C29 może mieć problemy w Monako
Kierowcy zespołu BMW Sauber mimo, że w kwalifikacjach przed GP Hiszpanii zanotowali znaczącą poprawę zdają sobie sprawę, że ich bolid, C29, może mieć problemy na wąskich i ciasnych zakrętach Księstwa Monako.„Mój ostatni wyścig w Monte Carlo miał miejsce w 2002 roku, a ja finiszowałem na 10 pozycji w Jaguarze. Dla mnie to najtrudniejszy tor w całym sezonie, gdyż jest bardzo wymagający. Trzeba być bardzo skoncentrowanym, aby uniknąć najmniejszych błędów. Maksymalna ilość czasu na torze w treningach i dobry rytm są tutaj bardzo ważne. Potrzeba dużo siły dociskającej i dobrego bolidu na wąskie i wolne zakręty. Obawiam się, że możemy mieć problemy w Monako, więc nie spodziewam się łatwego weekendu. Po za torem rozumiem dlaczego ludzie uwielbiają przyjeżdżać do Monako, mimo, że to nie jest mój styl życia. Oni są na imprezie, podczas gdy my mamy inne plany i zadania. Z punktu widzenia kierowcy wyścigowego to raczej chaotyczny weekend, a z perspektywy fana musi to być świetna zabawa.”
Kamui Kobayashi
„To będzie mój pierwszy wyścig Formuły 1 w Monako, ale mam już jakieś, aczkolwiek nie najlepsze, doświadczenie z serii GP2. Oba wyścigi okazały się bardzo krótkie ze względu na wypadki, w których uczestniczyłem. Nie były moją winą, a takie rzeczy łatwo się zdarzają w Monako. Jazda tam bolidem Formuły 1 musi być fantastyczna. Jestem naprawdę podekscytowany i czekam na ten wyścig, zwłaszcza, że widzę jak poprawiamy się. Niestety wiem, że w Monako będzie ciężko kontynuować ten trend, gdyż nie sądzę, że nasz bolid jest idealny na wolne zakręty. Monako jest oczywiście bardzo wymagające dla kierowcy. Zdaję sobie sprawę, że mam możliwość poprawy, więc będę naciskał mocno i dam z siebie wszystko.”
komentarze
1. maniak300
Na nawrocie bedzie zakrecal na trzy xD
2. Vysogota
Albo odpinał przedni spojler ;]
3. mpkaras
Ja mam nadzieje, że Kobayashi jednak odpuści ten wyścig, dla zdrowia swojego i innych
4. maniak300
Mam wrazenie ze piszacy regulamin zapomnieli, ze zakaz tankowania rowna sie zwiekszeniu pojemnosci zbiornika, co za tym idzie, dlugosc i szerokosc bolidu. A w Monaco cysterna trudno manewrowac.
5. kubazyw
Renault będzie łatwiej bo mają najkrótszy bolid. Wierze w umiejętności Roberta i ściskam kciuki już od piątku za obydwu kierowców Renault!!
6. sliwa007
A gdzie C29 nie ma problemów?
7. figo7
No faktycznie może Kobajanek lepiej by zrobił jak by się wycofał bo jego long bolid będzie miał ciasno albo niech odpina przedni spojler . A tak na poważnie to zobaczcie jak ciasno było w Barcelonie było niebezpiecznie z bolidami dublowanymi a co dopiero w Monaco , mówią że to latanie helikopterem po pokoju.
8. Kash
Pedro w piątkowych treningach przeszkodzić może nieco ruch uliczny :)
9. Wiater
Dokładnie... Na nawrcie mogą mieć problem swym węgorzem ;) Renia za to wciśnie sie wszędzie ;)
10. dario71
@Kash nie przesadzaj ..... Hamilton juz testowal hamulce w ruchu ulicznym to dlaczego on by nie mial cos potestowac ;)
11. -Olek1906
tym bolidem cudów nie zdzialaja w Monaco, ale i tak gp Hiszpani było obiecujące dla Saubera.
12. dawid222mietek
według mnie tor w Monaco bedzie dla Kubicy najlepszy a Sauber bedzie słabe
13. mpkaras
Tym razem przygoda Kobayashiego będzie jeszcze krótsza, skończy ją z winy ogrodzenia w okół toru.
14. 71830
czy w tym roku jest jakaś zmiana, jeżeli chodzi o wolne treningi, bo w latach ubiegłych zawsze były w czwartek
15. Cypriano
Co tam C29 nie wyobrażam sobie dublowania. Zycze Sauberowi jak najlepiej ale znając zycie bedzie dzwon albo padnie silnik
16. Oski9191
Kob w nawrót będzie na ręcznym wchodził bo inaczej nie wyrobi ;)
17. Qbicek
14. 71830-----Teraz też tak jest treningi będą w czwartek
18. RentonB
Najwazniejsze zeby Robert byl w kwalifikacjach conajmniej 8, bo jesli bedzie w srodku to wiadomo co sie stanie.
Moim zdaniem z 10 bolidow ukonczy wyscig i bedzie to przypominac destruction derby
19. Tunio1
''...gdyż nie sądzę, że nasz bolid jest idealny na wolne zakręty.''
Oj i w szybkich zakrętach wasz bolid nie błyszczy. :)
Pare moich słów. Jeżeli porównujemy C29 z R30 to jest znaczna różnica w długości i tu bez 2 zdań Reno będzie mieć przewage, ale nie odrazu nad wszystkimi.. Pomiędzy najkrótszym Renault a najdłuższym BMW jest 10 zespołów które nie są dłuższe od Renault o 30 cm, tylko o wiele mniej że to nie będzie robić ,,wielkiej'' różnicy.
20. Tilion
Ja myślę, że Monako będzie ostatecznym testem dla tegorocznych debiutantów (do których Kobayashiego też liczę), czy się do F1 nadają. Średnio wierzę, by wielu z nich dojechało do mety. A jeśli jeszcze popada...
21. Qbicek
Ja myślę że jak będzie sucho to Chandhok i Senna nie dojadą
22. Renault R30 F1
Tą Furmanką to se Sauber może myśleć o dojechaniu do mety a to nie będzie łatwe.
23. lechu55
Będzie sie tam działo. Juz na pierwszych zakrętach wyscigu moze dojsc do... incydentow. Nie zdziwie sie jak juz na pierwszym okrązeniu wyjedzie Safety Car
24. sylb
Pofantazjuję ale taki manewr przeszedł by do historii.
Jeżeli by padało to ilość SC będzie tak duża że wyścig nie ukończy się przed regulaminowymi 2h. Wygrać może ten kierowca który nie zjedzie w ogóle na zmianę opon, byle nie popełniał błędów.
Ale były by jaja.
25. lukasz1
Jakoś nie moge wyobrazic sobie dublowania w Monako. Chyba tylko na prostej startowej po 1 zakręcie prosta i w tunelu. Będzie sie działo, jak by jeszcze deszcz popadał było by wielkie widowisko. W tamtym roku wyścig w Monako też był bardzo ekscytujący.
26. Gosu
24. sylb to byłoby nie zgodne z regulaminem :)
27. Oski9191
jak popada w kwalifikacjach to bedzie cyrk na kółkach (chodzi mi o Q1) choć i bez tego bedzie w sobote niezle zamieszanie a w wyścigu jak popada to będzie praktycznie jazda za SC :/ ale przynajmniej pooglądamy kilka kraks ;)
28. ask
w deszczu nie trzeba zmieniać opon
29. matito
ok ale BMW w tym roku ma zupełnie problemy w 100%
30. AngelOfFight
Mam nadzieje że robert dobrze sobie poradzi w monako. Bolid ma najkrótszy więc to jest plus, renia nie jest zbyt szybka - to musimy przyznać a na tym torze prędkość maksymalna tak się nie liczy jak w innych wiec kolejny plus, no i z tego co mi wiadomo to robert lubi uliczne tory :)
31. Qbicek
Ja liczę że Robert jest w stanie nawet wygrać ten wyścig chociaż jest to wątpliwe ale miejsce 2-5 jest realne
32. wojtek_g
Pedro - w Monaco treningi odbywaja sie w czwartki ;)
33. Konik_mekr
Oj tam, 30 cm to nie jest aż tak dużo, fakt, że nie zyskają, ale bez przesady:).
34. EDOO
WITAM CHCIAŁEM TYLKO DODAĆ ŻE NIE CHODZI TU TYLKO O DŁUGOŚĆ BOLIDU
LECZ O ROZSTAW OSI A TU R30 MA JĄ NAJMNIEJSZĄ
35. jaroadam
Jest szanasa - kręty tor relatywnie niewielka szybkość. Duuużo chamowania. Aerodynamika ma mniejsze znaczenie a liczy się głównie trakcja i przyczepność mechaniczna. Wyzwanie dla skrzyni i przeniesienia napędu. Widzę Roberta na pudle!!!
36. thekuna
Dla wszystkich mądrych, rozstaw osi i długość bolidu ma niewiele do rzeczy. Największy wpływ na szybkość bolidu na zakręcie ma jego efektywność aerodynamiczna. Gdybyśmy porównywali malucha z tirem, to coś takiego jak rozstaw osi faktycznie miałoby znaczenie, w tym przypadku jest znikome, pozdro
37. elin
Jeśli w Monaco najważniejsze są - dobry balans bolidu, docisk i wysokie umiejętności kierowcy, to faktycznie dla Pedro i Kamui może to oznaczać ciężki wyścig ...
38. jaroadam
36. za przeproszeniem du.a a nie "efektywność aerodynamiczna". W wolnym zakręcie liczy się przyczepność mechaniczna i trakcja (a głównie neutralność pojazdu przy wyjściu z zaketu). Aerodynamika odgrywa rolę w prędkościach ok 150 km/h. W Monako 80% toru jest wolna. Poza tym jakbyś pojeździł sobie trochę krótkimi i długimi autami to byś wiedział o czym piszesz.
39. thekuna
38. radzę sobie doczytać. Przed sezonem dużo się pisało o długości bolidu/rozstawie osi. I takie różnice jakie są w F1 mają znikomy wpływ, praktycznie niemierzalny w czasach okrążeń.
40. thekuna
Tzn. ja nie mówię, że przyczepność mechaniczna i trakcja nie ma znaczenia, bo faktycznie o tym nie wspomniałem, chodzi o samą dyskusję o długości i rozstawie osi , a skręcaniu, która jest bez sensu...
41. jaroadam
40. Monako jest wyjątkowym wyścigiem. Masz rację że w pozostałych wyścigach wymiary pojazdu nie mają w zasadzie znaczenia a jeśli mają to marginalne. Natomiast na nawrotach przy Garnd Hotelu i za mariną przy wyjeżdzie na prostą (a w zasadzie krzywą) startową mogą mieć znaczenie i dawać pewną przewagę.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz