WIADOMOŚCI

#1 trening: czarne flagi dla Haasów, Hamilton najszybszy
#1 trening: czarne flagi dla Haasów, Hamilton najszybszy
Lewis Hamilton wykręcił najlepszy wynik w czasie pierwszej sesji przed Grand Prix Monako. Pierwsza trójka, złożona z Mercedesów i Verstappena, zamknęła się w 0,1 sekundy. Nietypowa sytuacja spotkała kierowców Haasa, którzy zobaczyli czarne flagi.
baner_rbr_v3.jpg
Pierwszy trening przed Grand Prix Monako rozpoczął się przy lekkim zachmurzeniu. Temperatura otoczenia wynosiła 18 stopni Celsjusza, a nawierzchni 24 stopnie. Podmuchy wiatru również nie były duże.

Większość kierowców szybko wyjechała z garażów i rozpoczęła przygotowania do rywalizacji. Niezwykle ważne jest, by na krętych ulicach zbudować rytm i pewność w samochodzie. Na taki luksus nie mógł pozwolić sobie jedynie Carlos Sainz, którego maszyna sprawiała mechanikom kłopoty.

Dość wcześnie interesujący problem zgłosił Max Verstappen. Zmagał się, jak sam to określił, z "dziurą, która pojawia się po wciśnięciu gazu". Inżynier przekazał mu instrukcje, które miały to poprawić, ale Holender i tak nie był zadowolony.

Problem miał też Pierre Gasly, który w sekcji przy basenie popisał się świetnym refleksem i uratował się przed rozbiciem bolidu. Doświadczenie rajdowe przydało się Valtteriemu Bottasowi, który efektownie nawrócił przy zakręcie nr 1, a także Robertowi Kubicy, którym rzuciło w sekcji przy kasynie.

Niesamowicie nietypowa sytuacja miała miejsce po 20 minutach od rozpoczęcia sesji. Sędziowie pokazali czarne flagi Romainowi Grosjeanowi i Kevinowi Magnussenowi. Chwilę później okazało się, że Haasy miały problem z łącznością radiową, a FIA pomogła ekipie w ściągnięciu kierowców w bardzo wyjątkowy sposób. Nie oznaczało to całkowitego wykluczenia z sesji, więc czarne auta pojawiły się jeszcze na torze.

Bottas być może bardzo chciał pokazać, że stać go na występ w kolejnym rajdzie, np. w Monte Carlo. Dwukrotnie wychodził bokiem z ostatniego zakrętu, a tylne koło dosłownie ocierało bandę.

Kubicą później kolejny raz rzuciło w sekcji koło kasyna. Tym razem Polak nie opanował samochodu i obrócił się. Udało mu się jednak nie uszkodzić samochodu i tylko dotknąć przednim skrzydłem bariery po wewnętrznej.

Po przygodzie Roberta kierowcy zaczęli szukać limitów. Pobocza przy Sainte Devote wykorzystali Kwiat, Norris i Stroll. Tylko Verstappen wyjechał z Mirabeau i miał problem ze wrzuceniem wstecznego, który po prostu nie działał. Ostatecznie pomogli mu porządkowi, którzy popchali go do tyłu i pozwolili wrócić do zajęć.

Carlos Sainz zdołał wyjechać z garażu w pierwszym treningu. Minął linię wyjazdu z alei serwisowej na 3 sekundy przed końcem sesji. Prawie wszyscy kierowcy, oprócz Leclerca i Kubicy, zdołali jeszcze ustawić się na prostej startowej i wykonać próbny start. W Monako niemożliwe jest przećwiczenie go przy wyjeździe z boksów.

Ostatecznie najlepszy czas uzyskał Lewis Hamilton - 1:12.106. Niewiele wolniej od niego pojechał Verstappen, który potwierdził, że Red Bull w Monako nie musi być trzecią siłą. Holender był drugi ze stratą 0,059 sekundy. Trzeci był Bottas, który pojechał o 0,013 sekundy wolniej od Maxa.

Zgodnie z oczekiwaniami spisało się Ferrari, które potwierdziło, że jest wolniejsze od srebrnych samochodów. Leclerc stracił ponad 0,3 sekundy do Hamiltona, a Vettel 0,7 sekundy. Pozostali kierowcy byli gorsi od Brytyjczyka już o ponad sekundę.

Ciasno było do 14. miejsca, które zajął Albon. Strata Norrisa (15. pozycja) do najlepszego wyniku przekraczała już 2 sekundy. Z powodu problemów w drugim bolidzie McLarena, stawkę zamknął niesklasyfikowany Carlos Sainz. Najwolniejszy czas zanotowali nie kierowcy Williamsa, ale Lance Stroll, który pojechał aż 4 sekundy gorzej od Hamiltona.

Russell, który uplasował się na 17. miejscu, był o 0,4 sekundy szybszy od Kubicy. Polak końcówkę sesji przesiedział już w garażu, przez co uciekło mu trochę czasu, który mógłby spędzić na torze.

Drugi trening rozpocznie się o godzinie 15:00. Po nim kierowców czeka dzień wolny od szybkiej jazdy.

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół CzasIlość okrążeń
1 gb Lewis Hamilton Mercedes 1:12.106 47
2 nl Max Verstappen Red Bull 1:12.165 35
3 fi Valtteri Bottas Mercedes 1:12.178 43
4 mc Charles Leclerc Ferrari 1:12.467 26
5 de Sebastian Vettel Ferrari 1:12.823 35
6 fr Pierre Gasly Red Bull 1:13.170 41
7 de Nico Hulkenberg Renault 1:13.227 45
8 dk Kevin Magnussen Haas 1:13.232 24
9 fi Kimi Raikkonen 1:13.363 39
10 fr Romain Grosjean Haas 1:13.379 23
11 au Daniel Ricciardo Renault 1:13.413 41
12 it Antonio Giovinazzi 1:13.437 39
13 ru Daniił Kwiat 1:13.731 40
14 th Alexander Albon 1:13.827 45
15 gb Lando Norris McLaren 1:14.278 39
16 mx Sergio Perez Racing Point 1:14.566 40
17 gb George Russell Williams 1:15.115 40
18 pl Robert Kubica Williams 1:15.514 24
19 ca Lance Stroll Racing Point 1:16.135 37
20 es Carlos Sainz McLaren 2:00.670 4

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

10 KOMENTARZY
avatar
mpkaras

23.05.2019 12:56

0

Szkoda, że nie ma pod artykułem galerii z czwartku...


avatar
Raptor202

23.05.2019 12:59

0

Z jakiego powodu te czarne flagi?


avatar
hubos21

23.05.2019 13:05

0

Ciekawe czy Gasly dotrwa do końca sezonu w RBR


avatar
dominof1

23.05.2019 13:11

0

@2 Jest napisane w artykule.


avatar
krzysztof1

23.05.2019 13:12

0

Jak rozszyfrować kolory sektorów z live teimingu? Zielony żółty fiolet bialy


avatar
matf1

23.05.2019 13:12

0

@2 kłopoty z łącznością radiową.


avatar
Vendeur

23.05.2019 13:19

0

@5. krzysztof1 Zielony - rekord kierowcy Fiolet - rekord dla całej stawki Żółty - brak poprawy czasu Białego to nawet nie kojarzę (w MotoGP jest). Jeśli jest dodatkowo, to może oznacza po prostu jakieś wolne tempo, np. przy zjeździe do lub wyjeździe z alei.


avatar
krzysztof1

23.05.2019 13:46

0

Jest biały na live formula1. Com. Dziękuję. Też mi się wydaje że przy zjazdach do pit one się pokazywaly


avatar
Fear87

23.05.2019 15:04

0

@5. krzysztof1 Biały oznacza ostatni dostępny czas sektorów.


avatar
nonam3k

23.05.2019 19:55

0

3. Ciekawe czy RK tez dotrwa do końca sezonu


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu