WIADOMOŚCI

Nowe skrzydło wzbudza obawy Roberta Kubicy
Nowe skrzydło wzbudza obawy Roberta Kubicy
Kierowca zespołu BMW Sauber, Robert Kubica obawia się iż nowe przednie skrzydła bolidów F1, które spełniają wymogi regulaminu na sezon 2009 mogą doprowadzić do alarmującego wzrostu kolizji podczas startów wyścigów.
baner_rbr_v3.jpg
Polak uważa, że nowe skrzydła ze względu na swoją szerokość będą znacznie bardziej podatne na uszkodzenia i sprawią, że na torze na pierwszych okrążeniach będzie leżało sporo resztek części z włókna węglowego.

„Są zbyt szerokie” powiedział Kubica włoskiej La Gazzetta dello Sport. „Jestem ciekaw ile skrzydeł będzie fruwać podczas pierwszego wyścigu w Australii.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

34 KOMENTARZY
avatar
afternow

20.11.2008 14:53

0

Na żniwa z takimi pomysłami. Kombajn Bizon.


avatar
konika

20.11.2008 15:05

0

A po jakiemu ten tytuł? Bo nie po polsku na pewno. Jak już to" Nowe skrzydła wzbudzają obawy Kubicy". Bosz.....


avatar
Skoczek130

20.11.2008 15:06

0

Przyszłe inauguracyjne GP może jeszcze bardziej dramatyczne niż ostatnie.


avatar
Sister

20.11.2008 15:07

0

Uwielbiam Roberta za jego wypowiedzi "„Jestem ciekaw ile skrzydeł będzie fruwać podczas pierwszego wyścigu w Australii.” :-)


avatar
niza

20.11.2008 15:13

0

hehe no faktycznie takie skrzydła będą bardziej podatne na uszkodzenia-przez ich niebotyczne rozmiary-możemy wówczas zobaczyć wiele, jak to powiedział Kubica: fruwających skrzydeł :P


avatar
walerus

20.11.2008 15:13

0

No właśnie w Wiliamsie już ruszyła produkcja seryjna wielu dodatkowych przodków....


avatar
pz0

20.11.2008 15:48

0

Bzdura. Będzie dokładnie z tymi skrzydłami jak dotychczas. Jeżeli będzie niszczone jakieś skrzydło to przód o tył bolidu. Po zniesieniu kontroli trakcji też miała być rzeźnia na torze. Jak się okazało prawie nikt nie miał problemów (no może poza Massą).


avatar
bmwrk

20.11.2008 16:18

0

Problem jest taki, ze brak kontroli trakcji nie wystaje poza bolid, pz0. Szerokosc tego skrzydla stanowi problem i Robert wie, co mowi. W postartowym tloku spojlery tej szerokosci beda latac choc nie do latania zostaly zaprojektowane. Kubica potwierdzil moje obawy, prawie slowo w slowo:) Pisalem o tym pod opinia Kliena na temat F1.08B:) Ciekawe co powiesz, pz0 jak Lewis potwierdzi obawy Polaka?


avatar
riklaunim

20.11.2008 16:36

0

W sezonie 2010 wprowadzą pewnie bolidy sześciokołowe napędzane proekologicznymi silnikami parowymi :)


avatar
Ra-v

20.11.2008 17:22

0

Hehe to będą żniwa ale dla williamsa... Oni mają wprawę w wymianie skrzydeł jak mało kto :)


avatar
danielmozdzierz

20.11.2008 17:25

0

Przez te przepisy F1 schodzi na psy.


avatar
hot dog

20.11.2008 18:02

0

NARZEKAC czas zaczac;-) czyli sezon 09 mozna uznac za otwarty;-)


avatar
s1986seba

20.11.2008 18:23

0

riklaunim - szesciokolowe bolidy juz byly ( wlasciwie to tylko jeden :) ) A latajace skrzydlo to tez juz pomysl stary jak swiat :) No ale bedzie ciasno... ciasniej niz do tej pory, choc kierowcy chyba beda wiedziec co robia i nie pchac sie nikomu pod kola :)


avatar
dziarmol@biss

20.11.2008 20:42

0

2008-11-20 16:18:43 bmwrk- no cóż jeżeli Hamilton potwierdzi obawy kubicy to wyzej wymieniony user napisze że Hamilton ma rację a Kubica to "płaczka bez jaj" /:-)


avatar
baworak

20.11.2008 21:50

0

GO Nakajima!!!ciekawe czy Williams nadazy z produkcja tych skrzydel?


avatar
Marti

20.11.2008 22:19

0

Czy Robert będzie kiedykolwiek zadowolony z czegokolwiek? Obawiam się, że nie.


avatar
obi216

20.11.2008 23:12

0

A może inaczej należałoby zadać pytanie...........Czy Robert już teraz został spisany na straty ?!.....Bo też się obawiam ;/


avatar
Dissident

20.11.2008 23:19

0

Mistrze świata w wymianie przedniego skrzydła w sezonie 2008 został nie Kazuki Nakajima a jego koleś z zespołu Nikoś Rosbergoś. Długowłosy laluś blondi......!!!


avatar
Marti

20.11.2008 23:27

0

obi216 - jakby nie było, to 2009 napewno nie będzie "rokiem Kubicy" i jeśli się nic nie zmieni, to mam nadzieję, że będzie to ostatni rok Kubicy w BMW.


avatar
obi216

21.11.2008 00:29

0

Tego roku (2009) , to zdaje mi się , że chyba w ogóle miało nie być Marti. Robert znalazł się w sytuacji patowej i tyle....Zatrzymano Go - tylko nie wiem w jakim celu? Wprawdzie KERS w 2009 nie będzie jeszcze obowiązkowy - to obecny brak kontaktu Roberta z tym systemem jest więcej niż zastanawiający....Przynajmniej dla mnie...Pozdrówka


avatar
bmwrk

21.11.2008 01:52

0

Obi216, to niepokojace, ze Robert nie testuje z KERSem. Zgadzam sie, choc moze to wspolny wybor Kubicy i zespolu. Ostatecznie przeciez system nie jest obowiazkowy w 2009.


avatar
Kojo

21.11.2008 07:06

0

Marti, obi216 i reszta ludzi, co już po pierwszych testach wszystko wiedzą. Tak naprawdę, ro będziemy mniej więcej wiedzieli co i jak, kto jest mocny a kto nie dopiero w marcu i to po sobotnich kwalifikacjach, bo puki co, jak było napisane w jednym z postów, że nawet najwięksi znawcy jeszcze nic nie wiedzą, więc myślę, że te domysły itp to można sobie schować lub wysłać brukowcom, by mieli o czym pisać. Interesuje się i śledzę f1 od sezonu 93 o sam na razie nic nie powiem, bo nie wiem gdzie jest, zespoły pewnie też jeszcze nie wiedzą, a testy są is tego by zobaczyć co trzeba poprawić, a co jest ok, ale my tego zobaczyć nie możemy, bo czasy w testach nie są ważne, a wiadomo, ze zawodnicy nic konkretnego nie powiedzą. Jako kibice możemy mieć nadzieję, że będzie dużo walki wyprzedzania i nasi faworyci(a każdy na swojego i nie musi to być wcale nasz rodak)będą walczyli o jak najlepsze pozycje i będą mieli czym walczyć. To tyle ode mnie. Pozdrawiam


avatar
pz0

21.11.2008 09:38

0

bmwrk - jak Levis potwierdzi obawy Roberta, to też stwierdzę że bzdury. Poczekajmy parę miesięcy sam się przekonasz. Może przez jedno, może dwa GP kilka skrzydeł poleci, ale i w to wątpię. Kierowcy tak miauczą na zapas, na wszelki wypadek.


avatar
pz0

21.11.2008 09:56

0

dziarmol, teraz przeczytałem Twój wpis, widzę że wyprzedziłeś moją odpowiedź, jak widzisz bardzo trafnie. Ty zawsze doskonale wiesz co ja myślę, wycofuję się z poprzedniego mojego zdania. Tak Kubica to płaczek (chociaż wcześniej twierdziłem, że jest nim Alonso), a Hamilton ma rację. Co do KERS i odsunięcia Kubicy ot testów tego systemu, to w tej chwili nie mają najmniejszego sensu jazdy kierowców wyścigowych z tym cudem. KERS obecnie jest bardzo daleki od doskonałości i nie ma sensu jakaś większa jazda z nim. Dlatego jest on zainstalowany tylko w jednym bolidzie. Nick jeździł z KERS z przymusu, bo BMW nie ma dwóch bolidów bez niego. Rozwój akurat tego wynalazku jest na głowie Kliena i to głównie on będzie z tym jeździł.


avatar
kumahara

21.11.2008 12:52

0

pz0, przy tobie to Kubica jest wesołkiem z jajami jak berety !!!


avatar
robertkubica2

21.11.2008 16:23

0

tyle chybionych wpisów dawno nie widziałem pod 1 akrykułem. Brak wyścigów odbija się niektórym czkawką. O skrzydłach pisał bmwrk, pisałem tez ja, teraz nasze intuicje potwierdza RK. Autor pisze - kubica obawia się - i nakręca atmosferę komentarzy . Marti - z szacunkiem do Ciebie, ale ... mam wrażenie że RK nie jest specjalnym fanem F1, widzi blichtr tego światka i częste wazeliniarstwo uczestników/tworców tej serii. Ma do tego większy dystans niż wielu jego kolegów - stąd jego wypowiedzi często nie podpierają standardowego wizerunku tego cyrku.


avatar
niza

21.11.2008 17:57

0

pz0 to chyba jak na razie tylko McL zdecydował się na KERS w jednym bolidzie, reszta zespołów nic takiego nie mówiła, no chyba, że o czymś nie wiem...


avatar
pz0

21.11.2008 19:21

0

niza - McLaren nie zdecydował się na KERS w jednym bolidzie, McLaren zdecydował się na budowę dwóch odmiennych konstrukcji. Jedna przeznaczona do jazdy z KERS, a druga bez KERS. McLaren ma rozwijać obie koncepcje i używać bolidów z tym systemem albo bez w zależności od toru. W testach natomiast są używane bolidy i takie i takie. Jak na razie żaden team nie wystawia do testów dwóch bolidów z KERS, bo system ten jest koszmarnie drogi w budowie i eksploatacji (np. pakiet drogich akumulatorów po każdym GP ma lądować w koszu). Jest on obecnie rozwijany, poprawiany, modyfikowany. System jest w powijakach, więc nie ma sensu montować go w obydwóch bolidach, jak będzie jeszcze kupa zmian. Przypuszczam, że takie BMW zamontuje KERS na testy w obydwu bolidach dopiero przy jednym z ostatnich testów zimowych, a może dopiero na GP.


avatar
niza

21.11.2008 20:53

0

początkowo nie doczytałam, że piszesz wyłącznie o testach, a nie już o samych wyścigach, więc luzzz, zwracam honor :)


avatar
obi216

21.11.2008 22:18

0

Kojo - ziomalu drogi - co rozumiesz przez słowo wszystko ??.......Bo ja wiem , że nic nie wiem . A inni i tego nie wiedzą , że nic nie wiedzą. ;/


avatar
Budyn_F1

21.11.2008 23:02

0

pewnie wszystkie


avatar
asc

22.11.2008 01:21

0

Patrząc na tą naklejkę pioruna powinniście się cieszyć, że Robert nie jeździ z KERS :P


avatar
walerus

22.11.2008 12:21

0

Robert rozkręca Karting team - może potem F1 team...?


avatar
adamxxl

22.11.2008 22:41

0

kubica tylko płakac umie mameja jedna


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu