Końca dobiegł drugi wolny trening przed Grand Prix Kanady. Sesję zdominowaną przez wypadki Kamui Kobayashiego oraz Jerome d'Ambrosio, na pierwszym miejscu w tabeli z czasami zakończył Fernando Alonso. Drugi rezultat należy do Sebastiana Vettela, a czołową trójkę uzupełnił Felipe Massa.
Za najszybszą trójką uplasowali się zawodnicy McLarena oraz Renault. Duety ekip z Woking oraz Enstone przedzielili Paul di Resta i Mark Webber. Witalij Pietrow drugi trening zakończył na ósmej pozycji, a więc tuż przed Nickiem Heidfeldem. Rosjanin do lidera stracił nieco ponad 1,2 sekundy, natomiast jego niemiecki kolega niespełna jedną dziesiątą sekundy więcej.Serię wypadków, na 38 minut przed końcem rozpoczął Adrian Sutil, który szeroko wyszedł z zakrętu numer 7, ocierając się lewym przednim kołem o barierę i łamiąc zawieszenie. Zaledwie osiem minut później, w zakręcie numer 4, doszło do wypadku Kamui Kobayashiego. Japoński kierowca uderzył w ścianę, poważnie uszkadzając Saubera C30, co sprawiło, że na torze pojawiły się czerwone flagi.
Zaledwie moment po restarcie, niemal dokładnie w tym samym miejscu co Kobayashi, bolid rozbił Jerome d'Ambrosio. Tym razem porządkowi szybko uporali się z wrakiem bolidu, a zawodnikom do końca sesji pozostało 14 minut.
Zastępujący Sergio Pereza Pedro de la Rosa sesję zakończył z 15 pokonanymi okrążeniami oraz czasem pozwalającym na zajęcie 18 pozycji, w więc tuż za zawodnikami Teamu Lotus. Niespodziewanie nisko w zestawieniu znaleźli się natomiast kierowcy Mercedesa. Nico Rosberg i Michael Schumacher odnotowali odpowiednio 19 i 20 czas sesji.
Oprócz wypadków, zamieszanie spowodowały dziś również - zapowiadane przed weekendem - testy nowych, wykonanych ze średniej mieszanki, a oznaczonych białym logotypem opon Pirelli. Podczas reszty weekendu zawodnicy i kierowcy do dyspozycji mieli będą opony wykonane z miękkiej oraz super-miękkiej mieszanki.
10.06.2011 21:38
0
Go Ferrari,Go Alonso
10.06.2011 21:39
0
Dziś używali 3 kompletów opon... ??
10.06.2011 21:40
0
merc testował ustawienia na wyścig a Borowczyk i spółka oczywiscie juz widzieli to ze Schumacher ma jakies problemy natury technicznej. Jak narazie troche rozczarowuje McL ale zobaczymy jutro
10.06.2011 21:40
0
A Sauberowi kończą się kierowcy...
10.06.2011 21:41
0
go, go, go, Ferrari... Fifi, Ferni kocham was...
10.06.2011 21:41
0
Ciasnawo się robi do P1, ciekawe ile RB mają jeszcze w rękawie." Momenty" były a co będzie w wyścigu. Szkoda że o LRGP trzeba już zapomnieć, ich 5 minut już było raczej w tym sezonie.
10.06.2011 21:44
0
2. Przewidziane są opony miękkie i super-miękkie, ale Pirelli dostarczyło mieszankę średnio twardą do testów.
10.06.2011 21:50
0
gdzie tabela?
10.06.2011 21:59
0
@6 ja czekam na owe 5 minut tego zespołu-jak wróci RK.
10.06.2011 22:04
0
@2-Dzięki... @4-Mają jeszcze jednego rezerwowego... :)
10.06.2011 22:05
0
E:Miało być @7...
10.06.2011 22:06
0
najgorszy trening jaki widziałem! serio
10.06.2011 22:21
0
choć to tylko trening, to fajnie wygląda lotus tak wysoko, mogło by być tak częściej:)
10.06.2011 22:37
0
Wygląda na to że Ferrari trochę popracowało nad bolidem, pozostaje tylko żałować że to nie wyniki kwalifikacji.
10.06.2011 23:55
0
@14 a dlaczego żałować?? jeszcze nie było kwalifikacji a Ty już marudzisz że szkoda że trening poszedł od nich lepiej...
11.06.2011 12:06
0
I tak najbardziej chciało mi się śmiać jak Kochański z Andrzejkiem stwierdzili, że "w zależności od kąt padania światła to napisy mogą się wydawać białe, a tak naprawdę są żółte!"..;p Padłem po tym.;p Widać było, że białe to te testowe opony...:)) Brak wiedzy się kłania panowie...!
11.06.2011 13:39
0
Redbull włączy swój dopalacz w postaci gazów wylotowych skierowanych na dyfuzor i będzie pozamiatane niestety
11.06.2011 14:10
0
Liczę na PP Alonso;d
11.06.2011 15:01
0
@15 ja nie marudzę. To prawda że kwalifikacji jeszcze nie było, ale musisz przyznać, że są one dość monotonne. @18 bardzo bym tego chciała, byłaby bardzo miła odmiana ;)
11.06.2011 16:30
0
17. Dla sprostowania: gazy wylotowe są u nich kierowane ZAWSZE na dyfuzor. Na kwalifikacje jedyną różnicą jest to, że korzystają z uboższej mieszanki, czyli dodają więcej powietrza do silnika, przez co gazy wylotowe są gęstsze i dają większą przyczepność. Tylko że właśnie - większy docisk się przydaje w szybkich zakrętach. Ten tor to głownie wolne szykany i proste, więc ten dopalacz można sobie o ... rozbić. Trzymam za Seba kciuki, ale wygrana Fernando by mnie nie zmartwiła, za niego oraz Ferrari także trzymam kciuki.
11.06.2011 16:50
0
Czy ja dobrze widzę? Rosberg ma czas lepszy od Q3 hamiltona z zeszłego roku o prawie 2 sekundy, jak to możliwe?:O Aż tak bardzo opony?:O
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się