BMW będzie miało podwójny dyfuzor dopiero w Turcji?
W wywiadzie udzielonym serwisowi autosport.com Robert Kubica wyjawił, że zespół BMW Sauber najprawdopodobniej będzie miał gotowy podwójny dyfuzor dopiero podczas wyścigu w Turcji.„Nie mamy gotowego podwójnego dyfuzora. Myślę więc, że celem będzie przywiezienie go na wyścig w Stambule, więc za dwa wyścigi. Wtedy będziemy w stanie wykorzystać 100 procent jego potencjału.”
Zespół Ferrari potwierdził już, że użyje podwójnego dyfuzora w GP Hiszpanii, podczas gdy Red Bull planuje wdrożyć nowy element aerodynamiczny na wyścig w Monako. Zespół BMW Sauber może być więc ostatnim zespołem, który wdroży kontrowersyjną wersję dyfuzora w swoich bolidach.
komentarze
1. maciejo212
Miejmy nadzieje, że ten ich dyfuzor będzie chociaż porządnie dopracowany
2. grzesiek1870
heh, ten pośpiech nie wyjdzie im na dobre xD
3. vodafix
ale w turcji nawet 100% sprawny dyfuzor nieda im odrobić straty
4. brain87pl
W sumie całkiem rozsądna i zrozumiała decyzja. BMW już chyba zrozumiało że nie walczą w czołówce, a o powrót do środka stawki. Mają dopracowany (tak twierdzą) pakiet aero i brak możliwości jego dokładnego przetestowania. Wdrożenie teraz może i poprawiło by wyniki (jak to się stało z Renault, Force India czy McLaren), ale mogło by zamazać wyniki tego jak nowy pakiet sprawuje się w warunkach wyścigowych. Decyzja nie jest taka zła jakby się wydawało. Niestety jest jedno ale... BMW ostatnio pokazało kilka razy, że prawa Murphiego to nie fikcja i pewnie w Turcji dyfuzory też nie będą działać jak powinny, potem kolejne 3 wyścigi będą to naprawiać. Potem będą do dopasowywać do KERS, a potem już będzie sezon 2010...
5. Bonano
Przepowiem Wam przyszłość... (kto ma słabe nerwy niech dalej nie czyta ;) jutro na treningach BMW zajmie ostatnie miejsca, a my będziemy pisać, że to tylko ściema i, że coś mają w zanadrzu, że ukrywają asa w rękawie etc. etc. itp. itd..
6. jawiemwszystko
W Turcji... I po co tak szybko? Co nagle to po diable. Mogli go wprowadzic od przyszłego roku. Albo od 2012.
7. blue57
truth...truth
8. david9
I znowu na koncu. Niedosc ze sa na koncu w wyscigach to jeszcze ze zmianami sie niespieszą. Byc może nowy pakiet da jakies rezultaty ale rewelacji niebedzie niema co sie łudzic ze Kubica wygra w Barcelonie ja licze chociaz na jakies punkty 8 może 7 miejsce. Juz niebede pisał co BMW obiecywało i co zrobiło w zeszłym roku bo to już było wałkowane miliony razy. Bardziej mnie jednak ciekawi jak bęzie wyglądał stosunek sił w Barcelonie czy jak do tej pory bedzie dominacja Brawna z RedBullem i Toyotą czy wkoncy dołączy sie ktos nastepny ale raczej niebedzie to BMW zresztą oni sami wiedzą jaka jest ich sytuacja.
9. grzes12
Usunięty
10. Marti
Dopiero??!! Już w Turcji będą mieli a nie dopiero hehehe :D
11. astrostar
Myślę, że BMW to za duża i za poważna firma żeby ciągnąć się w ogonie stawiki. Zapewne robią wszystko co w ich mocy by wrócić do pierwszej trójki. Poczekajmy. Szkoda tylko, bo jak nie Kubicy to komu kibicować?
12. hot dog
Mnie jednak napawa optymizmem wypowiedz Pana Marudy;-) ze nowy pakiet moze dac 0,5 sec. Zobyczymy jak bedzie w praktyce. Jezeli dalej beda w d....to moga sobie darowac ten sezon a Double Dyfuzor niech sobie zalozy Pan Theissen tak aby lepiej odprowadzac gazy.
13. ar0
a moze wzorem zeszlego roku powinni juz odpuscic ten sezon i podwojny dyfuzor , a skupic swoje prace i rzucic wszystkie sily celem opracowania poczwornego dyfuzora tzw. SUPERDYFUZOR , to napewno juz w przyszlym sezonie beda wreszcie walczyc o tytul :-)))
14. kamil7671
najlepsze jest to, wywiad z M. Theissenem:
Jakie dokładnie wprowadziliście udoskonalenia tutaj i czy Robert ma do dyspozycji w Hiszpanii lżejsze nadwozie?
Mamy tutaj dokładnie takie samo nadwozie, ale całkowicie zmieniło się jego pokrycie.
wiec to byla czysta sciema, BMW nie jest prawdomowne...
15. Skoczek130
No szkoda, że tak późno, ale jeśli ma byc w pełni konkurencyjny i odrobią większośc strat, lepiej już, żeby był później, aniżeli, jeśli miałby byc wdrożony teraz, ale nie przynosił żadnych korzyści.
16. Fox_
Mówicie żeby lepiej coś było wdrożone później ale dobrze..... Zapominacie że z czasem reszta teamów też się rozwija i idą do przodu tak szybko jak wprowadzają zmiany, a nikt nie będzie czekał z nowinkami na ociągające się BMW. Czas odgrywa tu zajebiście ważną rolę
17. krz08
miejmy nadzieje że wiedzą co robią
18. sielski
Są ZDJĘCIA NOWEGO BOLIDU Kubicy :) teraz zaczął jakoś wyglądać :) ma fajny "kaczy dziób " hihihi ...oby to pomogło
19. RoninRonin
nic nie wiedzą. udowodnili to wielokrotnie ;)
20. michalton
Fotosy BMW po faceliftingu na f1. sport.pl.........chyba ich super komputer ma słabą kartę graficzną. A tak na serio to trzymajmy kciuki ze ekipę z Hinwil.
21. jawiemwszystko
Dla niewtajemniczonych: Bolidowi podniesiono i spłaszczono nos oraz wycięto cosik z sekcji bocznych (samochód wyglada chudziej :))
22. kuba1808
i dodano cosik na tylnim skrzydle :)
23. jawiemwszystko
Prawda. Nie wiem co to, ale jest zajedwabiste :P
24. gustavof199
Mógłby ktoś podać link w którym są umieszczone zdjęcia nowego bolidu BMW?
25. sielski
Tak się przyglądam i... wydaje mi się że poszli w strone RedBulla... podnieśli nos itd. Myśle że może być dobrze....ps. do gustavof199... w 20 komentarzu masz podana strone gdzie są te zdjęcia!
26. kuba1808
też tych zdjęć nie mogłem znaleźć :D tam po lewej stronie, gdzie masz zdjęcie tylnego skrzydła musisz najechać na prawą stronę obrazka i pojawi ci się flashowa przewijka :)
27. nowyziomal
I pomysleć że cały ten burdel w obecnym sezonie to nic innego jak zasługa FIA. JEŻELI NIE MOZNA TESTOWAĆ to w jaki sposób nadrobić kilka straconych miesięcy nie mówiąc o kosztach, o których tak głośno się krzyczy że są za wysokie to jakaś PARANOJA JEST. Przecież cały projekt aero należy na chwilę obecną wywalić do kosza a kostował miliony. Symulacja nigdy nie dorówna rzeczywistości i FIA powinna się przyznac do błędu i ANULOWAĆ ZAKAZ TESTOWANIA POSZKODOWANYM EKIPOM W ZAKRESIE AERO.
28. rafekf1
Oglądałem właśnie kilka fotek "nowego" bolidu BMW. Szczerze mówiąc, to po tych zapowiedziach spodziewałem się jakiejś większej zmiany w wyglądzie ale i tak te zmiany są widoczne. Rzeczywiście, jak wspomniał tu sielski ... dziób beemki przypomina teraz trochę kaczy. Widać wyrażnie, że jest wyżej osadzony i mocno spłaszczony. Zmiany w tylnym skrzydle są widoczne gołym okiem przez dodanie tych owiewek, czy jak to tam nazwać. Przednie skrzydło, to pewnie jakieś niewielkie zmiany ale podobno diabeł tkwi w szczegółach. Szkoda, że nie ma fotek profilu bolidu. Można by wylukać lepiej zmiany wlotów powietrza do silnika i jego osłony. Brakuje też fotek tego przejściowego dyfuzora. Ale z pewnością może jeszcze dziś a już na pewno jutro będziemy widzieć i... wiedzieć ;) więcej. Cieszy fakt, że jednak bolid odchudził się o parę kilogramów co w połączeniu z zapowiedziami Roberta iż nowe aero poprawi przyczepność auta a parę kilogramów zapasu pomoże w lepszym zbalansowaniu bolidu pozwala na umiarkowany optymizm. Gdyby tylko inni nie poczynili większych lub podobnych postępów ...... ale nie bądźmy naiwni. Walka o punkty ( jedynie, nie miejsca na pudle) to jedyne na co możemy po cichu liczyć. Pozdrawiam.
29. gresco
KOCHANI !!!! JUZ SIE KOMENTOWAC NAWET NIE CHCE !!! POLOWE POPRZEDNIEGO SEZONU I ....CONAJMNIEJ POLOWE OBECNEGO ROBERT MA W PLECY BO NIEMCY SA NIEMCAMI
30. rafekf1
Zgadzam się z Tobą nowyziomal ale na szczęście w tym sezonie jeszcze wszystkich ten zakaz obowiązuje jednakowo. Nikt nie powinien czuć się po krzywdzony. Jeśli ktoś przespał zimę na np. tworzenie i udoskonalanie KERS-u, to jego problem. Gorzej może być od przyszłego sezonu jak wejdzie ten poroniony pomysł FIA o limitach budżetu. Ci z mniejszymi mają mieć więcej przywilejów. W imię czego?? Wyrównania szans!!?? Te całe FIA, to chorzy ludzie!!
31. rafekf1
Najbardziej jestem ciekawy soboty. Jak wejdą do Q3 tzn, że jednak poczynili jakiś postęp zarówno w stosunku do swojej formy jak i formy innych team-ów. Jeśli nie to już im nawet poczwórne dyfuzory i setki nowych części nie pomogą. Oczywiście zakładając, że kwalifikacje odbędą się w idealnych do ścigania warunkach.
32. Budda89
BMW znalazło następną luke w przepisach i wybudowało podwójny dyfuzor na tylnym skrzydle :-p
33. hot dog
28. rafekf1 poprosze jakies namiary na ta te zdjecia;-)
34. Seveir
Jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy! Po co tak szybko? W 2015 tez będzie sezon.
35. BMWbmw
http: //f1. sport.pl/Artykul.82+M56b1a9a8bc9.0. html (usunąć spacje) nowe areo F1.09
36. rafekf1
hot dog ... wejdź sobie na f1.sport.pl
a potem w artykuł " F109 zadarł nosa "
Zobaczysz fotkę u góry po lewej przestawiającą tylny spojler "nowej" beemki
Kliknij na tę fotkę i potem masz do oglądnięcia 8 fotek.
37. hot dog
podziekowal;-)
38. walerus
kurde - nie napisali którego roku....
39. kaaarol
Posłuchajcie: Wg mnie jeżeli dadzą dyfuzor najpóźniej to znaczy że będą mieli go najlepiej przygotowanego, a wg mnie ferrari (tak jak KERS w Australii) znowu będzie chciało wykorzystać niesprawdzoną nową rzecz (dyfuzor) i na dobrze im to nie wyjdzie, a BMW lepiej się przygotuje i będzie OK. :)
40. rafekf1
ok. kaaarol ..... szkoda tylko, że Ferrari, to firma z 60 - letnią tradycją w F1 a BMW dopiero co zbiera doświadczenie . Chociaż na SF ciąży wielka presja .... o wiele większa niż na BMW i to może ich popchnąć do jakiś pochopnych działań. Dla Ferrari walka w ogonie to całkowicie nowe doznanie... plama na honorze . Cęć zmycia tej plamy może ich zgubić!! Ciekawe jest w tym sezonie kto z trojki Brawn GP, Reed Bull, Toyota będzie walczyć o dwa tytuły w F1 .... le mnie ciekawi też który z zespołów Ferrari, Maclarren i BMW najwięcej zrobi, żeby odbić się od dna?? Bo jak na razie, w tym sezonie te trzy zespoły ... czołowe w poprzednim sezonie, w obecnym są w głębokim dołku.
41. ufolb
Co do nowego pakietu aero w BMW - na pierwszy rzut oka to nowe czesci wygladaja na niedopasowane do reszty - ale mowie tlyko o efekcie wizualnym. W kazdym razie, teraz to juz na pewno najpaskudniejszy bolid w stawce :P
Ale powiem szczerze, ze spodziewalem sie wiekszych udoskonalen - podniesli i splaszczyli przod, lekko przerobili przednie skrzydlo i dolozyli jakiegos badziewia na tylnim spojlerze :P Ale moze to zadziala, chociaz jesli przez pol roku nie potrafili zbudowac dobrego bolidu, to raczej nie wierze w to, ze udalo im sie to w 4 tygodnie ... Okaze sie jutro
42. jaros69
rafekf1 - niech BMW wejdzie do Q 2, o Q 3 nie ma co marzyć.
43. RoninRonin
Jakoś nikt nie zwrócił uwagi na znaczenie tego zdania "Pierwsze informacje i dane z symulacji są bardzo optymistyczne, dają co najmniej pół sekundy przewagi na okrążeniu. Oczywiście musimy zobaczyć, co zrobili inni. Jesteśmy tak daleko za czołówką, że musimy stawiać dwa razy większe kroki, żeby nadrobić straty." ONI mają PÓŁ sekundy PRZEWAGI nad INNYMI, ja uważają sądząc po testach.
44. jfc
Powiem krótko: Przesrane. Teraz szerzej: W przednim skrzydle po bokach nadal ceowniki z huty Katowice. Cuda na spojlerze z tyłu - bardzo innowacyjne - raczej mała szansa żeby taki wymyślny projekt dawał cokolwiek, jeśli nikt inny na to nie wpadł. Myślę że to artefakty numeryczne programu symulacyjnego są źródłem tego wynalazku. Reszta prawie nie zmieniona. Czuję że mogą próbować walczyć o Q2. Mocne miejsce w drugiej dziesiątce będzie sukcesem. Deszczu ma nie być więc obstawiam optymistycznie: Kubica 11, Heidfeld 13. Na dobre wyniki BMW poczekamy przynajmniej do GP Niemiec, chociaż nie wiem czy nie do przyszłorocznego GP Niemiec...
45. dick777
Po tych zmianach ten bolid wygląda jeszcze gorzej i pewnie tak samo będzie jeździł. Wygląda na to, że chłopakom brakuje pomysłów. Spodziewałem się większych zmian. Obawiam się, że z tego bolidu nie da się już zrobić niczego dobrego. Niestety, ten sezon już jest w plecy. Mam nadzieję, że to ostatni sezon Roberta w BMW. Szkoda.
46. darecky3
a ja mysle ze te aero to jedna wielka lipa. podniesienie nosa wyglada jakby mial powstac jeszcze wiekszy opor powietrza, ale to tylko gdybanie. Mysle ze cale prace bmw skupilo na odchudzeniu samochodu i przeprojektowaniu zbiornikow paliwa dla rozlozenia lepszego masy. ten wyglad to tylko pic na wode dla fotografow ze cos robili. Kwestia podwojnego dyfuzora jest jak najbardziej dla mnie podejrzana. Uwazam ze wogole go jeszcze nie maja i nic w tym kierunku nie zrobili. przerabiali samochod pod innym katem nie biorac pod uwage zadnego dyfuzora. jesli to nie zadziala to prace nad nim beda rozpoczete po Barcelonie i tyle. Sciema na calego. Zadnej rewelacji. Zreszta ten nos wogole nie jest symetryczny wzgledem reszty. Wyglada jakby byl ulepiony z plasteliny recznie. Ale pewnie sie myle i bemza wykosi wszystkich...hehehe
47. rafekf1
RoninRonin Pół seundy ... poprawy!! A nie pół sekundy przewagi!!
48. hot dog
Albert Albertem tunel tunelem model 60:1 modelem 60:1 a na torze jest jak kazdy widzi;-(naprawde mam nadz ze to sie zmieni ale jak to mowia nadzieja.....ehhhh
49. rafekf1
Niestety chłopaki ale chyba macie rację. BMW cały czas podąża tą samą ścieżką ;(
Zbudują jakiś traktor .... dodadzą parę owiewek i nim wszystko wyliczą, zsumują, przeanalizują, przetestują, obliczą i skalkulują .... to już będzie po ptokach!!!!
50. Sasilton
ludzie to czeko wy sie spodziealiscie
dachu na bolidzie wielką dure na pogrywie silnika
roków na kołach
nie zapominajmy ze nie moga dodawac tych skrzydełek na blodzie wiec zostaje im tuningowanie spilerow
51. pinkb
nowy bolid to lipa bmw sie chyba pogubilo ale nie chca sobie wstydu robic wiec cos pokazali zreszta z wypowiedzi roberta nie plynie duzo optymizmu ze niby cos tam zmienili i ze licza na cos...ale juz wiedza ze nic nie wiedza
52. hotshots
dyfuzor?
jakis pakiet areo?
takie same "ściemy" jak ich juz sławne wyjazdy z PitStopu na treningach w ostatnich sec/min
.....wiara w supcompa ? genetyczna skaza? (Panther.V.T34), hiwdp ?
szkoda tylko RK w tym syfie.........
53. Yotomeczek
a ceowniki na przednim skrzydle nawet nie ruszyli ...
54. Yotomeczek
a o odchudzaniu bolidu niestety ani słowa ...
55. baudin
eh jak ja bym chcial zeby sie okazal ze bmw zrobilo najwiekszy krok w przod i zeby zamknelo wam wkoncu usta i wytracilo argumenty chociaz wtedy pewnie byscie znalezli jakis nowy mankament tego zespolu moze moj ulubiony ze to niemiecki zespol a my przeciez nie lubimy niemcow to wam wystarczy przewaznie ludzie bmw to nie jakies fso oni wiedza co robia i jesli wniesli jakies poprawki to znaczy ze te poprawki cos daja na ile daja poprawe to sie okaze ale nie piszcie do cholery ze nic nie zrobili
56. Shallan
Pytanie brzmi: czy przywożenie czegoś do Turcji będzie potrzebne.. Chyba Theissen jeszcze nie przerobił całego planu BMW na sezon 2009, wykreślił tylko z niego parę linijek ...
57. Fox_
Baudin masz racje wiedzą co robią i widać tego efekty: Kubica ostatni w tabeli a całe BMW ostatnio przegrało nawet z Force India, masz racje to jest ogromny przejaw ich inteligencji, wielkiej pracy i niesamowitej pomysłowości. A te ich ściemy że "coś" zrobili to niech sobie w buty wsadzą, bo reszta drużyn pracuje co najmniej 3 razy szybciej i co najważniejsze 5 razy efektowniej.
58. damian_el_
panowie trochę wiary w bmw i umiejętności Roberta, postępy będą, Niemcy są powolni ale kąsekwetni. Te cztery wyścigi to dla Nich wstyd i ujma na honorze.poprawią się na pewno, myśle, że koncówka Q3 jest w ich zasiegu, przynajmniej Roberta.
59. makak
obyśmy tylko w niedzielę nie oglądali zaciętych pojedynków dwóch bmw z nakajimą
60. mpkaras
Jak widziałem zdjęcia elementów aerodynamicznych McLarena i STR, to powiem szczerze, że zmiany są duże i widoczne gołym okiem. Obawiam się, że zbytnia konserwatywność BMW może ich zgubić.
61. pz0
Są spore zmiany na przednim skrzydle. Wyraźnie podnieśli strugi nad przednie koła przez co powinny wyraźnie spaść opory i przy okazji zwiększyli nieco docisk. Spodziewałem się jednak czegoś więcej, czegoś w stylu BGP albo Williamsa.Nadal przednie skrzydło nie pcha zbyt dużo powietrza pod bolid, ale może w tej chwili jeszcze nie potrzeba zbyt dużego zasilania w powietrze, bo mają klasyczny dyfuzor. Przez podniesienie nosa zwiększyli nieco zasilanie rozdzielacza w sekcji środkowej, niestety nie widzę na żadnym sdjęciu czy zmieniono również sekcję środkową. Osłony chłodnic wyraźnie podcięte, bo wywalili KERS i nie potrzeba im tyle miejsca. Nie wiem czy są potrzebne tak potęźne wloty do chłodnic. Nie mam pojęcia czemu mają służyć te kierownice na tylnym skrzydle. Przecież za tylnym skrzydłem nie ma już nic, więc jakieś porządkowanie strug w tym miejscu wydaje się zbędne. Wyraćnie zmieniona pokrywa silnika, wygląda jakby chcieli w tylnej sekcji bolidu sprowadzić powietrze jak najniżej, również nie wiem po co, może to wszystko w celu utrudnienia jazdy bolidom z tyłu? Rozwiązanie z kaczym dziobem wydaje się dobrą zmianą. Podejrzewam że pakiet zmian na Hiszpanię był już częściowo pomyślany przed sezonem, nie mieli jednak w planach zmiany dyfuzora więc nie zmienili. Podsumowanie: Już mnie zupełnie wkurwia ten cały Albert ze swoim oprogramowaniem.
62. Piotre_k
Nowy nos BMW wygląda jak dziób kaczki i jest jeszcze bardziej toporny od poprzedniego. Oby jego osiągi nie okazały się też bardziej toporne. Wygląda na to, że ktoś temu Albertowi zadał kiepski algorytm obliczeń i jeszcze gorsze zalożenia.
63. Miro66
61.pz0 - czytam spokojnie i czytam, i kiwam głową i doszedłem do ostatniego zdania i ....muszę wytrzeć komputer z kawki :)))
64. Linax
Cdzie jest transmisja z treningu w internecie?
65. rumpowanysko
BMW "BARDZO MIZERNY WÓZ'
66. walerus
pz0 - długi komentarz... przeczytałem... i się zbulwersowałem.... ale prawdę powiadasz....myslę że Albert i Mario są kochankami......
67. ervyll
No niestety, I trening i cudów nie ma, nadal 1 sek straty do najlepszych.
68. ervyll
A przepraszam Kubica wykręcił na 1 min przed końcem drugi czas, tylko nie wiem na jakich oponach.
69. Miro66
Musi na "miętkich", bo nagła poprawa o 1,1 sek, a już było znowu smutno... Chyba jednak ten pakiecik aero pomaga :)
70. jawiemwszystko
pz0 - racja. A szczególnie swięte są słowa o tym czymś na tylnim skrzydle
71. Fox_
Ortografia w stylu kĄsekWentnie bardzo odpowiada wartości merytorycznej komentarza :D
72. pz0
63. Miro66 - przepraszam, chyba pierwszy raz w życiu zdarzyło mi się żebym wywalił komuś kawkę na komputer z takiej odległości :-)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz