WIADOMOŚCI

Haug nie rozumie decyzji rywali w/s KERS
Haug nie rozumie decyzji rywali w/s KERS
Szef Mercedes Motorsport Norbert Haug jest zaskoczony widokiem zespołów używających KERS w jednej sesji tylko po to, by usunąć go na resztę weekendu.
baner_rbr_v3.jpg
McLaren, Ferrari, Renault i BMW w samochodzie Heidfelda używały KERS w Australii i Malezji, jednakże włoski i francuski zespół nie skorzystały z niego w Chinach.

"Nie krytykuję nikogo, ale byli promotorzy systemu, którzy go nie używają, co jest odmienne od tego, co my robimy. Nie karzemy siebie używając go, jednak dla mnie dziwny jest rozwój sytuacji, gdy korzystasz z niego w jednej sesji, a w innej nie."

"Nie byliśmy największymi fanami systemu na początku, gdyż chcieliśmy oszczędzić pieniądze, jednak jeśli coś może być wprowadzone, powinno być to zrobione we właściwy sposób. Mamy głowy spuszczone i uważam, że mamy bardzo dobry system, prawdopodobnie wyznaczający standard."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

46 KOMENTARZY
avatar
Pete

22.04.2009 07:50

0

Moze i ten gosciu ma spora tusze, ale i glowe na karku... Az chce sie sluchac jego wypowiedzi, nie to co Flavio...


avatar
dyeka

22.04.2009 07:53

0

...z drugiej strony, to oczywiste, ze robiac takie numery strzela sie sobie w kolano... Kubica jest najlepszym tego przykladem - niestety.


avatar
marcinek99

22.04.2009 08:02

0

To jest policzek wymierzony w zespół BMW. Ale czy on nie mówi prawdy?


avatar
pz0

22.04.2009 08:06

0

bo BMW z tym całym KERS wyszło rzeczywiście na idiotów


avatar
pawelpaciorek

22.04.2009 08:28

0

jak dla mnie to nie tylko z KERS, z całym bolidem i tym zeszłosezonowym krzykiem krzykiem, jego echo właśnie wraca


avatar
wafel

22.04.2009 08:38

0

kolejny pstryczek w nos dla dr Mario;)


avatar
Shallan

22.04.2009 08:43

0

Gra toczy się o status dostawcy standardowego KERS dla całej F1. Jak na razie - to McL ma większe na to szanse. McL pokazuje, że KERS w ich bolidach daje korzyści, konsekwentnie jeżdżą z nim od początku sezonu i nawet nie biorą pod uwagę startów bez KERS. BMW jest w wielkim kłopocie i prawdopodobnie wiedzieli o tym już przed startem sezonu, decydując się na jazdę KUB bez KERS - w ich wypadku, jako pretendenta do dostawcy standardowego KERS dla całej stawki, musiała to być trudna decyzja. Podjęli ją, bo liczyli, że przynajmniej obronią się dobrymi wynikami w wyścigach. Plan BMW zawalił się na całej linii, jak mówił KUB, gorzej już być nie może, więc jest to sprawdzian dla doktora i całej ekipy.


avatar
hot dog

22.04.2009 08:44

0

I oczywiscie ma racje. BMW sie zwyczajnie kompromituje. Byc moze w przyszlym sezonie KERS bedzie obowiazkowy a wowczas to Maclaren bedzie najlepiej do niego przygotowany...


avatar
dziarmol@biss

22.04.2009 08:51

0

Brawo Haug :-)


avatar
skidmarks

22.04.2009 08:56

0

Panie "Dr T". Olałeś 3 miejsce w mistrzostwach Kubicy w sezonie 09 teraz ci przyjdzie poczekać z 2 lata minimum na taki wynik...


avatar
bulekf1fan

22.04.2009 09:14

0

znow bmw dostaje ciosa z kersem ale i caly bolid jest do niczego czytalem wywiad doktorka i owil ze maja byc poprawki w bolidzie na gp bahrajnu a na barcelone nowy pakiet i mowil ze w bahrajnie powalczy bmw o podium trzymam go za slowo


avatar
GMK

22.04.2009 09:17

0

skidmarks - rozumiem że miałeś na myśli sezon 08, aczkolwiek podzielam twe zdanie - powinni byli walczyć do końca o 3 miejsce i nie kombinować. Myśleli że jak odpuszczą końcówkę to lepiej się przygotują do nowego sezonu. Narzazie nic z tego, chociaż do końca jeszcze daleko.


avatar
bulekf1fan

22.04.2009 09:20

0

do konca daleko a jak patrzylem w histori zdarzalo sie 12 krotnie ze zawodnicy z nr 5 po pierwszych 3 wyscigach niemieli zadnego punktu a potem zdobywali mistrzostwo albo stawali na podiom na koniec sezonu w generalce oby bylo tak i tym razem a co do huga to ma racje


avatar
gustavof199

22.04.2009 09:23

0

BMW najwięcej czasu przed sezonem spędziło nad rozwojem KERS. Nad nim skupiali się najbardziej, myśląc że to urządzenie zaprowadzi ich do ziemi obiecanej i to jest powodem tak słabej formy BMW, bo KERS okazało się kompletną porażką. Stracili mnustwo czasu i pieniądzy i nic z tego. Mam jednak nadzieję że do Barcelony przyjadą nowym i lepszym bolidem.


avatar
robtusiek

22.04.2009 09:36

0

"mamy bardzo dobry system, prawdopodobnie wyznaczający standard." Haug faktycznie zdolna bestia, świetna reklama i w sposób wyważony pogrążył BMW, czyli głośno mówią że powinien być ich standardowy KERS w przyszłym sezonie. No i dobrze BMW niech się cmoknie z KERS-em i z tym bolidem, płacz i zgrzytanie zębów:)


avatar
markorud

22.04.2009 09:45

0

BMW pracując i skupiając się nad KERS osiagneli KRES swoich możliwości rozwojowych, zapominająco innych detalach auta. za szybko osiagneli (dzieki Robertowi wyznaczone cele) i z zachłanności niemieckiej byli najwiekszym zwolennikiem KERS -liczącna monopolizacje tego urządzenie, ale pozostali okazali sie lepsi (moze ich konstrukcje KERS nie sa wcale lepsze od BMW) ale lepiej współpracują z resztą bolidu.


avatar
markorud

22.04.2009 09:46

0

równie dobrze BMW mogło się skupić na naklejkach z numerami startowymi dla wszystkich niz na próbi zmonopolizowania KERS.


avatar
saint77

22.04.2009 09:57

0

Jak KERS nie działa zgodnie z oczekiwaniami to nic dziwnego, że przestali go stosować. Jeśli nie zmienią minimalnej wagi bolidów w przyszłym sezonie, to będzie to na szkodę wszystkich zespołów, zwłaszcza tych, którzy jeszcze nie stosowali KERS - chyba najbardziej dla BrawnGP. Wszystko wskazuje na to, że kolejny sezon będzie znowu "rewolucyjny", ale w tym przypadku powrócą do czołówki starzy wyjadacze z Ferrari, McLarena i Renault. O BMW trudno coś napisać, bo wbrew pozorom są nieprzewidywalni...


avatar
markorud

22.04.2009 09:59

0

Dr.Mario przeliczył się i za bardzo uwierzył w swoją wielkość, odpuszczając końcówkę poprzedniego sezonu uważał ze skoro Ferarii i McLaren walczą o tytuł to oni-BMW jako "3" siła najwiecej zysają przy pracy nad KERS, Ferarii do końca walczyło i nie mogli sobie pozwolić na experymenty, McLaren-byl świeżo po aferze z bagażem kar finansowych, nie doceniono myśli technicznej w co prawda chaotycznie działającym Renaul, zignorowano RedBulla i Toro-rosso (chociaż juz dawno pojkazywali duzy potencjał wszczególnie trudnych warunkach), Wiliams nigdy nie był uważany po rozstaniu z BMW za godnego rywala, FrceIndia to jak powiedział dr.Mario tylko uzupełnienie skłdu wyścigowego (spełniającego minimum po kasacji SuperAgurii) a o "upadającej"Hondzie" wszyscy zapomnieli, i to był najwiekszy błąd konkurencji nowego BrawnGP, a teraz BMW co prawda prezentuje poziom Ferarii-=ale musi sie ostro napocić w walce z każdym-nawet o miejsce w Q3.


avatar
markorud

22.04.2009 10:04

0

wiadomo ze sa tory i ich specyfikacje pasujące mniej lub bardziej innym zespołom, są warunki atmosferyczne zwiekszające szanse rżnych teamów, ale póki co BMW nie zachwyciło ani a wyscigu, ani w deszczu, ani w treningach na suchym, i zgadzam sie ze na tym etapie to nie miejsce aby np.poswiecac piatek na jazde z KERS sobote bez KERS, a limit wagi nie jest wyznacznikiem możliwości, bo obowiązują wszystkich.


avatar
masaj

22.04.2009 10:27

0

7. @Shallan Z tym standardowym KERSem to chyba jeszcze nic nie zostało ustalone. Gdzieś czytałem, że Mosley się prawdopodobnie na to nie zgodzi - chce rywalizacji zespołów na tym polu, by technologia się rozwijała. I w tym go popieram - bo wyszłoby na to, że całe to wprowadzenie systemu odzyskiwania energii to był pic na wodę. || Co do KERSu w wykonaniu BMW to wydaje się, że trudno wystawić ocenę. System na tle konkurencji może wypadać dobrze, a ograniczeniem może być bolid - za ciężki, zbyt wrażliwy itp.


avatar
maruszm

22.04.2009 10:28

0

Przy obecnych przepisach nie ma obowiązku stosowania KRES i jeżeli jest to korzystne to tak się dzieje każdy wybiera to co jest w danej chwili korzystniejsze


avatar
pz0

22.04.2009 10:40

0

Ciekawe wypowiedzi, że po co Kubica miał testować KERS. Jak przed GP Malezji Nick sprawdzał jazdę z KERS i bez to wszyscy piali, a dlaczego Kubica nie sprawdzi. Więc sprawdził.


avatar
heniek85

22.04.2009 10:44

0

Facet ma rację. A BMW faktycznie się kompromituje. Ale najgorsze jest to że jeżeli KERS będzie obowiązkowy,a nie podwyższą wagi minimalnej bolidu to RK może mieć problem ze znalezieniem miejsca w jakimś konkurencyjnym zespole. Niestety role przy wyborze kierowcy do jakiegokolwiek teamu będą grały kilogramy. Co jest największym absurdem jaki sobie można wyobrazić. Ale może dzięki temu zobaczymy RK na OSach, tam waga nie powinna grać roli.


avatar
masaj

22.04.2009 10:46

0

23. @pz0 Sprawdzić niby sprawdził, tyle że w taki sposób, że nie mógł dokonać wyboru.


avatar
Shallan

22.04.2009 11:06

0

@masaj - tak, nie jest to jeszcze ustalone, ale walka trwa. A ja coś czuję, że władze przepchną ten standard, ale pod warunkiem, że tą walkę "wygra" McL, co nie będzie trudnym zadaniem, jeśli BMW nie poprawi osiągów


avatar
markorud

22.04.2009 11:18

0

ale nie przesadzajmy z tą wagą Roberta Robert Kubica: 69 kg 184cm Fernando Alonso: 67 kg 171 cm Mark Webber: 71 kg 184 cm - można bez KERS i dyfuzora Kimi Räikkönen: 69 kg 175 cm Giancarlo Fisichella: 63 kg 172 cm Sébastien Bourdais: 69 kg 176 cm Lewis Hamilton: 67 kg 174 cm Nico Rosberg: 69 kg 178 cm Kazuki Nakajima: 60 kg 173 cm Sébastien Buemi: 61 kg 176 cm Nelson Piquet: 64 kg 175 cm Heikki Kovalainen: 63 kg 170 cm Jarno Trulli: 64 kg 173 cm Adrian Sutil: 75 kg 183 cm Felipe Massa: 66 kg 166 cm Sebastian Vettel: 64 kg 168 cm Timo Glock: 65 kg 169 cm Nick Heidfeld: 59 kg 164 cm


avatar
bulekf1fan

22.04.2009 11:30

0

waga roberta pozwala stosowac kers ale jego bolid juz niebardzo poniewaz jest czuly na zmienianie wagi nie tak jak reno czy ferrari bmw jest po prostu zbyt wrazliwe i tyle haidfeld jezdzi od poczatku wiec juz sie dostosowal jego bolid i mechanicy niezmieniaja tak czesto jego wagi natomiast robert z kersem ustawil bolid inaczej a jak wyjeli kers musial ustawiac wszystko od nowa


avatar
masaj

22.04.2009 11:39

0

27. @markorud Pewności nie mam, ale tyle to Robert chyba ważył w poprzednim sezonie, teraz chyba warzy w okolicach 72 kg


avatar
walerus

22.04.2009 11:40

0

no nic innego tylko przytaknąć.... niestety...


avatar
morek151

22.04.2009 13:57

0

w bahrainie sie przyda bo sa tylko dwa szybkie zakręty


avatar
Orlo

22.04.2009 14:13

0

Jak Robert bez KERSu objedzie Hamiltona to wtedy Haug zrozumie...


avatar
walerus

22.04.2009 14:54

0

jak?


avatar
Master666

22.04.2009 15:25

0

McLaren ma bodajże najlżejszy samochód w stawce, więc nie mają problemu z KERSem, gdyż mają duże pole manewru w rozkładaniu balastu. I do tego dochodzi jeszcze bezawaryjność systemu. Chłopaki z Woking wiedzą co robią!


avatar
Skoczek130

22.04.2009 15:29

0

A kto rozumie BMW?? Wcześniej uważałem, że BMW to spokojny i ułożony zespół, jednak teraz okazuje się, że są potrzepani jak jajka. Wystarczy jakaś nieprzewidziana sytuacja i już tracą głowę. Tak było w zeszłym roku. Są do d..y!!!


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu