komentarze
  • 2. wikktor
    • 2010-10-05 09:47:15
    • *.icpnet.pl

    No raczej będzie Ranault... Jeśli chcą żeby to do siebie dobrze pasowało ;]

  • 3. Tutankhamun
    • 2010-10-05 09:48:43
    • *.hjnqu1.dynamic.dsl.tele.dk

    czerwony byk ma wlasne skrzynki biegow?! kurde nie wiedzialem, jak tak dalej pojdzie przestana ta swinska oranzade sprzedawac i zaczna jakies auta produkowac. hmm przyznam ze jestem zdziwiony bo mnie wogole ta ,,kapela,, nie interesuje

  • 4. Voight
    • 2010-10-05 10:41:35
    • *.ssp.dialog.net.pl

    @1. zyzio Tu nie ma co się śmiać. Ofensywa Lotusa(fabrycznego) w sportach motorowych jest po prostu niewyobrażalna. Startują lub będą startowali w Le Mans w klasie LMP2, IndyCar, GP2, GP3, GT2, GT4 i kwestią czasu jest tylko mariaż fabrycznego Lotusa z tym z F1. Po samym stylu zarządzania Lotus Racing widać, że ten zespół ma przyszłość. Nie skupiają się na gadaninie tylko podpisują kontrakty

  • 5. kam39
    • 2010-10-05 10:57:29
    • *.lukman.pl

    ...Jeśli będzie to długo wyczekiwane Renault, wyposażenie przyszłorocznego Lotusa będzie takie, jak w przypadku samochodów Red Bull Racing.
    czyli będziemy mieli 2 identyczne zespoły w stawce różniące się wyglądem bolidu i zapewne osiągami na torze przyszły sezon będzie ciekawy

  • 6. Sasilton
    • 2010-10-05 11:04:39
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    za 5lat beda w czołówce :Dz dobrymi kierowcami bezp roblemu bedą wchodzic do Q3 o zdobywać sporą ilość pkt

  • 7. Robert.Kubica
    • 2010-10-05 12:07:37
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a to już potwierdzone że red-bull będzie kożystał z silników renault ???

  • 8. Smola
    • 2010-10-05 12:12:12
    • *.adsl.inetia.pl

    Sam jestem pod wielkim wrażeniem zarządzania tym zespołem. Voight ma rację, że Lotus to wielki potentat w sportach motorowych i tylko czekać, aż projekt F1 nabierze rumieńców po kilku sezonach. Od wielu lat nie było w stawce tak prężnie prącej naprzód jednostki zespołowej. Jeszcze 2 lata temu, fani przyklaskiwali Force India, które weszło we współpracę technologiczną z Maclaren Center. Jeśli dokładnie przyjrzeć się priorytetom tych dwóch zespołów, bez zastanowienia wskazuję na Lotusa, jako zespół stricte wyścigowy, a nie platformę, do reklamowania prywatnych interesów rekinów biznesu w skali globalnej. Tak, takim właśnie projektem jest indyjski zespół. Mocny środek stawki, przebłyski na niektórych torach, a co się z tym wiąże, okazyjne wykradanie czasu transmisyjnego i eksponowanie biało - zielonych barw i reklam na nich się znajdujących, w milionach ekranów na całym świecie. Nie ważne czy LED, LCD bądź lampowe. Fly Kingfisher Wygląda zawsze tak samo. ;-)

  • 9. Smola
    • 2010-10-05 12:16:23
    • *.adsl.inetia.pl

    @7 - nie ma innej opcji. Mercedes nie da im silników, bo sam ma chrapkę na laury dla swojego zespołu. Nie zapominajmy o Mclarenie, który posiada prawo veta w kwestii silników. Nie sądzę zatem, by Haugh, Brawn, Whitmarsh byli skłonni strzelać sobie w stopę. Każdy lubi swoje stopy, nie? Horner z Neweyem nie są zainteresowani innymi motorami jak nie Merca. Umowa RBR z Renault jest faktem.

  • 10. Mad89
    • 2010-10-05 12:45:17
    • *.interduo.pl

    Smola może i masz rację że co do Merca nie ma szans, ale zawsze jest jeszcze Ferrari... Tak jak już było wyżej poruszone, raczej najbardziej "zgrana" opcja to taka, jaką posiada RedBull, ale nigdy nic nie wiadomo. Co do samego Lotusa to w przyszłym roku wątpię by mówiono o nich jako "ten najlepszy z nowych odstających zespołów", tylko jako mocny konkurent w środku stawki. Co tylko zaostrzy rywalizację w wyścigu i w Q2-Q3. Oby więcej takich zespołów.

  • 11. cyk
    • 2010-10-05 13:43:29
    • *.tktelekom.pl

    Życze im jak najlepiej. Widać że się starają
    10. Mad89 Walka juz teraz jest ostra a jeszcze jej zasotrzenie będzie powodowało wyścigi zwane procesjami. Jak wyobrazasz sobie wyprzedzenia bolidu wolniejszego juz teraz ?? Dawniej były wieksze roznice w osiagach wiec łatwo było wyprzedzać. Teraz jest bardzo ciężko ponieważ jest ciasno

  • 12. Mad89
    • 2010-10-05 14:21:43
    • *.interduo.pl

    Cyk poprzez kers np. Na starcie dużo się zawsze działo przez to. Może całe wyścigi nie będą ciekawsze, ale kwalifikacje będą dużo żywsze przez więcej potencjalnych chętnych do Q3.

  • 13. cyk
    • 2010-10-05 14:28:40
    • *.tktelekom.pl

    Mad89 pamiętaj o tym że w sezonie 2009 tylko kilka bolid miało KERS a inne nie. Dużo sie wtedy działo własnie temu że jedni mogli korzystac z KERS a inni nie

  • 14. Smola
    • 2010-10-05 15:01:06
    • *.adsl.inetia.pl

    @10 - silniki Ferrari nie mają przewagi nad silnikami Renault. Nie widzę powodu, by zmieniać paliwooszczędne jednostki Francuzów, na nie mocniejsze, a bardziej paliwożerne motorki Ferrari. Projekt pokrywy silnika Newey ma gotowy, kąt nachylenia opracowany. To nie taka prosta sprawa zmienić dostawcę jednostek napędowych. A nie ma najmniejszego sensu zmieniać na takie same, albo gorsze. ;) Pozdrowienia :)

  • 15. Smola
    • 2010-10-05 15:07:33
    • *.adsl.inetia.pl

    Oczywiście uprościłem sprawę konstrukcji bolidu. Ale wiadomo o co chodzi. Partnerstwo technologiczne, daje pewną swobodę działania projektantom, którzy znają "tworzywo" wpasowywane pod pokrywę silnika. ;)

  • 16. Mad89
    • 2010-10-05 15:36:16
    • *.interduo.pl

    @15 sory, tak to jest jak się po przebudzeniu czyta ze zrozumieniem, myślałem że piszesz o wyborze jednostek dla Lotusa. W RBR wiadomo że nie ma sensu zmieniać, po co najlepszy bolid miałby zmieniać silniki... również pozdrawiam

  • 17. melo
    • 2010-10-05 16:07:42
    • *.153.102.202

    Z kolei Red Bull kupuje te skrzynie od firmy AP Racing, czyli tam kupi tu sprzeda- Red Bull zaczyna zajmować się handlem;)

  • 18. Kojag
    • 2010-10-05 16:12:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Widać, że Lotus chce przejśc na wyższą półkę...

  • 19. Grzesiek 12.
    • 2010-10-05 16:21:17
    • *.146.114.81.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    No tak ... Red Bull doda Lotusowi skrzydeł ;)

  • 20. Cwirs
    • 2010-10-05 16:52:27
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    No i gro, kibicuje im, bo robia cos z czego sie ciesza

  • 21. konradosf1
    • 2010-10-05 17:22:08
    • *.opera-mini.net

    poszli na to co RBR silnik Renault skrzynia AP Racing jeszcze jakby popracowali nad aerodynamiką to mogą być wysoko

  • 22. ferari1
    • 2010-10-05 19:41:44
    • *.promax.media.pl

    @14. Smola.Pamiętam jak ktoś z Red Bull powiedział -nie są pewni ,że otrzymają takie same silniki jak Ferrari będzie miało w swoich bolidach.Zresztą wątpię żeby Ferrari chciało sprzedawać silniki bezpośredniej konkurencji.Według mnie Ferrari to się nie opłaca.A co do paliwożerności i osiągów to chyba nie jest tak źle, co widać po ostatnich wynikach .

  • 23. majton
    • 2010-10-05 20:08:12
    • *.tvk.torun.pl

    @ 22. ferari1 Chyba nie do końca się nie opłaca skoro sprzedają silniki Sauberowi.

  • 24. rafekf1
    • 2010-10-05 20:23:25
    • *.INTELINK.pl

    22. @ferari1 - Jeśli chodzi o silniki używane w F1, to podobno najlepsze są motory Mercedesa. Są najmocniejsze i w miarę oszczędne. Silniki Ferrari są niemal tak samo mocne lecz bardziej paliwożerne od niemieckich. Jeśli chodzi o jednostki Renault, mają najmniejszą moc i najmniejsze spalanie w stawce. Silnik Coswortha jest podobno mocny ale podobnie jak silnik Ferrari dość paliwożerny a może nawet najmniej ekonomiczny z gamy stosowanych silników. Pozostaje jeszcze kwestia niezawodności a tu brylują motory Renault i Mercedesa. Wynika z tego, że najlepsze napędy oferują Niemcy. Tak czy siak, najwięcej zależy od aerodynamiki auta czego najlepszym przykładem jest tegoroczna konstrukcja RBR. Więc panowie aerodynamicy z Renault i Lotusa... Do roboty!!

  • 25. rafekf1
    • 2010-10-05 20:25:35
    • *.INTELINK.pl

    23. @majton - Zaopatrują też TorroRosso

  • 26. rafekf1
    • 2010-10-05 20:26:41
    • *.INTELINK.pl

    * Toro Rosso oczywiście ;)

  • 27. szerter
    • 2010-10-05 22:53:40
    • *.com-promis.3s.pl

    Czas poprzynudzać regulaminem. Pkt. 13.3 sportowego mówi, że większy producent samochodów nie może dostarczać silników do więcej niż 3 zespołów bez wyraźnej zgody FIA. Jedynie Cosworth w 2010 był w uprzywilejowanej pozycji i nietrudno się domyślić dlaczego. IMHO Lotus nie ma zwyczajnie innej opcji niż Renault.

  • 28. Niespokojny
    • 2010-10-05 23:10:48
    • *.tvgawex.pl

    Robert do Lotusa ;-)

  • 29. rafekf1
    • 2010-10-05 23:19:32
    • *.INTELINK.pl

    28. @Niespokojny - Chyba bym się pochlastał!! ;(( :D

  • 30. pjc
    • 2010-10-06 15:01:08
    • *.244.91.2

    Wygląda to na kolejny krok naprzód Lotusa.
    Z pewnością prawidłowy.

  • 31. fabian
    • 2010-10-07 09:03:26
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W więc skoro skrzynia i hydraulika od Renault to na 100% silnik też od "reni" :D

  • 32. fabian
    • 2010-10-07 09:03:43
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I w pakiecie Petrov !


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo