komentarze
  • 22. hubertusss
    • 2021-11-13 15:39:16
    • *.17.172.2

    Zaraz ukarzą za wszystko Maxa i będzie po problemie.

  • 23. hubertusss
    • 2021-11-13 15:40:56
    • *.17.172.2

    @16 o ile Silverstone to sprawa mocno dyskusyjna. O tyle oskarżyć kogoś, że dotykając na chwilę uszkodził element który powinien wytrzymać napór powietrza przy grubo ponad 300 km/h. To dwie różne rzeczy.

  • 24. Angry Tiger
    • 2021-11-13 15:44:55
    • *.204.0.78.dsl.dynamic.t-mobile.pl

    Wielu tutaj fanatyków Hamstera to nadworni pyskacze tego forum. Mocni tylko w gębie, bo czytając ich posty chyba można się zastanawiać, czy oni czasem w życiu nie są jakimiś maluczkimi nieudacznikami, żyjącymi na garnuszku rodziców. Naprawdę wam nie wstyd?

  • 25. elin
    • 2021-11-13 15:51:36
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Gdyby chodziło o innych kierowców, już dawno byłoby wszystko wiadome. Ale, że w tym przypadku, to jest decyzja, która może wpłynąć na to kto zostanie mistrzem świata, to i sędziowie się nie spieszą, a obie strony próbują się chwytać każdego, nawet najbardziej absurdalnego argumentu ... - byle tylko był na ich korzyść.

    A na koniec i tak Mercedes lub Red Bull będą twierdzić, że decyzja niesprawiedliwa ...
    ( zależnie kto na decyzji sędziów straci , a kto zyska ) ... i będzie " szopki " ciąg dalszy.

  • 26. Danielson92
    • 2021-11-13 15:54:15
    • *.204.17.230.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Mercedes ma linie obrony i z niej korzystają. Ci, którzy teraz wyzywają ich, niech mają pewność, że na ich miejscu Red Bull robiłby tak samo.

  • 27. Jefer90
    • 2021-11-13 15:56:24
    • *.204.0.145.dsl.dynamic.t-mobile.pl

    Reprymenda dla Maxa i Dsq to jedyna sprawiedliwa decyzja

  • 28. Jefer90
    • 2021-11-13 15:56:49
    • *.204.0.145.dsl.dynamic.t-mobile.pl

    Dsq dla Hamiltona oczywiście

  • 29. bogus1245
    • 2021-11-13 16:01:12
    • *.grupainteger.pl

    Jakoś trzeba wyprać nieregulaminowy bolid Hamiltona. Verstappen też dekiel. Po co on to w ogóle dotykał...

  • 30. Faustus
    • 2021-11-13 16:02:49
    • *.

    Gdzie na oficjalnej stronie F1 jest napisane, że różnica po otwarciu tylnego skrzydła była o 0,5 mm większa niż dopuszczalna? Jaką tolerancję w takim razie stosuje FIA? 0%? W takim razie byle paproch może wypaczyć wynik pomiaru. W każdym bolidzie. Mercedes sam sobie strzeliłby w stopę? Nie wierzę w to tak samo jak w "sabotaż" VER. Holender za to niepotrzebnie pchał łapy tam, gdzie nie powinien był tego robić. Dał pretekst do wody na młyn kreatorom teorii spiskowych. Po jakiego grzyba wkładał tam swoje łapy? Teorii może być tyle, co osób je wymyślających.

  • 31. Aeromis
    • 2021-11-13 16:08:50
    • *.bielsko.dialog.net.pl

    @30. Faustus
    Zaorałeś się tym byle paprochem. :)
    Jeśli coś ma być ileś tam równe, to wówczas można stosować tolerancję. Jeśli ma być "do", to nie ma mowy o tolerancji, może być mniej lub równe, to proste.

  • 32. Faustus
    • 2021-11-13 16:11:07
    • *.

    @31 Aeromis,
    to była figura retoryczna ;-) Ale 0,5 mm? Toż to chyba błąd pomiaru.

  • 33. Faustus
    • 2021-11-13 16:15:36
    • *.

    @31 Aeromis,
    czy się tym paprochem "zaorałem"? Nie sądzę. To było z mojej strony celowe słowne zagranie - na umiejętność wychwycenia np. ironii ;-).

  • 34. jasiuLPG
    • 2021-11-13 16:20:44
    • *.play-internet.pl

    @32 Błędem pomiarowym mogłoby być np. 0,01mm, ale nie 0,5mm. Standardowe suwmiarki mają najczęściej pomiarowy rzędu 0,05mm, elektroniczne np. 0,01mm. Nie jestem doinformowany w kwestii tego, jakich przyrządów używają sędziowie, ale śmiem twierdzić, że są dokładniejsze niż przytoczone przeze mnie przyrządy(jak ktoś by wiedział, to chętnie bym tutaj to przeczytał). 0,5mm w pomiarach to naprawdę sporo przy 85mm długości, zwłaszcza przy ogromnych kosztach, jakie są ponoszone na projektowanie i konstruowanie bolidów.

  • 35. jmp64f1
    • 2021-11-13 16:20:52
    • *.184.123.156.ipv4.supernova.orange.pl

    Patrząc na tego ignoranta z puszkowozów wcale bym się nie zdziwił gdyby uszkodzenie skrzydła w Mercedesie było spowodowane jego łapskami.

  • 36. Aeromis
    • 2021-11-13 16:20:54
    • *.bielsko.dialog.net.pl

    @32. Faustus
    "Do", znaczy "do" i tu nie ma co składać życzeń co mogłoby to innego znaczyć. Ciężko uznać więc ciąg dalszy za ironiczny, skoro poprzedza go niezrozumienia słowa "do"... bardzo ciężko. :]

  • 37. Glorafindel
    • 2021-11-13 16:24:10
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    24. Angry Tiger
    Ty nako nadworny szczekać Verstappena jesteś tak samo tylko pyskujacym internautą. Czym się niby różnisz od tych pyskaczy co kibicują Hamiltonowi?

    Naprawdę Ci nie wstyd zarzucać innym coś co sam robisz na każdym kroku? Nie widzisz że jesteś zwykłym zakłamanym hipokrytą? Czy może Tobie wolno ale innym już nie?

  • 38. Glorafindel
    • 2021-11-13 16:26:25
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    27. Jefer90
    Pod warunkiem że ktoś udowodni, że skrzydło nie spełniało standardu 85 mm PRZED dotknięciem przez Maxa.

    Jeśli nie. Nie ma mowy o takich karach.

  • 39. Faustus
    • 2021-11-13 16:33:09
    • *.

    @36 Aeromis,
    to tylko czepianie się szczegółów. Skąd mam niby wiedzieć, że to jest sztywne 85 mm bez żadnej tolerancji błędu? Nie czytam do poduszki specyfikacji technicznych dla bolidów F1. Wydaje mi się, że wszystko ma jakąś tolerancję, mniejszą lub większą. Nie ma ideałów. Tak wiele jest rzeczy, które mogą wpłynąć na pomiar czy funkcjonowanie elementu, że owa tolerancja musi być.
    Ale nie oto mi chodzi.
    Jeśli Mercedes chciał przechytrzyć system, to kara jest zasadna. Szkoda tylko, że cierpi kierowca, bez względu na to kto by nim nie był i rywalizacja. Kierowca powinien być karany tylko za swoje błędy - to jest moje zdanie, ale chyba nie odosobnione. Tak samo szkoda mi było VET (za brak paliwa do badania), mimo że kiedyś go nie trawiłem.

  • 40. Cube83
    • 2021-11-13 16:33:20
    • *.adsl.inetia.pl

    Na kanale YT Astona Martina jest materiał o tylnym skrzydle, jest też pokazane jak mechanik sprawdza czy DRS jest zgodny z przepisami. Używał rollera ("kółka na patyku") o średnicy 85 mm, które nie może przetoczyć się przez szczelinę DRS - musi się "zablokować". Jeżeli by się swobodnie przetoczyło "na wylot" to DRS jest nieregulaminowy i pewnie to spotkało Hamiltona. Raczej nie ma tolerancji - albo spełnia normę, albo nie.

  • 41. Aeromis
    • 2021-11-13 16:34:57
    • *.bielsko.dialog.net.pl

    @38. Glorafindel
    Nie cwaniakuj. to bo uszkodzenie trzeba by udowodnić, a nie w drugą stronę. Kontrola wykazała niezgodność bolidu z przepisami.

  • 42. Aeromis
    • 2021-11-13 16:37:47
    • *.bielsko.dialog.net.pl

    @39. Faustus
    Kierowca nie może, nie może, NIE MOŻE być karany tylko za swoje błędy, bo to permanentnie zdeprawowałoby tę serię, bo oszustwo stało by się codziennością.

  • 43. jasiuLPG
    • 2021-11-13 16:41:08
    • *.play-internet.pl

    @40 Ciekawe, w wolnej chwili tego poszukam. I w tym przypadku, jak tak jest, to raczej rozwiewa to wszelkie wątpliwości odnośnie pomiaru i wszelkich tolerancji, o których była tu mowa.

  • 44. Cube83
    • 2021-11-13 16:48:25
    • *.adsl.inetia.pl

    @43 Tytuł tego materiału to: "INSIDER: How to build an F1 rear wing in 30 minutes". W okolicach 6:35 mechanik sprawdza DRS.

  • 45. MarPOL_82
    • 2021-11-13 16:48:59
    • *.dynamic-3-poz-k-1-3-0.vectranet.pl

    Jest dokładnie tak jak mówi @40.
    Do pomiaru używa się rollera.
    Nie ma żadnej tolerancji.

  • 46. Jacko
    • 2021-11-13 16:56:06
    • *.

    @40. Cube83 & 45. MarPOL_82
    Ale to kółko, też jest wykonane z jakąś "tolerancją". Przecież w procesie produkcji było mierzone przyrządami, które swój błąd pomiaru mają.

    Także błąd pomiaru (a więc i pewna tolerancja) jest zawsze. Natomiast zupełnie inną kwestią są kryteria przyjęte podczas pomiarów i zasady uwzględniania tych błędów.

  • 47. Aeromis
    • 2021-11-13 17:19:01
    • *.bielsko.dialog.net.pl

    @46. Jacko
    Przecież to kółko po wytworzeniu na pewno jest sprawdzane...

  • 48. Jacko
    • 2021-11-13 17:34:26
    • *.

    @47. Aeromis
    Ale czym jest sprawdzane? Jakimś przyrządem, wzorcem czy czymkolwiek innym, co ma też swoją tolerancję. Przecież takie kółko ma lekko inny wymiar nawet zależnie od panującej temperatury. A że kółko i skrzydła są wykonane z różnych materiałów, to też mają inną rozszerzalność temperaturową, wiec wyniki mogą być różne w zależności od czynników zewnętrznych.

    Idąc dalej: zespoły też muszą jakoś to sprawdzać chociażby w fabryce, więc zapewne mają swoje kółka. Nawet jeśli te rollery zespołów, sędziowskie itd. wyprodukowała jedna firma, zachowując jak najwyższe standardy, to nie da się wyprodukować wszystkich identycznych, bo nie da się tego kontrolować co do jednego atomu. Dlatego jakaś tolerancja i błędy pomiarów są ZAWSZE.

    Dlatego też, jest w teorii możliwe, że np. w fabryce stosując dokładnie taką samą metodologię i identyczny przyrząd, kółko się zaklinowało, a kółko sędziowskie w innych warunkach przeszło. Niemniej mowa tu o ekstremalnie małych różnicach, a cała dyskusje jest właściwie czysto akademicka...

  • 49. Aeromis
    • 2021-11-13 18:01:36
    • *.bielsko.dialog.net.pl

    @48. Jacko
    Mówisz o śladowych nie mających znaczenia podczas pomiarów, szkoda mi na to czasu. Lubię naukę i wiem o czym mówisz, ale to nie ma znaczenia w tym przypadku. Inaczej problem pojawiałby się wielokrotnie wcześniej. Mamy 21 wiek, więc...

  • 50. Jacko
    • 2021-11-13 18:14:13
    • *.

    @49. Aeromis
    Bo zespoły też wiedzą o tych wszystkich niuansach i nie robią "na styk" tylko zostawiają odpowiedni zapas, właśnie ze względu na tolerancję...

  • 51. Aeromis
    • 2021-11-13 20:03:15
    • *.bielsko.dialog.net.pl

    @50. Jacko
    Pobudka, przecież mogą robić na styk, bo sami mogą sprawdzić.

  • 52. Glorafindel
    • 2021-11-13 22:16:52
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Mają prawo sądzić ze Max uszkodził im skrzydło!!!!!
    Części i podzespoły są przecież sprawdzane i testowane. Jakim więc cudem jedno skrzydło nagle jest niezgodne?

    No i jakim cudem Mercedes już że zgodnym skrzydłem dalej ma potworne tempo? Gdzie te korzyści które miało dawać nieregulaminowe skrzydło?

    FIA się obsrała że Max może jednak nie dać rady więc trzeba było interweniować


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2022 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo