2023-03-17 GP Arabii Saudyjskiej - #2 trening 18:00 - 19:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | M.Verstappen | Red Bull | 1:29.603 | 29 |
2 | F.Alonso | Aston Martin | 1:29.811 | 26 |
3 | S.Perez | Red Bull | 1:29.902 | 26 |
4 | E.Ocon | Alpine | 1:30.039 | 27 |
5 | G.Russell | Mercedes | 1:30.070 | 27 |
6 | P.Gasly | Alpine | 1:30.100 | 28 |
7 | L.Stroll | Aston Martin | 1:30.110 | 27 |
8 | N.Hulkenberg | Haas | 1:30.181 | 27 |
9 | C.Leclerc | Ferrari | 1:30.341 | 28 |
10 | C.Sainz | Ferrari | 1:30.592 | 29 |
11 | L.Hamilton | Mercedes | 1:30.599 | 27 |
12 | L.Norris | McLaren | 1:30.721 | 27 |
13 | Y.Tsunoda | AlphaTauri | 1:30.776 | 30 |
14 | A.Albon | Williams | 1:30.810 | 27 |
15 | K.Magnussen | Haas | 1:30.820 | 25 |
16 | G.Zhou | Alfa Romeo | 1:30.837 | 27 |
17 | N.de Vries | AlphaTauri | 1:30.921 | 29 |
18 | L.Sargeant | Williams | 1:30.959 | 30 |
19 | O.Piastri | McLaren | 1:30.964 | 26 |
20 | V.Bottas | Alfa Romeo | 1:31.052 | 30 |
Verstappen najszybszy po drugim treningu w Dżuddzie
Max Verstappen nie miał większego problemu, aby w drugim treningu wykręcić najlepszy czas. Kierowcom Red Bulla po południu zagrażał jedynie Fernando Alonso, który ostatecznie przedzielił ich w tabeli wyników.Druga sesja treningowa na torze w Dżuddzie rozgrywana już po zmroku, a zatem w warunkach najbardziej zbliżonych do tych jakie będą panowały na torze podczas kwalifikacji i wyścigu potwierdziła tylko wnioski z pierwszego treningu.
Dalej prym w stawce wiodą kierowcy Red Bulla, a zagrozić im stara się Fernando Alonso z Astona Martina. Reszta stawki wydaje się być daleko z tyłu.
Kierowcy wyjechali na tor po południu wyposażeni w średnie lub twarde opony. Zawodnicy Red Bulla od początku utrzymywali się w czołówce ze zdecydowaną przewagą. Sytuacja w tabeli wyników nieco się zmieniła, gdy po 20 minutach znaleźli się pierwsi śmiałkowie, którzy założyli najbardziej miękkie opony Pirelli przygotowane na ten weekend.
Wśród tych kierowców znalazł się Fernando Alonso, ale Hiszpan miał pecha i podczas dwóch szybkich prób za każdym razem coś na torze przeszkadzało mu w pokonaniu czystego kółka. Dzięki temu Max Verstappen cały czas utrzymywał się na czele tabeli wyników z czasem wykręconym na średniej mieszance.
Tak duża przewaga nad rywalami przywołuje na myśl jednie dominację zespołu Mercedesa sprzed kilku lat. Gdy kierowcy Red Bulla wyjechali na tor na miękkich oponach pewnie uzyskali dwa najlepsze czasy, ale niezawodny w takich okolicznościach Fernando Alonso jeszcze przed końcem sesji ponownie zdołał ich rozdzielić.
Za czołową trojką uplasował się niespodziewanie Esteban Ocon z Alpine, który wyprzedził Russella, Gasly'ego oraz Strolla.
Wysoko drugi trening zakończył także Nico Hulkenberg, który zdołał wyprzedzić oba Ferrari. Leclerc i Sainz zamykali czołową dziesiątkę przed Hamiltonem i Norrisem.
W końcówce sesji kierowcy skupiali się na dłuższych przejazdach bez forsowania tempa.
Sesja podobnie jak rano przebiegła bez większych incydentów, ale nie udało się uniknąć nieprzyjemnego zajeżdżania drogi w krętej części wieńczącej okrążenie, oraz utraty toru jazdy w trudnej sekwencji zakrętów 22/23. Problemy tam mieli w zasadzie wszyscy kierowcy.
Niepokojąco również brzmiały komunikaty z bolidu Charlesa Leclerca, który w końcówce wskazywał na jakieś problemy z jednostką napędową. Ekipa Ferrari po weryfikacji danych nie potrafiła jednak wskazać przyczyny, twierdząc, że układ pracuje prawidłowo. Trzeba pamiętać, że Monakijczyk przed weekendem otrzymał sporo nowych komponentów silnikowych i w niedzielę jako pierwszy kierowca w tym roku zostanie ukarany przesunięciem na polach startowych za wymianę komponentów silnikowych.
Na pocieszenie Max Verstappen również skarżył się na problemy z pracą skrzyni biegów.
Zdjęcia:
komentarze
1. HuskyContainer
Aż się nie chce oglądać, nuda nuda i nuda
Jedynie Alosno może ubarwić ten sezon, ale z taką różnica sprzętową za wiele nie zwojuje.
Chyba trzeba będzie wyścigi oglądać w formie skrótów na youtube, albo nie licząc redbulla w klasyfikacjach
2. hubertusss
@1 ja już ograniczyłem się do skrótów z yt. Oby Alonso podgryzał Pereza więcej nic nie zrobi. Z Ferrari nie wesoło.
3. Franeczek
Klasycznie. Red Bull szybki, Ferrari znowu , znowu spier###### a mercedes nie może znaleźć rytmu. Fajnie że Aston a szczególnie Fernando potrafi pokazać prędkość i klasę na torze. Uważam że Alpine też sobie ładnie poradziło wyprzedzając Ferrari, Mercedesa czy Maclarena. A i jeszcze jeździ w tym sporcie Maclaren. Tak......... Niby jeździ a później zajmują pozycję poza pierwszą dziesiątką. Bolid zawodzi a głównie hamulce. Muszą coś z tym coś zrobić bo Maclaren to MÓJ ULUBIONY ZESPÓŁ W F1. Trzymam kciuki za nich i za Astona!!! Powodzenia Fernando!!!
4. michal395
Alpine się rozkręci powoli jak rok temu
5. Kaki87 Aron
Według mnie Ferrari ściemnia trochę z czasami ! Nie wiem może się mylę ale myślę że mogą zablokować drugi rząd, oczywiście jakby Leclerc nie miał kary. Ale zobaczymy jutro po 3 treningu
6. hubos21
Mercedes na szczycie... środka stawki. VER czas bez napinki, pierwszy sektor fioletowy, drugi, zielony, trzeci żółty więc jest spory zapas ale tempo wyścigowe bardzo dobre i mała degradacja miękkiej mieszanki. Ferrari, sam już nie wiem co o nich sądzić.
7. TomPo
Ferdek MOZE powalczy z PER i tyle bedzie z walki o czolowe miejsca.
Pozniej Merc bedzie walczyl ze Strolem i Sainzem, no chyba zeby LEC ich dogonil i to tyle jesli chodzi o walke o punktowane miejsca. A no tak, ktos jeszcze powalczy o miejsce nr 9 i 10.
Fascynujacy wyscig (i sezon) sie zapowiada, gdzie trzeba bedzie powalczyc by nie zasnac xD
8. fistaszeq
cieszy dyspozycja Nando, jest nadzieja na jakąś walkę
9. Manik999
Ciekawe, o ile tutaj zostanie poprawiony czas z 2022 roku z kwalifikacji. Max wydaje się nieuchwytny. Cieszy dalej znakomita forma Astona. Charles musi atakować z tyłu, jednak to tor uliczny i trudno sobie wyobrazić rywalizację bez neutralizacji. Nie spisywałbym tego wyścigu na straty w kontekście emocji.
10. Fajny_Ziomek
Bazując na średnich czasach okrążeń długich przejazdów, Red Bull jest zdecydowanym faworytem na resztę weekendu. Jeśli chodzi o tempo wyścigowe, Aston Martin prawdopodobnie będzie drugą siłą, po której nastąpi ścisła trójstronna bitwa między Mercedesem, Ferrari i Alpine.
Jednak obraz może wyglądać zupełnie inaczej w sobotnich kwalifikacjach. Wiadomo, że Ferrari jest szybkie jak strzała na okrążeniu, co powinno być również w przypadku Jeddah, chociaż Scuderia również nie mogła zabłysnąć szybkimi okrążeniami w drugiej sesji treningowej. Złamanie Red Bulla w kwalifikacjach powinno być trudne.
11. Fajny_Ziomek
Żal tylko patrzeć na Botassa, szkoda, że blokuje miejsce w F1.
12. rowers
Pytanie jak będzie w kwalifikacjach i wyścigu, ale Ferrari wygląda jakby było bez tempa kompletnie. Mercedes niby zła koncepcja, bez tempa, wszyscy rozczarowani. Ferrari kończy rozwój początkiem zeszłych wakacji mając całkiem szybki bolid, ba, wygrywający w pierwszej części sezonu, okrzyknięty mistrzowskim początkiem zeszłego sezonu. Tyle rozwoju, tyle innowacji i ogółem wyglądają gorzej albo na poziomie Mercedesa, który nie działa. To jest niewiarygodne. Racja wielu użytkowników tutaj, że lepiej pooglądać skróty na yt, bo dzięki ograniczeniom budżetowym wiadomo już z góry, że RBR automatycznie jest mistrzem. Przykre jak ten sport rozmienia się na drobne. Nawet jak Mercedes był na topie, to zdarzały się sezony gdzie Ferrari było blisko, RBR czasem, bo mogli inwestować. Zawsze lubiłem oglądać, oglądałem 20 lat, ale jakoś się już nie chce.
13. andi76zg
Yes Alonso ! byłoby rewelacyjne gdyby utrzymał drugą pozycję :)
14. Frytek
@12. rowers
No tak, za nami już aż 1 wyścigów. A płaczesz jakby ci zabrali lizaka. Zacznij oglądać True love ,Ukryta prawda albo coś w tym stylu, może tam odnajdziesz emocje
15. Jakusa
8 lat absolutnej dominacji Merca, 1.5 roku mega emocji i teraz prawdopodobnie do 2026 Max będzie w połowie sezonu zostawał mistrzem świata, czemu to musi się zawsze układać tak fatalnie :/
16. sty77
Max na granicy limitów toru ,bardzo agresywnie po tarkach i blisko band (aż się przypomina 2021r ) do tego
spora różnica w v-max (prawie zerowy prześwit i efekt " Back to the Future" )ale wydaje mi się że Ferrari nie kręciło wysoko ,słychać to na onboard pod koniec prostych ,chyba że to efekt wyłączenia DRS (w RBR czy Astonie tego nie było słychać )na dodatek jakoś tak ostrożnie jakoś bez werwy te przejazdy . A Ferdek mimo szukania balansu hamulców i błędów zadowolony ,więc może być ciekawie.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz