olzak
Ostatnia aktywność
avatar
olzak

29.03.2010 16:03

0

11. kempa007 - no to zobaczymy kto ma lepszy 'wywiad' ;-)

avatar
olzak

29.03.2010 15:33

0

7. nomad wcm - komentatorzy Polsatu nie wybiorą się na Sepang niestety. Znów jesteśmy skazani na prawie cały sezon ze studia. Wiem to z dość pewnego źródła. Najbliższa ich wizyta na torze to najprawdopodobniej Monte Carlo ;-(

avatar
olzak

30.07.2009 12:51

0

...Robert...(sorry)... ..."team orders".... z tego rozpedu "byki" strzeliliem ;-)

avatar
olzak

30.07.2009 12:50

0

Te wszystkie dywagacje sa o kant potluc. Ustalmy jedno: Obaj kierowcy Ferrari maja kontrakty na 2010, a Alonso tez ma na przyszly sezon z Renault. Pewne jest jedno: Koval i Piruet odchodza, moze Baricz rowniez. Wiec robert bedzie mial wybor: drugi kierowca w Renault (jezeli ALO zostanie) albo to samo w Macu. BrownGP nie biore pod uwage - znam goscia aerodynamika ktory pracowal w Hondzie i wiem ile wysilku i pieniedzy kosztowal ich ten bolid. Jestem przekonany ze BGP w 2010 nie bedzie sie liczyl w stawce. Budda89 - slusznie zauwazyles ze alians Ferrari z Santander nie musi pociagac angazu dla ALO. Ale z drugiej strony patrzac na ostatnie sezony wydaje mi sie, ze "tema orders" musza wrocic do czerwonych strzal.

avatar
olzak

19.06.2009 08:11

0

No to ladne buty. To teraz Bernie dogada sie z FOTA i nowa seria bedzie sie nazywala nadal F1 - tylko juz mistrz tej serii nie bedzie mog sie nazywac mistrzem swiata. Seria wystartuje bez patronatu FIA i tym samym faszysta-zboczeniec Max'iu zostanie wyslizgany przez swojego wafla Berniego ;) Pieknie....

avatar
olzak

12.05.2009 00:47

0

31. skidmarks - MiG - Mikojan & Gurewicz - w skrocie MiG - to takie biuro konstrukcyjne tzw. OKB Mikojana - projektuja samoloty bojowe :-) Czyli juz wiemy kto im bolida poskaldal i czemu to nie jezdzi tylko lata na malej wysokosci :-P

avatar
olzak

12.05.2009 00:41

0

Drodzy forumowicze. BGP w przyszlym sezonie nie bedzie juz tak mocne. A skad moja pewnosc? Znam inzyniera, ktory pracowal akurat jeszcze w Honda F1 Team. Obecne auto zaczeto projektowac jak tylko pojawil sie zapis wstepny przepisow na sezon 2009 --> czyli gdzies na poczatku 2008. Z zalozenia robili auto bez KERS, o dosc nisko osadzonym srodku ciezkosci - a wiec lepiej zbalansowane. Jezeli w 2010 KERS bedzie obowiazkowy - a wszystko na to wskazuje - beda musieli zaprojektowac auto od poczatku - to samo Red Bull. Jak dla mnie czolowka poswiecila sezon 2009 na testowanie KERSu i udoskonalanie auta na 2010 - a zmiany w przepisach beda znikome - poza KERS oczywiscie. Do obecnego modelu BGP i RBR KERS sie po prostu nie zmiesci - ale poki co wszystko wskazuje na to ze w tym sezonie KERS to zbedny balast - a w nastepnym bedzie to po prostu konicznosc. ;-( Ale takie jest zycie. biemdablju idzie zgodnie z planem, ale nie mogli powiedziec przed tym sezonem ze odpuszczaja - musieli robic dobra mine do zlej gry. I wkrotce przekonamy sie, ze w 2010 KERS bedzie musial wozic kazdy bolid a wtedy wszystko wroci do "normy" czyli SF, McM oraz biemdablju na czele (..to ostatnie pisze z malych bo z tymi oponami to dupy dali).

avatar
olzak

03.03.2009 06:53

0

W ramach sprostowania - nie pracuje dla F1, ale jestem inz lotnictwa i obliczenia dynamiki przeplywow oraz aerodynamika nie sa mi obce :-)

avatar
olzak

03.03.2009 06:49

0

Ra-V - Model dynamiki plynow oddajacy rzeczywistosc moze nie w 100% ale very close zostal wymyslony - rownania Naviera-Stokesa + dobry model lepkosc (k-epsilon np.) ;-) Tyle ze mozliwsoci obliczeniowe dzisiejszych maszyn nie pozwalaja na kompleksowe obliczenia takiego przeplywu wiec stosuje sie pewne przyblizenia. Dodatkowo, nie ma obecnie mozliwosci przeprowadzenia obliczen dynamicznych na duzych obiektach dokladnie odwzorowanych (chropowatosc powierzchni, jej temp. oraz geometria). A to wlasnie zjawiska dynamiczne pojawiajace sie przy pewnych liczbach Reynoldsa (np. wir von Karmana, unsteady wakes itp.) decyduja o osiagach bolidu. Wiem, ze brzmi to jak magia ale juz sa tacy (jak ja np.) ktorzy wiedza o co chodzi i gwarantuje, ze w Hinwill tacy sa. Moj post nie jest polemika, ale uswiadomieniem innym forumowiczom, ze takie cos sie robi i this is the key w F1.

avatar
olzak

17.12.2008 07:28

0

a tak przy okazji - nazwisko to gosciu ma ciekawe - van der DRIFT - powinien "bokiem" jezdzic, a nie F1 mu w glowie ;-))

avatar
olzak

10.12.2008 15:10

0

hahaha - pic na wode fotomontaz. To po co mechanikom gumowe rekawice na testach i ten dodatkowy wlot powietrza chlodzacego??? Mydlenie oczu konkurencji i tyle - bolid na 2009 musi byc uniwersalny, tak zeby mozna nim jezdzic z KERS i bez niego z wiekszym balastem na krete tory. A Williams zrobi KERS mechaniczny i jezeli tylko bedzie to "ustrojenie" dobrze wywazone to bedzie lzejsze i bardziej wydajne niz KERS elektryczny. Pozyjemy, zobaczymy - na te "rewelacje" patrzec trzeba przez palce - przy tak duzych zmianach wszyscy beda sie maskowali ze swoimi rozwiazaniami do rozpoczecia sezonu. N.p. nowe przednie skrzydlo - "plug" BMW - na pierwszy rzut oka widac ze to pic - CFD pozwala na stworzenie ksztaltu "more sophisticated", a to co widzimy na pewno nie jest zbyt efektywne (duze opory indukowane - jak ktos wie o czym mowie ;-) ).

Przejdź do wpisu Ferrrari ma poślizg z KERS

avatar
olzak

09.12.2008 15:24

0

Sorki za brak polskich liter - komp sluzbowy ;-(

avatar
olzak

09.12.2008 15:24

0

Mimo ze BMW rozpoczelo prace nad modelem nad 2009 to nie sadze ze bada dominowali. Maja stosunkowo najmniejsze doswwiadzczenie ze slickami i zmniejszonym aero - ja mysle, ze to bedzie sezon Ferrari - to ekipa ze stosunkowo duza wiedza w tych dziedzinach. Rowniez Williams - jezeli tylko nie bedzie problemow z finansami - moze byc wysoko. Zawsze w historii F1 tak bylo gdy wchodzily duze innowacje.

avatar
olzak

28.11.2008 08:45

0

orinocoPL - rozumiem twoje emocje ale tak daleko to nawet wzrok Berniego nie siega ;-) Mozemy miec tylko nadzieje, ze FOTA powstala wlasnie po to by przeciwstawiac sie durnym pomyslom Berniego. A jak ograniczyc koszty??? Wystarczy ograniczyc budzet i dac wolnosc konstruktorom - niech buduja za ustalona z gory kase najszybszy bolid jaki sie da - to bedzie wyzwanie.

avatar
olzak

27.11.2008 13:41

0

pz0 - ty chyba jestes jasnowidzem?!?! Tez to tak widze - jak ktos nie utemperuje Berniego to nidlugo w F1 zostanie sam "ogon" a czolowka + kilka teamow z USA (Minardi, Penske ???) stowrza nowa serie w Europie i na kontynencie amerykanskim. Ogranicza budzety teamow + jakies tam podstawowe regulacje techniczne i bedzie sie krecic. A ja dopowiem reszte: - nowa "azjatycka" F1 pod rzadami Berniego szybko upadnie i nazwa F1 wroci do "wlasciwej" serii - do prawdziwego scigania. Pomyslu z systemem medalowym to nawet nie komentuje bo rzygac sie chce!!!! A tak w marzeniach to powrot turbo do F1 sie marzy....hhmmm

avatar
olzak

03.11.2008 06:49

0

I bardzo dobrze ze Nikus nie oddal RK tego jednego pkt. Teraz by pier....l (jak Koletz ;)) ze to dzieki niemu ma 3rd place w generalce. A tak - BMW razem z Nikusiem moga tylko zalowac decyzji z Chin. Mysle, ze niezaleznie od tego jaki bedzie dla RK sezon 2009 to w 2010 bedzie smigal w Scuderii razem z Fellipe. Dzieki RK za tyle emocji przez caly sezon!!!!!

Przejdź do wpisu BMW po bardzo słabym wyścigu

avatar
olzak

23.10.2008 17:09

0

walerus - z tymi prostytutkami to trafiles w 10!!!! Glodnego nakarmic, spragnionego napoic..... Tak nas uczono ;-)

avatar
olzak

22.10.2008 07:53

0

A "koletz" siedzi i zawija w te sreberka (czekolade w Bawarii) - oczywiscie sreberka wielokrotnego uzytku - do czego to juz koletz wie ;-) Mit freundliche grussen!!!

avatar
olzak

09.10.2008 14:39

0

kowi - slusznie to ujoles. Zrobmy wszystko jednakowe i zmienmy nazwe na "Champ Car Rest of The World Edition" - poczatkowo zaproponowalbym European Edition ale jak wiemy to juz schylek wyscigow w Europie. Bernie - strzel sobie w leb!!!!! Tak najlepiej sie przysluzysz!!!

avatar
olzak

01.10.2008 07:28

0

koletz - tych "kilku sprzedawczykow" kreci rowniez niemieckimi politykami, a niemcy chodza jak im ruskie zagraja!!! Ogolnie dwa narody warte siebie tyle ze ruskie jaja maja! A co do organizacji GP Rosji to nie mam watpliwosci, ze zrobia to na top level. F1 przenosi sie na nowe rynki i wcale bym sie nie zdziwil jakby za kilka lat zabraklo rowniez GP niemiec - juz tam byly dwa wyscigi, teraz jest jeden, a jak sie swolocz przyzwyczai to nie bedzie w ogole....

avatar
olzak

19.09.2008 07:03

0

pz0 - zgadzam sie - z tymi "faszystowskimi zaczepkami" to lekko przepalowalem, ale jak czytam posty koletza to az mnie mdli. Ten koles chce tylko robic zamieszanie na tym forum i byc "glosny" - OLEJMY GO!!!!! Jak widzisz wiekszosc osob na tym forum popiera moj ostatni post tylko ja zawsze wale z grubej rury i tyle. Mam apel - proponuje zrzute na dobre okulary dla koletza - bedzie mogl ogladac wyscigi dokladniej i moze mu sie z mozgu rozjasni ?!?! .... albo lepiej na lejek i troche oliwy ;-)

avatar
olzak

18.09.2008 10:05

0

koletz - volksdeutschu jeden - KUB to dar narodu Polskiego dla narodu Niemieckiego. Dzieki nimu BMW rozwinelo bolid, a dobry tester to podstawa. Dla ciebie to nawet RSC byl "debesciak" - a jak skonczyl kazdy widzi. Ostatni raz reaguje na twoje faszystowskie zaczepki. Z partyjnym pozdrowieniem - Sieg-Heidfeld!

avatar
olzak

17.09.2008 13:53

0

To i dobrze ze Vettel nie jezdzi w czolowym teamie. Taki HAM np. jak dostanie slabszy bolid to bedzie smigal jak NAK bo brakuje mu doswiadczenia w jezdzeniu w srodku stawki i w obyciu ze zle prowadzacym sie bolidem. Mysle, ze zarowno dla VET jak i KUB (zaczynal jak BMW bylo w srodku stawki) bezcenne bedzie zdobyte doswiadczenie. To sa moi kandydaci do zajecia w przyszlosci foteli w Ferrari (SF nigdy nie zatrudnilo kierowcy bez wczesniejszego dosw. w slabszym teamie).

avatar
olzak

17.09.2008 13:46

0

Renault tak marnie wyglada bo stracili sezon 2007 - wypuscili Alonso i nie bylo komu pracowac nad ustawieniami. Bolid mozna rozwijac tylko wtedy gdy sie posiada kierowce jezdzacego bardzo rowno i wyciskajacego z bolidu maxa - a z calym szacunkiem ani KOV ani FIS nie sa az takimi gierojami. W tym sezonie jest troche lepiej bo ALO "robi" ustawienia. Bez dobrego testera nawet kasa nie pomoze - patrz Toyota, Honda, Williams.

Przejdź do wpisu Renault zwiększa budżet

avatar
olzak

17.09.2008 10:17

0

Bmw-Sauber_fan - ja rowniez ale bedzie jeszcze ciekawie - qual2 na monzy w wykonaniu HAM slabo a bolid mial na mokry tor - wiec moze juz nerwy puszczaja?!?!? A co bedzie w Ferrari to zobaczymy - realnie to MAS jest moim faworytem ale wiele sie moze zdarzyc - jeszcze 4 GP

avatar
olzak

17.09.2008 09:57

0

... i jeszcze jedno - jezeli w Ferrari jest rzeczywiscie rozlam to szanse koncowe KUB rosna - realnie moze byc 2nd na koniec sezonu, w naszych marzeniach nawet 1st!!! Pomazyc mozna ;-)

avatar
olzak

17.09.2008 09:52

0

W sumie na Interlagos w 2007 Massa zachowal sie jak kolega z Teamu i pomogl Kimiemu zdobyc Majstra. Mylse ze w podobnej sytuacji Kimi zrobi to samo, a ze juz nie ma szans na obrone w tym sezonie to kierownictwo Ferrari powinno ustalic z nim pewne rzeczy. Gdyby tak nie bylo to by nie dostal przedluzenia kontraktu. Takze nie biore wypowiedzi Massy powaznie - liczy na pomoc kolegi z teamu - to jest naturalne. A poza tym jest jeszcze Glock polujacy na Ham'a, a jak nie on to Nakajima pomoze ;-)

avatar
olzak

17.09.2008 06:57

0

kolets - to jest forum dla fanow F1, ktorzy cha wymieniac poglady i spostrzezenia. Dla zawistnych volksdeutschy polecam forum organizacji pani Steinbach. Proponuje traktowac koletsa jak powietrze i wiecej nie komentowac jego zagrywek.

avatar
olzak

28.08.2008 12:14

0

Sato dostanie stolek bo Honda postawila warunek, ze jak ma dostarczac silniki 10mln $ taniej niz Ferrari to ToroRosso bierze Sato "w pakiecie promocyjnym". Jakby to powiedzieli sasiedzi zza wschodniej granicy "kampliet" ;)

avatar
olzak

28.08.2008 12:10

0

BMW Sauber jest teamem niemieckim poniewaz to BMW ma pakiet wiekszosciowy. Z tego co sie orientuje to Sauber po odkupieniu czesci udzialow ma teraz ok. 20%.

avatar
olzak

28.08.2008 11:22

0

conrad30 - "na Węgrzech jedynie pojechałem szeroko na moim ostatnim kółku w Q3. Bez tego łatwo byłbym trzec" - a to latwo to co? To jest to wywyzszanie sie. Czytalismy ten sam post, a ja staram sie obiektywnie na to spojrzec - tez jestem wielbicielem talentu Kimiego - dlatego jego wypowiedzi na poziomie RSC czy HAM troche mnie przerazaja.

Przejdź do wpisu Kimi zmotywowany jak nigdy

avatar
olzak

28.08.2008 11:07

0

conrad30 - tez masz troche racji - mistrzem nie zostal przez przypadek - to nadal dobry driver. Ale niech takich bzdur nie opowiada bo sie plakac chce. Wynika z tego ze nad bolidem nie panuje bo mu sam szeroko pojechal!!!! A w to akurat wierzyc mi sie nie chce.

Przejdź do wpisu Kimi zmotywowany jak nigdy

avatar
olzak

28.08.2008 11:04

0

artturo - zgadzam sie - Co to znaczy pojechalem szeroko? A mozna bylo pojachac "mniej szeroko", przeciez nikt nie przeszkadzal. Przypomina mi to RSC: "Jestem najlepszy w F1 ale bolid mi nie pozwala". Jak na mistrza RAI nie powinien takich glupot opowiadac bo sie kompromituje. Kimi!!!! Zachowuj sie jak Pan!!!!

Przejdź do wpisu Kimi zmotywowany jak nigdy

avatar
olzak

28.08.2008 10:59

0

Nick poza wyprzedzaniem na Silverstone nie pokazal nic poza brakiem umiejetnosci. Mysle, ze dla BMW lepiej zatrudnic jakiegos mlodego kierowce - np. Grosjean . I taniej bedzie i punktow wiecej niz Nick zdobedzie. A nick niech sie w DTM sciga jak musi - kolejny niemiecki gieroj po RSC wylatuje - cierpliwosc Dr Mario sie skonczyla.

avatar
olzak

27.08.2008 09:57

0

Byl juz kiedys kierowca ktory w kazdym wywiadzie podkreslal ze jest najlepszy w stawce tylko bolid mu jezdzic nie pozwala - taki najmadrzejszy we wsi jak wszyscy w pole wyjda - a nazywal sie Ralf Schumacher.... Jak skonczyl wszyscy widza - w DTM robi ogony - i tak po trzech-czterech sezonach skonczy nasz bobas osiedlowy HAM. Podobny przyklad to BUT - objawienie F1 - sam sie dziwie ze jeszcze go trzymaja...

Przejdź do wpisu Hamilton celuje w mistrzostwo

avatar
olzak

27.08.2008 09:53

0

Jezeli zgarnie Majstra na koniec to tylko dlatego ze MAS i RAI nawzajem odbieraja sobie punkty - jakby w Ferrari byla jasna hierarchia jak za MSC i BAR to nic by nie wskoral. Dla mnie w tym sezonie nie ma zadnego kierowcy zaslugujacego na Majstra - zarowno HAM, MAS i RAI jezdza "w kratke" - a nasz KUB niestety poki co tym bolidem duzo nie zwojuje - on juz z niego wyciska maxa - wystarczy porownac czasy z ostatnich qual z MAS i HAM biorac pod uwage ilosc paliwa. Gdyby BMW podjelo ryzyko byloby PP - a strategia szybkich zjazdow sie sprawdzila w Walencji.

Przejdź do wpisu Hamilton celuje w mistrzostwo

avatar
olzak

22.08.2008 16:34

0

Kubica w Ferrari to marzenie...hhmmmm - zestaw idealny. Mysle, ze Massa moze zostac skuszony przez Honde, a Ferrati bardzo chetnie zamieniloby go na bardziej rownego kierowce - np. RK. Massa to tzw. mistrz jednego okrazenia mimo ze czasami zdarzaja mu sie dobre GP - np. Wegry az do awarii silnika.

avatar
olzak

22.08.2008 16:27

0

Ja bym sie tak nie nakrecal. Pamietacie GP Wegier - dobry qual a potem kicha!!!!!

avatar
olzak

21.08.2008 13:54

0

A moze taka opcja: Alonso do BMW, a Kubica do Renault!!! W sumie sklad konferencji pasuje ;-)

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu