Max Verstappen nie miał sobie równych na torze Interlagos i w Sao Paulo sięgnął po swoje drugie w karierze pole position. Sebastian Vettel na mecie stracił do niego 0,123 sekundy, a trzeci Hamilton był wolniejszy o niespełna 0,2 sekundy.
Sesja kwalifikacyjna przed GP Brazylii w całości rozegrana została na suchym torze i w sprzyjających warunkach mimo iż niebo było mocno zachmurzone.W porównaniu z porannym treningiem temperatura toru nieco spadła i oscylowała w okolicy 33 stopni Celsjusza.
Czołówka w Q3 tradycyjnie stoczyła walkę o pole position dzieląc swoje wyjazdy na dwie tury.
Po pierwszej najlepszym czasem mógł pochwalić się Max Verstappen, który o zaledwie 0,008 sekundy poprawił wynik Sebastiana Vettela. Co ciekawe Holender uzyskał ten wynik bez ustanowienia rekordu w jakimkolwiek sektorze, a na domiar złego popełnił poważny błąd, mocno uderzając podłogą na wyboju znajdującym się na poboczu jednego z zakrętów.
Na drugą turę jako pierwsi zdecydowali się wyjechać kierowcy Red Bulla, Albon przed Verstappenem, a chwilę później dołączyli do nich kierowcy Ferrari i Mercedesa.
Max Verstappen tym razem nie popełnił błędu w drugim sektorze i wyśrubował swój czas. Jego rywale nie zdołali poprawić się na tyle, aby zepchnąć go z pierwszego miejsca.
Drugi Sebastian Vettel stracił do niego 0,123 sekundy. W końcówce Lewis Hamilton zdołał jeszcze wyprzedzić Charlesa Leclerca, który w związku z karą za wymianę silnika jutro przystąpi do wyścigu z 14. pola.
Piąty czas w kwalifikacjach uzyskał Valtteri Bottas, a szósty był Alex Albon. Pod nieobecność w Q3 Daniiła Kwiata, tytuł best of the rest wywalczył jego kolega z zespołu, Pierre Gasly, który wyprzedził Grosjeana, Raikkonena i Magnussena.
Przebieg Q1 i Q2
Pierwsza część czasówki przebiegła bez większych incydentów. Najszybszy był Max Verstappen. Słabiej pojechali Vettel i Hamitlon, którzy zajęli odpowiednio 5. i 6. miejsce.
Największym pechowcem okazał się jednak Carlos Sainz, który już na okrążeniu instalacyjnym zgłosił swojej ekipie problem z silnikiem. Hiszpanowi udało się dotoczyć do boksu, ale jego mechanicy nie zdołali na czas naprawić auta i kierowca McLarena jako jedyny zakończył kwalifikacje bez ustanowienia czasu.
Oprócz niego i kierowców Williamsa, którzy tradycyjnie stoczyli bój jedynie między sobą o przedostatnie i ostatnie miejsce w tabeli, do Q2 nie przeszli: Daniił Kwiat i Lance Stroll. Dużą niespodzianką było odpadniecie Rosjanina, gdyż w porannym treningu udało mu się uzyskać tytuł best of the rest, plasując swój bolid tuż za plecami trzech najszybszy ekip.
W Q2 warunki na torze nie zmieniły się, ale opony Pirelli wyraźnie przegrzewały się. Zespół Mercedesa zrezygnował z dogrzewania opon kocami grzewczymi, a w porannym treningu Sebastian Vettel dopytywał swojego inżyniera o wykonywanie dwóch okrążeń chłodzących ogumienie, przed podjęciem szybkiej próby.
Charles Leclerc jako jedyny wyjechał na tor na średnim ogumieniu, ale Monakijczyk jutro nawet jak wygra czasówkę nie ruszy do wyścigu z pole position, bowiem przed weekendem wyścigowym otrzymał od swojej ekipy nowy silnik spalinowy. Jako że jest to już jego piąta jednostka w tym roku otrzyma karę przesunięcia o 10 pól.
Czołowe ekipy nie biły się w Q2 o uzyskanie jak najlepszych czasów. W końcówce na tor, aby poprawić swoje czasy wyjechali tylko Leclerc i Hamilton. Ich próby zniweczone zostały jednak wywieszeniem żółtych flag po oberku Antonio Giovinazziego.
Najszybszy w Q2 ponownie był Max Verstappen, który wyprzedził kierowców Ferrari i Lewisa Hamiltona.
Do Q3 nie przeszli: Perez, Hulkenberg, Giovinazzi, Ricciardo i Norris.
16.11.2019 20:32
0
Williams, sprzedam bolid. Kubica jeździł nim do kościoła. Myślę że Mercedes ogra bez problemu Ferrari.
16.11.2019 20:51
0
1. ty jesteś jakiś ułomny? nie od dzisiaj wiadomo, że Mercedes ma lepsze tempo wyścigowe od Ferrari, wynika to z pracy opon, opony mające kilka okrążeń "na karku" preferują większy docisk by optymalnie pracować, wraz z kolejnymi kilometrami docisk powinien być coraz większy, tego oczywiśnie nie można uzyskać ale właśnie koncepcja Mercedesa lepiej współpracuje z oponami tu nie ma absolutnie żadnego znaczenia czy fajfusy z mercedesa zrobią jeden pitstop, dwa czy to słynne podcięcie, to nie ma żadnego znaczenia, chyba że Ferrari ściągnie swoich kierowców a rywale po kilku okrążeniach dostaną safetycar, to byłby geniusz taktyczny, nie? w normalnych warunkach Mercedes musi znaleźć się przed Ferrari, tu nie ma żadnej magii wyżywam się na tobie, ale ten slogan przewija się przed i po każdym wyścigu, a ponoć komentujący tu uważają się za lepszych obserwatorów
16.11.2019 21:08
0
@2. giovanni paolo Na ułomnego, jak dla mnie, to na tym forum wyglądasz ty i kilku innych pół mózgów. Co to w ogóle za tekst? Piszesz chamsko, bez jakiejkolwiek składni, bez interpunkcji, dzieci w podstawówce znają więcej zasad poprawnej pisowni od ciebie. Czytać się tego nie da. Ciekawy jestem czy taki wyszczekany jesteś w rzeczywistości, bo jeśli tak, to już nieźle musisz mieć twarz obitą za takie odzywki. A co do kwalifikacji, jest ciasno, mam nadzieję, że RedBull coś namiesza z przodu, o ile Max nic nie odwali na starcie.
16.11.2019 21:09
0
Haas znakomicie. Dwa bolidy w Q3 !
16.11.2019 21:19
0
Kubica pojechał swoje xD
16.11.2019 21:32
0
... a ja się cały czas zastanawiam.... Gdzie są ci prześmiewcy i hejterzy hondy? :) specjaliści i inżynierowie ekranowi :)
16.11.2019 22:30
0
Pacjent giovanni paolo kolejny raz szuka stymulacji. Biedny... Cierpi psychicznie i szuka bodzca, ktory nim potrzasnie. Milo widziec bolid z silnikiem Honda na PP.
17.11.2019 07:20
0
Prześmiewcą i hejterem Hondy nie byłem, no w każdym razie nie aż takim. Niemniej jednak TAKICH postępów u nich nie spodziewałem się. Max widać robi wszystko, żeby wydrapać trzecie miejsce w generalce i potwierdzić mistrzowskie aspiracje Hondy i RB na przyszły sezon. Tegoroczne wyniki mówią same za siebie.
17.11.2019 08:39
0
Kolejny tor położony wyżej Mercedes małe problemy za to Red Bull znów góruje wychodzi na to że Merc ma skomplikowana konstrukcję. Ale nadzieja na jutro.
17.11.2019 08:57
0
Nie jest tak źle z Williamsem jak tu piszą .Robert skasował autko i co niektórzy myśleli że nie będzie miał czym jechać a tu taka niespodzianka Robert śmiga jak gdyby się NIC nie stało.
17.11.2019 09:31
0
@2 Chłopie ksiądz zamykał ciebie w szopie i kazał ciągnąć mikrofon ? Ty znasz podstawy pisowni ? Znam takich jak ty. Kozak w necie, wielka piz... w świecie.
17.11.2019 09:52
0
@11 Nie ma sensu zawracać sobie takimi głowy po to jest opcja ignoruj I problem z głowy. Tacy ludzie byli i będą. A co do kwalifikacji to liczę na dobry występ Ferrari Ale również Maxa.
17.11.2019 10:00
0
@8 Na razie to Albon ma wiecej punktow od Maxa ;) Max musi sie nauczyc jezdzic z glowa, zrozumiec ze koniec koncow, to ilosc punktow na koniec sezonu decyduje o tytulach, a nie predkosc. Mam nadzieje, ze w przyszlym roku RBR bedzie blizej, bo to pewne 3 miejsce, ich juz tez pewnie nudzi.
17.11.2019 10:53
0
seybr, jakby Kubica nim jeździł do kościoła, a nie na tęczową paradę, to może by coś z tego było... ;)
17.11.2019 12:55
0
@14 Jakby jeździł do kościoła, to ta złodziejska instytucja przywłaszczyłaby sobie ten bolid.
17.11.2019 15:22
0
9. Cadanowa ... . 8. Bzik ..... Honda zawsze produkowała dobre silniki, w F1 i do samochodów z wolnego rynku. W porównaniu do silników Mercedesa (w wolnym rynku), charakteryzują się większą finezją w konstrukcji, są oszczędniejsze w zużyciu paliwa i relatywnie mocniejsze w stosunku do pojemności. Każda firma ma swoje tajemnice i wydaje mi się, że silnik Hondy lepiej znosi rozrzedzone powietrze. Nie znaczy to jednak, że silnik Mercedesa jest gorszy. Jestem ciekaw konfrontacji obu, na tym szczególnym torze.
17.11.2019 16:47
0
Jak ktoś ogląda tylko F1 w niedziele po rosole to nie dziwi mnie, że ciśnie po Hondzie. Ile oni budują silników do innych serii gdzie są na czele. Po prostu jak Mercedes zaprojektował te silniki to ciężko było innym dojść do tego jakby zrobić taki sam silnik, tak samo mocny. Ferrari po 5 latach się udało. Czekamy na resztę.
17.11.2019 17:23
0
Uwaga. Była notka o prędkości w speed trapie, która była zebrana. Najszybsze prędkości zawodników: 7 miejsce. Russell 325.1 km/h 20 miejsce. Kubica 303.7 km/h. Nie mówię, że to prawda i potwierdzone ale no grubo.
17.11.2019 18:28
0
Bardzo dobre tempo LEC na mediumach. Ciekawe jak będzie w wyścigu. Trzymam za niego kciuki.
17.11.2019 20:19
0
Vettel opuść ten zespół. Dość.
17.11.2019 20:21
0
Kimi Ferrari zero kłopotów
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się