Ekipa z Grove poinformowała, że prawdopodobnie nie uda jej się wyjechać nowym bolidem na tor podczas drugiego dnia testów. Kilka godzin później niestety wieści się potwierdziły.
Williams jest jedynym zespołem, który opuścił pierwszy dzień zimowych testów w Barcelonie. Ekipa deklarowała, że we wtorek powinna pojawić się na torze, ale w trakcie trwania porannej sesji jazd pojawiły się informacje o możliwych kolejnych opóźnieniach.Scott Mitchell z motorsport.com zdradził, że obecnie FW42 nadal znajduje się w Grove. Do Barcelony został przywieziony FW41 z kilkoma nowymi elementami.
Niestety, doniesienia okazały się prawdziwe i sam zespół potwierdził, że prawdopodobnie opuści wtorek. Kilka godzin to także stało się faktem.
Zaktualizowany został też harmonogram. W pierwszej turze testów za kierownicą FW42 nie pojawi się Nicholas Latifi.
Środa (20.02) - George Russell/Robert Kubica
Czwartek (21.02) - Robert Kubica/George Russell
Podczas przerwy obiadowej Williams opublikował oświadczenie szefowej zespołu, Claire Williams.
"Wygląda na to, że prawdopodobnie nie będziemy w stanie pojawić się na torze aż do środy. To oczywiście jest niesamowicie rozczarowujące, ale niestety jesteśmy teraz w takiej sytuacji. FW42 pojawi się na torze tak szybko, jak będzie to możliwe."
Kolejne, niepokojące informacje o godzinie 14:49 podał Andrew Benson z BBC.
"Samochód nadal jest w fabryce w Grove. Jest nadzieja, że będzie gotowy, by jutro wieczorem polecieć do Hiszpanii. To oznacza, że środowy poranek również jest zagrożony, ale zespół liczy, że tego dnia uda się wyjechać."
"Osoby z wewnątrz informują, że samochód nie powinien być szybki, gdy pojawi się na torze. Według źródeł, ma być dwie sekundy wolniejszy od zeszłorocznego, który i tak był najwolniejszy"
18.02.2019 13:40
0
Pewnie wina Sirotkina ;)
18.02.2019 13:41
0
P O T Ę Ż N Y bolid :D
18.02.2019 13:44
0
Czyli pojawia sie na torze dopiero w Australii... Obym sie mylil.
18.02.2019 13:45
0
Oj tam. Brawn GP też odpuścił testy...
18.02.2019 13:45
0
Rozczarowująca to jest osoba Claire. Już w trakcie zeszłego sezonu powinna odejść. Trzeba powtórzyć to jeszcze raz, zaczęli budowę bolidu najwcześniej, a wyjadą na tor jako ostatni. Zostaną im na tą chwilę 2 dni pierwszej tury, w takiej sytuacji powinni zrezygnować z usług Latifi'ego i dać do testowania tylko dwójce podstawowych kierowców.
18.02.2019 13:47
0
No powiem że zajebiście tam mają... Jeżeli w końcu wyjadą na tor i wyniki będą słabe to tylko szkoda kubicy że będą może i ostatni w stawce.
18.02.2019 13:51
0
@4 Napewno Williams będzie drugim Brawn GP.....
18.02.2019 13:57
0
już mniej zabawne...
18.02.2019 14:09
0
Nie wiem czy się śmiać czy płakać.
18.02.2019 14:14
0
Zastanawiam się czy ten bolid w ogóle istnieje. Tamto to przecież tylko grafika. ?Podczas przerwy obiadowej!?? Przerwy od czego? DO ROBOTY PATAŁACHY!!! Asfalt stygnie!
18.02.2019 14:15
0
Wychodzi na to, że bolid jest w fazie produkcyjnej i panowie pracujący na kompozytach robią teraz zmianki po 16 godzin, aby te części po prostu wyprodukować. Potem się okażę, że jakiś element został źle wykonany i samochód zostanie w garażu. Williams naprawdę już teraz przegrywa walkę o 9 miejsce w konstruktorce, dobrze by było wypuścić na tor FW41, żeby przynajmniej Latifi pojeździł i będzie można odhaczyć jego dni testowe.
18.02.2019 14:20
0
@10 mam dokladnie takie samo wrazenie. Ze bolidu po prostu na razie nie ma. Zrobienie grafik w 3D, brak dnia zdjeciowego, brak dni testowych - wniosek nasuwa sie sam - nie maja jeszcze bolidu. Pytanie tylko na jakim sa etapie, skladania wszystkiego do kupy, czy moze dopiero wypiekaja czesci, czy moze cos zle poszlo i wrocili do fazy produkcyjnej z niektorymi czesciami. Zle to wyglada... no ale byc moze to dobrego zle poczatki ;)
18.02.2019 14:22
0
Teraz to ten zespół wygląda, jakby był tylko, żeby pieniądze z każdego wydoić. Aktualnie sytuacja gorsza niż rok temu, na czele Claire, która jest głównym problemem. Głaszcze każdego po główce, żadnych celów i wymagań. Tam trzeba faceta z jajami, a jak go nie będzie to sytuacja się nie zmieni. Szkoda tylko dwóch kierowców, którzy będą walczyć między sobą, bo z kim innym?
18.02.2019 14:28
0
Co się jeszcze musi stać, żeby Frank zrozumiał że jego córka niszczy cały wypracowane wieloletnie osiągnięcia? Claire nadaje się jedynie do wychowywania dzieci, a nie prowadzenia zespołu. Jeszcze nie jest za późno, może uda się znaleźć kogoś kto będzie się na tym znał i uratuje zespół.
18.02.2019 14:37
0
@10 Mnie dlatego bardzo zdziwiło, że ten bolid na zdjęciach jest w "półmroku". Teraz już wiem dlaczego.
18.02.2019 14:41
0
@14 tak, to z pewnością przez to, że Claire jest kobietą.
18.02.2019 14:48
0
Nie ma się co dziwić. Oni dopiero ostatnio dopieli budżet. Wcześniej pewnie nie mieli za co części produkować. Źle to się zaczyna. Dla Roberta maksimum w przyszłym roku to będzie P19. Nowe otwarcie...udane niczym otwarcie Biedronki na pustyni. No ale jak to powie Claire: "jakoś to będzie"... Najwyżej zatrudnią Sirotkina po trzech wyścigach i będą zbierać dane do końca sezonu. Dramat...szkoda Roberta.
18.02.2019 15:06
0
Wiecie... porobili zmiany drastyczne podobnież.... może nie zdążyli zatrudnić nowych pracowników. A tak serio to skupmy się wydarzeniach jakie się dzieją na torze. Williams miejmy nadzieje ze dojdzie w kolejnych dniach i posłuchamy co będą mieli do powiedzenia po pierwszych jazdach.
18.02.2019 15:07
0
Szowinistyczne teksty o Claire nie mają sensu poza tym, że mówią wiele o samym komentującym. Claire prowadzi ten zespół w najgorszym możliwym dla nich czasie, ale trzeba uczciwie przyznać, że niektóre jej decyzje były kontrowersyjne. Na przykład mogli związać się z Mercedesem i czerpać z tej współpracy podobnie jak robią to Haas czy Sauber/Alfa Romeo. Ona jednak wybrała inaczej, więc obecna sytuacja to także pokłosie tego wyboru. Życzę im jak najlepiej, ale wygląda to nieciekawie. Przykład Brawn GP dobry, ale szanse na powtórkę ich sukcesów dość małe.
18.02.2019 15:20
0
@16 Niestety, ale Claire nie raz udowodniła że kobieta jako szef teamu F1 to pomyłka...
18.02.2019 15:43
0
Clair zmienia układ graficzny malowania. To podobno da im jakieś 0.2 sek na okrążeniu. A na poważnie: nie pojadą w tych testach ani jednego okrążenia pomiarowego. Niestety zapowiada się sezon jeszcze gorszy od ubiegłorocznego. Sir Frank niestety dał Clair drugą szansę i był to fatalny błąd. Ona nie radzi sobie z podstawami zarządzania zespołem. RiP Williams Team.
18.02.2019 15:50
0
@19 R4F1 Dlaczego szowinistyczne? To kobiety nie można już krytykować z tegi powodu że jest kobietą? A co to znowu za brednie? Prowadzi zespół w najgorszym czasie? A kto do tego doprowadził, ciateczkowy ludek? A w jakiej kondycji był Williams kiedy Clair oddano PEŁNIĘ rządów. Z tego co pamiętam to walczyli na 4 miejscu na początku tego pamiętnego sezonu. Tak, mieli silną konstrukcję. To jej decyzje pogrążyły ten zespół. Ona jest szefem i ponosi pełną odpowiedzialność za fatalne decyzje lub ich brak. Miała najwięcej czasu na to aby skonstruować bolid na 2019 i gdzie są? A gdzie jest SAUBER? Gdzie jest RACING POINT? Oni potrafią. Bi mają skutecznego szefa. A tak, byłbym zapomniał. Zwolnili z Saubera Monikę ale przecież tego nie wolno napisać bo to haiting jest....
18.02.2019 16:04
0
Hahaha, brawo debile z Williamsa, brawo! BTW od zawsze wiedziałem, że Claire na stanowisku szefa zespołu to pomyłka. Szkoda tylko Roberta.
18.02.2019 16:17
0
Racja kurła tak to jest jak się baby pchają nie tam gdzie trzeba hehe chrum chrum :D menskiej renki potrzeba na rozwiązanie tych problemów, nawet takiej nie do końca sprawnej jak np. Kubicy xD
18.02.2019 16:22
0
@22. saint77 Szowinistyczne, bo Williams nie jest na dnie dlatego, iż ona jest kobietą, a dlatego, że jest słabym szefem zespołu. Można pewnie wymienić przynajmniej kilkunastu facetów, którzy radzili sobie jeszcze gorzej i doprowadzili zespoły do całkowitego bankructwa.
18.02.2019 16:26
0
@5. belzebub To ja też powtórzę: "No ale co z tego, że zaczęli bardzo wcześnie, skoro nie mieli kasy? Opracowanie nowych części kosztuje, a przecież pieniądze od nowych sponsorów nie wpłynęły rok temu, tylko dużo później (niektóre w ostatniej chwili). A umowy sponsorskie też zapewne przewidują płatności w jakiś ratach, a nie wszystko od razu z góry. Najprawdopodobniej mieli po prostu długie przerwy w budowie czekając na jakąś gotówkę. "
18.02.2019 16:44
0
W środę i czwartek ma jeździć tylko Kubica i Russell, bez Latifiego, ale zapewne odbije sobie w drugiej turze testów.
18.02.2019 16:56
0
Nie wierze już w jakakolwiek deklaracje, moim zdaniem nie zobaczymy williamsa w tym tyg na torze. Tam musi się dziać coś o czym nie wiemy.
18.02.2019 17:22
0
@19 To jest raczej seksizm. @22 Oczywiście, że krytykowanie kogoś że jest gorszy bo jest kobietą / facetem jest złe. To że szefowa Williamsa jest złym zarządzającym to jedno a to jakiej jest płci to co innego. Co do samego zespołu to bardzo kiepsko to wygląda. Mam nadzieję że nie zrobi się z tego drugie HRT...
18.02.2019 18:25
0
@19 Odwracasz kota ogonem. To nie Claire prowadzi ten zespol w najgorszym mozliwym okresie, to Claire doprowadzila ten zespol do najgorszego mozliwego okresu. Radze zaczac jesc mniej soji, bo chyba estrogenu za duzo w organizmie. Popelnia dokladnie te same bledy co Monika w Sauberze - stawia na nijakosc i 'jakos to bedzie'. Niewazne kto tak nieudolnie by szefowal, to mowilbym ze zle to wyglada - bez wzgledu na plec tej osoby, bo ta nie ma tu nic kompletnie do rzeczy - zespol jest zle zarzadzany i podejmowane sa zle decyzje, oraz nie ma tam kontroli, co widac po opoznieniu w budowie bolidu.
18.02.2019 18:35
0
Nie lubię tej obecnej poprawności politycznej. Nie krytykowałem Claire za to że jest kobietą, ale... Kiedy zaczęły się problemy Williamsa? Wtedy kiedy ona przejęła rządy. To za jej rządów zespół zaczął zjeżdżać bardzo szybko po równi pochyłej osiągając dno. To przez nią zespół musiał zatrudnić paydriverów, wpierw jako duet Stroll/Sirotkin, a teraz RK. Niestety, zamiast płacić jemu to on musi płacić za starty. Nawet jeśli nie jestem obecnie fanem Polaka, to jednak uwzględniając jego osiągnięcia jest to chora sytuacja, nawet jeśli do końca nie jest sprawny fizycznie. Russella wzięli z kolei za zniżkę na silniki. Ktoś zarzucił jakiś seksizm czy coś podobnego, że faceci też nie sprawdzili się jako szefowie teamów. Ok., ale w takim razie znajdźcie mi choć jedną kobietę która będąc szefową teamu F1 osiągnęła z nim jakieś sukcesy? Była taka? Nie przypominam sobie. Dlaczego, bo najwidoczniej kobieta nie nadaje się po prostu na taką funkcję. F1 od samego początku był męskim sportem, a kobiety muszą wszędzie się wepchać żeby udowodnić facetom że też potrafią być tak samo dobre. Niestety, jeszcze żadna się taka nie znalazła. Dlatego uważam że kobiety powinny trzymać się z dala od pełnienia kluczowych funkcji w sporcie motorowym.
18.02.2019 18:47
0
Prawdopodobnie nie zobaczymy w tym tygodniu FW42 :/
18.02.2019 19:03
0
@32. Nie zobaczymy raczej na pewno. Być może uda im się poskładać to do kupy JAKOŚ ale na tor nie wyjadą. Zacytuję klasyka: ot i nastał koniec na samym początku. Sezin się jeszcze nie zaczął a dla Williamsa pozycja w tabeli już znana.
18.02.2019 19:15
0
Grubo się robi na starcie... Być może jedyną nadzieją RK będzie pokonanie Russella w wewnętrznej walce i staranie się o lepszy fotel na 2020 rok (u boku Strolla?). Bardzo trudne zadanie! Można się obawiać czy Williams nie będzie miał jeszcze gorszego bolidu (w stosunku do konkurencji) niż w sezonie 2018. Równie mocno obawiam się by Williams nie znalazł się w roli... Manora sprzed kilku sezonów. Czy dysproporcja osiągów może być aż tak wielka? Ale trzeba pamiętać, że to JEDYNA szansa powrotu RK do F1. Słaba ta trampolina do dalszej kariery, ale może zadziała?
18.02.2019 19:23
0
Kubica będzie w F1 tak długo jak będzie płacił za starty albo ktoś inny nie da więcej. Jego PRAWDZIWA kariera skończyła się w 2010 roku a teraz to jest jedynie łabędzi śpiew...Russel rozjedzie RK, tak samo jak Rosberg rozjechał Schumachera.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się