McLaren przedstawił MP4-26
Zespół McLaren, dzisiaj w Berlinie przed sporą widownią w dosłownym tego słowa znaczeniu złożył nowy bolid, MP4-26.Po chwili widownia mogła podziwiać w pełnej okazałości srebrny bolid Vodafone McLaren Mercedes, który na chwilę obecną wydaje się najładniejszą konstrukcją 2011 roku, w której gołym okiem można dostrzec znaczące zmiany.
W porównaniu do swojego poprzednika, nowy MP4-26 wydaje się mieć dłuższy rozstaw osi, co było najprawdopodobniej wymuszone zmieszczeniem w tylnej części auta powracającego do F1 systemu KERS.
Oprócz tego MP4-26 ma długi płaski nos, ciekawe rozwiązanie górnego wlotu powietrza oraz bocznych profili w kształcie litery L. Na chwilę obecną bolid miał tradycyjnie umieszczony wydech, niemniej do czasu pierwszego wyścigu sezonu z pewnością w aucie przybędzie nowych, innowacyjnych części.
Bolid oficjalnie odsłonili kierowcy zespołu, Jenson Button oraz Lewis Hamilton.
Zdjęcia:
komentarze
1. Greg-bap
Prezentacja dziwna. Bardzo eventowa, ale mało sportowa. Dziwne że nie było ludzi, którzy zbudowali ten bolid. To chyba nienajlepiej robi dla teamu. Jeśli jeszcze dodamy, że prezentacja była robiona w czasie i miejscu podyktowanym przez Vodafone, niekoniecznie zgodnymi ze sportowymi wymaganiami zesopołu, to wszystko jakieś takie grząskie się wydaje. Co do bolidu, największe wrażenie robią na mnie sekcje boczne, wloty powietrza zupełnie niecodzienne. Kiepskie wrażenie natomiast robi wysoki tył, wbrew ogulnemu trendowi obniżania.
2. rafam
Pytanie do znawców. Jakie zawieszenie zastosował Mclaren?? Push czy Pull Rod
3. Szybszy
A gdzie jakieś zdjęcia?
4. hitme
wiecie moze gdzie mozna zobaczyc porownanie wszystkich bolidow w stawce?
5. radkowiak
ale kur.. nie ładny:)
6. kempa007
1. Greg-bap byli, tylko w srodku, a to byla szopka dla gapiow- chyba o to chodzi... zeby to ludzie zobaczyli, a nie dziennikarze. Wiec dla McLarena gratulacje za swietny pomysl.
7. goral
Pull
8. manx
Tak więc zostało Force India, ale z prezentacji dokonanych do tej pory z częściami zamontowanymi do tej pory najbiedniej wygląda Ferrari a bogato właśnie Mclaren :).
9. krystianxp
co moze im dac zmiana ksztaltu wlotow powietrza? jak myslicie?
10. essien15
Te 'wloty' a raczej ukształtowane boczne sekcje wydają się kierować powietrze na tylne opony, może maksymalne chłodzenie opon żeby Guzik mógł dłuuuugo jeździć na tych gumach :P
11. labugabu
Fotosy dajcie...
12. FAster92
A kamera "teletubiś" gdzie sie podziala ?
13. Manisze
Kto oglądał od początku, to widział, że wydech jest skierowany "normalnie" do tyłu :) poniżej foto
http :// img69. imageshack. us/img69/6665/ mclarenl. jpg
Szczególną uwage zwraca "podwójna" podłoga i ten wlot na górze. Zobaczcie też, pod nosem jak ma "małą" podłoge :) na foto widać podłoge:
http: //www. f1fanatic.co. uk/wp-content/ uploads/2011/02 /mcl26. jpg
http: // img818.imageshack. us/img818/5782/ ssssix. png
14. rafam
Czyli Renault Mclaren, RedBull i Williams zastostosowali pull rod. Ferrari będzie miało kłopoty.
15. Kanthen
W całej stawce to włanie ten bolid najbardzeij różnie sie od poprzedniego Naprawde wygłada imponujaco , chyba mc laren bedzie mocny w tym roku:)
16. Konik_mekr
Mnie się podoba, styl prezentacji też ciekawy, zawsze miło trochę inwencji zobaczyć przy takim wydarzeniu:). Jest długi, ale wygląda zarąbiście:)
17. robtusiek
15. Kanthen tak napewno będzie mocny, to widać po jego wspaniałym malowaniu i po wlotch powietrza, napewno bedzie mocny.
McLaren od kilku lat ma najładniejsze bolidy, ale to nie pokaz modelek, więc czekam z niecierpliwością co to cudo pokaże na torze. Faktem są ich zapowiedzi się sprawdziły jest innowacyjny narazie wyglądem, na torze za McLarenem przemawia świetny sprawdzony KERS, zobaczymy co dalej.
18. ziyon
Na szczęście tylko wydaje się najładniejszy... Renówki nie przegoni... ];-)
19. mlq
@8. Zgadzam się. Bardzo ładny. Prawdziwy bolid
20. r31
Czy podacie mi linka ze zdjęciem Roberta na prezentacji jak stał z kaskiem prosze bradzo
21. r31
bardzo
22. mlq
@18. Zastanów się co piszesz. Bać realny
23. Indywiduum
Wygląda prze kozacko. jestem naprawde pod dużym wrażeniem. jeśli bedzie tak jeżdził jak wygląda to mistrza maja w kieszeni. choc wole w tej roli wole Roberta. juz sie nie moge doczekac pierwszego wyścigu:) zapowiada sie jeszcze ciekawszy sezon niz 2010.
24. markoogp
Wyglada zajefajnie zwlaszcza bokiem,aeorodynamika na najwyrzszym poziomie.
25. athelas
Mocny będzie na pewno, McLaren jest przynajmniej w pierwszej trójce konstruktorów od 2005 roku włącznie, nie licząc wpadki 2007, kiedy zostali zdyskwalifikowani za szpiegostwo, ale punkty dawały im majstra...
To z pewnością będzie czołówka. Stawiam w ciemno 3. miejsce minimum, bo na Mercedesa nie liczę, a Lotus Renault ma tylko jednego solidnego kierowcę.
26. ziyon
mlq
Zastanowiłem się. Baciam (chyba tak to się pisze) realny... ];-)
27. nekos
oj obawiam sie tej strzaly... jakos czuje ze beda jak redbull w zeszlym sezonie... oby nie... bo angoli nie trawie :) mam tylko nadzieje ze bede zmuszony sluchac hymnu anglii po wygranej kubka :)
28. Mad89
McLaren jak zwykle z paroma nowinkami, zobaczymy. Sezon zapowiada się arcyciekawie. Bolid wygląda świetnie, możliwe że inni będą kopiować te nowinki w trakcie sezonu. W 2010 też wyglądał inaczej niż konkurencji i będą pewnie równie mocni.
29. Shaqoo
Przednia część większości bolidów nawiązuje do końcówki lat 90, s zczególnie widać to u Ferrari, wysoko podniesione "dzioby" :) cieszy oko :D
30. agnesia96
Piękny ;)
Żeby tak się spisywał jak wygląda to będzie dobrze ;)
31. tadex
Wygląd nie jeździ, zobaczymy jak się będzie spisywał na torze na tle reszty stawki?
32. RoninRonin
Najładniejsza jest Renówka. A mnie sie wydaje, że przekombinowali z tymi kształtami. Nie sądzę by McLaren w tym roku walczył o coś więcej niż 3 miejsce.
33. RoyalFlesh F1
Bardzo ładny bolid
34. Krokiet
mnie zastanawia "drugi nos" pod spodem oryginalnego....:) jeśli dobrze sie na zdjęciach dopatrzyłem...
35. GoQu
Najładniejsze to R31.Mclaren bardzo się zmienił tylko ciekawe co im to da?
36. frg1pl
34. Coś tam jest na pewno.. ale co to ?
37. lukaas67
32- co ty wogole gadasz? Wedlug ciebie Mclaren to jakas firma wies-tuningowa, ktora dla picu dowala spojlery, wloty powietrza? Oni pewnie ten bolid zaczęli budować w połowie poprzedniego sezonu. Wydaja miliony na rozwój bolidów i każda rzecz jest idealnie przemyślana i wyliczona.
38. lukaas67
P.S. Widać że sporo pracy/kasy włożyli w ten bolid. Jeżeli w trakcie sezonu będą dalej nad nim porządnie pracować to kto wie...
39. riqoor
Rok temu bolid McLarena wyglądał niemalże jak statek kosmiczny a jakiejś rewelacji nie było. Nam się może co najwyżej wydawać, że ta aerodynamika jest taka świetna. To, że tak wygląda nic nie znaczy.
40. lukaas67
W sumie to nic narazie nie pokazali, to jest tylko podstawa, ktora moze obejrzec konkurencja- jak sami przyznali.
41. Ataru
Wszystkie teamy, jesli o przedni spojler chodzi, mialy zawijaski tak, by powietrze omijalo opony, wiec pewnie McLaren jednak nieco to skrzydelko zmieni, reszta... w sumie nic specjalnie nowatorskiego, inne teamy maja podobne rozwiazania, ale... tyl! Jest naprawde zupelnie inny, inna konstrukcja od calej reszty, ciekawe na ile zrobi to roznice (i koniec koncow w ktora strone) i czy jednak go nie "odpieszcza" kosztem suchej predkosci na rzecz prowadzenia. Coz, poczekamy - zobaczymy, dzis i tak nikt swoich najwazniejszych kart nie odkryl, a i skrzydelka kazdego zespolu beda wygladac w wersji finalnej, wiec my, szaraczki, na razie nadal niewiele w gruncie rzeczy wiemy.
42. AndrzejOpolski
McLaren zaprezentował przepiękny bolid, w którym ilość zmian zapiera dech w piersiach :o) Ufam, że przełoży się to na zwycięstwa w zbliżającym się sezonie. Tym bardziej, że wraca KERS, system najlepiej rozwinięty właśnie przez zespół z Woking. Tak na marginesie to McLaren także zmienił, na plus, design gadżetów :o) Naprawdę godne polecenia!
Pozdrawiam wszystkich.
43. mistrz15
Nisko zamieszczony nos i wysoki tył a w konkurencji jest na odwrót
44. McLfan
Ataru, McLaren to skrzydełko zmieni, bo to jest skrzydło z Abu Dhabi. :P
AndrzejOpolski, czy Ty przypadkiem nie jesteś panem w wieku ok 40 lat, posiadającym czapeczkę Team McLaren Mercedes? Widziałem niedawno takiego człowieka z okna opolskiego autobusu MZK. ;)
45. cali
fakt McLaren to niebrzydkie autko,ale jak dla mnie puki co najładniejszy jest mercedes (niesamowicie perfekcyjnie zadbano o szczegóły estetyczne)
46. AndrzejOpolski
44. McLfan: nie, to nie ja :o) Nie noszę takiej czapki. O gadżetach McLarena dlatego napisałem, ponieważ już dawno chciałem kupić parę "ciuchów" tego teamu ale dotychczas mi się nie podobały a w tym sezonie wreszcie trafiły w mój gust. Pozdrawiam serdecznie.
47. SilverX
Tak myślałem, że McLaren coś wymysli ;) Marcedes chyba dał dupy, chyba Renault już ich wyprzedzi. Czołówka to chyba McLaren i RedBull potem Renault.
48. wpiszlogin
Na stronice McLarena jest bardzo ciekawa aplikacja internetowa, w której można pooglądać nowy bolid z każdej strony a nawet nim sterować :)
49. witam
A mi sie rzucilo w oczy, ze tylko LRGP i MC-L maja czubki nosa proste z profilu jak w rakiecie. Inne teamy maja zadarte, skrzywione lub lekko opuszczone. Moze podazyli naprawde w podobnym kierunku? Natomiast sam bolid MC-L jest ladny, lecz Mi sie podoba najbardziej zielony Team Lotus. Wedlug mnie jezeli chodzi o sam wyglad zazem z kolorem jest najladniejszy.
50. RoyalFlesh F1
Jakby nie patrzeć tak jak wczesniej pisałem to Ferrari, jakos blado wygląda.
51. Ataru
44. McLfan, dzieki za info, to mi calkiem sporo wyjasnia.
52. Mrgaryniusz
49. Zgadzam się co do Lotusa. W tym roku naprawdę fajnie wygą ich bolid. Tylko, żeby jeździł lepiej, niż w poprzednim sezonie.
Trochę się obawiam tego McLarena, bo strasznie nowatorsko wygląda, a od tego już krok do wygrywania...
53. krzysiek000
"Przypadkowi ludzie znosili na wydzielony plac poszczególne elementy nowego bolidu"
U nas to ci przypadkowi ludzie "pożyczyliby" parę części ;)
54. dziarmol@biss
49. witam A mnie ten nos Mclarena przypomina nieco bolid Saubera z 2010 ;-)) Nic rewelacyjnego ;-)) Chyba że "piękno" tego bolidu ukryte jest w środku czyli pod włóknem szklanym ;-) pozd.
55. ignol44
Mnie to sie podoba jedno w tym zespole.Oni idą swoja drogą.A nie jak ine zespoły kopiują wszystko z redbul.Nie twierdze że to jest mistrzowski bolid ale na pewno namiesza w stawce.Moim zdaniem to ferrari będzie mocne redbull wyjda oczy na początku sezonu.Obym sie mylił i Mclaren zdominował sezon jak w sezonie 88
56. McLfan
Tutaj jest więcej picu, niż prawdziwego auta. Choćby tylne skrzydło. Czego na nim brakuje? Kto pierwszy zgadnie, ten ma 5 punktów respektu na dzielni więcej. :P
57. Rafał137
Może nas oświecisz i powiesz czego brakuje :P?
58. McLfan
Regulacji. ;)
59. nolte
Ten samochód jest jak wypowiedzi Withmarsha - przerost formy nad treścią. Najbardziej przypomina mi murenę. Genialne rozwiązania mają podstawową wspólną cechę - są proste, a tu widzimy a lot of wlot i tyle.
60. ziyon
@59
Racja, i tak samo ,, charyzmatyczny" jak Jenson B.
61. Grzesiek 12.
54 dziarmol
Rozumiem że miałeś na myśli .... włókno węglowe ;)
62. sebekorzel
XTB już się widać nasponsorowało.....
63. dziarmol@biss
61. Grzesiek 12. He he he jak zwał tak zwał ;-))
64. radkowiak
Myśle że w tym sezonie Button może byc groźny. Opony Pirelli zużywają się szybko więc będziemi widzieć conajmniej 2 pit stopy co bardziej uatrakcyjni F1. Wracając do Buttona jego styl jazdy będzie bardzo pasował do opon natomiast Hamilton będzie je szybko rozwalał i będzie wpływać na jego templo. Oj ten chłopak będzie miał w tym sezonie z tymi oponami. Więc nic nie pozostaje Buttonowi jak poprawić się w kwalifikacjach bo w wyścigu będzie już na pewno szybki.
65. beltzaboob
@59nolte - taaa.... Twoją teorię o prostych rozwiązaniach szczególnie potwierdza RB6 - prost jak budowa cepa, co nie...?
66. Zgred Zen
64. radkowiak No tak,niby fakt,ale.... dotyczy to toru w Walencji.Na naszych portalach często są podawane tylko wyrywkowe wypowiedzi zawodników.Prawda,ze wszyscy za wyjątkiem Buttona narzekali na degradacje,ale musisz zauważyć,że narazie Button jeżdżił na przejścówce>nowy bolid dopiero rozpocznie testowanie..Po drugie,wszyscy jeżdzili tylko na mieszankach miękkich,które i tak napewno przejdą ewolucję.Owszem,Robert był zaniepokojony jak i cały zespół ,silną degradacją opon,ale powiedział jeszcze,ze tor Rocardo Tormo w Cheste pod Walencją to specyficzny tor ,którego charakterystyka nie jest spotykqana na przynajmniej 80% torów,a znany jest szczególnie z poruszanego tematu..Tak,ze nie ma co na razie jeszcze podstaw aby mówić,ze opony faworyzują jakiegoś zawodnika. Jako ciekawostko chcę podać,ale opartą na faktach,że najlepszy czas Robert wykręcał na swoich stintach,po przejechaniu pierwszych dwóch kółek,czyli wtedy kiedy samochód jest najcięższy,a nie jak inni zawodnicy na swoich końcowych odcinkach z lżejszym samochodem.Co zarazem jest niepokojące,ale z drugiej strony po wyeliminowaniu spadku osiiągów poprzez degradację opon sytuacja ta może napawać optymizmem.Wniosek,z tego,ze nie można po pierwszym tescie kierowców jeżdżących agresywnie skazywać na straconej pozycji,bo do pierwszego GP jeszcze daleka droga.Pozdro.
67. nolte
65. oczywiście, że proste. Genialnie prosty jest też f-duct, co nie?
68. beltzaboob
@67nolte - F-duckt w kontekście RB-6, no nie wiem.... Stary, tu nic nie jest proste przy tych przepisach i doskonale o tym wiesz, jak mniemam. Użyłeś starej prawdy ogólnej do opisania sytuacji nieadekwatnej. Tak mi się wydaje. Same rozwiązania jak F-duckt czy wygaszane skrzydło są proste w teorii. Zasada jest też prosta jak budowa cepa ale w praktyce to bardzo skomplikowane konstrukcje. Nie prostota a finezja.... Przyjrzyj się jeszcze raz RB6 i porównaj z "prostym" W01. Czy możesz powiedzieć, że przednie skrzydło Red Bulla jest proste?
Pozdr!
69. beltzaboob
#F-duct-oczywiście. Sor.
70. probolans
MCL,RENAULT,RED BUL korzystaja z pullroad a Ferrari nie. I obudzili się z ręką w nocniku i teraz maja obsrane ręce.
71. beltzaboob
@70probolans - o ile się nie mylę zawieszenie typu pullroad to nic innego, jak klasyczny wahacz pchany, czyli rozwiązanie stare jak świat. Przypominam, że RB6 miał z przodu wahacz wleczony, czego żaden zespół nie skopiował, więc nie przeceniał bym możliwości wynikających z zastosowania tego klasycznego zawieszenia. Jeśli się mylę, proszę o sprostowanie.
72. probolans
racja myśle troche zbyt płytko, ale i tak uważam że Ferrari bedzie w plecy o 0,4sek na pojedynczym okreżeniu do najszybszych MCL i Byków. Cvetelowi juz nie bedzie tak łatwo w tym roku bedzie mial dużo rywali w podobnych osiagami bolidach. A ciekawe co Szumacher powie jak zbierze znowu baty od Nico.
73. McLfan
71. beltzaboob, mylisz się. RB6 miało normalne zawieszenie z przodu. Takie, jak inni. Z tylu mieli pullroad, czyli zawieszenie ciągnione, wleczone. Wielu to skopiowało, a Ferrari dalej ma pushroad, wymagające wysoko umieszczonego mocowania zawieszenia. Burzy to przepływ powietrza w tej części nadwozia. Pooglądaj sobie tylne części samochodów Willa, czy RBR, a potem zajrzyj na Ferrari. Choć też zmienili dość mocowanie wspornika, które powędrowało do przodu.
74. tomekj
probolans raczej bym nie powiedzial ze beda w plecy ,zeby sie nie okazalo ze oni beda miec przewage 0,5sek cos podejrzanie cicho wokol nich jest
75. beltzaboob
@73McLfan - dzięki. Jutro jeszcze sprawdzę dokładnie, czy mi się popierdzieliło, czy źródło takie banialuki wypisuje. Nie byłem pewien, dlatego prosiłem o sprostowanie. Pozdr!
76. Tomo2345
brak loga xtb pozdro
77. rafam
Podejrzane że Mclaren ma podobny patent z wlotami powietrza nad głową kierowcy, podobnie szerokie sekcje boczne, a teraz jeszcze mówią że nie wykluczają że będą mieć wydech ala Renault czyżby Bell puścił parę z gęby ??
78. rafam
Pocieszjące jest to że w tym sezonie (prawdopodobnie ) to inni będą tracili czas na przyglądanie sie i kopiowanie pomysłów Renault a nie odwrotnie. Co do Ferrari to pewnie wiedzą już że będą mieli kłopoty i starcą kupe czasu i kasy na wprowadzenie lub przynajmniej sprawdzenie w teori rozwiązań konkurencji.
79. Mrgaryniusz
Williams wcale nie jet prosty. Wydaje się, bo mają przejściowe malowanie i mało napisów sponsorów. Podobno maj być bardzo szybcy na prostej, gdzie będzie można używać ruchomego tylnego skrzydła, bo mają nisko zawieszony tył, co chyba daje większe korzyści. Na razie na testach nic jednak nie pokazali, tylko zawodność sprzętu.
80. raf72
Mclaren na MAJSTRA!!!!!!!!!!!!!!pieprzony fan club Kubicy - a miało byc ogólne forum o F1, Pewnie kempa zablokuje mnie , ale sory jakie by nie bylo to forum jest o F1 mam dzielic pasje a nie caly czas pierdolic o Kubicy w
kædym wátku jakie by nie byøo.
81. essien15
Nie rozumiem takich ludzi... nie musisz czytać komentarzy, obczaj wiadomości i do widzenia jak się nie podoba. A co do tematu to wydaje się, że McLaren RedBull i za sercem Lotus-Renault powinny grać pierwsze skrzypce :D Ferrari jakoś na razie kiepsko mi się widzi, chyba, że mają jakaś bombową nowinke w rękawie :P
82. brylant
@ 80. raf72
coś się pomieszało koledze ja tu widzę wpisy o Mclarenie
83. raf72
Tego nie rozumiesz albo nie chcesz zrozumiec
84. nolte
68. odnoszę się do prostoty idei wynalazku, bo technologiczne przełożenie może być skomplikowane i zazwyczaj jest. W Mac-u drażni mnie coś na kształt przestrojonej kobiety. Takie porównanie przychodzi mi do głowy doraźnie.
85. nolte
83. uwielbiam takich światowców jak Ty...
86. brylant
@raf72
bo ludzie tu porównują Mclaren do LR bo widzą w nich faworytów a ja tak na prawdę nic nie wiem jaki będzie układ sił . A czytałem gdzieś wywiad z Helmut Marko czy jak mu tam z RB że sa tak dobrzy ze zdublują wszystkich na 2 okrażeniach tylko z kąt on to wie po jednych testach .
przepraszam za pisownie ale jestem na imprezie
87. essien15
Ta wypowiedź Helmuta Marko była arogancka, prowokancka i na dodatek bezczelna. Po niej tylko utwierdziłem się w przekonaniu, że nie będę kibicował RedBullowi :P
88. brylant
87. essien15
też to czytałeś ?
89. essien15
No czytałem, tutaj chyba nawet była ta wypowiedź.
90. nolte
a propos Helmuta Marko - to taka stara pierdoła, na wzór Berniego, której nikt nie pozwie do sądu, bo jeszcze nie skonstruowano wokandy z odległością kibla mniejszą niż 50cm.
91. essien15
Niestety jest już dużo nowych niusów i nie mogę znaleźć tej wiadomości z wypowiedzią Marko. Ale tu ją czytałem i w miarę kojarzę co mówił. Egoistycznie bardzo jeszcze, aż szkoda klawiatury
92. McLfan
Mówił, że gdyby się wyścigi teraz odbyły, to zdublowaliby wszystkich. Na Ultrze widziałem.
93. athelas
Helmutem nie trzeba się przejmować. Zauważcie, że w przeciwieństwie do nich Webber, a nawet Vettel i Horner byli bardzo ostrożni w ocenie możliwości RB7.
94. witam
80. raf72 2011-02-05 21:32:02 (Host: *.play-internet.
Ty palancie! Po co poruszysz temat Kubicy jak nie o nim mowa? Nie u miesz czytac? Problem ze zrozumieniem tekstu?
Oprocz ciebie nikt tu o Kubicy nie wspomnial. Mowa o technologii, ty baranie. Won z portalu jak ci sie nie podoba! Zasrancu ! A pozatym bardzo wiele wniosles do dyskusji, widac, ze "bije" od ciebie wszechstronna wiedza. Bardzo madry jestes . Gratuluje inteligencjii.... Gowniarzu!!!
95. Grzesiek 12.
Kurcze ! ponoć Kubica miał wypadek na trasie rajdu ...
Mam nadzieję że nic mu się nie stało ;)
96. noke54
95. Grzesiek 12. też o tym czytałem, oby było wszystko ok. Pewnie po takiej akcji Lotus dwa razy się zastanowi, czy puścić Kubicę do następnego rajdu.
97. Grzesiek 12.
96. noke54
Cholerka , chyba nie jest dobrze , ponoć został śmigłowcem przetransportowany do szpitala ...
Poco mu to było ;////
98. Grzesiek 12.
*po co
99. noke54
Trzeba poczekać na jakieś info od samego Roberta albo od LR, wtedy będzie wszystko jasne. Kubica jest twardy, więc może nie będzie tak źle :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz