porhe
Ostatnia aktywność
avatar
porhe

24.09.2015 19:06

0

38. Nie 1990 a 1900 roku - jakieś 90 lat wcześniej :) I było to auto elektryczne, silnik spalinowy zasilał tylko baterię(prekursor). Dopiero w 1901 roku Porsche stworzył sportową wersję - gdzie auto było napędzane silnikiem spalinowym oraz silnikami elektrycznymi (równoległy napęd mógł odbywać się w tym samym czasie). I tak jak napisałem wcześniej jak dobrze pamiętam w 1902 r. już w Stanach został opracowany projekt pojazdu hybrydowego. A skąd masz pojęcie jaka jest moja wiedza o prototypach? Ja kończę tą rozmowę, bo nie widzę sensu.

avatar
porhe

24.09.2015 16:56

0

35. Tak z ciekawostek odnosząc się do wspomnianych hybryd. Kiedy Porsche przedstawił swój pojazd hybrydowy - to w bardzo podobnym czasie(jak dobrze pamiętam) został opracowany w Stanach, również pierwszy pojazd hybrydowy. A np. na początku lat 90 VW testował na drodze hybrydę z silnikiem Diesla.

avatar
porhe

24.09.2015 15:48

0

Naprawdę nie wiesz jaki szwajcar i gdzie opracował system CR? Zachęcam do literatury oraz gdzie można oglądnąć takie silniki. A jak pisałem o okrętach to chodzi o okręty z czasów pod koniec II wojny światowej. A ty zaczynasz pisać o latach 80. Raz piszesz kto wymyślił raz ogólnikowo, to się zdecyduj. Tak niektóre prototypy LMP1 są bardziej zaawansowane technicznie pod względem rozwiązań/innowacji jak Formula, co może cię zdziwić, ale niech dziwi. Dalej sobie daruje. Jak nic nie musisz się dowiadywać to nie dowiaduj.

avatar
porhe

24.09.2015 10:48

0

30. Prototyp oraz technologia CR powstała i rozwinięta została teoretycznie przez Szwajcarów, jednak ze względu na brak środków nie został zbudowany model. Włosi zainteresowali się tym systemem i przejęli założenia technologiczne, odkupili, dopracowali ją oraz zbudowali silnik z tym zastosowaniem. Niemcy dokończyli rozwój oraz udoskonalili do masowej produkcji! Choć już w 1985 w Niemczech (jak to zostało napisane wyżej) silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa pojawił się w ciężarówce i został pomyślnie przetestowany na drodze, jednak ze względu na brak możliwości wprowadzenia do produkcji - przerwano projekt. A jeśli mówisz o okrętach podwodnych to chodzi o ciśnienie jakie tam było podawane, a nie koncepcja CR! Z drugiej strony były to silniki Niemieckie. Silnik nie tylko z aluminiową głowica, ale zbudowany z aluminium, czy bardziej egzotycznych stopów były już znany w latach 50 i używany na drogach między innymi publicznych i co cię może zaskoczy był Niemiecki! Wielowachaczowe zawieszania były znane i używane już po II Wojnie Światowej. Na pewno Ty nie wiesz kto ma najlepszy silnik wysokoprężny. Można ocenić jak już kto ma najbardziej zaawansowany, czy wydajny. A najbardziej wydajne jednostki Diesla ma Audi i BMW. A najnowocześniejszy i najbardziej wydajny jest sinik V6 w Audi R18, gdzie przed zmianami był bardziej zaawansowany niż silniki V8 w Formule! Akurat Niemcy bardzo dobrze zauważyli możliwości turbo i jako pierwsi wprowadzili na drogi publiczne(benzyny) już w latach 70 ubiegłego wieku! Z bardzo dużym sukcesem. Dalej nie dałem rady czytać, no ale przynajmniej czegoś się dowiedziałeś na początek.

avatar
porhe

26.04.2015 13:45

0

A wiec najprawdopodobniej znów zaczną się plotki o możliwości wejścia VW do F1. W/g mnie: W najbliższym czasie nie ma na to szans(choć zawsze pojawi się mały procent, że tak), duże zaangażowanie w prototypy LMP1(Porsche, Audi). Jak i komentarze dotyczące, że Formuła nie jest głównym tematem, choć mało kto wie, ale VW ZBUDOWAŁ SILNIK do F1, jednak zmiany które zostały wprowadzone od 2014r. między innymi padło na wybór jednostek V6, a nie rzędowych. Pamiętam jak gdzieś pisałem, że jak Mercedes powróci do F1 to kwestia czasu kiedy zdobędzie dużą przewagę i będzie ją utrzymywał, no i tak się stało. I czy w tej sytuacja nie byłoby podobnie? Z drugiej strony LMP1 są bardziej zaawansowane technicznie jak i mają więcej wspólnego z pojazdami drogowymi, znaczy przeniesienia/sprawdzania innowacji, również coraz większym zainteresowaniem cieszą się maratony WEC (nie wspominając o samym wyścigu LM24), nie tylko ze strony kibiców, ale dużych producentów, więc po co VW miałby wejść do F1? Choć na pewno było by ciekawie.

avatar
porhe

15.01.2015 10:08

0

19. No fakt, zapomniałem, że niektórych racja jest najracniejsza z najracniejszych, a w niezwykle rozwiniętych postach jest prawda prawdą szyta, która załamuje czas i historię. Wiedza lepiej od kierowców, wiedzą lepiej od regulaminu itp. Przecież to jest podstawowa wiedza. Bez odzewu.

avatar
porhe

09.01.2015 16:09

0

13 Tak ma mniejsze ograniczenia, mało tego LM24 ma o wiele więcej możliwości. Aby rozjaśnić ci ten temat. W LMP1, która też jest podzielona na grupy, ale tak w skrócie. W hybrydach można stosować dowolną wielkość silnika, można używać benzyny lub oleju napędowego. Można używać ERS o mocy do 8MJ, bolidy mogą mieś napęd również na przednia koła - chyba wystarczy? Oczywiście są ograniczania, ale o wiele mniejszym stopniu. Sami kierowcy, którzy jeździli LMP1H i F1 są pod wrażeniem bolidu LMP1 - są szybsze np. w zakrętach, mają lepszy docisk, nie wspominając o oponach. Teraz możesz się śmiać.

avatar
porhe

29.10.2014 13:07

0

14. Patrząc z czasu historii to zawsze było niewiele rozwiązań które były inowacyjnością w formule, a później trafiały do samochodów cywilnych - raczej było to na odwrót. Formula bardziej popularyzowała już znane rozwiązania, a inne serie wyścigowe maja dużo więcej do powiedzenia. Przykładem mogą być ostatnie lata: Silnik zastosowany w Porsche 918, gdzie jest to ewolucja silnika z wyczynowego modelu LMP2 RS Spyder. Jak również - już przy rozwoju 918 Spyder zaczerpnięto doświadczanie przy budowie/testowaniu 919 LMP1. Przykładem może być też Aston Martin ze swoim silnikiem 6.0 V12, gdzie został przeniesiony do modeli cywilnych np. V12 Vantage. Jak już jesteśmy przy silnikach to technologia FSI, zastosowana po raz pierwszy w R8, a później w silnikach seryjnych np. Audi czy w Lamborghini. Audi Q7 silnik typu V12 TDI został oparty na technologii Diesel Audi R10 TDI. Rozwój skrzyni biegów, w pełni ledowe światła po raz pierwszy zostały zastosowane w LM24 - jak dziś popularne, światła laserowe pierwsze zastosowało BMW w tym roku, nie w LM24, ale też w wyścigu długodystansowym(drugie R18 też w tym roku), elektroniczne tylne lusterko, zastosowanie pedała gazu w celu uwolnienia energii z systemów typu ERS, a nie jak to było np. w Formule poprzez guziki. Rozwój nowych technologi opon np. W 2012r. Michelin wprowadza pośrednie slicki, czyli użycie gładkich opon bez rowków na mokrym. Formuła to podwójny dyfuzor, ale czy znalazł zastosowanie w samochodach cywilnych? czy znajdzie? Co do samej technologi hybrydowej. KERS był znany wcześniej jak było takie rozwiązani używane w Formule. Samochody LMP1H mają o wiele większą możliwość odzyskiwanie mocy, aż do 8MJ, jak również moc może być przekazywana na obie osie. Może dlatego rośnie zainteresowanie LM24 dużych producentów, ze względu na możliwość sprawdzenia i pokazania swoich rozwiązań w rożny sposób, jak na tą chwilę robi to Porsche, Toyota czy Audi, a od przyszłego roku Nissan, jak i według plotek zainteresowanych jest więcej.

avatar
porhe

29.10.2014 09:40

0

10. Więcej to Formuła brała z innych serii wyścigowych lub samochodów cywilnych innowacje/rozwiązania, niż takie rozwiązania wychodzi z bolidów(przekrój historii). Jako widowisko na pewno przyciąga tłumy, ale jak można wyczytać w rożnych artykułach jest spadek widowiska w stosunku do poprzednich lat – Np. w Niemczech w tym roku większą popularnością ciszyły się wyścigi ciężarówek na Nurburgringu. Czy bolidy są najszybsze? Obecnie jak można poczytać wywiady kierowców, którzy mieli możliwość jeżdżenia obecnymi bolidami F1 i LMP1, to wychodzi na korzyść LMP1, które mają lepszą przyczepność w zakrętach , nie wspominając o oponach, czyli można bardziej cisnąć. Sam Web stwierdził że obecne opony w Formule nie mogą się nawet równać z tymi które są stosowane w LMP1. Więc jako całość obrazu LMP1 są bardziej zaawansowane technicznie, pomimo mniejszego nakładu finansowego, chociaż z tym nakładem, nie wiadomo ile przeznaczone jest na rozwój bolidów LMP1. 12. Serce Formuły jak to nazwałeś było budowane na większości prywatnych zespołach, które z czasem rosły w siłę. Większość innowacji to świetne pomysły, a dopiero później pieniądze. Jak wspomniałeś wcześniej o LeMans to właśnie tam jest największy rozwój technologiczny, ponieważ np. są większe możliwości.

avatar
porhe

07.06.2014 11:31

0

22. Sam sobie zaprzeczasz "nie chodzi o to żeby się psuł", ale dostaje niezłe od Ricardo, tylko jak do tej pory właśnie duży wpływ mają awarie - chyba że twoja racja jest najracniejsza. Jak nie zauważyłeś, to oglądani od początku ten sezon. Trochę obiektywizmu.

avatar
porhe

24.04.2014 21:18

0

145. Przeczytaj uważnie mój post powyżej i swój, o czym ja pisze, a o czym ty piszesz. Wytłumaczę ci prosto o co w tym chodzi. Człowiek ma wpływ na zużywanie się opon w bolidzie - ponieważ jest jego kierowcą, a jeśli według ciebie człowiek zużywa opony - to wytłumacz mi w jaki sposób - zjada je, rękami je popycha po torze? Tak jak sam napisałeś to auto nie człowiek, sam sobie przeczysz. A jaki wpływ na zużywanie się opon mają różne konstrukcje samochodów czy styl jazdy kierowcy i inne czynniki - proponuje poczytać na ten temat.

avatar
porhe

23.04.2014 14:34

0

62. Za zachowanie po za nim, bez obrazu, ale co Ty możesz wiedzieć o VET czy innej obcej osobie/kierowcy - oprócz krótkich informacji związanych z jego karierą zawodową? No chyba, że znasz go osobiście, w co wątpię. Jak również - większość osób uważa na świecie. W internecie jest tyle informacji, że każdy znajdzie takie, które najbardziej mu pasują, a wypowiadać się za innych w skali świata - jest co najmniej śmieszne. A z drugiej strony jaki procent ludzi udziela się na ten temat w internecie, a jaki nie? Więc dlatego takie własne badania/informacje proponuje zachować dla siebie. Ja wiem, że wielu uważa się za ekspertów tego sportu, a nie umieją odpowiedzieć na proste pytania techniczne i wiedzą wszystko najlepiej, który kierowca jest najlepszy, który zasłużył na zwycięstwo itd. Oglądając wyścigi mam swoich faworytów, a innych zawodników nie lubię i niekiedy oglądając w gronie znajomych, również się kłócimy, ale po krótkim czasie śmiejemy. Ale jak czytam niektóre wypowiedzi, to dochodzę do wniosku, że niektórzy więcej czasu poświęcają anty szukanie informacji, niż kibicowaniu swojemu kierowcy/zespołowi. Nie wspominając o tym ,że na początku sezonu w zupełnie nowych bolidach udowadnianie tego kto jest lepszy od kogo, no ale przynajmniej trochę można się ubawić.

avatar
porhe

21.04.2014 21:25

0

132. Oczywiście twoja racja jest najracniejsza, wiec co tu dużo pisać. Trochę więcej obiektywizmu. No jeśli uważasz, że niewiele wiem o sporcie motory czy technice, po kilku zdaniach wpisanych wyżej, to twoja sprawa. Ale jeśli możesz przypomni mi kiedy wprowadzono opony typu Slick do sportu?

avatar
porhe

21.04.2014 20:25

0

130. Czytaj ze zrozumieniem i sam pomyśl zanim coś napiszesz. Tak jak napisałem wyżej sam VET, przyznał, że DR zrozumiał lepiej bolid! Więc o co chodzi? Więc po co pisanie o drugim kierowcy? Przecież własnie o tym pisze. A jeśli ktoś lepiej czuje się w bolidzie, to umie go lepiej ustawić pod swój styl jazdy. VET ma problem z tegorocznym bolidem, więc jak i on, jak i cały zespół będą nad tym z pewnością pracowali.

avatar
porhe

21.04.2014 19:17

0

128. Tak, zbyt mocno zużywające się opony. Nie, to nie człowiek zużywa opony, ale bolid - który je posiada, VET jest kierowca, kieruje bolidem i jeśli boryka się z samochodem, ma złe ustawienie, to przekłada się na zły stan opon. No chyba, że wiesz lepiej od RBR. Na tą chwile takie są fakty, należy patrzeć obiektywnie.

avatar
porhe

21.04.2014 18:04

0

118. Ogólnie nie odpisuje na takie anty nastawienie do zawodników i to nie tylko względem VET. VET sam przyznał, że jak na razie DR radzi sobie lepiej w bolidzie i tego nie ukrywa, więc nie wiem skąd takie nastawienie i udowadnianie swojej racji? W/g mnie i chyba nie tylko sezon dopiero się rozpoczął, a nie skończył i co za tym idzie - w obecnej chwili jak to wynika z twojej wypowiedzi DR jest lepszym zawodnikiem - ale oceniać to będzie można na koniec sezonu, a nie na(jak wyżej napisałem) na początku - bo w tej chwili jest to śmieszne zachowanie. Ktoś kto się zna na tym sporcie wie o tym, że jest to sport zespołowy i RB będzie(jak się domyślam) dążył do tego, aby pomoc swojemu zawodnikowi rozgryźć problemu, za którym stoją między innymi zbyt mocno zużywające się OPONY w bolidzie VET. Patrząc z innej perspektywy tegoroczne bolidy są inny niż w poprzednich latach, więc należy liczyć się z tym, iż zawodnicy będą w swoim czasie dostosowywać się do tych zmian. I druga sprawa jeśli piszesz, że ktoś nie zna się na motoryzacji - rozumiem, że ty się znasz znakomicie? i zagadnienia technicznie nie są ci obce? Wiec nie będzie dla ciebie trudno podzielić się wiedzą typu: kiedy zostały po raz pierwszy w sporcie wprowadzone opony typu Slick? kiedy po raz pierwszy zastosowano dyfuzor?, kiedy zostało użyte tylne skrzydło?, czy np. kto po raz pierwszy zastosował tunel aerodynamiczny?

avatar
porhe

19.04.2014 16:49

0

92. konstrukcji silnika ma wpływ na dzwięk jaki on wydaje. ograniczenie przepływu paliwa nie pozwala rokręcać jednostki napędowej do maksymalnej ilości obrotów, i to własnie one wpływaja - na jak to nazwałeś dzwięk silnika, a nie paliwo. Tak jak na inne silniki Turbo jak i na tą jednostkę napędową - głośność czy barwa wpływa układ WYDECHOWY! i to on ma najwięcj do powedzenie, obok pojemności jak i rodzaju budowy. Choć i małe silnki potrafią brzmieć niezwykle ciekawie, a jeden z najgłośniejszy silników, jak i niezwykle brzmiących w Formule jest mały mający aż 16 cylindrów. Nie musi być spalane paliwo w układzie wydechowym , aby osiągnąć znakomity dzwięk. Dzwięk to stracona energia, dodetkowo w silniki spalinowym - chyba UWOLNIONA. Wpływ Formuły na samochody cywilne, kiedyś było tego małe, a w ubiegłych latach jeszcze mniej. Od rozwojów jednostek napędowych sa inne sporty, jak i same koncerny mają swoje pomysły. Choć po tegorocznych zmianach można znaleść już pewne wzmaianki o pewnych rozwiązaniach, które być może znajda zastosowanie w silnikach cywilnych.

avatar
porhe

18.04.2014 10:58

0

6. O postępie będzie można powiedzieć podczas czasówki/wyścigu, a teraz to trening.

avatar
porhe

16.04.2014 15:11

0

8. Nie jest to tak jak przykład z oponami, co jest delikatnie pisząc dziwnym przykładem. Każdy miał równe szanse, każdy wiedział o zmianach i każdy miał równe szanse na przygotowanie jednostki napędowej w tym sporcie. Mercedesowi udało się to najlepiej, ale to było prawie pewne, że będą mieli najlepszą jednostkę napędową i tak też jest na chwile obecną. Rozwój silnika to inna sprawa, ale jeśli ktoś jest już krok do przodu to i może być np. dwa kroki w przód przy tej samej determinacji, środkach jak było to o krok wcześniej. Ciekawe czy Ferrari krytykowało by te zmiany, jeśli np. byliby u boku Mercedesa - na równi?

avatar
porhe

16.03.2014 17:59

0

189. Regulamin jak najbardziej jest potrzebny, a co do tego jak on wygląda to inna sprawa - w tej chwili jest jaki jest. Zmiany technologiczne były potrzebne Formule i jak najbardziej jestem za turbo jak i za rozwojem techniki. Ograniczenia jakieś muszą być, bardzo fajnie zostało to rozwiązane np. w LM24, gdzie regulamin nakazuje ilość zużytego paliwa na wyścig, a jakiej wielkości będzie jednostka, ile będzie miał mocy, cylindrów itp. to zależny od pomysłu danej marki. Oczywiście są ograniczenia co do samej budowy bolidu jak również organicznie co do samego ERS-u gdzie w przeciwieństwie do Formuły 4MJ prototypy mogą generować moc 8MJ, czyli nawet 1100 przez około 9 s, co w połączaniu z sinikiem spalinowym daje moc + około 500KM. Choć (w tym roku) osiągnięcie 8MJ jest nie lada osiągnięciem – jednak taka możliwość istnieje. W/g mnie Formula powinna być ograniczona przepisami, ponieważ to w jakimś stopniu uwalnia technologie, jednak przepisami bardziej przyjaznymi! Jak choćby ograniczyć ilości paliwa, ale przy swobodzie budowania i rozwijania jednostki napędowej bez ograniczeń – to w tym momencie konstruktorzy mogli by wpadać na niezłe pomysły, a i dla kibica z pewnością było by to większą radochą. Fakt regulamin powinien dawać więcej możliwości konstrukcyjnych.

avatar
porhe

16.03.2014 16:42

0

187 Pytanie sformułowałem poprawnie i właśnie chodziło mi o to co napisałeś.

avatar
porhe

16.03.2014 16:28

0

184. Downsizing.to raczej trafia do Formuły z mody panującej w motoryzacji - jakby chociażby zmian od tego roku. 185. Dokładnie zapisane Kwiat jak najbardziej jest forma poprawną - bo używamy języka Polskiego.

avatar
porhe

16.03.2014 15:52

0

179. Chętnie był się dowiedział jakie to rozwiązania trafiły z Formuły do samochodów cywilnych? Chodzi o ostatnie lata, choć i w historii nie było tego dużo. Fakt ocena kierowców w tym sezonie po pierwszym wyścigu - kto jest lepszy od kogo, to trochę dziwne - jak zresztą w ogóle takie porównanie. A co do bolidów na obecną chwilę widać przewagę jednostki napędowej Mercedesa.

avatar
porhe

15.03.2014 12:15

0

9. Nie no - najlepiej jak Ty kolego powiesz co się działo, i twoja racja jest najracniejsza.

avatar
porhe

15.03.2014 12:12

0

8. Był problem z oprogramowaniem jednostki, a Vet stwierdził, że miał kłopoty - jakie? dokładnie to oni wiedzą. Czytaj ze zrozumieniem.

avatar
porhe

15.03.2014 11:53

0

2. A co cię tak dziwi? Od pierwszego dzisiejszego treningu był problem z bolidem. Na testach przedsezonowych był problem. Trochę obiektywizmu.

avatar
porhe

15.03.2014 11:06

0

6. Vet od rana miał problemy z bolidem, tak też się wypowiadają i to oni wiedzą najlepiej co dzieje się z ich bolidem. A to, że ktoś szuka dziury w całym i tworzy teorie to już jego sprawa.

avatar
porhe

22.06.2013 13:22

0

23. Jak już to za budowę, bo montaż - to raczej nie odpowiedni słowo.

avatar
porhe

21.06.2013 17:47

0

Dźwięk nowego silnika można już usłyszeć nic specjalnego - przynajmniej w/g mnie. Ale bardzo dobrze, że będą nowe jednostki napędowe z ERS, bo obecne są już trochę przestarzałe. 12. Czy samochodom cywilnym coś się skapnie? Wątpię. Od testowania nowych rozwiązań są inne serie jak np. LMP1 gdzie nowy regulamin przewiduje, również możliwość użycie silnika F1(ale np. bez limitu obrotów) i system ERS będzie mocniejszy o 100%. 5. Zaglądnij w historie tego motorsportu, a przekonasz się - że silniki w większości nie były duże, a i przełomowe jednostki napędowe są jednostkami nie dużego litrażu.

avatar
porhe

27.04.2013 16:52

0

11. Normalnie sok – Obejrzyj poprzedni sezon, a te 0 pomyłek się zmieni, chyba że chcesz widzieć to co tobie pasuje. W tym roku to na razie ALO popełnił błąd, który kosztował go dużą ilość punktów, a w ostatnim wyścigu to kto kogo wyprzedził? Do tego czasu to Ferrari ma znakomite tempo wyścigowe i ma świetny bolid, a co będzie dalej to się okaże. Czy się to podoba czy nie - to trzeba umieć wykorzystać szybki bolid! I wygrywa ten kierowca który umie to zrobić najlepiej plus odpowiednia strategia itp. Trochę obiektywizmu.

avatar
porhe

02.02.2013 13:43

0

Również jestem zdania, że jest to obecnie najlepsze malowanie do tej pory. Na zdjęciach wygląda bardzo dobrze.

Przejdź do wpisu Sauber przedstawił nowego C32

avatar
porhe

20.01.2013 14:26

0

8. Jest to złożony proces, ale nie musi to oznaczać, że zaraz wszystko będzie się psuło. Technologicznie będzie wyżej i bardzo dobrze, bo Formula raczej nie może zostawać z tyłu, a musi iść z duchem czasu. Fakt początki mogą zapowiadać się bardzo ciekawie, kto jaki silnik i jego wytrzymałość, jak i np. spisze się system ERS, kto najlepiej to przygotuje.

avatar
porhe

20.01.2013 14:15

0

4. Nie, nie jest to park rozwoju technologicznego i innowacji dla samochodów cywilnych. Ale fakt bardzo dobrze dla formuły, ze wchodzą nowe silniki i fajnie, że turbo. Zarówno przy nowych jednostkach napędowych, będzie równie ważny system ERS, gdzie będzie produkować dodatkowe 161KM i tu w/g mnie też będzie można wykazać się innowacyjnością. Ale co i jak to dopiero dowiemy się za jakiś czas.

avatar
porhe

12.01.2013 16:34

0

41. A co tu jest do czytania ze zrozumieniem, i spytałem co ma wystrzał wydechu do silników z turbo? proste pytanie.

avatar
porhe

12.01.2013 14:07

0

38. A co ma wystrzał z wydechu do silników turbo??? Sprawdź sobie chociażby koniec lat 70 i posłuchaj jak chodziły małe jednostki z turbo. 39. Raczej użyłbym słowa - jeden z najbardziej zaawansowanych.

avatar
porhe

11.01.2013 23:46

0

25. No raczej do samochodów cywilnych nie trafią. Co do innych serii to obecnie np. LM24 ma nowocześniejsze jednostki, zresztą w przyszłości prawdopodobnie też tak będzie. Ponieważ większe pole popisu w budowie jest np. właśnie w wyścigach długodystansowych. A użycie jednostek z formuły, będzie miało na celu raczej sprawdzenie ich w szczególności niezawodności, oczywiście jak do tego dojdzie. Nie wiem jak to będzie w formule , być może silniki znów po jakimś czasie zostaną zamrożone.

avatar
porhe

11.01.2013 19:27

0

Co ciekawe te silniki najprawdopodobniej będzie można wykorzystać w LM24 w klasie LMP1 od 2014 roku, gdzie również będą wprowadzane dość znaczące zmiany, jak i w F1. Co ciekawe wychodzi z tego, że jednym z najważniejszych czynników nie będzie już aerodynamiki(która cały czas będzie ważna), ale również silnik, a co chyba najważniejsze system typu KERS, bez którego raczej nie będzie można nawiązać walki, jeśli sam system będzie generował ponad 160 dodatkowych koni mechanicznych, to będzie to duża przewaga(jak dobrze zrozumiałem jest to około 4MJ na 36s). W LM24 z tego co wiem gdzie będzie podział na klasy w hybrydach będą posiadać jeszcze mocniejsze takiego typu systemy nawet do 8MJ, gdzie w każdym bolidzie będą mogły posiadać prawdopodobnie dwa takie systemy, ale czy obydwa o takiej mocy? to się okaże. W każdym razie w/g mnie teamy współpracujące z zawodami długodystansowymi i na odwrót mogą uzupełniać się na wzajem, swoim np. doświadczeniem, więc kto nawiąże taką współprace może być o krok przed innymi. 7. Tak wygląda przyszłość, silniki mają być mniejsze, lżejsze i nowocześniejsze. Ale z pewnością znajda się sporty gdzie głównym czynnikiem ma być duża jednostka napędowa. F1 jak by nie patrzyć ma mieć nowoczesna technikę, a jeśli jest moda w tym momencie na systemy hybrydowe i ona musi ulegać zmianie i być u góry szczytu technologicznego. 8. Brzmienie zależy od układu wydechowego, a i mniejsze jednostki potrafią nieźle nakrzyczeć. Po co przesądzać jak jeszcze nic nie usłyszeliśmy, jak zaczną chodzić te silniki i je usłyszymy, będzie można powiedzieć coś więcej.

avatar
porhe

08.01.2013 12:36

0

35. Jest sztuka wsadzić mały silnik do tego turbo, poprawić niezawodność i wytrzymałość, bo jednostek ma być mniej przeznaczonych na cały sezon niż obecnie, więc muszą wytrzymać więcej kilometrów przy podobnej mocy. To nie zawody, że jednostka ma być na maksa rozwiercona, tylko również wytrzymała. Wiadomo, że nie tak jak np. w LM24. Taki silnik jak się można domyślić jest trudniej zbudować niż większy o podobnej mocy. A jednostki będą z pewnością mocne i sprawne i do tego lżejsze.

avatar
porhe

07.01.2013 22:09

0

31. Nie wiem czym ci tam pachnie i to mnie nie obchodzi, ja stwierdzam fakty i kłaniam się w stronę historii. Formuła to nie duże czy małe silniki, a norma jest taka, że jednostki mają być nowoczesne i pasujące co do tego sportu. A jeśli twierdzisz, że 1.5 nie będzie silnikiem godnym to twoja sprawa i nie 4 cylindrowy tylko V6. I potężny silnik wcale ni musi być duży. Bo nowoczesność to zbudować jednostkę mniejszą, ale za to mocniejszą, wytrzymalszą, nie dużą o takich samych parametrach lub gorszych. Proste i logiczne.

avatar
porhe

07.01.2013 14:04

0

26. Formuła powstawała na małych silnikach, do tego również doładowanych więc nie wiem o co Tobie chodzi? Bardzo dobrze , że zmieniają się jednostki napędowe – bo obecne są już przestarzałe, tak samo jak duże pojemności, a pojemność co do ilości cylindrów, też nie ma co do rzeczy. Silnik może być mały i może posiadać i ich 16, ale po co? Jak można zbudować rowie mocny, a np. mniej palący. Nastały takie czasy i jeśli Formuła chce być w czołówce najnowocześniejszych jednostek to bardzo dobrze, że to turbo, sama idea takiego silnika, jest go usprawnienie. Więc jeśli formuła ma być na czasie, choć tak naprawdę ma niewiele wspólnego co do innowacyjności w samochodach osobowych, to i tak silnik 1.5 są potrzebne, bo należy patrzeć w przyszłość i ma być to bolid nowoczesny, a nie silnik na kołach. A co do dźwięku to się usłyszy, już za pewne nie długo jak będzie dychał. A małe jednostki z turbina potrafią krzyczeć świetnie.

avatar
porhe

30.12.2012 11:10

0

118. Przynajmniej spróbował i zdobył dodatkowe doświadczenie, zresztą porównywać dwa różne sporty???

avatar
porhe

21.12.2012 14:52

0

6. W pewnym momencie należy postawić na tego zawodnika, który może walczyć o mistrzostwo. Lider oczywiście, że jest w każdym chyba zespole. Kpiny a gdzie ja kpie? jeśli nie widzisz różnicy między liderem, a postawieniem wszystkiego na jednego zawodnika od początku w/g mnie, a drugi jakby nie istniał na początku, to co ci mam tłumaczyć. Spójrz w tabele końcowych wyników.

avatar
porhe

21.12.2012 11:42

0

1. Haha z takim podejściem, że od początku wszystko stawiają na jednego zawodnika to na pewno.

avatar
porhe

07.12.2012 14:01

0

31. A po co wdrażają inne pomysły??? A no po to aby były, aby sezon miała zmiany jak prawie każdy(małe ale jednak, a może nie takie małe), po to aby przyciągnąć do oglądania, bo coś co jest nowe przyciąga uwagę i można o tym rozmawiać. Jednym zmiany są na rękę innym nie.

avatar
porhe

07.12.2012 12:18

0

28. Haha, dobre. Kamery telewizyjne pokazują, a co maja robić są od pokazywania, a nie oceny regulaminu. Wszystko było przepisowo jeśli coś przechodzi testy, a nie jakieś nowe wymysły, bo kamery pokazują.

avatar
porhe

06.12.2012 12:15

0

10. A Ty się zastanawiałeś? Jak widzę po wpisie raczej nie. A te wynalazki były długo przed F1.

avatar
porhe

05.12.2012 18:54

0

8. Ogólnie nowe rozwiązania sprawdzało i sprawdza się np. w LM24, gdzie testuje się nowe innowacji związane obecnie chociażby z hybrydami. Formuła ma marginesalny wpływ na rozwój motoryzacji, kiedyś też było tego mało, a obecnie prawie nic. Przejazd przez aleje serwisową będzie zaczerpnięty własnie z LM24 gdzie związany jak się można domyślić jest z rozwijaniem chociażby układu hybrydowego a w F1 trudno powiedzieć.

avatar
porhe

29.11.2012 23:14

0

111. Zgodzę się w pewnym sensie, ALO miał sporo szczęścia co do wyniku jaki osiągnął, a potencjał bolidu, cóż trudno ocenić jaki on był, ale słaby jak najbardziej nie. Był z pewnością jednym z najlepszych w stawce, choćby z powodu swej nie awaryjności, a i nie odstawał zbyt od konkurencji pod względem osiągów, w środku sezonu jak i przez jego długa część był najbardziej wyrównany pod względem szybkości. W samej końcówce sezonu MAS był lepszym kierowcą w/g mnie miał lepsze tępo. I tak jak wcześniej gdzieś pisałem gdyby nie postawili wszystkiego na jedną kartę, prawdopodobnie walczyli by o mistrzostwo świata konstruktorów, czyli traktowali swoich kierowców na równym poziomie. ALO narzekał na bolid a inni siedzieli cicho pomimo niepowodzeń, pracowali nad rozwojem i w samej końcówce i HAM i VET byli porostu lepsi. A wygrał ten który był najlepszy jako kierowca, zespół i strategia bo to F1 i wszystko jest bardzo ważne i aby osiągnąć sukces należy być w tym najlepszym.

avatar
porhe

20.11.2012 18:23

0

14. Jakieś nowe teorie, że były to dwa rożne auta??? A może to ALO znowu nie miał dobrego auta i nie mógł wykorzystać swoje talentu???

avatar
porhe

20.11.2012 13:27

0

8. A skąd ty to wiesz??? Najlepszy znaczy ten który zdobywa najwięcej punktów, bo o to chodzi w tym sporcie. Więc najlepszego poznamy na koniec sezony i będzie to ten który zebrał najwięcej cyferek, a reszt to tylko gdybanie. A fakty są takie, że ALO nie mógł sobie poradzić z HAM i HAM okazał się lepszy - to jest porównanie, , ponieważ używali takiego samego bolidu i takie są fakty a nie następne gdybanie.

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu