Nico Hulkenberg okazał się najszybszym kierowcą pierwszej tury testów F1 pod Barceloną. Niemiec czwartego dnia zmagań z torem Cataluyna na najbardziej miękkiej mieszance C5 uzyskał najlepszy czas ze wszystkich czterech dni testów.
Dla zespołu Renault pierwsza tura testów pod Barceloną zakończyła się jednak nieco wcześniej niż dla innych, gdyż na godzinę przed zamknięciem toru Hulkenberg zatrzymał się przy szykanie kończącej okrążenie i nie zdołał już powrócić na tor. Ekipa Renault we wtorek również miała spore problemy, po tym jak w bolidzie Daniela Ricciardo odpadła górna część skrzydła.Pogoda pod Barceloną w tym roku wyjątkowo sprzyja zespołom F1. Kierowcy mieli przez wszystkie cztery dni wręcz idealne warunki testowe. Było słonecznie i ciepło jak na tę porę roku.
Część zawodników mogła jednak narzekać na chłodne poranki, które w połączeniu ze zmianami w dogrzewaniu opon sprawiły, że część z nich miała spore problemy na początku sesji. Pierwszego dnia zaraz po otwarciu toru na poboczu wylądował Kimi Raikkonen (Alfa Romeo), drugiego Alexander Albon (Toro Rosso), a dzisiaj dość dziwne problemy w piątym zakręcie przy małej prędkości miał Lando Norris (McLaren).
Oczy całego światka F1 od rana skupiały się jednak na garażu Williamsa, który dopiero wczoraj po południu zdołał wyjechać na tor swoim nowym bolidem.
Dzisiaj od rana ekipa miała zająć się "poważniejszym" programem testowym, a w kokpicie znalazł się Robert Kubica. Polak do przerwy obiadowej pokonał 48 okrążeń, uzyskując na mieszance C2 wynik 1:21,542, który sprawił, że ten kończył testy na ostatnim miejscu.
Po swoich testach przyznawał jednak, że w bolidzie brakuje jeszcze wszystkich nowych części, a on sam głównie skupiał się na pracy przy aerodynamice. Na zapoznane się z autem i jazdę własnym tempem miał zaledwie 10 - 12 okrążeń.
Zapytany wprost o to czy nowe auto zrobiło postęp, Kubica odparł: "Pod pewnymi względami tak. Pod innymi niekoniecznie."
"Pytanie czy dokonaliśmy większy postęp niż cofnęliśmy się ze względu na nowe przepisy. To kwestia balansu."
"Na tym etapie nie powinniśmy mówić o osiągach bolidu czy odczuciach. Zobaczymy w przyszłym tygodniu."
Obiektywnie patrząc na czasy uzyskane przez Williamsa należy porównać je z tym co jego rywale kręcili pierwszego dnia, a tam okaże się, że na mieszance C3 spora część uzyskiwała czasy na poziomie 1:20, podczas gdy dzisiejszy wynik Roberta Kubicy został wykręcony na twardszej oponie C2.
Nieco mniej powodów do zadowolenia może mieć Williams po drugiej części dnia. George Russell wyjechał na tor po dobrych dwóch godzinach spędzonych w garażu, a później pokonał skromne 17 kółek, na najlepszym uzyskując czas 1:20,997 na oponie C3.
Williams pokonał więc dzisiaj tylko 65 okrążeń, najmniej ze wszystkich ekip, mimo iż powinien gonić stawkę w tej statystce po tym jak opuścił aż dwa i pół dnia cennych testów przed sezonem 2019.
Wynik Russella pozwolił mu na koniec dnia uplasować się tylko przed Robertem Kubicą.
W środku stawki działo się znacznie więcej. Niezły wynik wykręcił Alexander Albon, który do przerwy obiadowej był najszybszym kierowcą na torze, a po południu zepchnięty został przez Hulkenberga na drugie miejsce.
Daniel Ricciardo, który rano jeździł bolidem Renault zakończył dzień z trzecim wynikiem.
Zespół Mercedesa dopiero czwartego dnia zdecydował się odkryć nieco swoje tempo. Wcześniej kierowcy Mercedesa pokonywali dużą liczbę okrążeń, ale plasowali się w drugiej części tabeli wyników, nie dążąc do poprawy czasów za wszelką cenę. Dzisiaj po raz pierwszy zeszli z czasem poniżej 1 minuty i 18 sekund, zamykając czołową piątkę. Czołowa czwórka swoje czasy wykręciła na najbardziej miękkiej oponie C5, piąty Hamilton korzystał z opon C4.
Jeżdżący rano w Mercedesie Brytyjczyk miał sporo szczęścia. Na oponie C3 uzyskał najlepsze czasy w dwóch pierwszych sektorach, aby w szykanie kończącej okrążenie natknąć się na jadącego wolno, z równą prędkością Roberta Kubicę. Zdarzenie wyglądało bardzo niebezpiecznie, gdyż różnica prędkości między jadącym pełną prędkością Mercedesem, a testującym elementy aerodynamiczne Kubicą była dość znaczna. Hamilton skorzystał ze starej nitki toru, omijając szykanę.
Tym razem Charles Leclerc z Ferrari musiał zadowolić się szóstym czasem. Na oponie C3 uzyskując czas 1:18,046. Monakijczyk był jednak trzecim, po Giovinazzim i Gaslym, najaktywniejszym kierowcą w stawce, pokonując łącznie 138 okrążeń toru.
Lando Norris tuż przed końcem sesji awansował na 7 miejsce, wyprzedzając Antonio Giovinazziego, który na 7 minut przed końcem sesji popsuł rywalom ewentualny plan poprawy wyników. Jego Alfa Romeo zatrzymała się na torze wywołując trzecią i ostatnią czerwoną flagę, aby chwilę później ponownie zatrzymać się na torze.
Za Włochem oprócz zamykających stawkę kierowców Williamsa znaleźli się: Gorsjean (Haas), Magnussen (Haas), Gasly (Red Bull) i Stroll (Racing Point).
Druga tura zimowych testów F1 rozpocznie się we wtorek, 26 lutego.
21.02.2019 18:12
0
Nie ma co oceniać reszty ale jedno jest pewne, Williams to najgorszy team w stawce i w tym sezonie to się nie zmieni. To już nie jest wróżenie z fusów. W tych czasach nie ma miejsca na takie zachowania jak 70 kołek na 4 dni. Nie ma.
21.02.2019 18:13
0
"Obiektywnie patrząc na czasy uzyskane przez Williamsa należy porównać je z tym co jego rywale kręcili pierwszego dnia, a tam okaże się, że na mieszance C3 spora część uzyskiwała czasy na poziomie 1:20, podczas gdy dzisiejszy wynik Roberta Kubicy został wykręcony na twardszej oponie C2." Obiektywnie patrząc to bzdury piszesz bo nagumowanie toru pierwszego i czwartego dnia było zupełnie inne a co za tym przyczepność inna. Ale trzeba się jakoś pocieszać...
21.02.2019 18:24
0
Takie zestawienie na szybko z 4 dni testow: Zespol / ilosc okrazen / najlepszy czas Mercedes / 611 / 1:17.857 Ferrari / 598 / 1:18.046 Alfra R / 507 / 1:17.762 Toro R / 482 / 1:17.637 RBR / 475 / 1:18.780 McL / 445 / 1:18.431 Renault / 433 / 1:17.393 Haas / 384 / 1:18.563 RP / 248 / 1:19.664 Williams / 88 / 1:20.997 Wszyscy oprocz Williamsa zeszli poniezej 1:20 Wszyscy oprocz Williamsa i RP zeszli ponizej 1:19 Najbardziej pracowity Mercedes i zaraz za nimi Ferrari.
21.02.2019 18:28
0
Ciekawe czy mając takie problemy ze zbudowaniem jednego bolidu na testy, który nie jest jeszcze kompletny będą w stanie zbudować 2 samochody + dostarczyć części zamienne + nowe pakiety na Australię. Logistykę u nich ogarnia chyba człowiek po podstawówce.
21.02.2019 18:28
0
@ 4 mowa o Williamsie oczywiście.
21.02.2019 18:56
0
Williams z dwoma kierowcami zrobił mniej kółek niż np sam Stroll, słabo trochę uwzględniając że mają trzy dni w plecy. Druga sprawa, widać że część ma ze sobą już szybkie kółka, Toro Rosso, Renault, wcześniej Mclaren, Haas, Ferrari (no nie do końca, bo zostawiają odkrycie kart na Australię). Natomiast cały czas czekam na Williamsa, bo raczej że Russell kręcił szybkich kółek, zwłaszcza że jechał na C3.
21.02.2019 19:01
0
@4. mark. Jakby logistyka miała z tym coś wspólnego "geniuszu"...
21.02.2019 19:15
0
@7 zajrzyj do słownika i sprawdź czym jest logistyka. Logistyka to nie tylko półki w magazynie
21.02.2019 19:18
0
Oczywiście Robert musiał pierwszy jeździć aby dograć bolid Russellowi i lepszy czas gówniarza mnie nie dziwi ale Robert dawał radę. Wywiad z Sokołem dał dużo do myślenia - Jest źle. Robert był ostro wkur*** i ostatnia wypowiedź "Zobaczymy" w tonie ostro pesymistycznym. Patrząc jednak, że Russell potem gó**o pojeździł to lepiej, że Robert wsiadł rano. Robert dopiero ok. 11 zaczął robić czasy bo poprawił się z 1:46 na 1:25 i tak co sekundę się poprawiał. Oni są 3 jak nie 4 dni w plecy bo dziś też gówno zrobili.
21.02.2019 19:50
0
Zignorowałem wszystkich którzy piszą o Williamsie. Wychodzi na to, że nikt nie interesuje się nowym sezonem. Powinniście wszyscy przenieść się na oficjalną stronę Williamsa. A tak poza tematem Williamsa, Alfa prowadzi się jak po szynach. Nieźle to wygląda, kierowcy nie walczą z bolidem. Maclaren radzi sobie gorzej, Ferrari trochę walczy z kierowcą. Innych nagrań zza kierownicy nie widziałem.
21.02.2019 19:58
0
@10 W takim razie Kimi będzie zadowolony, nie będzie musiał narzekać i kląć przez radio.
21.02.2019 20:00
0
Mały błąd do poprawki, Albon był drugi, a nie Kwiat.
21.02.2019 20:00
0
@8. mark. Zajrzyj do słownika i poznaj zasady pisowni języka polskiego. To po pierwsze. Przydałby ci się też "słownik logicznego myślenia", bo nie masz pojęcia o czym piszesz. Williams ma problemy zupełnie innej natury niż logistyczne, geniuszu od siedmiu boleści. Ale tak to jest, gdy ktoś pieprzy od rzeczy dla samego pieprzenia.
21.02.2019 20:12
0
Co wy wszyscy macie z tym językiem polskim, zasadami pisowni, ortografią? To strona o F1, czy o zasadach pisowni w języku polskim?
21.02.2019 20:52
0
Dzięki wiliamsowi stroll już nie będzie zamykał stawki :)
21.02.2019 21:05
0
13. Vendeur W naszym języku ojczystym, poprawny cudzysłów jest apostrofowy czyli ,,". Ja sam popełniam błędy, ale jak już tak odsyłasz do słownika, to sam zajrzyj.
21.02.2019 21:59
0
@16 Dwa przecinki to nie jest cudzysłów. ?? - tak wygląda cudzysłów, panie hiperpoprawny.
21.02.2019 22:00
0
O, widzę że strona nie zna tego znaku, w każdym razie chodzi o cudzysłów wprowadzony przez klawiaturę numeryczną.
21.02.2019 22:08
0
Cudzysłów to para znaków interpunkcyjnych, a przecinek to znak interpunkcyjny. Dwa przecinki tworzą cudzysłów młocie.
21.02.2019 22:18
0
"Cudzysłów to para znaków interpunkcyjnych" - konkretnie znaku otwierającego i zamykającego. Znak otwierający to jeden znak, a dwa przecinki to dwa znaki. Nawet według twojego rozumowania te dwa przecinki tworzą co najwyżej znak otwierający (chociaż tak naprawdę nie tworzą). Młocie.
21.02.2019 22:20
0
Ciekawi mnie to Renault. Czyżby faktycznie zbudowali bolid, który może zacząć pukać od dołu do najlepszej trójki?
21.02.2019 22:21
0
@up mozecie przeniesc sie na Onet z ta dysputa imienia Miodka? Oczywiscie poprawne wyrazanie sie w ojczystym jezyku jest wazne, natomiast moment, w ktorym wiekszosc komentarzy tyczy sie pisowni, ortografii czy gramatyki, zamiast tematu glownego, to juz robi sie nieznosne. I tak... nie uzywam polskich znakow (choroba programisty i pracy w zagranicznych firmach) - przepraszam urazonych ;)
21.02.2019 22:28
0
@22 Przepraszam, osobnik powyżej wywołał u mnie irytację poprzez swoją manifestację poprawności przy jednoczesnym zignorowaniu faktu, iż stworzył pseudocudzysłów z dwóch przecinków. Na dodatek w bezpośredni sposób mi ubliżył, więc nie mogłem sobie darować.
21.02.2019 22:30
0
Wspaniale. Widzę, że dyskusja rozwija się sama, bez mojej pomocy ;) Moje podsumowanie pierwszego tygodnia testów: Ferrari wydaje się szybkie. Mercedes jest szybki. Williams jest wolny. Alfa Romeo i Toro Rosso zrobiły spory postęp. McLaren na pewno będzie bardziej konkurencyjny niż w zeszłym sezonie, ale cudów nie oczekuję. Haas nie zaskakuje i już nie zaskoczy tak jak w zeszłym sezonie. Renault i Red Bull to jak na razie największa niewiadoma. Na czasy Renault nie ma co patrzeć, biorąc pod uwagę, że są lepsze od Merca. Racing Point ma gorszy bolid niż rok temu, a konkurenci ze środka stawki przygotowali szybsze konstrukcje. Dalej idących wniosków nie ma co wyciągać przed następną turą testów. Najwięcej pracy ma oczywiście Williams. Najbardziej ciekawi mnie jak w przyszłym tygodniu wypadnie Red Bull.
21.02.2019 22:44
0
@24 Forma Racing Point rozczarowuje. Tzn mieli slaby czas na testach (tylko przed Williamsem) ale przejechali tez strasznie malo okrazen, co by swiadczylo o tym, ze maszyna nie spisuje sie jak nalezy i wiele rzeczy trzeba zmieniac i poprawiac. Merc i Ferrari zmiazdzyli innych iloscia przejechanych km wiec i zebranych danych. Srodek stawki wyglada interesujaco i cieszy bezawaryjnosc Hondy. Natomiast cos mam wrazenie, ze RBR to bedzie toczyl boje z Renault, niz podgryzal Merca i Ferrari. Pozyjemy zobaczymy. Niestety ale WIlliams na razie jest klasa sama dla siebie, gdzies tak na poziomie 2 serii nizej.
22.02.2019 00:14
0
Kubica - "Jak zobaczyłem pierwszego dnia, czas innego zespołu na 5 okrążeniu, to zrobiło mi się przykro". Tyle w temacie Williamsa.....
22.02.2019 00:18
0
@ 16. RoyalFlesh F1 Wytłumaczyłem ci idioto kwestię cudzysłowu w innym temacie, obaliłem też wszystkie brednie, jakie wypisywałeś. Oczywiście podkuliłeś ogon i nie raczyłeś się nawet odnieść do tego. Dlaczego? Bo wiesz, że nie masz racji, nie masz żadnych argumentów, do tego jesteś skazany na porażkę w dyskursie ze mną przy swojej niewiedzy językowej... PS. Zanim wyślesz następnym razem wiadomość, sprawdź interpunkcję, bo przynosisz wstyd swojemu wybujałemu ego... @19. RoyalFlesh F1 Młotem... może nie obrażajmy młotków, przygłupem, to sam jesteś. Nie dość, że przygłupie nie potrafisz zapisać poprawnie cudzysłowu, wedle norm, na które się powołujesz (czyli ? ?), to jeszcze manipulujesz hipokryto i kłamiesz, stosując zamiast znaku wprowadzającego dwa przecinki. Mało tego. Jakbyś ściągnął te swoje betonowe klapy z oczu i zerknął do definicji cudzysłowu oraz zasad jego stosowania, to byś pojął, może..., że nie masz racji. Zatem po raz kolejny obalam twoje brednie, ?geniuszu?: sjp.pwn. pl/zasady/Cudzyslow;629866. ht ml Cytując SJP: [W druku i w rękopisach używa się najczęściej cudzysłowu o postaci: ? ? (tzw. cudzysłów apostrofowy), można też spotkać się z jego wariantem: ? ? [...] W piśmie maszynowym stosuje się cudzysłów złożony z dwu identycznych znaków: ? ?, a w tekstach pisanych przy użyciu komputera również " "] Po twoim popisie inteligencji w poprzedniej i obecnej dyskusji, bardzo wątpię, abyś zrozumiał te proste zasady. Jeśli ktoś ma zakuty łeb, to choćby mu młotem wbijać, nic nie dotrze. Z uwagi na powyższe, dostajesz perma ignora, analfabeto.
22.02.2019 00:22
0
@22. TomPo No daj spokój, "inteligent" zaczął się wymądrzać, to trzeba ukrócić jego zapędy... Poza tym, jak długo Ty chcesz dyskutować o formie Williamsa i innych zespołów na podstawie jazd w testach? Przecież wszystko już zostało przewałkowane 10 razy. Pożygać się już można. Więc zamiast tworzyć kolejne nic nieznaczące domysły, dołącz się, poczytaj, na pewno więcej wiedzy z tego wyniesiesz, niż z analizowania dzisiejszych czasów przejazdów. :)
22.02.2019 01:22
0
@28. Vendeur "Porzygać". Przepraszam, musiałem ;)
22.02.2019 04:42
0
@29 Nie przepraszaj.
22.02.2019 08:07
0
Czy jest na sali jakiś moderator który mógłby zrobić porządek? @24 "Na czasy Renault nie ma co patrzeć, biorąc pod uwagę, że są lepsze od Merca." Mógłbyś rozwinąć tą myśl? Skąd pewność ze Renówka nie zbudowała po prostu bardzo dobrego bolidu? Przypomnę tylko że ta ekipa ma na koncie kilka tytułów mistrzowskich A stojący za nimi koncern ma zasoby nie mniejsze niż Fiat czy Mercedes. A odnośnie tematu są już orientacyjne dane o ile szybsze są opony C5 w stosunku do C2 ? Nie dziwi was że Williams nie pokusił się o testowanie bolidu na szybszej mieszance? No i co się tam posypało że Russell był w stanie przejechać tylko 17 kółek gdy teoretycznie bolid powinien być bardziej dopracowany niż rano gdy wsiadł do niego Kubica. Oglądałem przekaz z tablicy informacyjnej i Kubica od momentu gdy zaczął robić sensowne czasy (i jeździć z porównywalnymi do reszty stawki prędkościami) to robił po dwa trzy kółka i wracał do garażu.
22.02.2019 08:36
0
Ogólnie to popołudnie rozczarowań. I Russell nie zrobił zbyt wielu kółek, a i tak zdołał być szybszy od Roberta (choć to akurat mało istotne), ale do ostatniego w stawce stracili 1,3s. Niby bez znaczenia, ale czy tak samo byśmy mówili, jakby skończyli np na siódmym miejscu? Merce, Ferrari i RPR będą szybkie. To jest pewne. Renualt zapowiada się dobrze, McLaren jeździ "pod publiczkę". RP i STR nie wyglądają zbyt obiecująco. Haas też raczej nie. Alfa Romeo już lepiej, liczę, że będą solidną ekipą ze środka stawki.
22.02.2019 09:44
0
@31. kombajn2 Przecież napisałem, że Renault jest niewiadomą... Po 4 dniach ciężko stwierdzić jak dobra jest ich konstrukcja. Czołowe zespoły (Mercedes, Ferrari) jeżdżą porównywalnym tempem, a na pewno maskują osiągi. Williams zaczął testy niejako z marszu, gdzie raczej chodziło o poskładanie wszystkiego do kupy. Na tę chwilę są pewnie zadowoleni, że bolid w ogóle jeździ. Właściwy program zobaczymy w drugiej turze testów.
22.02.2019 10:47
0
@32 Z tym Wynikiem Russela to też nie wiadomo. Myśle, że nie po to siedział po przerwie w garażu 2h bo się zagapił. To był czas w którym zapewne poprawiali to, co zdaniem Kubicy było do poprawienia na tym etapie. No i chyba opony mieli inne. I teraz zgaduj. Miliony różnych czynników. Nikt nic nie wie, ale w ostatnim dniu kolejnych testów, nie może być takiego tłumaczenia bo wszyscy będą chcieli sprawdzić maksimum. Po prostu nie będzie już czasu.
22.02.2019 11:04
0
@ 31. kombajn2 Wg wczorajszych informacji różnice w mieszankach kształtują się następująco: - C1 -> C2: 0,8s - 1,0s - C2 -> C3: 0,7s - C3 -> C4: 0,6s - C4 -> C5: 0,6s
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się