2021-06-27 GP Styrii - Wyścig 15:00
Poz.KierowcaZespółCzasPkt.
1 M.Verstappen Red Bull 1:22:18.925 25
2 L.Hamilton Mercedes +35.743 19
3 V.Bottas Mercedes +46.907 15
4 S.Perez Red Bull +47.434 12
5 L.Norris McLaren +1 okr. 10
6 C.Sainz Ferrari +1 okr. 8
7 C.Leclerc Ferrari +1 okr. 6
8 L.Stroll Aston Martin +1 okr. 4
9 F.Alonso Alpine +1 okr. 2
10 Y.Tsunoda AlphaTauri +1 okr. 1
11 K.Raikkonen Alfa Romeo +1 okr.
12 S.Vettel Aston Martin +1 okr.
13 E.Ocon Alpine +1 okr.
14 D.Ricciardo McLaren +1 okr.
15 A.Giovinazzi Alfa Romeo +1 okr.
16 M.Schumacher Haas +2 okr.
17 N.Latifi Williams +3 okr.
18 N.Mazepin Haas +3 okr.
19 G.Russell Williams DNF
20 P.Gasly AlphaTauri DNF

komentarze
  • 30. Aeromis
    • 2021-06-27 18:12:03
    • *.lodz.dialog.net.pl

    @29. fpawel19669
    Masz rację, w niczym nie zawiniłeś, na pewno są z Ciebie dumni i dajesz im dobry przykład.

  • 31. fpawel19669
    • 2021-06-27 18:13:27
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    @24 I Bottas i Perez pojechali na miarę swoich możliwości. Perez stracił jednak mnóstwo czasu na pit-stopie i nie mów, ze nie miało to wpływu na wynik ich rywalizacji.

  • 32. Bargiel

    @Aeromis
    Jakiej kary dla LEC się spodziewałeś?

  • 33. Aeromis
    • 2021-06-27 18:28:05
    • *.lodz.dialog.net.pl

    @32. Bargiel
    Za spowodowanie wypadku, którego można było uniknąć i w efekcie wyeliminowania innego kierowcy - przejazd przez aleję serwisową.

  • 34. rowers
    • 2021-06-27 18:37:50
    • *.dynamic-1-kat-k-4-1-0.vectranet.pl

    @22, o jakich pieniądzach mówisz? Obie spółki i Daimler i Ineos wypracowują miliardowe zyski netto. Obie spółki stać żeby wypełnić całkowicie aktualnie ograniczony budżet. Nie mówiąc już o tym, że pozostali sponsorzy również są w stanie wpłacać ogromne pieniądze. Przy 400mln jeszcze można by to próbować postrzegać w ten sposób, ale aktualnie kompletne nie trafiony argument. Problemem są same ograniczenia tego sezonu, ponieważ Mercedes wydałby chętnie więcej pieniędzy i stworzył choćby spec B, C silnika i podwozia, byle być na czele. Teraz nie mają takiej możliwości. Niestety, ograniczanie budżetów spowodowało to, że teraz każdy sezon tak będzie wyglądał. Może troszeczkę mniej, bo teraz większość tworzy pod 2022. Ale jednak można zakładać, że jeśli jakiś zespół stworzy bolid pół sekundy szybszy na początku sezonu to już będzie można zakładać ze nikt ich gonił nie będzie, bo nie ma tyle środków w budżecie. Przykre, że przed nami zamiast emocji związanych z nowymi przepisami, będziemy mieć emocje do pierwszego wyścigu, chyba że jakimś cudem bolidy będą 0.1 od siebie?

  • 35. Krukkk
    • 2021-06-27 18:41:13
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    Brawa dla "Crashtappena" i calego zespolu RBR Honda, kolejny weekend dobrej roboty.

    @sliwa007. Mercedes sam jest sobie winny. Po co Hamilton klapal dziobem na prawo i lewo, ze maja party-mode? Trzeba bylo siedziec cicho i cieszyc sie z przewagi, a tak RBR postaral sie o zakaz zmiany trybow silnika.
    Jeszcze sezon nie rozpoczal sie a Mercedes juz oznajmial, ze wyjatkowo wczesnie zakoncza rozwoj W12-tacy byli przekonani o swojej przewadze. Trzecia sprawa i zarazem kluczowa, to rezygnacja Daimler AG z projektu F1.
    Mimo wszystko @hubertusss slusznie przytoczyl Twoje wlasne slowa: "Regulamin jest dla Wszystkich taki sam".

    @weres. Przeciwnie! To pierwszy sezon Pereza w nowym zespole i kapitalnie sprawdza sie w porownaniu do Bottasa, ktory w Mercedesie zasiedzial sie jak we wlasnym domu. Tylko fuks uratowal Fina przed kolejna kompromitacja, a wlasciwie to tylko pol sekundy ocalilo tylek Bottasowi.

  • 36. weres
    • 2021-06-27 18:52:15
    • *.net.pulawy.pl

    @35
    Ocaliło przed czym? Przed zakończeniem wyścigu za zawodnikiem za którym startował? To ma być kompromitacja? Szukasz kompromitacji czytaj własne posty.

  • 37. dex
    • 2021-06-27 18:58:37
    • *.mynet.com.pl

    prawie udało się utopić Helmuta

  • 38. Krukkk
    • 2021-06-27 18:58:48
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @34 rowers. Pieniadze wszystkiego nie zalatwiaja. Ola Kallenius to przeciwienstwo Zetsche i poprowadzil zupelnie inna polityke projektu F1, a wlasciwie wygaszenie go. Poprzedniemu Prezesowi nie brakowalo milosci do F1, kontaktow i wplywow, dlatego Toto mial wszystko o co poprosil do niezbednego funkcjonowania idealnej maszyny (z rozmowami przy zielonym stoliku FIA wlacznie).

    Teraz, co najwyzej Wolff z Hamiltonem moga wykupic zespol i przebrandowac go na np Wolff&Hamilton GP :)

  • 39. TomPo
    • 2021-06-27 18:59:40
    • *.89.163.204

    Mysle, ze Merc sie przeliczyl.
    Po odejsciu Daimlera, oraz przy obecnych ograniczeniach budzetowych, wymyslili sobie by przerzucic zasoby na 2022, a ze ten 2021 uda sie wygrac sila rozpedu.
    Tymczasem RBR i Honda cisna do przodu i jesli Merc sie szybko nie ogarnie, to do konca sezonu mozemy miec kolejnosc na mecie: Max, Ham, Per, Bot, bo to ze Bot dzis wygral z Perezem to fuks, bo Perezowi zrypali pit-stop.
    Wiem, ze tor jest krotki, ale dublowanie wszystkich od poz 5 w dol, to nie jest najlepsza reklama dla F1.

  • 40. Krukkk
    • 2021-06-27 19:11:00
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @36 weres. Nic nie poradze ci na to, ze Jestes slepy na fakty, zwalszcza teraz w tak trudnym dla Ciebie okresie.
    Dzisiaj juz nie mozesz zwalac winy na zespol, Hamilton pojechal slabe kwalifikacje i slaby wyscig.

    Milego wieczoru.

  • 41. Michael Schumi
    • 2021-06-27 19:21:07
    • *.

    @12 Chyba oglądasz F1 od niedawna. To bardziej złożony sport i to nie sam sprzęt, ale również zasługa kierowcy. Gasly i Albon jakoś w bolidzie Red Bulla nie błyszczeli.

  • 42. Danielson92
    • 2021-06-27 19:22:35
    • *.

    @ Krukkk
    Perez dysponuje najszybszym samochodem w stawce, startował przed Bottasem a skończył za nim. Mówicie, że zawalili mu pit stop, tak zgadza się. Tylko czemu wcześniej ynie wyrobił sobie przewagi w okolicach 5 sekund jak Max nad Lewisem. W kwalifikacjach też się tradycyjnie nie popisał, więc zawalił notując słaby weekend. Z takimi osiągami auta powinien gonić Hamiltona, a nie Valterriego tak dla ścisłości. Do Bottasa z kolei po raz pierwszy od dawna ciężko się przyczepić.

    Hamilton pojechał słaby wyścig? Pojechał fatalne kwalifikacje, ale w wyścigilu zrobił wszystko co mógł.

  • 43. Levski
    • 2021-06-27 19:30:45
    • *.dynamic-2-waw-k-4-2-0.vectranet.pl

    @34 - niestety?
    Rozumiem że wolałeś jak Ferrari było lepsze w pierwszych kilku wyścigach i nagle Mercedes pompował tyle kasy ile chciał robił 20 specyfikacji i nagle był 0,5s lepszy?

    Niestety już nie można pompować nieskończonej kasy i Mercedes nie będzie 1s przed wszystkimi tak jak było przez 8 lat?
    Rzeczywiście. NIESTETY. xd

  • 44. Dziombo
    • 2021-06-27 19:56:39
    • *.

    BTX Rasiasta to ty jesteś. Gdzie Hamilton ma szybszy bolid nie wiem jaki ty wyscig oglądałeś .dla mnie to jesteś kompletny krety A po drugie Hamiltona swoje lata. A wasz Maxsiu młodzik w szybszym bolidzie myśli że jest blogiem. Zobaczymy dalej.

  • 45. rowers
    • 2021-06-27 20:01:09
    • *.dynamic-1-kat-k-4-1-0.vectranet.pl

    @43, tak, wolałem. Przecież Ferrari dysponowało podobnym budżetem, więc kto im bronił zrobić w podobny sposób. Ta rywalizacja nie była zła, ponieważ każdy z zespołów mógł po prostu się poprawić. Teraz tak nie jest, bo są choćby ograniczenia wykorzystania tunelu itd. Mimo ograniczeń nadal pozostałe zespoły są po prostu nigdzie w tempie wyścigowym bo nie mają takich specjalistów i techniki. Ja nie mówię, że 1s przewagi Merca była ciekawsza, ale też nie uważam, że rywalizacja bez możliwości rozwoju jest ciekawa. Ok, budżet budżetem, ale nie blokujmy możliwości użycia tunelu czy możliwości poprawy jednostki napędowej. Do tej pory wyścigi były ciekawsze niż choćby w zeszłym sezonie, ale nadal teraz już jest raczej oczywiste, że Mercedes będzie tracił co raz więcej, więc uważam, że po prostu każdy powinien mieć możliwość rozwoju. Redbull zbudował świetny bolid, bardzo uniwersalny, mniej więcej jak Mercedes w zeszłym roku. Ale czy nie było ciekawiej jak Redbull mocno pracował i rozwijał sie w trakcie zeszłego sezonu? Albo Mercedes rozwijał sie i potrafił pokonać świetne Ferrari? Dobrze, że jeden zespół nie ma takiej przewagi (2 mają), ale z biegiem sezonu to już po prostu nie będzie się zmieniać.

  • 46. hubertusss
    • 2021-06-27 20:21:32
    • *.17.172.2

    @34 niestety nic a nic nie zrozumiałeś z mojej wypowiedzi i zrobiłeś wykład na ten sam temat o który mi chodziło. Tak skończyło się pompowanie kosmicznej kasy od Daimlera. Ja nie twierdzę, że nie stać obecnych udziałowców zespołu na wypełnienie budżetu. Ja twierdzę, że oni nie mogą go potroić czy tam nie wiadomo ile razy pomnożyć i kończy się przewaga na torze. To właśnie o czym piszesz miałem na myśli. że nie mogą zbudować kilku wariantów podwozia czy silnika i testować. Tak kończy się dominacja Mercedesa, Wolfa i Hamiltona. Bo kończy się gigantyczna kasa od Daimlera, który jak donoszą media chce dalej pozbywać się udziałów w zespole.

  • 47. Krukkk
    • 2021-06-27 20:26:50
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @42 Danielson92. Najszybszym bolidem na obecna chwile jest pojazd oznaczony nr 33. Nie zamierzam dyskutowac na ten temat, bo bylo to juz walkowane wiele razy w tym serwisie i wylonily sie dwie grupy kibicow:
    Pierwsza-ludzie, ktorzy sa swiadomi tego, ze bolidy kierowcow 1 i 2 roznia sie.
    Druga-ludzie, ktorzy sa swiecie przekonani, ze kierowca 1 i 2 dysponuja takim samym sprzetem i taka sama polityka zespolu panuje w obydwoch garazach.

    Wedlug mnie Checo robi kapitalna robote-jako debiutant w nowym zespole jest wyzej w tabeli niz gosc, ktory piaty sezon pierdzi w fotel Mercedesa.
    Owszem, ze Hamilton zrobil wszystko co mogl, nawet zblokawal kolo na dohamowaniu i opuszczal tor. No ale nie Hamiltona tutaj chodzi, bo nie Jego wina, ze Mercedes odstaje tempem wyscigowym i to nie jest wina kierowcow.

  • 48. iceneon
    • 2021-06-27 20:26:56
    • Blokada
    • *.hdsl.highway.telekom.at

    @37. dex
    Hehe. Nieźle się uśmiałem, wyglądał trochę jak ryba wyrzucona na brzeg :)

  • 49. Danielson92
    • 2021-06-27 20:52:19
    • *.

    @47 Jasne, że Sergio nie dostaje tego samego co Max. Tak samo jak Bottas w Mercedesie. Tylko nie uwierzę, że bolid Pereza jest wolniejszy od Mercedesa. W interesie zespołu jest to, żeby odbierał punkty Mercedesowi, a dziś tego nie zrobił. Nawet po tym feralnym stopie nie dał rady nacisnąć na Bottasa. Potem pisanie, że mu zabrakło pół sekundy do Bottasa. Owszem, może zabrakło szczęścia, ale szczęściu też trzeba pomóc, a Checo tego nie zrobił i tyle.
    Moim zdaniem Perez nie pokazuje fajerwerków, ale robi dobrą, solidna robotę. Póki co wystarczająco dobrą. Max prowadzi w generalce, a Red Bull wyraźnie w konstruktorach, więc Checo daje radę, dorzuca solidne punkty.

  • 50. Levski
    • 2021-06-27 21:00:52
    • *.dynamic-2-waw-k-4-2-0.vectranet.pl

    @45.
    Jasne że mogą się rozwijać, nikt im nie broni. Ci z top 1 mają tylko kilka mniej użyć tunelu niż ci co byli drudzy.
    Ale wiesz co by się teraz działo gdyby nie nielimitowany budżet?
    Mercedes zrobiłby 25 silników i nagle wsadził poprawki x10 i stworzył po drodze z 10 podłóg, i 20 przednich skrzydeł. Obecnie trzeba wykazać się umiejętnościami techników, a nie budżetem. Zobaczymy jak będzie dalej, ale coś czuje że w nowym sezonie może być bardzo równo właśnie przez to.

    Co do nadganiania to chyba tylko Merc nadganiał w te 8 lat Ferrari. I to tylko raz czy dwa. Więc niestety nie masz racji.

    Ja rozumiem że chciałbyś żeby Mercedes dalej wygrywał za pomocą budżetu ale to już chyba przeszłość ;)

  • 51. kibiccf1
    • 2021-06-27 22:58:00
    • *.8-4.cable.virginm.net

    Jak dla mnie reakcje w padoku Toto dzisiaj bezcenne, kazdy okres dominacji musi kiedys sie skonczyc, najgorszym dla mnie scenariuszem bylaby kolejna dominacja Mercedesa od 2022, mysle ze wiekszosc ma juz tego dosyc

  • 52. weres
    • 2021-06-27 23:21:16
    • *.net.pulawy.pl

    @ Kruk
    Jestem ślepy na fakty? To znaczy jakie konkretnie są dla ciebie te fakty w twoim urojonym świecie? Z tego co ja i każdy kto oglądał wyścig to wyglądało to tak, że Checo mając szybszy bolid nie był w stanie odjechać Finowi, a potem gdy był za nim to nie był w stanie go wyprzedzić a gdy stratedzy rb wyliczyli, że kolejny zjazd pozwoli wyprzedzić Valteriego to Perez nie dał rady. A w twoim urojonym świecie kierowca startujący z niższej pozycji jadący gorszym bolidem prawie się skompromitował bo PODOBNO lepszy kierowca PRAWIE go wyprzedził.
    I dlaczego wierzysz, że ten czas jest dla mnie trudny? Myśle, że dla każdego fana f1, który po pierwszych wyścigach sezonu wierzył w wyrównaną walkę Lewisa i Maxa te ostatnie wyścigi są rozczarowujące. Widać, że Max ma wyraźnie lepszy bolid więc emocji nie ma. Tak, więc cieszyć się mogą tylko zaślepieni hejterzy, którzy śledzą f1 tylko po to, żeby wreszcie doczekać się przegranej Anglika. Wyobraź sobie jednak, że ludzie mają życie, które nie polega tylko na hejtowaniu ludzi których się nigdy nie pozna i to czy kierowca któremu kibicują wygra czy przegra ma minimalny, może nawet zerowy wpływ na ich samopoczucie. Wiem, że będzie ci w to ciężko uwierzyć.

  • 53. rowers
    • 2021-06-27 23:33:17
    • *.dynamic-1-kat-k-4-1-0.vectranet.pl

    @46, zrozumiałem, jednak staram Ci się przedstawić argumenty, że to nie do końca chodzi o pieniądze Daimlera. Oczywiście, w ograniczenia budżetowe nie wchodzi rozwój jednostki napędowej, ale w tym sezonie po prostu nie można jej rozwijać poza niezawodnością zgodnie z obowiązującymi przepisami. Skoro nie można jej rozwijać, to choćby Ineos wyłożył te same pieniądze co Daimler, to po prostu takich zmian nie można wdrożyć. Akurat jeśli chodzi o budżet ograniczony do 145mln miałem na myśli bardziej podwozie niż silnik (w tym sezonie). Cytuje ?bo kończy się gigantyczna kasa Daimlera?, no właśnie nie, bo w tym sezonie tych pieniędzy nie można użyć, po prostu. Myśle mimo wszystko, że Daimler się nie wycofa całkowicie.

  • 54. rowers
    • 2021-06-27 23:49:08
    • *.dynamic-1-kat-k-4-1-0.vectranet.pl

    @50, nie mogą rozwijać silnika (poza niezawodnością). Więc nie zrobiliby 25 silników nawet jakby budżet był bez limitu. Wiele części bolidu również jest zamrożonych wg przepisów i nie można ich zmieniać. Po to są tokeny. Druga kwestia, RedBull nadrabiał w zeszłym sezonie. Pod koniec byli co raz bliżej. Inna sprawa, ze każdemu co innego się podoba. Ja lubię ten ?wyścig zbrojeń?. Nie jest to tanie, ale czy to źle? Może masz racje, że od przyszłego sezonu wszystko będzie bardziej wyrównane, ale jeśli zajdzie sytuacja taka, że jeden zespół będzie miał przewagę, to już inne nie będą miały szans tego odrobić, bo ich nie będzie stać (limit budżetowy). Na razie to tylko gdybanie i każdy może mieć racje, a kto, to czas pokaże.

    Czy chciałbym żeby Merc wygrywał dzięki budżetowi? Nie. Raczej chciałbym żeby wygrywał najlepszy zespół. Jasne, że budżet wiele ułatwiał Mercedesowi. Ale czy Ferrari lub RedBull nie mieli mniej więcej podobnego budżetu? Na ten moment RedBullowi można po prostu pogratulować stworzenia perfekcyjnego bolidu, widać, ze to taki bolid bez większych wad, jak Mercedes w zeszłym sezonie. Ja po prostu trzymam kciuki, żeby Merc odżył ale po to żeby mocniej rywalizować z RedBullem, który po prostu odskoczył. Tak jak trzymaliśmy kciuki za Ferrari czy RedBulla w poprzednich sezonach.

  • 55. Krukkk
    • 2021-06-28 07:25:21
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @weres. Po pierwsze: Jezeli wedlug Ciebie mam problemy psychiczne, to po co zwracasz sie do mnie? Daj Ignora i po sprawie.
    Po drugie: Czytaj ze zrozumieniem i nie matacz na swoja korzysc. Napisalem wyraznie, ze tylko fuks a raczej pol sekundy uratowalo Bottasa przed kolejna kompromitacja-pierwsza byla podczas treningow, bo zachcialo mu sie driftu po pit lane (cala kariere w Mercedesie pomijam i nie chce Jej walkowac).

    Wedlug mnie, gdyby (gdyby babka miala wasy ;)) Perez jadacy na dwa pitstopy wyprzedzil Bottasa, to bylaby kompromitacja Fina.
    Nie zgadzasz sie z tym to ok, masz do tego swiete prawo.

    Reszte Twojej wypowiedzi nt. hejtu, srejtu itd puszczam bokiem, bo to sa glupoty wyssane z palca. Tak, liczyles na wyrownana walke ale z przewaga Lewisa :).

  • 56. Jakusa
    • 2021-06-28 12:29:02
    • *.adsl.inetia.pl

    Mimo tego, że, w końcu ktoś inny zaczął wygrywać niż Pan Dzban BLM, to jednak przepaść między Mercem i RBR a resztą stawki jest zbyt duża. 5 Norris dostał dubla, bardzo źle to świadczy o obecnym stanie F1.

  • 57. Raptor202
    • 2021-06-28 15:22:40
    • Blokada
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @55 Nie bardzo wiem, czemu tutaj doszukujesz się kompromitacji Bottasa, skoro akurat wczoraj pojechał w miarę solidny wyścig, za to kompromitujących występów u niego można znaleźć co najmniej kilka, nawet w tym sezonie (Azerbejdżan, Imola).

  • 58. weres
    • 2021-06-28 16:35:50
    • *.net.pulawy.pl

    @ kruk podsumowując dalej upierasz się, że Bottas przegrywając z Perezem który startował przed nim i który ma szybszy bolid skompromitowałby się? Rzeczywiście dyskusja z tobą nie ma sensu....

  • 59. Krukkk
    • 2021-06-28 17:15:13
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @57 Raptor202. Przestan, RBR Honda podarowali mu P3.

    @58 weres. Nie Jestes w stanie nic podsumowac, bo nie traktujesz mnie powaznie.

  • 60. weres
    • 2021-06-28 21:23:08
    • *.net.pulawy.pl

    Przynajmniej co do tego, że nie traktuję cię poważnie możemy się zgodzić ;)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo