komentarze
  • 1. Now Bullet
    • 2019-09-07 21:32:48
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    Piepszyli na Hamiltona,że jemu się nie raz "upiekło" i że to pupilek sedziów...
    A tym razem Vettelowi się upiekło :)
    Bo było widać ewidentnie że wyjechał 4 kołami po za tor :)

  • 2. XandrasPL
    • 2019-09-07 21:38:30
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    Dobrze, że Bottas i Albon przekroczyli metę a czas powrócił do jednego

  • 3. kempa007
    • 2019-09-07 21:52:06
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    Na to tez znalazło się wytłumaczenie. Różnica w czasie wyświetlenia sygnału czerwonego na torze a przekazania oficjalnego komunikatu do systemu FIA o zawieszeniu sesji. Bottas miał się zmieścić w tym drugim, mimo iż przekraczał metę wyraźnie na czerwonym. Sam był zdziwiony, a pozniej nawet twierdził, że mogło być lepiej :)

  • 4. esbek2
    • 2019-09-07 21:52:15
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    @ 1. Mam wątpliwości czy wyjechał. Bo najpierw przednie koła były po za torem, a gdy tylne wyjechały, przód znów był na linii. Aby to jednoznacznie osądzić musiały by być kamery pokazujące bolid wzdłuż linii.

  • 5. Noise
    • 2019-09-07 21:59:45
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    Generalnie kwalifikacje zarazem śmieszne jak i żałosne. Osobiście miałby ochotę dać całej siódemce karę cofnięcia o 10 miejsc, jednak w zasadzie nie złamali moim zdaniem regulaminu, ucierpiało widowisko. Dlaczego Sainz został wezwany też nie wiem, on akurat złożył drugie okrążenie. VET na moje wyjechał poza granice toru ale od tego w końcu są sędziowie ;-)

  • 6. Raptor202
    • 2019-09-07 22:13:01
    • Blokada
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    @5 Kwalifikacje nie są od widowiska, tylko od ustalenia miejsc na starcie wyścigu.

  • 7. SebastianM
    • 2019-09-07 22:19:48
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    To była niezła szopka. Kiedyś była taka formuła, że puszczano zawodnika po zawodniku, w odwrotnej kolejności od zajętego miejsca w treningach bodajże. To jest chyba najlepsze rozwiązanie. Jeden jedzie okrążenie pomiarowe, w tym samym czasie drugi rozpoczyna okrążenie wyjazdowe. Z tego co pamiętam, każdy miał tylko jedną szansę. Dzisiaj dałbym powiedzmy dwie takie szanse dla każdego z kierowców.

  • 8. weres
    • 2019-09-07 22:32:58
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    Ile jeszcze razy się upiecze Sebowi? Niech sobie chłopak jutro wygra ostatnia szansa w sezonie, ale to irytujące jak bardzo mu sędziowie pomagają.

  • 9. Raptor202
    • 2019-09-07 22:35:08
    • Blokada
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    @7 Tak było w 2005 roku, ale kolejność była chyba uzależniona od miejsc zajętych w poprzednim wyścigu. Ja też uważam, że ten system był najlepszy, tylko miał jedną wadę - kwalifikacje były wywracane do góry nogami w sytuacji, gdy w ich trakcie spadł deszcz.

  • 10. wojasheck
    • 2019-09-07 22:37:29
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    Czy najprostszym rozwiązaniem nie byłaby minimalna delta na wyjazdowym?

  • 11. magic942
    • 2019-09-07 22:39:57
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    @7 Ten system był bez sensu i nie przez przypadek z niego zrezygnowano. Wystsrczy popatrzeć na q2 dzisiaj. Na 2 przejedzie praktycznie nikt nie poprawił swojego czasu, bo już warunki były inne. Tu nawet deszczu nie trzeba żeby wprowadzić totalny haos, wystarczy zmiana temperatury toru w ciągu 3 min i pograne.

  • 12. magic942
    • 2019-09-07 22:42:20
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    Jedyne co można wprowadzić, zeby uniknąć takiej farsy to wprowadzenie maksymalnego czasu przejazdu na okrażenie rozgrzrwkowe. Np. Jeśli ŚREDNI czas przejazdu na Monzie to 1:21.500 to maksymalny czas okrążenia rozgrzewkowego powinien być 1:40:000 i na wyświetlaczu na kierownicy kazdy miałby wyświetlane ilu mu zostało czasu na rozpczecie okrazenia pomiarowego.

  • 13. ipkuser
    • 2019-09-07 22:42:20
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    pamiętajcie, że nie ma idealnego rozwiązania
    jak kierowcy jeździli jeden za drugim były problemy z "równością warunków" - od nagumowania do pogody
    mi się te kwalifikacje podobały, były emocje, były szachy i nikt nikomu nie bronił wyjechać wcześniej - każdy chciał być sprytniejszy od innych

  • 14. SpinOff
    • 2019-09-07 22:55:29
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    @4 Też to zauważyłem. Wyglądało to tak jakby zdążył wrócić na tor prawym-przednim kołem zanim za linię wyjechało prawe-tylne.

  • 15. SebastianM
    • 2019-09-07 23:07:31
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    @11 Wydaje mi się, że aż tak szybko, tak diametralnie warunki na torze nie zmieniają się, ale oczywiście w przypadku prawdopodobieństwa wystąpienia opadów, ryzyko istnieje. Jest jednak kolejne "ale". Jak wiemy, kiedy ryzyko opadów istnieje, to kierowcy starają się jak najszybciej okrążenie pomiarowe rozpocząć. Może wystarczy wprowadzić prosty zapis w regulaminie, że kierowcy muszą rozpocząć okrążenie pomiarowe w kolejności, w jakiej opuścili pit-lane, dodatkowo regulując maksymalny, dopuszczalny czas na okrążenie wyjazdowe.

  • 16. Vendeur
    • 2019-09-07 23:07:35
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    @6. Raptor202

    Ależ oczywiście, że to jest widowisko! Za transmisję z kwalifikacji stacje TV płacą grube miliony. Jeśli nie będzie widowiska i nic ciekawego nie bedzie się działo, to widzowie nie będą mieli ochoty tego oglądać. A to spowoduje brak zainteresowania reklamodawców, brak sprzedaży biletów - brak zarobku organizatorów. Każdym sport jest widowskiem w każdym jego segmencie.

  • 17. bandyta
    • 2019-09-07 23:23:08
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    @12 to chyba nic nie da ,bo wszyscy wyjada te 1,40 min przed końcem i znowu wiekszośc sie nie załapie,beda sie tłumaczyc że robili sobie miejsce. Generalnie Q3 w tym sezonie sie nie sprawdza w obecnym formacie-tu juz nie tylko chodzi o podciąganie ale w poprzednich Q gdy tor ewoluował na plus był taki sam problem.Wyjścia sa dwa -albo mniejsza liczba kierowcow w Q3 np 6 (czyli po 7 odpada w Q1 i Q2) albo zmiana formatu Q3 -dwa przejazdy ,wypuszczanie kierowców co 5-6 sec i delta czasu najlepszego w Q2+5sec( w zaokrągleniu do pełnej sekundy). Pierwszy wyjazd w kolejności czasów z Q2 (od najlepszego-wolniejsi kierowcy mogliby spowolnic szybszych), natomiast drugi według kolejności czasów pierwszego

  • 18. Raptor202
    • 2019-09-07 23:27:16
    • Blokada
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    Szczerze mówiąc nic bym z tym nie robił. Skoro zespoły zdecydowały się podjąć takie ryzyko, by uzyskać parę dziesiątych sekundy na slipstreamie, to jest ich problem. Mogli przecież wyjechać na tor wcześniej, nikt nie bronił.

  • 19. Bartis
    • 2019-09-07 23:47:47
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    Bawią mnie komentarze typu: " trzeba coś z tym zrobić". Zabawne też są propozycje niektórych mędrców. Dla mnie to ciekawa odmiana kwalifikacji. Stało się. To nie roboty ale ludzie. W następnym wyścigu wszystko wróci do normy. Cieszmy się że Formel lubi nas zaskoczyć.

  • 20. Pan5er
    • 2019-09-08 00:07:05
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    Ja tez nie narzekam - od takie urozmaicenie i ciekawie się to oglądało - czy wolałbym oglądać maksymalne czasy okrążeń? Pewnie tak ale tak się trochę uśmiałem i nie mam problemu - jak to się powtarzać ma za każdym razem miałbym inne nastawienie

  • 21. Andrzej369
    • 2019-09-08 00:09:32
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    Ciekawe zakończenie kwalifikacji. Jak dla mnie to zespoły są same sobie tego winne i nie sposób wymyślić przepis który by uniemożliwił im stosowanie takich praktyk nie tracąc nic na widowisku. Każdy chciał mieć przewagę (a w zasadzie, to nie mieć straty do pozostałych) i przecież oto w tym sporcie chodzi - każdy chce mieć przewagę nad rywalami, a czasem zdarzy się z tego powodu taka paradoksalna sytuacja.

  • 22. PatiMat
    • 2019-09-08 08:59:56
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    @1 Ham jest pupilkiem sędziów. Wystarczy spojrzeć na Kanade. A pozatym chcesz dyskutować z sędziami ,którzy mają WSZYSTKO CO POTRZEBNE żeby podjąć decyzję? Jeśli SĘDZIOWIE podjęli decyzję ,że nie wyjechał 4 kołami to o czym chcesz dyskutować z SĘDZIAMI?

  • 23. giovanni paolo
    • 2019-09-08 09:51:59
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    Pocieszające jest to, że te kwalifikacje zostaną zapamiętane na dekady (o ile F1 tyle przetrwa).
    Kolejnym pocieszeniem jest, że wreszcie się doigrali i tylko jeden kierowca pojechał swoje okrążenie, to będzie doskonała lekcja dla zespołów. Niestety niektórzy nigdy się nie uczą i szukają winy u innych, tak panie sześciokrotny mistrzu świata w F1, o ciebie mi chodzi.

  • 24. Artur fan
    • 2019-09-08 10:49:59
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    te kwalifikacje wyglądały jak jakiś Bunt

  • 25. Spargus
    • 2019-09-08 12:09:43
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    @19 chyba najlepszy komentarz odnośnie całej sytuacji, zgadzam się w 100%.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo