Kubica miał problemy z nowym silnikiem
Zespół BMW Sauber dzisiaj osiągnął swój najlepszy wynik kwalifikacyjny w tym sezonie. Nick Heidfeld ruszy jutro do wyścigu z trzeciego pola, podczas gdy Robert Kubica wystartuje z piątego miejsca.„Dzisiejszy, dobry wynik jest oczywiście ważny dla naszego zespołu. Po ogłoszeniu wycofania się BMW ze sportu pracujemy nad zabezpieczeniem przyszłości zespołu w Hinwil. Nikt się nie podał w tym trudnym okresie, a dzisiejszy wynik jest nagrodą za to. Odrobiliśmy pracę domową w treningach, dokonaliśmy kilku zmian, a ja jestem całkiem zadowolony z balansu bolidu. Sądzę, że fakt, że bolidy z sezonu 2009 jeżdżą tutaj po raz pierwszy ze średnią siłą dociskającą, może być powodem, dla którego pozycje startowe są tak różne w porównaniu do minionych wyścigów. W Q2 najpierw utknąłem w korku, a potem na drugim wyjeździe miałem zestaw opon, który nie był dobry, dlatego wiedziałem, że pojadę szybciej jak dostanę się do Q3. Nadal nie miałbym nic przeciwko mokremu wyjścigowi, mimo że jestem trzeci i nie braliśmy pod tym kątem ilości paliwa i poziomu dociskającego.”
Robert Kubica
„Już wczoraj mieliśmy dobre przeczucia, gdyż byliśmy całkiem konkurencyjni. Gdy zmieniliśmy silnik przed porannym treningiem, od razu zacząłem tracić prędkość na prostych. Niestety nie byliśmy w stanie rozwiązać tego problemu przed kwalifikacjami. To trochę pechowe, gdyż mamy bardzo konkurencyjny bolid po raz pierwszy w tym sezonie. Mam nadzieję, że rozwiążemy ten problem do jutra. Spodziewam się zaciętego wyścigu, gdyż stawka jest bardzo blisko siebie.”
Mario Theissen, szef zespołu
„Podobnie jak przytrafiło się to już w kilku poprzednich wyścigach, balans siły mocno się odwrócił. Oczywiście jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wyniku. Po raz pierwszy w tym sezonie byliśmy w stanie odzyskać pozycje, które łatwo mieliśmy w ubiegłym roku. Wygląda na to, że nasz bolid i jego opony są całkiem dobrą kombinacją na tym torze. To sprawia, że z pewnością podchodzę do jutrzejszego wyścigu. Gratulacje dla Giancarlo Fisichelli i Force India za pierwsze w historii pole position dla zespołu.”
Willy Rampf koordynator techniczny
„Oczywiście zakwalifikowanie się na trzeciej i piątej pozycji jest fantastyczne. Wczorajsze wyniki pokazały, że nasze osiągi mogą być tutaj bardzo dobre. Przez noc poprawiliśmy ustawienia bolidu i nauczyliśmy się całkiem sporo o optymalnym wykorzystaniu opon. To była podstawa do mocnych kwalifikacji. Po ciężkich ostatnich tygodniach, wynik w kwalifikacjach jest nagrodą dla całego zespołu, który pracował pełną parą nad dalszym rozwojem auta. Wielkie podziękowania dla całego zespołu.”
komentarze
1. Punksnotdead
mam pytanie, można teraz Robertowi zmienić silnik bez żadnych konsekwencji?
2. brain87pl
Nie, bolid jest już parku maszyn i zmiana silnika wiązała by się z startem z pitlane.
3. PATST20
Tak kara jest wycofanie o kilka pozycji do tyłu.
4. kylomen
chyba tak bo ma jeszcze jedną wolną jednostkę napendową
5. saperkat
nie można bez konsekwencji :(
6. klaudiaj24
czyli standardowo, robert ma problemy z silnikiem a mario z willim udają że nic o tym nie wiedzą... ;(
7. krz08
oby tylko Robertowi nie siadł silnik
ale spokojnie
z tego co mówi Robert to gdyby nie silnik to byłby jeszcze wyżej
8. Horosz
Czasy które osiągał na zdefektowanym silniku... wierzyć się nie chce.
9. radzix
co by było gdyby miał sprawny silnik w 100% :)
10. leo_
Jak widzę zdania sa podzielone w sprawie wymiany silnika. Ale chyba mogą poprawić tę przepustnicę przed jutrzejszym wyścigiem bez kary?
11. Budda89
Eh. Tylko czekać na jutrzejszy wyścig i ... Monze......
12. bulekf1fan
ej nietrzeba wyminiac tylko z tego co wiem to przepustnica niereaguje czy cos takiego i moga to naprwic bez zadnej kary
13. morek154
ktoś ma wątpliwości kto jest lepszy w tym sezonie...heidfled czy kubica :P
14. Horosz
Tylko przepustnica? To powinni bez problemu naprawić. To jak Robert na podium jutro? :)
15. bulekf1fan
jak patrzylem potm na powtorce na roberta jak na prosta dawal to bolid gdzies za 0.4s przyspieszal i dopiero potem dostawal czadu
16. woj78
ciekaw jestem wagi bolidów ,ale i tak Robert będzie lepszy od Nika,co do Nika "nikt sie nie poddał w tym trudnym okresie"--a co z poprzednim sezonem???Nikuś???
17. Kofi
Jak myślicie, kto ma więcej paliwa Robert czy Nikuś? Jeśli Robert ma najcięższy bolid z 1 piątki to może nawet pokusić się o zwycięstwo jeśli mu tamci nie odjadą i utrzyma pozycję startową.
18. Ezechiel
Dobry start w wykonaniu Roberta i podium w zasięgu.
Marzy mi sie taki skład na podium:
1.FIS
2.KUB
3.HEI
:P
19. gringo234
Jestem pewny że jutro HEI będzie przed Robertem na mecie. Trochę dziwi mnie jego wypowiedź o Q2, że miał dobry wynik bo "złapał w tunel aerodynamiczny" wie koś o co w tym chodzi i na czym to polega? Na początku myślałem że zatankował więcej paliwa i dlatego ma gorszy czas. Zobaczymy gdy podadzą wagę bolidów
20. Kofi
A mi taki
1. KUB
2. FIS
3. BAR
21. bulekf1fan
najmniej ma rubens caly czas bgp bylo slabe wiec paliwa sie nieprzelewa potem robert jakies 12 okr mysle ze p3 w zasiegu a jak sie dobrze ulozy moze wygrana
22. xris
kubcia ma mniej paliwa niż heidfeld, bo jak sam przyznał po kwalifikacjach stracił 0,3-0,4s ze względu na problemy z silnikiem, a więc kosztowało go to PP. A Heidfeld nie narzekał na słabe okrążenie w Q3 (różnica między nim a Robertem mieści się 0,1s), więc Kubice czeka trudny wyścig. No i Raikkonen za nim z Kersem...
gringo234 "złapał tunel aerodynamiczny" oznacza, że przed nim ktoś jechał, przez co Kubica się znalazł w takim "tunelu", dzięki czemu prędkość maksymalna wzrosła, powietrze nie stawiało tak dużego oporu jak gdyby miał czysty tor przed sobą.
23. gringo234
Tak to wiem że tak jest, ale czy czasem nie jest tak że gdy w kwalifikacjach, któryś z kierowców jedzie blisko przed drugim to ma gorsze czasy niż gdy jedzie sam?
24. Marti
Po raz pierwszy od niepamiętnych czasów oboje zakwalifikowali się na dobrych pozycjach ;-) jednak tradycyjnie muszą wystąpić jakieś problemy ;/
@10. leo_ - mogą jeśli FIA wyrazi na to zgodę. Zgodnie z regulaminem po kwalifikacjach nie można poprawiać nic w bolidzie za wyjątkiem paru "kosmetycznych rzeczy". Co konkretnie można naprawić, tego niestety regulamin nie precyzuje.
25. xris
teoretycznie ruch na torze przeszkadza kierowcom, ale w tym przypadku na szybkim torze, gdy ktoś jedzie podobnym szybkim tempem i jest przed drugim kierowcą jakąś 1s lub 2, może to pomóc drugiemu kierowcy. przynajmniej tak mi się wydaję.
26. TrueVanDal
Jeśli faktycznie Kubica ma mniej paliwa niż Heidfeld to jutro szanse na podium będą minimalne. Swoją drogą to dziwne, że znowu u Kubicy dzieją się kwiatki. Za to jest jeden plusik, startuje z czystej strony toru (od ho ho nie pamiętam kiedy). Myślę że jutro Heidfeld może nawet powalczyć o zwycięstwo ale wszystko zależy też od ilości paliwa.
27. Budyn_F1
Zadowolenie z kwalifikacji powinno im przyniesc dobra motywacje do wyscigu.
28. Kofi
A więc koniec marzeń o podium. Z pierwszej 6 kubica ma 3 najlżejszy bolid.
29. Dagmara_W
ale i tak super.. gratulacje dla zespolu wkoncu pokazali ze ida do przdou.. naprawde mi lzy polecialy mimo ze to zadne pole position ale jedchal ladnie
30. Kofi
01 McLaren Mercedes Lewis Hamilton 693.5*
02 McLaren Mercedes Heikki Kovalainen 697.0*
03 Ferrari Luca Badoer 691.5*
04 Ferrari Kimi Räikkönen 655.0
05 BMW Sauber Robert Kubica 649.0
06 BMW Sauber Nick Heidfeld 655.0
07 Renault Fernando Alonso 684.4*
08 Renault Romain Grosjean 704.7*
09 Toyota Jarno Trulli 656.5
10 Toyota Timo Glock 648.5
11 STR Ferrari Jaime Alguersuari 704.5*
12 STR Ferrari Sébastien Buemi 685.0*
14 RBR Renault Mark Webber 658.0
15 RBR Renault Sebastian Vettel 662.5
16 Williams Toyota Nico Rosberg 670.0
17 Williams Toyota Kazuki Nakajima 706.1*
20 Force India Mercedes Adrian Sutil 678.5*
21 Force India Mercedes Giancarlo Fisichella 648.0
22 Brawn Mercedes Jenson Button 694.2*
23 Brawn Mercedes Rubens Barrichello 644.5
31. Marti
W takim razie nie widzę punktów dla Roberta.
32. kamil b
Kubica mówił w wywiadzie że ma uszkodzoną przepustnicę, przez co traci wiele czasu na prostych. Podczas sobotniego dnia w raz z kwalifikacjami nie udało się usunąć usterki- liczy na poprawę do jutrzejszego wyścigu.Jak to jest możliwe skoro przepisy w '' parc ferme" wyraźnię mówię że należy do nich stosować się do nich od początku kwalifikacji co oznacza że zespoły mogą po sesji robić zmiany tylko w zakresie bezpieczeństwa ? Natomiast każda zmiana w zakresie osiągów będzie ukarana przesunięciem na starcie. Przecież to jest kicha dla Roberta. Może ktoś tę sprzeczność wyjaśnić?
33. Raven89
Cholera szkoda tych problemów z silnikiem,bo byłoby Pole Position i wielka szansa na ucieczkę w pierwszym stincie.Zobaczymy.Robert jest fighterem i na pewno się nie podda.Modlę się tylko,żeby silnik nie padł.Jeśli mam być realistą,to o podium będzie trudno.Kubica MUSI wyprzedzić Rubensa.
34. leo_
Oby tak było jak mówi Marti ( że moga naprawić tę przepustnicę).
35. Iza_P
Jak zwykle , jak zwykle, jak zwykle . Jeżeli chodzi o pech , to zawsze Robert.
36. Konik_mekr
19. gringo234, chodzi o rozrzedzone powietrze za bolidem, widocznie Robert jechał na prostej za kimś i dzięki temu miał mniejszy opór aerodynamiczny;). Pograj sobie w TOCĘ, lub Gran Turismo, aby uświadczyć tego zjawiska, ew. wyjdź na rower;).
37. jar188
A jednak, oprócz problemów z silnikiem, był i błąd Kubka w ostatnim przejeździe.
Tak coś mi nie pasował czas drugiego sektora - tam nie ma długich prostych czy zakrętów przejeżdżanych na pełnym gazie a miał gorszy czas od Nicka.
Więc nie zrzucajcie wszystko na pecha czy jakiś spisek.
38. szaman136
dlaczego kubica ma zawsze pecha a farciaż nick znów będzie mial duzo punktów jak w malezj dlaczego???!!! chodzi raz zeby kubicy sie bolid nie zepsuł a farciaz zeby nieukonczyl wyścigu
39. jar188
Ta , czyli znowu to znowu wina Nicka ,że Robert pojechał gorzej i miał drobny defekt.
Mam nadzieję ,że Nick na złość ludziom jak 38. szaman136 i innym zawistnym polaczkom wygra ten wyścig.
40. TrueVanDal
@ 39. Nikt nie twierdzi, że to przez Nicka Robert ma pecha, ale faktem jest że Nick to jeden z najbardziej fartownych kierowców w stawce. Nie wiem czy gra w Lotto, jeśli nie to powinien zacząć. Nie umniejszając jego umiejętnościom, dzisiaj spisał się bardzo dobrze i w ogóle to solidny kierowca. Jutro będzie miał ogromna szansę i wydaje mi się, że ją wykorzysta.
41. ris
Dajcie spokój z tym szowinizmem - Nick jeździ w tym samym teamie. Co do wyścigu jakoś tego nie widzę. Robert ma piekielnie silną konkurencję na starcie- mówię o Rubensie i Kimim. Jedynie co mu zostale wepchać sie przed Nicka ale czy pierwszy zakręt nie bedzie jego ostatnim ponieważ Nick będzie nastawiony na walkę o pudło więc zrobi wszystko aby się nie dawć wyprzedzić. Różnica 5 kg pomiędzy kierowcami BMW to niewiele więc nie widzę tego wszystkiego w jasnych barwach jeśli chodzi o Kubicę.
42. ssupras
Haha, nie byłbym taki pewny, czy rzeczywiście NIKT nie twierdzi, że Robert ma pecha przez Nicka... Albo że KOV ma pecha przez HAMa...
43. abrams
Nie wiem o co tu juz naprawdę chodzi. To już stało się tradycją że Robert ma jakieś problemy z bolidem przed każdym wyścigiem w przeciwieństwie do heidfelda. W każdym bądz razie jeżeli prawdą jest to co mówi na temat silnika to start bedzie zwalony jak nic, bo jeżeli nie może wykorzystać pełnej mocy silnika to na starcie ruszy wolniej niż reszta stawki i wyprzedzi go już nie tylko raikkonen. A nawet jeżeli uda mu się jakimś cudem utrzymać swoją pozycję na starcie lub nawet wyprzedzić baricelo to bedzie tracil na każdym okrążeniu do czołówki, a mało tego bedzie musiał równocześnie bronić się przed resztą bolidów z tyłu. A więc jednym słowem klops, ale mimo to bede trzymał kciuki za Roberta żeby jego silnik został naprawiony i działał jak żyleta i żeby Robert stanął na pudle chociaż na 3 miejscu!!!
44. dziarmol@biss
39. jar188 - Kiedy piszesz o "polaczkach"to tak jakbyś policzkował swoich ziomków, to jedno . A drugie to czy nie bierzesz pod uwagę tego że ten błąd Kubicy spowodowany był właśnie wadliwą pracą silnika??(duża presja aby uzyskać dobry wynik) Przecież taka jazda na limicie lub ponad ów limit zwiększa margines błędu. Ale przecież fajniej pokazać "obiektywizm" krytykując swojego. A wracając do problemów technicznych Kubicy to nie widać różnic w porównaniu z Heidfeldem?? Coś za dużo tych problemów w zespole jak na jeden bolid (kierowcę). Przeczytaj sobie wypowiedź doktorka oraz inżynierka , nawet nie wspomnieli o problemie z silnikiem Kubicy, to też nic nie znaczy??
45. ris
dziarmol@biss - Mario Theissenwypowiedział się na ten temat cyt." Wciąż badamy sprawę i teraz nie mogę powiedzieć, co się stało.Nie spodziewam się, aby w wyścigu ten problem miał duże znaczenie. Teraz jednak nie jestem w stanie powiedzieć nic na pewno."
46. dziarmol@biss
45. ris - swój komentarz opieram na newsie powyżej oraz na wpisach userów pod nim. a swoją drogą ciekawe co wybada doktorek..
47. jar188
44. dziarmol@biss, polaczki - nie tyczy się wszystkich a jedynie tych co wypisują brednie jak np: @38 i jemu podobni.
Co do błędu to najpierw mi się wydawało , że Robert popełnił błąd a później Mario potwierdził w jednym z wywiadów. W drugim zaś powiedział , że badają problem Roberta, także nie traktuj wyrywkowych wywiadów jako wyroczni.
Nie krytykuję Roberta a jedynie piszę, że popełnił błąd, chyba widać różnicę.
Co do problemów Roberta to jest zagadka na dzisiaj, może w przyszłym sezonie jak nie będzie BMW coś się wyjaśni.
48. ris
dziarmol@biss - Mario Theissen wypowiedził się w innym wywiadzie udzielonym później. A co wybada ? Pewnie nic. Ale prawdę mówiąc z tymi silnikami Roberta to juz zbyt duża przesada. Prawo serii już sie powinno dawno skończyć :-)
Pierwszy zakręt pokaże co się będzie działo dalej. Jedno jest pewne, że Fisichella nie dowiezie I miejsca do mety. Dużo do powiedzenia będzie miał Barrichello i Räikkonen .
49. dziarmol@biss
Problem z silnikiem pojawił się już w trzecim treningu, nie podczas kwalifikacji, o czym wspomina Kubica. Czyli był świadomy usterki on oraz zespół . Wniosek nasuwa się sam że jadąc w takich warunkach błędy są nieuniknione i tylko tyle w obronie Kubicy.
50. jar188
Czy udało wam się zidentyfikować problem, który spowalniał Roberta w czasówce?
Mario: Wciąż badamy sprawę i teraz nie mogę powiedzieć, co się stało.
Czyli nie wiadomo także, czy da się to naprawić na jutrzejszy wyścig?
Mario: Nie spodziewam się, aby w wyścigu ten problem miał duże znaczenie. Teraz jednak nie jestem w stanie powiedzieć nic na pewno.
51. klaudiaj24
mario jak zwykle analizuje problem, wie że nic nie wie, jednak mimo wszystko zapewnia że będzie dobrze...
52. pz0
44. dziarmol@biss - Kiedy piszesz o ''doktorku'' i ''inżynierku'' to tak jakbyś policzkował ziomków Kubicy. Akurat obecny ''inżynierek'' jest bardzo dobry, o klasę lepszy od poprzedniego. Co do ''doktorka'' to raczej szefunio też w porządku. Zobacz jak zachowuje się taki Flavio.
53. ris
jar188 + patrz 45 ;-)
54. dziarmol@biss
50. jar188 -No właśnie, porównaj sobie teraz te dwie wypowiedzi. Kubicy o problemie z silnikiem oraz konsekwencjami dla kwalifikacji z tego wynikającymi. A następnie jak to widzi doktorek, jeden mówi o problemie drugi tego problemu nie dostrzega, aha bada problem...stetoskopem chyba z racji tytułu naukowego
55. dziarmol@biss
52. pz0 - A skąd u diabła wiesz o jakim inżynierku pisałem?? I czy aby na pewno ziomkami Kubicy są Niemcy??To że Kraków był pod zaborem Austriackim jeszcze niczego nie przesądza
56. dziarmol@biss
48. ris - Wspomniałeś o prawie serii które już dawno się skończyło i racja. W BMW obowiązuje jednak inne prawo które się raczej nie skończy szybko..
57. ris
Panowie dajcie spokój z tymi bzdurami przydomek "Doktorek" piszą niektórzy, żeby było łatwiej i szybciej ;-) Po co te niesnaski ? Bardziej merytorycznie podyskutujcie !
58. ris
dziarmol@biss - to co napisałeś to tylko cześć prawdy. Tak jak sugerujesz było na początku, ale kiedy Nick jechał ogony, a Robert zdobywał punkty trochę się to zmieniło. Oczywiście chyba nie trudno zrozumieć, że kibice z Niemiec wolą swojego rodaka niż naszego to oczywiste my też woleliśmy Małysza niż Hanawalda ;-) Niestety to Nie Ferrari gdzie liczą się umiejętności nie narodowość.
59. Raven89
Jeśli to przepustnica,to przed startem da się naprawić.Jeśli coś innego,będzie trzeba się modlić,żeby silnik wytrzymał.Do boju Robert!!! - po podium dla siebie i swoich kibiców!!! ;)
60. dziarmol@biss
58. ris- Ja nie neguję praw do kibicowania swojemu rodakowi, tu pełna zgoda. Problem jest nie w kibicach a w kierownictwie zespołu, obsłudze itd.Czyż na tym poziomie nie powinny decydować względy merytoryczne?? Masz rację niestety , to nie Ferrari to nie ten poziom . pozd.
61. Grapuś
Raven89-----obyś miał racje
62. ris
dziarmol@biss - powinny decydować wyłącznie względy merytoryczne tu masz 100 % racji , zwłaszcza, że to Team ( koncern) i sponsorzy spijają śmietankę z sukcesów. Ale nie wszędzie tak jest. Widać gołym okiem , że decydują często inne czynniki. Przez wiele sezonów mimo zakazu bez przeszkód panował
"Team order " robiony w sposób mniej lub bardziej zakamuflowany, więc tak dokońca sprawiedliwości nie ma, ale dobre wyniki zawsze bronią się same. pozdro.
63. zenobi29
Skąd czerpiesz siłę dziarmol@biss ?
Należy Ci się pochwała............w jadłospisie he he he
Przynajmniej starasz się jeszcze coś komuś wytłumaczyć - jako nieliczny ;-)
Ja już dawno wymiękłem - czytam tylko tych, którzy mają coś sensownego do powiedzenia :-)
Pozdrówka
64. jar188
@dziarmol@biss. Skoro nie wiedzą gdzie tkwi problem i jak sobie z tym poradzić to mnie takie wypowiedzi nie dziwią, tak robi wiele zespolów. To jest normalne , że wypowiadają się ogólnikami lub w ogóle na temat z którym sobie nie radzą.
Więc nie traktuj tych wypowiedzi jak lekceważenia Roberta i jego problemu z silnikiem przez szefostwo BMW i inżynierów.
Tym bardziej w ich obecnej sytuacji rozwodzenie się nad nierozwiązanym problemem im niczemu nie służy a jedynie może odstraszać potencjalnych inwestorów.
65. ris
jar188 - wypowiedź OK tylko akurat co do potencjalnych inwestorów to nie masz chyba racji. BMW zapowiedziało,że po wycofaniu się z F1 nie będą dastarczycielami jednostek napędowych. Tak więc jeśli powstanie ewentualnie jakiś zespół na gruzach obecnego to będą musieli znaleźć innego dostawcę silników - pewnie to będzie - Cosworth ;-)
66. dziarmol@biss
63. zenobi29 - witaj ;-)) widzę że wróciły Ci polskie znaki na klawiaturze heh . A co do tej hmmm pochwały to i owszem , chętnie przyjmę w płynie, kolor bursztynu marka obojętna, w miłym towarzystwie maniaków F1 ;-)) pozdrawiam
67. Skoczek130
Forma BMW Sauber na prawdę mnie (pozytywnie!) zaskoczyła i mam nadzieje, że podobnie, a nawet lepiej, będzie w wyścigu!!! Wielka szkoda, że Robert miał te problemy z silnikiem, gdyż na bank Giancarlo i reszta ekipy nie cieszyłaby się z pierwszego PP. Mam nadzieje, że jutro nie będzie już z tym problemów i Polak pokaże klasę !!! :-))))))
68. Sadu1
no to jutro p1 i p2 dla bmw :)
moze troszke wygorowane zyczenie ale z calego serca im tego zycze i nie jest wazne ktory z nich bedzie pierwszy.
69. zenobi29
Racja dziarmol@biss - wraz z moim powrotem , wszystko się unormowało :-)))))
Jeszcze tylko do jutra " potrzymam wątrobę w lodówce"...............i wszystkie odcienie bursztynu są nasze he he he
Pozdrówka
70. pz0
dziarmol, przyznaję Ci rację. W pierwszej chwili pomyślałem o Antonio, a Tobie chodziło o Willyego, co nie zmienia faktu że skoro wytykasz komuś ''polaczków'' to sam nie powinieneś pisać o ''inżynierku''. A obaj Panowie są ziomkami z roboty Roberta. Skąd też u diabła wiesz, że to celowe działanie ze strony zespołu? Zwłaszcza w tej chwili, kiedy na gwałt potrzeba zespołowi potężnego inwestora z kasą, teraz, kiedy rozgrywa się być albo nie być zespołu. Te teorie spiskowe już są nudne.
71. Konik_mekr
Ta awaria przepustnicy nie musi być aż tak groźna, raz, ze ją zlokalizowano, dwa, że skoro z zesputa jechał takim tempem i przejechał kwalifikacje, to może i wyścig przejechać - nawet jesli tego nie naprawią. A jeżeli będą naprawiać, to oby skończyło się bez kary;/
72. zenobi29
A jaka jest pewność , że BMW nie ma już na oku kontrahenta ?!
73. morek154
ta jasne, jakby kubica miał awarie to by na zakrętach 2 i 3 o nazwie której nie umiem zapisać stoczył by sie w dół, pewnie bez awari przejechałby okrązenie poniżej minuty, czy ten człek nie moze się przyznać, że spierniczyl okrązenie i jest 2 pozycje za kolegą z zespołu, który w tym sezonie jest lepszy
74. dziarmol@biss
70. pz0- He he he,ziomkami z roboty, dobre ;-)).Mówi ci coś termin zaniechanie działania??
Można promować swojego ziomka (nie myl z ziomkiem z pracy heh) na różne sposoby. Takich zaniechań niedociągnięć olewania w przypadku Kubicy jest tyle że aż mi się nie chce tego wyliczać. Mam nadzieję że wiesz o czym piszę gdyż tłumaczenie wszystkiego staje się bezcelowe oraz nudne.
75. dziarmol@biss
73. morek154- prowokatorom mówimy stanowcze NIE!!
76. freeqstyler
Morek: "ą róż"? Kurde, jest tyle niewiadomych przed wyścigiem, że ciężko wytrzymać. Miejmy nadzieję, że nie eksploduję do wyścigu :D dziarmol, z wyścigu na wyścig coraz bardziej zgadzam się z twoim punktem widzenia. Ale teraz... trzeba oczyścić atmosferę, bo nadchodzi wyścig, który będziemy długo wspominać. Z rodzaju tych, dla których warto żyć i oglądać F1. Czujecie zapach paliwa?
77. freeqstyler
Uh... Przesadziłem z częstotliwością słowa wyścig :)
78. pz0
74. dziarmol@biss - święte słowa. Tłumaczenie Tobie wszystkiego staje się bezcelowe i nudne. Nadal będziesz żył w świecie stworzonym przez eksperta Zientarskiego. Nie wciągaj jednak to tej krainy bajek innych ludzi! Możesz być fanem kogo tylko chcesz, możesz twierdzić że jest bezbłędny i nieomylny, że ma kosmiczne umiejętności. Nie bądź jednak zawistny. Ja nie lubię Ferrari, ty nie lubisz McLarena ani BMW. Jednak myślę że po moich wypowiedziach nie dało się aż tak tego odczuć jak po Twoich. Jestem pewien że nie masz pojęcia który zespół jest moim ulubionym, wiesz tylko że nie lubię Ferrari.
79. dziarmol@biss
78. pz0 - wiesz jaka jest miedzy nami różnica? Ja nie przypisuję Tobie kołtuństwa, czy też kopiowania cudzych poglądów (przytyk do Zientarskiego) , czego nie można powiedzieć o Twoim sposobie "konwersacji" np. ze mną . Już nieraz zwracałem Ci uwagę że nie odnosisz się w sposób rzeczowy (merytoryczny) a ogólnikowy często lekceważący. Znajdź w moim wpisie nr.74 choć jeden wyssany z palca argument (jeśli takowy jest proszę o rzeczowe uzasadnienie ). Ciekawi mnie jakimi kryteriami kierujesz się w ocenie BMW Kubica Heidfeld. Choć co do Kubicy dałeś już jasny dowód niechęci ( do udowodnienia) A co do moich sympatii do niektórych zespołów to za przeproszeniem również jesteś w głębokim lesie że nie powiem w .... I na koniec to znowu Ty pierwszy rozpocząłeś tą dyskusję, chyba tylko po to żeby dopiec do żywego.Piszę to na wszelki wypadek gdybyś chciał teraz odegrać rolę ofiary zionących nienawiścią spiskomaniaków... ;-))
80. Marti
Kolejna odsłona kultowych sporów na kultowy temat :-)))
A może tak po jednym bursztynowym - łagodzi obyczaje ;-)
pozdrowienia @zenobi29 :-)
81. pz0
''Takich zaniechań niedociągnięć olewania w przypadku Kubicy jest tyle że aż mi się nie chce tego wyliczać'' Jasnowidz jesteś? Skąd wiesz że to olewanie? skąd wiesz że zaniechania? Niedociągnięcia wszędzie się zdarzają. Olewają też Nicka? jest tego tyle że aż nie chce mi się wyliczać. To jest według mnie wssany z palca argument.
''A co do moich sympatii do niektórych zespołów to za przeproszeniem również jesteś w głębokim lesie że nie powiem w ....'' - Gdzie ja napisałem choćby słowo o Twoich sympatiach? Ja pisałem jedynie o Twoich antypatiach, ale może masz rację. Ja się na tym nie znam, ja wyciągam jedynie błędne wnioski, nie potrafię Ci w niczym dorównać. Monopol na rację masz tylko Ty. Wsadzasz mi w moją parszywą gębę rzeczy których nigdy nie wypowiedziałem (i to nie pojedyncze przypadki), a ja muszę Tobie Nieomylnemu przyznawać rację. Tak, masz rację, bo okazuje się że zespół który wymieniłem, że z nim sympatyzujesz okazuje się że go nie lubisz (tylko do diabła który to zespół, bo ja nie wiem).
Dałem jasny dowód niechęci do Kubicy? Chłopie, ja nie widzę świata na czarno-biało. Jeżeli kogokolwiek skrytykuję to nie jest objaw niechęci. W tym miejscu właśnie się różnimy. Ty widzisz że coś jest dobre to już musi być krystalicznie dobre. Ja na tym krysztale potrafię dostrzec skazy. W złych rzeczach też czasami dostrzegam pozytywy. Jak się komuś powinie noga to raczej definitywnie go nie skreślam. Widzę też szarości. Prąd jest zły bo potrafi zabić człowieka? Tak, racja. jednak jest też dobry, bo może zabić świnkę (właściwie to nie mam pojęcia jak się zabija świnie, ale i tak ten sam prąd jest potrzebny żeby zrobić i sprzedać kiełbachę) i dzięki temu mam papu, które zeżrę przy żarówie, a nie koniecznie przy lampie naftowej.
Już Ci pisałem że nie posądzam zespołu BMW o totalny debilizm, który objawiałby się psuciem marki żeby wykończyć Kubicę, jednak okazuje się że debilem to jestem ja, bo jednak to jest możliwe.
82. pz0
Można również pomyśleć że Ferrari szykanuje Badoera, bo nie jest możliwe żeby w takim samym bolidzie jak Kimi osiągał tak marne wyniki. Luca musi być ofiarą zespołu.
Niemiec Vettel jest szykanowany przez Austriackiego RedBulla, bo padają mu silniki? To niemożliwe żeby w jeden weekend padły aż dwa. Gdyby to się zdarzyło Kubicy to byłby jasny dowód na szykanowanie.
Hiszpan Alonso jest ofiarą spisku we Francuskim Renault. Przecież celowo mu nie dokręcili koła żeby przypadkiem nie zrobił dobrego wyniku. Miał wtedy przecież na to dużą szansę.
Button to ofiara Brawn GP. Facet już dawno mógł mieć pewny tytuł, gdyby nie działania zespołu. Zespół celowo wprowadził poprawki, które uniemożliwiły mu dogrzewanie opon. Z premedytacją robią teraz z niego ofiarę.
83. dziarmol@biss
Teraz dopiero rozumiem znaczenie powiedzenia "jak grochem o ścianę". bez komentarza ;-(
84. Blaz
To żeście sobie pogadali ;)
Proponuję zrobić zlot wtedy siądziemy sobie pogadamy podyskutujemy.
A co do problemów Roberta
To mam nadzieje że chłopaki uwiną sie z tym problemem przed wyścigiem.
Licze na świetny wyścig.
85. elloco
na Pit Stopie przeczytajcie felieton Sokoła o BMW-Sauber i ich motywacji wydaje mi sie ze facet trafił w sedno to by tłumaczyło ubiegły sezon ale niewielkie to dla nas pocieszenie
86. jar188
83. dziarmol@biss, Niestety ale to samo można powiedzieć o "grupie spiskujących" - "jak grochem o ścianę".
Mam tylko nadzieję, że nie będziecie obwiniać dalej Niemców o awarie i celowe zaniechanie gdy Robert przejdzie do nowego zespołu. Dajmy im odpocząć i weźmy się za Francuzów lub Brytyjczyków ;-) Z nimi też mamy rachunki do wyrównania, cjoc mniejsze.
87. dziarmol@biss
80. Marti - Tak z samego rana??;-)) Świadczyłoby to o uzależnieniu, choć z drugiej strony...heh
88. jar188
choć mniejsze :)
89. morek154
freeqstyler to jak ekspoldujesz to tylko nie przy mamie, powinniscie przyznać ze kubica jak cos mu nie wyjedzie to zaraz zgania na fazy księzyca albo na ustawienie planet
90. grzes12
Dlaczego BMW przez dwie godziny między treningiem a kwalifikacjami nie dało rady naprawić usterki w silniku Kubicy ?
Dlaczego Mario twierdzi ze ten problem nie będzie mieć znaczenie podczas wyścigu jeszcze przed zbadaniem problemu ? Czy ktoś mi to może logicznie wytłumaczyć , bo ja nie potrafię a ciągłe gadki o pechu są śmieszne .
Fakt jest taki ; gdyby nie problemy z mocą silnika , Kubica dzisiaj walczyłby o zwycięstwo i nawet drobny błąd podczas Q3 by tego niezmienił .....
Podzro dziarmol ;) Tak trzymaj !!!
91. grzes12
Pozdrawiam ;)
92. Ezechiel
90. grzes12 Logiczne wytłumaczenie jest takie że poprostu nie da się tej usterki usunąć a będzie miała ona znaczenie . Więc o podium bedzie ciężko . Ale ja nie tracę wiary w Roberta ;)
P.S. No to trzeba skoczyć do sklepu po jakieś zapasy bursztynowego napoju ;)
pozdrawiam.
93. rbej
A nie pomyśleliście że Kubica jak zwykle musi na coś zrzucić winę za swój występ w Q??
94. pz0
80. Marti - bursztynowe, jak najbardziej, ale dopiero po obiadku, w czasie GP. Od wczoraj zajmuje honorowe miejsce w lodówce
95. Ezechiel
93. rbej To tez logiczne wytłumaczenie. Robert już chyba taki jest że rzadko przyznaje sie do błędu co nie umniejsza że jest świetnym kierowcą.
pozdrawiam.
96. zenobi29
Siemka @Marti , siemka @dziarmol@biss:-)
Ot - mądrych , to i warto poczytać
97. grzes12
92 Ezechiel Myślę ze te problemy z mocą silnika zostaną usunięte ...tylko na ile to wystarczy ? Pomyśleć ze nie tak dawno BMW podczas jednego treningu ustanowilo rekord w wymianie silnika ....czemu nikt o tym nie pomyślał ?
93 rbej Jeśli tak jest jak piszesz , to dlaczego Kubica podczas P3 uskarżał się na moc silnika ?, nawet sugerował to swojemu inzynierowi wyścigowemu ,zeby ten się dowiedział co jest grane od osoby odpowiedzialnej za silniki
98. dziarmol@biss
86. jar188- Opowiem Ci historię z nieco innej bajki, otóż mój kolega swego czasu woził silniki volkswagena z poznania do niemiec do fabryki (nie pamiętam nazwy miejscowości)I tam dokonywano selekcji silników na hamowni, i np. jeżeli jakiś motor odbiegał nieznacznie od tzw. normy wówczas był kierowany np. do Mlada Boleslav (Czechy) bądź do Hiszpanii (seat). Wniosek jest jeden , w niemieckim aucie ma być najlepszy (prestiż) Czemu np. nie dokonywano selekcji drogą losową? I wracam do meritum czy aby nie tak się sprawy mają w BMW??.. Witaj @grzes12. zenobi29 "trzeźwy"?? już za chwilę ehh
99. Marti
98. dziarmol - i prawidłowo, wysoki standard musi być zachowany :-) Myślisz, że inne firmy tak nie robią?
100. dziarmol@biss
99. Marti - Ale przecież Skoda czy Seat to też Volkswagen, zresztą nie chodziło mi o Volkswagena a o "standardy" w BMW, czy aby nie tą samą metodą są traktowani kierowcy, awarie u jednego oraz brak jakichkolwiek u drugiego raczej na to wskazują. Ale jak piszesz standard musi być ;-))
101. Marti
dziarmol - wiem że to też Volkswagen ;-) apropos to moja preferowana marka samochodów :-)
dziarmol Ty tradycyjnie tylko o jednym (spisek, spisek, spisek) ;-))) wyjaśnij więc, dlaczego Robert ukończył dziś wyścig przed Heidfeldem?? ;-)
102. dziarmol@biss
101. Marti - u mnie rządzi FIAT jeszcze nigdy mnie nie zawiódł ;-)) A co do Heidfelda oraz Kubicy hmm Kubica jechał na wadliwym silniku z uszkodzonym spoilerem i cały czas tracił a czemu nie wyprzedził go Heidfeld?? no cóż wyścig się unormował i nie było za bardzo okazji do "zmachlaczenia" Zresztą zapraszam na >>Zarząd BMW Sauber zadowolony z wyniku<< pozd. mam zamiar kupić fiata cupe piękne autko i niedrogie ;-))
103. jar188
@dziarmol@bis Inna opowieść:
Kolega pracuje w firmie (chyba niemieckiej) która ma jeden z oddziałów w Polsce. Ma często styczność z jednym z menadżerów niemieckich który jest chamski i traktuje Polaków odgórnie. Tak powstał Niemiec-upokarzający Polaków, który był na tyle dobry , że był nie do ruszenia, pomimo wielu skarg na niego do centrali .
Jakiś czas temu na wyjeździe kolega poimprezował z niemieckimi pracownikami firmy i okazało się , że ten menadżer TAK SAMO traktuje pracowników z Niemiec, no ale stereotyp w oddziale polskim został do dziś i za cholerę niektórzy nie chcieli koledze uwierzyć. Czyż nie podobnie jest z niektórymi na forum????
Co bym ja czy ktoś inny nie powiedział, napisał to i tak "WY" wiecie lepiej, bo przecież Niemiec zawsze Polaka gnębił, więc dlaczego w F1 ma być inaczej.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz