komentarze
  • 33. Musashi
    • 2010-01-29 16:14:13
    • Blokada
    • *.korbank.pl

    A ja odejmuję 2 sek. za płetwę rekina przy silnym bocznym wietrze ;>

  • 34. pjc
    • 2010-01-29 16:15:48
    • *.244.91.2

    Bolid - to fakt już jest. Ale czy będzie szybszy i od kogo, i o ile to się dopiero dowiemy.

  • 35. hakun
    • 2010-01-29 16:21:21
    • Blokada
    • *.as.kn.pl

    na f1 fanatic są dużo lepsze porównania :)

  • 36. pjc
    • 2010-01-29 16:28:07
    • *.244.91.2

    @hakun rzeczywiście widać jak na dłoni różnice. Przynajmniej te które można zobaczyć.
    A z pewnością jest ich więcej - silniki, skrzynie biegów,dyfuzory itp.

  • 37. misiekzwrocka
    • 2010-01-29 16:32:03
    • *.lan.bermudy.net

    http://www. f1fanatic .co .uk/ 2010/01/29/ mclaren -and -ferraris -2010 -cars-side-by-side- pictures/

  • 38. yantar
    • 2010-01-29 16:36:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @31 Może zwyczajne usztywnienie konstrukcji. Gdy odtwarzano w czasie wyścigu widok do tyłu np. z bolidu Renault widać było, że płetwa wibruje i wychyla się lewo-prawo z dość dużą oscylacją. To raczej nie jest pożądany efekt (przynajmniej w moim odczuciu). Jak dorzucić do tego jeszcze boczny wiatr to wyglądało to całkiem nieciekawie.

  • 39. Voight
    • 2010-01-29 16:39:44
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Płetwa sama w sobie nie zapewnia docisku tylko reguluje przepływ powietrza zmniejszając zawirowania.

  • 40. misiekzwrocka
    • 2010-01-29 16:44:25
    • *.lan.bermudy.net

    ale tylny spojler jest po to aby zwiększyc docisk tylnej osi więc pytanie czy to tlne skrzydło spełni swoje zadania , Mysle ze poczynili duże prace nad dyfuzorem i dlatego mogą pozwoli sobie na pletwe rekina

  • 41. michałmarcin
    • 2010-01-29 16:48:23
    • *.acn.waw.pl

    Dłuższe bolidy to mniej miejsca na starcie. Ciekawe co będzie się w tym sezonie działo na pierwszym okrążeniu w środku stawki, kiedy mamy więcej aut i tłum debiutantów. Może znajdzie sie jakiś godny następca Nakajimy...

  • 42. RoninRonin
    • 2010-01-29 16:49:04
    • *.rev.snt.net.pl

    Różnice w samochodach Mc i Ferr są na tyle duże, że na pewno jeden z tych projektów będzie odstawał ... ciekawe kto będzie zaskoczony na plus a kto na minus. Wolał bym by Renia była czymś bardziej podobnym do Ferrari.

  • 43. misiekzwrocka
    • 2010-01-29 16:53:00
    • *.lan.bermudy.net

    @42 Renia będzie jedna i jedyna jak Thalia :)

  • 44. Voight
    • 2010-01-29 16:53:37
    • *.ssp.dialog.net.pl

    A dlaczego miałby niby nie spełniać? Akurat niespecjalnie się zmieniło. Skoro działało w zeszłym roku to teraz też da radę.

  • 45. SilverX
    • 2010-01-29 17:11:46
    • *.koronowo.com.pl

    widac ze dyfuzory sa juz zmutowane na granicy przepisow

  • 46. BMWbmw
    • 2010-01-29 17:22:04
    • Blokada
    • *.centertel.pl

    Ferrari już płacze że niby Mclaren ma nielegalny dyfuzor..

  • 47. Rk3
    • 2010-01-29 17:24:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Gdzie Ty widzisz dyfuzor?? :)

  • 48. a31
    • 2010-01-29 17:41:52
    • *.gecon.com.pl

    opływowy, agresywny...czy szybki zobaczymy. Ciekawe co wymyślą zespoły w tym sezonie. W zeszłym Brawn zaskoczył wszystkich podwójnym dyfuzorem...aby Renault miało jakiegoś asa w rękawie!

  • 49. Lupo
    • 2010-01-29 17:55:28
    • Blokada
    • *.240.136.133

    Robi wrazenie!!! Po budowie widac ze szukaja duzego docisku i dobrego balansu przy duzej wadze bolidu.Ferrari bardziej liczy na szybkie okrazenia z mniejsza iloscia paliwa na koncu wyscigu albo gdzies mechanicznie z zawieszenia beda mieli docisk ktorego na zewnatrz nie widac.

  • 50. rob7
    • 2010-01-29 18:17:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ferrari ma dłuższe wypłaszczenie na nosie, aniżeli zeszłoroczny RBR

  • 51. bod
    • 2010-01-29 18:27:51
    • *.siedlce.domtel.com.pl

    A'propos dyskusji na temat płetwy rekina - toż to nic innego jak więcej miejsca na ewentualne reklamy :)

  • 52. feels3
    • 2010-01-29 20:35:16
    • *.bielsko.dialog.net.pl

    McLaren bardzo odważnie, nie ma co.
    Jestem potwornie ciekawy czy ta odwaga cokolwiek da w porównaniu do "oszczędnej" wizji Ferrari.
    No i już czekam na Renie :)

  • 53. matey89
    • 2010-01-29 21:01:49
    • *.as.kn.pl

    Renia podobno ma mieć trój poziomowe tylne skrzydło a nos jak toyota 2009

  • 54. szczepi
    • 2010-01-29 21:55:59
    • *.219.0.225

    http://renault-f1.fr/?EXCLU -Premieres-photos-de-la malowanie reni

  • 55. RoninRonin
    • 2010-01-29 22:41:31
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    hmm... jak na razie wszyscy płaski wysoki nos jak red bull, a renia ... odwrotnie ...

  • 56. soviet
    • 2010-01-30 00:56:29
    • *.broker.com.pl

    A ja uwazam ze jakos taka pletwa sie nie bardzo sensownie sprawdza. W zeszlym sezonie podobna pletwe mialo Renault i jakos nie sprawiala ona zeby jakos bolid byl szybszy ani zeby sie lepiej prowadzil :)

  • 57. matey89
    • 2010-01-30 08:43:51
    • *.as.kn.pl

    renault miał płetwę ale "wolną" to znaczy kończyła się w powietrzu nie była połączona ze spojlerem.

  • 58. RoninRonin
    • 2010-01-30 08:58:44
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    w tym roku bedzie mial taką samą ... renault to jakaś kopia zeszłorocznej toyoty chyba

  • 59. lechart
    • 2010-01-30 09:06:30
    • *.olsztyn.mm.pl

    Wszystkie, dotychczas pokazywane na zdjęciach samochody (różnych zespołów), maja przód podobny do zeszłorocznego RB. Ciekawe, jak umieścili zbiornik paliwa?

  • 60. Cahir
    • 2010-01-30 10:25:07
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Ogromna ilość zmian, poszli o wiele bardziej agresywnie niż Ferrari. Na stronie f1 fanatic są ciekawe porównania pomiędzy tymi bolidami. Mclaren ma bardzo małe wloty powietrza i o wiele wyżej umieszczone niż w ferrari. W ogóle cała płyta podłogowa inaczej jest zabudowana z przodu. W Mclarenie nie ma tych "pługów" pod wlotami jakie są w ferrari. Myślę, ze ma to związek z nowym dyfuzorem i przepływem powietrza pod bolidem do dyfuzora. Moim zdaniem Mclaren postawił bardzo ryzykownie na jak największy docisk kosztem prędkości. No i jest sporo dłuższy od ferrari.

  • 61. blackjack7
    • 2010-01-30 11:00:19
    • *.adsl.inetia.pl

    Witam wszystkich forumowiczów. To mój pierwszy wpis i mam nadzieję, że... nie będę zaniżał poziomu forum:) Tak się zastanawiam, czy czasem producenci którzy w zeszłym roku stosowali KERS nie będą mieli łatwiej z budową nowego bolidu (KERS zajmował dodatkowe miejsce, które może być wykorzystane na powiększony zbiornik paliwa)?

  • 62. modafi
    • 2010-01-30 15:02:24
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    hmm

  • 63. michal98
    • 2010-02-02 12:08:55
    • *.tktelekom.pl

    moim zdaniem mp-24 jest ładniejszy,bardziej aerodynamiczny,dłuższy.Jak zresztą widać mp-24 z Lewisem Hamiltonem odniosło sukces zdobywając istrzostwo swiata.Natomiast mp-25 nie wygrało mistrzostwa.Ba nawet nie byli na podium w klasyfikacji generalnej oznacza to że mp-24 jest duzo lepszy od swojego następcy


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo