komentarze
  • 1. hubertusss
    • 2022-04-03 18:54:57
    • *.17.172.2

    Czyli warunki jakie musza spełnić to więcej zapłacić. Szkoda.

  • 2. Andrzej369
    • 2022-04-03 18:56:36
    • *.mt.pl

    First things first - pewne klasyki w kalendarzu po prostu muszą być, mam tu na myśli Monako, Monzę, Spa i Hockenheimring/Nurburgring.
    Może i Monako trochę wieje nudą, ale tak jak Ferrari to F1, a F1 to Ferrari to analogicznie działa to dla Monako. Jeśli bolidy będą na tyle szerokie że nie będzie się całkowicie dało wyprzedzać to ok (ale bolidy nie powinny być aż tak szerokie i ciężkie).

  • 3. Andrzej369
    • 2022-04-03 18:59:54
    • *.mt.pl

    @1 Niestety ale na to wygląda. Zaraz tak jak z organizacją Igrzysk i Mundialu będzie się tylko liczyć kto zapłaci więcej.

  • 4. Gumek73
    • 2022-04-03 19:16:10
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    A Pan Zak Brawn powinien sprostać warunkom stawianym szefom zespołów, szczególnie takich jak McLaren i wyprowadzić ich na szczyt F1, bo narazie są, niestety w zamglonym lesie.

  • 5. Zaps
    • 2022-04-03 19:31:14
    • *.dynamic.mm.pl

    tyle lat czekania i może wreszcie się doczekamy. od lat najnudniejszy wyścig w sezonie łącznie z Barceloną i Francją. Jesli Monaco jeszcze wyleci to będzie pięknie, no chyba ze się dostosują ale tego nie widzę.
    Andrzeju a jeśli bolidy będą 50% szersze co wgl uniemożliwi jakiekolwiek manewry to historyczne tory mają zostać bo to tylko historia? show trzeba dostosować do obecnych warunków. F1 ewouluje, tory również. Dostosowujesz się albo wypadasz proste

  • 6. waterball
    • 2022-04-03 19:46:38
    • *.static.chello.pl

    Prawdopodobnie wkrótce wyścigi F1 będą się odbywać wyłącznie w krajach arabskich i USA - bo oni wniosą "stosowne" opłaty licencyjne. I wyścigi będą odbywać się w sobotę, środę a niektóre w piątek, w zależności jak lokalnej TV będzie pasowało. No cóż - powodzenia, ale to już beze mnie.

  • 7. Globtrotter
    • 2022-04-03 20:45:34
    • *.satfilm.com.pl

    o taaak, bardzo proszę!
    Od zawsze nie znoszę tego toru. Procesja, nuda i monotonia...
    I darujcie sobie argumenty typu prestiż, tradycja i najlepszy "jak nie lubisz Monako to nie wiesz, czym jest dla F1".
    Pomijając fakt, że jako jedyni nie płacili wpisowego aż do tego sezonu.

  • 8. Pajol
    • 2022-04-03 20:51:12
    • *.netdrive.pl

    Oby tak się stało , oprócz kwalifikacji lub deszczu w wyścigu, to, to nuda na kółkach. Procesja a nie żaden prestiż .

  • 9. I_am_speed
    • 2022-04-03 21:08:39
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Pozbyć się jak najszybciej, Monaco już od dawna nie ma żadnego sensu...
    Tylko fajnie by było jakby nie zastępowali tego torami w krajach arabskich czy USA, żeby kasa się zgadzała, a nie oszukujmy się, tak będzie.
    "... jakikolwiek wyścig nie może być od niego [sportu] ważniejszy" - a to ciekawe, chyba to jednak kasa jest ważniejsza niż dobro sportu, co idealnie pokazał chociażby ostatni wyścig i nadchodzące GP Las Vegas na absolutnie fatalnym torze ;)

  • 10. b86
    • 2022-04-03 21:16:34
    • *.97.27.246.dynamic.altibox.net

    Co by nie mówić, GP Monaco ma swój nie powtarzalny charakter i historię. Ten tor dla samych kierowców jest jednym z największych wyzwań w kalendarzu od zawsze! Natomiast widowiskowo bywa różnie. Co do opłat to nie powinno być "świętych krów", z resztą to chyba najbogatsze państwo-miasto świata, więc na pewno ich stać. Pytanie tylko czy im się chce?

  • 11. plmno
    • 2022-04-03 21:24:16
    • *.29.189.182.ipv4.supernova.orange.pl

    Najnudniejszy tor w końcu musi wypaść z kalendarza. Martwi trochę kierunek ekspansji F1, sport z europejskimi korzeniami staje się arabsko-amerykański.

  • 12. mardab
    • 2022-04-03 21:25:55
    • *.

    I bardzo dobrze, wyścigi na tym torze to porażka. Jedyne na co można liczyć podczas wyścigu na tym torze to zamieszanie po Safety Car.

  • 13. yaiba83
    • 2022-04-03 21:32:28
    • *.153.149.46.ip.sptelek.com.pl

    @1 - Akurat Monako jako jedyny tor nie płacił za organizację GP. Nic dziwnego że idą tam gdzie są dolary. Prestiż dzisiaj to trochę za mało.

  • 14. Angry Tiger

    Ktoś kto chce wywalenia Monako chyba nie pamięta lub nie wie co się działo w 1992 roku!

  • 15. Falarek
    • 2022-04-03 22:04:12
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @14 blokowanie szybszego Mansella przez Sennę na tym wąskim torze to dla mnie żaden wyczyn Brazylijczyka zwąłszcza że wtedy samochody były jeszcze szersze niż dzisiaj czyli 2,15m.

  • 16. Andrzej369
    • 2022-04-03 22:29:57
    • *.mt.pl

    @5 Napisałem pod @2 że przy jeszcze szerszych i cięższych bolidach Monako faktycznie nie ma sensu, bo wyprzedzanie będzie niemożliwe, ale na razie gdy jest to 'tylko' bardzo trudne to ten tor jak najbardziej powinien zostać. Niech podpiszą z Monako umowę na której F1 też coś zarobi, ale jeśli Vegas przejęłoby miejsce tylko dlatego że płaci więcej (na razie nie wiemy jak będzie ze ściganiem, może wyjść różnie) to w takim razie wyrzućmy wszystkie europejskie tory bo tutaj nikt nie wyrzuci tyle kasy na bawienie się w bardzo drogą imprezę, która przy stawkach jakie mogą płacić arabowie po prostu się nie zwraca

  • 17. devious
    • 2022-04-03 22:35:01
    • *.134.70.206

    Monako to tor, który jednocześnie uwielbiam i nienawidzę :)

    Uwielbiam oglądać bolidy jeżdżące po tak ciasnym torze ulicznym, nienawidzę jednak oglądać bezsensownych procesji... Obecnie szansa na wyprzedzanie tam jest bliska zeru.

    Przecież nawet Ricciardo w 2018 prowadził wyścig z uszkodzonym MGU-K - w efekcie miał 25% mniej mocy i nie używał nawet 2 ostatnich biegów (z ośmiu) a i tak bez większych problemów utrzymywał za sobą Vettela w Ferrari. W 2016 analogiczna sytuacja - Ricciardo miał zdecydowanie najlepsze tempo przez cały weekend, ale przez totalnie zawalony pitstop spadł za Hamiltona - i do widzenia, nic nie mógł zrobić. Takich przykłady co roku są w Monako, dlatego to bezsensowny tor. Choć jednoczesnie świetnie się tam ogląda choćby kwalifikacje :)


    Dla mnie jedynym sensownym rozwiązaniem byłaby przebudowa toru - powinni zrobić 2 rzeczy:
    1. Rezygnacja z tej bezsensownej szykany za tunelem czyli Nouvelle Chicane i zrobienie długiej prostej ze strefą DRS
    2. Przebudowa zakrętu Tabac tuż za tą prostą ze strefą DRS - tak, żeby po prostej było faktycznie mocne dohamowanie, bo obecnie Tabac idzie się dość szybko, więc ciężko by było tam wyprzedzać. Jest tam miejsce na zewnętrznej - są tam sporych rozmiarów trybuny, więc nic nie stoi na przeszkodzie, by "wydłużyć" prostą o kilka metrów i zrobić zakręt 90% albo jeszcze lepiej małą szykanę.

    Wówczas mielibyśmy realne miejsce do wyprzedzania - już w tunelu przy obecnych autach bolidy mogłby za sobą podążać, tuż za tunelem byłaby strefa DRS i długa prosta aż to Tabac - a tam szykana bądź ostry zakręt, więc mocne dohamowanie. Nawet bez DRS byłaby tam szansa na wyprzedzanie.


    A co do braku wpływów od organizatora - no cóż, być może rozwiązaniem byłoby utrzymanie Monaco Grand Prix w systemie rotacyjnym? Wielu jest chętnych na F1, a kalendarz nie jest z gumy - Monako co 2 lata jest lepsze niż brak Monako zupełnie... Mieliśmy już przypadki takiej rotacji i dla mnie to dobry pomysł - jakieś historyczne tory normalnie mające problemy z "załapaniem się" jak Imola czy właśnie obecnie Monako mogłyby się rotować co roku.

    Wtedy nawet oczekiwanie na GP Monako byłoby jeszcze większe i uczta smaczniejsza. A nawet jakby się trafił nudny wyścig bez wyprzedzania - to raz na 2 lata można to przeżyć :)

  • 18. Sebolinho
    • 2022-04-03 23:56:07
    • *.adsl.inetia.pl

    I bardzo dobrze. Wiadomo, Monako jako tor ma swój prestiż, klimat i wieloletnią historię, ale niestety wyścigi na tym torze są już nudne. Praktycznie nic się tam nie dzieje, a najciekawszym punktem wyścigu w Monako jest to jak ktoś zaliczy dzwona. Chyba nie na tym to polega. Mam nadzieję że ten tor w końcu wypadnie z kalendarza F1.

  • 19. Malmedy19
    • 2022-04-04 09:53:17
    • *.30.45.40.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Na zwiększenie atrkcyjności jest proste rozwiązanie. Powrócić do starych konfiguracji kalendarza, gdzie prawdopodobieństwo deszczu było większe.

  • 20. TomPo
    • 2022-04-04 10:39:03
    • *.233.96.46

    Spokojnie, jak nie w tym roku to juz niedlugo.
    Wystarczy ze bolidy beda troche szersze czy dluzsze i sie nie zmieszcza w nawrocie, a przebudowac to sie tam za bardzo nic nie da.
    Jak dla mnie w Monaco moglyby sie odbywac tylko kwalifikacje a w niedziele jakies imprezy z udzialem kierowcow, szefow zespolow, kibicow, itd itp
    Taki jakis event z tego zrobic, by sie te wszystkie snoby mogly tam bardziej polansowac, a kibice miec frajde z tego weekendu, bo wszyscy wiemy ze zabawa w Monaco konczy sie na kwalifikacjach.

  • 21. Orlo
    • 2022-04-04 18:53:31
    • *.13-3.cable.virginm.net

    Wiadomo popcorn nie wchodzi tak dobrze na GP Monaco jak na destruction derby...
    Mało się dzieje. I tak umierają legendy, bo przeciętny Janusz nie "bawi się" wystarczająco dobrze...

  • 22. jaromlody
    • 2022-04-04 20:36:24
    • *.gdansk.vectranet.pl

    Nie przepadam za bardzo za GP Monako ale jakoś nie wyobrażam sobie sezonu bez tego wyścigu.

  • 23. devious
    • 2022-04-05 12:52:16
    • *.134.70.206

    @22. jaromlody
    "Nie przepadam za bardzo za GP Monako ale jakoś nie wyobrażam sobie sezonu bez tego wyścigu."

    To wyobraź sobie sezon 2020 - nie odbyło się GP Monako :)

    W latach 1951-54 też nie. Szok i niedowierzanie? :)

    W WRC też nie można sobie wyobrazić brak Rajdu Monte Carlo, a był moment, że RMC też wypadł z kalendarza i wszyscy przeżyli...

  • 24. Tilion
    • 2022-04-05 18:45:30
    • *.47.76.1.ipv4.supernova.orange.pl

    Rezygnowanie z Monako dla las Vegas w F1 to jak rezygnowanie w muzyce z muzyki klasycznej dla disco pola. Niby to lepiej dla niektórych nowych widzów, ale sam poziom po prostu leci w dół

  • 25. dioralop
    • 2022-04-06 19:43:47
    • *.source.akaquill.net

    Wreszcie! GP Monaco to chyba najnudniejsze z GP. Procesja, bez emocji, które są domeną jedynie kwalifikacji.
    Dobra decyzja!

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo