Renault musi popracować nad szczegółami
Jak przyznał Eric Boullier, szef zespołu Renault, jego ekipa musi popracować nad szczegółami, jeśli nadal zamierza starać się o pokonanie Mercedesa. W wyniku nieudanego postoju, Robert Kubica stracił dziś 2 pozycje, czyli 4 punkty. Strata do niemieckiego zespołu wzrosła do 31 oczek.„Dzisiejszy wyścig był ekstremalnie zacięty, a najdrobniejszy błąd oznaczał straty. Zespół dobrze spisał się pod względem strategii – podjęliśmy właściwą decyzję wzywając Roberta, jednak nieudany postój kosztował nas dwie pozycje. Musimy skupić się na pracy nad szczegółami, jeśli chcemy dogonić Mercedesa, zwłaszcza że zwiększyła się ich przewaga. Jeśli chodzi o Witalija, miał on dziś niewielkie szanse na punkty. Jechał dobrze, ale po prostu nie udało się nadrobić wystarczającej liczby miejsc”.
Alan Permane, główny inżynier wyścigowy
„To był dla nas trudny dzień. Robert wystartował fantastycznie i zyskał trzy miejsca, ale po pit stopie, Hulkenberg niestety znalazł się przed nami, a potem straciliśmy kolejną pozycję na rzecz Webbera. Witalij spisał się nieźle awansując z P20 na P13, ale zdobywanie punktów z tak odległych pozycji zawsze jest trudne. Teraz czekamy na Singapur, tor który – jak jestem przekonany – pasuje naszemu bolidowi o wiele bardziej. Liczymy na walkę z przodu stawki”.
komentarze
1. Renault R30 F1
miejmy nadzieje że w Singapurze będzie lepiej
2. rrrr41
Ciągle to samo " mamy nadzieje ze w nastepnym wyscigu bedzie lepiej " czas zabrac sie do pracy a nie do gdybania
3. xdomino996
No w singapurze bedzie ok i wszyscy ci ''Fani" Roberta co teraz go krytykuja beda happy
4. jaacca
Singapur i ulubiona suzuka Roberta .Bedzie dobrze i miejmy nadzieje ze od marca 2011 bedzie REWELACYJNIE
5. Iwan.
A więc szef zespołu Renault zalicza poprawne robienie pit-stopów do szczegółów?! :O
6. roberttc
"Witalij spisał się nieźle".. hehehe.. stracił do liuzziego, który startował przed nim prawie 10s, gdyby nie było kolizji i defektów przyjechałby 17-18, zróbcie z nigo zawodnika nr 1...hehehe
7. gucioF1
Mechanicy do roboty i zero urlopu. Ja bym tak zrobił :P Powinni trenować i uczyć sie od najlepszych. RBR i FERRRARI dziś pokazało klasę jeżeli chodzi o pit-stopy a zwłaszcza Ferrari.
pozdrawiam
8. Givepix
Najgorsi Mechanicy ,, Renault'' . Szkoda wielka szkoda no jejeu jaka szkoda po tak zawalistym starcie :)
9. darkopinio
moze by tak renia popracowala nad tempem zmiany kol w pitstopie z innych to sie wczesniej wysmiewali a dzis pokazali klase zmiany ogumienia tak redbull jak i mercedes ponizej 4s szok tylt wlasnie braklo reni to by moze kubek wziol rosberga trenowac wiecej panowie mechanicy
10. renault-rk
denerwują mnie te słowa vitalij no cóz... zmieńcie go a nie ciekawe jak kubica ma sam merce przegonic on zajmie dajmy na to 4 lokate a ci 5 i 6 i juz sa do przodu
NIE MA SZANS !! z takim 2 kierowcą
11. darkopinio
poprawka dzis red bull i ferari ale merc tez niczego sobie ma dobre czasy
12. Cycorek
Wszyscy narzekają na mechaników Renault, ale nie widzą bądź nie chcą widzieć, że problem leżał w nakrętce koła, która zwyczajnie się zapiekła, co kosztowało cały zespół dodatkowe 2s i 2 miejsca.
Nie ma się co dziwić, większość osób piszących takie rzeczy ma <18 lat.
13. darkopinio
mam wiecej niz 18 i taki tlumaczenie bo sie zapiekla nakretka mnie bawi taki rzeczy w formule nie powinny miec miejsca przeciez napewno sa jakies srodki aby nakretka na gwincie sie nie zapiekla to przeciez klasa gdzie na wszystko znajdzie sie sposob kosmiczne materialy i takie tam poprostu nikt nie popsikal na gwint i sie zapieklo nie wiem uwazam ze to blad mechanikow a szkoda
14. mariusz-f1
Ktoś tu wczoraj na forum napisał :żeby tylko te "grube bąki" czegoś nie spartoliły w Pit Stopie :-) No i gostek wykrakał :-(
7.gucioF1 - Masz rację ! ZERO urlopu i do roboty. Bo mechanicy Reni, są delikatnie mówic, jednymi z najwolniejszych....
Aha i dać ich na jakiś aerobik, czy coś :-) Bo jak dla mnie, to są trochę...... :-)
Pozdrawiam
15. sliwa007
12. Cycorek Ale mechanicy w Renault nie pierwszy raz nawalili. Czasy zmiany kół w Renault należą do najgorszych i to prawie w każdym wyścigu. W Spa też się nie popisali, co prawda Roberta wina była oczywista ale sposób w jaki mechanicy reagowali na zaistniałą sytuację był przerażający.
16. gucioF1
14. mariusz-f1 to sa trochę ? sprecyzuj :P Aerobik to raczej na rozluźnienie :)
12. Cycorek skąd ty możesz wiedzieć że większość osób na tym forum ma 18 lat ? pewnie sam tyle masz ;)
17. LunarEclipse2
a najlepszy komentarz kochanskiego tak bardzo szybki piit stop renault a ja juz odrazu widzialem jak jeden z mechanikow wolno kolo zakladal i mowie masakra i jak wyjechal to faktycznie 5.4 sekundy tragedia... kochanski i maurycy jakk ogladaja te wyscigi to kompletnie nie wiedza co sie dzieje na torze zero komentarza na start roberta golym okiem odrazu bylo widac ze robert zyskal 3 pozycje a oni nic masakra
18. łejn
Chyba Petrov nie utrzyma fotela kierowcy jak tak dalej pójdzie. Awansował o 7 pozycji, ale wyprzedził tylko nowych kierowców i tych z defektami...
19. mariusz-f1
16.gucioF1 - Przygrubawi ;-)
20. Luna
Mechanicy reno to jeszcze stara gwardia z czasów świetności alonso. Dlatego z drugiej strony tworzą taką świetną atmosferę w teamie.
21. Luna
17. LunarEclipse2 "kochanski i maurycy" to się zdecyduj
22. Wiater
Bedzie P1 w Singapurze ;) Renault wie jk tam wygrywać ;D
23. Cycorek
@13. Powiedz to także innym zespołom, które od czasu do czasu mają problem ze zdjęciem opony wraz z felgą, niedokręconą śrubą itp. - zapomniałeś o niedawnym problemie ROS w pit stopie?
@15 Coś z mechanikami rzeczywiście jest nie tak, mogliby częściej potrenować zmiany kół. Jak kazdy wie, jest to tylko sport i czynnik ludzki ma tu ogromne znaczenie.
@16 Nie napisałem, że większośc ma tu 18 lat tylko < (mniej) niż 18 lat. Wyścigi F1 oglądam od 1995r. i zapewniam cię, że mam więcej niż 18 wiosenek
24. cyk
4. jaacca W Singapurze walka o 6 jak najbardziej mozliwa, moze pudło ale na Suzuce moze byc koszmar. To obok Silverstone moze byc najgorszy wyscig dla Renault pod względem osiągów. Nie zdziwie sie gdy na Suzuce strata w pierwszym sektorze do RB wyniesie 1 sek :/ ale moze sie myle(oby)
25. Łukasz.
Muszą na prawdę nad tym popracować ale z drugiej strony nie są najgorsi ze wszystkich mechaników :) ale jeśli chcą powalczyć to trening czyni mistrza :P
26. zenobi29
Owszem. Pit stopy nie są ich najmocniejszą stroną.
Mnie jedynie złości , że cały wysiłek Roberta jest trwoniony . I to nie pierwszy raz.
Nie neguję , że wyprzedzenie Mercedesa jest priorytetem dla całego zespołu. Ale z taaaakimi wpadkami , nie tędy droga.
Niektóre zespoły mają o wiele mniejsze doświadczenie - a jednak potrafią!
A może by tak, zastosować" terapię" wstrząsową.
Ludzie zestresowani mają o wiele bardziej wyostrzone zmysły...........Samozachowawcze szczególnie!!!!
27. menada
Strategia była zła i jazda Kubicy też słaba.
Podobno R.Kubica potrafi oszczędzać opony. Teza chyba słuszna, gdyż Kubica- nie wyprzedza, nie szaleje, nie hamuje gwałtownie, toczy się po torze. Wobec tego mniej niszczy opony niż inni.
Na tym torze opony "miękkie" spisywały się znakomicie ( patrz Vettel) i na nich można było osiągać lepsze czasy w porównaniu z twardą mieszanką.
Jeśli tak, to po co Kubica mając tylko 1 sekundę przewagi na Hulkenbergiem i Webberem oraz dobry stan miękkich opon, zjeżdża jako pierwszy na zmianę opon(?). Odpowiedź - po to ( w założeniach), by na nowych oponach kręcić, będąc gdzieś tam z tyłu za Schumi , bardzo dobre czasy i uzyskać przewagę tak, dużą, aby awansować na 4 miejsce. Niestety lepszych czasów ( relatywnie) Kubica na twardych oponach nie uzyskiwał i stąd wylądował za Hulkenbergiem. Ponadto dał się ograć bez walki Webberowi i stąd kiepski wynik. Pokazał Vettel, pomimo ,że stracił kilka sekund na trasie ( przy przepuszczaniu Webbera) jak należy szybko jechać na miękkich i zużytych oponach. Dzisiaj pokazał na trasie klasę.
Sumując- zła strategia!! Za wczesna wymiana opon. Mechanicy nie rozgrzani ( wyrwali ich pewnie z drzemki, przyspieszając postój) - stracili sekundę lub dwie, Kubica na twardych oponach kręci wolne kółka.Wynik znany.
28. gucioF1
27. menada złóż CV do Renault-a ;) W obronie Roberta to takim bolidem kręcił zbliżone czasy do Rosberga , co prawda tracił ale niezbyt dużo. Jest kilka aspektów o których my nie wiemy ale pewnie ty wiesz :P
Jeszcze jedno . Jesteś Polakiem i powinieneś wspierać naszego rodaka.
P.S. Ostatnio nie podoba mnie się taka sytuacja że niektórzy ludzie najeżdżają na Roberta. To jest jedyny Polak w stawce który prezentuje taki dob ry poziom. Jak wam się nie podoba w Polsce to droga wolna :)
pozdrawiam
29. gucioF1
23. Cycorek nie zauważyłem ale napisałeś:
"Nie ma się co dziwić, większość osób piszących takie rzeczy ma <18 lat."
Czyli pewnie pracujesz w CBOP ? ok ja też nie mam 18 lat ;)
pozdrawiam
30. Alonso17
jedyne co trzeba poprawić To Pit stopy i polepszyć bolid
31. wikktor
30. Popieram :E
27. Jak jest możliwość to atakuje, i jak nie hamuje ostro? Że niby ma z piskiem hamować?
32. Tomek_itd
Lepsi już ci mechanicy od tych z BMW Sauber :D
33. riqoor
Nieźle. ^-^
Wychodzi na to, że Pit Stop to szczegóły.
34. wrzaskun41
Panowie to już nie pierwszy raz dają ciała mechanicy czy oni nie trenują?
35. roko
Mam pewien dystans do działań zespole Renault. Niby te sekundę wczoraj spitolili mechanicy ale w dotychczasowych wyścigach jeden element się w miarę ciągle powtarza. Renia jedzie dobrze na full zbiorniku oraz na zupełnie pustym. W pozostałych momentach wyścigu bywa już różnie raz lepiej ale częściej gorzej. Zdaje się tutaj jest najwięcej do odrobienie strat. Wczoraj właśnie Williams i Merc najwięcej nawywijali w środkowym stincie i dało im to dobry wynik. Jest gdzieś problem gdy w zbiorniku jest od 70 do 30% paliwa. Sądzę że bez tego nie ma co marzyć o dobrych czy w ogóle lepszych wynikach. Sprawa taktyki "oponiarskiej" też zdaje się być dziwaczna.
36. dziarmol@biss
26. zenobi29 Elooo ;-)) Czyli co? Umowy na okres zamknięty, np na kolejne GP ;-)) A partaczom oraz skrytożercom mówimy stanowcze nie ;-)))
A już na poważnie to wydaje mi się że Mercedesa nie przegonią, oni też walczą o pieniądze oraz prestiż a te gatki o zaprzestaniu rozwoju obecnego bolidu to chyba możemy między bajki włożyć zważywszy na tempo Rosberga.. pozd.
37. Szybszy
Mechanicy też mają swoje 5 sekund i jeszcze potrafią je spierdzielić.....
38. luka55
menada @27 Dobry post sporo w nim racji . Szczegolnie zgadzam sie z tym co kolega napisal o taktyce bo to w mojej opinii bylo najgorsze , szczerze bylem zdziwiony jak Kubica zjachal piwerwszy do boksu sposrod tych kilku ze soba walczacych kierowcow i juz wtedy wiedzialem zde tylko straci do tego doszedl ten dlugi postoj w boksie ktorego sie az tak bardzio nie czepiam bo moze sie zdarzyc ale jednak . Kubica nie jest zlym kierowca jest dobry choc moim zdanie styl jego jazdy troche ulegl zmianie jezdzi zbyt zachowawczo choc moze dzieki temu przywozi wiecej punktow kto wie. Ja jednak wolalem go takim jaki byl w BMW , wedlug mnie prezentaowal sie jeszcze lepeij niz dzis . Tzreba przyznac ze star mial dobry w tym wyscigu .
39. luka55
gucioF1 @28 Prosze Cie nie przesadzaj bo jak piszesz ze Robert TAKIM AUTEM byl w stanie krecic [podobne czasy do Rosberga to jest to chyba jakies nieporozumienie. A jakie auto ma Rosberg? Od ilu tygodni slysze tu na forum ze Reno juz cakiem odjechalo Mercowi i ze dobiera sie powoli czolowce do skory. Tak wiec wynikaloby z Tego ze Rosberg jadac ,,furmanka'' byl w stanie krecic czasy nawet lepsze od Roberta ktory jezdzi autem zblizajacym sie forma do czolowki. Cos jest chyba nie tak. Merc jest na dzisiaj malo konkurencyjny i to ze przywoza tyle punktow to i tak dziwi . A Renowa badz co badz majac jednak lepsze auto w tej czesci sezonu powinna juz pszeskoczyc Merca a na to sie na razie nie zanosi co wiecje Rosberg indywidulanie przeskoczyl Kubice. Dla mnie jasne jest ze Rosberg i Kubica to mniej wiecje ten sam poziom kierowcy nawet bardzo podobny styl . Dwaj dobrzy kierowcy.
40. plapaw
Kto mi wytłumaczy dlaczego Piertov wyprzrdził na okrążeniu instalacyjnym najsłabsze zespoły i wystartował chyba z 15-stej pozycji.
41. luka55
dziarmol@biss @36 Tez mi sie juz wydaje ze nie wyprzedza Mercedesa. Jednak twierdzenie ze Merol nie zaprzestal pracy nad obecnym bolidem jest chyba na wyrost. Bo przepraszam bardzo ja progresy wi ch wypadku nie widze za cholere ( widac to np. po Williamsie Sauberze) . Spore punkty ktore dowoza sa i tak w tej chwili w mojej opinni nawet zaskoczeniem. Szczegolnie chodzi mi o dobra dyspozycje Rosberga. Sami kierowcy mowili po wakacjach ze na Belgie byl przygotowany ostatni pakiet drobych pioprawek tak wiec.... A Renault majac jak juz pisalem wyzej nadzis lepsze autko nie potrafi tego wogole wykorzystac jak na razie. Fakt ze np. Petrov w tym nie pomaa z drugiej strony Schumi tez niezbyt szczegolnie.
Jesli chodzi o pit stop Roberta to byla to zenada 5.6s ! a w bezposredni rywal w genaralce Rosberg 3.7s to jest roznica . niemniej nie mozna od razu robic paniki no chyba ze bedzie sie to zdazac czesciej. Takie rzeczy moga sie zjednak zdarzyc , przypominjmy tym razem swietnie ,,obsluzono'' w boksie Rosberga a innym razem nie dokrecono mu kola. Bradziej razaca od samego pit stopu byla dla mnie taktyka Reno dotyczaca opon o czym pisze kolega w poscie nr27 i z czym ja sie zgadzam.
42. dzdzownica
@30. Alonso17
po prostu LOL!!!
43. leo_
Nie jestem pewien, ale moim zdaniem Merc miał dobry pakiet na Monzę. Znaczy się-akurat tu spasował .Bolid Mercedesa był porównywalny z Renault (Robert powinien wyprzedzić Rosberga już w kwalifikacjach, ale sie nie udało, z winy Roberta, do czego sam się przyznał). Ale w następnych GP Renault powinno już być przed Mercem. Tak myślę, a jak będzie w rzeczywistości -zobaczymy.
44. Budyn_F1
Poprawia jeszcze tylko pit stopy i wszystko bedzie luks.
45. zenobi29
36. dziarmol@biss - siemka:)) Fakt! Merola raczej nie wyprzedzą - i tu bykowcem zdzieliłbym Witka. Rosberga natomiast mogą aleRenault nie może mieć tak idiotycznych wpadek jak ostatnio.
Z tym rozwojem Merca, to bym jeszcze poczekał - z wnioskami. Akurat Monza nie wymaga aż tak wielkiego rozwoju aerodynamicznego. A niestety mają najmocniejszy silnik, z którym akurat Renault nie może się równać.
Poczekajmy, co nam zaserwują w Singapurze ;))
Pozdrówka
46. Mike 38
Do ((Autor: black knight | Data: 2010-09-12)) CZŁOWIEKU ORTOGRAFIA SIĘ KŁANIA CZYTAJ CO PISZESZ REDAKTOR I TAK KIEPSKO PISZE CZYTAĆ SIĘ TEGO NIE DA
47. black knight
Mike 38... Dziękuję za wypisanie mojej funkcji wielkimi literami, widzę, że również Ty doceniasz moją pracę. Jeśli chodzi o jakość tekstu, to nie powinieneś czepiać się literówek. Przede wszystkim, staramy się pisać szybko, żeby każdy po wyścigu mógł zapoznać się ze zdaniem kierowców. Jeśli jesteś takim purystą językowym, to bardzo mi przykro, że narażam na szwank Twoje dobre samopoczucie. Dodam jeszcze, że oprócz uwag, możesz pisać tu również merytoryczne posty. To wbrew pozorom nie jest forum językowe.
48. Niespokojny
Wolałem odczekać, nie pisać na gorąco. No nie! (wymoderowano), ja (wymoderowano) , co oni (wymoderowano). Ja bym im musztrę (wymoderowano), tak by się nauczyli, że gołym okiem nie zauważylibyśmy, że koła już zmienione! Jeszcze, że niby taktyka dobra! Tak, jako pierwsi pokazali swój kunszt i że Robert jest do objechania w pit-stopie. Ja bym (wymoderowano) ich obudził!
Pozdrawiam wszystkich zapaleńców
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz