Kubica: było dobrze
Robert Kubica miał dzisiaj przyjemność po raz pierwszy poprowadzić nowy bolid Renault, R30. Mimo iż Polak na koniec dnia zajmował ostatnie miejsce w tabeli z czasami, ekipa jest zadowolona z przeprowadzonych jazd.Robert Kubica
„Mój pierwszy dzień testów R30 przebiegł dobrze. Mieliśmy wiele rzeczy do sprawdzenia w bolidzie, żeby dowiedzieć się czy części są wytrzymałe, a wszystko przebiegło bez większych problemów. Jutro zaczniemy pracę nad balansem i będziemy próbowali zrozumieć nieco bardziej auto. Węższe opony bez wątpienia mają wpływ na bolid, ale ciężko mi to oceniać, gdyż po raz pierwszy prowadziłem R30. Ogólnie sądzę, że opony te sprawią, że auto będzie bardziej podsterowne na szybkich zakrętach.”
Alan Permane, główny inżynier wyścigowy:
„Całkiem pozytywny pierwszy dzień testów R30 z Robertem za kierownicą. Koncentrowaliśmy się na przebiegu i przyzwyczajeniu się Roberta do nowego auta. Rozpoczęliśmy także naukę zachowania R30- jaki jest i jak reaguje na węższe przednie opony Bridgestone. Potem przyjrzeliśmy się zużyciu hamulców, które będą kluczowe jeżeli chodzi o osiągi w tym roku, jako że bolidy na starcie będą mocno obciążone. Ogólnie to był produktywny dzień.”
komentarze
1. szczepi
Czyli jak mówiłem, nie skupiali się dzisiaj na osiągach;)Wszyscy zadowoleni i tak powinno być;)
2. Franek123
Potem przyjrzeliśmy się zużyciu hamulców, które będą kluczowe jeżeli chodzi o osiągi w tym roku, jako że bolidy na starcie będą mocno obciążone. Ogólnie to był produktywny dzień.” Czyli Kubica jezdził ze sporym obciążeniem paliwa,bo jak testowali hamulce to na "sucho" raczej nie jedzili,jutro może pokuszą się o jakieś lepsze czasy ale to nie jest najważniejsze
3. Kash
I bardzo dobrze. Renault jeszcze pokaże na co ich stać.
4. mikus
Wiadomo kto bedzie inzynierem Kubicy?
5. fabian
Posmatrim - uwidim
6. lechu55
No i teraz widac ze Renault skupialo sie na doglębnym i szczególowym poznaniu samochodu. Zresztą lepiej teraz byc na koncu a w sezonie na początku stawki niz odwrotnie. Jastem podobnego zdania co Kash. Reno pokaze wszystkim jak sie wygrywa:)
7. RoninRonin
kubica byl ciezki, powiedzial ze tak ciezkim autem jeszcze nie jexdzil. aczkolwiek znając F1 niczego nie mozna byc pewnym na 100%
8. RoninRonin
robili długie przejazdy z pełnym bakiem, testowali hamulce
9. kacperboss
A co maja powiedzieć? "Mamy złom a nie bolid?"
Reno to nieudacznicy, którzy budowali bolid bardzo długo, a mimo to na testy wystawili bolid, który nie powinien być nazywany R30 tylko R29.5...
10. szopie
I tak trzymać!!! po to są testy, a nie już większość oczekuje super szybkich okrążeń.
Jeszcze zdążą je wykręcić :))
11. Musashi
Jutro pewnie Robert trochę dociśnie i poprawi swoją pozycję na liście. Dzisiaj mógł sobie testować, ale nie sądzę, żeby zostawiał taki wynik, który potem nawet Vitalij pobije.. Tak nie robi prawdziwy czempion :)
12. Piotr_the
No ja tam się trochę uspokiłem po wypowiedziach i poczekam do jutra jak znowu będzie ostatni to nie wiem co myśleć!
13. vigoo
Patrząc na zdjęcia bolidów, moje odczucia są takie: McLareny, Mercedesy, Ferrari prezentują się dostojnie a Renault to trochę takie disco polo...
14. szczepi
9.kacperboss nie wypowiadaj się na tym forum dziecko;)
15. monselice
Może to troszkę ostro powiedziałeś kacperboss ale masz zdecydowanie rację,co mieli powiedziec?Jest gorzej niż myśleliśmy? Musza wciskac głodne kawałki że jest dobrze nawet jak nie jest...
16. szczepi
15. idź sobie gadaj z kacperbossem nie umiesz czytać??Chyba pisze czarno na białym że patrzyli na hamulce!!!!!
17. leonardo1899
9. kacperboss złom to ty masz zamiast mózgu, a nieudacznikiem sam jesteś...
18. vigoo
Renault skupiało się na dogłębnym i szczegółowym poznaniu samochodu... a inne zespoły to niby mają już po 100 godzin testów ?
19. F1_Fan
Osobiście uważam, że Robert znając specyfikację auta tym samym będąc dociążonym na maxa, testował hamulce aaa przy okazji inne sprawy i jeszcze dodał, że było dobrze.... to poczekam...bo jemu ufam....
20. szopie
Ale może robią to wolniej :))
21. szopie
Proste........
22. monselice
szczepi nie wiem co u Ciebie wywołuje taką agresję gdy ktoś ma inne niż Ty zdanie??? Ty tak wierzysz we wszystko co mówią i piszą panowie od reanult?
23. nomadwcm
9. twój nick mówi o wszystkim ......
24. szczepi
Jak Robert nie słodzi za bardzo tzn. że jest dobrze;)A w tym wywiadzie powiedział tylko że jest dobrze, a nie fantastycznie czyli jestem dobrej myśli;)Renault miało duży krok do zrobienia także nie oczekujmy od nich na starcie sezonu że będą na podium, mi by 5msc wystarczyło ;D
25. F1_Fan
szczepi, kacperboss...dajcie spokój...to nie jest wyścig znawców F1....wyrażamy tutaj swoje opinie z zachowaniem pokory i szacunku dla wypowiedzi innych :)
26. oran
Nie wiem co wy chcecie od malowania Renaty, to jest NAJŁADNIEJSZE malowanie w F1 teraz :D Strasznie mi się podoba.
27. kacperboss
@17
A ty w glowie masz tylko taka nitkę, jak się ja obetnie to uszy odpadną,
To był pierwszy dzień testów i każdy z zespołów zapoznawał się z nowym autem więc nie argumentujcie tym, że reno patrzyło na hamulce itd...
28. nomadwcm
myślę że na ostatnich okrążeniach sprawdzali jak bolid zachowa sie przy większej ilości paliwa z tond ten wynik.
29. szczepi
Chłopie ja jestem spokojny, ale nie cierpię ludzi którzy oceniają po wyglądzie, lub w tym przypadku po testach.Mi się to wydaje normalne:Robert to zawodnik który popełnia bardzo mało błędów na torze tak więc lepiej było dać mu pojeździć dzisiaj wolniej aby pewne rzeczy poustawiać niż wpakować nowego Rosjanina, i mieć źle ustawiony bolid;)
30. nomadwcm
27. a co mieli robić na testach ? Ścigać się ? kto będzie najszybszym testerem ? to jeszcze nie wyścig...
31. F1_Fan
Szczepi...Pietrov nie będzie ustawiał bolidu
on będzie się wprawiał
....spokojnie :)
uwierz..ja też nie mogę się doczekać wyścigu...ale spokojnie :)
32. black knight
"opony mają pewny wpływ na bolid" - kolejny raz redakcja potwierdza jakość tłumaczenia. Zatrudnijcie jakiegoś gimnazjalistę, laureata konkursu z polskiego - z pewnością będzie pisał poprawnie.
33. PiotrasLc
A ja sie nie zdziwie jak sie okaze ze inni jezdzili na wysuszonych bakach tylko Reanult smigał na pełnym i stracił tylko dwie sekundy. Niech inni zaczną tez jezdzic zatankowani pod korek to wtedy prawda wyjdzie na światło dzienne.
34. szczepi
No dokładnie, a pokazać swoje możliwości to oni mogą jutro albo nawet nie na tych testach.W 2008 też wszyscy krytykowali BMW że na ostatnich miejscach na testach.I co się okazało?Oni naprawdę wszystko ustawiali, i przygotowali perfekcyjny bolid przynajmniej w pierwszej połowie sezonu;)
35. szczepi
31.F1_Fan no właśnie napisałem że lepiej aby to zrobił Robert;)
36. monselice
Też uważam że to "tylko" testy,ale trudno mi jest sobie wyobrazić kierowcę wyścigowego który nie chciałby wykręcić(mimo że to tylko testy) jak najszybszego okrążenia,w wykonaniu Roberta i reni był to najgorszy czas,trochę przykro i niepokojąca więc stwierdzenie że było dobrze brzmi po prostu nie za bardzo przekonywująco
37. kempa007
32. black knight zapraszam Ciebie... zaobaczymy kiedy wymiekniesz :-)
38. szczepi
A może oni znają potencjał tego bolidu i nie chcą ujawniać się przed Bahrajnem . Może wystarczy ten boli tylko dobrze ustawić;)
39. mariusz-f1
9.kacperboss - melise sobie zaparz , pomaga na nerwy .
40. kempa007
Wszystkie ekipy cos ukrywaja, tak zeby miec jak najwieksz przewage na poczatku sezonu... poczekajmy jeszcze troche i sie wszystko wyjasni :-)
41. black knight
37. poważnie, czy to tylko prowokacja? ;]
Aha, w newsie "Massa: F10 lepszy niż F60" jest śmieszne zdanie: "(...) po pracowitym dniu pracy (...)"
42. joo
a ja to sie ciesze ze ta karuzela wystartowala,a jak Robert mowi ze jest dobrze to ja mu wierze
43. zakop
Jest bardzo dobrze, a jutro będzie to samo.
44. wojtekdziekan1
kacperboss ty to jesteś ... szkoda słow !!
45. atomic
34szczepi a co było w 2008?
46. monselice
43 jutro będzie lepiej bo mu podepną małą cysternę to będzie jeszcze pełniejszy i nikt złego słowa nie powie że jest trochę wolno...;)
47. wojtekdziekan1
nie słyszałeś co Kubica mówił !! Nigdy nie jechałem tak ciezkim autem !!
48. szczepi
45.atomic.........no ok. szczegółów nie pamiętam ale w skrucie to tak :
Robert po połowie sezonu prowadził w klasyfikacji kierowców, i gdyby nie BMW(zaprzestanie prac) oraz nikuś to miałby reale szanse na majstra, a tak tylko 4 msc;(
49. sebol__14
Napisze mi ktoś w końcu czemu opony są węższe niż w poprzednim sezonie? Byłbym bardzo wdzięczny.
50. kempa007
41. black knight powaznie :-) widzisz ja tu od rana sam siedze i staram sie, zebyscie mieli wszystko na czas i jak najfajniej podane. Niestety nasz serwis nie wiem czy zwrociles uwage to ze tak powiem hobbystyczne podjescie do sprawy, a dookola nagle jak Robciu zaczal jezdzic to sie wielka afera zrobila, oooo F1 ale fajnie... i nawet na poartalach powstaly osobne dzialy o F1, a wczesniej wszystko pakowali do jednego wora :(
51. Raven89
Dla mnie R30 mogłoby nawet wyglądać jak Koszmar z ulicy Wiązów byleby dobrze jeździło ;) Robert mowi,że jest dobrze a ja mu wierzę ;)
52. black knight
50. kontakt w zakładce redakcja/współpraca?
53. kempa007
si
54. yaneq
ech... ja bym sobie poczytał z przyjemnością komentarze z poprzedniego roku, albo nawet z 2008... zwłaszcza po pierwszych testach. co człowiek to opinia. nic nie wiecie a komentujecie taka jest prawda. więc proszę więcej pokory dla wszystkich. sezon rusza. więc tym się cieszmy. btw. najciekawsze opinie były dokładnie rok temu o brawn gp "jeżdżą pod publiczkę, bez obciążenia aby zyskać sponsorów" :) pamiętacie?
55. atomic
48. no to sam sobie odpowiedziałeś na pytanie./ w skrucie : początek był nie zły lecz koniec żałosny dostał wpieprz od brata i syfa od siostry/ choć miło było oglądać kubka w kanadzie
56. Myntel
@53. kempa007 Ja swego czasu próbowałem ale mój mail pozostał bez odpowiedzi :/
57. szczepi
55. ale to nie była wina kubicy tylko zepołu!!
58. Blaz
ehhhhh - nie wiem czy niektórzy to czytać nie umieją czy po prostu chcą jakieś prowokacje uprawiać. Skoro Robert mówi, że to był udany dzień to znaczy że tak było, nie ściemnia (przykład BMW). cyuję Roberta - Dlaczego miałbym się martwić? Wiele razy zdarzało się na treningach i testach, że miałem najgorszy czas. Wyniki trzeba osiągać wtedy, kiedy one się liczą
59. feels3
Cieszy mnie jedna rzecz.
Kubica zawsze był szczery w wypowiedziach, a dzisiaj sam potwierdza że mimo iż formę za wcześnie oceniać to są rzeczy które mu się podobają w prowadzeniu auta.
Pamiętam, że o BMW od samego początku mówił, że auto jest trudne w prowadzeniu i ustawieniach.
60. yaneq
@57 mentalności niemieckiej, takie są fakty choćbyśmy chcieli myśleć inaczej. poświęcenie 2 połowy sezonu na nicka było największym błędem BMW. do teraz firma ponosi konsekwencje. teraz zwłaszcza. Mercedes pozyskał ich poprzedniego sponsora tytularnego, robi piękną reklamę poprzez "czerwonego zdrajcę". BMW w każdym calu ma po portkach. myślę, że to się w dużym stopniu odbije na sprzedaży ich aut.
61. Blaz
@50.kempa - W zupełności się z toba zgadzam bo tak właśnie było. Zamiast wymieniać poglądy to niektórzy tylko potrafią narzekać. Przeciez jak sie wam nie podoba to nie musicie sie logować i pieprzyć bzdur po wieszanie psów na Robercie i Redaktorach.
62. kempa007
56. Myntel nie pamietam, moze cos nie doszlo...
63. szczepi
Według mnie ten portal na pewno przewyższa konkurencję, linków nie będę podawał;)Sam chętnie bym pomógł no ale calutki tydzień aż do czerwca mam z głowy ;(
64. Konik_mekr
Czyli czekamy do jutra:)
65. Myntel
@62. kempa007 - Możliwe ...
66. wojtekdziekan1
heh i kiedy robert kłamie jesli chodzi o bolid .. nigdy wiec nie mówcie ze renówka bedzie słaba moze tak bedzie a moze nie teg osie dowiemy w pierwszych 3 wyscigach ja poglądam na to optymistycznie ;d
67. mazur81
Mam nadzieję że to co mówi Kubek i panowie z Reni to prawda i jutro zobaczymy coś szybszego. Ale z drugiej strony jak sobie przypomnę zeszłoroczne testy a szczególnie moment kiedy w ostatniej chwili weszły Brawny i od razu objechali wszystkich innych to źle mi to wróży. W końcu to też były "tylko testy" a dla nich pierwsze testy i jedyne ale Brawny już zostały na szczycie. Więc moim zdaniem to nie do końca jest tak że testy nie są żadną wykładnią możliwości. Ale mam nadzieję że będzie inaczej.
68. TommSon.
Reni jutro od frunie ;) mam nadzieje hehe
69. LeX IcoN
Co do tłumaczenia tekstów to fakt że najprzyjemniej czyta sie w 100% dopracowane ale na miłość boską to są tak nieistotne błędy, że każdy, kto ma choć 1% inteligencji jest w stanie zrozumieć o co chodziło a jeśli coś jest przekłamane to od tego jesteśmy my [użytkownicy] aby sprawę naprostować w delikatny sposób z zachowaniem pewnej harmonii tutaj panującej. Poszanujcie wkład jaki daje kempa w prace nad tym portalem. Dobra dosc wazeliny. Miało być o F1 :)
70. LEGGIERO
Może zejdę trochę z tematu ale chciałem pochwalić kempe za trud włożony w tą strone aby miała ręce i nogi.Może wiele osób skarży się na jakość tłumaczenia albo że z opóźnieniem pojawiają się artykuły.Ale zrozumcie każdy człowiek ma własne życie i nie wyobrażam sobie aby redaktor non stop 24/7 wyszukiwał wiadomości i z prędkością światła dodawał je.
71. masmisbl
OFFTOP :
włączając się do dyskusji o poziom tego portalu... i tak wolę go na "niskim" poziomie dyskusji niż te wszystkie onety i wp :)
A wracając do tematu - bez paniki panie i panowie, bez paniki...
72. yaneq
robert był dzisiaj bardzo zadowolony z prowadzenia bolidu. ogólnie ma humor w tym przedmiocie a to dobrze wróży. jeździł ze znacznym obciążeniem, nie zależało mu na kręceniu dobrych czasów. cały on, jedyny kierowca w stawce który ma właściwe podejście do wykonywanej pracy. być może nie mam wielkiego odniesienia w stosunku do innych kierowców, bo mało jest przetłumaczonych wywiadów po testach. cóż jestem i będę subiektywny w tym temacie :)
73. Jacu
@49. sebol__14 - wprowadzono celowa zmiane regulaminowa zeby zrownowazyc zbalansowanie bolidow. W zeszlum roku wrocily bowiem slicki (gladkie opony-wczesniej byly rowkowane) ale bez zmiany rozmiarow ogumienia. To spowodowalo zwiekszenie przyczepnosci obu osi - ale przedniej troszke bardziej. Wyniklo to z faktu ze rozmiar rowkow dla (wczesniej stosowanych) opon przednich i tylnych byl identyczny wiec procetowo to przednie opony odzyskaly wiecej przyczepnosci. W tym roku FIA poszla za glosem teamow zeby ta roznice zniwelowac i oczywiscie jak to w przeszlosci wielokrotnie bywalo wprowadzono zmiane w kierunku obnizenia osiagow, zeby zrownowazyc postep techniczno/technologiczny. Stad opony przednie zostaly zwezone. Mam nadzieje ze ci to wystarczy i ze wszysko jest jasne. pozdrawiam
74. black knight
Ja nie krytykuję poziomu portalu i nie porównuję go z onetem. Doceniam twórców formula1.pl, ale jakość tłumaczeń odstaje od wszystkich innych aspektów serwisu, które mogę ocenić. Redakcja na pewno zgodzi się, że krytyka - nawet wyrażana w sposób nieco złośliwy - jest lepsza niż bierność.
75. ekimmu
Wiadomo czy Slade będzie inżynierem Kubicy?
76. grzes12
Tak naprawdę to nie wiadomo dlaczego zespół zdecydował się na pierwsze testy z pakietem aero R29 . Albo są w czarnej du..e , albo ktoś podjął decyzję oby podczas pierwszych testów skupić się tylko na mechanice bolidu ...a wersja R29 będzie bardziej miarodajna ze względu na dane z 2009 r. Mam nadzieję że to drugie ;)
77. Grapuś
Na stronie confidential - renault. fr macie cały wywiad z Robertem i jedno cieszy że jest zadowolony z auta i że się łatwo prowadzi
78. Jacu
Ludziska :). To dopiero poczatek testow. Pierwsze przetarcie sprzeta i w zasadzie sprawdzenie wszystkiego pod katem dopasowania do kierowcow, porawnosci dzialania calej masy podzespolow. Czasy sa tu zupelnie nie istotne i nie daja na tym etapie zadnych miarodajnych informacji. Wiec nie ma co panikowac ze Robert zamknal stawke. Ale martwi mnie inna rzecz. Jesli wg zapowiedzi docelowa wersja R30 ma sie nie wiele roznic od aktualnego bolidu to Renault zbudowalo najbardziej zachowawczy bolid. A to zwazajac na slabiutkie R29 niczego dobrego nie wrozy. Za to malowanie bardzo fajne - cos jak RS11 Jabouille i Arnoux. Oby osiagal takie sukcesy jak obaj w GP francji w 79'. I takich pojedynkow rzycze wszystkim w tym sezonie jak z tamtego GP miedzy Rene a Gillesem :). !!!!!!! P.S Moze jednak Renowka ma jakiegos asa w rekawie...
79. ppg
Panowie i Panie nie ma co narzekać, rok temu podczas pierwszych testów brylowały bolidy Toro Rosso a jaki mieli sezon każdy pamięta :)
80. leo_
Moje zdanie jest takie. Po pierwsze- jeśli jest coś źle, to jeszcze jest czas na zmiany, a jakoś wierzę zapewnieniom Roberta i Renault, że bedą rozwijać bolid przez cały sezon ( w odróżnieniu od BMW w 2009), szczególnie jeżeli zajdzie taka potrzeba. Po drugie , stanowczo za wcześnie na oceny. Bo przecież w najlepszym sezonie dla BMW , rzeczywiście nie żyłowali oni czasów na testach - a w wyścigach było OK (choc nie super). Dopiero jeżeli po wszystkich testach lub większości testów Renault będzie w tyle - to wtedy rzeczywiście mozna się zaniepokoić- bo przecież na którymś z testów powinni jeździć na pustym baku- a wtedy ich pozycja powinna być na spitzy - oczywiście, o ile bedą mieli wystarczająco dobry bolid. Po trzecie- przypomnę że kiedyś bolidy na pewno bedą testować pełne obciążenia paliwem (byc może dziś Renault to robiło, a inne teamy- nie), a różnica 2.5 sek to zaledwie 70 kg paliwa więcej w baku. A przecież bolidy będą jeździć ( na początku każdego wyścigu a więc i na niektórych testach) z zapasem : 160-180 kg benzyny ! A więc w skrajnym przypadku różnice czasowe między bolidami tej samej klasy, w normalnych warunkach pogodowych mogą wynosic nawet 5-6 sek, i to będzie zupełnie normalne !
Tak więc: zachowajmy cierpliwość, bowiem jak na razie jest OK.
81. leo_
78 Jacu. Też tak myslę, że Renault ma bolid najbardziej podobny do zeszłorocznego. Dość to dziwne, ale wydaje mi się, że diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach, i to w takich których my nie widzimy. Wydaje mi się , że dotyczy to nawet kwestii aerodynamicznych.
82. BMWbmw
Jeżeli Reno jezdziło na maksa zatankowanym bolidem, to nie jest zle...powiem więcej jest zajebi......
83. BMWbmw
Zresztą widać ze Kubica daje już pierwsze wskazówki, i jeżeli tylko inżynierowie posłuchają trochę uwag Kubicy to będzie good
84. BMWbmw
Urywek wywiadu z Kubicą :))
Pokusisz się o prognozę waszej formy na podstawie dzisiejszych jazd?
To nie był dzień, po którym można oceniać formę, ale auto jest dość łatwe w prowadzeniu. Kilka rzeczy trzeba jeszcze poprawić, aby dostosować je do mojego stylu jazdy, ale czuję się pewnie. Dopatrzyłem się w pakiecie R30 kilku naprawdę pozytywnych aspektów, co zdecydowanie ułatwi mi życie.
Dużo miałeś paliwa na pokładzie?
Nie powiem! Przyznam się tylko, że w życiu nie jeździłem tak ciężkim samochodem.
85. nomadwcm
cieszy mnie postawa Saubera
86. leo_
83. O właśnie, o to chodzi- jeśli będą słuchać Roberta i obędzie się bez jakichś ambicjonalnych uprzedzeń, jak to było w BMW - to będzie dobrze, jeśli nie na początku sezonu, to przynajmniej nieco później.
87. sebol__14
73. Jacu dzięki bardzo za wytłumaczenie.
88. da kub
BMWbmw to dobrze, ulrzyło mi.
89. matibak
Skoro jutro będą ustawiać samochód to zobaczymy jak im pójdzie. Swoją drogą to ciekawe jak optymalnie dobrać ustawienia. Testując na połowie baku można mieć wyważone i średnie ustawienia, tak że nie będą idealne na pełny i na pusty bak. Piszę pod kątem ewentualnego wyścigu rzecz jasna. Można ustawić na prawie pełnym ale pytanie jak się zachowa z mniejszą masą. Teraz w tym segmencie uwidoczni się taktyka zespołów moim zdaniem. Ta kwestia będzie fundamentem.
90. Jacawa
Panowie bez paniki. Czas na tym etapie nie ma większego znaczenia. To co Robert testował to zapewne długie przejazdy z zatankowanym samochodem pod kurek. Inżynierowie sprawdzali balans bolidu i co najważniejsze zużycie opon i hamulców. Cóż z tego że bolid szybki jak hamulce nie pozwolą do mety. Odkąd sięgam pamięcią Kubica nidy nie brylował na testach (oprócz 2006 kiedy wysadził Jacques Villeneuve ). Więc jestem spokojny , jak Robert nie biadoli to znaczy , że jest dobrze :)
PZDR
Jaca
91. murmunder
79. ppg
Co ty pieprzysz, to był jedyny zespoł który jezdził z apkietem z 2008 roku. A te pakiety były szybsze od tych z 2009roku. A jezdzili nim bo nie mieli jeszcze nic gotowego. Dopiero w tym roku zbuduja cos sami od poczatku do konca
92. damian11312
KEMPA DZIEKUJEMY jestem z tym portalem juz bardzo dlugo sledze go codziennie i praktycznie co godzine tu zagladam malo jest jeszcze chyba takich osob a mam pytanie moze by zorganizowac jakis wyjazd na ktores z GP moze barcelona?? sory za bledy w pisowni ale nie patrze na to xD ;D to jak byl by kto chętny na wyjazd na GP??
93. leo_
92. Warte zastanowienia. Może troche bliżej ?
94. leo_
Mnie też uspokoił jeszcze bardziej ostatni wywiad z Robertem. Rzeczywiście nie narzeka, a chwali, czego w zasadzie w ostatnim sezonie w BMW nie było. Widać, że współpraca dobrze się układa. Oby tak dalej !
95. sebol__14
Ja na GP pojadę dopiero jak wybudują tor w Polsce.
96. m_bialek78
Nie wiem jak Wam drodzy fanatycy F1 ale mnie dzisiejsza Renia zupełnie przypomina Mclarena z początku sezonu 2009.Mac zarzucił już tą koncepcję aero i poszedł agresywnie.Dla niedowiarków proponuje porównać Maca z pierwszych testów 2009 a dzisiejszą Renie.Przednie skrzydło niemal identyczne, chociaż już 100 razy lepsze niż to z wczorajszej prezentacji.Czyżby R30 był zapóźniony o jakiś rok? Chyba przesadzam......chyba tak, przesadzam.Ale dla mnie Czerwoni,Srebrni i Szarzy grają już w innej lidze. Pozdro
97. lipens
Ja się piszę i ze mną ze 2 osoby :)) Najbliżej i najtaniej chyba na Węgry by było :)
98. m_bialek78
Co do wyników testów zgoda z przedmówcami - za szybko żeby wyciągać wnioski ale wszyscy pamiętamu Brawny.
99. pesymista
Czołowe zespoły na testach też są na początku tabeli. To nie przypadek. Mam wrażenie, że mclaren, mercedes i ferrari, wiedzą co robią, są spokojni. A renault dopiero szuka swojej drogi. Testują mix nie wiadomo czego. Od kilku lat im się nie udaje z konstrukcją, a przecież r30 jest bazowane na r29. Ja to widzę źle. Rozczarowałem się.
100. tomspoon
ale a was klika pocieszających się kibiców F1
....i całe szczęście bo ja też potrzebuję pocieszenia...
i olac wyniki testów - SEZON idzie Panowie SEZON
101. walerus
gada jak w BMW....
102. pesymista
Aha pragnę się jeszcze odnieść do tych kilku zdań RK. Ja mu tak nie wierzę, intuicji to on na pewno nie ma. W ubiegłym roku była ta sama gatka. Miałby nas straszyć prawdą? A poza tym jakiś tam człowiek z renault powiedział, że wcale bolid wcale nie będzie bardzo zmieniony wizualnie w porównaniu z tym co teraz widzimy. Kubica jakoś nie umie przyciągać dobrych fluidów i szczęścia. Pozdro
103. leonardo1899
74. black knight filozofie jak masz cos do tej redakcji to pisz do nich prywatne maile a nie robisz lipe na publicznym forum, jak jestes poliglota to napisz encyklopedie po chinsku a na ta strone omijaj z daleka swoimi glupimi komentarzami bo robisz swoimi tekstami komus przykro...
104. kuba1808
"Ja mu tak nie wierzę, intuicji to on na pewno nie ma" - Jako jeden z nielicznych zapewnił, wbrew ogółowi, że Brawny będą silne. I były.
"A poza tym jakiś tam człowiek z renault powiedział, że wcale bolid wcale nie będzie bardzo zmieniony wizualnie w porównaniu z tym co teraz widzimy." - Gdzieś dzwoni, ale nie wiadomo, w którym kościele. Nie jakiś tam człowiek, a dyrektor techniczny Renault i zmieni się w praktycznie każdym aspekcie (skrzydła, dyfuzor, pokrywa silnika, podwozie, chłodzenie, sekcje boczne).
Zachęcam do szczegółowego czytania i odsiewania informacji :)
105. kempa007
92. damian11312 zastanawiam sie nad tym jak zorganizowac klub, zeby kibice z okolic swoih mogli sie spotykac i ewnetulanie jezdzic na GP. A moze znalazlby sie ktos komu chce sie bawic w klub i organizowac zloty- ja na takie zabwy nie mam czasu, ale od dawna o tym myslalem :-) wtedy zloty mozna robic na GP np.
106. matibak
A ja Wam powiem, ze wiedzą ze jest dużo lepiej. Nie wiedzą tylko ile zrobili inni:-) W zeszłym roku, patrząc na ferrari i mcl nie byli aż tak daleko. Niestety wyskoczyli z szeregu inni. Ja jestem ciekawy bolidu usf1 i force india. Ci drudzy mieli niezłą końcówkę sezonu i stawiam, że będą silni w tym roku:) Sauber też na koniec 2009 się podniósł i poszli tym tropem. Sezon będzie ciekawy. Marzy mi się Kubica na P4 w Bahrajnie:)
107. pjc
Nie podejmuję się oceny formy zespołu Renault na podstawie wyników z dzisiejszego dnia.
Niech pracują - zobaczycie że dobre wyniki są kwestią czasu.
Trudno od razu skreślać ich na starcie.
Jutro będzie inaczej.
108. freeasy
Na razie Renówka ma minus za brak strony w języku polskim. BMW miało :-)
109. Jacu
@87. sebol__14 - nie ma za co ! Ciesze sie ze moglem byc pomocny :).
@81. leo - racja , ale jakby u innych te szczegoly byly bardziej oczywiste i odwazniejsze ;). Jak pokazuje historia to wlasnie odwazne projekty wygrywaly tytuly (chiciaz nie zawsze), a nie zachowawcze. Newey pokazal w zeszlym sezonie, w ktorym kierunku nalezy szukac dodatkowych ulamkow sekund, i wiekszosc podazyla ta sciezka... Ale nie "nasi" :/. Chociaz to co daje najwiecej sily dociskajacej jest faktycznie niewidoczne ;). Moze to czesc planu? Moze chodzi wlasnie o rozwijanie - podlogi i dyfuzora na tle podobnej aerodynamiki do R29. To pozwoli lepiej uwidocznic poziom progresu i pozwoli wybrac wlasciwy kierunek rozwoju. Coz teraz bedzie coraz wiecej pytan bez odpowiedzi az do pierwszych wyscigow. Pozostaje miec nadzieje i trzymac kciuki.
110. kuba1808
Porównanie Ferrari i Mercedesa, z bocznej perspektywy:
http ://twitpic.com/10wnvu
111. david9
Kubica mówi to co każdy i to co wypada teraz wszyscy uważają że jest dobrze i tak dalej kwalifikacje i wyścig wszystko zweryfikują. Niema co tych słów analizować bo nic nie znaczą w tej chwili
112. dburian
Zapraszam do siebie na GP na Silverstone w lipcu. Mieszkam okolo 40 mil od toru. Takze mozna kupic bilety na weekend GP tanie linie lotnicze Wizzair i heja. Oczywiscie po kazdym treningu i kwalifikacjach pelna analiza dnia przy suto zakrapianym stole wieczorkiem u mnie w domku. Pozdro
113. gryfon_1217
Kubica powiedzial po
1) bolid jest dopasowywany pod jego styl jazdy
2) jezdzili dzisiaj z duza iloscia paliwa
3) dla kubicy czas najlepszego okrazenia na testach lub treningu nic nie znaczy
4) jutro cwicza balans ( prawdopodobnie kilka okrazen bedzie na oparach)
kazdy myslac z tych 4 punktow wywnioskuje, ze z renowka nie jest tak zle jak pisali i to ze bolid jest od A do Z robiony pod Kubice, znajac talent Roberta nawet jesli nie daj Boze ten bolid to slabizna ( w co nie wierze) to z niego zrobi bolid walczacy o podium:). W tym sezonie watpie aby Renowka walczyla o mistrzostwo ale na kilku podiach powinnien stanac. Wiec troche opanowani niektorzy koledzy:) pozbadzcie sie tego naszego narodowego pesymizmu:) bedzie dobrze:)
114. maciek71
112 dburian ja sie pisze mieszkam w londynie chetnie przyjade na weekend a zwlaszcza teraz jak pozmieniali tor jestem ciekawy jak
115. damian11312
dburian a dokladnie gdzie mieszkasz bo jak cos to ja wpadne oczywiscie jak taki porządny kolega zaprasza to grzech nie skorzystac a to widze ze ty emigrant jestes?! xD :D ciesze sie bo bylem w tamtym sezonie na 7 GP i bylo bardzo fajnie spotkałem duzo fajnych osob i bylo extra mam nadzieje ze w tym sezonie bedzie tez niezle POZDRO DLA WSZYSTKICH a i KEPA a jechal bys tez jak bym cos zorganizowal??!!:D nie pogardze doborowym towarzystwem a i kepa jak chce to moge ci pomoc w prowadzeniu tej stronki bo mam duzo wolnego czasu??? troche sie na tym i owym znam wiec... odpisz na PW
116. leo_
109. Jacu. Może tak być. Też myslę, że bolid jeszcze się zmieni. A i mam wrażenie, podobnie jak 106. matibak, że w Renault dobrze wiedzą , co robią.
117. Grellenort
Co do różnic pomiędzy R29, a R30 - zawsze mogła być taka sytuacja, że testowali nowe pakiety szykowane na ten rok w starym bolidzie, już w tamtym roku. Pod całkiem niezłą przykrywką, nikt niczego specjalnie by się nie domyślał, a i dało by takie rozwiązanie o wiele więcej czasu na testy.
118. leo_
Ale powtórzę jeszcze, to co wcześniej pisałem, że dla mnie najbardziej pozytywne jest to, że w teamie panuje dobra atmosfera, że dobrze układa się współpraca Roberta z resztą zespołu, i że są gotowi rozwijać bolid przez cały sezon.Myślę, że nawet są w stanie przebudować całkowicie, w razie potrzeby, bolid , tak jak to zrobił RBull w tamtym roku. Byle by się nie zafiksowali na jakimś złym rozwiązaniu, jak BMW na KERSie.
119. ZbyszekB
Regularnie czytam wszystkie artykuły na tej stronie ale nie mam czasu na komentarze. Jednak jak chcę sobie poprawić humor to koniecznie czytam te komentarze pod artykułami związanymi z Kubicą. ;-)))) Przy niektórych można normalnie boki zrywać. Dziś zaplułem monitor i o mało nie spadłem z fotela. :-))))))) Dobra robota chłopaki, tak trzymać. :-P
120. leo_
Dodam, że w wersji pozytywnej przewiduję nawet walke o podia juz w pierwszej części sezonu (za bardzo optymistyczne?), a w wersji mniej optymistycznej przewiduję Renault w okolicy 4-6 miejsca , a Kubicę w dziesiątce (później ma być lepiej). Wersji pesymistycznej - nie przewiduję.
121. Hermaan
Jakby ktos chciał info o Gp Wegier-ceny ,gdzie spac itp.to słuze pomocą.:)
122. aihad
A ja też zaglądam codziennie na tą stronkę, i jest to moja ulubiona stronka o f1, pozdrawiam Autorów.
123. waal
witam,
a może r29,5 to jednak r30 i dużo się nie zmieni, ten model podobny jest do tego z abu dhabi, a skoro jak twierdzą pracują od dawna nad obecnym sezonem to może odpuścili i testy mieli już zeszłej jesieni....
124. saperkat
Pamietajmy wszyscy że renia od połowy zeszłego sezonu wyjężdżała w GP z dużą ilością paliwa- szczególnie ten blondyn i to nie była tylko taka taktyka. oni spisali szybko tamten sezon na straty i testowali do obecnego sezonu
125. lechart
Robert i inżynier wypowiadają się z pewną dozą optymizmu. Ale dwie i pół sekundy do pierwszego...........?? Po dzisiejszych testach więcej będzie wiadomo..........
126. kamil b
Będąc szczerym trzeba powiedzieć że nowe Reno wyglA
da
127. jfc
@126 Szczerze mówiąc to po polsku nie mówi się "będąc szczerym". To kalka językowa z angielskiego "to be honest".
A dla wszystkich którzy martwią się czasami pszczółki Reni, to jeszcze dziś Robcio zejdzie poniżej 1.12. A i t ak nie jest to istotne, bo oni jeszcze ostro popracują nad bolidem przed Bahrainem.
128. ris
Kubica to co innego mówi na kolacje a co innego na śniadanie. Dziś na jednym z portli jest wypowiedź Roberta, która już nie jest optymistyczna a z dużą rezerwą.
129. kamil b
Będąc szczerym trzeba powiedzieć że nowe Reno wygląda zubożale w odniesieniu do innych bolidów. Nawet biorąc poprawki na wymienione oba skrzydła- co oni kurcze robili ponoć od połowy 2009r.? Np. sekcje boczne i charakterystyczny kształt wlotów powietrza do chłodnic występują w tej formie w Reno już od kilku sezonów! "Nowy" przedni spojler /ten z testu na torze/ jak żywo przypomina zeszłoroczny z McLarena. Dlaczego nie zdecydowali się na podniesienie nosa skoro rozbudowane tylne dyfuzory obligują do maks. przepływu powietrza pod spód auta ? Moja teoria jest niestety taka, że już końcem zeszłego sezonu Reno dryfowało ku wycofaniu się z f1a opowieści o intensywnym rozwoju nowego bolidu było zasłoną i oczekiwaniem na pomyślny obrót zdarzeń /patrz nowy sponsor-właściciel/ Stąd tak zachowawczo-archaiczny koncept auta, nagle nowe projekty R30B i ściąganie nowych inżynierów /a zamieszanie z prezentacją nieco podstarzałych bolidów-to tylko zmyłka dla konkurencji?-po co?/ Życzę Kubkowi konstruktywnej "chemii" z zespołem-w co wierzę- ale też myślę, długo będą gonić czołówkę przez zapóźnienia. Mimo tego potencjał u Reni jest- do boju Kubek !
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz