Słabszy występ Kubicy
Robert Kubica, kierowca BMW w dzisiejszych kwalifikacjach zajął 8 lokatę. Polak podkreślał, że znów miał kłopoty z bolidem, które nie pozwalały mu być konkurencyjnym. Przed Kubicą do jutrzejszego wyścigu z 7 pola startowego wyruszy Nico Rosberg. Za jedynym Polakiem w F1 na starcie znajdzie się Giancarlo Fisichella z Renault, który okazał się wolniejszy o około 0,3 sekundy od słabszego z kierowców BMW.To były dla mnie trudne chwile. Od samego początku weekendu miałem problemy z balansem bolidu, nie udało się tego poprawić przed kwalifikacjami. Tak samo było dziś, ponadto nie miałem przyczepności z tyłu bolidu. Zobaczymy jak wyścig się ułoży.”
Szef BMW, Mario Theissen dodał:
„Dla Roberta to nie były udane kwalifikacje. Z powodu kłopotów technicznych w pierwszej sesji treningowej spędził mniej czasu na torze, ciągle nie jest zadowolony z ustawień bolidu, również tak było podczas kwalifikacji.”
Natomiast o jeździe Heidfelda, kolegi z zespołu Kubicy powiedział:
”To wspaniałe kwalifikacje dla Nicka, po porannej sesji treningowej, podczas której miał kłopoty. Trzecie miejsce to obiecująca pozycja startowa.”
komentarze
1. Kadet
No i proszę, to jednak nie paliwo, a brak czasu na porządne ustawienie bolidu. No cóż zdarza się w tym sporcie, oby jednak nie za często. Czyli tym razem Heidfeld będzie na mecie przed Robertem, z czysto technicznych powodów. Zobaczymy ile Kubic nadrobi, jeżeli na wyścig uda się jemu i inżynierom ustawić dobry balans.
2. barteks2
Kubica wcale nie ma tak duzo paliwa wiec powinien łyknąć na starcie Webbera i Rosberga :)
3. barteks2
Dyrektor techniczny BMW przyznał, że liczyli na 2 linie w Kanadzie !!!
4. tomekmagic
uuuuu a myślałem że paliwo... czyli dla Roberta(jeśli nic nie zmienia) bedzie to wyścig walki z bolidem... taki to sport.
5. blue57
prawda jest taka ze oczekiwania były niewspółmierne do możliwości... wszyscy sugerowali się zeszłorocznymi testami ... no niestety... formuła to sport w którym wszystko się zmienia ... z wyścigu na wyścig ... z godziny na godzine .. z minuty na minute ... z tysiecznej sekundy na tysięczną sekundy :) ... zobaczymy jak Robert jutro stawi czoła ciężkiej sytuacji i uważam, że to również moze być bardzo ciekawe i pasjonujące.. . nie moge się doczekać ... :D
6. matiba
czy to prawda, że po kwalifikacjach nie można już zmieniać ustawień bolidu??? w sumie to nick miał lepszy weekend niż robert, przyczyny są nieważne. mam nadzieję że na wyścigu będzie lepiej
7. Supek
Raz na wozie , raz pod wozem....chyba za bardzo i sam Robert rozbudzil nasze apetyty swoimi wywiadami a calosc podgrzewaly wyniki zeszlorocznych testow. Montreal to 1,5 godziny walki z przyczepnoscia i precyzja dohamowan...predkosci o niebo wieksze niz w Monaco a tor rownie niewybaczajacy bledow...no coz ..ja tam wierze ze bedzie juz tylko lepiej
8. Ajek
Z tego co ja wiem, to po kwalifikacjach nic nie można z bolidem bezkarnie zrobić. Robert miał za mało czasu na dobre ustawienia i będzie jutro miał ciężki wyścig. Jeżeli będzie dobry, a wierzę w to, to pokaże swoją wartość. Pozdrawiam, już niedługo się dowiemy jak się wszystko ułoży.
9. Kazik
Mimo wszystko też liczę na dobry wyścig w wykonaniu Roberta.Kanadyjski tor potrafi przynosić wiele niespodzianek.Oby te przykre ominęły polskiego kierowcę.
10. glider
Ja tam jestem optymistą i myślę że Robert dobrze wystartuje a wyścig skończy napewno na pukntowanym miejscu.
11. bogdan
Ja bym nie przesadzal, 8 pozycja nie jest zla. Gdyby Robert nie zrobil nam apetytow wypowiedziami przed GP, byloby niezle. Renault powracajacy do swej super formy, jak wypadl? Honda tez juz blyszczy? Oby bolid dobrze sie spisal, a bedzie dobrze
12. pipiaro
Czyli na onet znowu piszą głupoty,oto cytat "'Podczas decydującej fazy kwalifikacji zespół BMW Sauber zastosował wobec swoich kierowców podobną taktykę, jak przed dwoma tygodniami w Monte Carlo. Nick Heidfeld wyjechał lekkim bolidem, co pozwoliło mu uzyskać świetny, trzeci czas. W samochodzie Roberta Kubicy zatankowano większą ilość paliwa i Polak jeździł znacznie wolniej niż we wcześniejszych etapach"'
13. obi216
Trudno ! Przed wyścigiem raczej prawdy się nie dowiemy! Byłem przekonany , że paliwo - okazuje się , że nie - a potem znowu , że tak. Zobaczymy podczas wyścigu i musimy cierpliwie ( NIECIERPLIWIE ) czekać.-----Ad. matiba - po kwalifikacjach bolid jest oplombowany i jest zamknięty w specjalnym parku maszyn. Dlatego też nic już do momentu rozpoczęcia wyścigu nie można zmieniać. Jeżeli to był balans , to pozostaje Kubicy korekta ustawień podczas wyścigu. Pytanie tylko - na którym okrążeniu ? Pozdrówka
14. bogdan
Oj nie wiem jak to jest z bolidami i set up'em. napewno nie sa one dostepne dla nikogo, ale chyba po Bahrajnie Robert zalowal, ze tuz przed wyscigiem zmienili niepotrzebnie ustawienia i o czyms tam zapomnieli, co spowodowalo, ze nie jezdzilo sie jak trzeba.
Piparo, proponuje bys nie czytal Onetu, czy Faktu, ostatnio na polrtalu O2 podali ze 2,5 sek nie jest duza strata, a 3 sek. to standardowe roznice
15. wegles
a moze robertowi uda sie wyprzedzic na pierwszym zakrecie webbera i rosberga. byloby fajnie! Ale ze mnie marzyciel :)
16. bogdan
Oby tylko bolid nie padl i w miare przyzwoicie sie prowadzil, a w wyscigu pokaze na co go stac. Bardziej ciekawi mnie QNick, albo mial farta z ustawieniami bolidu, albo rzeczywiscie BMW zaryzykowalo i dalo mu malo paliwa. W Monako mial super mozliwosci, a kiepscil. Najwazniejsze by oba bolidy BMW dojechaly na dobrych punktowanych miejscach, moze wtedy dr Mario bardziej sie otworzy i bedzie chcial gonic Ferrari, a nie bronic sie przed Renault.
17. Kadet
Jakoś nie mogę uwieżyć, by przed wyścigiem nie można było zmienić np. kąta nachylenia docisku, skoro robią to na pitstopie. No i nie wierzę, że nie zakładają nowych okładzin hamulcowych, które na styk wytrzymują każdy wyścig..
18. Kadet
Właśnie w Radiu Z słyszałem wypowiedź Kubicy, choć nie powiedział tego wprost, to można by wywnioskować, że jednak jedzie na jeden postój. Nie ma co, trzeba poczekać na wyścig.
19. krys
Ja będę szczęśliwy jeśli Robert dojedzie do mety na punktowanej pozycji. Biorąc pod uwagę to co się działo podczas treningów mam wrażenie że dużo bolidów odpadnie podczas wyścigu.
20. SpeedyGonzalez
jest tez pozytywna strona takiej pozycji na starcie, może wreszcie zobaczymy prawdziwe wyprzedzania na trasie, może Kubica powalczy z Rosbergiem i Fischiellą
21. jaros69
Mnie dobiły wyniki kwalifikacji, bo patrzę na nie jak szary człek. Adamek i Gołota poprawili mi humor. Przypomniałem sobie jak potrafi "pomykać " Kubica i to mnie uspokoiło. Czekam na wyścig. Pozdrwaiam wszystkich.
22. Mati_f1
Z jednej strony fajnie, że BMW pokazało, że jest w stanie walczyć nawet z Ferrari (Nick), no ale już postawa Roberta pokazuje, że wyniki zespołu nie są regularne. BMW zdaża się wyprzedzić bolidu Ferrari i Maka, ale i przegrać z Renault, Williamsem czy Bed Bullem. Jednak mimo wszystko wolę, żeby od czasu do czasu gorzej poszło i później dużo lepiej niż przez cały sezon zajmować miejsca 5-6.
23. witek70
Na szczęście jest to tor, na któym zdecydowanie łatwiej wyprzedać niż chociażby w Monaco. Będzie ciekawie :) Chciałbym, aby to Ferrari zdominowało ten wyścig, bo zmniejszyłaby sie różnica w klasyfikcji. Wygląda jednak na to, że McLaren odjedzie reszcie. Jak tak dalej pójdzie będą nudy. Maki pierwsze, potem Ferrari, następnie BMW i goniąca ją reszta...
24. kiwi
Uważam że Robert na starcie powinien jechać na całym ogniu i ryzykować dużo. Dzięki Nickowi Ferrari tez nie powinno szybko uciekać i może być bardzo ciekawie. Gorzej z tymi ustawieniami. Może na dłuższych przejazdach bolid będzie się lepiej zachowywał. Maclareny maja swój świat.
25. zibi55
A ja czekam , kiedy wreszcie w kwalifikacjach sytuacja się odwróci - Robert będzie miał minimalną ilość paliwa , a Nickowi zatankują na FULL.
26. prema
nie znam się na tym sporcie zbyt dobrze, o tyle co śledzę serwisy, ale zrozumiałem że tutaj bardzo wiele czynników ma ogromne znaczenie. Czasem nie wystarcza ogromna kasa np toyota, czasem nie wystarcza ogromne doświadczenie renault. Myślę, że Robert trafił do doskonałego zespołu, znając Niemców, to oni mają wielką determinację w osiąganiu celu. Są systematyczni i dokładni, a to jak sądzę w tym sporcie ma decydujące znaczenie. Szarże ułańskie tak, ale one dają czasem efektowne zwycięstwo zawodnika, jednak sukces zespołu jest wynikiem przemyślanej taktyki długofalowej. A na razie zespół spełnia z nawiązką swoje założenia wieloletnie. Teraz musi się odnaleźć w tej sytuacji. Jeszcze trochę, jeśli uda im się umocnić 3 pozycję, to powoli zaczną myśleć o czymś więcej. Ci trochę lepsi mają więcej sukcesów i mają odrobinę lepsze bolidy (ale tylko odrobinę) i mogą sobie pozwolić na różne pomysły. Bmw walczy teraz o to by rzeczywiście stać się wielką siłą i to jest obliczone na wiele lat. Być może Robert ma szansę z nimi i osobiście za rok lub dwa wywalczyć mistrzostwo i może wieść prymat przez wiele lat, czemu nie.
27. prema
nie znam się na tym sporcie zbyt dobrze, o tyle co śledzę serwisy, ale zrozumiałem że tutaj bardzo wiele czynników ma ogromne znaczenie. Czasem nie wystarcza ogromna kasa np toyota, czasem nie wystarcza ogromne doświadczenie renault. Myślę, że Robert trafił do doskonałego zespołu, znając Niemców, to oni mają wielką determinację w osiąganiu celu. Są systematyczni i dokładni, a to jak sądzę w tym sporcie ma decydujące znaczenie. Szarże ułańskie tak, ale one dają czasem efektowne zwycięstwo zawodnika, jednak sukces zespołu jest wynikiem przemyślanej taktyki długofalowej. A na razie zespół spełnia z nawiązką swoje założenia wieloletnie. Teraz musi się odnaleźć w tej sytuacji. Jeszcze trochę, jeśli uda im się umocnić 3 pozycję, to powoli zaczną myśleć o czymś więcej. Ci trochę lepsi mają więcej sukcesów i mają odrobinę lepsze bolidy (ale tylko odrobinę) i mogą sobie pozwolić na różne pomysły. Bmw walczy teraz o to by rzeczywiście stać się wielką siłą i to jest obliczone na wiele lat. Być może Robert ma szansę z nimi i osobiście za rok lub dwa wywalczyć mistrzostwo i może wieść prymat przez wiele lat, czemu nie.
28. Jarkeczek
>2007-06-10 11:23:02 zibi55 (Host: *.gorzow.mm.pl)
A ja czekam , kiedy wreszcie w kwalifikacjach sytuacja się odwróci - Robert będzie miał minimalną ilość paliwa , a Nickowi zatankują na FULL.
Obawiam sie ze niedoczekasz sie. W Monaco przez pol transmisji komentatorzy mowili ze Kubica ma duzo wiecej paliwa niz Heilfield, a okazalo sie ze mieli tyle samo. Sa dwie mozliwosci, albo Robert jest kierowca nr 2 albo nie daje rady. Tez uwazam jak pare osob ze lepiej by bylo jakby do Renaulta przeszedl. Pozdrawiam
29. zu7
Jak dla mnie to co się dzieje z samochodem Kubicy nie jest naturalne. Zaczynam się przychylać do teorii spisku. Czemu bolid Heidfelda nie psuje się? Kilka wyścigów wcześniej mieliśmy podobną historię. Wystarczyło że Kubica przesiadł się do rezerwowego samochodu i już było lepiej. Znowu gdy Kubica jest lepszy w treningach i kwalifikacjach to taktyka sprawia że ma małe szanse - tak było w Monaco gdzie ewidentnie Kubica miał po prostu przyjechać za Heidfeldem i tak by się stało gdyby nie jego świetna jazda po zjeździe Hondy. A i tak nagle gdy miał za plecami Heidfelda zepsuła mu się trakcja. Nie wierzę w nierówną jazdę Kubicy bo nie widać tego u innych kierowców - ich osiągi są dość stabilne. I jeszcze jedno sam Kubica kiedyś jeżdżąc jeszcze w jakiś niższej klasie wyścigowej powiedział że to specyficzny sport. Że są różne naciski, miał chyba wtedy na myśli jakiś włochów, dość otwarcie zasugerował nieczystą grę.
30. Mati_f1
Prema ja jednak jak pisałem wcześnie wolałbym jakąś choćby jedną piękną "szarżę ułańską" w sezonie niż 17 wyścigów na 5-6 miejscu.
31. barteks2
A MNIE CIEKAWI DLACZEGO KUBICA MA JECHAĆ NA 1 PITSTOP, SKORO WYRAŹNIE POWIEDZIAŁ PO GP MONACO, ŻE TA STRATEGIA SIE NIE SPRAWDZIŁA.... CZEKAM TERAZ NA STUDIO W POLSACIE PRZED GP... MOZE WTEDY OJCIEC ROBERTA POWIE COS CIEKAWEGO.... :)
32. barteks2
Jarkeczek: nie masz racji, Kubica na poczatku wyscigu w Monaco mial o wiele ciezszy bolid od Heidfelda, zjechał na pitstop kilkanaście okrążeń później niż Heidfeld...
33. lba
Hej! Faktycznie Heidfeld miał mniej paliwa w Monaco, ale też pojechał wyścig na taktykę 1 pit-stop, co oznacza, że też nie miał go aż tak mało. Ale Robert okazał się w wyścigu lepszy. Tym razem moje rokowania nie są aż tak pozytywne, tym bardziej, że sam Robert przyznaje, że ma problemy z bolidem a to może oznaczać, że nie będzie mógł jechać w pełni koncentrując się tylko na swojej technice. Dodatkowo te nieco wolniejsze bolidy przed nim... ale może coś się uda w końcu w Kanadzie można wyprzedzać.;-)) W każdym razie trzymam kciuki i już nie mogę się doczekać wyścigu.
34. leon2304
Hamilton nie wytrzyma ciśnienia naciskany przez Alonso i sie rozpieprzy na "ścianie mistrzów"
35. Czesio
Ja myślę że Kubica dużo może zyskać na tym, że Gilles Villeneuve to dość trudny tor - przekonaliśmy się o tym wczoraj na treningu i kwalifikacjach, mało kto mógł sie utrzymać na torze przez cały czas, ścinali nawet najlepsi. Moim zdaniem sporo kierowców go nie ukończy co może wiązać się z kilkukrotnym wyjechaniem samochodu bezpieczeństwa...może to trochę przesadzone rozumowanie, ale trzeba przyznać że w takiej sytuacji kierowcy jadący na mniejszą liczbę pit-stopów mają lekką przewagę...
36. zawit1
Według mnie Robert sobie powinien poradzić. On jest świetnym kierowcą i pokazywał to w wyścigach, że z nie najlepszym bolidem potrafi jechać dobrze. A co do Heidfelda to wydaje mi się że uderzy w ścianę mistrzów bo na treningach miał kłopoty. Massa i Raikkonen wjeżdżali na trawę po wyjechaniu z prostej start/meta. Jeżeli w wyścigu będą wjeżdżać na trawę to stracą dużo czasu.
37. ziutek
Heidfeld też wjeżdżał... Kubica będzie piąty.
38. Ayrtonsenna
W dzisiejszym wyścigu Robert może powalczyć jedynie o miejsce szóste. Najważniejsza rzecz to taka, że nie jest z przodu. Mclareny szybko odjadą, Heidfeld będzie próbował je gonić będąc jednocześnie popychany przez oba Ferrari. A Kubicy pozostanie walczyć z Webberem i Rosbergiem. I nie wierzmy w jakiekolwiek defekty na czele stawki bo ich po prostu nie bedzie. Defekt moze dotyczc jedynie Kubicy, ktory ma ostatnio powazne problemy z ustawieniem bolidu.
39. Ktm21
Robert ma ciężkie chwile?Od samego początku w BMW Kubica ma ciężkie chwile tylko nie może w prost tego powiedziec--nie dają mu rozwinąc skrzydeł i tak będzie cały czas!!!.Mogę się założyć----bo to jednak Niemcy a on Polak-amen......
40. miszczuk12
Jak myślicie na ile pit-stopów pojedzie Robert a na ile Nick?? Ja myślę że Robert na 1 albo 2 a Nick to raczej na 3(musiał mieć strasznie mało paliwa skoro wyprzedził ferrari!).
41. olsza
"Robert Kubica probably has more fuel than Heidfeld, and was eighth for BMW Sauber on 1m 16.955s. The fifth row belongs to Giancarlo Fisichella on 1m 17.229s for Renault, and Jarno Trulli on 1m 17.747s for Toyota."
to komentarz ze strony oficjalnej f1. nie ma co trzeba czekać do wyscigu:)
42. glider
Robert pojedzie co najmniej na 2 pit-stopy. Nick myślę że też. Taktyka na jeden pit-stop nie zda egaminu bo nawet w przypadku pojawienia się SC to tego wyścigu miękkie opony nie wytrzymają.
43. glider
Robert pojedzie co najmniej na 2 pit-stopy. Nick myślę że też. Taktyka na jeden pit-stop nie zda egaminu bo nawet w przypadku pojawienia się SC to tego wyścigu miękkie opony nie wytrzymają.
44. glider
Robert pojedzie co najmniej na 2 pit-stopy. Nick myślę że też. Taktyka na jeden pit-stop nie zda egaminu bo nawet w przypadku pojawienia się SC to tego wyścigu miękkie opony nie wytrzymają.
45. glider
Co do możliwości wystąpienia defektu McLaren lub Ferrari to zgodzę się z Ayrtonsenna jednak należy że z przodu bedzie ostra walka Alonso Hamilton (bedą musieli ich uspokajać) ambitny Massa i Raikkonen który musi powalczyć w Montrealu żeby się jeszcze liczyć w stawce. Taka sytuacja plus sciana mistrzów tworzy niebezpieczną mieszankę
46. Alakhai
ja jednak myślę że rzeczywiście Kubica nie zdążył sobie ustawić bolidu pod kątem tego wyścigu , stąd wcale nie będzie jechał na mniej pit stopów niż Hei , zastanawiam sie nawet czy nie pojedzie od razu na miękkiej mieszance , żeby jak najlepszy mieć start
co sie stanie czas pokaże , ale cały czas jakoś przeboleć nie mogę że tak daleko jest Kubica w porównaniu do Hei
47. skoczek
A ja uważam,że BMW zaryzykowało.Ponieważ Robert nie uzyskiwał dobrych czasów na pojedynczych okrążeniach-Wielki Mario być może liczy na równą i w miarę spokojną jazdę na jak najmniejszą liczbę pit-stopów.Z różnych wypowiedzi na temat toru w Montrealu widzę,że w czasie wyścigu mogą dziać się bardzo ciekawe żeczy i nieco wolniejsza ale systematyczna jazda może również prowadzic do dobrego wyniku.
48. krys
HEI jedzie na 3 a KUB na 2 pity
49. barteks2
Skad wiesz krys?
50. Marti
Niepokojący jest fakt, że prawie zawsze coś jest nie w porządku z bolidem Roberta. Jak nie skrzynia biegów, to hamulce lub nieodpowiedni balans. Ciekawe, kiedy wreszcie skończą się te usterki. www.robertkubica.blog.onet.pl
51. Tanis
Mam pytanie do madrzejszych ode mnie - czy jest szansa by ustawienia bolidu Roberta mogły być poprawione jeszcze teraz po kwalifikacjach, a przed wyścigiem ? Chodzi mi o to czy doświadczenia z kwalifikacji mogąmieć jeszce wpływ na jakieś zmiany set up ?
52. Kadet
Wg mnie jeszcze można grzebać, ale nie oto chodzi - wszystko powinno być ustawione przed wyścigiem!!! MSZ Nikt Nie Będzie jechał na 3-stopy.
53. walerus
pechowy weekend niestety.... na szczęście jest cały i zdrowy!
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz