WIADOMOŚCI

  • 29.06.2010
  • 9071
Briatore: Hamiltonowi należała się większa kara
Briatore: Hamiltonowi należała się większa kara
Flavio Briatore, były szef zespołu Renault uważa, że Lewis Hamilton za wyprzedzenie samochodu bezpieczeństwa podczas niedzielnego Grand Prix Europy powinien dostać bardziej surową karę niż przejazd przez pit lane. Stwierdza także, iż taka kara powinna być przyznana znacznie szybciej.
baner_rbr_v3.jpg
Briatore, który był obecny na torze podczas Grand Prix Europy, w wywiadzie dla telewizji Sky Sport 24 powiedział:

„Przepisy nie są precyzyjne. Kara dla Hamiltona nie powinna pojawić się po 20 okrążeniach, powinna być po 2 lub 3.”

„Wyprzedzenie samochodu bezpieczeństwa bardziej zasługuje na czarną flagę. Hamilton ma szczęście, wszystko co zrobi jest korzystne.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

38 KOMENTARZY
avatar
dario71

29.06.2010 14:40

0

Ma chlopak racje ... on przeciez dostal o wiele wieksza kare :)


avatar
Andre180

29.06.2010 14:40

0

Niech się lepiej nie wypowiada!


avatar
Senna_olk

29.06.2010 14:45

0

Oj Panie Flavio...


avatar
aees

29.06.2010 14:46

0

briatore wróć!!! ..do renault też...


avatar
Andre180

29.06.2010 14:47

0

sam złamał przeppisy


avatar
karnage

29.06.2010 15:01

0

Niech on sie od Reanult trzyma z daleka, Kubica wywalczy tytul mistrza bez takich gierek! (w przyszlym sezonie)


avatar
Anteaus

29.06.2010 15:02

0

Niestety wg mnie ma rację. Wiadomo ,że Hamilton to "święta krowa" w F1 ale bez przesady. Przecież to jest paranoja Hamilton najmarniej na tym manewrze zyskał ponad 1,5 minuty a dostał karę przejazdu przez Pit Lane czyli ponad minutkę do przodu. Sędziowie puknijcie się głowy gdzie wy macie rozum! Na miejscu innych zawodników też w przyszłych wyścigach widząc jak ukarali Hamiltona od razu bym wyprzedzał SC przecież to czysty zysk ;) Wszędzie indziej od razu jest czarna flaga za taki wyczyn no ale nie dla Hamiltona. Parodia F1!!


avatar
torento94

29.06.2010 15:05

0

No ma racje bo tego Hamiltona zawsze traktują ulgowo Pan Flavio się wykazla dobrym spostrzeżeniem...:) tak tylko w następnym wyścigu pit lene jest troszkę dłuższy niż w walencji kolego:)


avatar
Ataru

29.06.2010 15:06

0

Dobrze gada. Szkoda tylko, ze nic z tego nie wynika, bo Hamilton dalej pozostanie pupilkiem FIA. Nie wiem co on by musial zrobic, by dostac kare. Czekam za jakie byle co kolejna sankcje dostanie Schumacher, ktory w tym wyscigu dostal wieksza kare niz Hamilton, choc tak zasadniczo to nie zrobil nic wbrew regulaminowi, a poprzednia (w ksiestwie) dostal przez niejednoznaczne przepisy. Jest tu ktos, kto wierzy, ze Hamiltonowi by zamkneli pitlane, gdy ten zjechal i wlepili kare za to, za co zostal ukarany Schumacher?


avatar
jankes15

29.06.2010 15:12

0

Ataru zamknąć by zamknęli tak jak w kanadzie 2008 tyle, że wtedy był jeszcze Raikkonen który powinien się przesunąć bo Lewisa światła nie obowiązują a on tego nie zrobił i Lewis w niego przywalił - oczywiście wina Kimiego:-)


avatar
mateos4

29.06.2010 15:29

0

10. jankes15 A kto inny może być winny? Choć trzeba przyznać, że Hamilton dostał karę 10 miejsc do tyłu we Francji, ale tylko dlatego żeby Ferrari się nie spieło


avatar
lukas30

29.06.2010 15:36

0

Ja w ogóle nie potrafię zrozumieć jak SC mógł wyjechać nie przed kierowcą prowadzącym stawkę. Zawsze kiedy pamiętam tak właśnie było. Pewnie na miejscu HAM zrrobiłbym to samo a już na pewno teraz każdy kierowca który znalazłby się w takiej sytuacji zrobiłby to samo bo się opłaca. No to niezły przykład FIA daje.


avatar
kumahara

29.06.2010 15:42

0

Flavio ma wielką rację i jakie ma znaczenie, że sam ma na sumieniu przekręty, to już racji mieć nie może?


avatar
Cwirs

29.06.2010 15:46

0

@13 racje to On ma, zdecydowanie. Ale akurat z jego ust to brzmi conajmniej smiesznie


avatar
fanAlonso=pziom

29.06.2010 15:51

0

bo jak ktoś ma coś na sumieniu to juz się wypowiadac nie moze?? w takim razie nikt nie powinien sie wypowiadac bo kazdy raczej ma cos na sumieniu ja do flavio nic nie mam w przeciwienstwie do dennisa fajnie jakby wrocil dziwne ze nigdy wczesniej nie chcialo go zatrudnic ferrari i zawsze z nimi walczyl w mistrzowstwach


avatar
Ataru

29.06.2010 16:20

0

Na sumieniu maja wszyscy, z McLarenem i afera szpiegowska na czele. Nie wiem, czy pamietacie, ale McLaren w ogole mial nie wystartowac w nastepnym sezonie F1, ale moralnei to wlasnie oni chyba najmniej maja prawa do dawania glosu. I prawda jest tez taka, ze ze skradzionych Ferrari materialow i dzis zespoly korzystaja. I pewnie beda korzystac przez nastepne kilka sezonow. Wiec jak komus odbierac moralnego prawa do wypowiedzi to im na pierwszym planie. A racje to Briatore ma z cala pewnoscia.


avatar
kam39

29.06.2010 16:43

0

fakt że jest z niego kawał dziada ale ma racje


avatar
91mat19

29.06.2010 17:01

0

a jak by się skasował to by miał karę ;] a tak poważnie to ile mu zajęło przejechanie przez aleje serwisową? 8 sekund? żenada! 8 sekund za nie nagięcie a złamanie regulaminu


avatar
kam39

29.06.2010 17:04

0

18. 91mat19 ale każdy to nie hamilton reszta stawki by dostała większe kary na bank


avatar
Orlo

29.06.2010 17:19

0

Gdyby Lewis lepiej szanował opony to pewnie pojechałby jedno GP bez zmiany opon. Dodali by mu np 25 sekund po wyścigu. Zyskał by na tym, powiedzmy, ze dwie pozycje. Złamał by regulamin, kara by była, wszystko ok. Zupełnie jak teraz. Pewnie McLaren czeka na ten numer na tor na którym jest najdłuższa pit lane bo wtedy najwięcej by zyskali. Nic tylko czekać jak Lewisa znowu "zaatakują kolorowe światełka i dziwne dźwięki"...


avatar
karlito

29.06.2010 18:42

0

Ma racje. przepisy chyba są nawet jasne w tej kwestii, za wyprzedzenie SC jest czarna flaga ale nogi za to nie dam.Ktoś jest oblatany w przepisach, Panie kępa co mówią przepisy?


avatar
fullbzikaaa

29.06.2010 20:42

0

@7 Anteaus Masz rację i Flavio też ma rację. Ja tylko dodam, że Ham pewnie dlatego tak zrobił, bo stewardzi wypaczyli wynik tego wyścigu wypuszczając SC po przejeździe Vettela. Stąd wzięła się ta przewaga czasowa obu, aby spokojnie po okrążeniu zmienić gumy i wyjechać na 1 i 2 pozycji. Inni po szybkim stincie pokornie wolno jechali za SC, a oni przed SC pojechali w tym czasie na maksa okrążenie. Jak by SC wyjechał przed Vettela, to obaj po stincie wylądowaliby podobnie jak Ferdek. Ferdek tracił tylko 1s do Hamiltona i ok.3s do Vettela przed SC, a gdzie wylądował po zmianie kół i ile miał straty czasowej do Nich? Sędziowie ukarali tylko Ham za wyprzedzenie SC, żeby odwrócić uwagę od błędu jaki popelnili. To było czyste oszustwo. Teraz trwa rywalizacja nie na torze, tylko o to kto ma większe plecy i jest bardziej nietykalny. Hamilton kontra Vettel. Chrzanić taką F1! Co z tego, że Robert, Koba i inni kierowcy walczą aż miło, gdy i tak, tak w trakcie jak i po wyścigu, trafia szlag kibiców na takie sędziowanie. Oni tymi decyzjami nawet Endrju przebili w tym wyścigu. Tak mnie znerwowali, że tylko zdążyłem zauważyć jak Endrju wspomniał jakoby w jakimś boksie reporterskim na torze siedzieli i z narażeniem życia,nam widzom ten ekscytujący wyścig komentowali. Aha. Jeszcze przed wypadkiem Webbera jakoś dziwnie nie zauważyli, że Robert na chwilę po starcie spadł na 7 pozycję, a jak już zauważyli, to Robert w tym czasie właśnie przesunął się na 5 ładnym manewrem. Chyba Robert jest za szybki na wzrok naszych oddanych komentatorów. Badziew totalny! Zgadzam się tylko z tym, że mię też widoki się podobały. Zwłaszcza te dziewczyny stojące w basenie na dachu.


avatar
Adam1209

29.06.2010 20:53

0

On ma racje. Już nie jednokrotnie dostawał kary. No do tego jeszcze po za formułą 1 kiedy go policja przyłapywały go za szybką jazdę.


avatar
karlito

29.06.2010 21:02

0

23. no i łgał przed sędziami w australii 2009


avatar
omegags

29.06.2010 21:15

0

no no mnie też raz złapali za szybką jazdę (nie wiem dla czego mieli szybszy wózek chyba im wszyscy zjeżdżali jak zobaczyli niebieskie)bo mnie doszli choć nigdy nie mogli więc wcale się nie dziwię że oni mają ciężką nogę bo ja też


avatar
riqoor

29.06.2010 21:45

0

Taka jest prawda. Hamilton na wyprzedzeniu SC zyskał bardzo dużo, a stracił względnie niewiele. Powinien dostać 'stop and go' a nie sam przejazd przez Pit Lane.


avatar
figo7

29.06.2010 21:55

0

A ja mam dość oglądania dziewczyny Hama co to jest do cholery wybieg dla modelek czy F1 dobrze że tata Hama się skończył .


avatar
zenobi29

29.06.2010 21:57

0

No i co z tego , że Flavio ma rację , kiedy Hamilton cieszy się wyjątkowo pobłażliwym traktowaniem?! Niesamowite ! Jak stewardzi skutecznie potrafią zepsuć widowisko.


avatar
łejn

29.06.2010 22:05

0

Bez Briatore Formuła 1 sporo straciła, ten sport w dzisiejszych czasach potrzebuje ludzi z charyzmą i charakterem. Oczywiście nie pochwalam afery singapurskiej. Wracając do Roberta. Życzę mu jak najlepiej, pragnę z całego serca, by regularnie stawał na podium. To najwyższa światowa półka, zasługuje na mistrzostwo świata. W F1 potrzeba sporo cwaniactwa, nie tylko na torze - Flavio był w tym dobry;) Na mistrzostwo jeszcze trochę poczekamy, niestety.


avatar
RB6

29.06.2010 22:47

0

27. figo7 popieram w 100 % ! Hamilton nic na tym niestracił... powinien przynajmniej spasc kilka pozycji do tyłu..


avatar
ds1976

29.06.2010 22:56

0

Może i tak, ale trzeba pamiętać, że to Hamilton dostarcza emocji praktycznie w każdym wyścigu i NIGDY nie odpuszcza. Pamiętam jak w ubiegłym sezonie jeszcze kiepskim McLarenem walczył z Piquetem o... 14 miejsce. I to dziko, z zapałem przez kilka okrążeń, co najmniej jakby za 14 miejsce przyznawano punkty... Z taką agresywną ale widowiskową jazdą, z niesłuchaniem poleceń mechaników (nie tak dawno zalecili mu oszczędzanie opon albo hamulców, nie pamiętam, Hamilton odpowiedział, że przyjechał się tu ścigać i... zaczął kręcić jeszcze lepsze czasy okrążeń!!!). Nie lubiłem go w pierwszych sezonach, był zadufany i chyba nadal jest, ale pokazał w ubiegłym roku, że słabszym samochodem potrafi niesamowicie walczyć. Nawet Kubica takich rzeczy nie wyprawia. No i na koniec trzeba pamiętać, że to Mistrz Świata Formuły 1 w sezonie 2010 :-)


avatar
dody

30.06.2010 02:59

0

Do diabla z tymi przepisamy. niech briatory sam pilnuje swoj dupek. Hamilton najlepszy kierowca w naszych czasach, A wy glupi kubicomanowie zamiast cieszyc sie Hamiltonem narzekacie bez przerwy na hamiltona. co robi kubica. on jak baba za kierownica, jezdzi wedlug przepisu, nie ryzykuje. Jesli beda wiecej takich ROBOTOW nie bede ogladal f1. PO CO


avatar
Polak477

30.06.2010 10:48

0

32. Cóż witamy kogoś, albo tak bardzo zaślepionego, albo oglądającego dopiero parę wyścigów. To co FIA z nim wyrabia to nie zalicza się do żadnej sportowej rywalizacji i jeśli więcej kierowców ma być tak traktowana to po co są te przepisy? Jak tak ma być to ja przestanę oglądać F1, bo to co ostatnio zrobili to była kompromitacja, tutaj w 100% zgadzam się z Briatore, który pewnie pamięta wyścig, w którym Alonso dostał czarną flagę za wyprzedzanie innego kierowcy podczas jazdy SC.


avatar
petrov

30.06.2010 17:00

0

Lubie Lewisa, ale to co zrobił było nie fair w stosunku choćby Alonso, który jechał przed pit stopem tuż za Hamiltonem, a gdzie wylądował po zmianie opon wszyscy wiemy :( także kara nie była wystarczająca...


avatar
MateuszF1

30.06.2010 17:19

0

Kara była wystarczająca ale nie pojawiła się od razu no dobra zanim Alonso powiedział to swojej stajni mineło te pare okrążeń. Jednak jeśli wydali kare dla Hamiltona on przejechał jeszcze ze 3-4 okr normalnie nie odbył kary od razu. Powinienn od razu przejechać przez Pit Lane a on na tych kilku okrążeniach odrobił pare sek by wyjechać przed Kobayashim, Barichello i Kubicą. Jest to nie feer


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu