Mercedes AMG Petronas Formula 1 Team
Zespół Mercedes w poniedziałek poinformował, że od sezonu 2012 jego pełna nazwa będzie brzmiała: „Mercedes AMG Petronas Formula 1 Team”.„Nasza nowa nazwa zespołu łączy dumne tradycje AMG oraz Srebrnych Strzał Mercedes-Benz w królowej sportów motorowych” mówił Norbert Haug, dyrektor ds. sportów motorowych Mercedesa.
„Te trzy litery są synonimem najwyższej technologii, sportowych osiągów i emocji, a ten krok jest kolejną silną oznaką strategicznego przywiązania Mercedes-Benz do Formuły 1. 16 z 24 kierowców w stawce, którzy brali udział w finałowym wyścigu o Grand Prix Brazylii są, lub byli, związani z marką Mercedes-Benz.”
„Dodatkowo oprócz roli związanej z zespołem, nasze przywiązanie do Formuły 1 dotyczy także programu klienckich silników oraz zaopatrzenie w oficjalne samochody bezpieczeństwa oraz samochody medyczne.”
komentarze
1. sly1234
No i sianko , no i sianko. Niech przełoży sie to na osiągi i pkt
2. sebekorzel
Nareszcie
3. matey89
myślę że to zabieg pod kątem 2013 roku, bo w przyszłym roku prace nad silnikami są zamrożone. A jak wiemy w 2013 będą silniki 1.6 V6 no a firma AMG ma spore doswieczenie w modyfikowaniu małych pojemności
4. Grzesio22
Osiągi powinny byc lepsze niż w tym sezonie
5. Orlo
Srebrne Strzały - SS i wszystko jasne...
6. athelas
3. Jeśli już to 2014.
Taki tam marketing. Nie przywiązywałbym dużej wagi... Mi się skojarzyło bardziej, że zrezygnowali z dopisku GP, który łączył ten team z Brawn GP :) Ale to pewnie bez znaczenia, tak mi się nasunęło.
7. F1fan21
Wszystko wskazuje na to, że Mercedes zdobędzie tytuł w 2012 i zaczną dominowac innych
8. be_rcik
@F1fan21
Odważne, rzekłbym - wizjonerskie.
Postaw milion u buka, staniesz się też bogatym. Chyba że przewidujesz koniec świata i wtedy się nie opłaca.
9. Marti
Nazwa nazwą, kasa kasą, ale progresu trzeba :)
10. zx74yu
@7 ta dzięki nazwie nagle zaczną szybciej jeździć
11. pjc
@zx74yu ale dzięki Brawnowi & spółce z pewnością.
Pokażę Ci to w ten sposób, bardzo klarowny:
Bennetton - przyjście Brawna, 3lata - mistrzostwo i to podwójne.
Ferrari - przyjście Brawna, 3 lata - mistrzostwo konstruktorów a potem pasmo sukcesów.
Honda - przyjście Brawna, 2 lata - podwójne mistrzostwo już pod szyldem Brawn GP.
Wygląda na to,że przyszły rok będzie tym mistrzowskim. Przynajmniej w/w cykl tak mniej więcej by wskazywał :).
12. 6q47
@pjc
ja bym się jednak obawiał o czynniki "psujące" myśl inżynierską...
13. zbi
Dobrze ..to przyciągnie więcej sponsorów .
14. Filmmusic90
Oto jak szybki nadal jest Michael Schumacher: http:// www.youtube.com/watch?v=ETc22AY_zCI
15. Krzysztof-n
AMG mogło by popsuć sobie markę marnymi wynikami Mercedesa w 2012 więc musi być coś na rzeczy, że zaryzykowali nazwą, Chyba, że AMG jest na tyle zależne od Mercedesa iż decyzja przyszła " z góry " (jakiś napalony prezes) i nie mieli nic do powiedzenia. Zobaczymy, bo czwarte miejsce nie mówi nic nadzwyczajnego o marce takiej jak Mercedes czy AMG.
16. Filmmusic90
Podczas Race of Champions 2011 42-letni Schumacher najpierw rozbił o ponad sekundę wicemistrza świata Jensona Buttona, by później w zupełnie innym aucie ograc o 1,5 sekundy niejakiego Sebastiana Vettela. Teraz wszystko w rękach inżynierów Mercedesa. Wystarczy bolid o pół sekundy wolniejszy od red-Bulla i będzie wyrównana walka.
17. cellam
i tu nasuwa się myśl gdyby szumi jeździł w Ferrari
18. zbynek
16. A przypadkiem Schumacher nie przegral z Pietrowem? Bo cos mi sie tak o uszy obilo.
19. F1fan21
Jeśli Mercedes miałby dominowac w przyszłym roku, kierowcą który zdobyłby Nico Rosberg, więc niewiem czemu wplątaliście Schumachera.
Jedyną przeszkodą dla Mercedesea, może Adrian Newey.
20. tmkwol
"A przypadkiem Schumacher nie przegral z Pietrowem? Bo cos mi sie tak o uszy obilo."
A wiadomo, że Pietrowa regularnie objeżdża RK więc on byłby z nich wszystkich najszybszy :) mam nadzieję że niedługo wróci i tak zrobi
21. melo
@3.matey89 Marka AMG to będzie tylko relkamowy napis, Mercedes nie produkuje silników F1, Mercedes te silniki kupuje od firmy Ilmor Motor a odpowiednia opłata (kontrakt) pozwala Mercedesowi umieścic na nim swoje logo dla reklamowania się jako zostawcy. Tak samo jest z Renaultem , krówy kupuje silniki F1 od firmy Mecachrome w ten sam sposób. Przykładowo nawet Honda kupowała silniki F1 od firmy Judd. Więc juz mnie zaczyna śmieszyc jak ludzie nie znający tematu bedą wypisywac ze teraz AMG będzie tuningowało silnik F1 mercedesowi. Mercedes ani Renault nie są producentami silników F1
22. melo
Mercedes z AMG jak i Renault to świecie silników F1 są tylko reklamowymi napisami- marketing, silniki konstruuje i produkuje ktoś inny, firmy wyżej wymienione, tym firmom jesli chodzi o silniki wyczynowe. Mercedes z AMG i Renaultem na czele mogli by co najwyżej hale produkcujne posprzątac takim firmom jak Mecachrome lub Ilmor Motor
23. hotshots
21. melo/22. melo
Nie siej "popeliny" swoimi textami - żeby mieć własne silniki/wg własnych koncepcji,wystarczy umowa z jakąkolwiek firmą produkcyjno-inżynierską.....albo po prostu kupić sobie taką firmę lub udziały.
I tak jest w obu wypadkach i dalej są to silniki Renault czy Merca (ich idea/projekt) wykonane przez wysoko wyspecjalizowaną firmę zewnętrzną .
24. jenks
melo ,a ferrari robi samo,czy tez kupuje?
25. jar188
@22. melo, Co jakiś czas pojawiasz się z tymi swoimi "teoriami" i za każdym razem ludzie jak np: @23. hotshots tłumaczą Ci jak jest.
Nie wiem czy ty już żadnych wiadomości nie jesteś w stanie przyswoić, to takie trudne zrozumieć to co Ci ludzie piszą?
26. melo
23. hotshots . To nie sa popeliny tylko fakty,
24 jenkes. Ferrari konstruuje u produkuje samo dla siebie
25. To nie są moje teorie, tylko zaobserwowane fakty , w latach 2006 i 2007 pracowałem we francji w mieście Aubigny sur Nere w firmie Mecachrome, wuęc nie są to teorie tylko zycie;) pozdro
27. jar188
@11. pjc, Coś w tym jest , Button w jednym z wywiadów powiedział, że "Mercedes pół sezonu przygotowywał się do 2012 (tak jak wtedy gdy zdobył majstra)" z drugiej strony mieli wtedy nieporównywalnie większy budżet. a RBR zaczynało dopiero swoją hegemonię w F1.
Nie sądzę, żeby Mercedesowi udało się zrobić aż tak duży progres żeby przegonić RBR, liczyłbym raczej na to że uda się im powalczyć o podia i może jakieś wygrane.
Z drugiej strony jeżeli stawka nam się wyrówna to pomimo szybkości RBR naciskany i mniej pewny siebie Vettel może zacząć popełniać błędy z sezonu 2010 co pozwoli innym zespołom włączyć się do walki o majstra. Pożyjemy zobaczymy.
28. melo
Nie rozumiecie biznesu i marketingu. I właśnie taka ma byc zebyście tak mysleli jak myslnicie, ze renault i mercedes są producentami bo oni się maja reklamować i opinia publiczna ma ich kojarzyc jako dostawców silników F1, niestety faktycznym dostawcą jest ktoś inny a miano dostawcy Merc i Renault poprostu sobie kupuje za odpowiednia kase. Pozdro.
29. jar188
@26. melo, Ja już znam dokładnie historię twojej pracy bo powtarzasz się z tym za każdym razem gdy jest poruszany temat silników i naprawdę nie musisz kolejny raz się chwalić bo ani nie ma czym ani nic to nie zmienia w sprawie faktów a te są jasne i oczywiste dla wszystkich oprócz Ciebie.
Silniki Renault projektowane są przez nich a nie przez Mecachrome.
30. melo
29 . Nie chwale sie, bo nie mam w tym zadnego celu. To ze tam pracowałem to pisze juz tylko w osteteczności jak zostane po raz któryś zbluzgany, żeby przedstawic konkretny argument. Poprostu nie lubie niewiedzy wśrod kibiców, zasze chce mi sie smiac jak kolejny raz mnie bluzgają. Zaczeło mnie to bawić. Ale juz temat silników postanowiłem skonczyc, raz na zawsze. Lepiej dla mnie i dla Was;)
31. melo
http://www.f1wm.pl/php/news_id-7229.html
32. jar188
@melo, Czy ty rozróżniasz pojęcia "projektować" i "produkować" ?
Bo odnoszę wrażanie , że chyba nie, ale takich podstawowych rzeczy nie zamierzam Ci tłumaczyć.
33. melo
Właśnie problem polega na tym że Mecachrome PROJEKTUJE i PRODUKUJE jednostki F1 jak również do GP2 i zaskocze cię jeszcze. Również dla LeMans dla Peugeota, oraz wyczynowe torowe silniki dla Porshe, oprócz tego Nascar, dalej nie chce mi się juz wymieniac. A Wy bluzgajcie dalej;)
34. melo
jjar188 W artykule Produkuje=Projektuje. Wyobraż sobie że ogólnie w przemysle słowo PRODUKUJE oznacza full serwis - czyli projekt- wykonanie- testowanie. Czym ty sie zajmujesz w pracy ze tego nie jestes w stanie zrozumiec?
35. melo
jar188 Pozdrówy dla Ciebie, ale nudzą już mnie te tematy, po co wogóle zawsze zaczynam z tymi silnikami. Stop koniec. Jak sie kiedys jeszcze odezwe na temat silników to niech admin wywala wpisy, proszę panie admin;) Pozdro wszystkim, zdaje sie ze robert ma urodziny w tym tyg;)
36. porhe
33. melo, Najnowsza odsłona Spydera RS była wykonana od projektu po budowę jednostki napędowej przez Porsche. Część pracy mogła zostać przeniesiona na podwykonawców, ale przecież tym się zajmują. Więc nie wprowadzają w błąd.
37. melo
@36 Zgadzam się silnik do Spydera był wykonany przez Porshe w niemczech. Oczywiście że Porsche nie wszystkie silniki zamawia w Mecachrome, znaczna część silników w samochodach Porsche ścigających sie na torach to produkt Mecachrome, napewno w Le Mans co do reszty to nie jestem pewien które dokładnie serie. Natomiast każdy silnik w drogowym Porsche to produkt wykonany od a do z w rodzimej firmie Porsche.
38. melo
Odrazu zaznaczam, żeby czytający wiedzieli że Wyczynaowe Porsche, czyli takie ścigające sie na torach, nie ma nic wspólnego z drogowym Porsche , które przemieszcza sie na zwykłych ulicach. Jedyne co maja wspólnego to podobny wygląd i nazwa. A cała specyfikacja techniczna z silnikiem razem to dwie rózne bajki, całkowicie inne rzeczy. Tak samo jak citroen z ulicy nie ma nic wspólnego z citroenem w tras rajdowych . Co niestety nie wszyscy kumaja. W samochodach wyczynowych , czyli takich z tras rajdowym lub z torów , stosowane sa silniki kupowane u specjalistycznych firm, a napis np Porshe na tym silniku to tylko reklama, podobnie naja sie inne czesci mechaniczne w tych samochodach. To jest zlepek produktów firm specjalistycznych o których kowalski nic nie wie i po co ma wiedziec jak nic u nich nie kupi , to jest inny rynek.
39. luka55
melo Przeczytałem wszystkie powyższe posty i powiem od razu, nie mam zamiaru rzucać się na Ciebie , dlaczego ? Bo po pierwsze wiele z tych rzeczy o których mówisz mogą być po prostu prawdą a po drugie nie mam 100 % argumentów aby obalać twoje tezy. Chociaż myślę że w tej kwestii ty też nie posiadasz 100 % argumentów na obronę swoich. Ciągle pozostaje ta nutka niepewności. W wiele rzeczy o których tu napisałeś jestem w stanie uwierzyć tym bardziej że legitymujesz sie pracą w wspomnianej przez Ciebie firmie czego ja nie odbieram jako przechwalanie ;)
Niemniej pewne fakty pominąłeś a w niektórych miejscach przesadziłeś. Już wyjaśniam.
Bardziej sie skupie na Mercedesie i firmie Ilmor Motor niż na Mecachrome i Renault .
I tak jeśli chodzi o Mercedesa to pomijasz fakt że dostarczał on silniki do F1 zanim firma Ilmor Motor powstała ! ! !
Druga rzecz to też raczej doszukałem się informacji że firmy te ( szczególnie mam tu na myśli Mercedes & Ilmor ) wykonują ,,fizycznie' projekty które przygotowują odpowiednio Mercedes i Renault . Chociaż nie mówię że tak na pewno jest bo może być tak jak Ty mówisz że może tak mamy myśleć . Niemniej powtórzę Mercedes dostarczał silników zanim Ilmor powstał dlatego jestem w stanie uwierzyć że to Mercedes projektuje a znajduje podwykonawców specjalizujących się w tej dziedzinie do realizacji swoich projektów.
No i na koniec jeszcze jedna sprawa która mnie troszkę ,,ruszyła' ;). Trochę brednie piszesz że takie firmy jak Renault a tym bardziej Mercedes mogłyby sprzątać hale tym firmom Ilmor czy Mecachrome. No trochę zejdźmy na ziemie . Mercedes to jest potęga o niesamowitym budżecie i wielce zasłużona dla świata motoryzacji od zarania dziejów. A ponadto jeśli założymy że masz rację że tylko np. Mercedes robi sobie reklame na takim silniku odpowiednio za to płacąc to odpowiedz jest chyba ,,jasna i klarowna kto tu komu buty czyści ' ;) lub inaczej kto tu na kogo haruje. Pozdrawiam
40. Skoczek130
AMG to ważna skrót dla Mercedesa. Właściwie jest nadrzędną jego częścią! W końcu to skróty dwóch założyciela oraz miejsca powstania firmy! Trzeba pielęgnowac legendę. :)) Co do formy Mercedesa, powinni byc mocni w 2012 roku. Przeżyli dwa sezony, w którym się rozwijali (nie bierzcie pod uwagę 2009 roku!). Jestem pewien, że już w niedalekiej przyszłości będą walczyc w ścisłej czołówce! :))
41. jar188
@melo, Po pierwsze nikt tutaj nie bluzga, więc się uspokój, po drugie z tego co zauważyłem to ty zawsze poruszasz temat silników chwaląc się pracą w Mecachrome, nie napiszę co myślę o takim notorycznym chwaleniu się, po trzecie, już wiele osób tłumaczyło ci i udowadniało, że silniki są projektowane w Viry-Châtillon w biurze Renault Sport.
Weź sobie wpisz na YT Renault Viry-Châtillon i pooglądaj filmy może obraz przemówi ci do rozsądku skoro słowa nie potrafią. I przestań pisać brednie!!!
42. luka55
melo Aha jeszcze zapomniałem o jednym . Od kilku ładnych lat Mercedes jest właścicielem firmy Ilmor Motor , zwyczajnie ją wykupił. Czyli teoria o czyszczeniu hal obalona , ale nie miej mi tego za złe ;) Po prostu akurat te kwestie chyba źle ująłeś. Jeszcze raz pozdrawiam
43. F1fan21
hahahahahaha!! melo nie obchodzi mnie gdzie pracowałeś, ale wiadome jest że Mercedes projektuje swoje silniki na 100%, ponieważ w pobliżu ich bazy w Brakley znajduje się Mercedes-Benz High Performance Engines. Ilmor już nie istnieje, ponieważ Mercedes wykupił całą firmę.
W przypadku Coswortha - oni też projektują i produkują silniki.
W przypadku Ferrari - tak samo. Projektują i produkują jednostki napędowe
A niewiem jak jest w przypadku Renault, ale wydaje mi się, że to Renault jest odpowiedzialne za silinki, ponieważ to oni chcieli zmian, bo nie mieli kasy. Gdyby to Mecachrome było odpowiedzialne za silinki, nie mieliby problemu
44. hotshots
@melo
Gdzie sie mieści i jak nazywa firma wykonująca usługę od A do Z opracowaną przez zleceniodawcę ma jakieś znaczenie ?
Czy trzeba uruchamiać dodatkowy dział produkcyjno/sportowy jak Ferrari ?
Nie !
"......żeby mieć własne silniki/wg własnych koncepcji,wystarczy umowa z jakąkolwiek firmą produkcyjno-inżynierską.....albo po prostu kupić sobie taką firmę lub udziały.
I tak jest w obu wypadkach i dalej są to silniki Renault czy Merca (ich idea/projekt) wykonane przez wysoko wyspecjalizowaną firmę zewnętrzną
45. GrzeSzNY
nie znam sie na silnikach ale melo brzmi dla mnie najrozsadniej a reszta to troche w upartego idzie.
46. melo
@41 jar188. Widziałem ten filmik juz dawno temu, wiem o którym filmie mówisz. Tylko nie wiesz ze ten filmik ma promowac renaulta jako dostawcę F1, a zdjęcia z biur konstrukcyjnych na tym filmiku, co cóz nie wszystkie są z Viry, ogólnie filmik nie przedstawiał miejsc tylko z Viry, sa tez tam ujęcia z Mecachrome. Zapewniam Cię że obecny silnik F1 RS27 "Renault" to projekt Mecachrome w Aubigny sur Nere. Nawiasem mówiąz Viry to przedmieście paryża, Renault sport ma tam siedzibe przy plocie autostrady A6 od stronu poludniowej do Paryża, projektowali tam różne rzeczy jako renault Sport ale nie były to silniki F1
@39 Luka55 Tak Mercedes wykupił jakąś część udziałów w Ilmor, ale silniki to cały czas mysl techniczna ludzi z ilmor motor , mimo to ze merc posiada troche akcji tej firmy, nie ma tam mysli technicznej mercedesa.
@ F1fan21 Cosworth to tez jedna ze specjalistycznych firm, podobnie jak mecachrome lub ilmor, jednak działaja oni pod swoją nazwą, nie sprzedają produktów innym firmom w f1, natomiast w rajdach już tak, Rajdowe Fordy Focusy WRC napedzane są silnikami od Coswortha, mimo ze pisze na tych silnikach ford. Dawniej był nawet taki samochód rajdowy jak Ford escort-coswortf, nawiasem mówiąc niezła rakieta;)
47. melo
Pamiętacie.Było to chyba w roku 2009 kiedy został ogłoszony przetarg na jeden standardowy silnik F1,. Zobaczcie kto wtedy stanął do przetargu, mianowicie były to cztery firmy- Cosworth, Mecachrome, Ilmor Motor, Judd, Zytek, same firmy specjalistyczne. Dlaczego do przetargu nie staną Renault, lub Mercedes, skoro według was mają swoje projekty silników F1? Własnie niestety nie mają i na liście przetargowej sie nie pojawili, bo nie mieli z czym. Ferreri nie stanęło do przetargu bo oni odrazu przedstawili w tej sprawie swoje stanowisko ze nie zamierzaja korzystac ze standaryzacji silników i mimo wszystko produkują swoja jednostkę F1 dla swojego uzytku, innaczej opuszczają ten sport.
48. melo
pamietacie wiadomość która mówiła że Mecachrome miało się wycofać z F1, uzasadnili to tym że padli ofiarą zamrożenia rozwoju silników, przez co ich biura konstrukcyjne działu F1 nie mają pracy, a są kosztowne w utrzymaniu. Gdyby tylko wykonywali fizycznie silnik sprawa zamrozenia by ich nie dotyczyła, był by to wtedy problem Renaulta, a okazało sie ze Mecachrome sie skarzy ze jego biura konstrukcyjne są niewykorzystywane. Naszczęscie jakoś sie dogadali i są dalej w sporcie F1. Teraz na "deskach kreślarskich biur Mecachrome jest silnik F1 1.6 V6 Turbo i ponoć są z niego bardzo zadowoleni, ale nie wiadoma czy będzie on występował pod nazwą Renault, ponieważ romans renaulta z F1 przezywa kryzys i jesli kontrakt sie skonczy między renaultem a Mecachrome, to mozemy sie spodziewać innej nazwy, być może nazwa Mecachrome F1 jak było to w 98 roku, williams miał wtedy silmik Mecachrome z rodowitą nazwą firmy.
49. melo
Ale jeśli mimo wszystko renault będzie chciał za wszelką cenę utrzymać status dostawcy silników F1 to pewnie wykupi od mecachrome taki przywilej i przedłuzy kontrakt. Nic nie wiadomo jak sie dalej potoczy nazwie renault w biznesie F1
50. melo
jar188 wejdź na mecachrome.com wybierz english wersion, u góry kliknij na "Locations" pózniej z boku kliknij na Aubigny sur Nere i pojawi sie siedziba firmy i pod obrazkiem przeczytaj, w kilku punktach pisze czym sie zajmują. Mecachrome ma kilka siedzib we francji i kanadzie.
51. melo
F1fan21. Ze względów biznesowych na niektórych płaszczyznach biznesowych Mercedesa i ilmora łączy sie w jedna firmę bo Merc wykupil udziały w Ilmor, nie mniej jednak pomijając te biznesowe zagrywki Ilmor działa dalej osobno od Mercedesa jako Ilmor Motor, niedawno nawet staneli do przetargu na standardowy silnik f1 pod nazwą Ilmor Motor i nawet byli bliscy wygrania przetargu. Myśl techniczna dla silników F1 to cały czas ścisły zespol z Ilmor Motor, Mercedes nie wnosi tam zadnej myśli technicznej.
52. melo
jar188 jeśli juz tam wejdziesz to pod zdjęciem bedziesz miał miedzy innymi punkty
- "Desing & production F1 engines"
- "Design & productions GP2 engines"
53. melo
Chłopaki wcześnie wstaje co nie?;) Pozdro wszystkim i miłego dnia życze;)
54. melo
jar188 sorki przed kliknięciem "Aubigny sur Nere" kliknij z boku "France" bo to siedziba we Francji. Juz spadam, narka
55. porhe
37, 38 melo Np. jakie silniki są produktami innych firm? Ostatnim ścigającym się prototypem Porsche był właśnie Spyder RS, który odniósł sukcesy w różnych wyścigach LM24 - 2008 i 2009 zajął pierwsze miejsce w swojej kategorii, a jednostka napędowa jest ta sama, jedynie moce mogły ulegać zmianą względem przepisów. Obecnie na arenie LM24 jest model 911 GT3 RSR, więc o co chodzi? chyba że myślisz, że silnik w tym modele jest jednostką inne firmę, więc przedstaw jakiś dowód na swoje teorie, może ja się mylę. W niedalekiej przyszłości zobaczymy 918 rsr, silnik wysokoobrotowe V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 3,4 litrów z wyścigowego Spydera RS, który ewoluował i był rozwijany pod okiem specjalistów Porsche, również 6-biegowa sekwencyjna skrzynia została zaadoptowana ze Spydera RS. Tak jak napisałem wcześniej możliwe, że niektóre podzespoły czy też prace spadają pod wykonawców, bo to jest rzecz normalna i nie oznacza, że jeśli nawet jednostka napędowa jest składany np. po za siedzibą firmy to jest silnikiem tej firmy która go wykonuje. Porsche ma ogromne doświadczenie w budowaniu silników, to inni mogli uczyć się od nich, wystarczy spojrzeć na lata 70 - 80 i ich wkład w rozwój jednostek turbodoładowanych. Zresztą od samego początku mają na swoim końce wiele udanych projektów jak i innowacji, a że jest to forum o F1 to warto przypomnieć silnik TAG-McLaren. Porsche 956 już bodajże 1983 roku było środowiskiem testowym dla tej jednostki, która odniosła spektakularne zwycięstwa, również w tym roku zaprezentowano skrzynie dwu-sprzęgłową PDK a w 1985 ją zastosowano, rozwiązanie jak dziś popularne. Wiadomo, że samochody startujące w wyścigach czy rajdach to nie r.te same, które jeżdżą po naszych drogach(chociaż mogę podać kilka przykładów, gdzie prawie całe projekty samochód zostały przenoszone na drogi publiczne z toru wyścigowego) , ale mylisz się, że nie wykorzystywano silników czy rozwiązań stosowanych w sporcie na potrzeby przemysłu motoryzacyjnego. Wyścigi przyczyniły się do rozwoju niektórych rozwiązań oraz innowacji jak i na odwrót. Mercedes w latach 50 był jednym z prekursorów rozwoju silników wyczynowych, zostało wdrążane kilka ważnych innowacji jak bezpośredni wtrysk paliwa z desmodromicznymi zaworami w bolidzie formuły. A na podstawie tego bolidu powstał jeden z legendarnych Mercedesów czyli model 300slr, który ścigał się w wyścigach długodystansowych. Silnik jak i sam samochód był dziełem sztuki, jednostka została podana modyfikacji powiększona do 3 litrów, a do jego budowy zastosowano materiał siluminu wyciągając z niego 340KM!!! bez doładowania. Głównym przeznaczenie tego modelu były wyścigi długodystansowe, gdzie oprócz prędkości liczy się wytrzymałość i niezawodność jednostki, którą przed wyścigiem podawano bardzo intensywnym testom wytrzymałościowym. Rozwiązanie wtrysku przyczyniło się do rozwoju zarówno jednostek wyczynowych jak i w produkcji samochód cywilnych. Nawet w niektórych najnowszych, sportowych, samochodach osobowych stosuje się jednostki przeniesione z wyścigów długodystansowych(tez mogę podać przykład) jak i inne systemy, które pozwalają bezpieczniej podróżować, zużywać mniej paliwa oraz być jeszcze bardziej wydajne. Wracając do Porsche w/g mnie to nie jest tak do końca jak mówisz, oni mają swoje placówki techniczne, swój tor testowy, oraz swoich inżynierów, którzy umią zaprojektować najlepsze silniki i uwadniając to wiele razy, a nie przylepiać jak to nazwałeś znaczków.
56. porhe
Zapomniałem dodać, że RS Spyder startujący w 2008-2009, czyli również w LM24 to ten który powstał od 2007 roku, czyli od początku do końca, począwszy od elektryki, hydrauliki, a kończąc na nadwoziu i silniku został opracowany przez Porsche.
57. jar188
@melo
"Od 1979 roku Mecachrome jest powiązane z Renault Sport.
Od 1983 roku Renault rozpoczęło dostarczanie swoich silników innym zespołom. Mecachrome było odpowiedzialne za przygotowanie silników Renault dla zespołów "klienckich" (np. Lotusa w 1983 roku czy Ligiera rok później). W 1985 roku Renault wycofało się z Formuły 1 jako konstruktor, a w 1987 – jako dostawca silników. W roku 1989 nastąpił powrót Renault w charakterze dostawcy silników (dla zespołu Williams, dla Ligiera od 1992 roku); Mecachrome ponownie powierzono zadanie przygotowania silników.
Silniki Renault napędzające Williamsy i Benettony zdobyły sześć tytułów Mistrza Świata Konstruktorów z rzędu (w latach 1992–1997), a pięć tytułów wśród kierowców: Nigel Mansell (1992), Alain Prost (1993), Michael Schumacher (1995), Damon Hill (1996) i Jacques Villeneuve (1997).
W 1995 roku w miejsce Ligiera zespołem korzystającym obok Williamsa z silników Renault został Benetton. W 1996 roku firma Renault została sprywatyzowana, wtedy też ogłosiła wycofanie się z Formuły 1 po sezonie 1997. By uniknąć protestu ze strony akcjonariuszy w sprawie kosztów rozwoju silników, Mecachrome zgodziło się zapłacić Renault za prace rozwojowe, by kontynuować powiązania tych firm. W 1998 roku silniki dostarczane Williamsowi nosiły nazwę Mecachrome, a Benettonowi – Playlife.
W 1998 firma Flavio Briatore, Super Performance Engineering Competition, podpisała umowę z Mecachrome, obowiązującą od sezonu 1999. Silniki zostały zakupione od Mecachrome i przemianowane na Supertec. Korzystały z nich w 1999 roku Williams i BAR, a w 2000 Arrows.
W 2001 roku Renault powróciło do Formuły 1 poprzez wykupienie Benettona. Także od 2001 roku do Formuły 1 wróciła nazwa Renault (w charakterze dostawcy silników, rok później przywrócono do życia zespół wyścigowy). Charakter współpracy między Renault i Mecachrome nie zmienił się:
Renault było odpowiedzialne za projekt, a Mecachrome za montaż.
Renault zdobyło tytuły mistrzowskie w klasyfikacji kierowców i konstruktorów w latach 2005 i 2006, a wyczyn ten powtórzył w 2010 roku korzystający z silników Renault Red Bull."
58. jar188
@melo I jeszcze jedno, Mecachrome chciał się wycofać z F1 bo najzwyczajniej w świecie Renault chciało przejąć całkowita kontrolę nad sinikami, włącznie z produkcją co przy braku rozwoju silników jest prostszą sprawą.
Można doczytać również, że owszem Mecachrome projektuje dla Renault ale niektóre komponenty do silników a to nie jest to samo. Pod zakładką którą podajesz a którą widziałem już dawno widnieje tylko napis "Desing & production F1 engines" i nic więcej, czego to ma niby dowodzić, przecież był czas kiedy faktycznie projektowali silniki dla F1 więc mają prawo coś takiego umieści, logiczne.
To, że Maecachrome chciał startować w przetargu na produkcję silników do F1 wynika z tego, że mają odpowiednią infrastrukturę do produkcji takiej ilości silników czego nie ma Renault Sport.
Tak na marginesie to mam już zupełnie dosyć tej dyskusji, przejrzałem inne fora na których non stop wklejasz te same posty ( pod innymi nickami ale skoro wklejasz to samo więc nie trudno się zorientować, że to ta sama osoba) z tymi samymi stwierdzeniami oparte jedynie na swoich domysłach i ciągłym przechwalaniu się pracą w Mecachrome, byłeś tam projektantem??? Wątpię. Na YT filmów jest więcej (chociaż jak znam życie, będziesz twierdził, że to zdjęcia z afryki mecachrome), do tego można wygooglować sobie ładne panoramiczne zdjęcia z fabryki w Vire, i artykuły o współpracy Mecachrome z Renault Sport, na czym ona polega.Poczytaj i pooglądaj, polecam.
I na koniec zagadka, kto to jest Rob White?
59. F1fan21
51. Ilmor nie istnieje!!!!
60. GrzeSzNY
Mysle ze melo siedzi w temacie silnikow od kilku ladnych lat a reszta googluje od dwoch dni I ma sie za ekspertow ;)
61. F1fan21
60. A ja myślę, że nie umiesz pisac po polsku
62. jar188
@60. GrzeSzNY, Bardzo wiele wnosisz tą wypowiedzią do tematu.
Jesteś ekspertem od interpretowania dyskusji na forach?
Ten sam człowiek twierdził na na tym forum, że bolidy Renault składa się pod Paryżem....więc proponuję wam obu "ekspertom " wygooglować sobie gdzie się składa bolid w tej chwili już pod nazwą Lotus i kilka innych przydatnych informacji , które można w ten sposób znaleźć, to żaden wstyd.
63. GrzeSzNY
@61 masz troche racji
@62 czyli mialem racje jestes google made expert, just so you know, there is always few answers to the question on the internet, and not all of them are right ;)
64. jar188
@63. GrzeSzNY, A ja myślę, że oprócz pisania po polsku masz chyba problem z myśleniem czytając to co jest po polsku napisane.
Prześledź inne dyskusje w tym temacie a jak nie pomoże to proponuję jechać do Enston pod Paryżem może tam będzie łatwiej zrozumieć słowo pisane.
65. melo
jar188 Enston nie lezy pod Paryżem, tylko w UK;) i pod paryzem nie składa się bolidów, kto ci takich głupot naopowiadał, Pod Paryzem jest Viry i była siedziba Renault F1 Team, tak sie składa ze Renault F1 Team miał dwie siedziby we Francji i w UK Enston , teraz te obydwie placówki nazywają sie LOTUS od przyszłego sezonu i są własnością Geni Capital czyli Lopeza
66. melo
Enston to głównie komponenty aerodynamiczne i cała aerodynamika i mechanika płynów. Viry to bardziej zawieszenia itp. Teraz te placówki należą do Lopeza, więc sam widzisz że Lotus nie będzie silników robil , a według Ciebie we Viry konstruowali silnki F1
67. melo
jar188 Jeszcze jedno , nie opieraj swojej wiedzy na wikipedi i YT, oraz róznych artykułach internetowych, prasa nie pisze tego jak jest rzeczywiście. Chyba przykładów nie trzeba podawać. Wiesz ile ja sie w prasie i internecie naczytałem głupot co do silników F1 "Renaulta". Na dawnym F1 Zone był błedny wpisz administratora , "silniki F1 renault produkowane w Viry" oczywiście zareagowałem i po jakimś czasie admin przyznal mi racje gdy sie zagłębil w temat i sam sie przekonal, przyznał jakie głupoty w prasie wypisują, a on takimi wiadomościami sie posiłkował i powielał głupotę nieświadomie. F1 to wielki Biznes nie do konca zrozumiały, jestem przekonany ze zapytany teraz Bullier o to gdzie sie produkuje silniki Renault i konstruuje powie ze w Firnie Renault, tak musi powiedziec bo tak wymaga kontrakt który ma promowac markę markę Renault, jak globalnego producenta samochodów konsumenckich, rynek konsumencki. Mecachrome nie musi sie Kowalskiemu reklamowac bo to nie jego rynek, jego klientami są firmy motoryzacyjne, rynek kliencki. Biznes, i tego nie znajdziesz w prasie. Prasa kłamie , zresztą przykład Kubicy, według prasy to on juz nie zył pare razy, miał amputowana ręke itp itd. Nawet Morelli kłamie, więc ty mysleisz ze jekis dziennikarz co nie ma pojęcia napisze ci jak wygląda kontrakt miedzy Mecachrome a Renault promujący markę Renault. Narka
68. melo
nikt ci nie napisze ze silnik Renault F1 jest tylko Renaultem z nazwy , bo dba o to kontrakt biznesowy, zresztą bardzo kosztowny. Ford tez sie nie chwali że jego WRC śmigają na Coswortah bo nie jest to w jego interesie.
69. melo
@ porhe. Nie jestem w stani Ci tego udowodnic jak sprawa ma sie z Porsche bo nie są to informacje które mozna znaleść w internecie,. Ale ogólnie tak jest że globalne firmy motoryzacyjne produkują samochody cywilne, a na arenie sportowej kozystaja z produktów firm wyspecjalizowanych, a arena sportowa jest platforma reklamową koncernów motoryzacyjnych. co nie oznacza ze jakas znana marka motoryzacyjna nigdy nie moze wystawic swojego wyczynowego silnika,bo moze, ale jakoś wychodzi tak ze jednak wolą kupic u innych niz podjąc koszty projektów zatrudnic do tego ludzi z motorsportu. taki teraz biznes i nic na to nie poradzimy , takie sa tendencje.
70. melo
@ GrzeSzNY podpadłeś forumowiczom;)
71. melo
jarr188 Rob White co cóż jest to spoko koleś!
72. melo
Wysoko postawiony gość z dziale silników Renault w Viry, ten dzial miał za zadanie współpracę z Mecachrome oraz kontakty z kliemntami na silnik RS 27 min Red Bull Racing, ten dzial był jakby dystrybutorem tego silnika, jak i silnika do GP2. Owy dzial nie ma nic wspólnego z projektowaniem i produkcją tego silnika.
73. melo
Biznesowy dział do spraw silników.
74. jar188
@melo, Sorry, ale czy Ty się z choinki urwałeś? Nie chcę być złośliwy ale nie uważasz chyba, że zamiast dziennikarzom zajmującym się F1 (wikipedia nie jest dla mnie żadnym źródłem informacji nie tylko w tym temacie) uwierzę Tobie-który na wszystkich możliwych portalach chwalisz się swoją pracą czy też praktyką w fabryce Mecachrome.
Z góry zakładasz, że prasa nie pisze prawdy bo nie może a tylko Ty znasz prawdę. Chyba nie chcesz poznać mojego zdania o ludziach którzy w ten sposób przedstawiają i siebie i swoje zdanie w temacie.
Wypisujesz jakieś straszne rzeczy, podajesz przykłady gdzie piszesz o produkcji a nie projektowaniu, nie wiesz nawet że fabryka w Viry jest cały czas własnością Renault gdzie nadal będą projektować i rozwijać silniki dla RBR Lotusa,Williamsa i Caterhama zlecając produkcję Mecachrome , i na dodatek nie wiesz bolidy składa się w Enstone a nie pod Paryżem, nawet mojej ironii nie zrozumiałeś z tym Enstone.
W ogóle to niepotrzebnie po raz kolejny dałem wciągnąć się w tą głupią dyskusję podnoszoną tylko przez Ciebie przy każdej okazji
Znalazłem linka któgo poprzednio Ci wklejałem ale chyba nie czytałeś wnioskuję więc, że raczej ci chodzi o sianie zamętu, następny raz nie dam się złapać,tu masz jeszcze raz wszytko wyjaśnione, i tyle w temacie:
http :// motorsportowo.blogspot .com/ 2010/10/f1-silniki-formuy-1. html
Z mojej strony temat zamknięty
75. melo
A co mnie to obchodzi co Ty myslisz, jak wiem swoje i żadnych linków nie bede czytal , jak juz pisałem w prasie i internecie na ten temat to sama propaganda promująca renaulta i głupoty. Nawet otowjego ostatniego wpisu juz nie chciało mi sie do konca czytam więc przepraszam z góry., Cześć wszystkim, spraw silnika tez juz nie mam zamiaru nigdzie poruszać, zamiast być wdzięczn ze mozecie sie od niektórych więcej "pozakulisowych spraw" dowiedzieć to bluzgacie, więc po co mam sie narazac po rak kolejny. oststniego twojego wpisu juz nawet nie chciało mi sie czytać.TEMAT ZAMKNIĘTY. Cześć wszystkim
76. GrzeSzNY
jar188 przykro mi :( ze idziesz w zaparte. ale mam zrodlo prawdy jakies 365 mil od paryza taka wioska jest http: //www .enstonevillage. co. uk /community. html#renault jest nawet telefon do proboszcza moze mu sie ktos wypowiadal i nam powie prawde :) a jesli chodzi o obrazanie innych, zanim zaczniesz to robic ponownie, usun farbe olowiowa ze swojego mieszkania
@melo zawsze mowie to co uwazam za sluszne a nei to co bylo by popularne. Lizusowanie jest bardzo ochydne.
77. GrzeSzNY
Napisalem cala litanie na temat Amedee Gordini, Jean-Pierre Boudy i Bernard Dudot oraz ich projektowaniu silnikow dla Renault Sport od lat 70 (dwaj ostatni zadebiutowali F1 silnik w 1977) Jar188 ma duzo racji tylko bardzo nieudolnie przedstawil, i melo ma racje po czesci bo Mecachrome rowniez PROJEKTUJE silniki, niemniej jednak ten dla renault chyba raczej nie oni. A tak wogole to powinienem teraz pracowac a nie o silnikach czytac :P milego dnia panowie!
78. melo
Każdy może miec swoje zdanie, podparte różnymi źródłami, oby tylko na wzajem sie nie obrażać;) Narka chłopaki. Trzymajcie sie:)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz