Zespół Williamsa przymierza się do wdrożenia w swoich autach wydechu podobnego do tego, jaki zastosowała ekipa Red Bulla.
Nowy wydech Williamsa ma być gotowy do użycia już podczas GP Chin. Zespół Sir Franka Williamsa, ze względu na pewne komplikacje nie zdążył „skopiować” rozwiązania na wyścig w Melbourne.„Planujemy zastosować ten wydech podczas Grand Prix w Szanghaju” mówił Sam Michael, dyrektor techniczny zespołu w wywiadzie dla Autosportu. „To dość znaczący krok, więc miejmy nadzieję, że pomoże nam awansowa ć w stawce.”
„Rozpoczęliśmy prace nad tym systemem po testach w Walencji. Po raz pierwszy zobaczyliśmy to rozwiązanie, gdy Red Bull Racing użył go w ostatnim dniu- kopiujemy ten pomysł. Próbowaliśmy z wersją Renault i Mercedesa, ale postanowiliśmy skoncentrować się na rozwiązaniu Red Bulla.”
Problemem w projektowaniu bardziej skutecznego układu wydechowego okazała się konstrukcja silnika Cosworth, a konkretnie jego kolektora.
„Musieliśmy dość znacząco zmienić układ wydechowy ze względu na to w jaki sposób zlokalizowany jest u nas kolektor. W naszym przypadku jest on skierowany w tył. Gdy ma się kolektor skierowany do przodu i wygięty o 180 stopni, łatwo jest przekształcić go w pomysł Red Bulla.”
„Spędziliśmy nad tym 10 dni kilka tygodni temu i starliśmy się przygotować coś na Melbourne, ale nie udało się wykonać tego na czas.”
29.03.2011 11:24
0
Red Bull używa silników Renault. W świetle powyższego nasuwa się pytanie: czym różni się wydech RB od wydechu LRGP?!
29.03.2011 11:26
0
ja tez sobie chyba skopiuje ten wydech do Evo.podoba mi sie....
29.03.2011 11:50
0
Taa ...wszyscy teraz kopiują wydech Red Bulla A za parę tygodni , byczki w bolidach zastosują ten właściwy, który pozostanie już do końca sezonu ... ;D
29.03.2011 12:21
0
lepiej będzie jak skopiują przednie skrzydło.
29.03.2011 12:31
0
@5. niech cały bolid skopiują łącznie z malowaniem:)) A na poważnie to chyba nic to nie da, bo ten fenomen konstrukcji jest ukryty pod obudową. Układ jezdny i zawieszenie - to główny klucz sukcesu RB wg mnie:) Już w tamtym sezonie widać było jak Vettel pokonuje tarki, jakby opływał nierówności. Tego na poczekaniu nie skopiują, bo ciężko to zobaczyć od strony konstrukcji:)
29.03.2011 13:02
0
I się zaczeło...
29.03.2011 14:44
0
Mimo całej sympatii która żywię do tego teamu, myślę że chyba nie uda im się tego elementu na tyle dobrze skopiować aby chociaż nawiązać walkę z RB. Widać,że póki co ekipa Neweya jest poza zasięgiem. Ale niech Wiiliams próbuje gonić czołówkę. Nie mam nic przeciwko.
29.03.2011 16:00
0
@5 Mi też tak się wydaje. Jakieś lepsze sprężyny mają czy coś...
29.03.2011 17:14
0
5. saint77 A ja myślę że nie mają jednej fenomenalnej części w bolidzie, tylko w każdej płaszczyźnie bolidu są lepsi np. o 0,05 sekundy i w ten sposób zbiera się te minimum 0,5 sekundy na okrążeniu. Williamsowi życzę wielu zwycięstw w tym i następnych latach. Wcześniej doskwierał im lekki brak kasy, ale teraz gdy sponsoruje ich PDVSA kasy już tak im zapewne nie brakuje, chociaż z drugiej strony brak Philipsa itp. To smutne że taki team, z takimi osiągnięciami ma puste miejsca w bolidzie na reklamy :( Jak tylko miałbym dużo kasy, to z pewnością sponsorował bym Williamsa, to team z ludźmi z pasją dla których f1 to nie tylko kasa. Mam nadzieję że doczekam się chwili, kiedy to Williams dołoży kolejny tytuł w klasyfikacji kierowców i konstruktorów. Myślę że to bardzo możliwe, ponieważ mam 15 lat, więc mam jeszcze trochę czasu.
29.03.2011 17:19
0
Ciekawe kiedy zaczną kopiować wydech LRGP, gdy Witek wygra ?
29.03.2011 18:46
0
@9. A ja mam pomysł zróbmy zrzute i przed następnym sezonem kupmy HRT. Przemianujemy na np. Poland Racing, a jeżeli znajdzie isę sponsor tytularny z naszej Ojczyzny to będzie np. Verva F1 Team
29.03.2011 19:56
0
@11. Popieram. Nawet malowania nie trzeba zmieniać.
29.03.2011 20:35
0
Malowanie jest moim zdaniem bardzo dobre. Myślę też, że wiele firm chciało, by sponsorować "swój" zespół w tak prestiżowym wydarzeniu jakim jest F1. ;]
29.03.2011 20:35
0
@12 Tylko żeby nie nazywał sie PRT ;> , lepsza prosta nazwa jednoczłonowa na przykład Polska albo Polonez :P
29.03.2011 21:02
0
Ale to by zależało od tego czy by był sponsor, który by był w stanie zapłacić spore pieniądze za nazwę swojej marki w nazwie zespołu.
30.03.2011 16:22
0
Od jakiegoś czasu KSERO w F1 to podstawa.Bez tego ani rusz. Ech... Może czas na patenty w F1 :))
30.03.2011 19:46
0
@16. Jaro75 No ale żeby było KSERO to najpierw musi być patent.
30.03.2011 21:05
0
Po co kopiować to co widać?! Rewolucyjne rozwiązania są bardzo pieczołowicie skrywane i raczej nieprędko zobaczą światło dzienne:)) Na miejscu Williamsa, postarałbym się o jakiś własny ciekawy pomysł.
30.03.2011 22:11
0
11. Pawekn ten pomysł jest świetny :) VerVa Ma swój team w Porshe tej serji gdzie kuba Giermaziak jeżdzi :) tylko HRT niestety kojarzy się z lipą... jest to taki żałosny team ze szkoda gadać. miejmy nadzieję że skończą w tym sezonie jak Super Aguri w 2007. a zasada 107% im w tym pomoże
30.03.2011 22:13
0
przepraszam mało być w 2008r
31.03.2011 17:29
0
Ale bolid można gruntownie przebudować, a HRT ma bolid lekko mówiąc do dupy albo twórcy bolidu nie wiedzą jak go dobrze ustawić.
31.03.2011 20:49
0
@Ferrari150 sezon 2007 był najlepszym w krótkiej historii Super Aguri. Pamiętasz m.in.jak Sato wyprzedził Alonso w Kanadzie? Chyba chodziło Ci o sezon 2008 i o to w jaki sposób Honda wykończyła swój siostrzany team. Super Aguri w porównaniu z HRT to byli mistrzowie świata.
01.04.2011 23:30
0
znów genialna konstrukcja RBR
03.04.2011 12:24
0
18. zenobi29: Williams już pokazał swój ciekawy pomysł na zaprojektowanie tyłu bolidu w 2011 roku. Prawie wszystko tam się różni od pozostałych bolidów: skrzynia biegow, pewne rozwiązania zawieszenia, sam tył jest usadowiony niżej, niż w którymkolwiek innym, tegorocznym bolidzie. FW33 ma duży potencjał i nie zdziwię się, jeśli będzie regularnie zdobywał miejsca w pierwszej piątce po zaimplementowaniu wydechu Red Bulla. Według ich symulacji to ogromny zysk, a Rubens pokazał już obiecujące tempo w Australii (w pół wyścigu przebił się z ostatniego miejsca w stawce do dziesiątki, przed Kobayashiego i Buttona).
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się