Zespół Ferrari miał dobrą strategię na kwalifikacje do domowego wyścigu niestety sytuacja diametralnie zmieniła się, gdy wszyscy kierowcy w Q3 zaczęli blokować się wyczekując pierwszego ochotnika do przedzierania się przez czyste powietrze. Na pierwszym przejeździe w Q3 to Sebastian Vettel pełni rolę pociągowego dla Charlesa Leclerca, a na drugim role miały się odwrócić, niestety Niemiec nie zdążył przekroczyć linii startu na czas, podobnie jak większość jego rywali. Charles Leclerc we Włoszech cieszy się z czwartego w tym sezonie pole position, podczas gdy Sebastian Vettel musi zadowolić się startem z czwartego pola.
Charles Leclerc, P1"Czułem się niesamowicie, gdy opuszczałem bolid i słyszałem jak pozdrawiają mnie tifosi z trybun. Z drugiej strony szkoda Seba, który miał szansę na bycie pierwszym lub drugim. Uważam, że jako zespół zasłużyliśmy dzisiaj na to. To była chaotyczna sesja, zwłaszcza w Q3. W ostatnich minutach znaleźliśmy się w dziwnej sytuacji na wyjściu z drugiego zakrętu, gdzie bolidy blokowały nam drogę. Seb mnie wyprzedził, gdyż zdawał sobie sprawę, że jesteśmy na granicy czasu. Potem starałem się znaleźć jak najlepszy ciąg i wyprzedziłem Seba przed ostatnim zakrętem, aby oddać mu przysługę, ale niestety było zbyt późno, aby zrealizować nasz cel. Spoglądając na wyścig, nasze tempo w drugim treningu wyglądało na całkiem mocne, a nasza przewaga nad rywalami jest mniejsza niż na Spa-Francorchamps. DRS i ciąg aerodynamiczny są bardzo ważne na Monzy, więc naszym celem na pierwszych trzech okrążeniach będzie stworzenie przewagi wystarczającej do tego, aby więcej nie widzieć rywali w lusterkach!"
Sebastian Vettel, P4
"Byłem zadowolony z bolidu. Był naprawdę niezły i byłem również zadowolony ze swojego okrążenia, ale nie mogę być zadowolony z przebiegu czasówki. Pod koniec Q3 większość z nas nie zdołała rozpocząć drugiej próby. Okrążenie, które pojechałem bez ciągu aerodynamicznego było dobre. Uważam, że za późno wyjechaliśmy, a potem wszyscy rozglądali się za kimś kto ich pociągnie i zabrakło nam marginesu. Ostatecznie nie miałem innego wyboru jak odpuścić ostatnie okrążenie, gdyż pojawiły się czerwone światła. Jestem tym faktem rozczarowany. Startując z czwartego pola i tak mamy duże szanse na dobry występ. Zobaczymy jak pójdzie nam jutro."
07.09.2019 22:32
0
Seb powinien miec skasowany czas w pierwszej próbie. wszystkie 4 kola poza torem. gdzie sa ci obroncy seba z kanady. podwojne standardy.
07.09.2019 22:45
0
1. ta mały ujadaczu? tylko kary nie ma, chyba że ty masz sokole oko i ty zauważyłeś "wszystkie 4 kola poza torem", czyli coś czego według przepisów nie było podwójne standardy
07.09.2019 23:04
0
hahahahahahah Tak to jest tak się ogląda w TV i się uważa za eksperta. FIA stwierdziła, że była styczna opony z linią. Jak sprawdzają gole czy spalone to też ujęcia pod kątem z 50 metrów tak? Oni mieli dostęp do czegoś i mają potwierdzenie.
07.09.2019 23:23
0
Spokojnie Seb jutro mam nadzieję ze powalczysz z mercedesami po starcie .
07.09.2019 23:28
0
Polscy debile oglądając TV wiedzą lepiej niż sędziowie którzy mają dostęp do wszystkich możliwych kamer i czujników....
07.09.2019 23:59
0
Sędziowie długo, nawet bardzo długo zastanawiali się nad tym incydentem, wiec wcale to nie było takie jednoznaczne i proste w ocenie... podejrzewam, że gdyby nie Monza i biedny Seb, któremu sędziowie rzekomo zabrali wygraną w Kanadzie to miałby anulowany czas. P.S I proszę już więcej nie pisać, że wszystko jest pod Hamiltona i Mercedesa ;)
08.09.2019 01:14
0
@6 "I proszę już więcej nie pisać, że wszystko jest pod Hamiltona i Mercedesa ;)" - mamy więcej nie pisać o dziwnych decyzjach FIA jawnie faworyzujących pewien zespół bo raz podjęli równie dziwną decyzję tylko dla odmiany faworyzującą ich rywali ?
08.09.2019 01:26
0
Przeżyłem dzisiaj "Politykę" Vegi. Raczej większe gówno mnie nie zaskoczy w jutrzejszym wyścigu.
08.09.2019 07:09
0
Z Sędziami można dyskutować ale sam Kapica widział 4 koła poza torem przecież ????
08.09.2019 07:56
0
@2, @5 Oboje zachowujecie się tak jakbyście z Parzęczewa pochodzili. Jak ktoś napisze coś z czym się nie zgadzacie to jest ujadaczem albo debilem. Tak ciężko jest napisać coś mądrego i prowadzić normalną dyskusję?
08.09.2019 08:34
0
@10 Im chodziło o to ,że decyzja została podjęta przez sędziów ,którzy mają lepszy obraz całej sytuacji a mimo wszystko @1 uważa inaczej mimo ,że sędziowie potwierdzili brak kary czyli Sebek nie wyjechał poza tor
08.09.2019 09:17
0
Przecież wiadomo, że nie zniszczą wyścigu Vettelowi i Ferrari na Monzy. FIA nigdy nie była sprawiedliwa a regulamin techniczny często traktują wybiorczo, chęcią poprawy widowiska. Korzystają na tym czołowi zawodnicy a dzisiaj skorzystał po prostu Vettel. Mam wrażenie, że czekali na drugie okrążenie i lepszy czas Vettela. Wtedy z czystym sumieniem mogliby skasować ten kontrowersyjny wynik z pierwszego kółka. Pech chciał, że drugiego kółka nie było.
08.09.2019 09:25
0
@12 Na szczescie bardzo malo jest zaslepionych glupkow, wierzacych w sprawiedliwe i obiektywne decyzje sedziow. Madry, skomentuje i przemilczy patologie w F1 i FIA. Glupek bedzie krzyczal na wszystkie cztery strony swiata i obrazal rodakow.
08.09.2019 09:35
0
Szkoda tylko że Seb przy pierwszym przejeździe w Q3 (kiedy to Vet miał pociągnąć Lec) zblokował koła przed szykaną i tyle było z pomocy dla kolegi. A co do okrążenia pomiarowego, patrzeć na onboard widać że prawe przednie koło zostało lekko na torze - ale było to na granicy regulaminu.
08.09.2019 09:47
0
Wasze teorie spiskow są żenujące, Vettel nie dostał kary, bo nie było złamania regulaminu. Gdyby regulamin zamał, kara by była. Jakiekolwiek inne twierdzenia należy zakwalifikować w ramach teorii spiskowych. Takie są fakty.
08.09.2019 09:55
0
@13 Jak to dobrze, że mamy tutaj takie oświecone chłopskie rozumy jak ty, które wszystko zawsze wiedzą lepiej od innych i mają świadomość, że wszystkim na świecie rządzą tajne układy Żydów, masonów i zielonych jaszczurek.
08.09.2019 10:05
0
@16 Nie dopowiadaj sobie! Przesledz lepiej sezon 2016 i przyznaj, ze byles w bledzie piszac o Rosbergu.
08.09.2019 10:06
0
PS. Tylko nie sledz na Wikipedii-obejrzyj cale wyscigi z sezonu 2016.
08.09.2019 11:41
0
Skoro Vettel nie dostał żadnej kary to nie doszlo do złamania regulaminu. FIA podjęła decyzję taka a nie inną więc wiedzą co robią. Ciekawi mnie ile na ostatnim zakręcie stracił Hamilton przez błąd Raikkonena
08.09.2019 12:59
0
Regulaminu? Przecież od kilku sezonów ta kwestia to nie regulamin a założenia dane przed weekend'em. Ile to miejsc oni wyjeżdżali 4 kołami poza tor a nikt z tym nic nie robił. Na Monzy pod nadzorem była tylko parabolica ale, że sędziowie w tym roku pojechali po bandzie bo raz trzymają się regulaminu, raz nie to takie decyzje są rozpatrywane jak każda inna i jak widać decyzja o braku kary zależała od interpretacji. Była styczna koła to była.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się