WYNIKI Barcelona [ 09 marca 2009 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | N.Heidfeld | BMW Sauber | 1:20.339 | 92 |
2 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:20.908 | 80 |
3 | J.Trulli | Toyota | 1:20.937 | 121 |
4 | J.Button | Brawn GP | 1:21.140 | 82 |
5 | N.Piquet | Renault | 1:21.662 | 124 |
6 | S.Bourdais | Toro Rosso | 1:22.158 | 96 |
7 | M.Webber | Red Bull | 1:22.246 | 115 |
8 | A.Sutil | Force India | 1:22.452 | 127 |
9 | K. Nakajima | Williams | 1:22.813 | 111 |
10 | H.Kovalainen | McLaren | 1:23.600 | 87 |
Heidfeld najszybszy pierwszego dnia testów w Barcelonie
Dzisiaj na torze pod Barceloną zespoły Formuły 1 rozpoczęły ostatnią grupową sesję testową przed sezonem 2009. Rano zgromadzonym mediom zaprezentowany został nowy bolid zespołu Toro Rosso- STR4. Na torze Catalunya po raz pierwszy publicznie pojawił się także bolid reinkarnowanego zespołu Hondy, który w tym roku będzie się nazywał Brawn GP.Do przerwy obiadowej najszybszym na torze był Jenson Button, jadący bolidem BGP001, co było nie lada zaskoczeniem. Oczywiście poziom paliwa i różnice w programie testowym mogły znacząco wpłynąć na wynik Brytyjczyka, jednak nie zmienia to faktu, że na koniec dnia Button znalazł się na wysokiej czwartej pozycji.
Najszybszym kierowcą dnia okazał się Nick Heidfeld, który dzisiaj przygotowywał się wraz ze swoimi mechanikami i inżynierami do pierwszego wyścigu sezonu- GP Australii. Niemiec rano ćwiczył pit stopy i inne procedury wyścigowe, a po południu wykonał kilka próbnych startów.
„Pogoda była idealna dla dzisiejszego programu testowego” mówił na koniec dnia Heidfeld, który przejechał 92 okrążenia. „Byliśmy w stanie wypróbować wiele różnych rozwiązań dotyczących ustawień, a nawet pracę związaną z aerodynamiką.”
Drugim najszybszym kierowcą był dzisiaj Kimi Raikkonen, który stracił prawie 0,6 sekundy do zawodnika BMW Sauber. Trzeci czas, nieznacznie gorszy od kierowcy Ferrari wykręcił Jarno Trulli.
Na czwartym miejscu dzień zakończył wspomniany już Jenson Button. Za Brytyjczykiem znalazł się Nelson Piquet, który dzisiaj miał możliwość przejechania większej niż zazwyczaj liczby kilometrów. Brazylijski kierowca pokonał dzisiaj 124 okrążenia.
Więcej okrążeń przejechał jedynie Adrian Sutil z Force India. Niemiec na koniec dnia był 8. Pomiędzy kierowcą Force India i Renault znaleźli się Sebastian Bourdais z Toro Rosso oraz Mark Webber.
Na samym dole tabeli z wynikami znalazł się Kazuki Nakajima i Heikki Kovalainen. Zespół McLaren dzisiaj testował nowe skrzydło MP4-24 i zdecydowanie jeździł poniżej swoich możliwości. Czy team z Woking coś ukrywa przekonamy się już niedługo.
Jutro kolejny dzień testów pod Barceloną.
komentarze
1. djmarquss
No ciekawa sytuacja z tym Mclarenem. Wiecie może do kiedy potrwają te testy oraz kiedy nasz rodak będzie zasiadał za kokpitem? Pozdrawiam
2. ~~quike~~
No Haidfeldowi warunki na torze sprzyjają obojętnie czy pierwszy czy drugi testuje...Zobaczymy jak to będzie z Kubicą oby jeszcze lepiej...Pozdrawiam :)
3. ~~quike~~
testy trwaja do 12 włącznie a Kubica bedzie testował 11 i 12 ;
4. sado81
Chciałbym aby taki układ w klasyfikacji konstruktorów był po pierwszym wyścigu
5. Budyn_F1
Button moze byc czarnym koniem tych mistrzostw swiata ale i nick pokazuje klase oby tak dalej BMW SAUBER!!!
6. ~~quike~~
Coś nie wierze w Buttona xD
7. Ra-v
Wreszcie normalna sesja testowa bez zadnych flag awarii i innych przygod... Nawet pogoda dopisała. Ciekawe jak tam sie sprawuje nowe skrzydełko McLarena... wyglada fajnie ale jak z jakosci to nie wiadomo...
8. ~~quike~~
Ale wyniki są obiecujące, wydaje mnie się że mclaren bardzo dokładnie ukrywa swoje osiągi...:)
9. blue57
no to McLaren musi chyba zacząć korumpować jakiegoś mechanika Ferrari/BMW ... Forma Toyoty utrzymuje się na przyjemnie wysokim poziomie... Renault jest mocniejsze niż sądziłęm (zwlaszcza ze nelson za kólkiem)... wszystko pięknie...
10. Ra-v
Heh faktycznie sado91... nawte nie spojrzałem, gdyby taki układ sił był w Australii to chyba bym skakał z radosci ale pczekamy zobaczymy...
11. ~~quike~~
Ale Haidfeld pokazał klase :) po raz drugi wykręcił najlepszy czas...
12. 2063arthur
Tak panopwie pierwsze GP coraz blizej . Jak narazie HEI dotrzymuje slowa . Ciekawe jak poradzi sobie KUB , chodzi mi oczywiscie o pogode bo jezeli chodzi o umiejetnosci to jestem pewny w 100-tu %
Pozdrowionka dla wszystkich fanow F1 z polski
13. Rzeszut
Nelsinho Piquet nieźle:),mam nadzieje,że Renault będzie miało lepszy początek sezonu niż rok temu.Trzymam kciuki za Nelsona i Fernando;)
14. hipcio
jak na pierwszy dzień to Brawn GP nieżle się zaprezentował.
15. maciob1990
a jaj mam nadzieje ze mclaren bedzie jezdzil caly sezon tak jak jezdi teraz na testach:D:D:D
biedny HAM by sie zalamal:P
16. niza
ciekawe co kombinuje McL... jakiś dziwny u nich zbieg okoliczności, że jak jeżdżą ze starym tylnym skrzydłem to jest ok, jak założą nowe to już czasy nie takie, oczywiście tymi czasami nie ma co się sugerować, ale mimo wszystko dziwnie McL wygląda na końcu stawki, nawet na testach. A co do BMW to ja jestem za tym, żeby podczas sezonu bardzo często oglądać ich na tej pozycji :) Ciekawe także zagranie Brawn GP, długo trzymali się na pierwszej pozycji, no ale w tym wypadku można to traktować jako element marketingowy
17. Rapidoo
Liczę na Buttona a raczej mam nadzieję, ma chłopak coś do udowodnienia Hamiltonowi ale czy bolid będzie aż tak konkurencyjny ? mam taką nadzieje , że bolidy będą bliżej siebie w tym sezonie i więcej będzie zależało od kierowców , ale zobaczymy.
18. niza
hmmmm gdzie indziej znalazłam taki czas Kovala : 1:22,948 no i 90 przejechanych okrążeń, to w końcu ile przejechał i z jakim czasem????
19. Rapidoo
McLaren moim zdaniem ukrywał technologie skrzydła do ostanich testów.
20. Qbus81
kluczowe w tym sezonie będzie PP, bo tylko pierwsza linia pojedzie, reszta w zamieszaniu i tłoku pourywa se te wielgachne skrzydła i po zawodach :)
21. Moralez
Nie wiem czy zauważyliście ale Haidfeld strasznie się podpala tymi testami i nowym bolidem, jest bardzo pewny siebie i nawet wyraźnie mówi o celowaniu w mistrza - pierwsza uwaga jest taka, że jako doświadczony kierowca raczej potrafi odczytać formę swojego zespołu na tle konkurencji, z drugiej strony wydaje mi się, że nie będzie na początku sezony wielkich rotacji jeśli chodzi o prędkości i miejsca na mecie - kiedy zacznie się poważna jazda Nick może przeżyć małe rozczarowanie
22. hipcio
według oficjalnych wyników (f1today.nl)kovalainen miał czas 1:22.948 i przejechał 87 okrążeń
23. hipcio
Ra-v - no sesja bez żadnych zakłóceń, dużo przejechanych okrążeń i dużo danych dla mechaników o... oni będa mieli co robić przez nockę.
24. pawelpaciorek
Wiem, że to tylko testy, wyniki tak naprawdę nie odzwierciedlają niczego, ale tak się zastanawiam samym BMW. HEI całkiem nieźle się prezentuje, tak jak by chłopaki trafiali w ustawienia, u Roberta różnie to wychodziło do tej pory. Tak sobie myślę, czy to nie jest pierwszy symptom KERS i wagi bolidu, a co za tym idzie mniejszego pola manewru do ustawiania balansu...hmmm... zobaczymy...Australia już nie długo
25. Jacobek
Heidfieldowi lepiej pasuje tegoroczny bolid i tyle ;p oby Kubica dorównał mu umiejętnościami bo może być niedobrze ;p .. Brawn GP ! chwyt marketingowy, ale gdyby bolid nie był dobry, nie osiągneli by takich czasów. (bolid ma kilka ciekawych rozwiązań, p. tylni dyfuzor, a skrzydło przednie Inne niż u konkurencji) Napewno pokażą w tym roku, że potrafią się ścigać. Mclaren musi mieć problemy. Po co mieliby ukrywać jakąś tajnąbroń? to nierealne, muszą mieć czas na przetestowanie, a oni ten czas zabierali na jazdę ze skrzydłem 2008 ...
26. totalfun
Przeglądałem sobie dzisiaj fora na stronach brytyjskich. Nikt nie wie o co chodzi z McLarenem. Normalnie szok. Ostatnia szansa na poprawienie ustawień a oni robią takie czasy???BMW jak im rok temu nie szło to chociaż to potwierdzali. A McLaren nic. Albo będzie jak zawsze (i mają dobrą zabawę czytając te wszystkie wypociny) albo dno i klapa.
27. GawoLoveKubica
Spoko loko , a może formę Robert kryje , hmm ? xD Nie no ale gratki dla Haidfelda. Kubica być może testował coś innego i nie było celem wynik dnia ?? Zobaczymy 11,12 Kubica zasiada. nie załamywać się czasami Haidfelda , a trzeba wierzyć że będzie Robertowi dupsko wąchał !! R.K 5 power !
28. pawelpaciorek
Dokładnie, nie wiadomo co testował, pogoda też mu nie sprzyjała, dlatego napisałem, że te czasy nie dają żadnego obrazu. Czasem HEI się nie załamuje, wręcz przeciwnie!! :)
29. GawoLoveKubica
Australia blisko :D kurna o niczym innym nie myślę xD
jezeli ktoś jezdzi w f1 zapraszam www.f1dvl.lua.pl
30. jankes15
jeśli chodzi o Brown GP to oni teraz muszą wyciągać co się da, żeby przyciągnąć sponsorów! To, że dziś przez większość dnia Button był na pierwszym miejscu nie obeszło się bez echa i o to chodzi! Co do BMW to tak sobie myślę, że przecież Kubica był bardzo zadowolony co mu się rzadko zdarza i idąc dalej tym tropem myślę, że on testował długie przejazdy by "zrozumieć" opony a nie koniecznie patrząc na czasy. Wiemy, że miał problemy z "granulkowaniem";-) opon spowodowane agresywną jazdą. Stąd inne podejście do testów;-)
31. jankes15
no i wreszcie mogę to napisać, że dotąd bolidy sporo wolniejsze od tych z zeszłego roku a tu proszę. W zeszłym roku najszybsze okrążenie miał Kimi w treningach w piątek przez GP. Miał czas 1:20:6xx a dziś Nick pobił ten czas! BRAWO BMW!!!
32. hipcio
własnie zaciekawiła mnie wypowiedż roberta o bolidzie f1.09, bardzo rzadko się zdarza, że kubica jest zadowolony z bolidu, a jak zachwala to coś musi być na rzeczy...
33. GawoLoveKubica
mam takie same podejście jak Jankes ;)
34. morek150
czasy takie same jak rok temu, a jesli bolidy beda jeszcze szybsze niz w tamtym roku po zastosowaniu kersa??
35. hipcio
gdyby ktoś chciał przeczytać o robercie zapraszam: formula1.pl/Artykul.82+M57663144101.0.html
36. hipcio
sorry pomyłeczka miało być tak: formula1.pl/Artykul.82+M57663144101.0.html
37. hipcio
text sam się formatuje wpiszcie zamiast formula1.pl... to wpiszcie formula1.pl
38. hipcio
mam zamiast formula1.pl wpiszcie f 1.pl bez spacji dalej się zgadza.
39. rafam
Ponoć Maclaren ma nową podłoge która pozwoli im zastosować inne skrzydło.
40. szymontaz
hipcio widze lubisz spam ! !!!!!!!!!!!!!!!!!!
41. gustavof199
łatwo można spostrzec ,że bolidy poszły w górę w porównaniu do poprzednich lat. Heidfeld osiągną dzisiaj czas 1:20.339. Natomiast najlepszy czas dotychczas był osiągniety przez Raikonena 1:21.670. Tak bynajmniej jest napisane na "Formula1.com".
42. hipcio
szymontaz to nie spam tylko wywiad o kubicy, ale napisałbym za pierwszym razem gdyby text mi się nie formatował
43. pesymista
Spokojnie tylko z tym czasem BMW. Oto co było napisane na forum autosportu przez najbardziej wiarygodną osobę: Rampf on Heidfeld's best time: ''It was a short run.'' So low fuel. I wszystko jasne !!!
44. natleniony
rafam - zgadza się, mcl testuje nową podłogę, która pozwoli (jeżeli wygeneruje większy docisk) zmiane tylnego skrzydła na mniejsze. Moim zdaniem ich dotychczasowe skrzydło 2009 nie współgrało z tylną osią i po prostu zdzierało im tylne kapcie, a teraz ażeby nie przekonstruowywać całej aero wzięli się za podłogę + nowe skrzydło. pzdr.
45. walerus
ale wyniki - miało być - ale jaja.....
46. leo_
Catalunia - w 2007 najlepszy czas Quali 1.21.375 (Massa). Teraz Heidfeld 1.20.339 ? A pewnie może jeszcze więcej? Również lepiej od tamtego rekordu: Ferrari, Toyota, BrownGP.
47. Ra-v
wlasnie mialy to byc żółwie... a oni chca GP skracac skoro bolidy sa jeszcze szybsze niz rok temu to przeciez GP i tak juz beda trwaly krocej no moze nie wszystki bo np w takiej Malezji to na pewno nie beda szybsi niz rok temu ale np w Bahrajnie czy Monaco roznice pewnie beda jeszcze wieksze na korzysc tegorocznych konstrukcji.
48. sica
mam pytanie mozna oglondać testy na zywo przes internet jak tak prośił bym prosił o link pozdro dla kibiców robrta moje gg 387180 e-mail [email protected]
49. Dagmara_W
ciekawie ciekawie.. chcialabym zobczycc Kubice i jego dobry prognostyk na tej pozycjii co heidfeld i bede spokojna.. oby byl niezawodny szybki i by taleny Kubicy zablysnal w pelni.. ferrari na czele... mclaren albo uktywa albo kers nie dla nich... modle sie juz o ten 27 marca o dobry weekend i zeby Kubica wkoncu ukonczyl to Gpp!!. Pozdrawiam
50. GawoLoveKubica
EJ "PESYMISTA" Bozia dała mózg , żeby troszkę pomyśleć ? Moim zdaniem który z szefów zespołów w tak ważnym momencie ogłosił konkurencji prawdziwą informację ? ale dzięki za info.. :)
51. elin
czyli wychodzi, że największą niewiadomą, wciąż pozostaje tegoroczna forma McLarena i zależy od tego, w jakim stopniu zdołają nową podłogę, która ma wytworzyć odpowiednio duży docisk, zgrać z mniejszym tylnim skrzydłem, co ma pozwolić kierowcom na uzyskanie większych prędkości na prostych ....- jeśli tak jest faktycznie, to lepiej ich nie ignorować, kilka dni testowych do pierwszego GP jeszcze przed nimi ...
52. Skoczek130
Brawo BMW Sauber, oby tak dalej!!! Jeśli chodzi o Macka, to coś mi się wydaje, że jednak ,mają jakieś problemy. Zasłony dymnej z pewnością nie ma, bo to przecież głupota, poza tym oni nigdy nie bawili się w kotka i myszkę. Mówiąc w skrócie, zawsze chcieli być najlepsi na testach. Teraz to sobie można gdybać, wszystko okaże się w Melbourne.
53. owadd
Mam pytanie do kogoś kto zna się dobrze na przepisach i regulacjach technicznych F1. Jakie są przepisy odnośnie podłogi bolidów?? Mam takie dziwne wrażenie że jakieś "aerodynamiczne" wymyślne podłogi są po prostu zabronione w formule jeden i każdy bolid ma ,od zewnątrz, podłogę płaską jak stół. W takim wypadku informacje że Mclaren testuje nową cudowną podłogę to stek bzdur. Jeśli się mylę niech ktoś mnie wyprowadzi z błędu. Nawet jeśli nie mam racji to trudno uwierzyć że taki zespół jak Mclaren "za pięć 12" bawi się w przeprojektowywanie podłogi - przecież to tak jak zbudować dom a potem stwierdzić że fundamenty są do dupy i trzeba je zmienić - doprawdy zdumiewające.
54. darecky3
owadd z tego co wiem to na oficjalnej stronie FIA masz do sciagniecia caly regulamin F1, zarowno przepisy wyscigu jak i regulacje techniczne, ale skoro pytasz to kilka zagadnien dotyczacych samej podlogi ci nakresle. Okreslony jest rozmiar wysokosci, wlotow powietrza bocznych i frontowych, nachlenia wzgledem plaskiej nawierzchni i odstepem oraz dopuszczaly material wykonania. Wszelkie aerodynamiczne usprawnienia w okreslonej powierzni sa ujete jako dozwolone lub nie i okreslone obszarami jak i rozmiarem jesli ma wystepowac. Sama podloga lub jej ksztalt wyznaczony jest szescioma osiami poziomymi poza obszar ktorych rozmiar elementow nie moze byc ani mniejszy lub wiekszy. Jest mala tolerancja, nie pamietam jaka. Tych osi jest kilka na roznych wysokosciach itd. Nie wiem co McLaren kombinuje ale jesli juz to na pewno w strefach dopuszczalnych.
55. Shallan
HEI znalazł ustawienia i dobrze mu się TERAZ jeździ. Wszystko będzie pięknie do momentu, kiedy okaże się, że z takimi ustawieniami jest 0,3 sek za Ferrari i McL podczas pierwszego GP. Z tego, co było widać - KUB dużo eksperymentował, stosował "odważne" setupy, dzięki czemu lepiej samochód poznał i lepiej zna jego potencjał. Jakoś bardziej mam zaufanie do "inżynierskiej" wiedzy Kubicy (chłopak ma swój team w którym projektuje gokarty), niż Heidfelda (jak team zaczął wprowadzać "usprawnienia" w sezonie 2008 pod jego wytyczne, BMW zaczęło jeszcze bardziej odstawać od czołówki).
56. Peti
Najgorsze jest to, że tak naprawdę nic nie wiadomo. Możecie wieszać psy na forum na malkontentów, ale dla mnie priorytety są takie 1 - żeby Robert był szybszy regularnie od Nicka, 2 - walka o tytuł, bo jak nie wypali bolid to chociaż niech światek formuly wie, że Kubek nie jest za wielki i za ciężki do bolidu, a jak bolid będzie super to żeby RK nie był na pudle ale za Nickiem. Co jak co ale Nick jest szybki i cholernie dobrze wyprzedza. Mam nadzieję jednak, że wiek u niemca zrobi swoje i cechy motoryczne się pogarszają. Nie martwiłbym się gdyby nie ten KERS - 10kg różnicy - niby nic ale?
57. qdir
Na GP Australi coś czuję, że HEI będzie miał POE POSITION. Zobaczycie. Kubicy chyba mniej ten bolid pasuje, choć to tylko moje przypuszczenia...
58. dick777
Shallan, zgadzam się z tym, co piszesz. A tym, którzy martwią się o formę Kubicy i jego bolidu, przypomnę, że Kubica w Bahrainie sobie nie pojeździł, zaś na poprzednim teście, kiedy on jeździł, głównie padało, więc też niewiele mógł zrobić ze swoim bolidem. Podobnie jak Shallan wierzę w inżynierski talent Kubicy. Ustawienia Heidfelda są niewiele przydatne dla Kubicy, ponieważ mają oni inny styl jazdy i inną wagę ciała. Poza tym BMW na pewno nie pokazało jeszcze wszystkiego i trzyma jakiegoś asa w rękawie, podobnie jak pozostali. Pytanie tylko, kto ma mocniejszego. Zagadką jest natomiast McLaren. Takie odstawanie od reszty to dla nich nietypowe. Czyżby całkowita zmiana strategii? Przecież czając się w taki sposób nie da się pewnych rzeczy przetestować. Myślę, że trzeba poczekać na testy w wykonaniu Hamiltona. One więcej powiedzą o formie tego teamu. Hamilton jest chorobliwie ambitny i nawet w testach i treningach stara się być pierwszy. Wracając do Kubicy, cieszy mnie, że jest on zadowolony z bolidu, który stał się wreszcie przewidywalny, jeśli chodzi o ustawienia, ale jednocześnie trochę mnie to także niepokoi, bo co będzie, jeśli okaże się, że mimo tych zalet nie da się tym bolidem wygrywać. Wydaje mi się, że bolid, który jest przewidywalny i dobrze się prowadzi trudniej udoskonalić, niż taki, w którym coś nie działa, ponieważ w tym drugim przypadku wiadomo, na czym się skoncentrować. Myślę, że pierwszy wyścig wiele wyjaśni.
59. roko
Leo, już wcześniej zauważył to co i Ja. czasy testowe jakie uzyskał heidfeld sa o 0,31 sek lepsze niż w czasie kwalifikacji w zeszłym sezonie. To chyba dobry prognostyk że te bolidy z obecnego sezonu są ,raz że coraz szybsze, dwa że są szybsze niż w zeszłym. No ciekawie się to zapowiada, bardzo ciekawie.
60. fezuj
Wszystko pięknie :) wyniki coraz lepsze, ale to jeszcze ponad DWA tygodnie do startu w pierwszym GP a mi już drugą z rzędu noc śnią się wyścigi F1 !, kurna czegoś takiego jeszcze w życiu nie miałem !! ps. Zobaczymy co zdziała dzisiaj Nick i Robert w następnych dniach, jeżeli wyniki będą zbliżone do tego co wykręcił Haidfeld wczoraj to to naprawdę można uznać że BMW odstawiło niezły majstersztyk, co do McL to nie wierzę w "mydlenie oczu" mają jakiś problem z aerodynamiką ( raczej poważny) i to widać po kiepskich czasach. BMW rok temu "ściemniało" ale nie do takiego poziomu bo od czasu do czasu w świat szły pozytywne sygnały a McL - :(
61. darecky3
dick777 ja uwazam ze pierwszy wysig wyjasni tyle co treningi teraz, czyli prawie nic. Jak co roku Australia okazuje sie najtwardszym wyscigiem (poza Monaco). Tym razem juz prawie pewien jestem ze bedzie wielkim sukcesem jesli tylko 10 amochodow zobaczy koncowa flage. Tak sie dzieje co roku a tym bardziej ze samochody budowane sa od podstaw. Ironia losu z poprzednich lat pokazala, ze nawet ci najlepsi nie konczyli wyscigu a konczyli sezon w pierwszej piatce. Pierwszy wyscig jedynie jednym przysporzy, innym ulzy emocjonalnie. Wiele to wyjasni nie pierwszy lecz ostatni wyscig :))
62. hho
racja, darecky, w Australii ostatnio dojechało do mety bodajże tylko 7 kierowców... Z tym pługami z przodu w tym roku pewnie po pierwszym kółku będzie niezły tłok w pit stopach, jak się wszyscy rzucą do wymiany pourywanych nosów, oby było jak w Kanadzie (HAM vs. RAI). Ja obstawiam, że pierwsza linia (PP,P2) pojedzie bez problemów dalej, druga i trzecia (P3-P6) zaliczy karambol i spadnie na koniec stawki po przymusowych pit-stopach, a kilku kierowców z dalszych linii rzuci się do walki o 3. miejsce na pudle. :-) Kubica będzie 2. :-)
63. dziarmol@biss
2009-03-10 09:38:04 darecky3- @dick777- pisząc że pierwszy wyścig wyjaśni wiele, miał na myśli ogólną formę bolidu(zespołu) w stosunku do innych zespołów(bolidów) kto jest ze swoim bolidem w "dupie a kto w lesie a kto w końcu na torze" wcale nie sugerował że już po pierwszym wyścigu będzie wiadomo kto zdobędzie główne trofeum. pierwszy wyścig z reguły to pierwsza prawdziwa konfrontacja między zespołami gzie nie ma już ukrywania formy a jest walka na ostro ;))
64. thc26
Powiem szczerze że wierzyc mi się nie chce a żeby MCL miał takie problemy,zobaczymy aż Lewis zacznie testowac choc o ile pamięc mnie nie myli to na poprzednich testach Hamilton też nie za dobrze.
65. Peti
Ostatecznie 10 kg u Kubicy więcej to jakieś 0,3 do 0,4sek - gdyby chcąc lepiej zbalansować bolid mogliby Robertowi zrobić 615kg, to myślę że jest to różnica do nadrobienia umijętnościami i talentem RK. W tamtym sezonie KUBEK był z reguły szybszy o 0,5sek. A dodatkowo niewiadomo jak Nick będzie sobie radził w tym roku z dogrzewaniem opon w kwalifikacjach.Może nie będzie tak żle.
66. pees
Ja bym na waszym miejscu troche ostudzil emocje, wiekszosc wybiega juz naprzod mimo ze to testy (szczegolnie jak widzi BMW na pozycji nr 1). Dla mnie jeszcze wielka niewiadoma beda piatkowe treningi przed GP, a niektorzy prorokuja czarny scenariusz dla mclarena - chociaz nie ukrywam ze chcialbym aby hamilton spuscil troche z tonu ;))
67. fezuj
@pees- Hamilton nie spuści z tonu :( jednak gdyby jakimś cudem wylądował w strefie gdzie zwykle szarżuje Nakajima to może być znacznie groźniejszy od samuraja !! Lewis to gość który ma w oczach tylko jeden cel i zmiecie wszystko co mu na drodze stanie- hmm... aż strach się bać
68. darecky3
2009-03-10 10:39:43 dziarmol@biss dokladnie jak to pieknie przedstawiles, ta konfrontacja moze sie okazac bardzo bolesna dla wszystkich i dokladnie spokojnie moge powiedziec ze ta walka na ostro wcale nie pokaze kondycji zespolow, przynajmniej wiekszosci. Juz widze ile ukladow hydraulicznch, zawieszenia i elektroniki, nie wspominajac o skrzyniach biegu padnie tak po prostu choc wytestowane na maxa. Absolutnie nie widze zadnych z powodow dla ktorych po rozegranych wyscigach moglbym stwierdzic jaka kondycje posiadaja teamy. Owszem prawdziwa konfrontacja na torze i walka na ostro, stad moje stwierdzenie ze jednym ostudzi a innym przysporzy emocji. Pamietaj ze jazda podczas wyscigu to nie monotonne wykrecanie kolek lecz ekstremalne zmiany biegow, inna praca silnika itd. To co fajne na testach moze byc do kitu i odwrotnie. McLarem niby ma problemy ale moze wlasnie ich nie ma. BMW kreci dobre czasy a byc moze wcale rewelki nie bedzie. Obym sie mylil. Kondycja zespolow wyniknie dopiero po 3 wyscigu z reguly, bo wtedy zespoly maja dopracowane pewne elementy i widac czy rozwoj idzie w dobrym kierunku czy nie. Australia to wyscig prototypow a nie koncowych konstrukcji.
69. darecky3
"po rozeanych wyscigach" mialem na mysli Australie
70. dick777
darecky3, pisząc, że pierwszy wyścig wiele wyjaśni, miałem na myśli to, że kwalifikacje i pierwsze okrążenia ustawią poszczególne zespoły w szeregu, w którym kolejność może się oczywiście później nieznacznie zmieniać z wyścigu na wyścig. To, ile bolidów dojedzie do końca wyścigu, nie będzie miało na tę ocenę większego znaczenia. Już rok temu ten wyścig (zwłaszcza kwalifikacje) pokazał, że w dalszej części sezonu najbardziej liczyć się będą McLaren, Ferrari i BMW, co się później potwierdziło, mimo iż do mety dojechało, o ile dobrze pamiętam, tylko 8 bolidów. Wiesz przecież nie od dziś, że wyścig rozstrzyga się najczęściej w kwalifikacjach i później na pierwszych okrążeniach, chyba że dochodzi do awarii lub karambolu i wyjazdu SC. Mam nadzieję, że w tym roku ta reguła będzie rzadziej obowiązywała, bo znowu będzie momentami wiało nudą.
71. hho
Kimi przywalił 1:20.314. Nieźle...
72. Kazik
Warto zauważyć,że Nick Heidfeld bardzo profesjonalnie przygotowywał się do tego sezonu.Jak sam niedawno powiedział również zrzucił wagę podczas zimy (obecnie 58 kg).To ,że dobrze prezentuje się podczas testów pewnie nie jest przypadkiem.
73. natleniony
Peti - oby nikt nie chciał się zastosować do tych bzdur, o których piszesz :)
74. Raven89
Wreszcie BMW postanowiło przetestować tzw "płetwę rekina".Ciekawe,czy wpłynie ona pozytywnie na prowadzenie się F1.09
75. kondzio
Ma ktoś jakieś lepsze strony z relacjami z testów niż http:// directo.thef1.es /tests/ bo po 1 to jest po hiszpańsku a po drugie jest fatalnie prowadzone. Najlepiej jakieś video, ale tekst też da radę;)
76. hipcio
kondzio f 1today.nl (bez spacji)
77. Booster
www. autosport. com/ images/ upload/ 1236629142. jpg Mala czesc nowej podlogi MCL,ktora powinna pozwolic Macowi na zamontowanie mniejszego tylnego skrzydla co pozwoli na osiaganie wiekszych predkosci maksymalnych. Nie ma co sie dziwic jak chowali bolid po ostatnim wypadku na testach. http:// images. gpupdate.net /large /119194. jpg A co do testow to narazie najbardziej intryguje mnie prawdziwa forma MCL. Kurde nie moge sie doczekac Australii.
78. hho
Popołudniowe testy zakończone. Niewiele zmian. Tylko Heidfeld wycisnął jeszcze 0,3 s ze swojego KERSa w porównaniu z poranną sesją. Jutro Roberto...
79. pesymista
GawoLoveKubica na onet z takimi tekstami i obrażaniem !
80. weniu81
no moze BMW pokaze cos w tym seyonie
81. sivshy
Być może Heidfeld, jako że w ostatnim sezonie sporo stracił w oczach fanów, w stosunku do Roberta, teraz testuje takie rozwiązania, które pozwalają mu na osiąganie najlepszych czasów na testach ze względów marketingowych? W cale nie neguję jego umiejętności, uważam że w tym roku jako kurdupel i całkiem niezły kierowca, może być mocny. Ale sporo prawdy może też być w mojej 'teorii spiskowej'.
82. wojtek17
to zwykły przpadek , on,chciał jeżdzić na maksa , a inni chcieli sprawdzić inne ustawienia bolidu
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz