Zespół BMW Sauber po raz kolejny awansował do czołowej dziesiątki podczas kwalifikacji przed GP Węgier. Nick Heidfeld zajął dzisiaj wysoką, trzecią pozycję podczas, gdy Robert Kubica siódmą.
Nick Heidfeld:„Jestem zadowolony z P3, zwłaszcza że do tej pory cały weekend nie był łatwy. Wybór opon był bardzo trudny, ale nie jesteśmy jedynymi, którzy walczą z tym wyzwaniem. Wczorajszy dzień był całkiem w porządku, ale dzisiaj w drugiej części kwalifikacji nie mieliśmy dobrego tempa i byłem dopiero na P6. Najwyraźniej powodem tego były miękkie opony. Z tego względu postanowiliśmy wyjechać na twardej mieszance na ostatnie okrążenie pomiarowe w trzeciej części kwalifikacji. Sądzę, że po tym wyścig nie powinien być problemem. Chciałbym podziękować całemu zespołowi za fantastyczną pracę. Trzecia pozycja startowa, oznacza, że będę miał okazję na kolejne podium. To jest moim celem teraz. Ogólnie postrzegam nas jako trzecią siłę, ale Ferrari nie wygląda na tak mocne jak zazwyczaj. Felipe Massa startuje daleko z tyłu stawki.”
Robert Kubica:
„Dzisiejszy dzień nie był udany. Bolid nie przyspiesza tak jak powinien. Tracimy zbyt wiele czasu przy każdej zmianie biegów. Teraz musimy przeanalizować dane i zobaczyć co możemy zrobić przed jutrzejszym dniem, co będzie trudne ponieważ bolid jest teraz Parc Ferme. Siódma pozycja była dzisiaj wszystkim co mogłem osiągnąć w takich warunkach.”
Mario Theissen, szef zespołu:
„Warunki w kwalifikacjach były wymagające. Dwa czynniki, które nie były stałe to silny i porywisty wiatr oraz zmieniające się właściwości opon. Po raz pierwszy zdecydowaliśmy się pojechać na twardej mieszance opon w trzeciej części kwalifikacji, ponieważ spodziewaliśmy się że będą one bardziej stabilne. Biorąc te warunki pod uwagę, trzecia pozycja Nicka jest fantastycznym wynikiem, a siódma Roberta jest również dobra. Niestety problem z oprogramowaniem uniemożliwił nam lepszy wynik.”
Willy Rampf, dyrektor techniczny:
„Jesteśmy zadowoleni. Pozycje startowe są obiecujące przed wyścigiem. Trzecie miejsce Nicka, było tym na co po cichu liczyliśmy. Robert jest trochę niżej na starcie niż się spodziewaliśmy, ale mieliśmy problem techniczny. Kwalifikacje przebiegły wyjątkowo ekscytująco z dużą liczbą zmian pozycji. To była również loteria jeżeli chodzi o opony. Decyzje o tym na jakiej mieszance opon wyjechać były podejmowane podczas odpowiednich części kwalifikacji.”
04.08.2007 17:02
0
Heidfeld jest niezly pokonal Kimiego i juz mowi ze ferrari jest slabe oby oby i niech sie wezmie za mclareny jak juz mu tak dobrze idzie, nie mam nic przeciwko.
04.08.2007 17:03
0
wszyscy zadowoleni?-tylko Robert "nie'!!! :(
04.08.2007 17:04
0
Kiedy w końcu skończą faworyzować tego zasranego skrzata Heidfelda?!
04.08.2007 17:05
0
No właśnie! Pytałem w innym wątku" co można zmienić w bolidzie po Q3?" Robert mówi "Parc ferme"
04.08.2007 17:05
0
i wszystkie wątpliwości wyjaśnione - znowu Roberta dopadły problemy techniczne, wydaje mi się poza tym że strategia jednego pit-stopu, co sugerowało kilku forumowiczów nie wchodzi w grę ponieważ super-miękka mieszanka bardzo szybko się zużywa i raczej nie da się na niej przejechać połowy wyścigu
04.08.2007 17:06
0
i wszystkie wątpliwości wyjaśnione - znowu Roberta dopadły problemy techniczne, wydaje mi się poza tym że strategia jednego pit-stopu, co sugerowało kilku forumowiczów nie wchodzi w grę ponieważ super-miękka mieszanka bardzo szybko się zużywa i raczej nie da się na niej przejechać połowy wyścigu
04.08.2007 17:07
0
No właśnie! Pytałem w innym wątku" co można zmienić w bolidzie po Q3?" Robert mówi "Parc ferme"
04.08.2007 17:07
0
Dlaczego nigdy HEI nie dramatyzuje na problemy w kwalifikacjach? Ma on duze szanse na podium, dla KUB szczytem bedzie miejsce 4 - 6
04.08.2007 17:12
0
nie znam aż tak dokładnie przepisów ale wydaje mi się, że cokolwiek będzie można skorygować w bolidzie Roberta dopiero jutro przed samym wyścigiem (nie wiadomo z jakim skutkiem) ale mam nadzieję że Robert powalczy - chciałbym go zobaczyć w takiej formie jak w zeszłym roku w Chinach połykał kolejnych zawodników jak bułeczki
04.08.2007 17:13
0
Myślę, że rozwiane zostały wątpliwości i jasne jest, że słabszy wynik w Qualu nie jest spowodowany zatankowanym pod korek bolidem, jak to sugeruje część forumowiczów. Myślę, że jak na kłopoty techniczne, siódme pole to niezły wynik. Poza tym gratulacje dla Nicka.
04.08.2007 17:14
0
Dla Roberta będzie to trudny wyścig. Szkoda. Obawiam się o to czy w ogóle dojedzie do mety:( Nick wspaniale pojechał. Ma dużo racji w koncówce wypowiedzi odnośnie Ferrari. BMW robi swoje i powoli prze do przodu.
04.08.2007 17:16
0
Ciekawe co to za problem. Robert mowi o słabym przyspieszaniu a Theissen wspomina o problemie z oprogramowaniem?
04.08.2007 17:20
0
To wszystko wygląda bardzo dziwacznie. Zastanawia mnie w jaki sposób można nagle zgubić ustawiania z piątkowych sesji (gdzie bolid Kubicy sprawował się dobrze). A może zespół Heidfelda jest po prostu lepszy, łatwiej jest jemu porozumieć się z mechanikami, bo wyraźnie problemy Kubicy z samochodem wynikały z niemocy mechaników obsługujących jego bolid.
04.08.2007 17:24
0
Jak siada oprogramowanie, komputer, albo elektronika to wszystko jasne.
04.08.2007 17:24
0
Parc fermé, dosłowne tłumaczenie z franc. "zamknięty park", jest terminem stosowanym do określenia zabezpieczonego obszaru, gdzie mogą być przechowywane samochody w czasie odbywania Grand Prix. Według regulacji Formuły 1, obszar ten musi być "wystarczająco obszerny i zabezpieczony tak, aby uniemożliwić nieautoryzowany dostęp do pojazdów, jednocześnie umożliwiając przeprowadzenie ich kontroli". Samochody przechowywane w tym obszarze nie mogą być dotykane przez kogokolwiek bez uzyskania pozwolenia ze strony funkcjonariuszy FIA.
04.08.2007 17:24
0
no no pod publike jest te wypowiedzenia taisena i tego drugiego wszyscy wiedza że robert zawsze testuje ustawienia pod nika czemu to kubicy zawsze rybie sie skrzynia nie rozumiem tego poprostu to są szwaby i tyle i ci sie dziwic ze faworyzuja tego glupka haidfelda ktoryu kuibice rozwala w wyscigu
04.08.2007 17:26
0
Może bardziej jasna definicja: Parc fermé : Po kwalifikacjach każdy zespół jest zobowiązany do przekazania pojazdu do tzw. Parc fermé gdzie jest przechowywany do dnia wyścigu. W tym czasie zabronione są wszelki prace przy samochodzie, oprócz rutynowych prac konserwacyjnych. Jeśli zespół musi zmienić w tym czasie silnik, kierowca będzie startował z końcowej pozycji; jeśli będzie wykonywana inna poważna naprawa, kierowca będzie startował z boksów.
04.08.2007 17:27
0
Tak,trochę mnie martwi jutrzejszy wyścig.Obydwa bolidy BMW zaopatrzone są w nowe silniki a jednak jest mowa o problemach technicznych (do końca nie wiadomo jakich ).
04.08.2007 17:29
0
tiex4 uspokój się troche, pamiętaj póki piłka w grze... nigdy do końca nie wiadomo co sie jutro wydarzy... a jak robert bedzie na podium? poprawi ci sie samopoczucie względem szwabów?
04.08.2007 17:29
0
Pyma Dzięki. A opony? Czy startują na mieszance takiej jaką zakończyli Q3? Czy można zmieniać Aero? Oprogramowanie?
04.08.2007 17:34
0
wojtas999 ale Dalej nie mam jasności. Wypisują ludzie że "mam nadzieje że do jutra poprawią bolid" albo zastanawiają się na jakich oponach wystartują.
04.08.2007 17:34
0
Mohikanin: miedzy Q3 a wyscigiem nie mozna dokonywac zadnych zmian oprocz: regulacja przedniego skrzydla, balans hamulcow i obroty silnika. Czy z tego, co mowi Robert wynika, ze jutro pojedzie bolidem, w ktorym nie ma przyspieszenia? Jesli tak, to beznadzieja
04.08.2007 17:37
0
może PIS da na mszę zeby jutro padało na hungariringu ;)
04.08.2007 17:37
0
mozliwa jest jeszcze regulacja cisnienia w hamulcach. Kierowcy startuja w wyscigu na tej mieszance opon, na ktorej zakonczyli Q3
04.08.2007 17:39
0
wegles Dzięki. Tak mi się też wydawało! Ale jak kilka osób mówi że 2x2=5 to zaczynam się zastanawiać czy ja głupi nie jestem. Beznadzieja dla RK.
04.08.2007 17:44
0
Nie chcę być złym prorokiem, ale raczej tak ja GP Kanady nie da się już nic zrobić z bolidem i nie zapowiada się lepsze miejsce. Szkoda, akurat problemy z ustawieniem musiały się przytrafić na GP Węger :-(
04.08.2007 17:45
0
szkoda, ale co ma powiedzieć massa....
04.08.2007 17:56
0
A ja myślę , że chłopaki trochę ściemniają z tymi problemami techn.. Myślę, że Robert ma jednak b. dużo paliwa. Z jednej strony dobrze, że Nick jest przed Robertem - może tym razem w niego nie wjedzie (chociaż kto go tam wie) ;-).
04.08.2007 17:59
0
Niestety tylko deszcz może go uradować więc oby lało
04.08.2007 18:06
0
Nie chcę być złym prorokiem, ale raczej tak ja GP Kanady nie da się już nic zrobić z bolidem i nie zapowiada się lepsze miejsce. Szkoda, akurat problemy z ustawieniem musiały się przytrafić na GP Węger :-(
04.08.2007 18:19
0
wegles: nie masz racji! W wyścigu można startować na dowolnych oponach, nie ma znaczenia na jakich kierowca jechał w Q3.
04.08.2007 18:24
0
Ehhh szykuje się kolejna awaria skrzyni
04.08.2007 18:27
0
Tyle czekałem na to GP, a tu znowu dupa blada :(
04.08.2007 18:36
0
boliby BMW suber nie są chyba w najlepszyn stanie a szczególnie bolid kubicy znowu miał problemy w Q2 ledwie co się załapałprzy jego bolidzie stanie techniczmy w Q3 i tak miał niezły wynik
04.08.2007 18:43
0
Dali mu po wypadku dojść do siebie i znów to samo... awarie, awarie, awarie... testują dalej na nim...
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się