komentarze
  • 1. Skoczek130
    • 2009-03-02 13:06:23
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Brawa za znalezienie luki w przepisach! Oby to Wam pomogło!

  • 2. Raven89
    • 2009-03-02 13:18:29
    • Blokada
    • *.gprs.plus.pl

    No to teraz tylko czekać,aż inne teamy też coś takiego wykombinują ;)

  • 3. pz0
    • 2009-03-02 13:47:42
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    To może dodatkowe całe skrzydło? Ten kłapouchy ma pewną wadę, wyraźnie pogarsza widoczność.

  • 4. hot dog
    • 2009-03-02 13:51:37
    • *.160.99.162

    pz0 racja...zwazywszy ze za kolkiem jednego z nich zasiadzie Nakajima moze byc bardzo niebezpiecznie;-)

  • 5. alecc
    • 2009-03-02 13:57:00
    • *.94.208.61

    "Zdaniem australijskiego inżyniera rozwiązanie to nie wpływa na poprawę siły dociskającej, ale ma za zadanie kształtowanie strumienia powietrza."

    Czyli nie polepsza osiągów bolidu które je ma, tylko pogarsza osiągi bolidu który się z tył czai :-P

  • 6. Voight
    • 2009-03-02 14:04:35
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Są praktycznie za głową dlaczego więc miałyby coś zasłaniać? Od tego są lusterka żeby widzieć co się dzieje z tyłu

  • 7. vip015a
    • 2009-03-02 14:12:30
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    WTF? taka luka w przepisach

  • 8. Ra-v
    • 2009-03-02 14:30:09
    • *.adsl.inetia.pl

    @alecc to ze nie poprawia to sily dociskajacej nie oznacza ze nie wpływa na osiagi... Te "uszy" maja za zadanie ksztaltowanie strumienia powietrza czyli np naprowadzac ten strumien na tylne skrzydlo pod odpowiednim katem itp... Aerodynamika jest tak zaawansowana w tym sporcie ze nawet bylo małe pierdółko moze cos poprawic - pamietacie jak Robert jezdzil z otwarta klapka do baku ? tracil wtedy po 0,2s na okrążeniu... to tylko obrazuje jak wiele mozna zyskac dzieki malym dodatkom lub tez jak wiele stracic.

  • 9. walerus
    • 2009-03-02 15:14:43
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Nakadżima przecinak......

  • 10. hipcio
    • 2009-03-02 16:16:42
    • Blokada
    • *.cdma.centertel.pl

    przypuszczam, że i tak im to nie pomoże.

  • 11. niza
    • 2009-03-02 17:02:32
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jeśli to okaże się skuteczne to inne zespoły zaraz będą mieć te "uszy" na swoich bolidach

  • 12. grzybo
    • 2009-03-02 17:07:30
    • *.opera-mini.net

    Widzę że niektórzy są mądrzejsi od inżynierów Wiliamsa. W/na bolidzie nie ma niepotrzebnych części.

  • 13. fezuj
    • 2009-03-02 18:14:55
    • *.pub.krusz-lan.pl

    "Co nie jest zabronione to jest dozwolone" Pamiętacie to powiedzonko? - jeżeli okaże się ( a pewnie od jutra wszystkie tunele aerodynamiczne będą to sprawdzały) że to działa to na Australię większość temów "przyozdobi" boldy podobnymi rogami a jeśli nie to Williams zyska tylko rozgłos w światku tym że można jakoś obejść przepisy aby coś doczepić do nieskazitelnej gładkości bolidu :)

  • 14. Nikon
    • 2009-03-02 18:39:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Według mnie Williams powinien korzystać z tej płetwy jeżeli zwiększa to ich możliwości.... Jeden plus dla kibiców.... Większa rywalizacja.....

  • 15. Budyn_F1
    • 2009-03-02 19:15:48
    • *.199.253.213

    To po co to zalozyli jak i tak ise nie przydaje w niczym.

  • 16. alecc
    • 2009-03-03 00:07:41
    • *.adsl.inetia.pl

    @Ra-V: wiem, specjalistą w fizyce płynów nie jestem, w kontekście tego, że trójwymiarowy w 100% oddający rzeczywistość komputerowy model takiej fizyki nie został wymyślony, można zaryzykować stwierdzenie, że specjalistów sensu stricte w tej dziedzinie brak i wszystko opiera się na doświadczeniach (i w nich są zdecydowanie specjaliści:). Niemniej, dalej twierdze, że te "uszy" mają robić "brudne" powietrze za bolidem, kto wie, może williams zdobędzie łatkę "ciężko wyprzedzalnego" na torze, i wtedy będę mógł z dumą, i nosem skierowanym ku sufitowi mówić "a nie mówiłem!" ;-) kto wie, kto wie :-)

  • 17. Xig
    • 2009-03-03 03:29:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jakby nic nie dawalo to by nie klopotali sie z wymyslaniem tego i montowaniem. Mozliwosci sa dwie: albo daje wiekszy docisk na tylnie skrzydlo prowadzac odpowiednio na nie powietrze, ale daje turbulencje za bolidem. Obie mozliwosci sa prawdopodobne, ale mam andzieje ze nie jest to ta 2ga, bo wtedy na pewno inne zespoly tez to skopiuja dostosowujac do swoich bolidow a to raczej nie byloby korzystne dla ogolu. ;] [glownie dla kibicow, ale kierowcow tez w sumie]

  • 18. olzak
    • 2009-03-03 06:49:43
    • *.ae.ge.com

    Ra-V - Model dynamiki plynow oddajacy rzeczywistosc moze nie w 100% ale very close zostal wymyslony - rownania Naviera-Stokesa + dobry model lepkosc (k-epsilon np.) ;-) Tyle ze mozliwsoci obliczeniowe dzisiejszych maszyn nie pozwalaja na kompleksowe obliczenia takiego przeplywu wiec stosuje sie pewne przyblizenia. Dodatkowo, nie ma obecnie mozliwosci przeprowadzenia obliczen dynamicznych na duzych obiektach dokladnie odwzorowanych (chropowatosc powierzchni, jej temp. oraz geometria). A to wlasnie zjawiska dynamiczne pojawiajace sie przy pewnych liczbach Reynoldsa (np. wir von Karmana, unsteady wakes itp.) decyduja o osiagach bolidu. Wiem, ze brzmi to jak magia ale juz sa tacy (jak ja np.) ktorzy wiedza o co chodzi i gwarantuje, ze w Hinwill tacy sa. Moj post nie jest polemika, ale uswiadomieniem innym forumowiczom, ze takie cos sie robi i this is the key w F1.

  • 19. olzak
    • 2009-03-03 06:53:02
    • *.ae.ge.com

    W ramach sprostowania - nie pracuje dla F1, ale jestem inz lotnictwa i obliczenia dynamiki przeplywow oraz aerodynamika nie sa mi obce :-)

  • 20. piotrek
    • 2009-03-03 11:05:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie ma przepisów doskonałych i to jest piękne:))))))))

  • 21. lukasz1
    • 2009-03-03 15:42:32
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeśli to będzie dobre to bendzie tak samo jak i z pokrywą silnika, chodzi płetwe, było tak samo. Toro Roso wymysliło, Renoault skopiowało, a później prawie wszyscy to urzywali w niektórych wyścigach.

  • 22. sivshy
    • 2009-03-05 23:45:11
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    inżynieży pracują nad tym aby spieprzyć efekty zmian w regulaminie, na które poszło już tyle forsy. People are strange...

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo