2007-09-15 GP Belgii - Kwalifikacje 14:00
Poz.KierowcaZespółCzas
1 K.Raikkonen Ferrari 1:45.994
2 F.Massa Ferrari 1:46.011
3 F.Alonso McLaren 1:46.091
4 L.Hamilton McLaren 1:46.406
5 R.Kubica BMW Sauber 1:46.996
6 N.Rosberg Williams 1:47.334
7 N.Heidfeld BMW Sauber 1:47.409
8 M.Webber Red Bull 1:47.524
9 J.Trulli Toyota 1:47.798
10 H.Kovalainen Renault 1:48.505
 
11 G.Fisichella Renault 1:46.603
12 R.Schumacher Toyota 1:46.618
13 D.Coulthard Red Bull 1:46.800
14 J.Button Honda 1:46.955
15 V.Liuzzi Toro Rosso 1:47.115
16 A.Wurz Williams 1:47.394
 
17 S.Vettel Toro Rosso 1:47.581
18 R.Barrichello Honda 1:47.954
19 T.Sato Super Aguri 1:47.980
20 A.Sutil Spyker 1:48.044
21 A.Davidson Super Aguri 1:48.199
22 S.Yamamoto Spyker 1:49.577

komentarze
  • 46. Tytussek
    • 2007-09-15 18:14:32
    • *.51.175.141

    A ja myślę, że niektórzy nie powinni myśleć bo nawet nie znają regulaminu F1. Natomiast co do czystej i brudnej strony toru to zawsze jest tak, że pole position jest usytuowane na czystej stronie, dlatego wszyscy nieparzyści też są na czystej stronie toru.

  • 47. prema
    • 2007-09-15 18:17:07
    • *.range86-151.btcentralplus.com

    tutaj już była podnoszona kwestia, która strona jest czysta i był głos uogólniający, że zawsze ta po której startuje 1, wydaje mi się to logiczne ale pewności nie mam więc jestem ciekaw czy ktoś zna ogólną odpowiedź.
    znowu przewija się hasło cysterna. myślę, że niektórym wpadło to w ucho i używają tego jako jedynego argumentu jaki znają. Proponuję konkurs na inne słowo dotyczące zatankowania pod korek, bo ja już nie mam siły tego czytać. jedna z ciekawych rzeczy, które pojawiły się po aferze to artykuł o smsach, gdzie też była uwaga o doborze środka ciężkości. polecam, chyba jest na stronie gazety. to też pokazuje jak mało wiemy o czynnikach strategii teamów i ciągłe pisanie o ilości paliwa jako podstawie różnic jest b męczące. a może roberta tak zatankowali, że mu jeszcze wystarczy na następny wyścig haha

  • 48. PiotrB__86
    • 2007-09-15 18:36:47
    • *.gprsbal.plusgsm.pl

    no i jak sie nie kradnie to sie nie wygrywa co panie Denis. Ferrari rzadzi!!!

  • 49. obi216
    • 2007-09-15 19:08:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Piotrze B - To co mieli ukraść to już ukradli b. b.dawno temu. Natomiast to co się dzieje w obecnej chwili na torze , to kwestia dobrania odpowiednich ustawień , jak i psychiki kierowców. Nie zawsze jada się kawior .

  • 50. borgolot
    • 2007-09-15 19:17:28
    • *.naszasiec.net

    Znowu coś się Q$%&@#* Robertowi sp&^$##@(&*&* .Teraz pojedzie bez oglądania się do tyłu i może poszaleć, a on to lubi... Coś czuje, że reklamy na bolidzie KUB będą mocno dochodowe.
    Chej szable w dłoń waszmości Kubica i pokaż Pan jak Polska Jazda szarżuje!!!

  • 51. qwert
    • 2007-09-15 20:01:37
    • *.ols.vectranet.pl

    Pisałem już w innym newsie (przez pomyłkę) na temat czystej strony toru i nie chciałem pisać jeszcze raz o tym samym, ale skoro już o tym mówicie to napiszę;P. W Spa sprawa nie wygląda tak prosto jak ją przedstawia Tytussek. Po pokonaniu ostatniej szykany, kierowcy wjeżdżają na prawą stronę prostej startowej (tzn. na parzyste pola startowe) i tamta część jest bardziej nagumowana. Następnie zbliżając się do pierwszego nawrotu, stopniowo zjeżdżają na lewą stronę. Można więc powiedzieć, że z tyłu stawki korzystniejsze są parzyste pozycje startowe, co nie oznacza, iż PP znajduje się po brudnej stronie toru :D.

  • 52. Tytussek
    • 2007-09-15 20:42:18
    • *.51.175.141

    No i takie dysputy qwert powinny się tu toczyc :) Natomiast w temacie czystej strony to masz rację, tylko że czysta strona jest najbardziej istotna podczas ruszania gdyż wtedy nie ma downforce więc potrzebna jest jak najlepsza przyczepność oponek do podłoża.

  • 53. lubie placki
    • 2007-09-15 20:42:51
    • *.gprsbal.plusgsm.pl

    moim zdaniem robert powinien jechać zatankowany pod korek bo jeżeli by jechał na dwa pit stopy to na starcie wyprzedził by 3-4 zawodników którzy jadą na 1 pit stop a sam musiałby wcześniej zjechać do boksów a wtedy stracił by zyskane pozycje i to i to samo było by z drugim pit stopem a strategia jednego zjazdu do boksów przyniosła powodzenie choćby masie

  • 54. qwert
    • 2007-09-15 21:04:55
    • *.ols.vectranet.pl

    Tytussek, mi właśnie chodzi o ruszanie. Zwracam uwagę na to, że m. in. Kubica nie będzie startował, mimo iż ma nieparzyste pole, z czystej strony toru. Inaczej natomiast sprawa wygląda w czołówce. Tam właściwie nie ma "czystej strony" ponieważ tor jazdy bolidów biegnie właściwie środkiem (no może z małym wskazaniem na lewą stronę :P), pomiędzy parzystymi i nieparzystymi polami. Dopiero po przekroczeniu linii startu, tor jazdy bolidów odbija całkowicie do lewej krawędzi jezdni.

  • 55. Tytussek
    • 2007-09-15 21:41:37
    • *.51.175.141

    Fakt jakoś tak dziwnie się przyzwyczaiłem że Kubica stoi tuż przed linią startu, a to przecież 8 linia czyli dobre kilkadziesiąt metrówdalej. No więc kto pierwszy ten na środku, a BMW ma świetny automat startowy :)

  • 56. Kazik
    • 2007-09-15 21:52:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    prema,dobry post,chyba jednak nie ma paliwa na następny wyścig.

  • 57. Kazik
    • 2007-09-15 22:00:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    P.S.Ale prema bawię się dobrze i cieszę się,że ktoś ma poczucie humoru.

  • 58. matt_21
    • 2007-09-15 22:00:12
    • *.chello.pl

    Na WP jest wywiad gdzie Robert mówi: "Przez awarię musieliśmy też poczynić pewien kompromis. Opuściliśmy nieco skrzydła tak, aby auto było szybsze na prostych, co ułatwi mi wyprzedzanie rywali i odrabianie strat." NO I TO CHYBA JEST TAKTYKA NA JUTRO !!! Więc będzie ciekawie.

  • 59. walerus
    • 2007-09-15 23:04:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dobra taktyka - ale jak sprawdzi się w praniu??...;-)

  • 60. witek70
    • 2007-09-15 23:49:26
    • *.elektrosat.pl

    Fisichelli również wymienili silnik. Robert wystartuje więc z 14 pozycji.

  • 61. witek70
    • 2007-09-16 00:04:52
    • *.elektrosat.pl

    Tymczasem Kubica najprawdopodobniej nie zyska dzięki temu jednego miejsca, bowiem według panujących zasad kara obniżenia pozycji startowej ma wynieść 10 miejsc niezależnie od tego, czy inni kierowcy także zostaną ukarani. Tak w każdym razie było w ubiegłym roku w Grand Prix Malezji, kiedy to za wymianę silnika ukaranych zostało w sumie pięciu kierowców (P4, P10-12 i P16), a mimo to pierwszy z nich – Michael Schumacher – wystartował z 14 pozycji.

  • 62. witek70
    • 2007-09-16 00:06:28
    • *.elektrosat.pl

    Wychodzi na to, że jeszcze Liuzzi się wciśnie przed Roberta... Powodzenia stary. Daj czadu! Skrzydła w dół, głowa do góry :)

  • 63. prema
    • 2007-09-16 00:16:25
    • *.range86-151.btcentralplus.com

    może decyduje kolejność awarii i wymian, to czy wurz będzie też przed kubicą?

  • 64. barteks3
    • 2007-09-16 01:28:46
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    qwert: nieparzyste pola startowe (i PP) są po prawej stronie toru :)

  • 65. qwert
    • 2007-09-16 02:11:05
    • *.ols.vectranet.pl

    No tak racja. Teraz dopiero się dokładnie przyjrzałem. Wcześniej założyłem (ktoś mnie zasugerował?), że PP znajduje się po zewnętrznej stronie pierwszego zakrętu, tak jak w wiekszości innych gp. Czyli jednak Kubica jest po bardziej nagumowanej stronie toru :).

  • 66. mr.white
    • 2007-09-16 09:24:06
    • *.telefony.com.pl

    Jeszcze sie wyścig nie zaczoł a Kubica już wyprzedza narazie jest na 14 pozycji ;)(Giancarlo Fisichella miał zmianę silnika i został przesunięty z 10 na ostątnią pozycję) btw. Mam nadzieję, że Robert zdobędzie dzisiaj punkty a wyścig będzie ciekawy.

  • 67. witek70
    • 2007-09-16 10:23:00
    • *.elektrosat.pl

    Oczywiście szkoda, że Robert został przesunięty o 10 pozycji, ale tak na prawdę sam mówi, że nie ma co konkurować z McLaren i Ferrari, a o pozostałe ekipy jest spokojny, bo sa wyraźnie wolniejsze od BMW. Pozostała by wewnętrzna walka BMW, która nie za bardzo cieszy oko (bez wyprzedzeń na torze). Wychodzi na to, że mamy okazje dzisiaj zobaczyć kilka wyprzedzeń w wykonaniu Roberta. Przekonamy się, czy BMW ma rzeczywiście dużą przewagę nad resztą (zwłaszcza interesuje mnie Renault i Williams). Poza tym należy szukać pozytywów, a nie ciągle się dołować :)

  • 68. Lechu2901
    • 2007-09-16 10:43:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Robert jak zwykle da czadu i pokaże że z polakami nie ma żartów:D

  • 69. witek70
    • 2007-09-16 10:44:21
    • *.elektrosat.pl

    Miwjmy nadzieje, że z bolidem będzie wszystko w porządku i Robert będzie miał czym walczyć :)

  • 70. witek70
    • 2007-09-16 10:49:11
    • *.elektrosat.pl

    Miejmy nadzieje, że Robert przetrwa pierwszy zakręt. Zobaczcie jak to wyglądało w 1988 w...youtube.com/watch?v=XQhmnY_hdww

  • 71. witek70
    • 2007-09-16 10:50:46
    • *.elektrosat.pl

    Pewnie nie będzie padało, ale Robert rusza wśród cieniasów i wszystko może się zdarzyć...

  • 72. Sauron
    • 2007-09-16 11:28:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Robert Kubica startuje z pozycji 14-stej. Giancarlo Fisichella startuje jako ostatni za wymiane silnika po kwalifikacjach :)

  • 73. barteks3
    • 2007-09-16 11:49:37
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    witek70: to było w 1998 roku :)

  • 74. eMJ
    • 2007-09-16 11:59:41
    • *.146.wp3.ptc.pl

    smutna wiadomość dla miłośników sportów motorowych Colin McRae zginął w katastrofie helikoptera wraz z synem.

  • 75. witek70
    • 2007-09-16 13:23:37
    • *.e-wro.net.pl

    barteks3 ,sam Robert twierdził, że najważniejsze to przetrwać pierwszy zakręt.

  • 76. lennox
    • 2007-09-16 15:47:43
    • *.mmj.pl

    Po kiego wała Kubica jechał na 2 pit stopy to ja nie wiem, bez sensu kompletnie


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo