komentarze
  • 1. Frytek
    • 2023-03-05 10:10:49
    • *.8.243.241.ipv4.supernova.orange.pl

    To się obudzili, każdy się dziwi dlaczego zostali przy tej koncepcji a oni nie wyciągnęli wniosków z zeszłego sezonu. Przecież to będzie kosztować kupę kasy a pozatym będą musieli nauczyć się i zrozumieć nową koncepcję. Toto dał ciała. Ten sezon znowu stracony, już tego nie nadrobią. Ciekawe czy gwiazdorowi się to nie znudzi?

  • 2. Litwak
    • 2023-03-05 10:19:27
    • *.

    To jest najszybsza koncepcja nawet RB tak twierdzi, tylko gdzieś jest zrobiony błąd, dziwię się ze ten samochód nie jest szybki jak przepływ powietrza jest lepszy niż w w13

  • 3. Jacko
    • 2023-03-05 11:05:40
    • *.

    @2. Litwak
    Budkowski też mówił, że ta koncepcja ma teoretycznie olbrzymi potencjal i w tunelu aerodynamicznym wyniki były rewelacyjne, jednak to się nie przełożyło 1 do 1 na realne osiągi. Diabeł tkwi zapewne w szczegółach, a im się nie udało zgrać tego wszystkiego.
    To wcale nie jest łatwa decyzja, czy brnąć dalej w nadziei, że uda się w końcu odblokowac ten potencjał, czy przejść do koncepcji teoretycznie wolniejszej, ale za to juz sprawdzonej.

  • 4. Krukkk
    • 2023-03-05 11:11:55
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    Daj Boze, zeby Toto w koncu zrozumial, ze progres jest kiedy pracuje sie a nie lezy w siedzibie FiA.

  • 5. Franeczek
    • 2023-03-05 11:24:49
    • *.static.tvk.wroc.pl

    Dziwię się postępowaniu Mercedesa. Po zeszłym NIEUDANYM sezonie wprowadzają kolejne niby dobre modyfikacje które końcowo kończą się tragicznie na torze. Nie jest mi ich żal bo NIE LUBIĘ mercedesa ale przykro mi jest jak patrzę że team który w ciągu ostatnich 10 lat zdobył rekordowe 8 tytułów w klasyfikacji konstruktorów i 7 w kwalifikacji kierowców. Tragedią też jest Mclaren który znowu ma problem z hamulcami. DAJCIE ZNAĆ CO O TYM SĄDZICIE:)

  • 6. Krukkk
    • 2023-03-05 11:45:57
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @5. Niestety, im bardziej Mercedes bedzie teraz bladzil, tym bardziej bedzie udowadnial, ze sa sredniakami i nie sa zadna "maszyna do wygrywania" bez podporzadkowania sobie calej F1.
    To samo tyczy sie Lewis'a, kiedy pisalem, ze to jest zwyczajny-przereklamowany kierowca wyscigowy to trolle usiadly na mnie i skamlaly do Pana Administratora zeby wyrzucil mnie stad. Co mamy teraz? Debiutan w zespole Mercedesa (teraz juz drugi sezon pierdzi w fotel Srebrnej Gwiazdy) jest bardziej solidny niz "Mistrz wszech czasow".

    Gdybym byl Fanem Mercedesa to i tak bylbym dumny z tego co dokonali w latach 2014-2020. Wiele kosztowalo ich trzymanie konkurencji za plecami i skutecznie to realizowali, ale bylbym wsciekly za poprzedni sezon. Nie robili NIC, Toto byl swiecie przekonany, ze z pomoca swojego kreta w FiA uwali Byki a tu LIPA- a przeciez wielu komentujacych tutaj kibicow twierdzilo, ze w sezonie 2022 Mercedes powroci silniejszy a Lewis pokaze Maxowi gdzie Jego miejsce.
    Kawal ciezkiej roboty czeka Srebrne Gwiazdy i mysle, ze powinni skupic sie na budowaniu W15. Tylko to im pozostalo w mysl powiedzenia: Trzeba czasami cofnac sie, zeby odniesc sukces, albo powrocic na szczyt.

    Co do Mclaren'a to szkoda klawiatury-to jest zadluzony bankrut.

  • 7. Gumek73
    • 2023-03-05 12:01:50
    • *.146.143.38.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @2 Litwak
    Gdyby w Redbullu wiedzieli że ta koncepcja jest najszybsza, to zapewne już by w tym roku ja testowali
    Poza tym, nikt inny tym tropem nie poszedł.

  • 8. BlahFFF
    • 2023-03-05 12:09:27
    • *.petrus.com.pl

    @7. Gumek73, moze testuja wewnetrznie na przyszle sezony, a poki co pozostaja przy sprawdzonej skoro i tak daje im wystarczajaca przewage, a moze nie wspolgra z ich rozwiazaniami.

  • 9. Gumek73
    • 2023-03-05 12:27:44
    • *.146.143.38.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @8 BlahFFF
    Być może.
    Nikt poza wąskim gronem inżynierów w poszczególnych zespołach nie wie co aktualnie się rysuje na desce kreslarskiej, jednak nikt inny poza Mercedesem, przynajmniej na razie, się nie odważył na takie rozwiązanie, a może Newey wie że ta koncepcja jes do bani, tylko otwarcie tego nie przyzna, żeby się w Mercedesie jeszcze trochę z tym pomęczyli.

  • 10. Jakusa
    • 2023-03-05 12:29:51
    • *.tvp.pl

    Mercedes przez lata dominował bo był rozpasaną krową, która przepalała ponad 600 milionów $ rocznie. Teraz jak są limity budżetowe i trzeba wykazać się efektywnością to nic dziwnego, że bananowy team sobie średnio radzi. Nie dziwi też progres Astona Martina, bo przez lata mówiło się, że ta ekipa jak na swój budżet notuje fantastyczne wyniki, w ostatnim czasie trochę ten obraz został zamazany, przez politykę Strolla, który wymyślił sobie, że będzie lizał dupę Mercowi w zamian za patenty. To nie wypaliło i najwidoczniej teraz wrócili do starych struktur konstruowania bolidów.

  • 11. Blazer
    • 2023-03-05 12:32:03
    • *.centertel.pl

    A czy czasami słów Toto nie należy czytać na odwrót. Przynajmniej nie ma porposingu- chyba.
    Poza tym sami mówili że na początku nie będą walczyć o PP, czy też podium więc chyba wyniki są zgodne z oczekiwaniami.

  • 12. Jacko
    • 2023-03-05 12:46:22
    • *.

    @10. Jakusa
    Jesteś najlepszym przykładem na to, jak nienawiść zaślepia. Ferrari i RBR to niby nie pchali w ten sam sposób setek milionów dolarów?

  • 13. Iron Man F1

    Niech się pogrążają we własnej bucie.

  • 14. Krukkk
    • 2023-03-05 13:07:21
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @12. Owszem pchali, ale w przypadku Bykow widac progres i funkcjonowanie jak na stajnie F1 przystalo. Na temat Ferrari nie chce sie wypowiadac, bo Enzo w grobie przewraca sie.

    Co sie stalo? Nagle Toto rozbija swinke skarbonke i namawia przy tym Lewis'a zeby zrobil to samo ratujac stajnie?

  • 15. hubos21
    • 2023-03-05 13:16:41
    • *.8.182.156

    HASS w zeszłym roku już mówił, że rozważali taką koncepcję, mieli ją nawet w tunelu ale nie widzieli w niej potencjału to żeby zespół pokroju Mercedesa tego nie widział. Newey twierdzi, że nie wpadli na taki pomysł ale co ma mówić. Może doczekamy się czarnego Aston Martin :D

  • 16. Manik999
    • 2023-03-05 13:42:33
    • *.toya.net.pl

    Moim zdaniem zwyczajnie nie mieli wyjścia. Przejście na nową koncepcję oznacza prace w tyle na dłuższy czas. A Lewis nie jest już młody i długo w F1 nie pozostanie. Limity budżetowe nie umożliwiają z kolei testowanie 2-3 koncepcji jednocześnie, jak to robili w przeszłości. Są w bardzo trudnym położeniu - albo brną dalej z nadzieją, że to w końcu zadziała (prawdopodobnie jednak są pogubieni i szukają półśrodków), albo też cofają się do początku i idą drogą konkurencji. Nic nie trwa wiecznie - może ich dominacja w erze hybrydowa śmierdzi na kilometr, ale chapea bau za ich osiągnięcia. Obecne problemy nie powinny im ujmować, tak jak Lewisowi. Brytyjczyk miał w swojej karierze wiele szczęścia, ale wykorzystał to, za co szacunek także się należy.

  • 17. Jakusa
    • 2023-03-05 14:15:11
    • *.tvp.pl

    @12
    Masz rację, wszystkie te 3 ekipy wydawały dużo, ale Mercedes był zawsze tą ekipą, która miała z sezonu na sezon największy budżet.

  • 18. Krukkk
    • 2023-03-05 14:22:39
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @16. Zawsze jest wyjscie, tylko Toto jest typowym ksiegowym i kalkuluje co do dolara. Rozpiescil go Dieter Zetsche pompujac walizki zielonych w projekt F1 Mercedesa, ale zycie skutecznie pokazuje, ze pieniadze to nie wszystko.
    Mercedes jak i Ferrari doskonale o tym wiedzieli i odmowili SPRZEDAZY swoich ukladow napedowych Bykom.

    Dlaczego odmowili? Odpowiedz jest prosta.

  • 19. marcinek99
    • 2023-03-05 15:23:30
    • *.

    Stolikowi "miszczowie" nic nie znaczą jeśli nie wiedzą dwa lata wcześniej przed konkurencją jakie będą przepisy. Miło patrzeć jak się teraz miotają .

  • 20. Manik999
    • 2023-03-05 19:09:34
    • *.toya.net.pl

    @Krukkk - być może są zbyt dumni i nie zmienią swojej koncepcji choćby z tego względu.

  • 21. hubos21
    • 2023-03-05 19:37:38
    • *.8.182.156

    W ich przypadku to chyba budowa bolidu od nowa, samych sekcji bocznych zmienić tak prosto się nie da, w tym roku w RBR duże podcięcia poszły w parze z modyfikacją podłogi, na testach było pięknie widać jak ten przepływ jest idealny gdy jeździli z farbą. Możliwe, że w Mercedesie zrobili bolid na pół gwizdka a szykują już coś dużego tylko skąd na to brać. Do połowy roku RBR ma trochę utrudniony rozwój ale takiej przewagi od razu nie stracą a i tak małymi krokami ale pójdą do przodu.

  • 22. Krukkk
    • 2023-03-05 19:47:54
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @20. Z czego maja byc dumni, z plaszczki?

  • 23. Manik999
    • 2023-03-05 21:48:10
    • *.toya.net.pl

    @Krukkk - chodzi o to, że są pyszni, a to kroczy przed upadkiem. Byli byt pewni swego.

  • 24. hubertusss
    • 2023-03-06 17:56:24
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Tej ery zmian nie układali pod siebie naciskając w sprawie regulaminu i są problemy. Nie ma przewagi kilku lat jak z silnikiem i kicha. Wszyscy wiedzieli, ze to nie ma prawa działać a oni brnęli w to dalej.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo