komentarze
  • 1. s1986seba
    • 2018-05-21 10:43:27
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Miało by to może jeszcze jakiś sens gdyby każdy zespół był w pełni samodzielny. Ale obecnie może wyniknąć sytuacja gdy np. Mercedes jedzie przed Ferrari, zbliżają się do dublowanego np. Saubera, a ten prawie bez walki puszcza Ferrari, bo musi, a z Mercem walczy jak się da.
    Teraz nie można nikogo wstrzymywać, przynajmniej nie tak otwarcie.
    Mniejsze zespoły mogły by nabrać większego znaczenia i wmieszać się w walkę o podium, poprzez przeszkadzanie

  • 2. Jameson
    • 2018-05-21 11:18:42
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Heh. Już sobie to wyobrażam, gdyby to było w Monako w tym tygodniu. Sznur samochodów z Williamsem na czele, którego nie da się zdublować.

  • 3. saint77
    • 2018-05-21 12:17:07
    • *.dynamic.chello.pl

    Ja to widzę tak: samochód dublowany jest minimum 1 okrążenie do tyłu, czyli teoretycznie jeśli ktoś jedzie pierwszy to powinien mieć tor przed sobą pusty.
    Nie ma bezpośredniej walki pomiędzy kierowcą pierwszym i ostatnim.
    @2. dobry przykład i to nie tylko w Monako.
    Dublowany kierowca nie może być przeszkodą dla tych, co raz go już wyprzedzili.

  • 4. RapidWave
    • 2018-05-21 13:59:09
    • *.244.189.2.tvkhajnowka.pl

    głupie, aż się nie chce wierzyć że ktoś to rozwarza

  • 5. waterball
    • 2018-05-21 14:06:01
    • *.adsl.inetia.pl

    A może wprowadzą zasadę, że dublowany bolid odpada? I wyścig będzie kończyło kilku zawodników...

  • 6. Spargus
    • 2018-05-21 15:41:54
    • *.toya.net.pl

    @5 a co jeśli np Hamilton albo Vettel przebiją oponę w pierwszym zakręcie pierwszego okrążenia i zanim się doczłapią do pitlane i zmienią koła, to zostaną zdublowani? Też o tym myślałem, ale w takim przypadku to średnio sensowne rozwiązanie. Chyba, że np top 10 z kwalifikacji miałoby immunitet czy coś w tym stylu :D

  • 7. damianosKimiFan
    • 2018-05-21 15:56:01
    • *.76.95.15.ipv4.supernova.orange.pl

    jakby wyprzedzanie bylo latwiejsze to czemu nie, mogliby wycofac niebieskie flagi z torow gdzie statystycznie wyprzedzanie jest latwiejsze

  • 8. dykov
    • 2018-05-21 16:21:00
    • *.ilm.warszawa.sint.pl

    Mhm... czyli jak taki dublowany będzie na nówkach oponach a dublujacy na zjechanych będzie miał dojechac do mety to jeszcze będzie musiał atakować marudera i zajechać opony, bo przecież dla niego to bułka z masłem wyprzedzać każdego w wyścigu. Bzdura do kwardratu.

  • 9. XandiOfficial
    • 2018-05-21 16:31:42
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    liberty sredia a teraz ci odp...ją, co się dzieje !? z tą F1 ?

  • 10. dominof1
    • 2018-05-21 16:47:03
    • *.opera-mini.net

    Niech może wprowadzą nakaz, że każdy kierowca musi w wyścigu wykonać określoną liczbę manewrów wyprzedzania. Wtedy każdy z przodu stawki decyduje czy goni ostatniego, czy daje się wyprzedzić i później odzyskuje pozycje. Stratedzy by posiwieli! ;~D Ale mieliby okazję się wykazać.

  • 11. sliwa007
    • 2018-05-21 17:43:48
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    1. s1986seba
    Bardzo słuszna uwaga, trzeba chyba napisać do FIA bo oni chyba żyją w wyidealizowanym świecie.

    5. waterball
    Na pewno by to było widowiskowe, ale zauważ, że w takiej sytuacji lider wyścigu niszczyłby sobie opony na dublowanie zawodnika, po czym kolejni kierowcy w stawce nie mieliby już kogo dublować bo ten zdublowany już by nie jechał. Zysk oczywisty.

    Ogólnie pomysł słaby, są niebieskie flagi i jest to w miarę przejrzyste. FIA z pewnością ma kilka innych kwestii do poprawienia więc póki co niebieskie flagi niech zostawią w spokoju. Niech się zajmą chociażby sędziowaniem bo to "losowanie kar" jakie mamy obecnie nie ma nic wspólnego z sędziowaniem.

  • 12. LuckyFindet
    • 2018-05-21 18:49:23
    • *.centertel.pl

    Już widzę płaczącego Vettela ciągnącego się za Williamsem i wykrzykującego do radia: "Blue flag".

  • 13. TomPo
    • 2018-05-22 07:37:50
    • *.dynamic.chello.pl

    Spokojnie, taki numer nie przejdzie. Jest to jeden z bardziej kretynskich pomyslow na "ulepszenie" widowiska, by bylo wiecej walki na torze.
    To moze im podsune jeszcze glupszy... zeby kogos wyprzedzic to musisz go wyprzedzic dwa razy. Wyprzedzasz, oddajesz pozycje i jeszcze raz wyprzedzasz... wtedy mozesz jechac dalej.
    Wlasnie zwiekszylem ilosc manewrow wyprzedzania dwukrotnie - ale bedzie show xD

  • 14. hubertus
    • 2018-05-22 23:00:24
    • *.net.tylda.net

    @6 dowolny bolid po wymianie staje na końcu (np HAM lub VET) stawki (niby TOP10 ale stoją na końcu). jest kolizja jest uszkodzone koło - dotoczą się ale zostaną zdublowani - czy w takim razie należy ich usunąć - skoro nawet zdublowani są w stanie za 30/40 kółek walczyć o punkty ?

  • 15. pstryk
    • 2018-05-24 09:47:43
    • *.fiberway.pl

    zniosą flagi ale zostaje jeszcze 2 sposob na informacje o koniecznosci przepuszczenia czolowki
    -są przeciez wprowadzane kontrolki w kokpicie:swiatelka czy sygnaly dzwiekowe i wtedy niebieskie flagi mogly by zniknąć

  • 16. Mat5
    • 2018-05-24 11:52:18
    • *.146.17.188.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Zniesienie niebieskich flag jest jednym z najgorszych pomysłów. Proponuję wyobrazić sobie sytuację, gdzie kierowcy walczą o zwycięstwo i dublują kierowcę, który jest zespołowym partnerem jednego z nich. Ten dublowany spowalniałby rywali tak, aby wygrał jego kolega z zespołu. To byłoby bardzo nieuczciwe. Jeżeli jesteś wolniejszy i nadjeżdża grupa walcząca o wyższe pozycje - musisz przepuścić, bo inaczej dostajesz karę. Parę lat temu wprowadzono bardzo dobry przepis, że zdublowane samochody przed zjazdem samochodu bezpieczeństwa mogą go wyprzedzić i wrócić na koniec stawki, dzięki czemu nikt z końca stawki nie przeszkadza tym, co są z przodu. To ma też wpływ na bezpieczeństwo, tak samo jak niebieskie flagi. Dodatkowo uważam, że reguła 107% powinna być bardziej egzekwowana. Jeżeli nie masz 107% czasu najlepszego kierowcy w Q1, to nie zostajesz dopuszczony do startu. Co z tego, że kierowca miał dobre tempo na treningach. To nie powinno mieć znaczenia.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo