WIADOMOŚCI

Filippi zastąpi de la Rosę?
Filippi zastąpi de la Rosę?
Spekulacje nad przyszłością Pedro de la Rosy w zespole Petera Saubera nabierają na sile. Nie tak dawno właściciel zespołu otwarcie przyznał, że złe wyniki ekipy są spowodowane słabą dyspozycją kierowców. Niedługo po tym wywiadzie w mediach pojawiły się plotki.
baner_rbr_v3.jpg
W ubiegłym tygodniu na partnera Kamui Kobayashiego media typowały, pochodzącego z Wenezueli, Pastora Maldonado. Dzisiaj francuski AutoHebdo podał, że ewentualnym zastępcą Hiszpana mógłby zostać 24-letni Luca Filippi.

Włoch miał już przyjemność testować bolidy Formuły 1 z takimi zespołami jak: Minardi, Honda, czy Super Aguri oraz posiada zaplecze sponsorskie, a aktualnie ściga się w nowej serii Auto GP w zespole Durango, który złożył wniosek o miejsce w F1 na sezon 2011.

Francuski serwis podał, że Filippi może zastąpić de la Rosę już podczas GP Turcji.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

36 KOMENTARZY
avatar
pjc

23.04.2010 10:22

0

Nie wierzę ani trochę, że Sauber zrezygnuje z usług Pedro. Z mojego punktu widzenia ten krok byłby zły.


avatar
nomadwcm

23.04.2010 10:24

0

Bardzo możliwe zwłaszcza że ma sponsorów, wiadomo co chodzi. :)


avatar
Wiater

23.04.2010 10:28

0

Ja w to nie wierze... Pedro jeździ lepiej niż KOB, a do tego ma duże doświadczenie które może pomoc w rozwoju bilidu. Myśle że nic sie nie zmieni w składzie Saubbera do konca sezonu.


avatar
skylinedrag

23.04.2010 10:34

0

Raczej jednak słaba dyspozycja bolidu... Pamiętamy jak KOB jeździł w Toyocie? Pamiętamy Po prostu zespół kontynuuje rozwój niezbyt udanego bolidu BMW.


avatar
djmarquss

23.04.2010 10:50

0

Moim zdaniem DLR jest trochę szybszy od KOB, co zresztą pokazuje w wyścigach. Głupio by było, tyle lat w MCL i po 10 latach szansa na pełnoetatową jazdę i miałby w taki sposób się pożegnać. Moim zdaniem ten bolid jest słaby a zaadaptowanie silników Ferrari w bolidzie Saubera to porażka... a najwięcej cierpią kierowcy :/ i są obwiniani.


avatar
ra_f1

23.04.2010 10:50

0

Nie jestem fanem ani jednego ani drugiego, ale pamiętam jak McLaren litościwie pozwolił Pedro pojechać w paru wyścigach, bodaj po odejściu Montoyi i wtedy radził sobie całkiem dobrze. Co do Japończyka to zgadzam się z przedmówcą, Sauberowi widmo porażki zajrzało w oczy i widzi winę wszędzie dookoła


avatar
Tilion

23.04.2010 10:57

0

Szukają kozła ofiarnego. Nie chce mi się dokładnie tego sprawdzać, ale jeśli się nie mylę to częściej te bolidy miały awarie, niż ich nie miały. Jeśli policzyć, ile wyścigów nie poszło po myśli teamu z winy TYLKO kierowców, to za wiele tego by nie było. Na razie ten zespół w dużym stopniu po prostu pecha ma.


avatar
Peti_bis

23.04.2010 11:27

0

Jakoś Kobayashi nie przyciągnął do Saubera np. Panasonica - a i jego jazda daje wiele do życzenia.


avatar
Voight

23.04.2010 11:40

0

Nie wiem na jakiej podstawie oceniacie Kobayashiego. W pierwszym wyścigu przejechał 11okr, w drugim 0, w trzecim 8 i w czwartym 0. I w każdym wyścigu było to spowodowane pechem. Więcej chyba nie trzeba dodawać. Jeżeli oglądacie tylko tabelkę wyników po wyścigu to przynajmniej nie komentujcie i nie wypisujcie głupot.


avatar
prost

23.04.2010 11:50

0

Voight Zgadzam się z przedmówcą!!!


avatar
Ravfaaaaa

23.04.2010 12:03

0

Już jedna głowa poleciała, teraz ma lecieć druga a i tak nie przełoży się to na wyniki zespołu. Najpierw powinni zająć się niezawodnością a dopiero potem szukać kozła ofiarnego. Tak samo pchanie się w f-duct w ich obecnej sytuacji było głupotą. .


avatar
grzes12

23.04.2010 12:18

0

Nie sądzę aby wymiana kierowców przełożyła się na wyniki zespołu , gdyż bolid saubera wyraźnie odstaje od najlepszych ;/ A postawa Kobayashiego pokazuje tylko jak dobrym bolidem dysponował zespół Toyoty w poprzednim sezonie . Dlatego też cieszy pozyskanie przez Renault byłego szefa od aerodynamiki w Toyocie Jasona Somerville


avatar
kempa007

23.04.2010 14:05

0

jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kase :/


avatar
kopałłajnem

23.04.2010 14:07

0

Rampf to mądry człowiek, wiedział kiedy ze sceny zejść:P


avatar
marcin_114

23.04.2010 14:10

0

Sauber się skończył rok temu. Poprostu nie ogarnęli zmiany areodynamiki na mniejszą. Takie jest moje zdanie.


avatar
kahashi2

23.04.2010 15:15

0

możliwe zależeży ile mają kasy nawet dobrze zrobią ale szkoda de la rose


avatar
zelik76

23.04.2010 15:48

0

Szkoda mi Petera. Saubera wykończyło BMW. To ludzie z tej korporacji mieli tam władzę i podejrzewam że Peter zbyt wiele do powiedzenia nie miał. Zostawili go na tonącym okręcie bez kasy i chłop robił co mógł by uratować zespół. Udało się, ale nie oszukujmy się, są dwa lata z tyłu przez słynny KERS, bo cały bolid był wcześniej budowany w oparciu o ten system. I BMW wyszła wielka kiszka, to zabrali swoje zabawki na swoje podwórko. Jak ciężko odrabia się straty po nietrafionych decyzjach wiemy wszyscy. Sauberowi brakuje kasy, i to jest ich najwiękrzy problem. Jeśli do końca sezonu nie złapią jakiegoś potężnego sponsora, to niestety może się okazać że to będzie ich ostatni sezon. A szkoda by było, bo widać że ciągną jak mogą. Co do BMW to jestem pewien że jeszcze wrócą, ale z własnym bolidem.


avatar
Kojag

23.04.2010 17:16

0

Może i go zastąpi, ale w przyszłym sezonie...


avatar
cizemkaszczecin

23.04.2010 17:18

0

Sauber za słabe osiągi obarcza kierowców , a ma ogólnie mówiąc ekipę do luftu.. żadna zmiana kierowców im nic nie pomorze jak furmanki są beznadziejne.


avatar
lechu55

23.04.2010 18:12

0

Nie sądze zeby slaba dyspozyjca w tym sezonie byla spowodowana słabąformą kierowców. Mysle ze jesli bolidy sa slabe i awaryjne to nie ma o czym mowic.


avatar
fullbzikaaa

23.04.2010 18:44

0

@14 Nie pisz, że Willy to mądry człowiek, bo obrażasz filozofów na całym świecie. Nie mieszaj obłudnego cwaniactwa z mądrością. Sauber jest teraz nagim królem. Willy razem z doktorkiem zrobili Mu przez parę lat kaszanę z mózgu. Oni tam byli tylko dla wysokiej kasy za nic nie robienie. To, tak samo jest z naszymi kopaczami kawałka skóry. Nawet ta skóra, to już podróba. Szkoda mi Petera, bo motoryzacja to całe Jego życie. Tak uważam po tym, co zobaczyłem do tej pory. Dwóch takich, okradło Go z marzeń. Jakbyś znalazł się na miejscu Saubera, to też byś uważał, że Willy to mądry gość?


avatar
fullbzikaaa

23.04.2010 18:50

0

Co do ewentualnej zmiany kierowcy lub kierowców. Zespół kasą nie śmierdzi i przyjęcie kierowcy ze szmalem, podobnie jak w Reno, to być albo nie być. Akurat do kierowców żadnych pretensji mieć nie można, ale jak kasa idzie za gościem, to któryś musi pola ustąpić. Pedro albo Koba. Każdego szkoda, bo jeździć potrafią.


avatar
kopałłajnem

23.04.2010 19:33

0

kolego fullbzik!! Z tego co wiem to Rampf został zatrudniony przez Saubera więc nie rozumiem stwierdzenia:"Willy razem z doktorkiem zrobili Mu przez parę lat kaszanę z mózgu." Ciekawe co Dr. miał do powiedzenia w Sauberze? przecież on tam nie pracował. Mario objął posadę w BMW Sauber gdzie (bodajże) Peter miał 20%(?) udziałów. To BMW rządziło tym zespołem. Peter może mieć pretensje tylko do ludzi z BMW. Willy to młody człek po 10 latach odchodzi więc chyba wie kiedy skończyć.


avatar
Gosu

23.04.2010 23:42

0

Tu o monetę sponsorską biega nie o kierowców.


avatar
adam2530

24.04.2010 03:34

0

powiedzcie a raczej napiszcie kto finansuje sauber bo sponsorów nie widze a przydali by sie


avatar
lechart

24.04.2010 06:01

0

De la Rosa zajmuje 17 miejsce w stawce kierowców, a KOB ostatnie. Chyba nie o jazdę tu chodzi........... 24. Gosu Też tak myślę.


avatar
przemoziom99

24.04.2010 09:27

0

25. bridgestone certina puma i to by było na tyle mi było bardzo szkoda pedro w ostatnim wyścigu że silnik nawalił jechał w czołówce a przecież on już jest bliżej niż dalej końca swojej kariery i taka okazja może się nie powtórzyć


avatar
nomadwcm

24.04.2010 10:27

0

Jak bolid będzie dobry, to kierowcy sami się znajdą.


avatar
fabian

24.04.2010 13:07

0

To Kobayashi raczej zawodzi i nie spełnia oczekiwań jakie w nim pokładano. Jeszcze nie tak dawno prawie wszyscy w nim widzieli znakomitego kierowcę. A może to Toyota zeszłoroczna była taka dobra tylko kierowców mieli do dupy i Kobayashi potrafił wydusić z tego auta więcej niż Trulli i Glock?


avatar
zelik76

24.04.2010 15:24

0

Dodam jeszcze że sezon zawalił im sam wódz F1 trzymając ich w napięciu do ostatniej chwili. Wolił otworzyć drzwi F1 wynalazkom typu HRT, US F1 Team. Jak się skończylo widzimy. HTR zamiata ogonem stawkę, a amerykańce wogóle nie wystartowali. Za to trzeba było Sauberowi warunki stawiać. O mały włos wyrąbałby kolejny zespół z tradycjami przez to swoje pogmatwane myślenie. Przez jego durnowate przepisy znikneły bolidy Toyoty, a Honda sie sprzedała. Miały być ograniczenia finansowe w zespołach a teamy sobie nic z tego nie robią. W zeszłym roku RBR wymyślił sobie podwójny dyfuzor, w tym McLaren F-duct i mamy kolejny wyścig zbrojeń. Teamy wyrzucają kupę kasy na to, co przed sezonem teoretycznie było zabronione, by dorównać tym co obeszli przepisy. Wcale się nie zdziwię jak za rok odpadnie kolejny zespół. I bedą kolejne "bolidy" w F1 - Stefan GP, Marian GP, Vladimir GP...


avatar
przemoziom99

24.04.2010 19:24

0

30. podwójny dyfuzor wymyślił brawn gp toyota i williams


avatar
Konik_mekr

24.04.2010 23:37

0

A ja mam wątpliwości, czy postawa Kobayashiego jest tak zła, jakby wynikało z tabeli... Chłopak miał ogromnego pecha w GP Australii i w Chinach. Zresztą co za różnica, kto będzie siedział za kółkiem, jak silniki wybuchają po 50km?


avatar
matito

25.04.2010 10:10

0

i znów zmiany


avatar
zelik76

25.04.2010 17:31

0

31. przemoziom99 oczywiście masz rację, zupełnie o tym zapomniałem...


avatar
Roll

25.04.2010 19:42

0

no to nie ich wina tak samo było rok temu w BMW


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu