Dzisiaj zespoły na torze pod Barceloną kontynuowały ostatnią grupową sesję testową przed sezonem 2009. Najszybszym na torze okazał się Kimi Raikkonen, który jedno okrążenie pokonał w czasie 1:20,314. Prawie 0,6 sekundy stracił do niego Kazuki Nakajima z Williamsa. Trzeci czas, który zważywszy na niewielką ilość testów zespołu Brawn GP, wykręcił Rubens Barrichello. Brazylijczyk był ostatnim zawodnikiem, któremu dzisiaj udało się zakończyć dzień z czasem poniżej 1 minuty i 21 sekund.
Pogoda w Hiszpanii sprzyjała zespołom i kierowcom. Przez cały dzień nad torem było słonecznie, jedynie rano nawierzchnia była nieco wilgotna po nocnych opadach deszczu. Mimo pomyślnych warunków pogodowych dzisiejsza sesja testowa była aż czterokrotnie przerywana czerwona flagą. Wiele zespołów nie chcąc do końca ujawniać swoich najświeższych rozwiązań technicznych zdecydowało się na testy w ostatniej chwili. Zespół BMW Sauber na przykład testował rozwiązanie, które już w ubiegłym roku pojawiło się w kilku bolidach- płetwę rekina. Takie rozwiązanie pokrywy silnika było wczoraj testowane przez zespół Toyoty.Czwarty czas dnia zaliczył Jarno Trulli z Toyoty, który wyprzedził Marka Webbera oraz najaktywniejszego dzisiaj Nicka Heidfelda. Niemiec przejechał dzisiaj 124 okrążenia, rano przeprowadzając bez żadnych problemów technicznych symulację wyścigu. Zespół Roberta Kubicy sprawdzał dzisiaj także przygotowanie mechaników obsługujących bolid podczas pit stopów.
„Symulacja wyścigu była ważną i cenną częścią ostatnich przygotowań do Grand Prix Australii, które odbędzie się za mniej niż trzy tygodnie” mówił po testach Heidfeld. „To był ostatni test dla mnie i czekam już tylko na wyścig otwierający sezon w Melbourne.”
Siódmy czas dnia zajął zespół Force India i Adrian Sutil. Tuż za Niemcem dzień ukończył idol hiszpańskiej publiczności Fernando Alonso, który przejechał 111 okrążeń.
Po raz kolejny na dole tabeli z czasami znalazł się zespół McLaren. Heikki Kovalainen był dzisiaj 9, jednak obserwatorzy nie chcą wierzyć w problemy utytułowanego zespołu, który przez wszystkie zimowe testy był jednym z najszybszych.
Na ostatnich dwóch miejscach znaleźli się kierowcy Toro Rosso. Dzisiaj testować miał Sebastien Bourdais. Francuz przejechał 14 okrążeń nowym STR4 po czym bolid odmówił posłuszeństwa, a Bourdais nie pojawił się więcej na torze. Na asfalt wyjechał jednak drugi z kierowców włoskiej Scuderii, Sebastien Buemi. Szwajcar nie odnotował jednak żadnego pomiarowego okrążenia, wykonał jedynie kilka przejazdów instalacyjnych.
Jutro kolejny dzień testów pod Barceloną. W zespole BMW Sauber za kierownicą F1.09 zasiądzie Robert Kubica, który będzie pełnił obowiązki testowe do końca ostatniej grupowej sesji testowej.
10.03.2009 17:43
0
Pytanie gdzie oglądałeś testy i wywiady z zawodnikami, że już tyle wiesz?:)
10.03.2009 17:44
0
Z reguly takie rzeczy dostaje na maila, ewentulanie musze zjarzec do press roomu ;-)
10.03.2009 17:47
0
Ultra pisze, ze Heidfeld przejechal 127 a nie 124 okrazenia, jesli sie bawimy w dokladnosc aptekarska :P
10.03.2009 17:49
0
o ile mnie oczy ni mylą to płetwę rekina już wczoraj testowała toyota kolego
10.03.2009 17:50
0
bo tak podaja niektore serwisy, ale w press roomie BMW Sauber pisza ze Niemiec przejchal 124 wiec wolalem to poprawic :-)
10.03.2009 17:51
0
To dobrze ze BMw testuje nowe czesci do nowego bolidu moze to im w czyms pomoze zobaczymy ale juz nie moge sie doczekac Robsona pod Barcelona ciekawe co jutro BMW bedzie tetowac...
10.03.2009 17:54
0
po za tym jest napisane, że płetwa rekina nie była testowana w żadnym tegorocznym bolidzie... a renault i toyota?? .... BrawnGP znow wysoko, nie wierze w chwyt marketingowy, przecież mają mało czasu, muszą skupić się na testowaniu odpowiednich elementów a nie w krecenie jak najszybszych kółek. Mysle ze mimo pesymistycznego myślenia wiekszości, BrawnGP bedzie konkurencyjne. Mają wspaniały bolid i gdyby honda się nie wycofała walczyli by o mistrzostwo. Teraz będa musieli borykać się z usterkami ciągłymi :(
10.03.2009 17:57
0
odsyłam do galerii na f1.com
10.03.2009 18:03
0
ale, Kazuki się " rozkręca" testy testami, ale jak dla niego, druga lokata ... brawo !
10.03.2009 18:03
0
mclaren znowu na koncu
10.03.2009 18:04
0
Na chwile moim zdaniem najlepiej prezentują sie ferrari BMW i toyota. Brown GP zaskakująco dobrze ale jeszcze amało testowali zeby mozna było ich wymienjiac w gronie faworytów. McLaren porazka niewierze zabrdzo ze to jakies gierki z ich strony czasu coraz mniej a oni wciaż daleko z tyłu. Wiem ze to wszystko może sie jeszcze pozmieniac niemniej jednak pewien obraz co do rozkładu sił w tym sezonie powoli sie zarysowuje oczywiscie dokłądnie bedzie wiadomo po 3, 4 wyscigach.
10.03.2009 18:05
0
co sie dzieje wcześniej pisałem, ja mu odśwież patrzę, a tu nie ma moich postów? ;-(
10.03.2009 18:07
0
cieszy mnie forma-a raczej jej brak-mclarena
10.03.2009 18:15
0
Szkoda ze Iceman tak malo przejechal mam nadzieje ze to przez ilosc wykonanych pitstopow... BMW wzielo sie za pletwe ale nie wiem jak na tym wyjda.. rok temu nawet nie sprawdzali tej pletwy bo po prostu nie pasowala im do reszty aero ale widocznie w tym sezonie musi byc inaczej skoro sie za to wzieli... Nie wiadomo tez jaie rezerwy maja i czy ta pletwa faktycznie cos daje czy aby pogarsza osiagi... Co do McLarena to jest on dla mnie coraz wieksza zagadka... troche sie jednak szarpia z tym samochodem to zmieniaja skrzydła to wymieniaja cala podloge... coz... zobaczymy jak to wyjdzie jutro i pojutrze jak zasiadzie za kolkiem Ham. i Oby przez reszte dni pogoda byla rownie dobra albo i lepsza. PS : tak wszyscy narzekali na oznakowanie miekkiej mieszanki a jak dla mnie te zielone paski sa bardzo dobrze widoczne :)
10.03.2009 18:28
0
2009-03-10 17:47:56 Borg jezeli bawimy sie w szczegoly to: "na ultrze jest napisane".
10.03.2009 18:30
0
Mnie postawa Brown GP nie dziwi , przeciez to cały czas program rozwojowy Hondy , a honda zapowiadała ze przygotowania do 2009 są bardzo zaawansowane i dużo oczekują. Zmienił sie tylko silnik , ale jak wiemy zamorozone silniki sa praktycznie takiesame jeśli chodzi o siągi , więc bez różnicy czy silnik jest Mercedesa czy byłby dalej Hondy, kluczowa sprawa to aero i zwieszenie. Czyli honda zapowiadała ze będzie dobrze, i mozliwe ze jest dobrze , niestety juz pod inna nazwą ale pewnie jest dobrze;) zresztą Ross Brown nie pchał by swojej kasy w cos co nie ma bytu na torze;)
10.03.2009 18:34
0
tez trzymam kciuki za niezawodnosc bolidu kubicy i dobre przygtowanie do ppierwszgo gp. widac ze brown gp moze byc mocne ferrri to standard ale mclaren rozczarowuje.. ale testy testami mozna podewagowac po pierwszych treningach w australii. Pozdrawiam
10.03.2009 18:57
0
@Kempa - no tak, Twoje zrodlo bardziej wiarygodne ;)
10.03.2009 18:57
0
Oj będzie się działo :) oj będzie :)
10.03.2009 19:01
0
Ostatnią rzeczą jaką bym chciał widać w nadchodzącym sezonie to walka nicka i roberta, Podobno nick waży "tylko" 58 kg to może mu dać dużą przewagę nad ciężkim robertem. Mówił też coś, że zmienił styl jazdy i bardziej niż kiedykolwiek się przygotował. To wszystko na pewno zaprocentuje... Nie chciałbym powtórki z 2007 kiedy nick objeżdzał roberta :/
10.03.2009 19:07
0
Mnie się wydaje że McLaren nie ma dostępu do żadnej bazy danych innego zespołu bo przecież bolidy na 2009r są budowane od samego początku, z stąd prawdopodobnie te problemy oczywiście jeżeli jakieś są. Ja widzę Mc'a na początku sezonu w środku stawki potem może coś odwalą od innych i wygrają jakieś GP ;p
10.03.2009 19:13
0
jeszcze trochę zostało do GP 18 dni, no ale porównać z końcem sezonu (147 dni) to trochę mniej ... :-)
10.03.2009 19:27
0
co sie dzieje z MCL??? to chyba będzie główny temat aż do Australii, poczytałem dziś forum planet f1 com hehe tam dopiero toczy sie dyskusja na temat teamu srebrnych strzał, bardzo dużo piszą o tej całkowicie nowej podłodze( która może da 0,5 sek ) ale jak to 2,5 tyg przed rozpoczeciem sezonu tak przerabiać bolid? powinni być na etapie symulacji wyscigów ( w ogóle ktoś wie co testuje MCL??) i spr. różnych ustawień tak jak np. BMW, bardzo długo używali starego skrzydła czego inne teamy przecież w ogóle nie robiły, tamtejsi użytkownicy zwracają również uwage na fakt, iż w przeszłości Alonso bardzo dużo pomógł MCL w przygotowaniach samochodu, a w tym sezonie samochód trzeba było zbudować od nowa czyżby coś im nie poszło? a może ma to coś wspólnego z odejściem Rona... ogólnie jestem bardzo ciekawy co team z Woking pokaże w pierwszych kilku wyścigach o forme BMW i Ferrari jestem spokojny, ale nie wyobrażam sobie żeby Robert walczył z Nickiem o MŚ i miał tą walke przegrać na rzecz lżejszego mniejszego Niemca...
10.03.2009 19:40
0
Ja sie ani troche nie zdziwie jesli Nick objedzie w tym sezonie Roberta... jest lzejszy i do tego ma styl jazdy bardziej pasujacy do bolidu... Wracajac do tego McLaren'a to @radzix - tez juz mi taka mysl przez glowe przeszla ze bez Alonso moze byc im ciezko (na poczatku 2008r komentatorzy tez mowili o tym ze slaba dyspozycja Maca to moze byc brak Alonso) a Alonso jesli chodzi o testy jest niezastapiony... Wątpie zeby Koval I Ham byli lepszymi testerami...
10.03.2009 19:44
0
chcialbym wyciagnac jakies wnioski z tych wszystkich testow ale sie niestety nie da:( Co do McL, zastanawiam sie co kombinuja, nie chodzi tu o to, ze sa ostatni bo BMW to samo robilo w zeszlym sezonie... zastanawia mnie to skrzydlo, po co testowac przez prawie miesiac cos czego nie beda stosowac juz nigdy? przeciez zrobienie takiego skrzydla nie moze byc problemem, nawet jesli to lepiej testowac na zlym ale symulujacym taka sile docisku jaka generuje pletwa o regulaminowych rozmiarach. Boje sie, ze wynalezli patent, ktory da im podobny docisk tylnej osi jak w 2008, to tlumaczyloby te testy a wlasciwe rozw zaprezentuja dopiero w aus. Nie wiem czy to bedzie dziwne skrzydlo... byc moze to jest podpucha a prawda "lezy" gdzie indziej....
10.03.2009 19:45
0
Ra-v, zgadza sie tak mowili ale do polowy sezonu, pozniej (musisz przyznac) McL zrobil niesamowity postep i moim zdaniem byl mocniejszy od Ferrari
10.03.2009 19:57
0
zgadza sie pozniej ich fabryki pracowaly pełna parą i nadgonili czolowke... chociaz z jednym zawsze mieli problem - opony... wiele mieli przez to zepsutych wyscigow (Monaco wyjatek :D) a te opony to wina bardzo dobrego zawieszenia ktore wyciąga z opon wszystko co sie da i jestem pewien ze jesli i w tym sezonie zrobia takie zawieszenie to nie jedna opona im peknie a w dodatku maki maja problem z blokowaniem koł na nawrotach co jeszcze bardziej poteguje styl jazdy hama.
10.03.2009 19:58
0
sprawa jest prosta, albo Nick objedzie w tym sezonie Kubice albo papa F1.
10.03.2009 20:58
0
Czy wszystkie zespoły testują danego dnia to samo? Nie. Więc dlaczego tak priorytetowo traktować czas okrążenia?
10.03.2009 21:05
0
Bo heidfield jak narazie na testach zawsze osiągal lepse wyniki ; p
10.03.2009 21:07
0
rozumiem wyniki między teamami ,ale w jednym teamie to nie za bardzo. troche to niepokoi, ale strach ma duze oczy x d
10.03.2009 21:08
0
Mógłby ktoś podesłać mi linka do BMW z zamontowaną płetwą rekina,gdyż szukałem na necie ale nie mogę fotki znaleźć a jestem ciekaw jak ta płetwa prezentuje się na bolidzie BMW. Z góry dziękuje
10.03.2009 21:09
0
Najpierw BMW miało mieć kiepski samochód. Kiedy okazało się, że ma całkiem niezły, a przynajmniej porównywalny z Ferrari, te same osoby w oparciu o tą samą logikę, a właściwie jej brak twierdzą teraz, że Nick jest szybszy od Kubicy. To, że nie ma na to żadnych dowodów, nie ma tu nic do rzeczy. Jakoś dziwnie spokojny jestem, że jeśli BMW utrzyma to tempo do Melbourne i rzeczywiście będzie tak szybkie, jak wydaje się już od testów w Bahrainie, to przy braku pecha zobaczymy RK na pudle. Trochę martwią słowa Nicka o problemach z niezawodnością bolidu. To jest ta niemiła niespodzianka.
10.03.2009 21:24
0
witam!!bolidy są bardzo szybkie prawie wszystkie poniżej rekordu toru!!!!!!!! i to sporo poniżej!!!!!!!!!!
10.03.2009 21:25
0
Kovalainen testuje więc na końcu pod Hamila bolid będzie turbo doładowany....
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się