Według najświeższych plotek, zespół Renault po raz kolejny popada w kłopoty finansowe. W ubiegłym roku, szefowie Renault chcieli wynegocjować wcześniejszą wypłatę pieniędzy za pozycję w mistrzostwach od Berniego Ecclestone’a, w tym roku także mają najwyraźniej problemy z płynnością.
Podczas gdy wczoraj sąd w Londynie ogłosił werdykt w sprawie nazwy Lotus w F1, Auto Motor und Sport podał, że ekipa z Enstone ma większe problemy.„Decyzja sądu pojawiła się w nieodpowiednim czasie” napisano na stronach magazynu. „Do zespołu nie płynie tak dużo pieniędzy z Rosji jak się spodziewano. A od czasu wypadku Roberta (Kubicy) zainteresowanie wsparciem spadło.”
Niemieccy dziennikarze informują także o zadłużeniu sięgającym kilkudziesięciu milionów euro względem partnera zespołu- Renault, które dostarcza jednostki napędowe.
„Właściciel Genii Capital błaga swojego sponsora, Lotusa, o wpłaty z góry na codzienne zarządzanie zespołem i rozwój bolidu” dodaje Auto Motor und Sport.
„W padoku krążą plotki, że zespół Renault zmuszony zostanie do używania silników Coswortha w przyszłym roku, jeżeli nie ureguluje swoich zobowiązań względem Renault (dostawcy silników).”
28.05.2011 10:17
0
noo, ciężkie chmury...
28.05.2011 10:22
0
No to sprawa jest prosta, Robert wraca na ostatnie 2-3 wyścigi, udowadnia że jest szybki, ze wypadek nie pozostawił na nim śladu i w sezonie 2012 jeździ w Ferrari. :) Ale to sprytnie wymyśliłem ;)
28.05.2011 10:23
0
Renault wypięło się całkowicie na swój były zespół. Smutne
28.05.2011 10:24
0
Nie wiadomo ile w tym prawdy, ale w tym sezonie nawet optycznie LR jest mniej "obklejony" niż w zeszłym roku, więc i sponsorów ma pewnie mniej. Nie ma już HP, na sekcjach bocznych był rok temu jakiś litewski bank- Snoras, teraz jest Genii (czyli tak naprawdę marnowanie powierzchni reklamowej bolidu, bo to w końcu spółka właściciela- Lopeza). W tamtym roku też mieli podobno problemy z płynnością finansową, ale jakoś sobie poradzili, więc pewnie i w tym dadzą radę
28.05.2011 10:26
0
3. dnb biznes is biznes...
28.05.2011 10:28
0
2. podoba mi się twoje myślenie :D
28.05.2011 10:32
0
Wiadomość ta była już zamieszczona na onecie. ............................Wcale się nie dziwię sponsorom. Szanse na odniesienie dobrego wyniku przez zespół (jak widać po kolejnych GP) ciągle maleją. Dorobek zimowy Kubicy w konstrukcji pojazdu jest coraz mniej widoczny. LR nie ma topowego kierowcy (jakim jest Robert, mogący nawiązać walkę z najlepszymi), zatem sponsorzy się wycofują . Ja bym też tak na ich miejscu zrobił. Jedyna szansa dla zespołu, to szybki powrót Kubicy .....
28.05.2011 10:33
0
Szkoda, że nie rozważyli wcześniej możliwości wymiany Pietrowa na np: Pereza, kasa w Meksyku jest ogromna a i Perez potrafi się pokazać z dobrej strony w przecież nie najlepszym Sauberze.
28.05.2011 10:37
0
Nie potrzeba Meksyku Putin pomoże:)
28.05.2011 10:37
0
Pietrow nie jest taki zły.
28.05.2011 10:44
0
@2. lipens: no w Ferrari to jeszcze nie, ale ja chciałbym bardzo, bardzo zobaczyć go w Williamsie jak już Renault się rozsypie. Zła passa Williamsa nie może trwać wiecznie, w końcu znajda dobrego inżyniera i wrócą na szczyt. A zobaczyć wygrywającego Roberta w Williamsie to moje marzenie.
28.05.2011 10:45
0
@10. Jarek fan F1: tak, w sprawdzaniu twardości monokoku i lataniu po torze:)
28.05.2011 10:56
0
@saint77 wspomnienia z williamsa mam również bardzo gorące. Williams podniesie się jak tylko polityka w tym zespole zacznie funkcjonować oraz zaczną bardziej ryzykować i stawiać na innowacyjne technologie. STARUSZEK jest za bardzo konserwatywny.
28.05.2011 11:07
0
Z tego jasno wynika że zespół powinien inwestowac w Roberta bo tylko szybki powrót moze przyciągnać kase,może jakieś super technologie rehabilitacyjne ,choć pewnie i tak ma najlepsze.
28.05.2011 11:09
0
Nie miłe wieści. Miłe jest tylko to, że Kubica jest magnesem dla inwestorów. Oby to nie był początek końca LR. A może Witię trzeba odstawić na jeden wyścig i kasa popłynie :-)
28.05.2011 11:20
0
Sorki z góry na offtop. Tymczasem w 3 treningu przed chwilą rozbił się Rosberg w identycznym miejscu co Petrov a w tym 1 przypadku dużo gorzej to wyglądało. Wnioski? :-)
28.05.2011 11:29
0
Jeśli takie info podaje Auto Motor und Sport, to pytajnik w tytule jest zbędny ;)))
28.05.2011 11:42
0
@16. bartek1515: dokładnie. Witalij jest inspiracją dla wielu kierowców w Monako:)
28.05.2011 12:00
0
A teraz Liuzzi rozbił sie Sainte Devote. Bawo Chyba sie nie najżdzi Włoch w Monako
28.05.2011 12:04
0
19. mateos4 Mało tego, obawiam się że zespół sędziów sportowych może zabronić mu startu z wyścigu z powodu braku występu w kwalifikacjach oraz słabym czasom w P3 (nie spełniał 107%).
28.05.2011 12:11
0
20. bartek1515 Dlatego napisał, że się nie najaździ w Monaco. Miałem odrazu na myśli zasadę 107% :)
28.05.2011 12:31
0
2. śnie o tym co noc:) marzenia ach... marzenia
28.05.2011 12:58
0
Cosworth jest biedny a prawdopodobnie w 2013 bedą dostarczac zdławione V8 więc jeszcze gorzej... macie racje kubica musi wystartować przynajmniej w 2 wyścigach aby pokazać klase. z tego co wiem to kontrakt miał na 2 lata. W red bullu może być miejsce więc lepiej tam :) heh bo Ferrari dla niego nie jest dobrą opcją Tam Królem jest Alonso. W soczkach też jest Vettel ale Robciu żeby przez rok sie utrzymał a potem może McLaren :) Chociaż tak z drugiej strony miło by było widzieć na mecie dwa czerwone bolidy Alonso i Kubicy :) ... ale to tylko marzenia
28.05.2011 13:01
0
Też sądzę, że Robert w LRGP nie pojeździ i to wcale nie dlatego, że Lopez to wyklucza w tym roku (teraz chyba wiadomo z jakiego powodu - Heidfeld jest tańszy). Morelli stoi murem za Kubicą, z doniesień wynika, że jego zainteresowanie znacznie przekracza jego obowiązkowe działania. Ma z Nim kontakt od wypadku i prosty wniosek - jest pewny wartości swojego klienta. Z kolei podobno umowa Kubicy posiada klauzulę umożliwiającą zerwanie w przypadku, gdy bolid nie umożliwi walki o czołowe lokaty. Za to Lotus-Renault coraz bardziej udowadnia regres, więc zbierając te wszystkie czynniki przypuszczam, że o ile którykolwiek z zespołów od środka stawki wzwyż zainteresuje się Robertem, jest duża szansa na zmianę barw. Sam Robert z pewnością woli jechać wyścig np. w Toro Rosso, niż siedzieć w LRGP na ławce rezerwowych. 11.@saint77 - też mam słabość do Williamsa, szczególnie z lat 90'tych, czasów Hilla, Villeneuve'a, życzę im jak najlepiej (może powrót do konfiguracji Williams-Renault, do czego podobno się przymierzają), a majster dla Roberta w tej stajni to dla mnie marzenie.
28.05.2011 13:09
0
a tak z innej beczki .. to może ktoś wie czemu kierowcy w McLarenie co wyścig mają inne kombinezony?
28.05.2011 13:34
0
"Marki HUGO BOSS i McLaren postanowiły uczcić trzydziestą rocznicę współpracy nietypowym konkursem dla fanów wyścigów Formuły 1. Trwający przez cały sezon wyścigów Formuły 1 konkurs polega na stworzeniu projektu kombinezonu noszonego przez Lewisa Hamiltona lub Jensona Buttona. Wykorzystuje się do tego specjalny konfigurator, dostępny na stronie Hugo Boss. Zwycięzcy poszczególnych edycji będą mogli zobaczyć kierowców w strojach swojego projektu – i to z bliska, bowiem nagrodą jest wyjazd na wyścig Formuły 1. "
28.05.2011 13:35
0
25. Ferrari150 Zespół lub jeden ze sponsorów (nie pamiętam dokładnie) ogłosił ogólny konkurs na najciekawszy design kombinezonu. Wybrano najciekawsze motywy przesłane przez fanów F1 i dlatego kierowcy McLarena mają co wyścig inne odzienie.
28.05.2011 13:37
0
sorry @ Warning :)
28.05.2011 14:03
0
Cosworth. W tym wypadku brzmi to jak wyrok.
28.05.2011 14:51
0
No to się LRGP w kwalifikacjach popisał;). Z Cosworthem w takiej kondycji i z tymi kierowcami to pewnie o 107% będzie ciężko.
28.05.2011 16:27
0
26. Warning 27. Marti wielkie dzieki :) gdzieś już chyba czytałem o czymś takim ale to był kask dla Pietrova. tylko finał tego konkursu jeszcze chyba nie nastąpił. Bo wciąż ma badziewny. No cóż wychodzi na to że coraz bardziej F1 jeden sie zaczyna sprzedawać. żeby tylko zyskać na popularności. może jeszcze będą bolidy co wyścig przemalowywać? zamiast pracować nad bolidami którymi da się w NORMALNY sposób wyprzedzać i walczyć to sie marketingiem bawią.. ale w 2013 się to zmieni. akurat nie jestem entuzjastą silników 1,6 ale ponoć zasady aerodynamiczne mają byc takie że bolidy będą przypominać bardziej te z końca lat 90
28.05.2011 22:43
0
Niech Lopez wygaduje dalej takie rzeczy- że Robert nie będzie jeździł tylko w piątek to napewno dostanie kase od sponsorów - ha ha
28.05.2011 23:46
0
2. może właśnie tak będzie a potem po kilku GP gdy Robert wyjedzie z pit stopu za Alonso w eterze usłyszymy słowa : Fernando Robert jest szybszy od ciebie
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się