WIADOMOŚCI

Drugi dzień testów pod Barceloną
Drugi dzień testów pod Barceloną
Dzisiaj zespoły na torze pod Barceloną kontynuowały ostatnią grupową sesję testową przed sezonem 2009. Najszybszym na torze okazał się Kimi Raikkonen, który jedno okrążenie pokonał w czasie 1:20,314. Prawie 0,6 sekundy stracił do niego Kazuki Nakajima z Williamsa. Trzeci czas, który zważywszy na niewielką ilość testów zespołu Brawn GP, wykręcił Rubens Barrichello. Brazylijczyk był ostatnim zawodnikiem, któremu dzisiaj udało się zakończyć dzień z czasem poniżej 1 minuty i 21 sekund.
baner_rbr_v3.jpg
Pogoda w Hiszpanii sprzyjała zespołom i kierowcom. Przez cały dzień nad torem było słonecznie, jedynie rano nawierzchnia była nieco wilgotna po nocnych opadach deszczu. Mimo pomyślnych warunków pogodowych dzisiejsza sesja testowa była aż czterokrotnie przerywana czerwona flagą. Wiele zespołów nie chcąc do końca ujawniać swoich najświeższych rozwiązań technicznych zdecydowało się na testy w ostatniej chwili. Zespół BMW Sauber na przykład testował rozwiązanie, które już w ubiegłym roku pojawiło się w kilku bolidach- płetwę rekina. Takie rozwiązanie pokrywy silnika było wczoraj testowane przez zespół Toyoty.

Czwarty czas dnia zaliczył Jarno Trulli z Toyoty, który wyprzedził Marka Webbera oraz najaktywniejszego dzisiaj Nicka Heidfelda. Niemiec przejechał dzisiaj 124 okrążenia, rano przeprowadzając bez żadnych problemów technicznych symulację wyścigu. Zespół Roberta Kubicy sprawdzał dzisiaj także przygotowanie mechaników obsługujących bolid podczas pit stopów.

„Symulacja wyścigu była ważną i cenną częścią ostatnich przygotowań do Grand Prix Australii, które odbędzie się za mniej niż trzy tygodnie” mówił po testach Heidfeld. „To był ostatni test dla mnie i czekam już tylko na wyścig otwierający sezon w Melbourne.”

Siódmy czas dnia zajął zespół Force India i Adrian Sutil. Tuż za Niemcem dzień ukończył idol hiszpańskiej publiczności Fernando Alonso, który przejechał 111 okrążeń.

Po raz kolejny na dole tabeli z czasami znalazł się zespół McLaren. Heikki Kovalainen był dzisiaj 9, jednak obserwatorzy nie chcą wierzyć w problemy utytułowanego zespołu, który przez wszystkie zimowe testy był jednym z najszybszych.

Na ostatnich dwóch miejscach znaleźli się kierowcy Toro Rosso. Dzisiaj testować miał Sebastien Bourdais. Francuz przejechał 14 okrążeń nowym STR4 po czym bolid odmówił posłuszeństwa, a Bourdais nie pojawił się więcej na torze. Na asfalt wyjechał jednak drugi z kierowców włoskiej Scuderii, Sebastien Buemi. Szwajcar nie odnotował jednak żadnego pomiarowego okrążenia, wykonał jedynie kilka przejazdów instalacyjnych.

Jutro kolejny dzień testów pod Barceloną. W zespole BMW Sauber za kierownicą F1.09 zasiądzie Robert Kubica, który będzie pełnił obowiązki testowe do końca ostatniej grupowej sesji testowej.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

98 KOMENTARZY
avatar
kondzio

10.03.2009 17:43

0

Pytanie gdzie oglądałeś testy i wywiady z zawodnikami, że już tyle wiesz?:)


avatar
kempa007

10.03.2009 17:44

0

Z reguly takie rzeczy dostaje na maila, ewentulanie musze zjarzec do press roomu ;-)


avatar
Borg

10.03.2009 17:47

0

Ultra pisze, ze Heidfeld przejechal 127 a nie 124 okrazenia, jesli sie bawimy w dokladnosc aptekarska :P


avatar
pietiaf1

10.03.2009 17:49

0

o ile mnie oczy ni mylą to płetwę rekina już wczoraj testowała toyota kolego


avatar
kempa007

10.03.2009 17:50

0

bo tak podaja niektore serwisy, ale w press roomie BMW Sauber pisza ze Niemiec przejchal 124 wiec wolalem to poprawic :-)


avatar
Budyn_F1

10.03.2009 17:51

0

To dobrze ze BMw testuje nowe czesci do nowego bolidu moze to im w czyms pomoze zobaczymy ale juz nie moge sie doczekac Robsona pod Barcelona ciekawe co jutro BMW bedzie tetowac...


avatar
Jacobek

10.03.2009 17:54

0

po za tym jest napisane, że płetwa rekina nie była testowana w żadnym tegorocznym bolidzie... a renault i toyota?? .... BrawnGP znow wysoko, nie wierze w chwyt marketingowy, przecież mają mało czasu, muszą skupić się na testowaniu odpowiednich elementów a nie w krecenie jak najszybszych kółek. Mysle ze mimo pesymistycznego myślenia wiekszości, BrawnGP bedzie konkurencyjne. Mają wspaniały bolid i gdyby honda się nie wycofała walczyli by o mistrzostwo. Teraz będa musieli borykać się z usterkami ciągłymi :(


avatar
pietiaf1

10.03.2009 17:57

0

odsyłam do galerii na f1.com


avatar
elin

10.03.2009 18:03

0

ale, Kazuki się " rozkręca" testy testami, ale jak dla niego, druga lokata ... brawo !


avatar
morek150

10.03.2009 18:03

0

mclaren znowu na koncu


avatar
david9

10.03.2009 18:04

0

Na chwile moim zdaniem najlepiej prezentują sie ferrari BMW i toyota. Brown GP zaskakująco dobrze ale jeszcze amało testowali zeby mozna było ich wymienjiac w gronie faworytów. McLaren porazka niewierze zabrdzo ze to jakies gierki z ich strony czasu coraz mniej a oni wciaż daleko z tyłu. Wiem ze to wszystko może sie jeszcze pozmieniac niemniej jednak pewien obraz co do rozkładu sił w tym sezonie powoli sie zarysowuje oczywiscie dokłądnie bedzie wiadomo po 3, 4 wyscigach.


avatar
hipcio

10.03.2009 18:05

0

co sie dzieje wcześniej pisałem, ja mu odśwież patrzę, a tu nie ma moich postów? ;-(


avatar
Bmw-Sauber_fan

10.03.2009 18:07

0

cieszy mnie forma-a raczej jej brak-mclarena


avatar
Ra-v

10.03.2009 18:15

0

Szkoda ze Iceman tak malo przejechal mam nadzieje ze to przez ilosc wykonanych pitstopow... BMW wzielo sie za pletwe ale nie wiem jak na tym wyjda.. rok temu nawet nie sprawdzali tej pletwy bo po prostu nie pasowala im do reszty aero ale widocznie w tym sezonie musi byc inaczej skoro sie za to wzieli... Nie wiadomo tez jaie rezerwy maja i czy ta pletwa faktycznie cos daje czy aby pogarsza osiagi... Co do McLarena to jest on dla mnie coraz wieksza zagadka... troche sie jednak szarpia z tym samochodem to zmieniaja skrzydła to wymieniaja cala podloge... coz... zobaczymy jak to wyjdzie jutro i pojutrze jak zasiadzie za kolkiem Ham. i Oby przez reszte dni pogoda byla rownie dobra albo i lepsza. PS : tak wszyscy narzekali na oznakowanie miekkiej mieszanki a jak dla mnie te zielone paski sa bardzo dobrze widoczne :)


avatar
hot dog

10.03.2009 18:28

0

2009-03-10 17:47:56 Borg jezeli bawimy sie w szczegoly to: "na ultrze jest napisane".


avatar
melo

10.03.2009 18:30

0

Mnie postawa Brown GP nie dziwi , przeciez to cały czas program rozwojowy Hondy , a honda zapowiadała ze przygotowania do 2009 są bardzo zaawansowane i dużo oczekują. Zmienił sie tylko silnik , ale jak wiemy zamorozone silniki sa praktycznie takiesame jeśli chodzi o siągi , więc bez różnicy czy silnik jest Mercedesa czy byłby dalej Hondy, kluczowa sprawa to aero i zwieszenie. Czyli honda zapowiadała ze będzie dobrze, i mozliwe ze jest dobrze , niestety juz pod inna nazwą ale pewnie jest dobrze;) zresztą Ross Brown nie pchał by swojej kasy w cos co nie ma bytu na torze;)


avatar
Dagmara_W

10.03.2009 18:34

0

tez trzymam kciuki za niezawodnosc bolidu kubicy i dobre przygtowanie do ppierwszgo gp. widac ze brown gp moze byc mocne ferrri to standard ale mclaren rozczarowuje.. ale testy testami mozna podewagowac po pierwszych treningach w australii. Pozdrawiam


avatar
Borg

10.03.2009 18:57

0

@Kempa - no tak, Twoje zrodlo bardziej wiarygodne ;)


avatar
F1_Fan

10.03.2009 18:57

0

Oj będzie się działo :) oj będzie :)


avatar
pesymista

10.03.2009 19:01

0

Ostatnią rzeczą jaką bym chciał widać w nadchodzącym sezonie to walka nicka i roberta, Podobno nick waży "tylko" 58 kg to może mu dać dużą przewagę nad ciężkim robertem. Mówił też coś, że zmienił styl jazdy i bardziej niż kiedykolwiek się przygotował. To wszystko na pewno zaprocentuje... Nie chciałbym powtórki z 2007 kiedy nick objeżdzał roberta :/


avatar
kciuk32

10.03.2009 19:07

0

Mnie się wydaje że McLaren nie ma dostępu do żadnej bazy danych innego zespołu bo przecież bolidy na 2009r są budowane od samego początku, z stąd prawdopodobnie te problemy oczywiście jeżeli jakieś są. Ja widzę Mc'a na początku sezonu w środku stawki potem może coś odwalą od innych i wygrają jakieś GP ;p


avatar
hipcio

10.03.2009 19:13

0

jeszcze trochę zostało do GP 18 dni, no ale porównać z końcem sezonu (147 dni) to trochę mniej ... :-)


avatar
radzix

10.03.2009 19:27

0

co sie dzieje z MCL??? to chyba będzie główny temat aż do Australii, poczytałem dziś forum planet f1 com hehe tam dopiero toczy sie dyskusja na temat teamu srebrnych strzał, bardzo dużo piszą o tej całkowicie nowej podłodze( która może da 0,5 sek ) ale jak to 2,5 tyg przed rozpoczeciem sezonu tak przerabiać bolid? powinni być na etapie symulacji wyscigów ( w ogóle ktoś wie co testuje MCL??) i spr. różnych ustawień tak jak np. BMW, bardzo długo używali starego skrzydła czego inne teamy przecież w ogóle nie robiły, tamtejsi użytkownicy zwracają również uwage na fakt, iż w przeszłości Alonso bardzo dużo pomógł MCL w przygotowaniach samochodu, a w tym sezonie samochód trzeba było zbudować od nowa czyżby coś im nie poszło? a może ma to coś wspólnego z odejściem Rona... ogólnie jestem bardzo ciekawy co team z Woking pokaże w pierwszych kilku wyścigach o forme BMW i Ferrari jestem spokojny, ale nie wyobrażam sobie żeby Robert walczył z Nickiem o MŚ i miał tą walke przegrać na rzecz lżejszego mniejszego Niemca...


avatar
Ra-v

10.03.2009 19:40

0

Ja sie ani troche nie zdziwie jesli Nick objedzie w tym sezonie Roberta... jest lzejszy i do tego ma styl jazdy bardziej pasujacy do bolidu... Wracajac do tego McLaren'a to @radzix - tez juz mi taka mysl przez glowe przeszla ze bez Alonso moze byc im ciezko (na poczatku 2008r komentatorzy tez mowili o tym ze slaba dyspozycja Maca to moze byc brak Alonso) a Alonso jesli chodzi o testy jest niezastapiony... Wątpie zeby Koval I Ham byli lepszymi testerami...


avatar
deiman

10.03.2009 19:44

0

chcialbym wyciagnac jakies wnioski z tych wszystkich testow ale sie niestety nie da:( Co do McL, zastanawiam sie co kombinuja, nie chodzi tu o to, ze sa ostatni bo BMW to samo robilo w zeszlym sezonie... zastanawia mnie to skrzydlo, po co testowac przez prawie miesiac cos czego nie beda stosowac juz nigdy? przeciez zrobienie takiego skrzydla nie moze byc problemem, nawet jesli to lepiej testowac na zlym ale symulujacym taka sile docisku jaka generuje pletwa o regulaminowych rozmiarach. Boje sie, ze wynalezli patent, ktory da im podobny docisk tylnej osi jak w 2008, to tlumaczyloby te testy a wlasciwe rozw zaprezentuja dopiero w aus. Nie wiem czy to bedzie dziwne skrzydlo... byc moze to jest podpucha a prawda "lezy" gdzie indziej....


avatar
deiman

10.03.2009 19:45

0

Ra-v, zgadza sie tak mowili ale do polowy sezonu, pozniej (musisz przyznac) McL zrobil niesamowity postep i moim zdaniem byl mocniejszy od Ferrari


avatar
Ra-v

10.03.2009 19:57

0

zgadza sie pozniej ich fabryki pracowaly pełna parą i nadgonili czolowke... chociaz z jednym zawsze mieli problem - opony... wiele mieli przez to zepsutych wyscigow (Monaco wyjatek :D) a te opony to wina bardzo dobrego zawieszenia ktore wyciąga z opon wszystko co sie da i jestem pewien ze jesli i w tym sezonie zrobia takie zawieszenie to nie jedna opona im peknie a w dodatku maki maja problem z blokowaniem koł na nawrotach co jeszcze bardziej poteguje styl jazdy hama.


avatar
Peti

10.03.2009 19:58

0

sprawa jest prosta, albo Nick objedzie w tym sezonie Kubice albo papa F1.


avatar
AndrzejOpolski

10.03.2009 20:58

0

Czy wszystkie zespoły testują danego dnia to samo? Nie. Więc dlaczego tak priorytetowo traktować czas okrążenia?


avatar
Jacobek

10.03.2009 21:05

0

Bo heidfield jak narazie na testach zawsze osiągal lepse wyniki ; p


avatar
Jacobek

10.03.2009 21:07

0

rozumiem wyniki między teamami ,ale w jednym teamie to nie za bardzo. troche to niepokoi, ale strach ma duze oczy x d


avatar
Booster

10.03.2009 21:08

0

Mógłby ktoś podesłać mi linka do BMW z zamontowaną płetwą rekina,gdyż szukałem na necie ale nie mogę fotki znaleźć a jestem ciekaw jak ta płetwa prezentuje się na bolidzie BMW. Z góry dziękuje


avatar
jzb

10.03.2009 21:09

0

Najpierw BMW miało mieć kiepski samochód. Kiedy okazało się, że ma całkiem niezły, a przynajmniej porównywalny z Ferrari, te same osoby w oparciu o tą samą logikę, a właściwie jej brak twierdzą teraz, że Nick jest szybszy od Kubicy. To, że nie ma na to żadnych dowodów, nie ma tu nic do rzeczy. Jakoś dziwnie spokojny jestem, że jeśli BMW utrzyma to tempo do Melbourne i rzeczywiście będzie tak szybkie, jak wydaje się już od testów w Bahrainie, to przy braku pecha zobaczymy RK na pudle. Trochę martwią słowa Nicka o problemach z niezawodnością bolidu. To jest ta niemiła niespodzianka.


avatar
szpula

10.03.2009 21:24

0

witam!!bolidy są bardzo szybkie prawie wszystkie poniżej rekordu toru!!!!!!!! i to sporo poniżej!!!!!!!!!!


avatar
walerus

10.03.2009 21:25

0

Kovalainen testuje więc na końcu pod Hamila bolid będzie turbo doładowany....


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu