Niewykluczone, że zespół Renault będzie musiał poprawić innowacyjny wydech R31. Jak donosi magazyn Auto Motor und Sport, zespół Mercedes po pierwszym wyścigu sezonu w Australii, poprosił FIA o bliższe przyjrzenie się konstrukcji innowacyjnego projektu wydechu Renault.
Konstrukcja układu wydechowego bolidów F1 w sezonie 2011 nabrała większego znaczenia za sprawą zakazu stosowania podwójnych dyfuzorów. Ekipy w przerwie zimowej za wszelką cenę dążyły do możliwie najefektywniejszego wykorzystania gazów wydechowych, aby zniwelować utratę siły dociskającej spowodowaną zmianą przepisów.Zespół Renault jako jedyny w stawce zastosował wydech, który przechodzi przez boczne sekcje bolidu i wydala gazy pod jego podłogę w przedniej ich części. Jak się okazuje wzbudziło to obiekcje szefa zespołu Mercedes, Rossa Brawna.
„Mamy powody sądzić, że innowacyjny wydech zespołu Renault obniża poziom bezpieczeństwa bocznej struktury bolidu” mówił Brytyjczyk niemieckim dziennikarzom. „Jak tylko zobaczyliśmy ten wydech podczas pierwszych testów w Walencji, przystąpiliśmy do sprawdzania tego rozwiązania w symulacjach i nawet wykonaliśmy wstępne prace projektowe. Okazało się jednak, że wdrożenie tego rozwiązania wiązałoby się z obniżeniem poziomu bezpieczeństwa bocznej sekcji bolidu, gdyż podczas pracy kolektor wydechowy zbyt mocno nagrzewa nadwozie.”
Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że z dniem dzisiejszym pracę w zespole Mercedesa oficjalnie rozpoczyna Bob Bell, były dyrektor techniczny zespołu Renault. Według plotek, to on podważył bezpieczeństwo rozwiązania układu wydechowego R31.
Zespół Renault odmówił komentarza do czasu zapoznania się z oficjalnym stanowiskiem FIA w tej kwestii.
01.04.2011 10:14
0
Mam nadzieję że dziś 1.04 .
01.04.2011 10:26
0
Kurcze , a ja się już dałem nabrać ... hehehe..
01.04.2011 10:44
0
Już pisałem kiedyś o tym. jak nie możesz skopiować to zgłoś do FIA o łamanie przepisów aby inni nie mogli używać...
01.04.2011 10:49
0
Mam nadzieję że to żarcik ... Tylko że to nie jedyny portal który podaję taką informację A więc jest coś na rzeczy, albo zmowa właścicieli portalów związanych z F1 ..... A jeśli to prawda .... , to niech Ross zajmie się rozwiązywaniem problemów swojego zespołu i szuka odpowiedniego setupu ;)))) , a Renault zostawi w spokoju ;P
01.04.2011 10:58
0
To NIECZYSTA GRA Panie B ! Chwyt poniżej pasa,niech się Pan chociaż leciutko zawstydzi .Ten 1 04.to totalny odlot,mam nadzieję.
01.04.2011 10:59
0
Nap Brown nie potrafi dojść do tego, jak to jest zrobione i dlatego z płaczem poleciał do FIA. Jego napy nie ukończyły wyścigu, więc musi jakoś odrobić punkty do LRGP.
01.04.2011 11:06
0
eeee na Formula1.com nic nie piszą na ten temat......:D
01.04.2011 11:14
0
ludzie, to jest żart, wiecie jaki jest dzisiaj dzień? Co za ciemny naród ;>
01.04.2011 11:50
0
Na innym portalu podobny artykuł i taki sam cytat więc chyba to nie żart.
01.04.2011 12:05
0
To jest nic ! W USA jedno z ugrupowń pacyfistyczno-ekologicznych wystąpiło przeciwko znakowi firmowemu Mercedesa, jako naruszającemu wizerunek całego ruchu !
01.04.2011 12:05
0
8. kamilo To nie żart. Na innych portalch jest to samo z wczoraj.
01.04.2011 12:06
0
Żarty żartami, ale Mercedes ma wszelkie powody, by nie dać konkurencji uciec. Jeżeli okazałoby się prawdą, że stoi za tymi doniesieniami Bob Bell, znaczyłoby to, że łatwiej skierować sprawę do fia, niż kopiować ten pomysł, który najwyraźniej potrzebuje budowania bolidu pod niego.
01.04.2011 12:29
0
Też nie wiem czy to żart czy nie. Już na kilku portalach to się pojawiło więc kto wie. Ale może jeden portal skopiował z innego, kolejny z tamtego i lawina ruszyła a oryginał jest żartem...? Najśmieszniejsze jest to, że to wszystko może mieć ręce i nogi. Zobaczymy jak sytuacja się rozwinie.
01.04.2011 13:24
0
Słyszeliście że Kuba Giermaziak w Formula 3 Euro Series http:// www. f3euroseries. com/ (usuńcie spacje) i to nie prima aprylis.
01.04.2011 13:28
0
Monokog przeszedł badania i certyfikację więc w czym problem. Wg mnie to ściema - a Renault oprowadziło to rozwiązanie do perfekcji - mając świadomość tego i pisząc o tym przed sezonem. Sami w wywiadzie stwierdzili że największym problemem była właśnie temperatura i odpowiednia izolacja konstrukcji by nie było nadmiernych przegrzań w newralgicznych punktach konstrukcji. Wg mnie Mercedes ma daleka drogę by skopiować to rozwiązanie mając nawet Bela.
01.04.2011 13:55
0
14. Nawet tu był o tym news dawno temu. I nie wiem czy zauważyłeś, że Giermaziak siedział w studiu w czasie GP Australii, i przed oraz po wyścigu komentował ten właśnie wyścig... A co do teamów, to naprawdę szkoda, że jak ktoś coś wymyśli, to od razu się podważa legalność. RBR, teraz LRGP... Może ktoś doniesie, że HRT ma zbyt niebezpieczny bolid - w końcu ledwo trzyma się trasy.
01.04.2011 14:05
0
no wiadomo muszą sie doczepić bo widać ze LRGP ich przegoniło a rok temu było inaczej ZENADA
01.04.2011 14:26
0
Nie tylko Ross Brown szuka dziury w całym. W dalszym ciągu kontrowersje budzi przednie skrzydło Red Bulla. Mam nadzieję że FIA wpuści ten wydech jednym uchem a drugim wypuści. To po prostu szukanie dziury w całym i pretensje chyba do samego siebie że nie zdołało się przygotować w miarę innowacyjnych technologii aby bolid Mercedesa stał się konkurencyjny w walce o podium.
01.04.2011 14:57
0
no ja tam nie jestem za RB a i renault też kibicuję troszeczkę od kont nie ma RK ale jak rok temu red bull był cały czas atakowany o nie zgodność to takich słów sprzeciwu nie czytałem na tym portalu a wręcz odwrotnie.ludzie to są normalne zagrania w f1 renault też to stosuje. pozdro.
01.04.2011 15:33
0
Ross teraz taki przepisowy? A co było w 2009 roku?
01.04.2011 15:51
0
Mercedes niech się lepiej weźmie za poprawę swojego bolidu jak się nie ma pomysłu na własną konstrukcje to trzeba spróbować udupić najbliższą konkurencję.
01.04.2011 16:54
0
I bardzo dobrze bo juz mnie mdli jak widze ta napinke LR jacy oni sa super zajebisci kanciarze.
01.04.2011 17:07
0
jak zabronią tego LR to oby takie same działania były w stosunku do innych zespołów i ich innowacji ale pewnie FIA i jej domena - są równi i równiejsi na to nie pozwolą
01.04.2011 17:51
0
1 kwietnia, choć prawda również w temacie może zawitać, to jednak wolę się nie wypowiadać. Przy okazji serdecznie pozdrawiam wszystkich jajcarzy ;-) 19. grzegorz0812 ..., ale istną perłę napisałeś 'od kont' - przebiłeś 'bul' prezydenta. Skoro nie wiesz, jak pisze się 'odkąd', to napisz po prostu 'od kiedy'.
01.04.2011 19:59
0
@ 15. Termik Dokładnie się z Tobą zgadzam.
01.04.2011 23:26
0
16. athelas HRT chyba kupy, nie trasy, zresztą trasy też:-P A skoro LR przeszło testy FIA i wymyśliło taki wydech, to na pewno nie jedna głowa pracowała nad tym, by się nikt do ich "nowinki" nie przyczepił sprawdzając... pewnie użyli jakiegoś kosmicznego materiału jak McL do dyfuzora... albo coś w tym stylu :)
01.04.2011 23:36
0
Jeżeli to prawda to Mercedes musi strasznie bać się LR hehehe. Mają czego bo jak Robert wróci to to mają przejb.... :)
02.04.2011 00:27
0
Widocznie inzynierowie Renault maja genialne mozgi skoro udało im sie to zaprojektowac a jednoczesnie nadwozie przeszlo kontrole FIA. Chyba geniusz pana Brawna sie skonczyl, ale taka jest F1, jak nie umiesz skopiowac, zglos prostest do Fia, ze to nielegalne
02.04.2011 10:08
0
Mercedes się rozczarował swoją postawą w GP Australii i teraz szuka dziury w całym, może by tak zgłosił do FIA o przebadanie bolidu RB
02.04.2011 10:13
0
A jednak ... żarcik ;))) A tutaj dalej ... pełna napinka he he
02.04.2011 15:38
0
Panowie i Panie to byl zorganizowany zarcik ;-)
02.04.2011 15:46
0
Dobre ;D.
03.04.2011 01:15
0
HE HE , niektórzy wciągnęli newsa jak ciepłe krokiety :))
03.04.2011 11:01
0
33. karlito o wypraszam sobie, tylko nie krokiety :-P:-P:-P
03.04.2011 23:33
0
34. Krokiet Krokiety są the beściarskie :))
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się