Jak się okazuje przed wyścigiem o GP Turcji zespół Red Bull został poproszony przez FIA o zmianę kolejnego elementu swojego bolidu.
Jak informowaliśmy, przed GP Monako zespół McLaren dopatrzył się w części tylnego dyfuzora RB6 nieścisłości regulaminowej, a FIA nakazała ekipie Adriana Newey'a zmianę tego elementu.Dzisiaj niemiecki Auto Motor und Sport podał, że przed wyścigiem o GP Turcji inżynierowie Red Bulla musieli wprowadzić kolejną zmianę w swoim bolidzie.
Jak podaje źródło, tym razem chodziło o część tylnego zawieszenia, ukrywanego na starcie ostatnich kilku wyścigów przez mechaników Red Bulla. Rywale dostrzegli jednak, że jedna z część zawieszenia jest wyprofilowana aerodynamicznie oraz odchylona pod kątem 20 stopni od poziomu, podczas gdy dozwolone jest tylko 5 stopni.
W odpowiedzi na zarzuty, niezgodne z regulaminem części zostały osłonięte okrągłymi rurkami, eliminując w ten sposób efekt siły dociskającej.
02.06.2010 10:49
0
a te 20% zostało?/
02.06.2010 10:49
0
Oni chyba jakieś jaja sobie robią! Wielka kpina! Żadnej kary, nie jeżdżą dalej. Po co przejmować się regulaminem.
02.06.2010 10:50
0
nic nie zostalo skoro cos jest okragle to jak moze byc pochylone pod katem 20 stopni :-)
02.06.2010 10:50
0
niech*
02.06.2010 10:51
0
2. pajadinho skoro auto przechodzi kontrole techniczna to znaczy ze FIA nie potrafi aut kontrolowac
02.06.2010 10:55
0
niem masz zdjęcia ,o co to biega ?
02.06.2010 11:02
0
Brak slow ;o Przeciez FIA juz kontrolowala RBR... Po co? Po to, zeby inne zespoly byly w stanie dojrzec cos mimo oslaniania, kiedy FIA nie moze dojrzec niczego podczas kontroli..? A moze FIA jest taka wspanialomyslna, ze tydzien przed kontrola prosza RBR o dostarczenie bolidu "na za tydzien". Przeciez tak bylo, moze nie z tygodniowym wyprzedzeniem, ale solidnym, kiedy na poczatku sezonu FIA sprawdzala zawieszenie RBR. To jest smieszne, coraz bardziej zaczynaja mi te red bulle smierdziec ;o ;/
02.06.2010 11:05
0
Cyrk. Nie sa w stanie ich dogonic to czepiaja sie o wszystkie najmniejsze szczegoly, nadinterpretujac regulamin, zeby tylko COŚ znalezc na "ZA SZYBKIE" RBR. Paranoja. Sprawdza sie powiedzenie. Nie wychylaj sie z szeregu, bo cie do niego wepchna.
02.06.2010 11:08
0
Ciekawe ile jeszcze pozostało takich "nieścisłości z regulaminem".
02.06.2010 11:09
0
okazuje się, że red bull wcale nie zrobił świetnego auta tylko łamał przepisy. przeraża mnie bezradność i brak kompetencji FIA. wielkie podziękowania dla McLarena za wyjaśnienie sprawy.
02.06.2010 11:22
0
8. maniak300, niby jakie czepianie sie?! jakby FIA nie kazalo nic zmieniac to wtedy mozna by powiedziec ze jest to czepianie... W innym przypadku ja sie pytam jak to jest K$@ mozliwe ze FIA tego nie sprawdzilo wczesniej. To zespoly maja im mowic co jest nielegalne?! Tymbardziej, ze RBR skrzetnie to ukrywal. Najlepiej niech kazdy zrobi nielegalny bolid i caly czas trzyma go pod jakas plachta a jak juz ja zdejma to niech sie nie zatrzymuja
02.06.2010 11:28
0
Nie wiadomo od kiedy mieli tę część, która jest zabroniona. Możliwe, że zamontowali ją całkiem niedawno. Nie sądzę by ów część zmniejszyła konkurencyjność RB6. Przecież w F1 bolidy konstruowane są na granicy przepisów więc nie wiem skąd takie oburzenie. Zapewne gdyby to wykryto w innym zespole na forum nie byłoby takiego oburzenia :) Pozdrawiam ~
02.06.2010 11:33
0
Panowie no i tutaj sie kłania paranoja regulaminu FIA , kiedys wszelkie nowinki technieczne były dostepne i nikt sie nie czepiał teraz wielkie HALO
02.06.2010 11:38
0
A czy wy myślicie że Ferrari, McLaren i cała reszta tak w 100% ma wszystkie części legalne? Napewno mają jakieś odstępstwa od norm tylko nikt tego jeszcze nie wypatrzył
02.06.2010 11:43
0
Przykro sie robi gdy okazuje sie ze wspanialy bolid zaprojektowany przez geniusza okazuje sie byc skrzetnie ukrywanym zbiorem detali lamiacych regulamin. Banda pajacow i oszustow jestescie a nie wspanialy team. Wstydzcie sie jestem pewien ze juz nie macie tylu fanow co pare dni temu. O ile ktokolwiek zostal. Mysle tez ze wasz sponsor Red Bull powinien zastanowic sie nad dalszym finansowaniem tej porazki. A panowie z FIA to nie wiem czym sie zajmuja bo napewno nie tym co trzeba.
02.06.2010 11:56
0
To może dlatego tak MClareny się do RB zbliżyły w ostatnim GP skoro na szybko musieli coś wymieniać w aucie... heh ciekaw jestem Kanady czy czasem tam RB bez kanału F nie zostanie objechane przez MC.
02.06.2010 12:22
0
8@ stare prasłowiańskie przysłowie mówi : diabeł tkwi właśnie w szczegółach.
02.06.2010 12:22
0
A punkty zostały z poprzednich wyścigów.
02.06.2010 12:36
0
@18 no wlasnie, powinny byc kary za naginanie przepisow i wtedy nikt by nie plakal, ze mu np odjeli punkty. Kazdy jest swiadomy ryzyka przed. Albo jest regulamin dla wszystkich, albo go nie ma
02.06.2010 12:37
0
@16. Jimek chyba raczej rbr odjedzie mclarenowi, którego kanał F na niewiele się przyda
02.06.2010 12:40
0
przerażacie mnie swoimi wypowiedziami. ile ludzi, tyle opinii. szkoda, że jesteście zaślepieni. powinniście cieszyć się, że nie ma dominacji starych zespołów. coś nowego zawsze się przyda w F1.
02.06.2010 12:44
0
cos nowego OK! tylko w uczciwej walce...
02.06.2010 12:49
0
Ciekawe ile takich zmien będzie? A kary nie dostaną!!!
02.06.2010 12:49
0
w tym sezonie to ONI są namaszczeni przez FIA . mówi się ,,do trzech razy sztuka,, Liczę że MCL(i reszta) teraz wykryje już bombę i nie da się tego zmienić przez założenie jakiejś rurki tylko poleci cale Gp( i następne) na straty
02.06.2010 13:30
0
Ciekawe ile jeszcze zobaczymy takich "niezgodności" z regulaminem. Tak wielka różnica pomiędzy RB, a resztą czołowych zespołów jest dziwna i teraz widać z czego wynika. Jakiś czas temu dziwiono się, że bolid RB tak dobrze trzyma się drogi - po tej "poprawce" zapewne przestanie. Dziwi mnie tylko brak kary za coś takiego. Przecież to nie jest obejście regulaminu (jak F-Duct czy dyfuzor w poprzednim sezonie), a jego złamanie. FIA kilkukrotnie kontrolowała bolid RB i nie dopatrzyła się żadnych nieprawidłowości. 15 stopni odchylenia w jakiejś części zawieszenia to gigantyczna przewaga aerodynamiczna. Teraz tylko czekać na wniosek innych zespołów o karę dla RB, jeśli w Kanadzie mocno stracą na niezawodności.
02.06.2010 13:45
0
ciekawe ile jeszcze
02.06.2010 13:54
0
to znaczy że do Monako włącznie używali samochodu łamiącego przepisy? To nic innego jak złapanie na sterydach sportowca biegającego powiedzmy w Diamentowej Lidze. Tam byłaby dyskwalifikacja a tu.... mrużenie oczu przepraszam mydlenie oczu?
02.06.2010 13:58
0
Przydałaby się dyskwalifikacja już po sesji kwalifikacyjnej, to by się nauczyli uczciwości !!!
02.06.2010 14:07
0
to już jest k@rew$two żeby nie było kar za łamanie przepisów !!! bo pomijam dawanie kar za ich nie łamanie (MSC w Monaco). RBR zasłaniało to więc byli świadomi tego co robią dla mnie powinni dostać bana na zdobyte do tej pory punkty jak swego czasu Mcl-Merc za szpiegowanie.
02.06.2010 14:12
0
do jar188 - Kiedy ostatnio pisałem, że FIA się ośmiesza to dostałem pstryczka, że to tylko 'interpretacja' regulaminu. Teraz się pytam jak trzeba być kreatywnym, aby 5 zinterpretować jako 20? 25. asc - fakt orurkowania elementu raczej sugeruje, że już w Turcji to na szybko poprawili. Na Kanadę niestety będą mieli poprawne 5 st. Teraz wraca pytanie jak bardzo regulowane zawieszenie mają, skoro takie jawne naruszenia przechodzą przez kontrolę? Dodatkowo ich niezawodność będzie się poprawiała wraz ze spadkiem wydajności.
02.06.2010 14:18
0
Rzeczywiście wygląda na to że RBR może więcej w tym sezonie ...;/ Normalnie amatorka ( kontrolowana ?) ;/// Ze tylko przypomnę o ewidentnych karach dla SV za wymijanie przy żółtej fladze , oraz dla Webbera , za przekroczenie prędkości w alei serwisowej .... A przecież jakby nie patrzeć oba te wyścigi kierowcy wygrali ....
02.06.2010 14:24
0
Czy FIA w ogóle przygląda się bolidowi RBR?
02.06.2010 14:29
0
31. grzes12 - oj, SV wyprzedzał dublowanego, podczas gdy ten zwolnił dużo bardziej niż było to potrzebne nic by to nie zmieniło. MW dostał karę za przekroczenie prędkości przy wyjeździe na pola startowe przez okrążeniem formującym, nie podczas wyścigu. Trzymajmy się faktów.
02.06.2010 14:38
0
ciekawe co jeszcze McLaren znajdzie ciekawego u innych a nie u siebie ;]
02.06.2010 14:50
0
czy nie zauważyliście że sędziowie i FIA w tym sezonie stawia na RBR ?? po kalkulacjach widzę że FIA cały sezon ustawia pod RBR, każdy wyścig pasuje i RBR wszystko mogą robić, podejrzewam również że ich samochód nie został tak szczegółowo zbadany jak inne bolidy.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się