WIADOMOŚCI

Sutil: Force India bez KERS i nowego skrzydła
Sutil: Force India bez KERS i nowego skrzydła
Jak wyjawił Adrian Sutil w rozmowie z holenderskim 'Formule 1 Race Report', zespół Force India nie wprowadzi systemu KERS i ustawianego przedniego skrzydła w najbliższym czasie.
baner_rbr_v3.jpg
26-letni Niemiec uważa, że wprowadzenie dwóch głównych innowacji sezonu 2009 nie jest łatwym zadaniem.

"To nie takie łatwe jak się wydaje. Przednie skrzydło ma silnik elektryczny, który podnosi i opuszcza jeden płat, a w to jest zaangażowane mnóstwo oprogramowania. Wierzę jednak, że do wyścigów w Europie Force India pojedzie z KERS i ustawianym przednim skrzydłem."

Sutil nie uważa jednak, by System Odzyskiwania Energii Kinetycznej znacznie pomagał w wyprzedzaniu.

"KERS czeka na nas w fabryce, by został zamontowany w samochodzie. W tej chwili jednak zastanawiamy się nad nim, gdyż wprowadza on znaczną niekorzyść w wagową."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

17 KOMENTARZY
avatar
command_dos

13.04.2009 10:19

0

temu teamowi przydalaby sie taka sama transformacja jak u hondy... moim zdaniem trzyma ich stara konstrukcja, gdzie adaptacja czegokolwiek nowego to gra kompromisow, ktore nie pozwalaja rozwinac skrzydel takim nowinkom jak kers... trza by przeprojektowac cala skorupe wraz z dyfuzorem i adaptacja ruchomego przedniego skrzydla...


avatar
Marcin_e_k

13.04.2009 10:22

0

"To nie takie łatwe jak się wydaje(...)" wg mnie chciał powiedzieć: To jest dużo droższe niż się wydaje i jeszcze nie wiadomo czy będzie działać. :)


avatar
Skoczek130

13.04.2009 10:58

0

Po prostu nie są pewni czy to spełni oczekiwania. Jednak uważam, że jeśli nie wprowadzą radykalnych zmian w tym złomie, nadal będą "czerwoną latarnią" sezonu.


avatar
bubba

13.04.2009 11:17

0

Oni akurat mają niewiele do stracenia, bo jak na razie imponujących wyników ani osiągów nie uzyskali, więc mogą sobie poeksperymentować i pogrzebać w bolidzie. Ale fakt, tu chyba bardziej chodzi o kasę niż o trudności techniczne :P money, money, money (i to duże) ;)


avatar
Xig

13.04.2009 11:26

0

Jak moze chodzic o oprogramowanie, skoro ono jest ponoc dostarczane jako standardowe od FIA? ;]


avatar
force-india

13.04.2009 12:07

0

wiecie co mnie rozwala Ferarri niby najlepszy team a bez punktów hahahaha Szkoda Kubicy zeby sie nie powtórzyła sytuacja z tamtego roku


avatar
lukasz1

13.04.2009 12:40

0

Powinni sprubowac coś zrobic, może skopiowac od innych.


avatar
Lauraf1

13.04.2009 14:27

0

Niech zaryzykują, przecież nic nie mają, więc nic nie mogą stracić, jedynie zyskać.


avatar
grzybo

13.04.2009 14:44

0

Po co im regulowany przedni płat? Kogo chcą wyprzedzać?


avatar
sivshy

13.04.2009 18:10

0

Jak oni chcą powalczyć z kimkolwiek o awans do Q2, skoro nawet nie potrafią sobie poradzić z czymś, co wydawało mi się być podstawą. Normalnie, załamali mnie... Rozumiem, że nie mają zbyt dużego potencjału, i tak dalej, ale do tej pory myślałem, że to ruchome skrzydełko, to oczywista oczywistość. Ale jak widać, życie cały czas mnie zaskakuje ;]


avatar
walerus

13.04.2009 19:22

0

no to sorry....


avatar
Skoczek130

13.04.2009 20:38

0

force-india - Ferrari jest najlepsze tylko na papierku. Można to porównac do królewskich (dla niewtajemniczonych Real Madryt) w piłce nożnej, który statystycznie jest najlepszym klubem w Europie, ale mimo to grają dośc przeciętnie.


avatar
pz0

13.04.2009 21:06

0

grzybo dokładnie o tym samym pomyślałem. Ustawiany przedni płat i KERS w ForceIndia żeby ułatwić wyprzedzanie? Przecież SuperAguri już nie jeździ, a do STR trochę im brakuje. Zastanawia mnie jednak forma STR. To niby ten sam bolid co RBR ale z silnikiem Ferrari, a jednak są wyraźnie z tyłu. Co do KERS to jestem jak na dzisiaj zdecydowanym przeciwnikiem tego systemu, uważam że pogarsza osiągi.


avatar
sivshy

13.04.2009 23:44

0

@pz0: Ale ten przedni płat chyba przydaje się również na prostych, więc jego wmontowanie w bolid FI nie jest pozbawione sensu.


avatar
pz0

14.04.2009 07:02

0

Nie wiem czy to takie istotne. Czytałem jakieś wywiady z kierowcami w czasie testów i wszyscy chyba się wypowiadali że jeszcze nie używali tych regulowanych płatów i nie sądzą że będą ich używać w wyścigach. Nie wiem czy tak na prostych jest potrzebny. Przedni płat głównie generuje docisk, a przy okazji opór, więc na prostych raczej przeszkadza, przydaje się w zakrętach. O ile pamiętam to kąt natarcia skrzydła można zmieniać jeden raz na okrążenie, więc przydatność zmiany kąta do poprawy czasu okrążenia jest mocno wątpliwa.


avatar
rysiu200

14.04.2009 11:06

0

ja lubie sutila i force india, dodatkowe czesci bylyby potrzebne...


avatar
sivshy

14.04.2009 11:10

0

Myślałem, że te zmiany kąta natarcia skrzydła nie są ograniczone i można ich używać przed każdą prostą, łukiem itp. Czyli jednak masz rację, w przypadku FI takie ruchome skrzydło niewiele pomoże...


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu