1 i powiedz co rzuca sie w oczy bo wnioski sa ciekawe i wreszcie moj ulubiony temat czyli pieniadze, kibicujesz tym malym zespolom, takim biednym jak RBR i STR ktore sa w jednych rekach i na jeden sezon wydaja wiecej niz te taboidowe kwoty ktore Mercedes wydal na silnik ktory przeciez sprzedaje i na ktory to sie zwroci i na ktorym zarobia wiadomo ze biedny majstra nie wygra ale to RBR ostatnio zaczal wojowac pieniedzmi, dwoma zespolami, pomyslami co im sie chwali ale teraz gina od wlasnej broni bo okazuje sie ze to nadal tylko energetyczny napoj i jak Renault i Bernie nie podratuje sytuacji to jest po wszystkim, Mercedes czy Ferrari maja to we wlasnych rekach a ekipy fabryczne to kwintesencja tego sportu i najlepszym byloby zeby bylo ich wiecej
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się