2018-05-12 GP Hiszpanii - Kwalifikacje 15:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | Mercedes | 1:16.173 | |
2 | V.Bottas | Mercedes | 1:16.213 | |
3 | S.Vettel | Ferrari | 1:16.305 | |
4 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:16.612 | |
5 | M.Verstappen | Red Bull | 1:16.816 | |
6 | D.Ricciardo | Red Bull | 1:16.818 | |
7 | K.Magnussen | Haas | 1:17.676 | |
8 | F.Alonso | McLaren | 1:17.721 | |
9 | C.Sainz | Renault | 1:17.790 | |
10 | R.Grosjean | Haas | 1:17.835 | |
11 | S.Vandoorne | McLaren | 1:18.323 | |
12 | P.Gasly | Toro Rosso | 1:18.463 | |
13 | E.Ocon | Force India | 1:18.696 | |
14 | C.Leclerc | Sauber | 1:18.910 | |
15 | S.Perez | Force India | 1:19.098 | |
16 | N.Hulkenberg | Renault | 1:19.923 | |
17 | M.Ericsson | Sauber | 1:19.493 | |
18 | S.Sirotkin | Williams | 1:19.695 | |
19 | L.Stroll | Williams | 1:20.225 | |
20 | B.Hartley | Toro Rosso | -:--.--- |
Kierowcy Mercedesa wystartują jutro z pierwszego rzędu
Kierowcy Mercedesa rozpoczną jutro Grand Prix Hiszpanii z pierwszego rzędu po tym jak w decydującym starciu w Q3 zdołali pokonać zawodników Ferrari, którzy na finałowy przejazd założyli do swoich bolidów miękkie opony.Mimo groźnie wyglądających chmur sesję udało się w całości rozegrać na suchym torze.
W Hiszpanii większość kierowców, którzy znaleźli się w Q3 awansowała do finału czasówki na miękkich oponach.
Po pierwszym przejeździe w Q3 najszybszy na torze był Lewis Hamilton, który wyprzedził kierowców Red Bulla, Valtteriego Bottasa i Sebastiana Vettela, który na supermiękkich oponach uzyskał zdecydowanie gorszy czas niż na miękkich w Q2.
W decydującej, drugiej próbie doszło do kolejnych dziwnych decyzji ekip F1 jeżeli chodzi o dobór ogumienia. Daniel Ricciardo zdecydował się pokonać swoje szybkie okrążenie na oponie miękkiej. Podobnie postąpili Fernando Alonso, Kimi Raikkonen i Sebastian Vettel.
Australijczyk poprawił swój czas, ale tracąc 0,002 sekundy do Maksa Verstappena i tak utrzymywał się na trzecim miejscu. Miał on jednak wystarczająco dużo czasu, aby wyjechać na tor jeszcze raz na supermiękkich oponach.
Na czerownym ogumieniu Hamilton poprawił swój czas i zbliżył się do granicy 1 minuty i 16 sekund. Valtteri Bottas na takiej samej oponie stracił do niego tylko 0,04 sekundy. Kierowcy Ferrari, którzy na decydujący przejazd zdecydowali się założyć opony miękkie nie zdołali poprawić wyników zawodników Mercedesa. Sebastian Vettel stracił do Hamiltona 0,132 sekundy, a Kimi Raikkonen przeszło 0,4.
Maks Verstappen ostatecznie zakończył czasówkę z piątym czasem, przed Danielem Ricciardo, Kevinem Magnussenem oraz Fernando Alonso, który także korzystał w Q3 z miękkich opon.
Czołową dziesiątkę zamykali Carlos Sainz i Romain Grosjean.
Przebieg Q1 i Q2
Najszybszy w Q1 okazał się Sebastian Vettel, który na supermiękkich oponach zbliżył się do granicy 1 minuty i 17 sekund, wyprzedzając Maksa Verstappena, Kimiego Raikkonena, Daniela Ricciardo i obu kierowców Mercedesa.Mechanicy Toro Rosso nie zdążyli naprawić bolidu Brendona Hartleya po tym jak Nowozelandczyk pod koniec trzeciego treningu potężnie uszkodził bolid w 9 zakręcie toru.
Oprócz kierowcy Toro Rosso do Q2 nie udało się awansować: Stoffelowi Vandoorne'owi, Nico Hulkenbergowi oraz obu kierowcom Williamsa. Lance Stroll starając się poprawić swój czas w końcówce sesji po raz kolejny wyleciał z toru, tym razem w 13 zakręcie.
W drugiej części czasówki przed GP Hiszpanii doszło do niecodziennej sytuacji, w której większość kierowców zdecydowała się rozpocząć ją na twardszej, w tym przypadku miękkiej, oponie oznaczonej kolorem żółtym.
Na podobną strategię z reguły decydują się tylko kierowcy trzech najszybszych ekip, którzy w ten sposób upatrują szansy na zapewnienie sobie lepszej strategii podczas wyścigu.
Mimo iż w piątek na miękkiej oponie najszybsi byli kierowcy Mercedesa, Sebastian Vettel nie miał problemu, aby na żółtej oponie poprawić swój wynik z pierwszej części sesji. Niemiec jako pierwszy zszedł z czasem poniżej 1 minuty i 17 sekund, wyprzedzając swojego kolegę z zespołu oraz obu kierowców Mercedesa.
Do Q3 nie przeszli: Perez, Leclerc, Ocon, Gasly oraz Vandroone.
Wrzuć wyższy bieg! Oglądaj wyścigi Formula 1? wyłącznie w ELEVEN SPORTS
Zdjęcia:
komentarze
1. PawlowskyF1
NIe rozumiem taktyki Ferrari, myślę, że Vettel poradziłby sobie na supermiękkich oponach, ale cóż, ich wybór.
2. hubos21
ciasno się zrobiło na podium ale patrząc na różnicę w mieszankach Ferrari dalej z przodu
3. hubos21
Może nie mieli więcej a skoro przytarł oponę to już nie było sensu
4. ochman86
temat z przejściem na softy z ss był dziwny... co im to miało niby dać?
5. Peter_Sv5
Miszcz Hamilton na farcie. Seb gaz w podłogę, ciśnij jutro Mercedesa! FORZA FERRARI!
6. hubos21
nie wiadomo jak z zapasem opon i jaką mają strategię na jutro, Pirelli zmieniło konstrukcję opon i znowu coś się dzieje
7. mientus63
Ogólnie widać było, że nie ma wielkiej różnicy miedzy supermiekkimi i miekkimi, to dlatego zdecydowali sie je zalozyc w przypadku Ferrari i RedBulla, ciekawe jakby pojechali na tych miekszych, chociaz mimo wszystko to juz nie ma znaczenia - tylko domysly ;)
8. S3baQ
Ale czas wykrecil Lewis w drugim przejezdzie, no no. Vettel "szczęśliwy " po kwalach jakby mu Lewis wszystkie zabawki zajumał. :)
9. hubos21
Faktycznie 0,130 różnicy czas z kosmosu
10. jogi2
Sztuczny uśmiech Vettela bezcenny :)
11. S3baQ
@9
Ojojoj , żal zadek ścisnął ze Ventyl dopiero 3? Forza MERCEDES.
12. hubos21
@11
Nic mnie nie ściska od początku sezonu raczej HAM ściska bo dostawał konkretne lanie w kwalach
13. iceneon
Usunięty
14. Daro22
Też Ferrari niechciało ryzykować być może zakładać opony supermiekiej bo w pierwszym przejeździe mieli problemy z dogrzaniem i wiedzieli że na oponach miekkich mozna jechać równie szybko co przykładem był red bull w q3.
15. Vendeur
Nie karmcie trolli...
16. marcelo9205
Hamilton jutro powiekszy przewage na Vettelem. Jednak Ferrari to Ferrari. Jak nie beda mieli bolidu szybszego o sekunde o innych to zawsze w sytuacjach stykowych cos umocza.
17. Peter_Sv5
Usunięty
18. Kondiash
Siergiej Crashotkin i Lance Troll dali popis znowu.Niech Williams zatrudni Ericssona, który w końcu zaczął jeździć punktował by i mieliby zastrzyk gotówki.Musze jakąś chyba o Williamsie anegdotkę/historię
19. Jameson
Cool vibes w sekcji komentarzy.
Cóż dziwne kwali. Ciekawe co by było, gdyby Ferrari założyłoby jednak super miękkie. Szykuje się jutro ciekawy wyścig.
20. tysu
Vettel wie na co stać Ferrari, więc jest zadowolony cały czas, nawet jak mu Verstappen dwa razy wyścig spieprzył. Natomiast jak Hamiltonowi nie idzie nawet w treningu to jest płacz i lament, chodzi naburmuszony jak typowa baba.
21. pabloos
Leclerc znów rewelacja, świetny kierowca! On a Wehrlein to totalna przepaść.
22. XandiOfficial
Ferrari nie jest z przodu bo różnica między SS a S to 0,3 sek wg Pirelli a że dzisiejsze warunki były pod miękkie to się wyrównało a przejazd był lepszy na miękkich. Merc wygrał raczej ustawieniem bolidu który o dziwo dogadywał się z oponami SS i S a dzięki temu zaoszczędzili S na wyścig jeden czysty komplet ale to może oznaczać 2 pity bo startują na S'ach ale nie wiadomo i nie pisać "Ferrari na żółtych o 0,1 tylko wolniejsze czyli szybsi" pooglądajcie kilkanaście sezonów i potem piszcie.
23. hubos21
Tu problemem nie są warunki tylko te czarodziejskie opony Pirelli, są testy opon sprawdzają zespoły jak się zachowują a później na jakiś wyścig konkretny robią inne opony, żeby nie było degradacji jak właśnie to jest większym kluczem do widowiska
24. RoyalFlesh F1
Bolidy po prostu się zrównały osiągami Ferrari i Merca. Jutro jak nić się nie stanie na starcie, procesja.
25. hubos21
@24
Kolejny weekend i do końca nie wiadomo bo różnica w Q3 0,130 a według Pirelli teoretyczna różnica między mieszankami 0,4s
26. jaromlody
Na pewno jutrzejszy wyścig będzie ciekawy, a przynajmniej start za HAM jest VET a za VET jest VER może się coś wydarzyć.
27. esbek2
Stawiam, że jutro Max wyeliminuje Raikkonena.
28. hubos21
Bottas na starcie jest mocny zazwyczaj
29. Now Bullet
Szczerze,nie oszukujmy się
Wątpię żeby ferrari było tak pewne siebie żeby myśleli że na S będą lepsi od merca na SS.Po prostu moim zdaniem wiedzieli że na SS maja problemy i lepszy czas wykręcą na S.
Co do wyścigu,może być ciekawy a może nie być.Moim zdaniem tor w Hiszpani jest bardzo ciężki jeśli chodzi o wyprzedzanie,jeśli mercedes nic nie spieprzy w strategi i nie da się podciąć ferrarce to raczej spodziewam się dubletu merca.Chyba że ferarri będzie miało tempo wyścigowe lepsze o 1s,ale wiemy że jest to nie realne.Na razie nie ma co gdybać,może być jakiś znowu safety car i znowu komuś dopisze szczęście,punkty dopiero przydziela się po wyścigu wiec zobaczymy.
Dziwi mnie różnica między Hulkiem a Sainzem,gratulacje dla niego ale widzę domowy wyścig dodało mu to skrzydeł,Williams niestety żal mi go bo są za przeproszeniem w czarnej dup*e.
30. XandiOfficial
Hulk miał problemy ( jak widziałem że trzymało go na biegu na wyjeździe to pomyślałem o skrzyni ale niby coś z paliwem ) i jak wyjechał na 3 min do końca to na tych samych ustawieniach bez wyjeżdżenia się, nie miał szans, Renault musiało mu dać tryb na Q3 a ci swoje i mają nauczkę ...
31. pawlowskib
FORZA FERRARI MAMA MIA
32. Szaakal
Kwalifikacje kwalifikacjami, ale to co się działo z F1TV PRO to był jakiś dramat, [*] dla każdego, kto kupił to badziewie. Fakt faktem, wcześniej jak był dziadek i o ile by wypuścił coś takiego, to byłoby to rok później, ale dopracowane. Pomijając fakt, że nie działało podczas kwalifikacji, to strona jest zrobiona na odwal, jest dużo miejsca, które mógłby uzupełniać live timing (jest na osobnej stronie...) a powinno to być zrobione tak, aby można było wybierać live timing z poziomu ekranu, w ogóle nieporozumieniem jest to, że żeby zmienić oglądanego kierowce na innego trzeba wyjść z full screena. Powiedziałbym, że powinno być full HD minimum a najlepiej 4K, ale po co jak nie działało na 720p nawet.
33. hubos21
Mieli kilka minut na podjęcie decyzji, wybrali mniejsze ryzyko mając za plecami RBR a i tak pojechali nieźle jak na Softy, trzeba poczekać na jakieś komunikaty z ich garażu bo sytuacja dziwna naprawdę, warunki nie były jakieś dramatyczne więc dalej stoję przy tym, że zmiany w oponach pirelli bardziej wpłynęły na to bo zespoły znają ten tor w każdym calu w różnych warunkach, w czasie testów też pogoda była różna ze śnieżycą łącznie
34. Fanvettel
Forza Ferrari jutro wygracie :)
35. mafico
Ciekawe co tym razem schrzani Ferrari w wyscigu bo w qualu już pierwszy fail wjechał :D
36. FanHamilton
Lewis Go Go, Bottas Dobrze,
37. Skoczek130
Ferrari, podobnie jak w zeszłym roku, zamiast wykorzystywać problemy Merca, pewnie znowu straci. Bezgłowi jeźdźcy z Red Bulla wypaczyli wyniki SC, ale nie zmienia to faktu, że zamiast zyskiwać, tracą. Obawiam się, że jak Merol ogarnie sprawę z oponami to odjadą, bo ewidentnie ich pakiet ma większy potencjał.
38. hubos21
No jak Pirelli im będzie jeszcze pomagać
39. roko
Na razie jest tak, że ustawienia kierowców na starcie ma niewiele wspólnego z tym, jak po zakończeniu wyścigu wygląda podium.
Zatem jak da się spojrzeć na komentarze wcześniejsze, najwięcej pisania jest tak naprawdę o niczym.
40. StaryCap
Na tym torze przeważnie są nudne wyścigi, nie pamiętam w ostatnim czasie aby jakiś wyścig był ciekawy. Moim zdaniem (niestety) dwa Mercedesy odjadą. Podium będzie takie ja kwalifikacje. Chyba, że Max coś narobi lub spadnie deszcz. :)
41. hubos21
Niby czemu Mercedesy mają odjechać?
42. Jero
Spójrzcie na start z zeszłego roku. Tam może wiele się dziać, bo jest długi dojazd i Ci z przodu wcale nie są niezagrożeni
43. Levski
Co te pirelli odwala ? Mam wrazenie ze roznice w oponach sa tak male ze prawie tego nie widac. Czy nie lepiej by bylo tak jak podczas GP Chin wrzucic zamiast super miekkiej ultra ? Od razu byloby widac roznice w tempie jak i degradacji a mozliwosci taktycznych duzo wiecej, jechac krocej ale zdecydowanie szybciej czy wolniej ale dluzej, a teraz ? To zadnych roznic pomiedzy S i SS...
44. hubos21
W treningu Bottas na pośrednich oponach miał niezły czas w stosunkub do reszty na softach
45. fifo
Strategia Ferrari chyba nigdy nie przestanie mnie zadziwiać.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz